Lapse üles kasvatamine LAPSED

aga vot mulle ei meeldi see ja teine ja kolmas

18. november 2016

Lugesin siin Eveliisi postitust ja lisaks veel seda sama postitust Delfi Naistekast, kus tema räägib, et vot talle ei meeldi avalik imetamine. Kuna ta seal tõi näiteks veel selle, et tema ei saa aru, mis sellest pilte vaja teha on, siis sain ma kohe aru, et ilmselgelt olin inspiratsiooniallikaks just mina, kes ma paar päeva tagasi panin üles sellise pildi:

15056415_1113009485481176_6798391480301003936_n-1197129

Vastuseks küsimusele, et miks ma selle pildi üles panin, pean ma vastama, et ei, selle taga ei olnud tohutut rinnaga imetamise kampaaniat, vaid lihtsalt Lende naljakalt vihane nägu. Oleks ta samal ajal näiteks diivanil vedelenud, kiigus olnud, süles tsillinud, mul poleks vahet olnud. Lihtsalt ta juhtus samal ajal sööma ja ma isegi ei mõelnud, et see pilt nüüd kelleski kohutavalt ebamugavust tekitama peaks. Päriselt, see ei karanud mulle pähegi. Midagi ebasünnist ma siin justkui ei näe, ainult enda mäesuurust tissi, aga just säärased (mäesuurused) nad praegu on ja ma ei saanud pilti ka rohkem lõigata, sest telefonikvaliteet oleks selle pildiga muidu üks null teinud. Seega niimoodi ma ta üles panin.

Ei tea, kas asi on minus, et vanaks jäänud olen, aga kui mina näen kuskil mingit pilti või videot, mis mulle ei meeldi, siis ma kerin lihtsalt ruttu edasi. Eriti kõik need hirmsad loomavideod või katkiste kiisude pildid, kohemaid kerin edasi ja ei vaata. Ja minu eeldus on, et kui kellelegi ei meeldi see pilt Lendest, sest ta juhtub tissi imema samal ajal, siis talitab ka tema sama moodi ja kerib edasi. Aga näed, tuleb välja, et hoopis tuleb kirjutada blogipost, et vot MULLE ei meeldi see avalik imetamine.

Jah, tõstan käed, olen isegi minevikus kraaksunud, et mis mulle meeldib ja mis ei meeldi, aga siinkohal tekib mul küll veidi selline… neeeh… tunne sisse. Et mis ma nüüd tegema pean, et sulle ei meeldi? Lausa terve pikk jutt, et miks ei meeldi ja see tekitab sellise vähe nõmeda tunde, et küll olen mina nüüd jube ebaviisakas ja vastik, et julgen oma udarat kuskil lehvitada. Sest mõndadele ei meeldi. Kohe meenutasin seda, et kui Eveliis mul külas käis, et raudselt ma ju siis imetasin kah, et kas ma siis ka panin ta jube ebamugavasse olukorda, kus ta oli sunnitud mu tissi nägema. Oh õudu, ehk isegi nibu?!

Jällegi, ei ole ka ise süüst puhas, aga täna tekkis küll selline kurbuse tunne. Et miks selle asemel, et teineteist toetada erinevates elustiilides ja valikutes, on hoopis mõnusam teisi maha teha? Et vot MINA küll nii ei tee/teeks. Vot MINA tegin ikka nii ja niimoodi on palju viisakam/õigem/parem? Miks ei võiks lihtsalt ignoreerida neid asju, mis ei meeldi ja kiita neid, mis meeldivad?

Minule endale tissid meeldivad. Suured tissid ja väiksed tissid. Olgu nad parasjagu kellegi suus või mitte. Olgu nad tol hetkel kellegi söögilaud või lihtsalt ilus partii.

Ma ei hakka siin rääkima, et imetamine on väga loomulik tegevus, sest kohe tuleks keegi raudselt kommenteerima, et sittumine ja seksimine on ka loomulikud tegevused, kuid neid ei tehta ka teiste ees. Täitsa arusaadav. Ja ma mõistan ka neid, kelle jaoks avalik imetamine ei ole mugav, aga no vabandage mu sõnavara, aga nahui naada siis see neid häirima peaks, kui mõndadele on? Just säärased avalikud alandamised muudavadki sellise loomuliku asja siin ilmas justkui millekski rõvedaks,  mida tuleb peita ja varjata. Nõme on see alavääristamine just teiste NAISTE poolt. Kas me ei peaks mitte kokku hoidma ja teineteisele toeks olema? Oh ei! Ikka on vaja maha teha avalikku imetamist. Siis on vaja alavääristada neid, kes ei saa mingil põhjusel imetada. Siis on vaja kritiseerida neid, kes ei taha imetada. Ja ma ei hakka rääkimagi, et lapsi saavad naised on mõttetud kodukanad ja need, kes lapsi ei taha on puhta lollakad, kes ülejäänud elu oma otsust kahetseks. Ainult kritiseeriks, eks?

Naised, mida kuradit me teeme? Miks? Miks on vaja blogimaailmas (ja niisama maailmas) pidevalt kedagi maha teha. Oma arvamust peale suruda. Oma argumente esitada säärases vormis, et teisitimõtlejad oleks kohe mutta tambitud ja lolliks tembeldatud? Jah, nagu öeldud, ma ei ole ise ka sellest nõmedast käitumisest minevikus prii, aga no kui isegi MINa ei jaksa enam, siis kuidas teie veel jõuate?

Mul on kurb meel. Mul on kurb, et me elame ühiskonnas, kus üldse tuleb põhjendada, et miks ma imetan avalikult, või miks ma imetan kodus teki all. Mul on kurb meel, et üks inimene peab tundma ennast alaväärsena, kui annab oma lapsele süüa kuskil, kus keegi võib juhtumisi ta nibu näha! Kujutate ette. Minu isiklikku nibu! See on ju õuduste tipp! Samahästi võiksin ma käia ringi sellise käega, mis on maha mädanemas ja ripub veel viimase naharibaga küljes! Kuidas ma küll teiste peale ei mõtle?!

Ma ausalt tegelikult ei ole teinud oma elu eesmärgiks oma nibu kõigile näidata. Ma saan aru, et imetamise ajal laps võib teinekord vähe liigutada ja rapsida ja korraks võib seda õuduste tippu (nibu) vilksamisi näha olla. Aga ausõna ei tee ma seda meelega. Ma ei usu, et ükski ema seda meelega teeks, aga need paganamata kasvatamatud imikud ei kuula nagu sõna ka, et hoia seda kenasti suus ja söö oma kõht täis. Mis siis teha? Minu isiklik soovitus oleks mitte otse sinna suunas vahtida, kui niplit näha ei taha. Kui tahad, siis vaata pealegi, mul pole kade meel.

Ja teate, mul on kurb meel selle pärast ka, et ma olen olnud kunagi säärane tropp, kes teiste valikuid kritiseerib ja seda enam, neid veel blogis lahanud olen. Keda kurat huvitab, mida mina arvan? Kas keegi peaks oma elu minu pärast muutma? Vaevalt. Ja sellepärast teeb mind ka kurvaks see, et 30+ vanuses Eveliis käib mul külas, vahib mu rõvedat nibu, mis kindlasti talle näkku kargas ja kui ta veel peale seda suutis ennast tagasi hoida ja mitte mu nibulehvitustest blogida, siis minu tissiga pilt andis ikka viimase tõuke. Et ma ikka teaks, et talle ei meeldi. Kergem oleks mulle öelda olnud, et valmistan talle ebamugavust ja ma oleks näiteks tema meeleheaks kuskile pellerisse imetama läinud, vot nii imeline võõrustaja olen. Aga nüüd ma pean postimehest lugema, milline tähelepanuhoor ma olen, et julgen panna pildi oma tissist. Või lapsest. Aga ikka rohkem tissist. Sest imetamist ei tohi pildistada. Seda polevat tarvis. Ja siis kõik saavad kaasa ilkuda, et jaa, iuuu, rõvedad titemammad ei mõtle ikka üldse teistele.

Kurb on. Kurb.

Aga mul nüüd laps ärkas. Lähen annan tissi. Kaevasin selle jaoks enne aeda 20 meetrise sügavuse augu, loodan, et keegi meid sealt ei näe. Jutud levivad, et kui sa imetava ema nibu näed, muutud sa kivikujuks!

15032881_1171863506194971_5983270889355977841_n

Loe ka neid postitusi!

144 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Evelyn 5. detsember 2016 at 22:17

    * käib närvidele st

  • Avatar
    Vasta Evelyn 5. detsember 2016 at 22:16

    1. Selles pildis nüüd küll midagi inetut pole! Väga ilus ja naturaalne pilt!
    2. Samas ma ilmselt olen rohkem selles leeris, et ei poolda avalikult imetamist. Aga.. äkki mulle käib see lehvitamine ja see meeletu propaganda imetamise ümber ja seda selle pärast….? Kui imetamist sündsalt teha, siis ma pole kunagi viltu vaadanud ega leia, et mingi tekk tuleks lapsele pähe tõmmata. Ma ise olen ka ema ja imetasin 11 kuud. Ebamugavust mäletan, kui kodus kord äi sattus nägema.. siis oli kuidagi ebamugav. Ja ilmselt oli see ebamugavam minu jaoks, kui tema jaoks. Arvan, et see meeste ees imetamine ongi probleem, sest nad ei oska kuidagi käituda või kuhugi vaadata (tissid ju ikka tõmbavad mehi, aga no kuidas sa passid võõra naise tissi…).
    3. Mulle on alati meeldinud väljend ” Kellele ei meeldi, läheb ära!” või noh, kerib edasi ja kõik on rõõmsad.

    Keep up the good work ja proovi mitte lasta endale sellistel asjadel mõjuda.
    PS!Vahel, kui ma tahan end normaalsena tunda ja näha milliste idiootsusteni inimesed läheva, siis vaatan FB gruppi “Märgatud Tallinnas” – julmalt heitereid täis. Seal saab kõige eest sõimata. Proovi siis veel sinna postitada. Ise pole kunagi postitanud, aga ega vist ei julgeks ka, isegi kui oleks päris mure..

  • Avatar
    Vasta Grets 21. november 2016 at 14:54

    Ei kirjuta seda paha pärast kuid: Olen täiesti nõus Sinuga! Ja sellepärast pea seda ka ise meeles, kui postitusi kellegi kohta kirjutad :). Tore, et otsustasid eemaldada postituse, kus olid veelgi ja rohkem julmem, solvav, naise osas, kes oma lapsega koos voodis oli, rinnad paljad. Aga eks me kõik teeme vigu :).

    PS! Mina ei näe selles fotos midagi ebasündsat. Peale armsa beebi ei olegi ju midagi näha. 🙂 ja kes tahab, kraaksub ikka edasi, anna vaid põhjus.

  • Avatar
    Vasta Katrin 21. november 2016 at 08:18

    täiesti nõus sinuga. Miks üldse peaks kellegi p*rset torkima see, mis neisse otseselt ei puutu? 🙂 mind hämmastavad sellised “aga MINA”-arvamused. Deem, laske elada inimstel!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. november 2016 at 00:42

      haha, edaspidi kasutan seda!

  • Avatar
    Vasta no eksole 20. november 2016 at 01:27

    Ma ise ei imetanud avalikus kohas. Lihtsalt häbenesin ja ronisin näiteks lapsega autosse. Samas ei tekita absoluutselt mingisugust emotsiooni kui mõni ema kusagil avalikus kohas oma lapsele rinda annab. Samas ajab mul “harja väga punaseks” see, et kui väisatakse avalikke üritusi, kleit seljas nagu nöörredel v. võrkkiik, siis kõik kiidavad, et vot kui kena keha ja julge ja stiilne jne ja selle peale ei vingu keegi, et selliseid pilte sotsiaalmeediasse topitakse, aga kui juhtud imetamisest pildi panema, on kohe ving ja hala. Niisama nabani dekolteega tissi välgutamas käia on ok, aga kui imetad, on kohe rõve … Newsflsh, ladies, tegelt on imetamine ainus põhjus, miks meil need rinnad üldse küljes on…

  • Avatar
    Vasta Katri 20. november 2016 at 00:29

    Kolisin aasta tagasi kahekuuse lapsega UK-sse ja imetasin häbeliku eestlasena alati kemmergutes ja muudes varjatud kohtades. Kohalik britist sõbranna ei roninud iialgi kusagile peitu kui lapsele oli vaja tissi anda. Ükskõik kus parasjagu olime (kohvikus, pargis jne) võttis vabalt tissi välja ja hakkas last toitma ja mitte keegi ei öelnud talle kunagi midagi negatiivset. Olen ise ka hakanud tundma, et siinne suhtumine laste avalikku tissitamisse on märksa tolerantsem kui Eestis.

    • Avatar
      Vasta Serqu 27. november 2016 at 11:40

      Muide UKs on lubatud igalpool rinnaga toitmisesse…
      On ainult 4% inglased kes toidavad lapsi rinnaga.
      Mul omal naine kartis alguses kuid nyyd on saanud sisemise rahu, kuna lapsel vaja syya…
      Korra tulnud vanem naine restoranis meile nö märkust tegema siis ytlesin tollele et votku oma söök ja mingu peldikusse sööma, sellepeale ylejäänud rahvas plaksutas 🙂

  • Avatar
    Vasta m. 19. november 2016 at 22:34

    Igaüks näeb seda, mida näha tahab… kes last, kes rinda, kes põlve jne 🙂 Mina nägin esimese korraga last ja siis oo… näe laps sööb ja siis….eheee, rind on suurem kui lapse pea 🙂

  • Avatar
    Vasta Maris 19. november 2016 at 21:50

    Sorry aga mingu ta p*rse! Mina imetasin avalikult ja mul oli jumala suva. Lennukis meeste kõrval imetasin ja keegi ei vaadanud ega ilmselt ei tulnud ka pähe, et sel midagi viga on. Kuradi nõukogude mentaliteet, ausalt see naine võiks end ära steriliseerida ja süüa vetsu poti peal burka seljas. Norras imetavad emad igal pool ja see on siin Läänes normaalne nähtus.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 19. november 2016 at 22:14

      No kuule, ei maksa nüüd hüsteeriasse minna ja nii inetult ei tohi ka öelda. Eveliis ei ole tegelikult paha inimene, lihtsalt.. mingi imeliku maailmavaatega 😀

      • Avatar
        Vasta Maris 19. november 2016 at 22:21

        On teemad mis tõmbavad mind täiega käima ja imetamine on üks nendest 😀 Imetamine on tegevus , mille üle ei peaks keegi kolmas üldse arutlema.

  • Avatar
    Vasta P. 19. november 2016 at 21:02

    Buduaar ka juba “skandaali” üles korjanud 😀 http://buduaar.ee/Article/article/piltuudis-blogija-mallukas-vottis-avalikult-rinnad-paljaks

  • Avatar
    Vasta mnjah 19. november 2016 at 20:31

    Appi ma olen peast nii tibuemme juba, et ma ei märganudki pildil tissi. 😀 Vaatasin kohe last ja tiss oli seal kõrval nagu noh.. nagu padi või vaip või muu suvaline asi taustal. Et no kes mida näeb. Võib-olla rahvas on nii päris elust ära võõrdunud, et sellised täiesti tavalised ja loomulikud asjad üldse mingit juttu tekitavad.

    • Avatar
      Vasta Eliis 20. november 2016 at 15:47

      Ma ei pannud ka rinda ūldse tähele. Vaatasin vaid last.
      Tegelikult teeb kurvaks selline olukord kus inimene peab sellise nii loomuliku ja elulise asja sellise kella külge panema. Ja kui see on lapse toitmisega seotud siis miks peaks minema seda tegema peldikusse? Sama hea kui sul on kõht tūhi ja lähed sinna oma salatit sööma.
      Kurb…..

  • Avatar
    Vasta Helena 19. november 2016 at 16:59

    Mulle meeldiski kõige rohkem just ebapärlikarbi kommentaar. Avalik imetamine ok okei, see on LAPSE vajadus. Mille taga peitub aga vajadus panna see pilt üles, olgu see siis naljakas nägu…
    All in all..igaühele oma. Kui on vajadus seda näidata, miks ka mitte. Ega vajadused ka kõigil samad ei pea olema 😀

  • Avatar
    Vasta Virge 19. november 2016 at 16:13

    Endal lapsi pole aga samas avalik imetamine ei häiri. Las see ema tirib kas või terve partii laiali, üsna külmaks jätab. Kui keegi kuskil juhtubki oma last imetama, siis ega ma ei passi ka. Endal hakkaks imelik 😀 Seega las emad teevad mis tahavad.

  • Avatar
    Vasta Uhwo 19. november 2016 at 15:44

    Mind just värskendab väljaspool kodu imetamine. Kodu pole ju vangla. Kui oled 2-3 kuud järjest iga 2-3h tagant samas asendis imetamas, siis tahad ju midagi muud ka, ilma ja inimesi näha. Eveliis ei imetanud väga pikalt, järelikult ta jooksiski kodus nelja seina vahel kinni omadega. Soovitaks talle siis avalikku seksi lohutuseks, juhul kui ta end mandununa tunneb.

  • Avatar
    Vasta Rita 19. november 2016 at 12:43

    Vanasti ei mõistnud avalikku imetamist. Kui kord avastasin end imikuga avaliku peldiku potikaanel istumas, kus lehk mattis hinge ja 100 inimest kõrvalolevates kabiinides puristasid essu ja kabiini uksi vihaga kinni lõid, niiet mu laps iga kord söömise katkestas.. siis mõtlesin, et never ever ma ei imeta oma last kuskil peldikus! Topless päevitab naine rannas on igati ok, imesuurte dekolteedega naised tänaval on ok, kus pool tissi näha on.. aga imetav ema ei ole ok? Nagunii imiku pea katab suure osa ära, tervet tissi ei pea ka välja krabama.

  • Avatar
    Vasta ohjaah 19. november 2016 at 12:24

    Üks äärmus on see, kes ei salli avalikus kohas imetajaid, teine äärmus on see, kes selle vaatamist fännab. annab tissi suurusele hinnangu, uurib nibu värvust, loeb lonkse. võimalusel kiidab kopsakat partiid.
    ühegi ema jaoks ei ole imetamine seksuaalne tegevus, seetõttu on sellised “heatahtlikud” pilgud ja kommentaarid üsna õõvastavad.

    kõige õigem – ära vaata, kui oled märganud, ära kommenteeri, ära katsu.

  • Avatar
    Vasta Kirsika 19. november 2016 at 11:46

    Minuarvates on normaalne last imetav ema, aga mitte oma tisside jagamine sotsiaalmeedias ☺
    Igayhel oma arvamus, midagi konkreetset õiget asja ei olegi.

  • Avatar
    Vasta K 19. november 2016 at 11:13

    Naljakas, aga mulle meenus kohe see kui ise alles aastake tagasi kritiseerisid samamoodi emam kes oma last imetas. Mis nüüd siis teistmoodi on?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 19. november 2016 at 11:28

      Vaatenurk on muutunud, see ongi teistmoodi.

  • Avatar
    Vasta Õis 19. november 2016 at 09:59

    Ise mul küll last ei ole, aga minu arust on igati okei, kui ema oma last imetab. 🙂 Tõesti imelik, et inimesed seda imelikuks peavad. Ega laps ei pea siis näljas olema. 🙂

  • Avatar
    Vasta Aive 19. november 2016 at 09:30

    Tubli Mallukas, et sellest räägid! Mina ootan oma esimest tibu ja kavatsen rinnapiima peal hoida võimalikult kaua, ka avalikus kohas imetades kui vaja. Kui ei meeldi, ära vaata!

  • Avatar
    Vasta Merilin 19. november 2016 at 09:02

    Hahaa..siia sobib suurepäraselt see video 😀
    https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=1177783282300032&id=271915499553486

  • Avatar
    Vasta Haana 19. november 2016 at 02:05

    Teie, kes te avalikku imetamist jälestate, hoiduge PALUN avalikest dušširuumidest peale trenni või ujulas/spaas käimist! HOIATAN!!!! Seal on väga mitmeid paare rindu, märjad ja seebised, üleni PALJAD! Ja see pole veel kõik..

  • Avatar
    Vasta Alina 19. november 2016 at 01:57

    Hahahaaaaaa =)

    Aga mul nüüd laps ärkas. Lähen annan tissi. Kaevasin selle jaoks enne aeda 20 meetrise sügavuse augu, loodan, et keegi meid sealt ei näe. Jutud levivad, et kui sa imetava ema nibu näed, muutud sa kivikujuks!

    See oli Sul super hästi kirjutatud!
    Mina imetasin viimati juba 6 aastat tagasi ja juba siis ma tundsin nii mõneski kohas ebamugavust, mitte enda pärast vaid teiste inimeste piludest ja negatiivsusest. No mid ateha kui laps süüa vajab. Tegelikult oleks ju võinud inimesed suhtuda sellesse, heldimusega..noh ok see kõvasti öeldud aga noh normaalset ja mitte silmi pööritada, et mitte tekitada imetavas emas mingeid komplekte. Normaalse tegevuse juures nagu imetamine ei peaks komplekse ju olema. Aga nagu näha, see sültub inimesest. Mina vaatan just heldimusega imetavaid emasid. Sinu tissi pildis ma ei näinud tisse,
    vaid armsat pilti söövast lapsest!!!

    Inimesed ausalt no elage ise ja laske teistel elada.

    P.S Tõesti kui kohtaks kuskil lihtsalt mingit naist kes paljaste tissidega ringi patseerib siis jaaa …pööritaks silmi ja karjuks appi, aga imetaval emal on tiss lapsele eluvajalik ja pole mõtet ärrituda.

    • Avatar
      Vasta Alina 19. november 2016 at 01:58

      Appi mis ma kirutasin. Mitte piludest vaid pilkudest =)

  • Avatar
    Vasta E. 19. november 2016 at 01:13

    Tead, minu esimene reaktsioon oli ka, et miks nii tissika pildi panid? Kuid siis mõistsin, et kõik oleneb sellest kuidas inimene ise seda pilti näeb. Krt kobe tiss on noh tegelikult, tahaks ka 😀 Lende on nunnnnnnu!

  • Avatar
    Vasta Pole 18. november 2016 at 23:33

    Isiklikult avalikus kohas ei imetaks v6i kui muud v6imalust ei oleks, siis kataks end m6ne r6ivaesemega. Ei lisaks endast ka taolisi fotosid avalikku sotsiaalmeediasse.
    Samas ei ole mul vahet mida teised teevad. Ma p66raks pea kui keegi minu juuresolekul imetama asuks, kuid arvan, et see on loomulik tegevus ning hukkam6istu ei v22ri.
    Mina ei ole blogija ning oma arvamust avaldan neile kes kysivad.
    Oleks ma blogija (v6i ajakirjanik v6i m6ni arvamusliider), siis avaldaksin oma m6tteid avalikult. Ja kui avalikult arvamust avaldada, siis leidub alati keegi kes ei n6ustu. Kes saaks minu 6eldust aru teisiti kui ma m6tlesin, kellele peaks k6ik 6eldu detailselt lahti seletama, sest k6ik loetu on alati must-valge v6i kellele meeldib lihtsalt tekstist mingeid juppe v2lja tuua, et nende kallal nokkida. Ytle v6i tee mis sa tahad, ikka on keegi kellele midagi ette j22b.
    Pole m6tet asja suureks puhkuda. Kui te ei oleks blogijad, vaid lihtsalt s6brannad, siis ilmselt m6tleksite tihti asju mida v2lja ei ytle. Me k6ik leiame vahel, et meie tuttavad ja s6brad ning perekond teevad midagi mida meie ei teeks, 6igeks ei pea v6i mida ei m6ista. Tyli ei teki kui neid m6tteid v2lja ei ytle mis ei t2henda, et neid m6tteid ei eksisteeriks. Ja teise inimesega mitte n6ustumine ei t2henda, et see inimene meile tingimata v2hem oluliseks muutuks. Ehk siis, arvata v6ib ju mida tahes, kuid see ei pea s6prusesse kildu l66ma 🙂

    • Avatar
      Vasta mõtlik 18. november 2016 at 23:43

      ..kamoon! arvamuse avaldamine ja mõnitamine on midagi väga erinevat, see kirjutis delfis oli halvustamine ja seda kõike äärmiselt vastikus sõnastuses (muide ainult üks koht, kus kohtab täpselt sellist sõnastust nagu selles “artiklis” võis lugeda on perekool). see ülevoolav lamisev teist alandada püüdev familiaarsus, kus võõras imetav naine muutub “tibuemmeks” ja demonstratiivne oksetlemine ja sittumise võrdlemine imetamisega. see on väljaarenemata naise jutt, naise, kes pole oma emaks olemises kindel kunagi olnudki.
      siin ei ole mitte midagi seotud arvamuse avaldamisega. see on kibestunud naise pahatahtlik püüd kirjalikult teistele nii sügavalt haiget teha kui võimalik.

      • Avatar
        Vasta L 19. november 2016 at 00:28

        Me lugesime vist erinevaid postitusi, sest minul nii äärmuslikku reaktsiooni ei tekkinud. Samas inimeste taluvus- ja tundlikkusaste on erinev. Kahtlemata on see postitus selline, mis palju vastukaja saab. Paljud siin kommentaariumis on, aga hakanud kinni mingitest sõnadest või lausejuppidest, mis on harja punaseks ajanud ning seganud postitust kaine pilguga vaatamast. Eveliisi postituse toon ei ole sugugi nii ekstreemne ja ründav kui siinseid kommentaare lugedes paistab. Pigem tuleb välja mõte, et asi ei ole avaliku imetamise laitmises, vaid selles, kui avalikuks on vaja minna. Mõttes, et vajaduse korral saab seda tõenäoliselt teha ka nii, et kõigil oleks mugav, piisavalt privaatselt. Ja kriitikat said tema poolt pigem need samad lahmijad siin, kes peale lendavad pidevalt samade argumentidega, kui keegi avaldab ka tagasihoidlikult konservatiivsemat arvamust avaliku imetamise kohta.
        Minu enda arvamus avalikust imetamisest on ka kuskil kahe ekstreemsuse keskel. Ei, emad ei peaks end peitma ja halvasti tundma, kui vaja, siis vaja. Samas tundub liig ka lihtsalt rinna välja tõmbamine keset seltskonda. Nagu keegi allpool oli kommenteerinud, et seltskonnas viibides on ta imetanud niimoodi, et keegi pole tähelegi pannud, mis toimub. Et selleks ei pea end teki taha varjama või ära jooksma.

      • Avatar
        Vasta Pole 19. november 2016 at 00:39

        Minu jaoks on see artikkel lihtsalt yhe v66ra naise arvamus. Igap2evaselt levib meedias triljon erinevat m6tteavaldust erinevatelt inimestelt. Muidugi v6ib k6igi teemade yle arutleda. Kindlasti leidub nii autorite kui teiste lugejate seas neid kes t2nu erinevatele arvamustele hakkavad ehk rohkem kaasa m6tlema, m6nele asjale teisiti vaatama v6i kelle silmaring ning arusaamad t2nu sellele avarduvad.
        Siin aga pole tegemist lihtsalt kahe erineva inimese ja kahe erineva arvamusega, sest omavahel ollakse tuttavad ja seni ikka s6bralikes suhetes. Milleks lasta sellel omavahelisi suhteid myrgitada? Ideaalis v6iks muidugi omavahelisi lahkhelisid privaatselt arutada, aga nagu ma ytlesin, mina pole blogija ning avalik t2helepanu mind ei k6ida. Aga keda k6idab ja kes tahab asju avalikult arutada, miks mitte, ma lihtsalt loodan, et see s6prusele ette ei j22. Ja et see s6prust ei m6jutaks, siis ei tohi asju nii t6siselt v6tta. V6i noh, kui inimesed ikka v2ga erinevad on, siis v6ib ju s6prussuhted 2ra l6petada, aga t2iskasvanud inimesed v6iks siis seda viisakalt teha mitte lasta mingil artiklil ennast solvata ja siis selle ymber jaurata.

  • Avatar
    Vasta A. 18. november 2016 at 23:27

    Elu on liiga lühike et jaurata põhimõtteliselt eimillegi pärast. Leppige ära ja kõik on chill!

  • Avatar
    Vasta Eveliis 18. november 2016 at 22:36

    Ma ei lugenud seda postitust päris korralikult läbi. Nüüd lugesin ja pean ausalt ütlema, et kui minu postitus oli inspireeritud sellest, et üks avaliku imetamise mittepooldaja ära” killiti” pooldajate poolt Facebookis, siis see koht “Ja sellepärast teeb mind ka kurvaks see, et 30+ vanuses Eveliis käib mul külas, vahib mu rõvedat nibu, mis kindlasti talle näkku kargas ja kui ta veel peale seda suutis ennast tagasi hoida ja mitte mu nibulehvitustest blogida, siis minu tissiga pilt andis ikka viimase tõuke.” tegi mulle haiget. Ma pooldan rinnaga toitmist nagu kirjutasin ka oma postituses ja ilmselgelt ei häiri mind oma kodus imetamine, see on täiesti loomulik, ma ei tuleks selle pealegi, et seda arvustada, küll aga ei poolda ma ei avalikus kohas imetamist ega imetamispiltide postitamist. Ma võin olla otsekohene ja loll, kuid kindlasti mitte kahepalgeline, kuid nüüd tunnen, et mingil põhjusel on mind vaid ühe lausega selliseks tehtud. Ütlen ka, et kurb, väga kurb hakkas. Kui mul oleks vaja sinust mingeid “klikilugusid” kirjutada, siis sa ju tead ise ka, et ma võiks igast meie jutuajamisest mingi “klikiloo” välja imeda, aga ei tuleks selliste asjade pealegi.
    Miks ma seda siin avalikult kirjutan ja mitte täiskasvanulikult otse? Vot ei teagi. Sest ega see niikuinii kedagi ei huvita, ma olen nüüd “see rõve inimene”, kes kahepalgeliselt sul külas käib sõpra teeseldes, kuid tegelikult mõtleb vaid, kuidas sind ära kasutada oma huvides või lapsikult ja mitte oma vanusele sobivalt arvamust avaldada, et “feimi” saada.

    • Avatar
      Vasta Eileen 19. november 2016 at 09:41

      Mulle tundub, et suurem osa siinsetest kommenteerijatest ei käinudki Sinu postitust lugemas vaid haarasid üksikutest lausetest kinni ning naudivad nüüd nende kallal nokkimist. Hästi kurb on seda kõrvalt vaadata, sest mina sain Sinu postitusest täiesti teistmoodi aru ja arvan ka umbes nii. Ja et keegi ei tuleks kaagutama, kuidas ma olen lastetu vms, siis ma olen praegu teist korda rase ja kavatsen oma last imetada. Küll aga ei kavatse ma panna üles selliseid pilte, kus rind sõna otseses mõttes poole pildist enda alla võtab. Arvan, et midagi võib iseendale ka hoida ja miks peaks üldse teised sellisest asjast niimoodi osa saama. Tänapäeval on kahjuks väga paljud piirid kadunud. Avalikul imetamisel ja avalikul imetamisel on vahe sees ning endast sellise pildi ülesse panemine ei ole avalik imetamine. Last ei pea tekkide sisse peitma, aga seda saab siiski veidi diskreetsemalt teha. Maailm on täis erinevaid inimesi erinevate arvamustega. Pole normaalne, kuidas ühe arvamuse pärast mitmekümne tuhande inimese ees mutta tambitakse. Ei julgegi blogida, sest mõni veidi kuulsam tuleb ja teeb üks-null, sest äkkkiii kirjutati temast. Alles oli, kui Mallukas teatud teise blogijapaari kohta käiva postituse/kommentaari vms ära kustutas, et mitte nende põlu alla sattuda. Hunt lambanahas? Või lihtsalt kodune olemine ja palju hormoone…

      • Avatar
        Vasta eh 19. november 2016 at 10:33

        Lugesid ikka sama asja või?!

        “Eveliis põrutab: mina avalikku imetamist ei poolda — põhjendagu tibuemmed seda, kuidas tahavad!”

        “Loomulik tegevus või mitte, aga ma jään arusaamale, et nii seksimine, puuksutamine kui ka paljud muud tegevused on loomulikud, kuid seda ma avalikult ei tee. Ja rind paljana ringi ka ei marsi, et näidata, et olen uhke naine ja ema.”

        “Teine kommentaar on alati, et sa oled nii rumal inimene, et ei saa aru, et see on täiesti loomulik, mida siin katta on, mine kata end ja ära tule kodust välja kui sind sellised asjad häirivad. Sellised argumendid on on mu meelest lausa põhikooli tasemel ja jätavad mulle tihti mulje, et “avaliku imetamise patrull” koosnebki mingitest madala haridustasemega tibuemmedest. ”

        ” Ja ei, ma ei arva, et madalaharidusega tibuemme oleks teoorias emaks vähem kvalifitseeritud kui magistrikraadiga professor.!”

        ” Lõpetuseks muidugi mu lemmikkommentaar — laps ju sööb, sina ennast restoranis pildistad küll söögilaua taga, miks see lapse söögilaud siis korraga sündsusetu on. Selle kommentaari peale tahaks ma alati natuke oksendama hakata, sest olgugi, et ma tõepoolest tean, miks loodus naisele rinnad on andnud, tundub ilge neid “söögilauaks” kutsuda. “

        • Avatar
          Vasta Eileen 19. november 2016 at 10:56

          Nagu ma ütlesin, avalikul ja avalikul ON vahe! Seda saab teha nii, et teised ei saa arugi, mida sa asjatad. Selle jaoks ei pea pilti sotsiaalmeediasse panema või kuskil rind paljas olema. On väga palju spetsiaalseid riideid selle jaoks. 🙂 Aga noh, sorry, võibolla ma ei oska Eveliisi postituses tonti näha, sest ma ei tunne ennast puudutatuna. Mina ei kavatse pilte panna ja kõigile hõistata, kuidas ma olen “parem”, sest imetan avalikult. Ma saan ilma selleta ka avalikus kohas imetada ehk vahe ongi selles, kas sa pead avalikus kohas imetama ja teed selle lihtsalt ära või puhud fanfaare ja paned igale poole pilte sellest. Mulle pole fanfaare vaja. 🙂

          • Avatar
            eh 19. november 2016 at 11:36

            no aga milles on vahe siis? kui üks võib end väljendada, kuidas ta ei salli/suuda kannatada tibuemmesid, siis teine võib edasi imetada avalikult.

            ja ma ei ole mitte iialgi näinud ühtegi naist, kes imetaks tissid lehvimas, piima võõrastele silma pritsides, bravuurikalt teiste pilke püüdes, ülbelt. no need on ikka mingisuguste isehakanud arvamusliidrite kleebitud sildid. see on vägagi läbinähtav.

      • Avatar
        Vasta Eveliis 19. november 2016 at 10:44

        Ma solvun väga harva ja on täiesti normaalne, et sellise teema puhul jagunevad kahte leeri, küll aga olen ma seekord tõesti solvunud, et Mariann tegi minust koletise, kes ta kodus käib kahepalgeliselt ja nõuab, et imetamine toimuks kusagil pimedas keldris. Aga mis seal ikka. Keda see huvitab, et solvusin sellise kommentaari peale, kui ise kritiseerin ja veel ehk/äkki/võib olla palavalt armastatud kuulsust

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 19. november 2016 at 11:30

          Eveliis, ma pole sinust mingit koletist teinud, ma tundsin ennast ise pigem puudutatuna, kuidas sa konkreetselt teed pika postituse, kus annad mõista, et ma räme tont. Aga ole solvunud, kui soovid, ma sind takistada ei saa.

          • Avatar
            Eveliis 19. november 2016 at 12:10

            Mariann, ma ei ole sind kusagil rämedaks tondiks nimetanud ega ka sellise mõtte peale tulnud, veel vähem kirjutanud selleteemalist pikka postitust, küll aga on sinu postituses nimeliselt kirjas, kuidas ma ilmselt sul kodus käin mõttega, et mingeid nilbusi sinust kirjutada. Aga selles on sul õigus, et minu enda mure, et solvusin. Mina solvunud, sinu fännid õnnelikud, et mulle lõpuks ometi koht kätte näidatud. Aga olgu, mis ma siin kommentaariumis rohkem avalikult leelotan, elud lähevad edasi.

          • Mallukas
            Mallukas 19. november 2016 at 12:13

            Aga vot selline tunne mulle jäi peale su postituse lugemist. Ma ei arva, et sa tahad mingeid nilbusi minust kirjutada, aga kui ma su posti lugesi (ja neid delfi komme), siis tõesti tuli sitt tunne sisse.

        • Avatar
          Vasta eh 19. november 2016 at 11:37

          koletise loomisega oled ikka küll ise hakkama saanud ja muide, ka Marianne delfi raipesööjate (suure osa kommentaatorite) hambusse visanud. selle asemel, et nii solvunud, nii solvunud olla, võiks aru saada, et sa teed inimestele haiget!

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 19. november 2016 at 11:31

        Eileen, sul on vist raske mõista, et inimesed on erinevad, kuigi ütled seda isegi oma kommentaariski. Ma ütlen sajandat korda, et minu pilt ei olnudki mõeldud propageerima avalikku imetamist, ma isegi ei mõelnud, et ma imetan sellel pildil, sest minu jaoks on see pohui. Saad aru või :D? Ei saa vist.

    • Avatar
      Vasta Karzumm 19. november 2016 at 12:16

      Miks mul on tunne, et sisimas sa ikkagi mingil määral tahtsid selle artikliga Mallukale natuke ära panna? Poed küll FB grupi juhtumi taha, kuigi sa tead, et imetamise teema on hetkel Malluka jaoks aktuaalne, aga ometi teed sellise postituse? Mina oleksin Mallu asemel ennast samamoodi puudutatuna tundnud.

      Ja üleüldse, mina olen vist vana perv, mulle jubedalt meeldib vaadata, kuidas teised lapsi imetavad ja mõnuga piilun ka teiste emmede rindu ja nibusid, ausalt 🙂 Ise küll tõmbasin avalikus kohas imetades (mida on ette tulnud loetud korrad) titale ontlikult räti üle pea, sest mine sa tea, muidu oleks mõni inimene veel eluks ajaks hingelise trauma minu tisside nägemisest saanud. Ja seda ma poleks tahtnud.

      Aga jah, mina sinu asemel ei oleks seda teemat üles võtnud ajal, mil su sõbranna imetab, seda enam, et temal ei ole avaliku imetamisega komplekse. Vahel on targem suu kinni hoida, näid ise ka arukamana. Aga noh, osadel inimestel kohe on vajadus kõik välja lahmida, mis meelel. Ja sina kahjuks kuulud ka nende mõtlematute lahmijate hulka. Kahjuks teed sa sellega halba eeskätt iseendale.

      • Avatar
        Vasta Eveliis 19. november 2016 at 12:22

        Ära panna? Tead selliste asjadega tegelevad ilmselt põhikooli õpilased, aga lõppkokkuvõttes on nii, et mina jään oma arvamus(t)e juurde ja ei suuda igat teemat kirjutades mõelda kõikide tuttavate tunnetele. Minu tunnete peale mõtlevad väga vähesed kommentaatorid ja olles perekoolist ja mujalt enda kohta igasugu asju lugenud, siis tekib paks nahk. Mind teeb kurvaks, et blogimine lähebki aint sinna roosamanna ja poliiitkorrektsuse raamidesse, et kui natuke raamidest väljapool oled, siis võid ise kohe kommenteerijatele kirve ja paku käte anda.
        Ja mul ei ole kunagi vaja millegi taha pugeda, ma olen täiskasvanud inimene, kes julgeb vägagi oma sõnade eest vastutada.

        • Avatar
          Vasta Karzumm 19. november 2016 at 18:47

          Kahjuks sageli su väljaütlemised ongi põhikooli tasemel. Mulle meenus, et oled ka varem Malluka suunal kriitikat loopinud. No mitte küll otse, aga igaüks sai aru, et see puudutab ka teda. Kunagi oli üks saade, kus inimesed vaatasid ja kommenteerisid suvalisi telesaateid, ka Mallukas ja Kardo olid nende televaatajate seas. Siis tuli sinult postitus, umbes selline, et issand kui piinlik saade ja kas neil saates osalejatel pole piinlik seal kommenteerida vms. Igatahes ma tookord mõtlesin, et Mallukas peaks ju su tuttav olema, et kuidas sa niimoodi lahmid. Uups, sorry, sa ju loomulikult ei pannud tähele, et tuttav nägu saates osales… ja jõua sa siin siis igasuguste tuttavate tunnetele mõelda. Oluline on, et said oma arvamuse välja öelda!
          PS. Kui sa kommentaatorite kriitikat ei talu, siis alati võid blogimise lõpetada või oma blogi parooli alla panna. Julged teisi kritiseerida, julge ka kriitikat vastu võtta.

    • Avatar
      Vasta Maris 19. november 2016 at 22:39

      Mina lugesin sinu postituse läbi, ning mind ajas see väga vihale. Esiteks ma olen haritud inimene ja leian ikka, et avalik imetamine on täiesti normaalne. Teiseks ma ei ole tibuemme, kuid leian, et avalik imetamine on täiesti normaalne. Kolmandaks, reisi veidi arenenud maades ringi ning oma üllatuseks võid avastada, et avalik imetamine toimub igal pool.

      Ma lendan üsna tihti Eesti ja Norra vahelt ning imetamine lennukis päästis nii minu kui ka kaasreisijate närvid. Kas sa tahad öelda, et terve õhkutõusmise lasen vastsündinul karjuda, kuna pean ootama 30 minutit, kuniks turvarihma märk on maas? Või peaksin istuma nii kaua kodus, kuniks imetamise lõpetan? Ja oled sa lennukiga lennanud, seal peaksin oma imikut imetama?

  • Avatar
    Vasta L 18. november 2016 at 22:18

    No kui sa ise rahul oled, siis milles probleem?

    Ei ole vaja oma sõnadega midagi tõestama hakata kellelegi, kui ise rahul…

  • Avatar
    Vasta K. 18. november 2016 at 22:01

    SINA ise oled see inimene kes on kôige ja kôigi kohta kritiseeeiv, kuidas sa nüüd halada saad?

    Toon ühe näite: Alles hiljuti sheerisid sa fb ühte kampsuni pilti, mille krae ulatus rindadeni, ilkusid mis õudne, seda tagasihoidlikup viisil. Temal polnud rinda näha, aru saada vaid, et ripprind. Sina seda ei sallinud aga nyyd siis selline jutt? Tiss pidi tiss olema ju?

    Ja mina kui sinule ja Lendele võõras inimene.. kas on vajalik imetada last palja rinnaga söögikoha kõrval? Ok, mulle inimesena see lihtsalt ei istu AGA meie ümber on palju perverte ja muid imelikke nautlejaid, kas sind see ei häiri? Sul on vaja ilmtingimata teha Lendest pilti kui tal rind suus? Jumala eest, miks sa sheerid seda võõraste inimestega?? Need jüngrid sul laigivad ja nunnutavad ainult, et sulle meelejärgi olla. Nemad ei nàe seda Lende niiii huvitavat nägu, sinu jaoks on see kallis, imelik oleks kui poleks.
    Oma laps on kôige armsam, mis iganes olukorras.

    Sinu tegevused jäävad netti, Mari läheb kooli, kas sa kujutad ette kuidas ta saab seal pilke? Nii häid kui halbu, mitte tema enda, vaid sinu pärast.

    Tahannöelda, et kõiki asju pole panna sobilik avalikkusele, sellised intiimsed( isegi arstid kinnitavad, et imetamine on lapse ja ema intiimne tegevus, kus peab valitsema rahu) asjad võiks oma pere kodu seinte ja arvutisse jääda.

    Mõelgem teistele ja enda perele.

    Ma olen imetamise puhul pigem vastane( jaa mul on laps) aga ma ei heidi neid kes seda teevad ja ka seda kui seda tehakse avalikult aga kasvôi natuke varjatud. Miks siis heitida neid kes seda ei poolda? Miks mitte neile vastu tulla? Lapse katmine linaga/tekiga vms pole last kahjustav , pigem rahustav ja saab rihkem omq mullis olla.

    • Avatar
      Vasta Kai 18. november 2016 at 22:27

      See kampsuni teema oli kampsunist, mitte rindadest ei käinud jutt, vaid KAMPSUNIST.
      Põhimõtteliselt Mariann peab oma kodus titele teki pähe panema kui imetamise aeg on?
      Ja üleüldse kui sa kasutad sõna heitima siis sind on raske tõsiselt võtta….

      • Avatar
        Vasta K. 18. november 2016 at 22:34

        Üks kampsun paneb suu ja silmad Imestama? Kodus? Miks kodus, loed ka v oled niisama targutamas?

        A sorri, ma olen mega kassis nüüd, et sa mind tõsiselt ei võta ;(((( so sad.

        • Avatar
          Vasta MP 18. november 2016 at 23:00

          TO K. : Mallukas ju pani siia kirja ja tunnistas, et on ise ka mitmeid kordi kritiseeriv olnud jne… Lugeda ei oska, et nüüd “halad” ise siin ja nagu nimme rõhutad seda, et Mallukas ise süüdi vms…. Minu arvates on see ainult hea ja tervitatav, et inimene julgeb tunnistada oma eksimusi ja vigu ning õpib neist ja saab selle läbi ka targemaks. 🙂

          • Avatar
            K. 18. november 2016 at 23:09

            Arusaadav, me kõik saame vanemaks ja targemaks . Sel juhul tuleb ka natuke kriitikat vastu võtta ja mõista, et igal asjal on oma koht.

            Inimesed on nii erinevad ja oma arvamusi peale suruda on pointless.

            Mallukas on juba mingit sorti avalik tegelane, ennast kaitsta siin on suht mõtetu, yhele mõistmisele ei suuda keegi saada.

            No nagu ma siin praegu. Tegelikult suht pointless.
            Aga peale seda kui ma söögikohas olin ja mu kõrval lutsutas 5ne tissi, ei suuda ma avalikult imeyamist taluda, samamoodi nagu saan mina lahkuda, pilgu ruttu ära pöörata võiks imetav ema avalikus kohas , lapsele armsa tekiga enamus rinda katta.

            See on viisakas, sinu enda, sinu lapse kui ka teiste vastu.

    • Avatar
      Vasta Kirsika 19. november 2016 at 11:57

      Nõustun sinuga K!

  • Avatar
    Vasta Elve 18. november 2016 at 21:58

    Mulle ka ei meeldi avalik ja väljakutsuv imetamine. Võib-olla sellepärast, et ma olen eelmisest sajandist ja kasvanud NSVL tõekspidamiste tärgi, aga ma ei hakka ka kedagi halvustama, et miks ta oma lapsele avalikult tissi annab. RÕVE JU! 😀 Kui ei meeldi, siis astun lihtsalt edasi või kerin postitust edasi. Pole ju vaja piinata end asjade sundvaatamisega, mis häirivad või su (mu) arust rõvedad on.
    Ka mina kerin alati edasi postitused, kus näidatakse vigastatud loomi või midagi, mis mind ennast ebamugavalt paneb tundma.
    Eveliisi blogi ei loe, seega ei oska seda kommenteerida.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 19. november 2016 at 22:36

      Palun seletage mulle keegi, misasi on VÄLJAKUTSUV imetamine? Pole mina näinud ühtegi imetavat ema, kes kaks tissi paljaks kisuks ja röögiks, et vaadake nüüd siia, ma imetan!!

  • Avatar
    Vasta krk 18. november 2016 at 21:56

    Mallu, su tiss ei ole rõve ja avalik imetamine ei ole rõve ja kahju, et naised peavad ebamugavust tundma tehes midagi nii loomulikku. Mina imetasin seal, kus vaja ja kui vaja.

  • Avatar
    Vasta Pille 18. november 2016 at 21:52

    No imetamist ei saa ikka ju kuidagi võrrelda kehakergendamiste ja kõiksugu seksaktsioonidega. Imetamine = SÖÖMINE! Ja söömine on üks kõige loomulikumatest asjadest kõigi elusolendite elus. Kõik söövad avalikult, miks siis beebi ei või? Ma ei mõtle siinkohal kindlasti seda, et avalikult lausa peab imetama. Ei pea. Aga kui vaja, siis vaja ja selles ei tohiks olla midagi imelikku. Imelik on see, keda see häirib ja kes seda vahtima jääb.

    Muidugi ma saan aru, et mingile hulgale naistest tundub imetamine vastik ja rõve, sest nad pole kunagi kedagi imetanud ja ainuüksi mõte sellest tundub ilge. Kujutada ette, kuidas keegi nibu küljes ripub ja seda vaakumisse imeb… Enne last tundus mulle see kõik just nii hirrrmus. Samas ma ei mõistnud hukka imetavaid naisi või seda, et keegi pilte jagas. Samamoodi, lihtsalt eirasin ja läksin eluga edasi. Meestel on vb lihtsalt raske vahet teha, et see beebi seal tegelikult ka sööb, mitte ei kabista ja vb mõnel raske mitte erutuda. Või ei tea.. ei ole mees, et nende eest rääkida.

    Kui ise imetasin, ei pööranud ma üldse tähelepanu sellele, kas on külas keegi, kas keegi neist näeb, ei näe. Ei huvitanud. Ma imetasin ja kõik. Üleliia midagi muidugi ei paljastanud, ega lehvitanud igavusest niisama tisse. Samas tekkis mul endal u pool aastat hiljem täielik emotsioonide ja mõtete konflikt. Kui mõni tuttav oma beebiga külla tuli, häiris mind imetamise nägemine. Kuigi imetasin veel isegi tol ajal last. Lihtsalt enam mitte sada korda päevas, vaid heal juhul hommikul & õhtul, kui keegi nagunii ei näinud. Aga samas vb mind lihtsalt häiris see, mismoodi üks neiu oma seda tegevust demonstreeris. Ta enne last ka selline olnud, et tal külas viibides suvalisel ajal tõmbab püksid alla või särgi üles, et oma uut pesu näidata, ukselt sisse astudes teavitab kohe, et tal käivad jälle päevad jms. Minu jaoks too much information. Niiet kes teab, vb kõik see kokku tundus mulle lihtsalt võigas. Ma siis lihtsalt ei vaadanud ja tegelesin oma asjadega. Nagu ongi normaalne teha.

  • Avatar
    Vasta Kadri 18. november 2016 at 21:46

    Eveliisi blogipostitust lugedes jääb mulje et pigem sai tema teemaarendus alguse sellest, et avalikku imetamist mitte toetav inimene sai suure kriitika osaliseks. Ei näinud midagi isiklikku ja kindlasti mitte noa selga löömist. Arvamused ongi erinevad ja selle pärast tülli minna ja ennast häirida lasta pole küll vaja 🙂 Me kõik oleme erinevad ja see ongi tore! Ilusat reede õhtut!

  • Avatar
    Vasta Averiin 18. november 2016 at 21:37

    Abiellusin peale lapse sündi ja tegime peale registreerimist kohe ca 2h pikkuse fotosessiooni. Laps oli selleks ajaks sutsukese üle kuu vana ja pildistamise lõpus andsin talle rinda. Seda jäädvustas ka fotograaf. Ma nüüd seda pilti küll ei põleta kusagil või ei deliidi, sest selline oli osa mu elust tol hetkel.

  • Avatar
    Vasta Mira 18. november 2016 at 21:34

    Hea nali aga ma ei saanud arugi, et laps tissi sööb. Arvasin, et kuidagi lebotab jalgade peal sedasi. Vot siis 😀

    • Avatar
      Vasta Riinu 18. november 2016 at 22:10

      Täpselt!! Ma arvasin et ma ainukene kellele ei tundunud see kohe tissina ?

  • Avatar
    Vasta Lilli 18. november 2016 at 21:27

    Ma ei saa aru, kuidas ma sain enne last imetamist rõvedaks pidada, aga pidasin ja hetkest, kui ta sündis, oli see maailma loomulikum asi, kui mitte öelda isegi äge. Ma ise ei eelista avalikult imetada, ma ei tea, ma ei oska istudes imetada nii hästi 😀 ma tahan olla omaette lebos, temal hea, minul hea. Aga kui kuskile lähen, siis panen sellised riided, et enda kõhtu, rindu ja mida kõike alasti ei pea koorima ja kuidagi ajab asja ära. Igatahes, selleks mul küll südant pole olnud, et Johan röögib ja ma EI ANNA süüa. Kuidas see võimalik on, et mõni ei anna süüa, sest ei ole kodus? Ja mis puutub sellesse, et keegi teine enda rinnad paljastab ja avalikult imetab, seda vaatan nüüd isegi heldinult, et esiteks on see äge ja ilus, sest see on naiste superpower, teiseks, ma olen nats kade, et nii chill saab olla (erinevalt minust, sest ma nihelen ja muudkui sätin asendit, tiss ripakil :D). Ja see pilt ei pane selles osas isegi reageerima mitte, et omg, rinnad! Ma näen esimese asjana ägedat Lendet. Nii, et savi, mida kirjutatakse. Aga noh, lugesin seda postitust ja kohe mõtlesin, et raudselt sai inspiratsiooni sinu sellest pildist 😀 Chillbill, naised.

    • Avatar
      Vasta Heh 19. november 2016 at 10:24

      Sa, Lilli, oota, kuni Johan suuremaks kasvab ja rohkem ringi vaatama hakkab 😀 Ja eriti kuskil avalikus kohas, kus on pidevalt mingi huvitav hääl ja laps rohkem keerutab, kui sööb. Kui siis ka veel julgeda avalikult imetada, siis ilmselt mõni peab juba eriliseks liputajaks 😛

  • Avatar
    Vasta Emmekas 18. november 2016 at 21:17

    Mulle tundub, et need, kellele avalikult imetamine ei meeldi, ei ole veel emad või isad või hoopis soovivad alla aastatste laste emasid nn raamidesse suruda – istu kodus ja imeta seal. Mina isiklikult imetasin oma lapsi siis kui vaja oli, olenemata kohast. Ka restoranis või vabaõhuüritusel. Eeldasin, et kellele ei meeldi või süda pahaks läheb, saab oma pilgu ära pöörata. Või kui mõni proua oli mures oma mehe silmade pärast, siis oli see tema probleem. Ja ma kunagi ei uskunudki, et imetav naine võib olla seksuaalobjektiks. Oma julgust käisin ka näitamas fotosessioonil-kampaanias, mis propageeris imetamist ka avalikus kohas, sest olin selle idee pooldaja ja olen ka praegu – laps ei küsi aega – kui kõht on tühi, siis kaaskodanike nutust säästmiseks tuleb rind suhu pista. On arvata, et kaaskodanikud on siis rahulikumad ja saavad oma tegevusi jätkata ilma kõrvatroppideta. Ja ma ei arva, et lapse sünnitanud ema PEAB kodus olema ning EI TOHI osa saada kultuurisündmustest või toidunaudingutest jne. Laps lihtsalt on üks osa emast ning kui ema on emotsionaalselt rahul, on ka laps rahul.

  • Avatar
    Vasta Jubin 18. november 2016 at 21:16

    Terve see postitus on suht kritiseerib mahategemise postitus.

    Kokkuvõttes on blogipidamine ikka arvamuse avaldamine, milleks kõigil on õigus. Minu arvates avaldas Eveliis arvamust, siis avaldasid sina arvamust: miks peab avaldama arvamust?

    Mallu, ka sina saad olla toetav sõbra suhtes, kes ise avalikult ei imetaks.

    Proovi vaadata asja niipidi:
    // Ja ma mõistan ka neid, kelle jaoks avalik imetamine on mugav, aga no vabandage mu sõnavara, aga nahui naada siis see neid häirima peaks, kui mõndadele ei ole?//

  • Avatar
    Vasta K. 18. november 2016 at 21:12

    Mina olen pigem konservatiivne selles küsimuses. Muidugi peab laps sööma ja muidugi ei pea see toimuma tualetis aga üldiselt annab oma käike ikka veidi planeerida, üldiselt ei pea paarikuust imikut mööda kaubanduskeskusi väntsutama ja suurematega annab neid aegu veidi juba seada ja arvestada. Kui aga tõesti teisiti ei saa, siis saab otsida ju mõne vaiksema nurga ja vastava riietuse või salliga rahulikult tita ära sööta, ei ole see ka beebile teab mis suurepärane söögikogemus kui igalpool on kirvead tuled ja 100 inimest ja melu, ka tema eelistab tegelikult süüa rahus ja vaikuses ja keskenduda oma einele. Üldiselt õnneks olengi pigem sellist imetamist näinud ja keegi päris rinda ripakile ei kisu kusagil kaubanduskeskuse aatriumis. Elu sellest seisma ei jää, pigem on lihtsalt lapsest kahju, muud ei midagi.

    Eks pildistamine ole ka igaühe eraldi teema, ise sellist pilti ei tee ja veel vähem näeksin vajadust seda kusagile üles toppida, lihtsalt ei ole minu jaoks asi, mida ilmtingimata peab eksponeerima. Samamoodi arvan ma muide ka nt paljast rasedakõhust. Enamusel juhtudel ei ole see midagi meeletult kaunist ja sellised pildid kusagil Facebookis on lihtsalt veidrad. Midagi halvasti ei ütle, kerin edasi, ju siis neile vajalik.

  • Avatar
    Vasta Mammu 18. november 2016 at 21:10

    Ma imetan oma kolmandat beebit. Selle aja jooksul ei ole mul olnud voimalust või õnne näha imetavat ema, kes tohutult oma niplitega lehvitaks kõigi ees. Enne lapsi ma ausaltöeldes ei mäletagi, et imetavaid emasid oleks tähele pannud. Ju siis polnud aktuaalne teema minu jaoks:) Hoopis tuli meelde suvine lottemaa, kus imetamistoas sai mõnusalt juttu ajada ühe toreda emaga ning samal ajal beebidel ka kõhud täis söödetud. Minu jaoks on imetamine ilus. Nii pildil kui päris elus.

  • Avatar
    Vasta K 18. november 2016 at 20:55

    Imetamispilte ei pea vaatama, kui ei meeldi, ma ei näe selles postituses küll probleemi. Aga kind of off topic. Ma pole ema (löögem risti) aga kas keegi seletaks ära, kuidas mitme kuu vanuse lapse söögiaeg tuleb emale nii ootamatult, et on vaja näiteks restoranis piknik laiali laotada (isiklik kogemus hea mitme aasta tagant)?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 18. november 2016 at 21:01

      Minul esimese lapsega ei tekkinudki nn söögiaegu. Enam-vähem teadsid, millal magab ja et peale seda tahab sppa, seega loogiline, et enda mugavuse huvides juba püüad ajastada nii, et laps magab. Aga ega lapsed ju kellavärk pole. Kui ärkab ja nutab, ning halva õnne korral isegi lutti ei võta (nagu mu Lende), siis tuleb süüa anda, pole miskit teha.

      • Avatar
        Vasta Mammu 18. november 2016 at 21:14

        Sekundeerin siinkohal Mallule. Minu 6-kuusel tütrel ei ole samuti väga kindlaid söögiaegu. Samuti keeldub ta lutist ja lutipudelist.

    • Avatar
      Vasta Susanna 18. november 2016 at 21:14

      Jaa!! Mind ka pilt ei häirinud aga sama kogemus restoranis. Kõrvallauas istus naisterahvas, kes ei püüdnudki sedasi veidi delikaatsemalt asja ajada, vaid pigem laotas ikka kõik väga nähtavalt letti. Sahmis seal muudkui ja vups ja vups ja vups 😀
      No ei olnud meeldiv kogemus :/

      • Avatar
        Vasta Pille 18. november 2016 at 21:56

        Kes käskis vaadata? Vaadanud oma kaaslasele silma ja nautinud oma sööki.

        • Avatar
          Vasta Susanna 19. november 2016 at 00:02

          Pillekene, ma ausalt pyydsin! Aga veidi keeruline on kaasega silmsidet pidada, kui kõrvallauas keegi oma tissidega laamendab 😉

      • Avatar
        Vasta S 19. november 2016 at 08:47

        Samas üle restorani täiest kõrist röökiv beebi ei ole ka kellelegi ilmselt kuigi meeldiv kogemus.

        • Avatar
          Vasta Susanna 19. november 2016 at 09:48

          Joppenpuhh 😀
          Ma tahtsin öelda seda, et imetamisel ja imetamisel on vahe. Seda saab teha viisakamalt, delikaatsemalt VÕI väga silmapaistvalt ja eksponeerivalt.
          PS! Ma ei mäleta et see laps oleks nutnud.

  • Avatar
    Vasta Birx 18. november 2016 at 20:44

    Ma arvasin ka kunagi, et nahh peab nö avalikult imetama aga kui endal titt on ja ta tahab süüa ja röögib sellepärast siis on üsna ükskõik kus sa oled parajalt ja vot annadki süüa lapsele sest tal on kõht tühi ja mingi suvaka arvamus, et no äkki ikka ei peaks…
    Mis siis saab, lased tital nutta sest avalikult imetada on väka? Ikka leiab ju koha v nurga kus ära toita tita. Ja no omakodus käin või niplid paljalt ja imetangi kõigi ees kes külas on, kui ei sobi siis palun kao minema mu kodust 😀

  • Avatar
    Vasta Carry 18. november 2016 at 20:42

    Omg.. kui ma seda imetamise pilti nägin, ei tekitanud mul see absoluutselt mingit imelikku tunnet. Ma ei vahtinudki rinda vms..ikka Lende kurja näokest..naljakas. Aru ma ei saa, miks mõned inimesed imetamist rõvedaks peavad ?..aga noh, mul on üks tuttav, kes hakkab öökima, kui keegi tema ees nina nuuskab, mis siis veel imetamisest rääkida?. Aga jah, inimesed erinevad, arvamused erinevad, kuigi sinu olukorras oleksin samuti ennast puudutatuna tundnud, sest inimene ei julge midagi näkku öelda, aga vat avalikult blogis küll. Loodan, et külla sa teda enam ei oota? Sest äkki teine kord nähes su rõvedat tissimäge saab teine veel südamerabanduse..??

  • Avatar
    Vasta Marja 18. november 2016 at 20:37

    https://www.youtube.com/watch?v=KiS8q_fifa0

    Hollie luuletus imetamisest on minu jaoks aastaid olnud inspireeriv. Ta on suutnud kenasti sõnadesse panna nii minu kui ka paljude teiste arvamuse kogu selle asja kohta. Miks ometi on nii, et me vahime iga päev pooleldi alasti kuulsuseid, kauneid modelle, kes oma boobsid ette suruvad ja huuled prunti ajavad… See on ok, aga naine,kes oma lapsele süüa annab, ilma oma rindu sulle näkku surumata, on häbiväärne ja kedagi vägistav… Nagu FU! jah, seks ja sittumine on ka loomulikud, kuid sa ei pea seksima ega sittuma iga paari tunni järel. Beebi aga ometigi tahab, ei vajab süüa sagedamine kui ükski inimene seksida suudab.
    Huh, lähen liiga leili selle teema peale.
    (ja ei, mul ei ole last, et endal valusad kogemused oleksid)

  • Avatar
    Vasta shl 18. november 2016 at 20:31

    kas ma olen imelik või kui vaadata seda pilti siis samahästi võib öelda, et see vasakul on laps (ilmselgelt eks) ja paremal pool on lihtsalt teise inimese nahk 😀 jah muidugi reaalselt me teame, mis pildil toimub aga no fakk, sry for my french, midagi pole nähagi ju

  • Avatar
    Vasta Marju 18. november 2016 at 20:31

    Nagu hallo. Minu arust on ilus näha kui ema imetab oma last. Pole siin midagi viltu vaadata. Saagu üle sellest imetavate emade kartusest. Ja minu arust kõige armsamad ja nunnumad ilmed ongi siis nupsudel kui nad parasjagu tissist söövad. Endal kolme kuune nups. Kahjuks sai mul rinnast piim otsa ennem kui ta kahe kuuseks sai. ??? aga vanemate lastega olen ka väljas imetanud. Alati oli suurem ja lai õhule sall kaasas mille sain varjamiseks tõmmata, jah oli viltu vaatajaid ka. Aga kõige rohkem on mul meeles et kui olime mehega välja sööma lãinud ning võtsin vanima lapse kaasa. Läks pisikesel kõht tühjaks ning mis sa teed ikka toidad. Õnneks olime istunud nurgas olevasse lauda ning selle võrra lihtsam oli ka mul. Ning kui tups oli kõhu täis söönud tuli minu juurde üks keskealine proua. Alguses ehmatasin ära ja küsisin kas häiris teda aga tema naeratas mulle ja ütles selle peale: oh ei mitte ei seganud vaid et minusuguseid emasid võiks rohkem olla, kes ei karda last toita ka avalikus kohas kui vaja on, sest imetav ema pidi kõige ilusam olema ja rahulolev laps kõige armsam. ???

  • Avatar
    Vasta L 18. november 2016 at 20:30

    Ee, kas ebapärlikarp ka samal teemal postitust ei teinud, mitte vaid Eveliis. Ma arvan, et need postitused ei rääkinud sinust konkreetselt siiski. Saan sinust aru muidugi, et alles postitasid ja tunned ennast puudutatuna. Minu jaoks ei olnud need postitused eriliselt ründavad või alandavad. See, kas sisuga nõus olla, jagab lugejad muidugi kahte leeri.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 18. november 2016 at 20:53

      Jah, mõlemad tegid. Ja loomulikult ei eelda ma, et ma olen maailma naba, et kohe raudnael kõik minust kirjutavad, aga paraku väga ühte aega need teemad sattusid tulema.

  • Avatar
    Vasta Mailis 18. november 2016 at 20:26

    Kõike saab alati teha diskreetselt, ma ei arva tõesti et avalikult nibudega liputamine tõesti kena on, aga kui naine oskab nii sahmerdada et niplit kuskilt ei vilksa siis jumala eest, milles asi, täiesti sünnis tegevus. Usun et tite kriiskav kisa on ahastust tekitav, sellisel hetkel tahaksin minagi (kes ehk samal ajal sinuga koos Rocca al Mares on, et sa ruttu talle rinna suhu topiks et ta ometi vaikiks 😀 Seega, keep it going! haters gonna hate anyway!

  • Avatar
    Vasta Regina 18. november 2016 at 20:24

    Ausaltöeldes ma ei tuleks elusees selle peale, et imetavat ema ja tema last põlastavalt vaadata, kui nad tegelevad imetamisega. Mina mõtlesin samamoodi vaid oma lapse heaolule kui ma Tallinnas Prismas ringi kõndisin ja laps rinna otsas oli. Lihtsalt mul oli poodlemine pooleli ja tundus lihtsam talle sealsamas süüa anda kui röökiva lapsega järjekorras seista, et pooled asjad ära maksta ja siis väljas pingil tal kõht täis tankida. Ma isegi pole kindel kas keegi vaatas tülgastavalt mind või ei, sest mind absull see ei huvitanud. Mu beebi heaolu on mulle ju siiski number üks.

  • Avatar
    Vasta Kelli Vassiljev 18. november 2016 at 20:24

    Ma nõustun 100%! Olen isegi imetav ema ja kui ikka lapsel läheb poes kõht tühjaks, siis mis ma seda väikest inimhinge ikka kiusan? Tiss suhu ja asi vask. Huvitav, kas neile kritiseerijatele meeldiks rohkem karjuv laps või tissi imev laps ?

    Lende on ikka taevakingitus, ka kurja kulmuga on ta imearmas!

  • Avatar
    Vasta Karoliina 18. november 2016 at 20:23

    Tead.. Ma lihtsalt lugesin seda postitust ja mõtlen, et uskumatu kui kibestunud need eestlased ikka on.. Elades ise Rootsis olen näinud korduvalt bussides ja metroodes, kuidas emmed oma tissi välja tõmbavad, koos nibu ja piimaga ning annavad oma beebile süüa. Inimesed pigem naeratavad ja kommenteerivad, et oh kui tubli ema ikka ja nii nunnu beebi. Mitte keegi ei vaata üldse halvasti.
    ..Eestlased samas situatsioonis punnitavad suured silmad peast välja ka, et omaigaad tiss. Las laps nutab ja nälgib.. Mida kurat sa tuled siin tissiga lehvitama. Ja siis samalajal nad klatsivad oma sõbrannaga, et pangu oma laps kuidagi moodi vait ometigi..
    Naljakas ikka mis ühiskondade erinevused on.
    Aga you go Mallu, et sa nii avameelselt oma elust kirjutad ja seda näitad!
    Jätka samas vaimus.
    Ja suva, mida teised arvavad, kirjutavad ja räägivad.
    Ainult Sinu ja Sinu elu.
    Soojad tervitused!

    • Avatar
      Vasta mõtlik 18. november 2016 at 20:30

      Tead, ei ole ikka midagi asi eestlastes, see on väga ülemaailmne teema, selles asjas on vihkajaid igal pool.
      Eestlasi on ikka väga väga palju, kes peavad imetamist kõige normaalsemaks asjaks maailmas ja ei ole üldse kokku puutunudki mingisuguste muudmoodi arvajatega.

      ei ole kena vihata eestlasi!

  • Avatar
    Vasta Kristi 18. november 2016 at 20:19

    Minule see pilt meeldis. Jõhkrad pommid on sul! Ise ma ilmselt avalikes kohtades imetama ei hakka, aga ma ei saa midagi teha, kui keegi teine seda teeb. Kui ei meeldi, siis pööran pea ära.
    Minu arvates on naljakas see, et ta käib sul külas (ilmselt vähemalt keskmisest parem tuttav) ja ei ta taha / julge /raatsi sulle otse öelda, et teda häirib. Kes nüüd klikihoor on? Ma ei ole Eveliisi blogi lugenud ja ei tea temast midagi.
    Sinu oma olen lugenud juba mõnda aega ja ma ei ole alati sinuga 100% nõus (mul ei ole nurgas altarit ja ma ei käi linna peal kuulutamas, et kui äge sa oled). Aga mulle meeldib su huumor ja kui vaba sa oled. Mulle meeldib, et sa räägid paljudest asjadest nii nagu on (rasedus ja sünnitus ja nendega kaasnevad piinlikud asjad, millest muidu ei räägita).
    Samas sa kirjutasid ise ka just, et oled ka kellegi valikuid ja värke kommenteerinud, nii et tegelikult pada sõimab katelt. Igal ühel on oma arvamus ja õigus seda väljendada. Lihtsalt sõbrad nii ei tee, nagu praegu juhtunud on.

  • Avatar
    Vasta Gerda 18. november 2016 at 19:57

    Pilt lõpus on lihtsalt kirss tordil 😀

  • Avatar
    Vasta Jane 18. november 2016 at 19:55

    No see postituse lõpus olev pilt on nii õige, kui veel olla saab.
    Ja avaliku imetamise teema on üks kirgikütvamaid teemasid. Olen ise ka imetav ema ja seda avalikus kohas teinud, õnneks pole veel väga vihaseid pilke näinud aga möödujate uudishimulikke pilke on olnud küll.
    Ja no aru ma ei saa neist kritiseerijatest ja vastastest, mida kuradit te vingute ja vigisete. Kui ei meeldi, siis ei meeldi, so what. Elage oma elu ja laske teistel oma elada. Maailmas on niigi palju seda halba ja vingumist.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 18. november 2016 at 20:02

      Ma imetasin hiljaaegu Rocca Al Mares pingi peal, sest ma ei tahtnud näljast röökiva lapsega teisele korrusele joosta imetamistuba otsima. Keegi ei vahtinud imelikult või halvustavalt 🙂

      • Avatar
        Vasta mailis 18. november 2016 at 20:21

        Olen ikka ka igal pool imetanud, näiteks vene kiriku kõrval pargis, samal ajal kari jaapani turiste pildistamas (mitte mind…vist), Kohvikus, kaubanduskeskuses, on juhtunud ka tänaval jalutades, rääkimata omas kodus seal kus tahtmine ja vajadus tekivad. Kõige selle juures tuleb tunnistada, et ma pole viltuseid pilke märganud,aga see võib ka tulla sellest, et mil on niiiii ükskõik ??

  • Avatar
    Vasta Ly 18. november 2016 at 19:55

    Olen teinud sarnase pildi oma esimese lapsega ja oh õudu julgesin ka selle kuhugi panna, oi mulle tuli ka paar sõnumit teemal, et miks sa SELLISE pildi üles panid, a la mingi imelik oled wa… Tegelikult on nii, et avaliku imetamise vastu mul midagi ei ole, kui seda tehakse loomulikult, see tähendab mitte demonstratiivselt. Olen ma ju isegi imetav ema ja kuidas ma saakski halvustada kellegi imetamist, kui ma ise seda sama teen… Väga äge pilt by the way 😉

  • Avatar
    Vasta Gerly 18. november 2016 at 19:49

    Ma arvan, et eesti inimene vast pole valmis selleks.. Itaalias elades olen aru saanud, et mis siin normaalne, seal suht tabu on.. Kahjuks! Siin on avalik imetamine tavanähtus.. Kaubanduskeskustes istuvad emad rahulikult ja annavad lastele süüa..kedagi ei sega.. Mis see imiku ema peab siis kodus kykitama, seni kuni laps kasvab v? Paljad iidolid, tiss/tuss väljas on ok, a imetav ema on roppus? Imelik tõesti

  • Avatar
    Vasta Liis 18. november 2016 at 19:48

    ma ei saa aru. Meestel on ju täpselt samasugused nibud 😀 kas siis see, et naistel sealt vahepeal piima tuleb teeb nad kuidagi rõvedamaks? Ma arvan, et enamustel meestel oleks suht savi, kui naised palja ülakehaga ringi käiksid ja igalpool rinda annaksid (algul vb ehmuksid, aga neil enamasti suht savi sellistest asjadest). Naised on need, kellel on koguaeg mingi pind silmis. Eriti, mis puutub teistesse naistesse.KADETUSS 😀

  • Avatar
    Vasta Kirke 18. november 2016 at 19:46

    Seksimine ja situmine jh loomulik tegevus. Miks me seda avalikult ei tee nagu nimetamist ? SEST see annab oodata.
    Aga kui mu laps on näljas siis ma annan talle tissi kas või presidendi nina all.
    No ei mahu mulle pähe miks peaks ma oma last toitma kuskil peldikus või teki all. Kellegile ei sobi siis tõmmaku ise endale tekk pähe .

    • Avatar
      Vasta Liis 18. november 2016 at 19:50

      Noo seksimine on selline kahe inimese vaheline armusööst, mis tundub suhtkoht loogiline, et seda tehakse privaatselt. Sittumine, aga on siiski selline tegevus, mis pole teistele just maailma kõige meeldivam tegevus, aga kui me räägime söömisest, siis see ju okei igalpool 😀 Miks siis beebi ei või süüa igalpool ,kui kõik teised võivad 😀

    • Avatar
      Vasta Ly 18. november 2016 at 19:58

      Sellest salli fenomenist ma ka aru ei saa, kui ise sööd ei topi sa ka pead teki alla ju… 😀

  • Avatar
    Vasta Maarja 18. november 2016 at 19:46

    Igal ühel on õigus oma arvamusele ning seni, kuni sinu edu, õnn ja elukäik ei sõltu arvaja arvamusest, ei tasu seda üldse hinge lasta!

    Ja mis on naistel viga? Tuletan meelde, et enamus reegleid (kuidas käituda, kuidas riietuda, kui palju on okei kaaluda, kui palju alastust näidata jne jne), on naistele naiste endi poolt dikteeritud.. mehed üldjuhul selliste asjade peale aega ja võhma ei raiska!

  • Avatar
    Vasta Duh 18. november 2016 at 19:43

    Jah, terve su grupp on selliseid täis keda sa siin kirjeldad:D

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 18. november 2016 at 19:48

      mis grupp?

  • Avatar
    Vasta Kerli 18. november 2016 at 19:43

    Ma ei ole kunagi mõelnud kas olen avalikult rinnaga toitmise pooldaja või vastane, pigem see esimene ikka sest laps tahab ju süüa ja miks kuradi pärast ta peaks seda kuskil peidus tegema. Lende pildil mul isegi ei hakanud Malluka tissid silma, nüüd vaatan jah et pool pilti tissi täis – aga still ei häiri.

    • Avatar
      Vasta Liis 18. november 2016 at 19:52

      ma nägin küll tissi 😀 aga reaktsioon oli ;”WOW, mida tissi. :D” Mitte: “issand, kui haige :D”

  • Avatar
    Vasta Keit 18. november 2016 at 19:41

    Aamen! ??

  • Avatar
    Vasta Kadi 18. november 2016 at 19:41

    Ma ei saa nendest blogidraamadest üldse aru. Pidevalt on vaja kellelegi ära panna. Ole inimene ja ütle otse, kui midagi kripeldab või keri edasi, aga ei. Üks teeb pika postituse, siis tunneb keegi kolmas ja neljas ja viies jne end puudutatuna ja kohe vaja blogipost kirjutada. Küll on viitsimine inimestel pidevalt tolmu üles keerutada. Lõpuks ei tea enam keegi, millest probleem üldse alguse sai.
    Mis selles pildis siis nii jubedat on, et peab pead kahe käega kinni hoidma? Imetamine on loomulik elu osa. Tekib küsimus, et kas neil inimestel on mingi tissi kompleks, et selliseid reaktsioone tekitab poolpalja tissi nägemine. Sest olgem ausad, imetamisel pole suurt midagi nähagi. Mõnel bikiinid ka paljastavamad, kui imetamise käigus näha on.
    Kõigest, mis ei meeldi, ei pea kõvahäälselt teatama. Enda draama – hoia endale!

    • Avatar
      Vasta Kristi 18. november 2016 at 21:26

      Aamen

  • Avatar
    Vasta Esta 18. november 2016 at 19:38

    Huvitav. Ma olen vist mingit imelikku sorti – tunduvad olema pooldajad ja vastased, mina olen hoopis kolmas variant. Ma ise ei tahtnud absoluutselt imetada avalikus kohas ega ka kodus kylaliste juuresolekul, no ei meeldinud. Aga. Mul ei ole (ega olnud) mitte kõige vähematki selle vastu, kui teised naised seda minu nähes teevad, tänaval või poes või kohvikus või kylas või… You name it. Vastupidi, kõik beebiga seonduv on armas mu meelest söömine kaasaarvatud. Lõhestunud isiksus ?:-D tegelikult ma leian, et s…misel ja imetamisel on ikka vahe, kui seda avalikus kohas teha . Ka eelistan ma iga kell enda korval rannas imetavat ema oma megaarmsa beebiga, kui mutti, kes oma seenestele varbakyyntele pedikyyri teeb ja neid igasse kanti laiali lennutab. (näide elust enesest, jälk) Aga noh, see on minu arvamus.

    • Avatar
      Vasta C. 18. november 2016 at 21:07

      Ma olen ka selline, kes teiste ees imetada ei taha. Isegi oma ema ees oli seda imelik teha. Samas, kui teised seda teevad, siis ei häiri üldse. Lihtsalt minu jaoks on imetamine selline tegevus, mida ma ei taha teiste silmapaaridega jagada. Imetasin oma esimest last pisut üle aasta ja sain kuidagi nii ajastatud, et ei pidanud seda kordagi avalikult tegema. Samas laps ka kordagi näljast röökima ei pidanud.

  • Avatar
    Vasta L. 18. november 2016 at 19:38

    Meil tõstatati sinu teema täna beebigrupiski üles – et mõtle kui jube, miks on vaja end nii eksponeerida?
    Ja muidugi lisati juurde, et nad mitte kunagi su blogi ei loe, aga nagu ikka ollakse kõigega detailideni kursis.

    Peaasi, et ise hinge ei võta! 🙂

  • Avatar
    Vasta mõtlik 18. november 2016 at 19:35

    on mingid teemad, milles keegi kunagi võitjana välja ei tule, kui lahingust lahkuda ei raatsi. avalik imetamine paistab üks selline olevat, üle maailma.
    aga hea teada ja eemale hoida, kui lähiringkonnas on inimene, kes 15sekundilise kuulsuse nimel tuttavaid meediale ohverdada armastab.

  • Avatar
    Vasta Leenu 18. november 2016 at 19:31

    Olen kahe käega malluka poolt. Ma ise ei imetanud küll avalikult, kuid kui mõni teine seda soovib, siis mis saabki selle vastu olla. Keegi ei käsi ju vaadata.
    Nüüd on saanud too Eveliis piisavalt tähelepanu ning kindlasti ka blogile klikke, mida ta ka kindlasti soovis 😉

    • Avatar
      Vasta Eveliis 18. november 2016 at 20:09

      Mitte et see sind üldse kotiks, aga Delfi jagab mu lugusid alates eelmisest nädalast hoolimata sellest kas need on “kuulsate tuttavate klikkide nimel ohverdamised” või mitte. Neid nimetatakse arvamuslugudeks. Eelmine nädal botoxist, sel nädala imetamisest, järgmisel nädalal järgmisel teemal.

  • Avatar
    Vasta o 18. november 2016 at 19:19

    Ma tegin veel selle vea, et lugesin antud arvamuse kommentaare ka. Pahaseks ajas. Ma ausalt olin naiivsel arvamusel, et inimesed on avaliku imestame osas juba pisut.. tolerantsemad?

  • Avatar
    Vasta meow 18. november 2016 at 19:19

    WORD!

  • Avatar
    Vasta An 18. november 2016 at 19:18

    Vot selliste arvustajate pärast ei julgenud ma ka iial isegi mitte autos oma beebit imetada, veel vähem siis kohvikus vms. See on täiesti normaalne oma last imetada, linnas ringi käies on igalpool paljad tissid reklaamides, et paremini müüa pesu ja mida iganes. Kammoon, laske inimestel rahulikult oma beebisid toita ja ka Malluka pilt on imeline, rinnaga toitmist tulebki propageerida ja need, kel pole rinnaga toita mingil põhjusel õnnestunud ei peaks ka end selle tõttu halvasti tundma. Minu mõlemad lapsed on kasvanud RPA peal, üritasime ja mässasime, kuid ei saanud asja sujuma. Oleksin väga tahtnud imetada rohkem kui kuu 🙁 aga näed, läks nagu läks.

  • Avatar
    Vasta Riti 18. november 2016 at 19:17

    Haha, tean seda tunnet. Kujutad ette mina imetasin praamid, söögiga taga ja ei läinud wc ega peitu, oh mind kaabakat, kus inimesed vaatasid mind nagu mingit tulnukat kes ei tea et nii pole viisakas ja mõni kommenteeris kõva häälega, et ei jõudud siis oodata millal kohal oleme ja autos imetada, aga noo ei laps tahtis kohe süüa.

    • Avatar
      Vasta Riti 18. november 2016 at 19:18

      Praamis, söögilaua taga

      • Avatar
        Vasta Annika 18. november 2016 at 19:42

        Olen minagi seda teinud. See praami imetamistuba oli ikka paras peldik. Lisaks olen imetanud autos, söögikohas. Söögikohas pingil mähkemeid ka beebil vahetanud ja selle väikse asja pärast ei hakanud autosse minema. Valisin muidugi vaiksema nurga ja suurem osa ei saanud ilmselt arugi mida ma seal asjatasin. Kui endal lapsi polnud, tundus selline asi muidugi röve ?

  • Avatar
    Vasta Ma 18. november 2016 at 19:15

    WTF? Kas see Eveliis on mingi imelik? Kas tal endal lapsi on? Miks ta sul külas käib ja sõbrannat mängib ja pärast noaga selga lajatab? Miks me teeme nii loomulikust asjast nagu seda on söömine, nii suure probleemi? Miks peaks oma rinda (ja nibu) peitma, kui beebi süüa tahab? Ega keegi sulle avalikult keelekat ei tee, et seda teistele näitama ei peaks! RUMALAD inimesed räägivad sellist juttu. Kui ei meeldi, ära vahi! Kui on ebamugav, siis astu eemale ja kui ei saa astuda, siis ütle viisakalt. Õõõõõõõõõõh, mul läksid karvad turri!

    • Avatar
      Vasta Ma 18. november 2016 at 19:25

      Leidsin sellise lause tema tekstist: “Ja ei, ma ei arva, et madalaharidusega tibuemme oleks teoorias emaks vähem kvalifitseeritud kui magistrikraadiga professor.”
      Küsimus tekib, millisel professoril on ainult magistrikraad? 😀 😀

      • Avatar
        Vasta Greiss 18. november 2016 at 19:49

        Kusjuures mul tekkis täpselt sama küsimus ja natuke naersin mõttes aga siis lugesin wikist, et magistrikraadiga professorid on täitsa reaalne nähtus 🙂

        • Avatar
          Vasta Eveliis 18. november 2016 at 19:57

          Vabandust mu rumaluse pärast, aga professor on selles tekstis jutumärkides ja pidasin sellega silmas nö oivikuid. Ebaõnnestunud sõnavalik ehk tõesti

          • Avatar
            Greiss 18. november 2016 at 20:22

            Ei no üldjuhul on professorid muidugi doktorikraadiga aga tuleb välja, et see pole igal pool nõutav ja piisab ka magistrist, nii et sul pole vaja nende sõnade pärast vabandada 🙂

    • Avatar
      Vasta Eveliis 18. november 2016 at 20:06

      Jah ma olen imelik lastetu inimene, rumal ja harimatu ka veel, kes sunnib oma blogi lugema inimestel, kellele see ei meeldi

      • Avatar
        Vasta Kr6bin 18. november 2016 at 20:43

        Oh. Näed, saangi autorilt mõned küsimused küsida. Soovin kuulda Sinu INTELLIGENTSEID argumente avaliku imetamise vastu, mis nö ei vastaks 9.klassi tasemele. Lisaks soovin, et pakuksid lahendusi, mida teha juhul, kui ema on lapsega avalikus kohas ning lapsel on juhtumisi söögi aeg? Mis oleks teile mittetibuemmedele (ps. Nii geniaalne sõimusõna lihtsalt tänapäeval.. Tibuemmed!) vastuvõetav? Mina isiklikult avalikult imetanud ei ole.. Aga see on minu oma issue, millega tegelda. Samas ei häiri mind karvavõrdki, kui teises seda teevad. Ja halvakspanu seetõttu, et ma EI imeta avalikult,pole küll kordagi tajunud. Kus Sulle seda pakutakse? Soovid, et Sinu arvamust aktsepteeritaks, kuid ei suuda ise aktsepteerida teisiti käitujaid?

        • Avatar
          Vasta Eveliis 18. november 2016 at 21:10

          Ma ei arva sugugi, et minu arvamust peab aktsepteerima, mina kirjutan sellest, millest mõtlen ja avalikult imetamine on minu jaoks tõepoolest üks selliseid teemasid, mida ma ei mõista. Ma loen igalt poolt, et aga mis siis saab kui lapsel ikka kõht tühi ja ta keset loomaaeda/sööklat/kaubanduskeskust/ karjuma hakkab, mina ei istunud oma imikuga sugugi kodus, vaid “lennutasin” kogu aeg ringi, ometi ei tekkinud olukorda, kus ta ohjeldamatult oleks hakanud näljast röökima, nii et oleks pidanud üldse avalikus kohas oma rinnad paljaks kiskuma.
          Otseselt avalikus kohas imetamise vastu ei ole mul midagi, sest tõesti, kui on vaja, siis on vaja, küll aga häirib mind viis, kuidas seda tihti tehakse. Ma leian, et see on piisavalt intiimne tegevus, mida saab teha diskreetsemalt. Ei ole ma leidnud kunagi, et vaja oleks mingeid salle beebile peale tõmmata, kuid nii nagu ka palju on öeldud, siis seda ei pea tegema otse keset kaubanduskeskust või restorani laua taga. Skandinaavias on olemas ema ja lapse toad näiteks ja ärge öelge mulle, et laps läks nii ootamatult nii näljaseks, et sinna ei jõudnud minna. Kusjuures need ei ole mingid nurgatagused “urkad”, vaid täiesti normaalsed, tihti isegi väga ilusad, ruumid, kus tehtud kõik selleks, et emal ja lapsel mugav oleks

          • Avatar
            Kr6bin 18. november 2016 at 21:32

            Su blogist loen, et Su lapsel polnudki kunagi kõht tühi, aga see selleks. Minu laps võttis sünnist saati ka pudelit, mistõttu eelistasin avalikus kohas anda seda,kuid kõigi lapsed ju ei võta. Ehk siis lapsed väga erinevad, kui see üllatusena tuleb. On leplike lapsi ja väga nõudlike, tulenevalt temperamendist jne. Ehk siis ei saa mina teisi lapsi enda lapse mõõdupuu järgi mõõta ju. Ma ei ole küll veel kordagi näinud, et keegi kuidagi provokatiivselt kuidagi imetamisega tegeleks. Enamasti siiski mu meelest toimub see suht diskreetselt. Seda enam, et mingi hetk ju lapsed muutuvad uudishimuliseks ning aktiivseks, mistõttu nende toitmine väga kärarikkas kohas muutub nkn keeruliseks. Ehk siis usun, et enamus emasid eelistaks ise ka privaatsemat kohta reeglina. Mujal võivad need imetamistoad ju olla, kuid kas Sa tead, palju neid reaalselt Eestis on? Mis keegi peab imetamiseks Rootsi sõitma või üldse imetamise ajaks äkki sinna kolima? Tee siis oma artikliga midagi kasulikku ja kutsu ettevotteid üles selliseid ruume enam looma! Siin on Su jutt juskui vähe mõistlikum ja inimlikum, kas tõesti on vaja klikkide nimel nii mõtlematult ja sallimatult tulistada? Aga neid arukaid vastuargumente endiselt ei leidnud, kui pooltargumendid nii lamedad on. Ps. Kui oleksin sellise artikli avaldanud peale seda, kui olen mõnd imetavat sõbrannat külastanud, oleksin eelnevalt öelnud, et selline artikkel ilmub ja ole hea ära võta isiklikult. Igal teisel juhul oleksin Malluka asemel südamepõhjani solvunud sellise kahepalgelisuse üle.

          • Avatar
            Eveliis 18. november 2016 at 21:44

            Minu blogi on aegade algusest olnud “provokatiivne” ja “ärapanev”, erinevatel ja arusaadavatel põhjustel on see tekitanud igasugu emotsioone, tuttavates ja mittetuttavates. See ongi mina ja minu blogi, klikkidega ei ole mul midagi peale hakata, sest need ei too mulle kahjuks leiba lauale, aga see selleks.
            Kahepalgelisust ma endas ei näe. Kui ma oleksin Marianniga olnud ostukeskuses ja ta oleks seal nt end alasti kiskunud, siis ilmselgelt ei jookseks ma koju sellest blogima, vaid ütleks, et mu meelest ei ole see sünnis. Mulle on väga meeldinud, et mul on minust väga erinev ja liberaalsem sõbranna, vabandust, kuulus tuttav, kellega me 90% teemadest eriarvamusel oleme olnud. Blogide teemad on nagu nad on, kui ma tahaks draamasid ja klikke, siis usu mind, teemasid mul oleks, aga neid ei ole mul kuidagi vaja teistega avalikult jagada või kellegi mainet mustata. Mina jätkan oma blogis sellistel teemadel kirjutamist, mis mul keelel ja meelel, endaga nõustuma või lugema ei sunni ma kedagi.

          • Avatar
            Kr6bin 18. november 2016 at 22:11

            Sinu blogi ei olnud ma kuni tänaseni lugenud, seega ära sellepärast muretse, et tunnen end kohustatuna seda tegema. Klikkide all pidasin silmas neid, mida delfi taga ajab. Jälle näen vastuolu. Soovid ise olla provokatiivne, kuid emad, kes last avalikult imetavad on liialt provokatiivsed. Ma tahan öelda seda, et mõtle, mis sa mõtled, aga sellises vormis kirjutis ei ole minu silmis ok. See ärapanemine, millest ka Mallukas kirjutab. Milleks? Kellegi tibuemmeks sõimamine? Milleks? Kellegi elustiili v hoiaku võrdlemisi julm ja landav kritiseerimine? Milleks? Kas Sul hakkab sellest parem olla või? Kas Sa lähed hea tujuga magama, kui oled saanud kellelegi nö ÄRA PANNA? Kirjuta provokatiivsetel teemadel viisakalt, mõistlikult ja lugupidavalt. Ka see on võimalik. Mina leian, et inimesed, kes on otsustanud blogida, võtavad ka endale teatava vastutuse. Nii nagu on ajakirjanduseetika…võiks rääkida ka blogieetikast. Sul on endal tütar kodus kasvamas. Ole eeskujuks! Tee midagi kasulikku ära, mitte ära sülita tuld teiste inimeste pihta! Kurb, kui inimene leiab, et temast peaks jääma selline jälg maha, et vot olin kõva mutt ja ütlesin ja kirjutasin, mis aga arvasin. Teiste inimeste hingedesse sittumise jälg. Tase! Sellist jälge küll keegi teine jätta ei suudaks…vot kus alles muudan maailma. Muudkui aga ütlen!

          • Avatar
            Eveliis 18. november 2016 at 22:19

            Ah mis blogieetika, ka selle puudumises olen ma varasemalt pikku päid ja jalgu saanud, ei oska mina olla ei eetiline ega poliitkorrektne, olen selline nagu olen. Paljudele ei meeldi, mõnedele meeldin. Mõnele olen tagasiside põhjal ka eeskujuks (tõsi, pean ka ise tunnistama, et ei saa aru, millega). Ühesõnaga erinevad inimesed, erinevad arusaamad, erinevad väljendusviisid, las olla. Kes tahab näeb draamat või lausa noa selga löömist, kes tahab näeb lihtsalt arvamust, kes tahab ilgub, kes tahab kaitseb, kes tahab… Kõigile midagi.

          • Avatar
            Kr6bin 18. november 2016 at 22:30

            Mul draamast ja kõigest muust suhteliselt ükskõik. Ei tunne teid kumbagi ja ei ole blogimaailmas tegev. Ma sooviks lihtsalt natukene rohkem inimlikkust ja tolerantsi siia ilma. Kas ilmas liiga vähe koledust ja halba on, et seda ise pidevalt juurde tootma peab? Mind lihtsalt niii kohutavalt häirib see ärapanemine, halvasti ütlemine, pidev kritiseerimine, mölisemine jms. Ja see olen selline nagu olen yolo suhtumine…lase siis teistel ka olla, jumal hoidku!

        • Avatar
          Vasta Magistrikraadiga pofessor 19. november 2016 at 19:58

          K6bin, siin vestluses on ilmselgelt näha intelligentse inimese ja madalaharidusega “tibuemme” vahe. Dont bother

  • Avatar
    Vasta S-R 18. november 2016 at 19:14

    RESPEKT Mallu! (:

  • Avatar
    Vasta neiu 18. november 2016 at 19:11

    Jaa, ma lugesin ka ta postitust ja mõtlesin, et nagu.. nii ilmselgelt sinust kirjutatud, maru vahva sõbranna. Et nagu, kumb siis tegelt tähelepanu hoorab? Ise ütleks, et tema. Leidis võimaluse keegi maha teha, sellega enda nõrka ego tõsta ja veel ajalehte ronida. Ilmselt on see mõne silmis siis edu mõõde..

    Aga maru ilusad tissid! 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 18. november 2016 at 19:13

      Ei, ma ei taha Eveliisi kohta midagi halvasti öelda. Ei tea mina, et tal oleks nõrk ego. Lihtsalt mulle jäi tema käitumisest natukene nadi tunne sisse. Aga ehk see ongi karma, olen ise ka ju minevikus teistest kirjutanud ja nende tegemisi kritiseerinud. Nüüd tean ise ka, mis tunne see on 😀

    • Avatar
      Vasta Eveliis 18. november 2016 at 20:00

      Minu postitus on loomulikult üldistust ja samal teemal olen ma ka varem kirjutanud, lihtsalt minu blogi ei loe massid, et see silma jääks, on mingid teemad ,mis seostuvad paljudega ja igaüks loeb enda oma välja. Alles hiljuti kirjutas mulle tädi, et miks ma ometi temast kirjutan. Tolle teema käigus ma isegi ei mõeldud oma tädile. Aga aamen sellega.
      Olen juba ammu aru saanud, et olen eksinud kui end sõbrannaks nimetan ning et mitte kedagi ärritada või tekitada “blogidraamasid”, siis enam seda sõna ei kasuta ja külla ei roni. Siis saavad kõik rahul olla.

      • Avatar
        Vasta Kadi 18. november 2016 at 20:28

        Rahu,ainult rahu!
        Nii palju,kui meid on,on ka arvamusi. Möllisin end eile poistega vanamehele Tallinna reisuks kaasa ja sisustamaks ca 3h sõitu, lugesin muuhulgas ka blogisid. Omaette,vaikselt.Mingi hetk küsisin nö. ettehoiatamata oma vanamehelt,mida ta arvab avalikus kohas last rinnaga toitvast emast.”Mööda külgi” oli vastus. Paari lausega veel “arutasime” teemat ja ega siin pikka juttu polegi mõtet teha. Laps tahab süüa,ema toidab last. Nii palju,kui mu silm on üle libisenud imetavatest emadest,ei tekita see minus erilisi emotsioone. Kui,siis pigem positiivseid.Miks peaks see olema häiriv?! Samas polegi ma muidugi näinud palja ülakehaga ja tähelepanu järele janunevat last toitvat ema,vaid pigem ikka piima järele janunevat last,keda toidab hooliv ning armastav lapsevanem.Võib-olla võikski olla erinevates linnaruumis asuvates kohtades imetavatele emadele mõeldud ruume rohkem (mida ju juba omajagu ongi olemas) ,kuigi mind tõesti ei häiri rinnaga avalikult toitmine. Ja seda enam pole mõtet sellepärast tülli pöörata.

        • Avatar
          Vasta Kah imetaja 19. november 2016 at 11:20

          Olen oma mõlemat tütart imetanud ligi aasta. Kuid vaatamata sellele, oleme aktiivsed ja igal pool reisivad inimesed, ei ole avalikus kohas imetanud, alati leidnud imetamistoa, söötnud beebit oma autos, teistest eemal jne koha. Inimesed erinevad, taluvuspiir on õrn jää ja kasvatuse ning intelligentsi küsimus muidugi ka. Oleme harjunud omasooliste abieludega, kodus sünnitajate , erivajadustega inimestega vms teemadega, mis ENSVL ajal olid tabud. See, mida teised teevad mind ei huvita, aga kui avalikult imetajatele endale selline imetamine korda ei lähe, siis see pole ju üldse teema millest kirjutada ja mida arutada? Ongi ju nii, et mõned imetavad avalikult, mõned joovad ja suitsetavad tänavatel avalikult, mõned teevad oma hädasid bussijaama putka taha avalikult, mõni karjub ja räuskab tänavatel avalikult, mõni kirjeldab oma elu blogis avalikult , valikute küsimus, sest mõned teevad seda kõike, aga mitte avalikult.
          Kunagi oli Sul teema soki sisse nuuskamisest ja mehe aluspesu kandmisest ja kui paljud kommenteerisid, et teevad ka nii, maailm on kirju ja inimesed on ikka nii erinevad…kujutan ette, kuidas Su kommenteerijad istuvad mehe aluspüksid jalas, kommenteerivad kooris ja pärast nutavad sokki nuusates?
          PS! Vaatasin alguses, et pildil on beebi ja pepu?Vajan vist prille?

      • Avatar
        Vasta Magistrikraadiga professor 19. november 2016 at 20:01

        Rumal JA emotsionaalne- eriti hull kombinatsioon.