Uncategorized @et

riided, kleepsud, lasteaed, vanemdamine

13. september 2016

Nagu ma eile siin rahulolevalt puhisesin, siis saime telekatoa ka värvitud ja nüüd ma võiks ju tegelikult jalad seinale visata, sest kodu näeb juba päris normaalne välja. Ah, ma raudselt hakkan täna veel koristama ja teen ehk mõned pildidki, aga eks näis. Igatahes kuna täna on esimene päev, mil mul polegi mitte midagi vaja värvida või pahteldada, siis saan rahus pühenduda teistele asjadele, mis unarusse jäänud on. Näiteks blogi. Ma tahtsin kirjutada ju oma uuest vankrist, mis iga kell saabuma peaks ja siis üldse emadnduse värgist ja Mari potil käimisest ja… Aga ma alustan sellest, et täna tundsin ma ennast nagu mingi… suur lapsevanem.

Nimelt oli Mari lasteaias koosolek, kus pandi südamele, et kuna enamik lapsevanemaid ostavad asju samadest kohtadest, siis on kindlasti vaja, et riietel oleks nimed peale kirjutatud. Et noh, nad ei pruugi muidu aru saada, et mis kampsun nüüd kelle oma on. Eelmisel aastal ma seda nimede sissekirjutamist ei harrastanud ja üldse sisse kirjutada tundub tobe, sest kunagi on need samad joped näiteks Lempsi omad ja siis peaksin ma sealt Mari maha sodima ja Lempsi nime asemele kirjutama.

Seega tegin ma tellimuse nimeline.ee lehelt ja tellisin paar lehte kleepsusid, et Mari asjad ära märgistada. Ja sellega ma siis täna hommikul tegelesingi. Muudkui kleepisin, nagu need lapsevanemad, kelle võsukestele on vaja kooliaasta alguses pabereid raamatutele ümber panna. Imelik, milllal ma nii vanaks sain, et selliseid ema-asju kodus toimetan? Aeg ikka lippab.

PicMonkey Collage-6

Ma neid triigitavaid veel kasutanud pole, ma ei teagi, kuhu ma võiks midagi sisse triikida. Kleepida tundub lihtsam. Ja kui ma juba triikima hakkan, siis ma leiaks kapist sada muud asja veel, mis triikimist tahavad ja siis ei oleks täna minu “arvutipäev” vaid jälle sujuvalt “olen kodujumalanna” päev.

Muuseas, kui ma juba siin lasteaedadest ja riietest räägin, siis sattusin ükspäev pahase lapsevanema arutelu peale, et ühesõnaga keegi oli lasteaias tema lapse kapist teisele lapsele tema lapse riideeseme selga pannud. Ma ei saanudki aru, mille, aga see miski sai igatahes poriseks. Kommentaaris mainiti kummikuid ja pükse, et siis emb-kumb. Igatahes oli see ema väga vihane, et tema lapse asju niimoodi võeti ja üldse oleks aus, kui see laps, kellel asjad puudu, oleks karistuseks toas passinud (söögitädiga), kuni teised õues on. Et noh, siis räägib vanematele ja nad kõik õpivad sellest veast.

Ja minu hämminguks olid kõik seal nõus. Et no jumal, mis kasvataja paneks VÕÕRA LAPSE ASJAD SELGA ja niimoodi on ikka väga ebaviisakas teiste kappides sobrada ja no üldse… Üldine hala. Ma jälle pean tunnistama, et Maril on paar korda võõras kampsun, müts, sokid jalas olnud, kui enda omadega on midagi juhtunud, või kapis pole näiteks sobivat. Ala, et tuleb lasteaeda õhukese mütsiga, aga päeval läheb nii külmaks, et siis pannakse kellegi teise lisa paksem müts pähe. Ja sama moodi olen ma Mari pusa näinud ühe poisi seljas ja ma ei tulnud selle pealegi, et hüsteeriasse minna, et kes andis loa meie kapis sobrada.

Naljakas… Mis see lapse süü on, et ta nüüd toas peaks passima. Või no veel hullem, õues külmetama. Ma saan aru, et pole jah viisakas pärast neid poriseid asju kappi tagasi loopida, aga kui need nt vanemale kaasa antakse ja palutakse järgmisel päeval puhtana tagasi tuua, milles siis mure?

Mulle jäi veel meelde lause, et “mul pole taskud sajalisi täis, et enda lapsele aina uusi asju osta!!”. Ma ei tea, pesemine ei maksa sada euri ju?!

Õudne ikka, kui “pind persses” osad vanemad olla võivad… Õnneks meie lasteaias selliseid vanemaid ei ole ja ma arvan, et keegi neist seal ei lähe hüsteeriasse, kui laste riided mõnikord teiste seljas on, kui hädaolukord seda nõuab. Või mis teie arvate? On suur asi?

Pikk soig nüüd sellel teemal, aga no niiväga jäi hinge kripeldama, mis ma teha saan.

Ja jutu lõpetuseks tahan ma mainida, et www.nimeline.ee leheküljelt saate te 15% allahindlust, kui panete sisse sooduskoodi MALLUKAS. See sooduskood kestab kuni septembri lõpuni ja sellega on niigi soodsad hinnad teile veelgi mõnnamad :)

Sulle võib ka järgnev huvi pakkuda

63 kommentaari

Jäta kommentaar ning oota - kommentaar ilmub peale ülevaatamist

  • Reply Carry 20. september 2018 at 23:53

    Ütleb, et “Kupongi kood “MALLUKAS” ei ole kehtiv”….?

  • Reply Marian 14. september 2016 at 21:04

    Mul hakkas kohe nii kahju lastest, et keegi on kuri sellepärast…minupärast võiksid kasvatajad võtta minu lapse kapist kõik riided ja panna kogu rühmale selgajalgapähe. Ainult juhul, kui minu laps palja pepuga ei jää ja nooh tagasi tahaks ka riideid?. Ja ma ka ennast mingiks eriliseks rikkuriks ei pea.

  • Reply I 13. september 2016 at 21:58

    Soovitan tellida perekonna nimega kleepsud ;) Saad mölemi lapsega kasutada.

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 22:01

      Hea mõte :D

  • Reply L. 13. september 2016 at 19:54

    Inimesed on ikka nii silmakirjalikud – kyll me oleme alati valmis aitama igasugu traagilise taustaga lapsi, kellel haigus, kellel õnnes, kellel puudub korralik kodu vms. Mida nutusem on taust, seda kiiremini avanevad rahakotirauad annetusnumbritele raha kandma. Ja samal ajal krimpsutame nina, kui sinu lapse parim sõber lasteaiast kannab sinu lapse õuepykse. Wtf, mida probleemi?! Tundub et eestlase jaoks käib lahkuse näitamine vaid fondidele annetatud summade järgi, aga sellised pisikesed igapäevased heateod on no way.
    Ja teiseks, miskipärast on mul tunne, et see on linnaemmede probleem.. ? Õnneks meil selliseid asju juhtuma ei hakka, kuna väga väike lasteaed. Ja kui kelllelgi ongi vaja lisa paar sokke – aga palun. Oma kyla lapsed kõik ju ?

    • Reply kris 13. september 2016 at 20:22

      AAMEN! Täpselt minu mõtted!

  • Reply Kai 13. september 2016 at 17:41

    Hull probleem mingisuguste tühiste riideesemete pärast.
    Minu poeg on koju tulnud kasvataja sokkidega, laps käis sõimerühmas ja juhtus piss püksi tulema, varu ka kapis ei trehvanud olema ja kuna oli talvine aeg ei saadetud last palja jalaga koju vaid kasvataja loovutas enda sokid ja pani ise saapa palja jala peale.
    Kasvataja oleks võinud sae käima tõmmata, et miks ei ole piisavalt varu sokke ja pesu jms kapis. Aga ei, järgmine päev sai oma puhtaks pestud sokid tagasi ja ei olnud kellelgi nuriseda.

  • Reply Bonnitake 13. september 2016 at 15:21

    Tere! Olen selle lasteaia rühma üks vanematest. Peaksin mainima, et selle ema sõnadest oleme kõik üsna hämmingus. Meist mitte keegi teine ei näe mitte mingit probleemi, see on lasteaed ja sellega peab arvestama, et midagi ikka läheb juhuslikult vahetusse. Pealegi veidi vanemad lapsed lausa sihilikult hakkavad asju vahetama. Ma ei saa mainimata jätta, et meie kasvatajad on maailma kõige armsamad ja toredamad inimesed. Ja just täna tuli juttu ka sellest, kui lapsel järgi käisin, et see tõesti oli üks suur arusaamatus, lapsed vahepeal panevad ise sarnased asjad selga/jalga ja tormavad õue, kus enam keegi midagi jalast ei kisu. Mul on hea meel, et nii hästi kirjutasid, sest mul endal ka ei oleks kahju, kui keegi võtaks midagi. Need on lapsed ja keegi ei tohiks seepärast tuppa istuma jääda!

  • Reply ethel 13. september 2016 at 14:50

    Praegu on nii muutlikud ilmad, et minu lapse kapp on lasteaias erineva ilma kõlbulikke riideid täis. Üldse ei pahandaks kui mõnele teisele lapsele Salam-Silveri pusa selga tõmmatakse eeldusel, et Silver ise ei külmeta. Pigem oleks kahju kui ilma muutuseks vähem ette valmistunud laps peaks õuesoleku aja üksi toas istuma. Korra on üks laps läinud minu poja sandaalidega koju (suvisel ajal, olid samasugused aga number väiksemad). – laenasin oma lapse koju viimiseks siis selle teise poisi omi (õnneks ikak mahtusid jalga kuigi number väiksemad) ja järgmine päev saime omad tagasi. Ei mingit probleemi.

    Nimesildid on vahvad. Tellisin oma mudilastele ka – loodan, et need kleebitavad püsivad pesus peal nagu lubatud. Triikimisega ei viitsi küll tegelema hakata :)

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 15:17

      Ma veel midagi pesnud pole, aga annan teada kui midagi likku viskan :D

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 15:17

      Ma veel midagi pesnud pole, aga annan teada kui midagi likku viskan :D

  • Reply Kät 13. september 2016 at 13:42

    Lugesin kellegi kommentaari, et laps haises pissi järgi ja jumala eest oma lapse asju talle selga ei annaks. Kohutavalt kurb ju, kui on hoolitsuseta lapsi :/ Ma ise ei undaks, kui mu lapse asju kantaks- kui palju teine laps neid asju rohkem trööpaks kui minu enda laps? Tav tuuakse sügisel meil rühma mingi riidekast, kus on siis ülejäänud riideis ( ala mõni lapsevanem on toonud) ja kui vaja, sorditakse sealt asju. Mu poiss on roosade sokkidega koju ka tulnud- pesen ära ja viim tagasi. Olen tänulik. See, kes arvab et laps peaks toas passima “karistuseks” ,on peast nii kuradi soe.

  • Reply Mannu 13. september 2016 at 13:17

    Kas nimi on siis ikkagi ära otsustatud uuele lapsele?

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 13:28

      Ei :D

  • Reply K. 13. september 2016 at 13:14

    No päris haiged vanemad ikka! Meil aias on küll kõik vanemad väga normaalsed ja selliseid pseudoprobleeme pole. Kui lasteiapäeval kellegi sünna on korjavad osad vanemad lapsed peale ja teised toovad tagasi jne. Lapsed käivad aegajalt üksteisel õhtuti külas ja siis see vanem teeb ka külas olevale lapsele õhtusöögi (mis ongi normaalne). Kui kellegi on midagi maha ununenud ja teisel jälle topelt, siis on jumalast ok laenata. Osad väikseks jäänud asjad oleme isegi jätnud lasteaeda varukorvi (kindad, mütsid, õueriided). Et kui kellegi miskipärast pole saab sealt võtta (liitrühm on). Kõik on omavahel sõbralikud ja lapsed jälrgivad eeskuju :)

  • Reply Rita 13. september 2016 at 13:13

    Meile on ka laps koju saabunud võõrastes sokkides ja võõras pusas. Mees on õlgu kehitanud, et tema ei teadnud. Need riided olevat meie lapse asjade seas olnud. Naersin, et vähemalt õige lapse tõi koju :D siis ostsin lapsele uued tutikad kindad ja mitu kuud hiljem sain teada, et laps keeldus neid käes hoidmast ja talle sebiti mingid teised kindad õues müttamiseks. Ei teagi kustkohast need saadi, ei täpsustatud. Tean, et meie lastehoiul on eraldi leiukast olemas, kuhu pannakse riided, kelle omanikku ei suudeta tuvastada.

    Samas ma poleks uskunud tõesti, et osad vanemad nii pind perses on. Me pole rikkad ja raha siia-sinna ei loobi, kuid tegemist on ju kõigest riietega :D mind tegelt ei huvitagi kas mu lapse riideid topitakse hoius teiste laste selga ka või mitte. Tal on seal mingi varu olemas ja kui kellelgi on vaja, siis otseloomulikult. Asjad on ju ainult asjad, materiaalsed esemed, neid ju hauda kaasa ei võta :D Tervis on tähtis, see et keegi ei külmetaks. Ja kui keegi lõhuks ära mu kallilt ostetud tutikad õueriided, siis ma loodan, et neile õmmeldaks mingi lapp peale ja saab ju edasi kanda. Lastel ikka juhtub. Ah, mingi vastik eestlaslik kius jälle ja põhimõte, et see 1 pluus mida võõras laps ühe korra kannab lööb rahakotile kohe augu sisse ja mõelda, et seda peab veel pesema ja kuivatama ka – käed kukuvad küljest ja surm on lähedal. O M G .

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 13:28

      Sa võtad mult tõesti sõnad suust! :D

    • Reply Kirsika 13. september 2016 at 13:58

      ?

    • Reply Kelli 13. september 2016 at 17:38

      Mina laenan hea meelega asju, kui eelnevalt küsitakse.

      Minu lapse kapis lasteaias on mitu komplekti riideid. Kuna lapsed käivad õues ka kerge vihmaga, siis ongi nii, et ühtedega on hommikul õues ja teised panevad õhtul õues minnes / või koju tulles selga. Teinekord lähen ma lapsele lõuna ajal järele ja tahan talle selga panna kuivad riided. Oleksin küll äärmiselt üllatunud, kui selgub, et mõlemad riided on märjad, sest kellelgi oli vaja laenata. Ausalt öeldes oleksin pahane ka, sest minu laps peab siis märgade/niiskete riietega koju tulema.

      Kui rühmas oleks vähegi ruumi, siis viiksin hea meelega portsu riideid sinna nö tagavarariieteks kõigile aga niisama küsimata küll ei taha, et võetakse minu lapse kapist.

  • Reply Kratsa 13. september 2016 at 12:26

    Ma oleks ka vihane. Näen vaeva. Otsin lapsele riideid. lõpuks leian mõistliku hinnaga ja õiges suuuses. Ja siis topitakse kellegi teise lapsele selga trõõpamiseks. Inimesed kellel jookseb pappi rohkem kätte kui mõistust sellega midagi peale hakata, ei saagi asjast ilmselt aru. Ka ei ole kõigil aega ja tahtmist pidevalt mõõda poode kolistada. Pesemine pesemiseks. Aga pestu asjad peavad ka kuivaks saama. Igal ührl jälle polegi taskud sajalisi täis et kuivatit osta.

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 12:27

      segane :D

      • Reply Triinu 13. september 2016 at 12:46

        HAhahaha

      • Reply Kratsa 15. september 2016 at 12:26

        Erii segane kohe. Kui ühe aelkise laenaja pärast pidi minu laps nädalavahetuse kodus toas passima. Sest tema (nädala eest ostetud) talvepüksid läksid võõra lapsega koju. Muide, nini oli sees kirjas. Ja minu laps pidi 2km lasteaiast koju jalutama räbalates pükstes mis olid talle nii väikesed et traksid üle õla ei küündinud ja sääre vaevu saapani ulatusid. Kui lasteaia uksest sisse astusin teatas kasvataja, et “vist” läksid püjsid vahetusse. Üks issi oli oma võsukesele mu lapse püksid jalga ajanud. Hea et õige jopegi taipas võtta. Sellest oleks ikka võinud aru saada, et püksid 10cn liiga suured. Tõesti oli selline tunne et ei lähegi koju niimodi. Aga pesamunale polnud tagavara mähkmeid kaasas. Ei tulbud selle peale, et võõraste laste riiete nii nahaalne “laenamine” minite rikkurite silmis normaalne on. kahju, mis lapsed sellistel kasvava kes väijsest saati kasvatatud arusaamisega et võivad valimatult teiste asju võtta.

        • Reply Mallukas 15. september 2016 at 12:34

          Kuule võta rahustit.

    • Reply keit 13. september 2016 at 12:31

      Olen väga nõus.
      Meil oli lapsel kunagi ryhmas armas tydruk, kellest aga vanemad väga ei hoolinud ja kõik ta riided ja kapp pidavelt haisesid pissi järele :(( lapsest nii kahju jne aga ausalt- mina ei lubaks sellisele lapsele oma lapse riideid selga. Uued võiksin talle osta aga enda lapse omi ei jagaks. Aga kyll ja kyll on näiteks lasteaias pandud lastele sall kaela, mis on pärit yldse nukunurgast ;)
      Ps. Töötan ise lasteaias.

      • Reply Mallukas 13. september 2016 at 12:45

        Issand kui õudne, ostnud siis uued riided jumala eest?

      • Reply kerlin 13. september 2016 at 13:46

        Aga oleks võinud ju siis ära pesta, kui lapse vanemad ei märka siis saab ju ise õhtul kaasa võtma hommikul kuivad puhtad riided tagasi tuua – ei pea laps pissiste riietega käima.

    • Reply Gessu 13. september 2016 at 12:46

      Ilma kuivatita asjad ei kuivagi või? Ma ei ole arugi saanud, et kogu aeg märgade riietega ringi käin..

      • Reply Helen 13. september 2016 at 14:14

        Jeesus, lugedes kommentaare, siis tahaks kahe käega peast haarata!
        Esiteks pesu kuivatamiseks ka pesunöörid ja igasugused nelja jala peal seivad toredused olemas. Teiseks mainides seda õnnetut last, kelle vanemad riiete pesemisest ei hooli..siis võinuks mainida kasvatajale seda, kes sellest probleemist vanematega räägib või käib see jälle üle jõu ja võtab kallist aega? Pange siis silt juurde, et mitte kasutada võõrastel lastel. Absurd mis absurd inimesed. :( kurb lugeda, vingume ja vingume, aga probleemi lahendamiseks ise mitte midagi ei tee.

    • Reply kerlin 13. september 2016 at 13:50

      Siiamaani on riided ilusti ära kuivanud kui õhtul pesta ( kui ka ei kuiva siis 2 komplekt ikka olemas ju eriti kuna mul pole eraldi linna ja lasteaia riided selga läheb see mis parasjagu puhas ja kuiv)
      See kui lapse riided kellegi teise selga korra sattunud on ei saa küll erilist probleemi tekitada puhtaks ja uuesti kasutusse ( kummikud korra vee alla ja jälle puhtad)
      Kuivatit pole.

    • Reply Maria 13. september 2016 at 13:58

      Ära unusta, et sinu laps trööpab ka neid riideid, mis tal seljas on. Ja ükski teine laps ei ole süüdi, kui talle sinu lapse riided selga pannakse. Ja need ju ainult riided. Ma saaks aru kui talle su ehted külge topitakse…. Aga need on riiiiided. Ja minul pole ka pesukuivatit.

    • Reply Ma 13. september 2016 at 14:11

      Mida hekki??? Ostke siis kaltsukast lasteaiariideid! Kuidas mõni inimene teiste laste suhtes nii kade on?? Ise õpetate lastele, et mänguasju jm tuleb teistega jagada, aga kui asi puudutab kellelegi mõne hädavajaliku hilbu laenamist, lähete põlema. Ja miks peaks ühe pissihaisuse lapse ära põlgama? Vaene laps on isegi õnnetu, et temast ei hoolita. Ma ostaks sellisele ise uue garderoobi ja ma pole mingi miljokas. Teisi peab aitama, halastaja taevas!

    • Reply Maria 13. september 2016 at 14:11

      Ma olen mitmekülgne inimene. Mulle ei meeldi, kui keegi minu asju näpib ja omastada tahab jne. Aga lapse asjad on teine lugu. Neid saab osadavalt ja neid on palju tal. Ma ei teeks probleemi, kui näeks oma lapse asji teise lapse seljas.

  • Reply Averiin 13. september 2016 at 12:23

    Mul piigale pandi ka kord kellegi teise sokid kaasa, sest olemasolevad ja varu omad said mingi tegevuse tõttu märjaks. Pesin puhtaks ja viisin järgmine päev tänulikult tagasi.
    Samuti anti kord hoiust hoidjale kaasa valed jalanõud. Viisin samuti järgmine päev tagasi, ei olnud mingit hüsteeriat.
    Nimeline.ee on mu lemmik, nii hea, et Sooduka saab :) aitäh!

  • Reply B 13. september 2016 at 12:14

    Jumal tänatud, et meil siin Soomes on lasteaial alati varuriideid pakkuda. Ja kui oma riided just jalutama ei lähe, siis kandku kes tahab.

  • Reply Merilin 13. september 2016 at 12:12

    Mina kirjutasin asjadele perekonnanime sisse, siis saab järgmine laps ka kasutada ja ei pea sodims. Lisaks saime mehe õelt palju kombekaid kus ka perekonnanimi sees ja nüüd saab minu laps probleemideta neid ka kanda kuna sama perekonnanimi :)

  • Reply Gerli 13. september 2016 at 12:10

    Lihtsalt kommentaaridest lugesin ja annaksin nõu, et sa ei peagi kirjutama lapse nime täiesti välja, vaid piisab ka ainult nime esitähest või märgistusest. Sest tihti peale on nii, et laps ei tunne ise oma asju ära ning ega õpetaja tunneb veel vähem, siis oleks lapsel kasvõi märgistus või nimetäht äratundmiseks. :)

  • Reply põmm 13. september 2016 at 12:02

    Minuarust oleks normaalne, et rühma vabas kapis oleks täitsa varuriietus olemas, üks müts, kummikud, kindad, püksid või mis iganes, juhuks kui kellelgi midagi maha jääb, saaks ikka miskit selga panna. Enamvähem ühevanused lapsed rühmas, siis ju enamvähem üks suurus ka kõigil.

    Meie rühmas ka tihti juhtunud et riided vahetusse läinud lastel, pesusvammidega on aasta läbi segadus, kellel milline svamm, kõigil segamini rühmas. Jummel mis need sinu teksti emad minestaksid ära selle peale vist??

  • Reply Maarja 13. september 2016 at 11:58

    Ei näe ka probleemi kui laentakse minu lapse riideid teistele või kui mu lapsel kellegi riie seljas. Ja isegi kui peaks midagi juhtuma meie riideesemega kellegi teise seljas siis ikka ei näe probleemi, ostan uued. Ja isegi ei oleks mõnest kallimast riideesemest kahju kuna lastel ikka juhtub, kas enda või teise seljas. Lapse saamine on rahakotile loomulik kadu ja polegi teisti mõelnd kunagi.
    Võibolla minu arusaamad sellised, kuna sain planeeritult oma esimese lapse ja samuti oli selleks ajaks tagatud finantsiline sõltumatus.

  • Reply Krissu 13. september 2016 at 11:54

    Ma arvan, et need kleebitavad nimesildid on mõtekamad kui triigitavad nimesildid. Just sellest vaatenurgast, et kui pisem pliks vei kutt peaks suure venna vei õe riideid kunagi kandma. Olen proovinud triigitavat silti eemaldaga, aga vat ei saa kätte enam, lõika vei koos riidega silt välja. ;)

    • Reply Pille 13. september 2016 at 21:00

      Uue sildi saab ka peale triikida ju. Aga eks triikimine on aeganõudvam ja paljude jaoks ka tüütum tegevus jah.

  • Reply Eliise 13. september 2016 at 11:51

    Mulle küll ei meeldiks et teised mu lapse asju kannavad.okei ükskord on hädaolukord, aga pidevalt mingi häda. Ma ilmselt pigem kuhjaks lapse kapi igasuguseid erinevaid riideid täis, et alati vajalik asi võtta oleks. Minu omad veel lasteaias ei käi, eks siis paistab mis saama hakkab.

  • Reply K. 13. september 2016 at 11:51

    Mina olen ka see “pind perses” lapsevanem vist. :D Esiteks hoolitsen selle eest, et lapsel oleks lasteaias alati varuriided (ka muutuvate ilmaolude jaoks). Ja teiseks, mind häiriks väga, kui keegi paneks teisele lapsele minu lapse näiteks kilepüksid jalga ja see teine laps need katki kukuks. Ma olen see pedant, kes ostab lasteaeda õue korralikud riided, sest ei näe ju seal kui külm tal seal on. Ja aeg on näidanud, et ega ühe külmetava lapse pärast tervet rühma tuppa ei viida (tihti isegi mitte seda ühte külmetavat kahjuks). Niisiis ajaks harja punaseks küll, kui lapse lasteaeda viin ja vastu vaatavad katkised õueriided ja kasvataja kehitaks õlgu, ala “Jutal kogemata juhtus”. Ja tihtipeale ei jõua need “laenatud” riided ka õigesse kappi tagasi, meie lasteaias vähemalt. Niisiis jah, mina ei lubaks oma riideid laenata ja oma lapse riietuse eest vastutan ikka ise.
    Asjade sildistamine on aga tõesti vältimatu. Meil hiljuti “kadusid” lasteaias kummikud ära ja paistab, et läinud nad ongi, teise lapse jalga (isegi “uue omaniku” nimi on sisse ilmunud). Meile jäi vaid vooder alles.

    Raske on see lasteaiavärk. :D

    • Reply K. 13. september 2016 at 11:54

      Lisan veel, et päris sokkide või t-särgi pärast draamat ei teeks, kui need omale kohale tagasi jõuavad. :) Õueriideid aga välja laenata ei luba.

  • Reply mailis 13. september 2016 at 11:33

    Mind ei häiriks selline asi kui keegi meie riideid laenaks vms. Muidugi kui mustaks läheks oleks tlesti viisakas ära pesta aga kui ei pestaks siis vast ka väga suurt numbrit ei teeks.

    Arvam et inimene, keda selline asi häirib pole ka isebmaast madalast omi asju armastanud jagama.

    Mina olen jälle selline tüüp, kes jagab asjad laiali ja siis vaatab, et oih endale ei jäänudki, aga savi.

    Ühesõnaga ma mingite hilpude pärast nutta ei näe mõtet. Pigem tahkski, et minu laps omi asju ka teistega jagaks?

  • Reply mai 13. september 2016 at 11:32

    Tänks, ma just tellisin nimeline lehelt enne igasugu soodustusi ära :)
    Minu meelest on lasteaedades ka mingi posu varuriideid, üldiseks kasutamiseks, kui mõnel enda riided otsa saavad. Ja ma elu sees ei usu, et nüüd võeti teiselt lapselt mingi riie ära nii, et riideomanik ei saanud seetõttu mängima minna. Kui mingi sinu lapse asi mustaks saab teise lapse poolt, siis tõesti pesemisel ju vahet pole, milline laps selle ära määris. Ma oleksin rõõmus, kui minu lapse huvides antakse talle vajalik riie selga ja olen valmis ka enda lapse omi laenama. Sõbralik peab olema.

  • Reply Nell 13. september 2016 at 11:23

    Mina triigitavaid kleepse pole kasutanud, ainult kleebitavad. Need peavad nii kaua vastu. Nt lapse dressikal on kleebitav silt eelimisest sügisest, see on pesus käinud ikka palju kordi ja kleeps on endiselt ilus. Seega ei näe põhjust triigitavaid võtta, neid ei saa ju hiljem maha ka. Ma ka nimeline.ee fänn :)

  • Reply Merle 13. september 2016 at 11:23

    Ei tea minul oleks suht suva. Peaasi, et laps külmetama või pahasti end tundma ei pea lasteaias.

  • Reply Külli 13. september 2016 at 11:21

    Ma ka ei teeks paanikat teise lapse asja kasutamise osas. Ikka juhtub teinekord, et kellelgi midagi maha ununenud ja mõnel teisel jälle kapis suurem valik – siis antaksegi teise lapse asi, et kellelgi õue minemata ei jääks. Minu lapsel on seda kolme aasta jooksul vist üks-kaks korda juhtunud, et mõni võõras asi seljas – me oleme asja lahendanud nii, et võtan laenukauba õhtul koju kaasa, pesen puhtaks ja järgmisel hommikul panen õige lapse kappi tagasi. Mingi traagikat pole, jumal tänatud, keegi sellest teinud.

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 11:33

      No just, lihtne on ju asi puhtaks pesta ja tagasi viia. Muidugi siis raudselt on neid, kellele ei sobi see ja too pesupulber jne :D

      • Reply Carry 20. september 2018 at 22:27

        No aga kui ongi väga tundliku nahaga laps, kellel tekib probleem sellest, kui kannab BioEstiga pestut?
        Ma saan sinu pointist aru ning minu arvamus ühtib siinse enamusega, aga ärme sellega ka üle võlli lähme. Teiste inimeste ja laste hädade üle ei ole viisakas aasida. Kui on skin problems, siis loomulikult on nukker, kui keegi laenab rõivast ning hiljem teisel lapsel (kes ise milleski süüdi pole) tekib lööve.

        • Reply Mallukas 20. september 2018 at 23:17

          mul pole kunagi lastel olnud sellist miljonipeast rühma, kus vanem ei saaks õpetajale öelda, et kuulge, mu lapsel allergia vms. :)

          • Carry 20. september 2018 at 23:59

            Nii. Aga kui see laenatud ese nii peenelt võõras kodus ära käib pesus jms, et omanik ei märkagi? Mulle siin kirjeldatud protsessid meenutasid küll paljuski justkui Pariisi tänavapoiste peent näputööd =D
            Mina iga kord ei kontrolli lasteaias, millised rõivad on endiselt kapis olemas ja millised on võõrastes kodudes pesus =D

          • Mallukas 21. september 2018 at 01:29

            Ma mõtlen seda, et meil nii väiksed rühmad, et kellel oleks allergia, siis õpetaja vast teaks (sest seda tuleks ju arvestada ka lapse voodipesu pestes aias) mistõttu ei pandaks ka lapsele teiste riideid selga.

  • Reply MJ 13. september 2016 at 11:20

    Lasteaias teiste riiete kasutamise teemal..
    Minu ajal oli kasvatajatel nt tekkinud mingid varu riided, mida sai vajadusel lapsele selga visata, kuid ei kujutaks ettegi, et teisele lapsele ajutiselt riiete laenamine sellist stseeni väärida võiks.

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 11:32

      Meil on ka lasteaias leiukast, kust ka teinekord riideid võetakse :)

  • Reply Helena 13. september 2016 at 11:15

    Mina tellisin siiski küll minukleeps.ee lehelt.

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 11:17

      Mul on seal kummarite sees olnud kleepsud juba mingi 2-3 nädalat, mujale kleepisin täna. Täitsa korrralikud tundusid :D

  • Reply Helena 13. september 2016 at 11:14

    Jalanõude seest kuluvad need kleebitavad suht kohe ära :) Lennale panin paar päeva tagasi ja üsna ära kulunud juba. Punasest taustast nime taga sujuvalt valge saanud jne.

  • Reply Dje 13. september 2016 at 11:12

    Ma vihkan seda, kui keegi minu asju näperdab ja seetõttu kipun arvama, et kahjuks ma oleks selline “pind perses” lapsevanem. Aga kuna mul last veel lähiajal plaanis pole saada, siis on võimalus, et ma olen muutunud selleks ajaks :D

    • Reply Mallukas 13. september 2016 at 11:17

      No kui sa mõtled selle külje pealt, et ala kui sinu lapsel oleks vaja ja ta ei saaks muidu minna õue mängima, kas sa siis oleksid ka nii “pind perses”? :D Minul on muidugi ka enda asjadest suva :D

  • Reply Keit 13. september 2016 at 11:11

    Nimeline klepsud on kõige kõige paremad! Just tellisin ka Marimelli kaudu ja esimese pesuga oli masina põhjas kleps :( Ja üldse püsivad ikka kõige paremini kui 3 x triikida nad riiete külge. Kleebitavaid kasutan vaid jopedel-jalatsitel.

    Aitäh selle sooduka eest!

    • Reply põmm 13. september 2016 at 12:05

      Ma tellisin ka marimelli kaudu ja ka ei seisa peal, enamus tulevad esimese pesuga maha. Kolm aastat tagasi tellisin ka sealt, ja sama teema oli. lootsin, et seekord paremad, aga ei.