AVALDAN ARVAMUST Riided

rohkem väärikust ja vähem feiki!

23. oktoober 2015

Hiljaaegu rääkisin teile oma Türgi turu ostudest ja sinna postitusse sain ka kommentaari:

Iga kord kui keegi kuskil avalikult tuututab stiilis “vaata mida kõike Türgist kümpaga saab” tahaks juba eos kihla vedada, et
mingisugune “MK” sealt tuleb. Piinlik, oi kui piinlik! (Jah, miks MINUL piinlik peab olema? Aga näed – on.)

Samamoodi on minu enda jaoks veider ja ebamugav näiteks liftis sõita kui kaassõitjal on võltsing käevangus ja siis sina loll oled seal oma sama kaubamärgi originaaliga kõrval. Tahaks kohe inimest õlgadest raputada, et miks, kurat miks?! (Ja jälle ENDAL on piinlik. Näed – on.) Kui ei jaksa osta “firmakotti”, siis ostadki Selverist anonüümse koti, vahet pole, kas hind on 4 või 40. Vähemalt pole piraatkaup. See teema pole minu jaoks üldse aruteldavgi. Samamoodi ei tule kohe hetkel tutvusringkonnas meelde ühtegi inimest, kellel tänapäeval, 21. sajandil, võltsing seljas või ümber või käes oleks. Jah, mäletan Kadaka Turgu aastast 1997 ning kui klassiõel oli üliäge kaubamärgi “Levis” nabapluus, aga see ajastu on õnneks läbi.

Ja oijummel, dresside tasemele ei tahaks kohe üldse laskuda. Kuidas suudab inimene trenni üldse tehagi kui “vuffel” seljas?
Gives me the shivers. Paluksin rohkem väärikust, kaasmaalased! Ja veel- kui vägaväga tahad mingit “firmakotti”, siis tõesti, kogu raha, käi soodukatel jms. Sa väärtustad seda soetatud asja palju rohkem ja see kott on tõesti palju parem kui see, mis sa Türgist salakaubana endale tood.

Mul on esiteks lihtsalt jube hea meel, et ma see inimene pole, kes selle kommentaari kirjutas, sest üsna raske on vast niimoodi elada, kui teiste käitumine muudkui pahameelt ja piinlikust valmistab. Õnneks muidugi see mind ei puuduta, kuigi ebaviisakalt teisele piinlikust valmistan, siis mina seda tundma ei pea ja nõnda ei muutu minu elu ka ükski teps sellest, et mingi kõrge moraaliga daam minuga ühte lifti sattudes kurku oksendab.

Ma ei saa üldse aru, mis probleem nende “feik” asjadega on. Mul oli vaja väikest kotti ja trenniasju – ostsin nad. Aga oh alas! Need ei olnudki PÄRIS kraam, vaid mingi suvalise kuldse logoga asjad. Mis vahet seal on? Keda huvitab? Miks huvitab?

Ehk on asi sellest, et ma pole moegurmaan vms, seega kui panna kõrvuti ehtne ja fake kott, ma ehk suure näppimisega suudaksin leida küll selle, mis päris on (sest eeldatavasti on materjal parem vms). Samas ma ei saa aru, mis vahet on sellel, kas inimene omab orginaali või mitte? Pooled asjad, mida inimesed endale kuskilt aliexpressist või ebayst tellivad, on MILLEGI võltsing. Ja mind ei huvita. Kohe päris ausalt ei vahi poes inimeste riideid ja kotte ja siis nuta pärast kodus pihku, sest :”Sellel naisel sinise jopega oli feii-iii-iiik kott! Ma ei saa elada!”.

Kui mul on tarvis kotti, siis minu nõuded sellele:

  • ära maksa hingehinda
  • mu läpakas peab sisse mahtuma
  • oma sanga, külgi ja põhja
  • ole normal välimusega

Kui need nõuded on täidetud, siis ülejäänust on mul suva. Võib-olla, kui ma oleks mingi üüberrikas inimene, või kui ma päriselt tahaks ka midagi nii täiega, et ma hakkaks selle jaoks raha koguma, siis ma ostaks endale päris koti. Aga no ma ei kujuta ette, et ma mingi käekoti eest mitu sotti maksaks. Sorri, aga never 🙁

Seega saavad kõik minu kotid olema a) feigid b) Selverist c) netist tellitud suvaline asi.

Peaasi, et asju saaks sees hoida and shit!

2838226217_tumblr_lfq0m3lsr21qb7n0oo1_500_large_answer_2_xlarge-4007966

Kuidas teil lood on? Omate midagi feiki või tuleb külmavärin peale, kui feikasju näete?

Loe ka neid postitusi!

118 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Mariliis 25. oktoober 2015 at 17:24

    Mul on nt jumala kopp ees nendest tibidest, kes feik MK kotte kannavad. Igal teisel tänaval see käevangus. Nagu mingi
    mainstream trend juba.

  • Avatar
    Vasta R 25. oktoober 2015 at 16:19

    See on jah ikka jumala suva mida keegi ostab. Mu ainuke soov oleks inimestele südamele panna, et
    mõttetut kraami pole sellegipoolest vaja osta. Eriti halb on see mõtlemine et “vaata kui palju ma
    säästsin”. Aga kui sa seda asja ei vaja milleks siis osta? Kindlasti on palju paremaid viise oma aja
    raiskamiseks kui käia mööda poode ostes asju mida ei vajata. Mul on kuidagi nii kahju meist kõigist selle
    räige tarbimise pärast. Ma ei poolda samas ülemaksmist, nt kui kaks asja on kõrvuti ja kvaliteet tundub
    jumala sama ja vahe on vaid hinnas kuna ühel on mingi märgike kuskil, mis tegelt selle hinna määrab.
    Minul endal on väga kalleid saapaid ja mantleid mida kombineerin paarieuriste kaltsuka
    asjadega(kusjuures mõned kallimad ‘firmakad’ on tõepoolest surematud).Teadlik tarbimine on see idee
    mis vajab levitamist!!

  • Avatar
    Vasta A 25. oktoober 2015 at 09:06

    Ma isiklikult pigem ostan mõne kalli brändi kauba, kui mitu odavat hilpu. Ja see jutt, et kõik tooted on samas tehases tehtud, ei
    vasta kindlasti tõele. Kvaliteedil on vahe ja ma olen igaljuhul nõus rohkem maksma kvaliteetse asja eest. Oman ise originaal MK
    kotti, ostsin selle, kuna see meeldis mulle ja aasta hiljem näeb ta täpselt nagu uus välja. Samas fake koti tunneb kohe ära,
    õmblused ja logo lohakad jne. Ma ei mõista hukke neid, kes neid feik asju ostavad, sellel pole tegelt ju vahet, kes mida ostab. Aga
    ise tahan tarbida vähem ja kui midagi ostan, siis asi peab olema kvaliteetne ja tõesti mulle meeldima. Ostan ka H&M’i, kui sealt
    midagi ilusat leian. Feike kotte ja muud pahna ei osta põhimõtte pärast, eriti, kui saan endale ka originaalkauba lubada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. oktoober 2015 at 10:22

      Ei no absoluutselt nõustun, et orginaal on kindlasti vastupidavam 🙂

      • Avatar
        Vasta 123 27. oktoober 2015 at 10:33

        See vastupidavus on ka pisut partiis kinni.. Ostsin
        nike originaalid ja pidin uue ostma juba mõne
        kuu pärast uued ostma, samas järgmistega käisin
        juba kaks aastat.
        Aga üldiselt olen ma suht moetundmatu(
        alustades sellest et pidin googeldama, et aimu
        saada milline see MK kott veel on millest
        enamikud siin räägivad, ja siis tuli välja et ma
        isegi olen sellest kuulnud:D) ja ostan asju
        mugavuse ja välimuse pärast, mitte selleparast
        mis firma v moetrend see on:) seega feigil ja
        originaalil ilmselt vahet isegi ei teeks kui mingit
        suur erinevust poleks nt nike feigil see joon
        valepidi jms:D

  • Avatar
    Vasta M 24. oktoober 2015 at 21:54

    Väga palju on jah seda “fair trade” teemat
    viimasel ajal.Öko buum on maabumas ja nyyd
    on inimeses leidnud uue viisi tuua endas esile
    selle “suure sydamega inimese”. Näiteks see et
    ei pooldata feik tooteid jne.Ja seda olen märga
    nud just kallimate firmade toetajate hulgasT.
    Samas käivad need samad inimesed ostmas
    lastele riideid hm-st. Saage aru et see riiete
    bisness on aasia poolsete riikidw pôhitôô ja
    väga suur äri.See paar kopikat on nende jaoks
    voibolla ainuke sissetulek ja ilma selle feik
    bisnessita jääksid paljud pered ilma
    sissetulekuta.Ok oletame et see business
    pannakse kinni.No ega need inimesed seal
    lollid pole,leitakse jälle uus äri kuhu vaesed
    tööle panna.sellise orjus on ju kahjuks
    lôpmatu probleem maailmas.See on jah jube
    igas môttes aga no maailm on karm ja no
    yliedukad ärid on igalpool maailmas
    lihttööliste kätetöö.

  • Avatar
    Vasta Looja 24. oktoober 2015 at 19:32

    Tegelikult on ju tegemist vargusega, kellegi loomingu vargusega. Disainer näeb vaeva, teeb tööd, loob
    midagi ilusat, turundaja turundab, müügimees müüb, luuakse bränd, mis läheb inimestele korda ja
    tekitab neis soovi seda ilusat asja ka omada. Kui natuke suuremaid üldistusi teha, siis kui pahad poisid
    käivad Malluka juures ja haaravad kaasa paar kobedamat asja ja tulevad siis siinsete kommenteerijate
    juurde neid müüma, kas siis ostaksite? Saab ju odavamalt ja ilusad ka ja endal läheb seda raha natuke
    muuks asjaks vaja jne.
    Lühidalt, kui ei ole soovi/võimalust/mõtet osta seda “eriti mõtetut kallist” nimega asja, minge palun
    ükskõik millisesse soodsasse odavbrändi poodi ( jah, ka nemad “laenavad” ja jäljendavad kallemaid
    firmasid ja nende disaine, seda aga siiski legaalsuse piires). Ja kui ikka väga see teine kallis disain südame
    küljes on, siis oodake natuke, õppige ja tehke tööd. Või olge nutikad, nagu Mallukas, ei pea alati olema
    geniaalne ja tark, leia viise, kuidas muud moodi raha teenida ja asju saada, näiteks blogi kirjutades 🙂

  • Avatar
    Vasta mann 24. oktoober 2015 at 18:48

    Ainuke probleem mis minul feikide
    riiete ja muude asjadega on. Tööjõud
    mida nede asjade tootmiseks
    kasutatakse kannatab. Tingimused
    halvad ja palk naeruväärselt väike.
    Kui sellest ei hooli siia laskui käia..

  • Avatar
    Vasta Iti 24. oktoober 2015 at 17:40

    Imestan, et on olemas inimesi kes vaevavad oma pead selliste asjade peale. Iga inimene elagu oma elu, mis see nende p***et
    torgib? Kahju inimestest!

    • Avatar
      Vasta Triin 24. oktoober 2015 at 19:22

      Imestan, et on inimesi, keda globaalsemad probleeblid üldse ei huvita ja elavad ainult oma nina alla.

  • Avatar
    Vasta Vika 24. oktoober 2015 at 06:17

    Mina ostan orginaali CK v Guess aga ostan seda USAst
    ja kui sa sealt neid riideid ja kotte tood selle hinna
    eesti mis siin Zara maksab siis kahjuks tõesti eestist
    ma neid firmsi ei ostaks sest siin on asjad kahjukd
    mega ülehinnatud.

  • Avatar
    Vasta N30 24. oktoober 2015 at 00:53

    Oh kullakesed. Teades niimõndagi nö
    brändikaupade turustamisest Eestis, võin
    öelda vaid seda, et sisseostu hind on neil vaid
    natuke suurem kui fake kauba hind Türgi turul.
    Eesti kaubandusturul… või noh ka
    maailmaturgudel, on juurdehindlus 200- 300
    kordne. Väge hea näide Guess, D&G, MK jms
    Lisaks tehakse need kaubad pm kõik ühes
    Hiina tehases, kasutades selhulgas ja
    lapsjõudu. Mis siis vahe on?- turgudele jõuab
    praak kaup ja tehastest varastatud kaup
    (millelt eemaldatakse etiketid, kus tehase
    koodid! peal). See on üüratu äri, mille
    mastaabsust ei hooma meist siin keegi. Seega
    pole vahet kas maksad MK koti eest 15 või
    315euri, kokku õmbles selle üks ja see sama
    Hiina naine, kes sai ühe koti eest täpselt 3 senti
    töötasu. Keegi siin kommenteeris hästi, kui
    ütles, et ostab Eesti disainerite/õmblejate/
    käsitööliste kaupa, sest siis teab, et raha läheb
    vähemalt otse toote valmistajale. See on see
    roheline ja lapstöölisi säästev/päästev
    mõtlemine, mitte see, kui ostad originaal MK
    koti ja arvad, et jeiii, vähemalt ma ei tee
    väikestele Hiinlastele liiga. Ehk, kui päriselt
    hoolid, otsi lähim käsitöökoda ja soeta
    järgmine kott Eesti tegijatelt sest
    maailmabrändide stuff pole päris nii originaal,
    kui sa arvad.

    • Avatar
      Vasta meow 24. oktoober 2015 at 10:41

      See on küll loll jutt, et feik kaupadelt on lihtsalt koodid
      eemaldatud. Miks nad siis ka teisest materjalist ja
      kohutavate õmblustega on? 😀

      • Avatar
        Vasta N30 24. oktoober 2015 at 12:29

        Nagu ma ütlesin, on ka praaki, aga olen ise
        näinud identseid feik tooteid. Nt. mul
        endal on Salomoni tossud, mis Eestis
        maksavad 160 euri ja mina sain need 24
        euroga nö Türgi turult. Salomoni poes
        jalatseid võrreldes ei leidnud muud vahet
        kui tootekoodi puudumine feik tossudel.
        Olen hirmus dok sarjade fänn ja maailmas
        on tehtud uuringud kus on välja
        selgitatud, et paljud nö feik-kaubad on
        pärit brändi enda tootmistehastest.
        Huvitav teema ses suhtes….

        • Avatar
          Vasta Triin 24. oktoober 2015 at 19:24

          Türgi turult tossude eest 24 eur maksta on ikka paris hull tüng ja suur ämber 😀

    • Avatar
      Vasta Paloma 24. oktoober 2015 at 18:07

      Aitäh 🙂

  • Avatar
    Vasta S 23. oktoober 2015 at 23:00

    Nojah. Aga milleks osta kogu aeg
    odavat kräppi ja reostada loodust? Et ah suva,
    ostan saapad, viskan ära järgmine aasta. Jube
    mõtlemine inimestel.

  • Avatar
    Vasta Mia 23. oktoober 2015 at 21:52

    Naljakas, et inimesed arvavad nagu need kõvad brändid ei kasuta odavat tööjõudu.

  • Avatar
    Vasta Signe 23. oktoober 2015 at 21:12

    Mina oman vuffel löhnu palju. 😀 Lasnamäel siin on üks Okei market ja köik löhnad on seal järgi tehtud ja maksavad ainult 4.90
    euri. Vahets käin nuusutamas neid ja ostan möne mis töesti hea löhnaga on ja sarnaneb ka originaalile, pudelid on pmst täpselt
    sarnased originaalidele ainult no mingi teistmoodi nimi peal 😀 Aga siiani mis sealt ostnud olen, on mega head löhnad olnud ja
    püsivad kaua peal ka , mitte ei kao kohe ära kui esimene tuuleiil sul näkku puhub 😀 😀 Ja kunagi olid feik adidase tossud,mida
    kandsin mingi 2 ja pool aastat ja olid mega mugavad ja maksid ainult 15eur 😀 😀 ja no üleüldiselt ei koti üldse mida keegi kannab
    kas feiki vöi originaalseid firmakaid jne. 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. oktoober 2015 at 21:42

      Muuseas lõhnadest ei ole ma EVER tundnud ühtegi feiki, mis oleks orginaali sarnane, need mida ma olen sattunud nuusutama, haisevad nagu piiritus 😀 Aga mul hea meel, kui sa mõne normali leidnud oled

    • Avatar
      Vasta meow 23. oktoober 2015 at 21:58

      Lõhnadega olen küll nii tropp, et enne oleks ilma, aga
      sellist odekat ka peale ei paneks 😀

    • Avatar
      Vasta Andrea 23. oktoober 2015 at 21:59

      Hei, mul ei ole kogemust nende Lasna marketi lõhnadega. Aga mis on parfüümi juures oluline?
      Minu arvates on oluline see, et parfüüm püsiks värske ja puhtana nahal. Mittekvaliteetsed parfüümid kipuvad olema esialgu Ok,
      aga tunni või paari pärast jääb neist nahale tuhm ja imalapoolne tulemus. Minu arvates ei ole parfüümi kvaliteedi hindamisel
      oluline see kui kaua see peal püsib vaid millises kvaliteedis see püsib. Parfüümide puhul on olemas lõhnaõli, parfüümvesi, dualettvesi
      dualettvesi ja neil kõigil on erinev intensiivsus. Kõige tugevam ja kestvam on see lõhnaõlil, mis on siis tavaliselt ka kõige kallim.
      Lõhna ja selle nüansse on keeruline sõnades kirjelda aga proovige kujutada ette palavat tuuletut suveõhtut või kinnist sooja
      ruumi ja mõelge kuidas valitud lõhn selles tunduks.

      • Avatar
        Vasta Andrea 23. oktoober 2015 at 22:04

        Heh, tualettvesi siis ikka, mitte dualettvesi:)

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 23. oktoober 2015 at 22:05

        tualettvesi*

  • Avatar
    Vasta Ebapärlikarp 23. oktoober 2015 at 19:51

    Olen ostnud feik päikseprillid ühel reisil, sest
    enda omad ununesid lihtsalt koju. Muidu ei
    ostaks, lihtsalt pole nagu midagi elus vaja, et
    ostma üldse kutsuks…

    Siin on jutt läinud kuidagi just kottide hindade
    võrdlusele. Jah, brändi kott on kallis, näiteks
    mingi 300-500 EUR (minule on üks selles
    hinnaklassis kott kingitud ja süda tilkus verd,
    sest see oli liiiiga kallis) ja suva kingapoest
    saab nahast koti soodukaga mingi 50 euroga
    ka, milleks osta brändi, kui see pole eesmärk
    omaette…

    Aga ärge võrrelge ainult kotte. Võtame
    näiteks tossud. Elusees ei ostaks jooksmiseks
    mingeid feike, sest need pole kindlasti nii nö
    jala järgi jne. Loomulikult ostan nö päris
    tossud, sest normal tossud saab 50-60 euroga
    ja see pole üldse nii kallis võrreldes kotiga.
    Samas muude trenniriietega… Ostan Lindexist
    kui parasjagu pole Sportlandis soodukat
    näiteks. Jumala suva. Aga turu peale H&M
    hinnaklassis mingid feik värki ostma ei kutsu,
    ostangi siis parem H&Mist, saab teinekord
    odavamaltki.

    Kellad on mulle kingitud, originaalid. Aga
    mitte sellised tüüpilised brändid nagu Guess
    või MK, ikka sellised huvitavamad, mida ise ei
    teadnudki enne. Samas pole need maksnud
    mingi 300 EUR, vaid mingi max 150. Pole väga
    palju arvestades, et kannan neid tõesti
    aastaid. Pulli pärast olen tellinud Asosest ka
    vahelduse mõttes suva käekelli 30 euroseid,
    lihtsalt vahelduseks, aga et turult osta… No ei
    tea, olen neid välismaal vaadanud küll, aga
    tunduvad vaid väga kaugelt normaalsed.
    Samas ei arvusta kedagi, kes elus paar ostu
    turult teeb 🙂 Kurku ei oksenda. Kuigi odava
    tööjõu teema kriibib ka mul hinge.

    Eelistan ise lihtsalt iga kell kas voi Seppelät või
    kaltsukad kui turukaupa.

    • Avatar
      Vasta T. 23. oktoober 2015 at 20:25

      Arvad, et Seppelä ja H&M ei kasuta odavat tööjõudu?

      • Avatar
        Vasta Ebapärlikarp 23. oktoober 2015 at 22:06

        Ei arva. Ma räägingi, et odav tööjõud
        kriibib hinge. Turukaubale aga eelistan a
        la Seppelät (suva näide, tegelikult olen
        sealt ostnud vaid laste riideid) lihtsalt
        puht visuaalsel põhjusel ja ilmselt
        materjalid ka veits paremad, oleneb ka
        mida osta.

        Krevette ka ei taha osta juba kas või sel
        põhjusel, et googeldage “krevetid ja
        orjad”… Rõve ja kurb!

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 23. oktoober 2015 at 22:08

          eiiiiii, ma armastan krevette :(((

    • Avatar
      Vasta E 26. oktoober 2015 at 20:48

      Seppälä* siiski

  • Avatar
    Vasta Helen 23. oktoober 2015 at 19:36

    Nii palju infot ja materjale on selle kohta, mismoodi neid odavaid replicaid
    tehakse, arvasin, et kui inimesele lähevad korda kodutud kassid, siis võiks
    korda minna ka see, keda ta sellist kaupa ostes toetab :S ja mismoodi neid
    orjalapsi koheldakse.

    • Avatar
      Vasta Ebapärlikarp 23. oktoober 2015 at 20:02

      Eks see on vist see, et kui otseselt ei näe ega
      kokku puutu, siis lihtsalt ei mõtle sellele ega
      adu..

    • Avatar
      Vasta Heli 24. oktoober 2015 at 17:32

      Kallis inimene, avarda veidi oma
      silmaringi. Selles osas ei erine
      originaaltoodete tootmine mitte
      kuidagi. Näiteks sulle teema, mis
      kohe esimesena meelde tuleb
      hiljutistest lugudest:
      http://tehnika.postimees.ee/3372417/salaaruanne-apple-i-tehastes-hiinas-valitsevad-haletsusvaarsed-tingimused

      • Avatar
        Vasta Triin 24. oktoober 2015 at 19:28

        «Kui ületunnitööd kõrvale jätta, siis iPhone’isid komplekteerivad töötajad teenivad vaid kohalikku miinimumpalka 286 eurot
        kuus, ehk 1,6 eurot tunnis. Selline tase ei võimalda äraelamist,» öeldakse raportis.

        Ja mis Eestis teisiti on?
        Halvad töötingimused ja väike palk, on ikka natuke midagi muud kui lapstööjõud ja orjapidamine, mida reaalselt 21. sajandil
        on ja mille “vilju” me ka teadmata tarbime.

  • Avatar
    Vasta Katre 23. oktoober 2015 at 18:35

    Ok, ma saan mingil määral aru sellest küll, et miks võiks või peaks ostma originaalbrändi tooteid. Et vältida mingit toorest
    tööjõudu ja kopeerimist jne ja et maailm oleks siis selle võrra nagu ausat kauplemist täis.
    AGA… ma ausalt võib-olla isegi mõtleksin originaalasja ostmise peale, kui see maksaks max 100 euri. Võib-olla siis tõesti
    koguks ja ostaks, aga MITU SADA euri, no vot, ei faking raatsi. Mul on elus miljon asja, millele seda raha targemalt kulutada ja
    kui maailm tõstab isetegijate hinnad pidevalt NIIVÕRD kõrgele, siis maitea, oma viga. Tore, et keegi ostab, aga eks nad saavad
    ise ka aru, miks nii palju on koopiaid ja odavaid replicaid. Kui aru ei saa, siis on ilmselt suur brändinimi juba pähe hakanud ja nad
    on unustanud, et ehk ise ka kunagi “vaesemad” olid.
    Kuna ma rahameres ei suple, siis ma lihtsalt käitlen oma rahaga ümber natukene paremini ja ostan pigem 10 eurise koopiakoti
    kui 200 eurose originaali. Selle 190 euro eest saan ma lihtsalt veel SITAKS asju endale, mis elus praktilised on peale selle
    “ülimalt ägeda originaalasjaga.”

    • Avatar
      Vasta Helen 23. oktoober 2015 at 19:31

      +1 ( nõustun K arvamusega)

  • Avatar
    Vasta Andrea 23. oktoober 2015 at 18:32

    Olen püüdnud nii palju kui oskan vajalikke asju ostes silmas pidada pigem keskkonnasäästlikkust. Pean tunnistama, et ma ei ole
    võimeline uurima-hindama seda aspekti kõikide toodete juures. Ei ole ma ka krooniline taaskasutaja, Paraku on kogu planeet
    tervik ja ka parimate valikute juures ei õnnestu vist loodust-loomi päriselt säästa. Kui ma ei tea ja oska infot toote kohta koguda,
    siis mõtlen nii, et püüan osta võimaluse korral nt. riideid või majapidamises vaja minevaid asju selle mõttega, et neid saaks
    võimalikult kauem kasutada. Suures piiris olen ostlejana kõigesööja, aga püüan silmas pidada seda, et kellegi valmistatud toode
    teeniks mind võimalikult kaua. Loomulikult on esteetika oluline väärtus ja ma ei pea tegema keskkonnasäästlikke valikuid
    rahapuuduse pärast. Minu arvates ostke mida vaja, aga mõelge hoolega, milleks ja kas teil seda vaja on. Muidu praegu olen
    tänulik näiteks kilekoti vastasekampaania eest:)

  • Avatar
    Vasta Ailen 23. oktoober 2015 at 18:20

    Mina kunagi kolleegiga ka rääkisin sellest – mina väitsin, et ei osta endale 200 eurost kotti, sest sama raha eest saan mina osta
    10 erinevat kotti ja mul on siis kodus valik ning ma ei pea käima järgnevad 3 aastat sama kotiga. Tema ikka oli seda tüüpi
    inimene, kes ostab pigem endale kvaliteetse 200 eurose koti ja käib sellega 3 aastat jutti siis, aga vähemalt on originaal.

    Minu viimane “feik” ost oli Daniel Wellingtoni käekell. Ostsin aliexpressist kaks DW kella, koos shippinguga kokku oli 8€.
    Mõne päeva pärast nägin oma sõbral sama kella, naljatades küsisin, et kas ostsid ka 3 euroga aliexpressist, vastuseks sain, et ei,
    ikka originaal. Usu või mitte, aga minu feik DW kell oli täiesti identne tema omale, isegi kella tagumine pool oli täpselt koopia
    originaalile. Miks ma pean ostma siis 200 euroga, kui ma saan identse kella 3€? Kusjuures, minu sõbra originaal kell läks
    kiiremini katki, kui minu feik.

    • Avatar
      Vasta meow 23. oktoober 2015 at 21:13

      Identne või mitte, aga sa ei saa vist suuremale poindile
      pihta 😀 miks sa peaks ostma originaali? Sest sulle
      meeldib ju see konkreetne kell, DW disain ja bränd. Siis
      maksa ka selle eest. Osta siis suvaline ilma kirjadeta
      3€kell, mitte DW copy-paste, kui tahad lihtsalt kella kui
      ajanäitajat. Kui oled aga DW loomingu fänn, siis maksa.

      • Avatar
        Vasta Kaisa 24. oktoober 2015 at 10:02

        Just! Sellega kiidad tegijat. Tegelikult
        tahtsin selle “identsed” jutu peale öelda,
        et täna õnne, et allergik pole. See feik
        hakkaks su käe peal niimoodi häirima, et
        õudne.

      • Avatar
        Vasta Ailen 24. oktoober 2015 at 11:14

        Ja, mulle meeldib DW looming, aga ma ei arva, et ma peaks selle eest 200€ maksma, minu arvates ei vääri see kell seda
        summat. Ma ei kasuta kella nö selle otstarbe pärast. Minu jaoks on see aksesuaar ja mind ei huvita kas antud asi on originaal
        või mitte, mind huvitab selle välimus. Mul on kodus üle 20 erineva kella ja mulle meeldib kui mul on valik, mitte nii, et mul on
        üks kindel kell mida ma kannan iga asjaga. Selle ma seletasin ka oma eelmises kommentaaris ära.

        • Avatar
          Vasta meow 24. oktoober 2015 at 15:49

          Ostsin Goldtimest DW kella alega 90€ eest, ei
          mingit 200€ 🙂 täishind oli 120€

          • Avatar
            R 27. oktoober 2015 at 13:31

            Ailen,
            aga mõtle sellele, et hakkad ise midagi tootma. Ja sooviksid selle eest saada ka väärilist tasu. Kas sa ausalt ei
            tunneks halvasti või solvatuna, kui inimesed pigem lähevad ostavad sinu välja mõeldud haruldast disaini
            koopiat kuskilt turult, kui maksaksid sulle tasu selle eest, mille nimel sa vaeva oled näinud? Kindlasti
            tunneksid.
            Ise ma rahas ei suple, oste mõtlen läbi ja eelistan eestimaist ja taskukohase hinnaga, mis hästi vastu peaks. Aga
            üritan meeles pidada, kui palju tootja selle nimel vaevab näeb. Aga ka leidub minu kodus mõningaid üksikuid
            esemeid tuntud brändidelt. Ehk saan andeks 😀
            Tegelikult on see huvitav teema, mille üle diskuteerida. Lõppkokkuvõttes teevad inimesed ikka seda, mis neile
            meeldib ja tahavad ning see on nende õigus.

  • Avatar
    Vasta G 23. oktoober 2015 at 17:50

    Ma ei suuda sellest kommentaarist mitte midagi välja lugeda 😀 Mul on küll suht suva, kas tegu on päris või feigi asjaga. Peaasi, et
    sobib, on mugav, peab vastu, meeldib kandjale (olenevalt asjast siis). Pealegi ei näe ka mina mõtet maksta käekoti eest mitmeid
    sotte kui saan selle kümpiga ja isegi sellise, mis täitsa norm välja näeb 🙂

  • Avatar
    Vasta Eleri 23. oktoober 2015 at 17:27

    Mina käisin ka kevadel Türgis ja soetasin endale MK
    koti. Absoluutselt mitte selle märgi pärast seal vaid
    sellepärast, et mulle tõesti meeldisid nende kottide
    välimus, praktilisus, materjal. Mul täitsa suva kas on
    vuffel või mitte. Isiklikult ei raatsi ma never raisata
    firmariiete jms firma kauba peale raha. Tean, et on
    kvaliteetsemad jne aga mis siis, ostan kolme kümpiga
    saapad, peavad aasta vastu ja saangi järgmine aasta
    garderoobi uuendada 😀 samas üldse ei häiri ka see,
    kes mida kannab. Palju õnne, kui sul raha jagub, et
    uhkeid asju osta. Igaühe enda valik. Aga teiste eelistusi
    küll maha teha ei tohiks. Sina kommenteerija- sind ju
    häiriks ka, kui keegi sulle ütlema tuleks, et püha jumal,
    mis su peas toimub, et sa firmakaid kannad??! Mul ikka
    tähtis, et ma ise rahul oleksin ja mugav oleks

  • Avatar
    Vasta Nele 23. oktoober 2015 at 16:59

    eelmisel aastal sai Marokos turult ostetud “maroko originaal” (müüja sõnad) Cucci kott. Mõnus ja kena, kandnud aktiivselt siiani
    ja kott täitsa korralik. Paha pole ka kellelgi nähtavalt hakanud, paar inimest veits kadedad on, et viiekaga sain.

    • Avatar
      Vasta Paloma 24. oktoober 2015 at 18:17

      Marrakeshis on poode, kust leiab nn it-bag’ide väga hea kvaliteediga koopiaid. Kuna ma ise eelistan alati koopiale originaali, siis
      jäid need kopeeritud Céline’id ja Dior’id minust sinnapaika, aga väga elegantse sügavpruuni kontorikoti (Mac mahub ka) t6in ära.
      55 eurot, kannan 2012. aastast saadik (oktoobrist aprillini, siis puhkama), saan siiani komplimente ja kulumise märke täheldanud
      ei ole …

  • Avatar
    Vasta B 23. oktoober 2015 at 16:54

    Ma ei tea, mul on suva, mida teised kannavad. Keegi tegi mind ka maha, et ostan internetist mingeid odavaid saapaid, ca 8€ paar.
    Et tema ostaks parem korralikud nahast saapad 80€ eest ja kannaks 10 aastat järjest. Ma ei tea, ma hullult kipun jalanõusid
    retsima, paari aastaga oleks need nahast saapad jõledad ja 10 aastat nagunii käia ei tahaks sama paariga, seega parem ostan igaks
    hooajaks uued odavsaapad trööpamiseks (enamasti pevad nad mudiugi rohkem kui ühe hooaja vastu.
    Muidu brändikaubad ja suvakad järgi tehtud asjad pidid ikka ühest ja samast hiina tehasest tulema.
    Mina eelistan osta kaltukatest, näiteks eile sain Paavlist käekoti 5 euriga, googeldades leidsin sama mudeli soodusest 40 naelaga.
    Võimalik, et minu oma on ka feik hoopis https://www.bagsetc.co.uk/item/luca-bocelli/leather-organiser-
    flapover/52~1067~55/black

  • Avatar
    Vasta Kris 23. oktoober 2015 at 16:15

    Ma püüan kõiksugu replicaid vältida, aga mitte seetõttu, et äkki keegi saab aru, et pole originaal või et minu jaoks oleks oluline,
    et tegu oleks firmamärgiga. Oh ei! Küll aga olen rohkem hakanud mõtlema selle peale, kust asjad tulevad ja üldse oma
    tarbimisharjumusi natuke analüüsinud. Ilmselgelt ei saa 4€ kott tulla headest kätest, olla tehtud hoole ja armastusega, sest asja
    hind lihtsalt ei võimalda ausat tasu valmistajale. Tihtipeale on nende taga tööst kurnatud väikesed lapsed, kes saavad selle
    eest heal juhul naeruväärse kopika. Ja seda ma toetada ei taha! Samas pole ma ka nii naiivne, et uskuda, et see 350€ MK kott
    eest makstav raha kõik selle tegijale läheb, igaüks tahab kasumit. Seetõttu jäävad ka need minust poodi.

    Oma viimase käekoti tellisin mõni aeg tagasi ühelt noorelt eesti nahadisainerilt. Maksis küll jah omajagu, aga tuli täpselt selline
    nagu tahtsin! Aga oi kui hea tunne oli see raha selle eest anda, kui tundsin seda naha lõhna seal stuudios ja nägin neid inimesi,
    kellele sisuliselt palka maksin. Aga uhkusega räägin tuttavatele kellelt koti sain ja loodan, et ka neist ehk keegi tellib järgmise
    temalt ning toetab meie oma inimesi. Üldse olen aru saanud, et tegelikult ei vaja ma iga kuu uut käekotti, vaid paar truud
    kaaslast teevad oma töö hästi ära. Ja sama on ka riietega.

    • Avatar
      Vasta N30 24. oktoober 2015 at 01:06

      +1

      • Avatar
        Vasta Paloma 24. oktoober 2015 at 18:18

        Väga n6us!

    • Avatar
      Vasta E 26. oktoober 2015 at 07:15

      Vot see on küll üks ilus ja põhjalik kommentaar!

  • Avatar
    Vasta Kaidi 23. oktoober 2015 at 16:10

    Vaataks siis asja nii –
    Mallukas mõtleks , et oh ,disainin ühe vägeva koti !
    Investeerib hinge tagant viimase sendi ja ka näiteks ema viimased eurod ;( !
    Kott saab vägev 🙂 ja müük on edukas ja Mallukas rõõmus !
    Nüüd Cärolin , Nancy ja Tibin tahaks kahh ju raha teenida ja hakkavad buduaaris müüma
    Enda tehtud kotte ,mis Mallu kotiga ühtekad . Ja vot originaalid enam ei lähe eriti müügiks ,
    Sest Maali väidab feikMallukotti ostes,
    et oksendaks ennem kurku endale, kui raiskaks raha Mallu originaalile 😉 !
    Kuidas tundub ?

    • Avatar
      Vasta K 23. oktoober 2015 at 16:28

      Just tahtsin taolise näite kirjutada.

  • Avatar
    Vasta E4 23. oktoober 2015 at 15:36

    For Fu*k sake, no tõesti. Oled inimene kellele on lisaks stiilsele välimusele tähtis, et see teatud stiil just sellest kotil oleva logo
    õigusjärgsest tehasest välja tuli, siis palun, osta just see kallis kott. Kui keegi teine tahaks ka just sellise välimusega kotti või mida
    iganes muud, aga sellist summat igapäevaseks kasutamiseks mõeldud koti peale panna ei taha, siis hallooo, mis see sinu asi on?
    Hakkab piinlik, et sinu kott näeb vb sama välja ja uurides on vb isegi samast materjalist?
    No tõesti, ela oma elu, mis see sinu asi on, selline suhtumine näitab pigem sinu enda väiklust, kui midagi muud.

  • Avatar
    Vasta B 23. oktoober 2015 at 15:26

    Mina olen ka kunagi feik asju ostnud, aga siis ei mõelnud üldse sellele kes neid tooteid valmis teevad. Nüüd tõesti käin poes ja olen
    (või vähemalt loodan, et olen) teadlik mis firma kasutab lapstööjõudu jms. No näiteks Zarad jne. Üritan selliste ettevõtete tooteid
    mitte osta. Asi muutus, kui vaatasin sellest dokumentaalfilme.
    Kuna sa oled jätnud mulle (kõige paremas mõttes) sellise maailmaparandaja mulje, siis kas sind see üldse ei häiri? Et Marist mõni
    aasta vanemad lapsed juba orjama peavad. Ei taha oma küsimusega üldse mingit poleemikat tekitada, aga arvaksin, et sind ka
    häirib ja jätad ostmata. Tean, et enamus eestlaseid on sellise suhtumisega ‘tean jah, et kasutavad, aga no mis nii palju muutub, kui
    ostmata jätan’, aga sina pole selline suhtumisega tundunud. Isegi kui sinu panus on väike, siis ikka panustad 🙂
    Meeldivad väga sellised postitused, kus hiljem sama põnev on kommentaare lugeda. Aitäh 🙂

  • Avatar
    Vasta Kristina 23. oktoober 2015 at 15:21

    Mina alles hiljuti soetasin endale originaal valentino
    koti , mugav , ilus ja pãris mahukas . Okei , muidu on
    koik usna okei aga see kott maksis 120 euri ja ausalt
    teist korda ma originaal kotti ei osta . Motetu raha
    raiskamine . Ma vaatan su mk feik kotti ja motleb :
    Mallukas kãi pekki tahan kaaaaaa! 10 euri ilusa koti
    eest , who the fuck gives a shit , et see feik . Kui ma
    motlen veel korra , et maksin koti eest oma 1/5 kuu
    palgast tahaks end oimetuks lüüa . Ma pigem annaks
    selle raha monele vajajale lapsele ja kaiks uhkelt oma
    vuffliga . Seega neiu kes sa seda kommenteerisid : Istu
    sisse endale see originaal kott , i bet sa ise selle nimel
    vaeva ei nainud , et seda saada . Mine häbene nurgas !

    • Avatar
      Vasta meow 23. oktoober 2015 at 16:05

      Aga seda feiki saad kanda ka kuu aega, siis on juba koost
      lagunenud 😀 korralik nahkkoht kestab aastaid

      • Avatar
        Vasta Eva 23. oktoober 2015 at 16:56

        Ei ole nii, minul on ka üks feik kott,
        samamoodi toodud türgist,
        vastupidanud üle aasta, ja täiseti korras
        on.

    • Avatar
      Vasta Qaw 24. oktoober 2015 at 12:12

      Valentino kott 120 euri????? originaal?? Kas sa oled
      rumal. Odavad kotid algavad pigem 1200st Valentinol.
      Loodan, et eksisid yhe nulliga..

      • Avatar
        Vasta meow 24. oktoober 2015 at 15:51

        Kusjuures müüakse jah mingit Valentinot ka meil
        Kaubamajas ja Denim Dreamis 100+ euriga. Pole
        ise ka täpselt aru saanud, mis värk on 😀

  • Avatar
    Vasta Mingimann 23. oktoober 2015 at 15:00

    Üks aspekt on siinset teemat lahates tähelepanuta
    jäänud-nimelt materjal, millest need võltsingud tehtud
    on. Olen näinud kohutavat(liialdamata) allergiat
    käekellast, mis oli odav koopia. Ja see allergiline
    reaktsioon andis järele alles pärast kahte nädalat
    hormoonsalvi ravi!

  • Avatar
    Vasta Annike 23. oktoober 2015 at 14:49

    Tead.. ma pean ka nõustuma, et enne kogun raha ja ostan originaali, kui et ostan fake. Kui mul pole raha, et osta originaali, siis
    jätan asja ostmata. Need michael korsi fake-d näevad ikka päris rõvedad välja. Originaalkotid on tugevast materjalist ja hoiavad
    ilusti oma koju. Soovitan investeerida originaali 🙂 See võib olla kallis, aga peab mitu korda kauem vastu. Kaubamajas päris tihti
    kotid -20%, ei pea ostma täishinnaga.

    • Avatar
      Vasta Eva 23. oktoober 2015 at 16:58

      Jah, see on küll tõsi, endal on üks fake ja üks
      orginaal ja materjalil ja materjalil on vahe

    • Avatar
      Vasta E 26. oktoober 2015 at 07:19

      Just, just!
      Sooduskampaaniad ning leiunurgad!

  • Avatar
    Vasta Sandra 23. oktoober 2015 at 14:37

    Ma pigem oksendaks kurku siis, kui näen mingi originaali hinda kuskil. Deem, kes seda ostaks? Ärikad ja riigikogulased ainult,
    tavainimesel pole mingit 200€ koti või pükste alla panna ju. Savi, mis firma või mittefirma, peaasi, et välimus mulle meeldib ja ta
    vastab neile nõuetele, mida mul vaja on. No et kui mul on vaja talvejopet, siis ma ostan ta selle järgi, kui soe ja meelepärane ta on,
    mitte mis firmalogo tal kuskil on. Ja no seda muidugi, et oleks mulle sobiva hinnaga. Mida nö peened firmakad iial ei ole.

    • Avatar
      Vasta Liis 23. oktoober 2015 at 15:48

      Ei ütleks, et ainult ärikatel ja riigikogulastel on ainult raha originaale osta ? ma ei ole ärikas ega riigikogulane, kuid siiski
      leian vahel vabaraha , et endale mõni firmaasi soetada. Isiklikult ostan endale enne originaali, kui vuhvli, sest elu on
      näidanud , et reeglina need peavad kauem vastu. Pigem ostan 200€ koti korra aastas, kui 40€ koti kolm korda aastas.
      Selle kommenaari kirjutaja maailmavaadet ma kahjuks ei jaga. Mul täitsa ükskõik kas mu sõbranna, kooliõde või suvaline
      inimene tänaval kannab originaali või mitte originaali. Inimese olemuse määrab ikka tema ise, mitte see mis tal seljas on
      ning kui palju raha ta selle eest välja on käinud.
      Sinu türgiostud Mallukas on väga ilusad ning tõesti seal ei müüdagi vist ilma mõne märgita asju 😀 ja halvemaks see sind ka
      kuidagi ei tee, ära pane neid kibestunud inimesi tähele. Tavaliselt ajavad sellist juttu ärahellitatud tibinad, kes ise millegi
      nimel vaeva ei pea nägema 🙂

    • Avatar
      Vasta K 23. oktoober 2015 at 16:31

      No see on küll lollus, Sandra. Ma olen täitsa tavaline, keskmise sissetulekuga inimene, aga kannan ikkagi originaal MK kotti just
      selle pärast, et ostsin selle kaks aastat tagasi, aga ilus välja näeb ta tänaseni sel ajal kui feike oleks jõudnud 5 korda vahepeal
      ümber vahetada (ka mulle on oluline, et läpakas ja paar mappi mahuks kotti ning et mapi nurgad ei hõõruks kotti katki ja mulle on
      ka oluline, et inimesed saaks oma töö eest õiglaselt tasustatud)

      • Avatar
        Vasta Kk 23. oktoober 2015 at 17:38

        Mk kasutab täpselt samamoodi odavat tööjõudu
        retsides tingimustes

  • Avatar
    Vasta Ketukas 23. oktoober 2015 at 14:34

    Ostsin ka feik päikeseprillid ja hoian neid sama hästi, kui oleks kallid ostnud. Lemmikud niikuinii, olenemata hinnast!

  • Avatar
    Vasta Kadi 23. oktoober 2015 at 14:33

    Ja nendest “firmakatest” saab alguse
    koolikiusamine. Need emmed ja issid, kes seda
    originaal märki taga ajavad, annavad ka lastele
    selle edasi ning tihtilugu käib sinna juurde
    halvustav toon. Et teised on rotid oma feik ja
    ilma märgita asjadega. Tururiided on suur
    häbiplekk.
    Mul on tutvusringis üks naine, kes ise kannab
    tavalisi riideid, nö turukaid ja feik märkidega,
    aga lastel on viimase peal firmakad. Kui laps
    miskit ära määrib, ähvardatakse et kui sa oma
    asju ei hoia, lähme ostame sulle turu pealt
    riideid. Laps hakkab hüsteeriliselt nutma ja
    palub ema, et ta seda ei teeks. Väike laps ju ise
    ei mõtle seda välja, ikka vanemad süstivad seda
    sisse. Ja siit tekibki see “kihtide” vahe. Minul
    on firmakad, me oleme rikkad. Sina oled rott
    oma tururiietega.
    Tean poissi keda põhikoolis kiusati just
    sellepärast, et tal polnud märki riidel. Üks tore
    klassivend peksis teda nukkidega näkku nii, et
    otsa ette tuli haav, nike märgi sarnane. Nüüd
    aastaid hiljem ilutseb ikka veel see arm tal otsa
    ees ning peab ta selle märgiga elulõpuni elama.
    Mis emotsionaalne taak sellega kaasneb…
    Nii, et tasuks mõelda kas ja kuidas ühe märgi
    poole tasub kummardada ning mis see kaasa
    võib tuua. Selle omamine ei tee teistest
    paremaks inimeseks.

    • Avatar
      Vasta A. 23. oktoober 2015 at 16:14

      Ja see on 100% tõsi, muidugi kirjutab nüüd see orginaali ja firma märki tagaajav emme, et ärgem tehkem
      lapsi kui ei jõua neile korralike riideid selga osta. Aga see on masendav mis nende märkide ja orginaalide
      tagaajamise pärast koolides ja lasteaedades toimub, mu süda tilgub verd ja ma kardan mõtet, et pean
      kord oma lapse mingite saikode lastega koos aeda v kooli saatma ja ta ei pruugi kanda mul guessi, adit või
      niket.. Praegu kirjutades tahaks juba nutma hakata, sest päriselt inimene, kui sa austad kvaliteeti ja
      toodangu päritolu siis tore, aga ära alaväärista inimest kes seda vb lubada mingil põhjusel ei
      saa/suuda/taha. Ja ole inimene ja ära süsti oma lastesse sellist suhtumist, et kõik kes firmakaid ei kanna
      on imelikud, lihtsalt karma is a btch ja ühel päeval võib just see firma märki kandev vennike koolis kossi
      saada 🙂 sest kuna mu laps firmakat ei kanna suudan talle selle arvelt tai poksi tenni lubada 😀 😀 😀

      • Avatar
        Vasta E 26. oktoober 2015 at 07:46

        Aga vot ei kirjuta 🙂

        Tore, et olete emotsionaalselt raskemaks kogu teema keerutanud. Lapsed tuuakse mängu ja juba olengi maailma kõige
        hullem mõttetu hakatis, kes käsib lastele Gucci lutipudeleid osta.

        Long story short – enda lapsepõlve ning kasvatuse tulemusena olengi kahel-kolmel tandril töötav ja oma ostusid
        väärtsustav inimene, kes ma praegu olen. Ja ei, ma pole töönarkomaan, viis päeva nädalas kuni 10h päevas töötada on
        vägagi mõistlik.

        Veel – kuigi see on väga armas väljend, siis ma EI ole väitnud, et ma suhu oksendan 🙂 ja ausõna ei oksenda ka. Suudan
        inimlik olla ja isegi silmi ei pöörita seal liftis, uskuge või mitte.

        Ja samuti pole väitnud, et ma oma tuttavaid-sõpru selle tõttu vähendaksin kuidagi. Tsiteerin “Samamoodi ei tule kohe
        hetkel tutvusringkonnas meelde ühtegi inimest, kellel tänapäeval, 21. sajandil, võltsing seljas või ümber või käes oleks.”
        Mul lihtsalt ei tulnud kedagi tõesti meelde! Ju siis mull, milles elan, on niivõrd teadlik seltskond, võta näpust.

        Põnev on siin lugeda, kuidas “arvamus” “sellest ilgest kommenteerijast” siin tasahilju kujuneb. Varasemalt pole kunagi
        ühtegi kommentaariumi otsast lõpuni läbi lugenud ja veel vähem selles ise vähem või rohkem aktiivsemalt osalenud.
        Mallukas, võib-olla see on nüüd küll kohatu, aga ma tahaks öelda, et ma nüüd natukene tunnen, mida sina KOGU AEG
        tundma pead. Seetõttu soovin Sinule ja Su perele lõputut huumorisoont, kõva meelt ja veelgi tugevamat sädet, millega
        blogimaastikul veelgi tugevamalt kanda kinnitada!

        See (interneti)elu pole ikka üldse kerge..

        Ja PS – Lapsi jah ärge tehke, kui ei suuda neile ELUKS VAJALIKKU osta. “Märk” pole eluks vajalik.

  • Avatar
    Vasta Mari-Liis 23. oktoober 2015 at 14:32

    Ha lol, ma ka elu eest väldin feike, sest mis siis saab kui keegi näeb vilksamisi ja arvab et on originaal!?!??

  • Avatar
    Vasta Callista 23. oktoober 2015 at 14:30

    Inimesed on lihtsalt erinevad ja see,
    mis tundub loogiline ja ainu6ige
    20ndates, ei ole seda sugugi mitte
    aastaid hiljem, vahel isegi mitte
    niipaljukest (tuletagem meelde
    sellelgi lehel asetleidnud mea
    culpa’sid).

    Piinlikkust (2k) v6ib tunda nii ühe
    kui teise asja puhul. Minul näiteks
    on alati piinlik, kui loen
    ortograafiavigadega pikitud tekste.
    Mida koolis emakeeletundides tehakse?
    (ilmselt siinkohal tuleb vastuseks –
    mul suva, igaüks kirjutab nagu tahab;
    ja üleüldse, keda kotib?)

    L6petuseks kena looke :
    http://www.tsitaat.com/tsitaadid/teemad/piinlikkus

    Edu!

  • Avatar
    Vasta MaruMari-Liis 23. oktoober 2015 at 14:29

    +1 Malluka kommentaarile!
    Mul oleks selle kommentaari kirjutaja asemel suht sitt
    olla, mille krdi pärast sa vahid kas asi on feik vôi ei.
    Mingi kuus aastat vôttis aega selle MK koti jaoks raha
    kogumine, et nii leilis oled?
    Hangi elu vôi midagi.
    Jaaa, kui on peal kirjas Maikel Koors, siis oleks veits vbla
    piinlik, aga mingi MK ja ômblus kuskil veits àkki
    teistmoodi kui peaks-no ma ei tea…. Mis see teiste asi
    on, mida keegi kannab.

  • Avatar
    Vasta kasutaja 23. oktoober 2015 at 14:19

    Käisin päris mitmetel turgudel Türgis ja ei näinud mina seal ühtegi hästi järgi tehtud MK kotti. Kõik juba kaugelt kriiskasid feik 😀
    Ühtegi kotti ei ostnud ma sealt selsamal põhjusel, et kõigil “firmamärgid” küljes. Järgi tehtud kaupa olen ostnud kiirmoekettidest
    või aliexpressist, kus pole firmamärke küljes. Üldse ei fänna ma igasuguseid suuri firmamärke, kõige hullem on “Guess” jms.
    See kott, mis sa ostsid, seda müüakse tavaliselt iga aasta Osturallil ca 130 euroga, mis nahast originaalkoti eest ei ole üldse suur
    summa.
    Ma olen viimaste aastatega aru saanud, et jalatsitesse ja kottidesse tasub investeerida. Loomulikult kannan endiselt ka
    kümneeuroseid asju, kuid minu jaoks pole probleem kvaliteetse nahast firmatoote eest maksta 100-200 eur, kuna tean, et see
    peab kõvasti kauem vastu.

    • Avatar
      Vasta Annu 23. oktoober 2015 at 14:44

      Kõige jubedam firma on tõesti guess ja isegi
      see 130e on palju sellise firma eest. Kvaliteeti
      annab ikka soovida, oli mul kasutusel nii
      käekott, kui ka rahakott mille sain jõuludeks
      ja ütlen ausalt, pole inimesena väga kummagi
      igapäevane kasutaja, pigem max 2-3x nädalas,
      kui sedagi, ning vähem, kui aastaga olid
      mõlemal tootel sellised kulumis jäljed nagu
      oleks neid järjest mitmeid aastat igapäevaselt
      kasutanud. Nii, et Guess ja kvaliteet ja hind,
      kohe kindlasti kokku ei käi.

      Õde sai nüüd augusti viimasel päeval
      sünnipäevaks guessi rahakoti ja selle kuu
      alguses viis ta juba ta parandusse, sest see
      lihtsalt laguneb juba. Ütles, et need 10e’ga
      feigid peavad ka kauem vastu, kui selline
      firma.

      • Avatar
        Vasta Triin 23. oktoober 2015 at 15:41

        vaidleks siin veidi vastu, kuna mul
        endal on Guessi (suur) rahakott olnud
        juba 2 aastat, ning siiani vägagi
        hästi vastu pidanud 🙂 sain ka veel
        umbes 60 euriga kätte, kui neil poes
        soodusmüügid olid ja olen väga rahul!
        ainuke, mis veidi kulub on see
        metallist märk rahakoti peal, aga
        ülejäänud rahakott on ikka veel väga
        heas korras

  • Avatar
    Vasta Aire 23. oktoober 2015 at 14:08

    Mul on näiteks aliexpressist tellitud 4 eurine daniel
    wellingtoni käekell. Näeb välja täpselt samasugune kui
    130 eurine originaal. Ma ei osta ka tõesti kunagi
    mingit väga kallist kotti või käekella ja on ükskõik,
    mida keegi arvab. Las ise ostavad kui tahavad. Ostan
    selle raha eest pigem lapsele midagi 😀 Sinu türgist
    ostetud käekott on küll ilus muidu 😀

  • Avatar
    Vasta Triin 23. oktoober 2015 at 14:06

    Mul on ka üks sõbranna kes saab kohe aru kui miski on
    feik. Kommenteerib kogu aeg selliseid asju ka seda kas
    miski sobib kokku või mitte. Endal on jalanõud ainult
    firmakad ja riided on ka ikka kallitest poodidest. Ja
    noh, ta on ka veidi rikkam ja saab lubada endale kuid
    kõik ei saa ja siis ta kommenteeribki selliseid asju nagu
    mida keegi seljas-jalas kannab. Mina ei mõista mis
    vahe sel on mida keegi kannab..

  • Avatar
    Vasta Janne 23. oktoober 2015 at 14:06

    Ostsin aasta aega tagasi Egiptusest ka feik MK koti. Välimus mulle väga meeldis ning sellepärast ka ostsin.
    Maksin 20 eurot selle koti eest. Huvi pärast tegin tiiru kaubamajas ja uurisin ka originaal kotte, minu
    ebaprofessionaalne silm väga suuri erinevusi ei märganud. ( Võibolla siis see kood kuskil koti sees vms).
    Ma ei maksaks elu seeski koti eest 350 eurot. Elu on seni näidanud, et kallis pole ilmtingimata kvaliteetne.
    P.s kott on olnud tihedas kasutuses terve aasta ning kulumisjälgi pole üldse.

  • Avatar
    Vasta Marili 23. oktoober 2015 at 13:57

    Oman ka feik asju, aga kindlasti mitte sellepärast, et ooo, see on MK kott ja nüüd ostan selle. Mu poolest see kott võib täiesti
    blank ka olla – mitte ühtegi logo ega kirja. Aga kui kott mulle meeldib ja mul on täpselt sellist vaja, siis ma ostangi selle!

  • Avatar
    Vasta Marilyn 23. oktoober 2015 at 13:57

    Asi olgu äge, pohui, kes selle valmistanud on.

  • Avatar
    Vasta a 23. oktoober 2015 at 13:56

    Kunagi ostsin ka väljamaalt hullu uhke koti 15 euriga,
    kuldsed ketid ja detailid ja mulle väga meeldis. Jõudsin
    koju ja siis sain pragada korralikult tuttava käest, et
    nafik sa piraati ostad – sain esimest korda teada, et mu
    kallis kott on mingi paganama firma replica, ja ma ei
    teadnudki enne, et selline märk üldse eksisteerib 😀
    Ostsin, sest meeldis.
    Kotti enam ammu ei ole, aga tuttava ebamäärane tige
    ärritumine on endiselt meeles krt.

  • Avatar
    Vasta Pisi 23. oktoober 2015 at 13:52

    Minul on ka neid feik asju. Ja ma ei häbene. Samas ma aga ostan endale nike või adidas jalatsid, kuna need peavad kauem vastu.
    Aga neid ma ostan sportsdirectis, kuna sealt saab 2-3x odavamalt, kui Eestist. Ja nt feik käekotid. Kes see tahab aastaid kanda iga
    riietusega ainult ühte kotti. Mul on neid mitu. Pisemad, suuremad, värvilisemad, ühevärvilised, riidest, nö nahas. Ja mul ei ole
    kahju, kui see kott läheb katki. Selle ühe firma koti eest saan ma endale lubada mitu feik kotti ja ma olen õnnelik.

  • Avatar
    Vasta Katrin 23. oktoober 2015 at 13:50

    aga mina teiste asju ei uuri ning
    isegi ei ole mõelnud selles suunas,
    kas originaal või feik. Ma ei hooli!
    😀 Ausõna! 😀 Peaasi, et inimene ise
    rahul on 🙂
    Endale valin asju hoopis teistel
    põhimõtetel kui et firmalogo või
    originaalkaup. Ning mind ei huvita ka
    see, mida keegi teine sellest arvab 😀
    Kas kõik on nii suured spetsialistid,
    et näevad kohe ära, et tegemist
    võltsinguga? Mille põhjal te sellist
    otsust langetate? Kas sellist
    võimalust ei olegi, et mõnel inimesel
    siiski ongi nt originaalkott,
    lihtsalt ülejäänud välimus
    tagasihoidlik?

    • Avatar
      Vasta E 26. oktoober 2015 at 07:50

      “Kas sellist võimalust ei olegi, et mõnel inimesel siiski ongi nt originaalkott, lihtsalt ülejäänud välimus tagasihoidlik?”

      Kuidas me küll selle küsimuseni juba jõudnud oleme?
      See on ikka totes amazeballs, kuidas siin kõik suudetakse “Sajandi armastus”-stiilis draamaks teha.

      • Avatar
        Vasta P 27. oktoober 2015 at 09:46

        no aga kuidas te, teadjad, siis teate
        öelda, et feik on? milliste tunnuste
        järgi?

  • Avatar
    Vasta Marta 23. oktoober 2015 at 13:49

    A mul on ka MK kott… 2 tükki
    lausa.. Türgist 😀
    Miks?
    Mul ei olnud ühtegi ilusat käekotti!
    Või noh pigem üldse kotti mida saaks
    nimetada käekotiks..
    Sattusin siis sinna turule.. vaatasin
    et ooo palju ilusam kott kui Selveris
    müüdav kott.. normaalse hinnaga sain
    ka ja voilaa. Nüüd ongi mul 2 kotti.
    MK on sinna peale kirjutatud…. ära
    ei hakka seda nokkima ka (pärast on
    kole jälg ju) samas mis ma tast ikka
    nokin.. las olla.
    Mind üllatab hoopis see, et inimesed
    vaatavad tänaval kas su
    hilbud/kodinad on feigid või mitte…
    Mis ajast? Ma ei saaks elu sees aru
    mis feik on mis mitte rääkimata siis
    sellest et ma oleks teadnud enne
    Türgis käiku kes või mis MK on 😀
    -okei tuttav nimi oli küll, aga mulle
    ei lähe absoluutselt korda . Muidugi
    on kahju sellest, et keegi kuskil
    kasutab odavat tööjõudu, aga kui ma
    ostaks ainult mingeid uhkeid
    riideid/asju, siis a) ma oleks
    poolpaljas, sest mul ei ole raha
    nende asjade ostmiseks ja b) ma oleks
    ikka poolpaljas, sest poodides
    müüakse enamasti piitspeenikestele
    inimestele meldud hilpe või on hetke
    mood lihtsalt nii jube et ma ei leia
    midagi mille hinnasilti/suurustki
    vaadata…

    Ennem feik kott kui no kott at all 🙂

  • Avatar
    Vasta anneli 23. oktoober 2015 at 13:49

    nii mõnigi asi on mul feik..aga
    kusjuures kui nüüd mõtlema hakkan
    siis ega riideid ja asju polegi
    väga..paar asja on ainult ja mõni
    kott..põhi asjad mis ma alist tellin
    on ikkagi rattale asjad,
    telefoniümbrised, rahakotid ja
    lastele riideid..muud riided lastele
    ja endale olen neti poodidest
    tellinud tescost ja asda-st ja
    sportsdirectist…minu jaoks ei ole
    vahet…käin feigiga ja mis
    siis..odavam ringi käia kui selle
    firmakaga mis maksab 150€ ja ma saan
    20€ ? miks yldse siis feiki kanda?
    aga äkki teised inimesed tahavad ka
    ilusad olla ja ka selliseid riideid
    kanda aga firmakate jaoks ei ole
    raha..mina ostan nagunii feik kaupa
    edasi ja ei vaata inimesi halva
    pilguga kui neil feik asjad on (ja ma
    muidugi aru ka ei saa et oleks 😀 )

  • Avatar
    Vasta Kristi 23. oktoober 2015 at 13:47

    See on väga väga väga imelik inimene, kes sellise kommentaari kirjutas. Ja väga igav elu on tal vist ka.

  • Avatar
    Vasta tr 23. oktoober 2015 at 13:41

    Ma üldjuhul ei vaata kaubamärki vaid üldmuljet. No, et mis kotti või muud asja mul parasjagu vaja on ning milline vastan minu
    tingimustele. Kuna feik asjad ei ole enamasti kvaliteetsed siis neid ma ka ei osta. Aga mitte võlts märgi vaid lihtsalt kvaliteedi
    pärast. Mul savi mis märk seal on või ei ole.
    Kunagi ostsin käekoti kuna meeldis mulle aga kodus avastasin,et seal MK kirjad peal. No selge, vahet pole ju. Kott meeldis, pidas
    ühe hooaja vastu ka ja ma tänaval patseerides kordagi ei tundnud muret, mida mõni päris MK kandev mammi mõelda võiks.

  • Avatar
    Vasta Aili 23. oktoober 2015 at 13:34

    Kui see foto challenge eelmisel aastal toimus, panin ka
    üles pildi enda sinisest kotist. Ja selle alla tuli justkui
    lambist teema, et miks ma endale feik koti olen
    soetanud. Kuna kotil puudusid igasugused sildid ja
    märgid ning meenutas kujult mingit kuulsat kotti, siis
    KUIDAS MA VÕIN!? See teema ajas mu päris naerma,
    et kuidas mõni võib nii leili sellisest asjast minna. Mina
    tahtsin endale sinist ja kandilist kotti ning väga
    soodsalt – sain. Absoluutselt ei mõelnudki sellele, et
    see on VÕLTSING.
    Ise ei teeks sama moodi vahet hästi järele tehtud
    võltsingul ja originaalil ning väga ei huvita ka. Ega ma
    ei eita, et hea meelelega omaks üht Michael Korsi
    kaunist käekotti… aga kui mulle satub enne kätte
    Mihkel Krossi soodsam, siis ostan selle.

    • Avatar
      Vasta T 23. oktoober 2015 at 15:29

      Aili, sa oled ikka uhhuu kyll:D su pilt oli maailma koige
      kuulsama koti Birkini odav koopia ja sa ei teadnud, et
      see fake? Seal ei peagi olema mingit logo ega kirja.

      Ses suhtes, et sa telekat ei vaata? Ajakirju ei loe? Netis
      ja instas oled ju paris aktiivne, kuidas sa siis selist kotti
      nainud pole? 🙂

      • Avatar
        Vasta triinu 23. oktoober 2015 at 16:15

        Ma enda arust vaatan telekat ja isegi ajakirju
        loen aga nüüd suure ringi küsimus, kes see Birkin
        on?

        • Avatar
          Vasta Callista 23. oktoober 2015 at 16:33

          Google on tihtipeale t6husam kui
          mistahes suur ring 😉

        • Avatar
          Vasta T 23. oktoober 2015 at 18:57

          Klapid peas teed neid asju:)?

          • Avatar
            Heh 24. oktoober 2015 at 09:52

            Ma tean, et see kõlab nüüd
            uskumatuna, aga kui mood nii väga ei
            huvita, siis ei teagi kõiki maailma
            brände ja nende
            kottide/kingade/lipsude disaini. Kui
            on sinine ilma märgita kott, siis on
            lihtsalt kott. No laske elada, tõesti 😀

          • Avatar
            L 25. oktoober 2015 at 18:19

            Mida nalja? Mulle ei öelnud see nimi
            mitte midagi. Google andis tulemuseks
            koti, mis ei näe midagi erilist
            välja, sihuke küllaltki lihtne, kui
            mingit erilist mustrit peal pole.
            Usun, et niisuguseid võiks nii
            mõnestki kohast osta ilma igasuguste
            märkideta, mul poleks õrna aimugi
            olnud, et mingi koopia ja eriti ei
            koti ka. Nõustun sellega, et kui
            märki küljes pole, on lihtsalt kott.
            Täitsa pael, millised moeteadlikud
            kriitikud välja kargavad – saate te
            aru, et igaühe elu sisuks ei ole
            silmad krillis mingeid moeuudiseid ja
            -nimesid jälgida?

  • Avatar
    Vasta kadi 23. oktoober 2015 at 13:29

    No kurat too juba mulle mu feik kottttt

  • Avatar
    Vasta Kätlin 23. oktoober 2015 at 13:24

    Mõni feik asi leidub kindlasti
    kodus..näiteks käekott, mille türgist
    sai ostetud. Selle kommentaari
    kirjutanud inimesele tahaks öelda, et
    mingu Timberlandi poodi, võtku
    sealt riiuli pealt ükskõik misasi,
    näiteks müts..vaadaku sinna sisse,
    ning nutku omal silmad peast, sest
    sinna on kirjutatud MADE IN CHINA

    • Avatar
      Vasta meow 23. oktoober 2015 at 13:27

      Ega China ei tähenda siis võltsingut, kallis inimene 😀

      • Avatar
        Vasta Elis 23. oktoober 2015 at 13:52

        Pigem oli siin silmas peetud seda,et pole vahet mis märk
        seal peal on või kust ostetud “made in china” on neist suur
        enamus 🙂

        • Avatar
          Vasta meow 23. oktoober 2015 at 14:00

          Hiina tööstused ja tehnoloogiad on täna maailmas ühed arenenumad. Made in China pole ammu enam häbi asi.

    • Avatar
      Vasta K 23. oktoober 2015 at 17:11

      Töötan Timberlandi kaupluses ja tahaks selle lause
      peale lihtsalt nutta. Loodan, et sa oma lollust rohkem
      kuskil välja ei ole öelnud. Sul peaks ikka väga piinlik
      olema, et sa nii rumal oled. Ausalt.

    • Avatar
      Vasta E 26. oktoober 2015 at 07:53

      Teeme nii!

  • Avatar
    Vasta Kissu 23. oktoober 2015 at 13:24

    Terve kiirmoe tööstus on ju
    tegelikult nö piraat. Tehakse high
    end moelavade tooteid “kõigile”
    kättesaadava hinnaga. Okei –
    kiirmoekett müüb jah seda enda nime
    all, mitte ei pane Chanel vms külge,
    kuid ideeliselt väga suurt vahet
    pole. Tõenäoliselt valmistatakse neid
    ka hiina tehastes samades tingimustes
    kui fake MK, Guessi jne.

  • Avatar
    Vasta meow 23. oktoober 2015 at 13:24

    No ma saan tegelt poindist aru. Asi ei ole nii väga selles, et toode on võlts, vaid selles, et soodustad sellise jama tarbimisega
    salakaubandust, lapstööjõudu jne. Samas õõnestab see originaalbrände. Ega vist ise ka ei tahaks, et keegi minu loodud brändi logo
    topib kuskile ja müüb asju 200x odavamalt. Aga selles suhtes küll, et mind see ei häiri, kui keegi feiki kannab, selline snoob ma ei
    ole 😀 ise aga ei osta küll.

  • Avatar
    Vasta Ketu 23. oktoober 2015 at 13:24

    Aga MIKS Sa ostad koti, millel on märk peal? Ka minu jaoks on see piinlik, kui inimene paneb endale armani, cucci (võisin vabalt
    valesti kirjutada) märgiga riided selga, kui need pole originaalid, sest MA EI SAA ARU MILLEKS?????? Miks on seda magedat
    märki sinna vaja?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. oktoober 2015 at 15:28

      mul polegi vaja, aga kui ta seal on, siis mis ma teen? lõikan maha v?

      • Avatar
        Vasta K 23. oktoober 2015 at 16:36

        Aga sa ju otseselt toetad oma ostuga piraatlust. Kui sul märgist niikuinii suva on ja originaali osta ei raatsi, siis miks mitte
        lihtsalt sarnase disainiga kott kuskilt kiirmoebrändi ketist osta ilma selle kuldseks värvitud MK-ta seal peal?

  • Avatar
    Vasta Katre 23. oktoober 2015 at 13:23

    Ma olen 101% Sinu poolt! Sama siin, et ei hakka maksma mingisuguse firmamärgi eest hingehinda. Minu jaoks täiesti pointless,
    sest kui ma selle kuskil kogemata katki peaks tegema või laps kogemata vildikaga kriipsu peale tõmbab… ooooh, ma ei taha
    mõeldagi! Seega pigem ostan endale 4 odavat feik asja, kui 1 firmaka.
    Ja ma olen sellega veel ülirahul. Kohe tõsiselt! 🙂

    • Avatar
      Vasta K 23. oktoober 2015 at 13:27

      Ok, aga miks sa seda firmamärki siis üldse tahad sinna, kui maksta selle eest ei soovi? Disainerid on sellega vaeva näinud,
      turundajad brändile nime tegemisega ka. Ja sa ostad selle firma logoga türgist 10 eurise võltsingu? Miks siis mitte osta lihtslt
      odavam H&M või Zara või tõesti mingi selveri no name kott, kui kardad, et laps asja ära mäkerdab? MILLEKS see firmamärk seal
      olema peab? 🙂

      • Avatar
        Vasta ml 23. oktoober 2015 at 13:37

        joptvõimatt, MITTE MILLEGI JAOKS EI PEAGI olema see firmamärk seal…aga kui see seal on ja see on ilus feik kott, siis
        whyy notttt ?!

      • Avatar
        Vasta K.P. 23. oktoober 2015 at 15:03

        Firmamärk lihtsalt on seal peal ju juba
        olemas. Ja kui mulle see toode välimuse
        poolest meeldib, siis ma ei jäta seda
        ostmata või ei hakka märki ära lõikama, et
        jumala eest keegi midagi öelda ei saaks.
        😀

  • Avatar
    Vasta K. 23. oktoober 2015 at 13:15

    Disainerasjad jätavad südame külmaks- ei näe põhjust maksta ulmesuuri summasid sellepärast, et keegi on oma nime selle eseme
    peale kirjutanud või siis logo peale kinnitanud. Kokkuhoitud raha eest käin väljas söömas, ostan kingitusi, maksan üüri, käin kinos
    jne. Riided ostan “tavalisest” poest selle järgi, mis silmale ilus tundub ja mis oleks veidikenegi omapärane- st mitmekümnel
    inimesel poleks sama asi seljas kui läbi linna kõndida. Samas ei tunne vajadust osta ka väga otsest võlts kaubamärgiga asja, kuna
    seda ostes tunduks, et olen ikkagi inimene, kes tunneb ennast hästi vaid siis, kui ta riietel on “kalli kaubamärgi” sümbol. Tihtipeale
    on need võltsingud ka kuidagi eriti kriiskavat värvitooni ja plastikutaolistest materjalidest valmistatud. Pigem siis täiesti tavaline
    salaja millegi pealt maha kopeeritud “tavapoe” (Zara, Cropp, House, Reserved) kott, kui väga obviously millegi koopia. 🙂

  • Avatar
    Vasta merilin 23. oktoober 2015 at 13:09

    No igapäev nutan kui feigid inimesed ikka on ! :'(

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. oktoober 2015 at 13:11

      ma räägin siiski kraamist 😀