PILDID Uncategorized

pildistamisjuttu jälle

21. veebruar 2017

Pool aastat tagasi kirjutasin ma ühe postituse pildistamisest, seda saab lugeda siit: pildistamisest ja fotograafidest. Kuna see siin vahepeal ühele vennale hambu jäi, tuli see post mulle jälle meelde ja kui ma seda läbi lugesin, tekitas see mulle mitmeid mõtteid. Selle kuue kuu jooksul olen ma fotograafiaga aina rohkem tegelenud ja seetõttu on ka mõned mu arvamused muutunud. Eks see ole vist üsna tavaline. Igatahes olin ma postituses toonud välja vigu, mis ma arvan, et fotograafid teevad. Kas ma nüüd teen ise neid vigu? Noo… mõtleme.

Esiteks olin ma välja toonud selle, et fotograaf ei tohiks teha pilte, mis talle endale ei meeldi, sest pildid on tema visiitkaart. Siinkohal pean ütlema, et ühe korra ma tegin küll sellise… enda jaoks maitsetu pildi. Et inimene oli ise kodust kaasa vedanud ühe aksessuaari (ma ei hakka ütlema, mille, muidu ehk saab aru ja solvub) ja ma ei leidnud, et see pildile midagi juurde annaks. Ometi ega ma teda ära ei ajanud ja tegin pildi sellegipoolest ära. Kõhu peale südant pole keegi näppudest teha soovinud ja mingit lehvi kõhu ümber kah mitte. Aga kui ma nüüd mõtlen, et kui keegi ütleks, et vot sellist ma just tahan, siis ma teeks selle ära, ise lihtsalt kuskile üles ei paneks. Tegelikult ei tee ma ju endale pilte, vaid siiski kliendile ja tal võib jumala pohhui olla, mis mulle meeldib või mitte. Seega, selles osas pean oma sõnu sööma.

Teiseks lõin letti arvamuse, et fotograaf andku kliendile pigem vähem kui rohkem pilte. Noh, teoorias nõustun ma siiani sellega, et kui ma saan 20 pilti, millest mulle meeldib 15 täiega, versus 50 pilti, millest meeldib 15, siis esimese variandiga tundub kuidagi…parem saak olevat? Samas eksin ma ise ka selle reegli vastu. 100 pilti ma muidugi kellelegi ei saada, aga kindlasti ei saada ma ainult neid kõige-kõige-kõigemaid, mis mulle endale kõige rohkem meeldivad. Seda lihtsalt jälle sellel põhjusel, et minu meeldimine ei pruugi klappida kliendi meeldimisega. Lisaks on mõnikord nii, et ühest momendist on näiteks 4-5 pilti. Vaatan esimest, töötlen ära ja siis vaatan, et oh, kolm pilti hiljem on veel parem pilt. Ikka töötlen selle ka ju ära. Seega on mul kaks pilti, millest üks meeldib küll rohkem, aga kuna ma olen juba nagunii mõlemad ära töödelnud, siis saadangi mõlemad. Muidugi ma võiks ju mitte seda teha, aga noh, kuna ma enamasti beebisid pildistan, siis mõtlen pigem, et vanemad nagunii ei pahanda, kui nende kallist beebist rohkem pilte on. Seega JÄLLE pean oma sõnu sööma.

Kolmandaks panin ma pahaks seda, kui fotograaf ise ideid välja ei paku. Selle suhtes ma õnneks oma sõnu sööma ei pea, sest mul on tänu usinatele inimestele nii palju lahedaid propse, et ei jõuagi kõiki ühe shuudi jooksul kasutada. Lisaks olen ma endale mingisugue hulluhoo ajal tellinud hunniku erinevaid fototaustu, mida ka ei jõua kõiki tunnikese jooksul elu sees kasutada. Mul on komme ka enne kliendi tulekut natukene pinteresti sirvida ja midagi ette valmistada, aga enamus pilte sünnib ikka jooksvalt ja beebist lähtuvalt.

Neljandaks olin ma soovitanud fotograafil inimestega vabalt suhelda ja no sellega mul endal ka probleemi ei ole. Reaalselt ühe korra on niimoodi olnud, et ma lihtsalt ei suutnud klappi leida, aga sellest rääkisin ma fotoblogis pikemalt (link). Selles suhtes, et raske on klappi leida olnud natsa rohkematega, aga pildistamise käigus see tuleb ikkagi kuidagi loomulikult. Minu jaoks siiski harjumatu, sest tavaliselt on mul ikka nii, et inimene astub uksest sisse ja mul on kohe tunne, et ta oleks nagu vana sõber. See on päris lahe.

Mis veel muutunud on selle poole aastaga? No esiteks mulle tundub, et ma õpin iga päev ja mida rohkem ma õpin, seda kauem aega see kõik mul võtab. Mul on juba praegu superpiinlik vaadata neid pilte, mis ma näiteks 3-4 kuud tagasi tegin. Ah, isegi paari kuu taguseid pilte vaadates tuleb vahepeal selline häbi peale, et issand jumal, mis jura ma kokku töödelnud olen. Aga siis lohutan ennast, et ma olin ise rahul, sest ma ei teadnud asjast midagi ja olid ka kliendid rahul. Mina olen vahepeal fototeadlikumaks saanud, nemad elavad niisama oma nn fotokauget elu edasi ja neile meeldivad pildid loodetavasti siiani. Pole midagi öelda, kuskilt tuleb alustada!

Töötlemise poole pealt on mind kõige enam aidanud just sõbrad, kes Lightroomiga sina peal. Eriti muidugi Fotoraadi Mikk ja Kerli. Ei ole paremat viisi õppimiseks, kui see, kui keegi võtab pildi ette ja näitab, kuidas-mida töödelda. Ma olen ise ka mõelnud, et teeks selliseid videosid teilegi, kui mu lugejate hulgas on kedagi, kes LR’i kasutab, aga siis mõtlen alati, et issand, ma ju ei oska ja ei tea ja teen nii algelisi asju ja mis mina nüüd ikka… Aga ma ei tea, ehk on kellelgi huvitav? Ega ma muidugi mingi mega proff ei ole, aga ehk on sõbrad mulle mõne sellise nipi õpetanud, mida osad veel ei tea? Lisaks oli mul endal kunagi huvitav vaadata enne-pärast töötlust pilte, kas sooviksite ka selliseid asju näha? Või peaks ma need teemad ikka fotoblogisse jätma?

Screen Shot 2017-02-21 at 22.37.51

Screen Shot 2017-02-21 at 22.35.35

Screen Shot 2017-02-21 at 22.35.21

screen-shot-2017-02-21-at-22-34-17-3067083

Aga nii see on, et kui vanasti sain poole tunniga pildid töödeldud, siis nüüd võin vabalt 3-4 tundi nokitseda. Ja praegu, kui ma neid screene tegin, vaatasin jälle mõnda kohta, et ok, siit peaks veel nii proovima ja sealt naa ja. Oijah, üldse pussy olen, sest pelgan natukene before pilte näidata, et äkki hakkate ütlema, et uuh kui rämedaid need alguspildid on ja üldse… Ah, mis ma ikka põen 😀 Elan ja õpin!

Küll on aga ajaga natukene asju kogunenud, mis mulle mõistmatud/häirivad on:

  • Kui minult hakatakse nõudma RAW faile, et “ise ka töötlemisel kätt proovida”. See on mulle nii arusaamatu, sest no jumal, kui sa tahad kätt harjutada töötlemisel, siis võta kaamera kätte ja muudkui töötle! Kui keegi oskaks mulle seletada, miks mõni seda soovib, siis olen üks suur kõrv.
  • Kui inimene töötleb minu tehtud pildile midagi rämedat juurde. Ala teeb pildi must-valgeks ja mingi osa jätab värviliseks. Öäkk, aga mul on ühe korra juhtunud. Palusin inimesel vähemalt minu nime eemaldada pildi alt, sest MINA seda ju teinud ei olnud ja ma ei tahtnud, et keegi arvaks, et ma selliste ilgustega tegelen 😀
  • Kui inimene minu tehtud pildile instafiltri peale paneb. Väike asi, aga no kui ma ise lisan enda pilte instasse tehtud töödest, siis ma lihtsalt ei suuda sealt leida ühtegi filtrit, mis pildi minu meelest paremaks teeks. Aga loomulikult ei lähe ma inimesega mölisema, et kuule mis filtri sa peale lajatasid. Lihtsalt kui silma jääb, siis natukene hakkab suunurk tõmblema. Muidugi võib see olla märk, et inimesele ei meeldinud mu töötlus ja tegi seda paremaks 😀

Ah, mis ma siin ikka pikemalt jauran. Kell juba palju ja minul on plaanis täna alustada MKR’i uue hooaja vaatamisega! Can’t wait!

Loe ka neid postitusi!

53 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta K2ts 22. veebruar 2017 at 22:13

    Mina oleks ma väga, väga huvitatud õpetusest ja just mitte nii mega profilt vaid just lihtsaid tegemisi ja nippe algajatele. Seega jään ootama 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. veebruar 2017 at 23:36

      vaata järgmist posti, täitsa olemas ju 😀

  • Avatar
    Vasta Nipi 22. veebruar 2017 at 17:26

    Ma vaataks hea meelega sellist Lightroomi videot. Ma ise olen siiani Photoshopi ja Camera Raw-ga töödelnud oma pilte (iga pilti ei Photoshopita), aga tahaks Lightroomile üle minna. Aga see on lihtsalt nii harjumatu… Camera Raw-s ja Photoshopis enamik tihtikasutatavaid asju teada juba, Lightroom täiesti võõras.

    See, et klient pilte töötleb (või “töötleb”) on digiajastu fotograafide needus. Tegelikult ei tohiks seda muidugi teha, sest fotograafi töödeldud pilt on tema autoriteos ja seda kaitseb ka autorikaitse. Aga noh, keda see huvitab, eksole ja kes seda üldse teab ja sellele mõtleb.
    Minu meelest oleks täitsa norm, kui fotograafi kodulehel oleks info selle kohta, et raw-faile ei anta (vanasti stuudios käies ei saanud ju ka negatiivi fotograafi käest, ikka ainult paberpildi) ja fotosid ise töödelda ei ole lubatud. Kellele see ei meeldi, võib alati mujale minna ja või ise telefoniga udupilte teha 😛

    • Avatar
      Vasta Elsa 1. märts 2017 at 00:46

      Mul sama asi, et photoshopi oskan päris hästi kasutada fotode töötlemisel, aga lighroomis ei saa väga hästi pihta!

  • Avatar
    Vasta Jane 22. veebruar 2017 at 16:16

    Mind huvitaks väga lightroomi väike kasutusjuhend . Endal veel seda programmi soetanud pole aga on plaanis kuna harrastan ka fotograafiaga tegeleda. 🙂

  • Avatar
    Vasta Egle 22. veebruar 2017 at 15:49

    Ooeh, mul korra juhtunud nii, et inimene tegi minu tehtud pildi mingi photogridiga, või millega iganes, tumedamaks, häguseks ja mingid laiali hajuvad mustad ääred ümber. ? Nagu mingi leinapilt. Ma selle peale küsisin, et miks nii ja ta vastas, et “töötlesin veidi” ? Ma ütlesin, et kui ise oma elu (pildil oli ema lapsega) tumedaks ja halliks mõelda, siis lähebki kõik halvasti.
    Ja selliseid enne-pärast postitusi võiks vaadata küll ?

    • Avatar
      Vasta S 22. veebruar 2017 at 20:11

      Ma oma klientidele küll nii otsekoheselt asju välja ei ütleks, iial ei tea kes liiga südamesse võtab 😀

      • Avatar
        Vasta Egle 23. veebruar 2017 at 10:53

        ? tegemist oli mu enda sõbrannaga ka muidu ?

  • Avatar
    Vasta S 22. veebruar 2017 at 13:38

    Mina ka ei saa sellest aru miks peaks kliendil vaja olema raw faile. Minnakse fotograafi juurde ikka sellepärast, et tema tööd kõnetavad. Meeldib nii kompositsioon kui ka töötlus. Võid ju lasta suva sõbral end pildistada, kui ise töödelda tahad. Üldse see on nii disrespectiv ja tekitab fotograafis kehva tunde, nagu oleks mingid ülijamad pildid teinud vms… Ma ise olen ühel korral, oma teise pulmasessiooni pildid ka rawina üle andnud (ei tea miks neil seda vaja oli ja vaevalt nad PSis või LRs neid töötlema hakkasid, sest nad ei olnud kuigi fotograafiateadlikud). Tahtsin vastutulelik olla ja lihtsalt andsin need, enam seda ei kindlasti teeks

  • Avatar
    Vasta H 22. veebruar 2017 at 12:48

    Tean päris mitut fotograafi, kes pilte andes ütlevad, et instagrammis kasutades ei tohi ise töödelda. Põhimõtteliselt solgitakse teise töö ära ja kui veel fotograafi nimi ka alla pannakse on eriti lahe 😀

  • Avatar
    Vasta K 22. veebruar 2017 at 12:08

    Minu meelest nii tore idee teha videosid, kuidas kasutada Lightroomi! Ka lihtsaid nippe!

  • Avatar
    Vasta gdfgfdh 22. veebruar 2017 at 12:05

    RAW fail sisaldab rohkem infot kui tavaline JPG fail, Aili blogis olid päris head näited ka selle kohta. Näiteks kui teed ülevalgustatud pildi oma sõbrannast, taustaks on näiteks mets ja taevas eksole. Sina tead, olles kohal olnud, et taevas oli lisaks sinisele ka valgeid pilvetupsusi näha, aga kaameras olev pilt on ülevalgustatud ja taevas on ühtlaselt valge. Lightroomis töötlema hakates saad RAW failist need pilved kätte (sest kaamera on selle info talletanud) aga kui JPG faili töötled, siis sa pilvekesi sellest ühtlasest massist eristada ei saa, kuna JPG fail on väiksem ja infot seal nii palju ei ole. Sestap üldiselt pildistatakse RAW failina kui kindlasti hiljem ka järeltöötlus teostatakse. JPG fail on veidi värvilisem ja pole nii plass, kui otse kaamerast tulnud RAW, mis annab rohkem võimalusi töötluseks.

    Tublisti oled arenenud Mallu ja kindlasti arened ka edaspidi. Ühte pilti kommenteerides, siis on sul tegelikult kergem kaameras kruttida valgus selliseks, et kaamerast tulnud pilt pole nii sinine (mõtlen kolmanda screenshoti peal olnud võrdlust). Mina õpin ka alles oma kaamerat kasutama ja parameetreid paremini mõistma ja soovitan sul julgelt kaamerat niisama näppida, vaata mis juhtub kui kasvatad ISO suuremaks ja väiksemaks või shutter speedi kiiremaks. Muide ka teistele kes seda kommentaari loevad, siis pildistamine in a nutshell: ISO teeb pildi valgemaks/tumedamaks. Shutter speed määrab, kas liikuv inimene jääb pildile uduselt või teravalt (nt 1/800 shutter speed ja jooksja jääb su pildile teravalt mitte uduse massina) ning F ehk siis ava, mis määrab ära kui suure diameetriga on su objektiivi ava ja kui udune jääb pildistatava taust.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. veebruar 2017 at 14:10

      See sinine pilt, seal oli WB vale, ma muutsin pärast ära, aga pilt ise meeldis, sp kasutasin seda. Tänks hea kommi eest!

  • Avatar
    Vasta Ülle 22. veebruar 2017 at 09:02

    Kas ma saan õigesti aru, et tunnistad, et kriitikal, mis sind nutma ajas ja tormi tekitas, oli siiski tõepõhi all? Reageerisid üle nagu tavaliselt ja hiljem tunnistad, et eksisid? Ma soovitaksin sul natukene analüüsida ja seoseid näha, see tuleb “suureks kasvades” kasuks, sest kas sa tõesti ei näe, et sina võid öelda nii “ilge” kui “rõve” kui “kole” kui sinu maitse ei ühti teiste omadega, kui samal ajal ise ei kannata palju leebema leveli kriitikat. Ma ei mäleta, et sinu pilte oleks keegi ilgeteks nimetanud.

    • Avatar
      Vasta Riina 22. veebruar 2017 at 09:14

      Ei Mallukas tegi ju nalja…see on huumor, teised teevad kriitikat ja arvustavad teda, aga tema pritsib sitta suust välja ja ütleb, et see huumor. teised aint ei saa aru sellest.

    • Avatar
      Vasta Mallu 22. veebruar 2017 at 10:22

      Ei, sa ei saa õigesti aru. Ma kordan veelkord – NUTMA ajas mind see, et mul oli piinlik ema ees, kes pidi kogu selle jama sees olema. Kriitika “sa pildistad nagu laipu” versus mustvalge pilt,millel on mõned detailid värvilised, nooo ma ei tea, kas on võrreldavad. Lisaks ei ole ma oma “laibakatest” edasi arenenud, niiet kokkuvõtvalt võib vist julgelt öelda, et jah, sa ei saa õigesti aru.

      • Avatar
        Vasta Ülle 22. veebruar 2017 at 10:50

        Kulla lapsekene, jälle sa dramatiseerid üle. Keegi ei ole sulle öelnud, et sa “pildistad nagu laipu”.
        Su tähelepanu juhiti ühele pildile, millel oli väga ebaõnnestunud kompositsioon, muud pildid on maitseasi ja nende kallal ilkuda ei ole ilus. Ebaõnnestunud kompositsioon ja mustvalge pilt värviliste detailidega on üsnagi võrreldavad suurused.
        Muide, ma tean seda ema, kelle tunnete pärast sa väidetavalt nutma hakkasid, nutma hakkasid sa ikka iseenda pärast.

        • Avatar
          Vasta xx 22. veebruar 2017 at 12:56

          Eveliis, sina või? Kasutad Ülle nime nickname-na ja käid siin kommimas

          • Avatar
            xx 22. veebruar 2017 at 13:41

            Jah, kes midagi muud peale “nii ägggeeee!” ütleb, on Eveliis!:D

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 22. veebruar 2017 at 14:08

          Üllekene, kui sa seda ema tead, siis on ju kõik korras, sest ta jäi ju rahule 🙂

          • Avatar
            Ülle 27. veebruar 2017 at 07:32

            Miks sa ikka kustutatud mu kommentaari?

  • Avatar
    Vasta Egle P. 22. veebruar 2017 at 08:49

    Ära nüüd kohe turritama hakka, aga miks sa nii alasäris pildistad? Sul on ju piisavalt ok kaamera, et ISO kõrgemaks tõsta ja korraga rohkema valgusega pildid saada. 🙂

    Ja see on vägagi tõsi, et mida rohkem õpid/teada saad, seda kauem võtab kõik aega (ja seda rohkem ka tundub, et ei tea asjast tegelikult mitte midagi). 😀

    Ahjaa, üks asi veel. Ma ei mõista, miks paljud pildistamisega tegelevad isikud (eriti alustavad) alati piinlikkusega oma esimesi/varasemaid pilte vaatavad. Mina küll vaatan oma pilte naeratus näol. Mitte sellepärast, et need mu meelest nii head oleksid, vaid sellepärast, et ma näen arengut alguse ja praeguse vahel. Tol hetkel oli see ju minu jaoks väga hea tulemus. 😉

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. veebruar 2017 at 10:35

      Kui sa alustad kommentaari, et “ära nüüd kohe turritama hakka”, siis sa lood juba sellise ebameeldiva “eelmängu”. Lihtsalt infoks 😀 Alasäris võivad pildid olla selle pärast, et ma tihti krutin ja krutin pildistamise ajal ja kui ma kohe enda soovitud tulemust ei saa, siis hakkab juba imelik seal inimese ees seista ja näppida seda kaamerat 288 aastat, seega teen pildid ära ja tuunin pärast LR’is paremaks 😀

      • Avatar
        Vasta Triin 22. veebruar 2017 at 10:40

        Kas särikompensatsioon ei anna kohe ja kiiresti paremat tulemust ilma hullult kruttimata? Ma ise sain loengust just aru, et see selline hea lihtne asi, mida teha.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 22. veebruar 2017 at 10:41

          ma just eile vannis sirvisin oma fotoraamatut ja siis mõtlesin, et peaks proovima jah seda. Ma pole seda lihtsalt üldse harjunud kasutama 😀

  • Avatar
    Vasta S 22. veebruar 2017 at 08:32

    * Jah nagu ka Triin mainis, siis kõigil ei ole sellist kaamerat, millega pilte kannataks teha, aga töötlemisoskused võivad täitsa olemas olla. Või siis soov pildiga fotomanipulatsiooni vms teha. Kõige adekvaatsema vastuse saab muidugi antud inimese käest küsides.

    * See sinu arvamuse kohaselt räme võib olla mõne inimese jaoks ilus, sama kui keegi ütleb, et su piltide kompositsioon on ilge, aga sinu jaoks on ikka ilus 🙂

    * Insta filtreid vaadates ei klikita enam tihti originaali juurde tagasi 😀

  • Avatar
    Vasta Triin 22. veebruar 2017 at 07:53

    Ma arvan, et paljudel ei ole kallist kaamerat, mis teravat ja kvaliteetset pilti teeks, mida üldse töödelda. Tahavad Sinult seda pildistamisteenust ja siis ise oma pildid sobivasse tuuningusse timmida? Äkki seepärast.

    Teistele infoks, et Lightroomi pidi saama edukalt ka youtubest õppida (mida ei saa Photoshopi kohta väidetavalt öelda), kellel ikka huvi on. Aga seal on õpetused muidugi inglise keeles.

    Kui Sa must-valge-värvilise kombo pilte ilgusteks nimetad :D, siis pead ju ise ka sama leveli kriitikat kannatama, mitte solvuma ja hinge võtma. Mulle endale ka sellised pildid ei meeldi, ei peagi meeldima. Ma küll ei ole fotograaf, aga kui ma ise midagi nii julget ütleks, siis peaks aktsepteerima ju ka teiste arvamusi iseenda piltide kohta. Sa kindlasti ütled, et Sa aktsepteeridki.

    • Avatar
      Vasta Egle P. 22. veebruar 2017 at 08:35

      Isegi kui kallist kaamerat pole, siis mina (hobi)fotograafina ka ei jaga tavaklientidele RAW faile. See on ju poolik töö ja seda ei pea klient nägema või veelvähem omale saama. Erandiks muidugi suuremad tellimustööd eelneva kokkuleppega.

      Lightroomi ja ka photoshoppi saab väga edukalt youtube abil õppida. Ise just nii olengi kõik teadmised saanud ja kui veel täpselt tead, mida teha tahad, siis trüki vaid sisse ja kohe on hunnik videoid olemas. Minu meelest nii hea lihtne õppida. 🙂

      • Avatar
        Vasta Triin 22. veebruar 2017 at 08:41

        Ma ei arvagi, et Raw faile peaks jagama. Pakkusin varianti, miks mõned inimesed neid küsivad.

        Urmas Ääro just oma loengus ütles, et Lightroomi saab youtubest õppida, aga Photoshopi õpib sedasi valesti, tõi ka palju näiteid, miks ja kuidas valesti.

        • Avatar
          Vasta Egle P. 22. veebruar 2017 at 09:08

          Mind kohe huvitab, kuidas saab valesti õppida? Fototöötlus on ju sama moodi maitse asi nagu iga teinegi kunstilisem ala. Ma saan aru, et PS on ühe asja tegemiseks 10 erinevat võimalust ja ma vb õpin selgeks selle kõige keerulisema (sest see video oli alguses ja hakkas silma 😀 ), aga see ei tähenda ju, et ma seda valesti teeksi. 😀

        • Avatar
          Vasta H 22. veebruar 2017 at 09:19

          Photoshoppi saab edukalt youtubist õppida. Probleem on vaid selles, et enamuses õpitakse shortcutte (kuna tulemus on kiiremini näha).

          Umbes nagu matemaatikas õpid valemid ära aga ei tea kust see valem tuleb.

          Aga enamus asju saabki shortcuttidega tehtud. Kui aus olla. See on umbes selline teema, et “mina küll automaadiga ei sõida, manuaal on ikka õige auto!”
          Ma eeldan, et oskan Photoshoppi õigesti ja läbi ja lõhki aga kui võimalus on siis lähen alati shortcuti teed. 😀 Ja sõidan automaadiga.

          • Avatar
            Triin 22. veebruar 2017 at 09:41

            Ma ise olen hiljuti mingi algelise arvutigraafika e-kursuse läbinud ja Photoshoppi vaid põgusalt näppinud, seega ma ise väga ei oska, aga kirjutan, mis õpetaja fotokoolis rääkis. Asi ei ole maitses, vaid ikka tehnikas. On jah palju erinevaid variante midagi teha, aga tema näited ei olnud kerge versus raske variant, vaid vale variant, mida ta teatud põhjustel ei soovita (tõi välja ka need põhjused, mis fotoga juhtuda võib ning mida hiljem ei saa nö tagasi võtta), ja õige variant.
            Ta tõi oma näite selle sama must-valge-värvilise stiiliga foto põhjal, kus tema pildil oli pruut, ning kuidas teha nii, et pruut on must-valge aga lillekimp värviline. Näitas ja põhjendas, miks tuleb kasutada maske. Aga usun, et kui keegi oma lõbuks hobikorras neid asju teeb, siis polegi väga vahet.

  • Avatar
    Vasta trintsh 22. veebruar 2017 at 00:57

    Olen ka Lightroomi videost huvitatud 🙂

  • Avatar
    Vasta Kaija 22. veebruar 2017 at 00:28

    Jaa, jaaa! Väga huvitaks kuulda/näha Lightroomi kasutamise kohta!

    Mul oleks ka aegajalt vaja mõningaid pilte töödelda, aga ei oska. Mu mees tegeleb tegelikult fotograafiaga, aga kahjuks ma ei saa talt nõu küsida, sest ta lihtsalt ei oska õpetada. Ta on nii proff juba, et hakkab asju alati väga keeruliselt seletama ning läheb kohe närvi kui ma millestki aru ei saa ning see kõik lõppeb siis lihtsalt suure vaidlemise ja riiuga. Seega jah, kuulaks pigem kellegi algajama nõuandeid.

  • Avatar
    Vasta Lilli 22. veebruar 2017 at 00:08

    RAW fail on hullult mahukas ja säilitab pildi nn kogu info ehk siis saab paremini töödelda ilma, et kvaliteet kannataks. Muidu teeb kaamera lihtsalt mingi nn lihtsama pildi, kus asjad omameelest paigas 😀 Fotograafid enamasti teevadki RAW failidena ja tuunivad neid. Kui midagi ikka pildistamisel pekki läheb, siis sealt saab ikka tuunida väga heaks. AGA minuarust, kui klient oskab RAW faili küsida, siis mul tekitaks küll nats küsimust, et miks ta peaks seda saama – sinu originaalpildid siiski. Äkki on mingi proff ja tahab ise tuunida või näidata, mida oskab. Seda, et tahab niisama proovida, ma ei usu elus. Niisama proovijad ei teagi sellest RAWst mitte midagi, ma arvan. Õigemini, tuuniksid tavapilti südamerahustuseks 😀

    • Avatar
      Vasta Triin 22. veebruar 2017 at 07:32

      Raw failidest lihtsalt teadlik olemine küll kedagi profiks ei tee. (See muidugi ei tähenda, et neid kliendile jagama peaks).

  • Avatar
    Vasta a 22. veebruar 2017 at 00:04

    mina oleksin ka lightroomi videost huvitatud. kasutan seda juba aastaid, aga enamasti ÜLIALGELISEKS töötluseks, muudan sisuliselt ainult heledust, kontrasti ja varje. olekski tore kuulda mõtteid samasuguselt pool-algajalt, aga mitte täitsa algjalt, kes ei pea ennast ilgeks tarkpeaks ja ei räägi asjadest ülikeeruliselt, vaid oskab värske pilguga jagada neid teadmisi, mille on alles avastanud ja mis enda elu lihtsamaks ja ägedamaks teevad. häbeneda pole selles osas kindlasti midagi, kõik alustavad algusest ja paljudele alustajatele (või siis mitu aastat fotosid töödelnutele, kes pole viitsinud muuta midagi peale exposure’i ja kontrasti) oleks mõned näpunäited kindlasti kasuks.

  • Avatar
    Vasta nimi 21. veebruar 2017 at 23:34

    selgitus nendele kolmele asjale, mis sulle mõistmatuks või häirivaks jäänud on:
    1. neile ei meeldinud su töötlus ja kui sina võid, siis võivad nemad ka.
    2. neile ei meeldinud su töötlus ja kui sina võid, siis võivad nemad ka.
    3. neile ei meeldinud su töötlus ja kui sina võid, siis võivad nemad ka.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. veebruar 2017 at 23:37

      täitsa võimalik jah 😀

  • Avatar
    Vasta Marleen 21. veebruar 2017 at 23:13

    Mina ootaks küll videot töötlustest 🙂 Kasutan ise ka lightroomi ja oleks põnev võrrelda ja õppida teistelt.

    Ja üldse kõiksugu fotondusega seotud asju, mida sa juurde oled õppinud ja võrldus pilte jne 😛

    Mulle meeldib see “stiil” kuidas sa neid töötled, pildile jääb selline mõnus muhe beešikas või hallikas kuma.. Vms 😀

  • Avatar
    Vasta K 21. veebruar 2017 at 23:08

    Mina tahaks lightroomi kasutus video küll vaadata 🙂

  • Avatar
    Vasta Lii 21. veebruar 2017 at 23:06

    Instagrammis pannakse filter ehk seetõttu, et konto “stiiliga” kokku sobiks? Ei? ? Osadel on ju seal mingi ühtne stiil ja kindel filter mida kasutatakse.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. veebruar 2017 at 23:12

      Ma selle peale pole tulnudki, sest ma tean reaalselt ÜHTE kontot, millel stiil on: Dreaming Carita 🙂

      • Avatar
        Vasta A. 22. veebruar 2017 at 07:55

        Minul on instas kõik pildid mustvalged 😀

    • Avatar
      Vasta Rosie 22. veebruar 2017 at 10:29

      Paljud inimesed hoiavad oma instagrami konto feedi kindlates toonides, stiilides, raamides jne. Ise hoian samamoodi heledaid toone ja kui olen pildistamisel kainud siis kas palun voi teen ise enda feedi kohaselt heledamaks 🙂

  • Avatar
    Vasta Kobakäpp 21. veebruar 2017 at 23:05

    Kust kohast taustasid tellid? 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. veebruar 2017 at 23:11

      alist

  • Avatar
    Vasta C 21. veebruar 2017 at 23:03

    Blogi palun veel rohkem, peale igat blogipostitust ootan juba järgmist kärsitult. Nii-nii hästi ja huvitavalt kirjutad lihtsalt noh!?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. veebruar 2017 at 23:11

      No aitäh 🙂

  • Avatar
    Vasta M 21. veebruar 2017 at 23:00

    Räägi rohkem siin blogis fototeemadel 🙂

  • Avatar
    Vasta Ann 21. veebruar 2017 at 22:58

    Mis programmi sa töötlemisel kasutad? 🙂 kui küsida tohib..

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. veebruar 2017 at 22:58

      Kirjutasin ju, et Lightroom 😀