KODU

kiired lahendused rahaga

30. juuni 2017

Ma olen vist 90 aastat rääkinud maja soojustamisest ja kõik soovitasid mul raha koguda, aga ütleme nii, et pilt ütleb vist rohkem, kui tuhat sõna.

Sellegipoolest on mul selline tunne, et ma ei viitsi enam kauem oodata. Sel talvel lasime uue ahju ehitada ja soojuses enam mure pole, aga mind nii häirib see, et meie maja õuest niiiiiii kole on. Minu unistustes oleks meie maja kollane või punane, värviliste aknaraamide ja muu sellisega. Samas selgus, et meie maja on poolmiljööväärtuslik, seega kardan ma, et me peame ta jätma halliks ja värvivalikud on ehk valge või beež. Aga eks seda tuleb linnavalitsusest uurida. Ehk ikka võime teha endale kollase majakese?

Kuna aga niisama laudisega maja üle lüüa pole mõtet, siis peaks ühe laksuga ikkagi soojendama ka. Vundament soojendada, siis seinad+laudis peale+värvimine. Selline asi võiks maksta mingi paar sotti, aga kahjuks on vist ikka tegelikult mingi kümps. Arvestades siis seda, et tahame majale natsa suuremat terrassi ka ja saunamajake tuleb ka ju ilusaks teha.

Ma ei kujuta ette, kui kiiresti ma suudaks 10 000 euri kokku ajada. Ma ei kavatse seda isegi välja uurida, sest ma ei suudaks elu sees niimoodi elada, et ma teaksin, et mul on kuskil raha “vedelemas”. Selle pärast otsustasimegi, et võtame väikse laenu  juurde ja teeme selle kõik korraga ära.

Triinu kunagi rääkis mulle, et laenu võtta on palju mõttekam, kui kõik korraga välja maksta, sest raha väärtus langeb kogu aeg ajaga. Kuna Triinu on tark tüdruk, siis ma usun teda ja nõnda me talitamegi. Me muidugi tegelikult ei tea, kas me selle väikse laenu juurde saame ka või mitte (Kardo alles ükspäev tegi selle taotluse), aga no loodetavasti ikkagi saame ja siis planeerime selle värgi nii, et kõik toimetused saaksid tehtud selle aja jooksul, kui meie Tenerifel oleme. Siis tuleme jõuludeks tagasi oma uhiuude majakesse (mis armas jeesus, võiks ikkagi olla kollane või punane!).

Mu loogika teab küll, et tegelikult on laenu tagasi maksta ju sama asi kui kõrvale panna. Aga no laenuga saad asjad kohe tehtud, kõrvale pannes pead nii kaua ootama ja see ootamine minu thing küll ei ole. Tahan ikka kõike ja kohe. Pealegist, tänases maailmas ei tea kunagi, mis paari aasta pärast saab. Jumal teab, äkki on üldse mingi kolmas maailmasõda käimas? Siis ma vist küll neaks oma erkkollast maja maapõhja 😀

Ühesõnaga, minu meelest sellised järelmaksud ja väiksed laenud ei ole midagi hullu. Tänapäeval on enamik neist intressita ka (just järelmaksud, laenudel ikka on), seega ei olegi vahet, kas ma maksan oma telefoni eest ala kohe 300€, või aasta aja peale kokku. Muidugi kui mul räiiigelt raha oleks, siis maksaks kõik asjad kohe välja, aga no, mis sa hädaga ära teed, kui pole miljonäriks sündinud.

Kas teie olete rohkem sellised, et pigem kogute raha ja ostate asjad kohe välja, või kasutate ka laenu/järelmaksusid?

Postitus on sündinud koostöös Laen.ee’ga

Loe ka neid postitusi!

58 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta veoka 11. detsember 2017 at 10:47

    Vaadake
    http://sinulaen.ee/laenuandjad/uhisrahastus/

    laenud inimest inimesele

  • Avatar
    Vasta Pg 22. oktoober 2017 at 19:48

    Laenude ja laenude vahel on ka suured erinevused, siiski. Kui on kiirelt kättesaadavad ja mugavad, siis on kõrgema intressiga, kui tahad selle madala hoida, siis peab jälle palju pankade vahel jooksma ja lõivu maksma. Eks kõige parem on kindlasti ise järele vaadata ja mõelda, mis antud hetkel olulisem on.
    Õnneks saab tänapäeval erinevad laenutingimused päris mugavalt järele uurida.. Kiire otsing tõi välja näiteks selle lehe: https://www.coolfinance.ee/vordle-laene

  • Avatar
    Vasta Arbuusike 3. juuli 2017 at 12:35

    Meie abikaasaga mõlemad laenude ja järelmaksude vastased. Autodega on nii olnud, et esialgu oli odavam auto, siis sai see maha müüdud ja pool raha juurde kogutud ja uuem kere ostetud, nüüd vaatame ka juba uuemat ja teeme samamoodi, pool raha saame vanast autost ja pool kogume juurde, uus maksab umbes 10 000-11 000. Oleme juba mitu aastat end harjutanud koguma, esimese kogumiskogemuse saimegi autot ostes. Selle summa kokkusaamine võttis max paar kuud rotielu. Minu jaoks ikka suur asi see, et sellise kogumisega vabanesime igakuisest 200 eurosest laenumaksest pluss intressidest. Peale seda saime aru, et nii on tõesti hea ja selline ohverdus/vaev kannab meie jaoks vilja. Peale seda otsustasime, et tahaks maja ehitama hakata ning plaan oli krunt enda raha eest välja osta ja kui võimalik siis ka vundament ise välja maksta. Krundi raha kogusime 9kuuga kokku, ning vundamendi raha nats vähema ajaga. Ja need polnud väikesed summad. Praeguseks ikka palju rohkem valmis ning siiani pole veel laenu võtnud. Arvan, et kui osatakse rahasid õigesti suunata ja kasutada, siis see pole suur probleem. Mõte nendest suurtest summadest ja kogumisest ilmselt on hirmuäratav, kuid meie jaoks on see küll end ära tasunud. Paari aastaga ei kaota raha niipalju väärtust. Raha väärtus ikka kahaneb natuke pikemas perioodis.

  • Avatar
    Vasta Katre 2. juuli 2017 at 08:18

    Kindlasti ei ole järelmaks intressivaba.
    Aga ise ma pigem kogun ja investeerin, samas kodu ikka ostaks kodulaenuga.

  • Avatar
    Vasta klaara 1. juuli 2017 at 20:37

    Tsau, kuda sul muidu ajaga on, kas sa edasi õppima ei viitsi minna? http://sais.ee/AdmissionSearch/View/71c5775f-a186-436b-b672-819d5e4e238c see oleks sulle ideaalne ala.

    http://www.tmk.edu.ee/sotsiaalmeedia_spetsialist

  • Avatar
    Vasta oik 1. juuli 2017 at 19:29

    “Triinu kunagi rääkis mulle, et laenu võtta on palju mõttekam, kui kõik korraga välja maksta, sest raha väärtus langeb kogu aeg ajaga.”

    Tuleb välja et Triinu on targem kui kogu pangandussektor kokku, kes sulle laenu andes lõpuks selle vähem väärtuslikuma raha sinu käest kätte saades kahju kannab. Aga noh, mis need kõrgelt tasustatud, hästi koolitatud, rahamaiad pangahärrad ikka majandusest teavad, pigem kuulakem Triinut, Triinu teab…

  • Avatar
    Vasta Liisi 1. juuli 2017 at 17:42

    Need, kes laenude vastu ja oma kodu on kohe välja ostnud, palun andke oma nipp. Sest mina ei saa aru, kuidas noorel perel see võimalik?
    Näiteks mina ja kaaslane, keskmistest Eesti peredest, otsustame kokku kolida, mõlemal keskmise palgaga töö (~1000€). Tahaks oma kodu, mingit algkapitali pole, kodu hinnad jäävad 80 000-100 000€ kanti. On ju ainuke võimalus laen..? Ma ei mõista, miks seda kogu aeg maha tehakse, samas ei näe ka lahendusi, et keegi pakuks.

    • Avatar
      Vasta kd 1. juuli 2017 at 21:33

      laen on ok siis kui laenukulukusemäär on alla 10 %. Seda siis väiksemate summade puhul ( 1000-10 000 eur) Kodulaenudel peaks see veelgi odavam olema. Nii et see laenee oma 24% on ikka väga jõhker röövimine

    • Avatar
      Vasta G. 1. juuli 2017 at 22:16

      Ma küll ei näe, et siin või mujal keegi kodulaenu võtmist väga maha teeks – just toetatakse ju, kiir-ja tarbimislaenud on muidugi teine teema.

      Ja ega omafinantseeringuga erilisi nippe polegi. Variandid on:
      a) mõni vanem sugulane on pärandanud kinnisvara
      b) vanemad on (ühele noortest) korteri/maja/maatüki kinkinud (mis vbl müüakse edasi ja ostetakse endale suurem/sobivam – ja siis tihti räägitaksegi, et ostsime endale ise kodu)
      c) üks kahest (vähemalt) on teeninud märkimisväärset tulu investeerimise või ettevõtlusega
      d) noored on kindla eesmärgiga koos läinud nt Austraaliasse paariks aastaks tööle ja muidu kokkuhoidlikult elades korteriostu summa tõesti ise teeninud

  • Avatar
    Vasta Helks 1. juuli 2017 at 16:02

    Ma ei soovita laenuteemat nii kergekäeliselt v6tta. Ok, praegust on madalad intressid, aga kui inttess on nt 5% siis sa ei maksa 10.000st 500 eurot vaid järelejäänud laenusumma pealt alati 5% (nii palju kui mina tean)… Minu vanemad v+tsid krooni ajal laenu 20x aastaks ja tuli välja, et 300.000 krooni laenusumma laenamisel maksavad nad ca. 500.000 kroni tagasi !!!!!! Rehkenda k6ik ilusti välja, enne kui sa kuskile alla kirjutad.

    Sellest ajast kui töötan, panen raha k6rvale ja investeerin – minu jaoks loogiline värk.

  • Avatar
    Vasta Carry 1. juuli 2017 at 15:53

    Tore oleks küll, kui elaks nii laialt, et oleks võimalus kohe kõik asjad välja osta. Ok.. sellised pesumasinad ja telefonid saan vajadusel kohe osta, aga nt eluaseme või uuema korraliku auto küll mitte. Et siis pooldan täielikult mõistlikute intressidega kodulaenu või liisingut. Ei poolda aga tuhande ebavajaliku asja soetamist järelmaksuga, samuti mitte ka kiirlaene.

  • Avatar
    Vasta Malle 1. juuli 2017 at 12:29

    Mina olen oma laenudega nii käpuli kukkunud noorena, et olen täielikult selle vastane.

    Auto soetasin sellise, mille raha sain kiirelt kokku (maksumus oli paar aastat tagasi siis 7000).

    Korteri soetasin esimese krooni ajal, ja sealt olen läinud step – by step, hetkel plaan see suvi kokku ajada ridaka raha.

    Kõige selle nimel tuleb tööd teha – minul tuleb 120 tunnine töönädal keskeltläbi, mehel samamoodi. Riideid soetan harva, telefone vahetan vähe välja.

    Hetkel ongi kaks asja kuhu kulutan – kinnisvara ja reisimine (kord aastas käin palmiall).

    Järekate kohta – mina kaotasin töö, sel ajal elasin suht kasinalt, jäin võlglaseks. Peitsin pea liivaalla, ja seda tunnet ei tahaks kunagi. Just sellest kogemusest tulenevalt leian, et kui inimesel on eesmärk, inimesel on ettevõtlikust, siis on võimalik aastaga kokku ajada väiksema oma pinna raha. Siis see pind on sinu. Samuti võiks olla vähemalt mingi raha koguaeg varuks olemas.

    • Avatar
      Vasta Lily 1. juuli 2017 at 12:42

      120h töönädal? Ega natuke üle ei pinguta? See oleks siis 5 päeva nädalas 24h päevas või 7p nädalas 17h päevas. No ei tahaks uskuda, et nii üle nädala üldse vastu peaks.

      • Avatar
        Vasta Carry 1. juuli 2017 at 15:43

        Ma imestasin ka, 120 h nädalas on ikka WTF..

        • Avatar
          Vasta Lily 1. juuli 2017 at 16:41

          Ma kahtlustaks, et veits valearvestus siin arvudes ikka. Või hooplemine.

          • Avatar
            Inga 2. juuli 2017 at 08:46

            Kaua nii muidugi ei jaksa aga olen isegi vahepeal olnud 18htööl siis koju otse voodisse ja hommikul vara tagasi tööle. Süüa sain töö ajast ja vahepeal olid isegi paar väikest hingetõmbe pausi.
            Kui lapsi poleks siis võiksin vabalt mõned kuud niimoodi tööd teha, et mingiks suuremaks kulutuseks raha kokku saada. Usun et tal on ka see ajutine värk ja tavaliselt ikka normaalsepikkusega töönädalad.

  • Avatar
    Vasta Merilin 1. juuli 2017 at 11:03

    Lugesin siin vanemaid kommentaare.
    Ausalt öeldes on mul nii kahju tänapäeva noortest, kes iseseisvat elu on sunnitud laenudega alustama. See on paratamatu kahjuks. Ise olen samasugune, kuigi pesa, kus elan, on poole hinnaga saadud krooni ajal.
    Keegi mainis, et saab ka targalt laenata. Nõus täiesti.
    Ise ma ei poolda järelmakse, aga kui on tõesti eluliselt hädavajalik, siis palun väga.

    • Avatar
      Vasta Biku 1. juuli 2017 at 12:18

      No ma ei tea, kui palju on reaalselt neid inimesi kes saaks osta endale oma kodu KOHE välja. Selleks peaks olema miljonär 😀 Ja kui seda raha koguma hakata siis võib endale selle kodus ju osta alles 50 aastaselt. Nii et tavalisele inimesele on laen suht vältimatu asi kui ta tahab osta suurt asja ehk siis kinnisvara. Kui on üürikorter siis üüri makstakse ju nii või naa, seega pangalaen on mõistlikum kuna seda maksad nagu rohkem endale mitte niisama lampi.

  • Avatar
    Vasta C 1. juuli 2017 at 07:33

    Ma loodan, et sa vundamendi ja fassaadi ikka soojustad selle raha eest mitte ei soojenda 😀

    • Avatar
      Vasta Merilin 1. juuli 2017 at 11:04

      Haha! See oli hea 😀

  • Avatar
    Vasta Kadi 30. juuni 2017 at 20:48

    Oli vaja uut autot. Korralik, normaalne, meie soovidele autod algasid 11000€, kui ma seda raha koguma hakkan, siis läheks ilgelt kaua aega, selle aja peale oleks see auto juba muldvana ja kuna raha muutub ajas siis nende aastate pärast mis meil see raha on, maksab meile sobiv auto raudselt 20000€ . Seega lihtsam on liising.

  • Avatar
    Vasta A 30. juuni 2017 at 18:25

    Laene ei poolda väga aga kui oma kodu vaja läks või muid hädavajalikke asju siis sai ikka võetud laenud järelmaksud võimalikult väikse aja peale. Muidugi ükski neist pole minu nimel kuid loodan võimalikukt kiiresti lahti saada neist.

  • Avatar
    Vasta Alina 30. juuni 2017 at 16:32

    Ah jaaa, muidugi sms laenudele kindel ei ja samuti igasugustele sellistele laenudele.
    Kui laenata siis ainult pangast.

    • Avatar
      Vasta Kelly 30. juuni 2017 at 17:47

      +1 !!!!!! 🙂

  • Avatar
    Vasta Alina 30. juuni 2017 at 16:29

    Oleme mehega mõlemad kaljukitsed. Aga oma ellusuhtumises erinevad.
    Minul vaja kohe ja praegu ja olen seda meelt, et laen ei tapa ja seda enam kui oled korralik maksudemaksja ja kohusetundlik. Miks on vaja ehk aastaid miskit oodata, kui saab kohe korda ja nautima hakata. Vähemalt saab kohe ja praegu asjad aetud.
    Mees mul aga pigem selline, et tema pigem koguks ja ootaks, ei taha järelmakse.
    Lõpuks teeme ikka nagu mina tahan, no mees annab alla =) Aga kohe kui tekib vabam raha siis suunab selle kiiremale järelmaksu kustutamisele, et laenud kiiremini makstud saaks.

  • Avatar
    Vasta J 30. juuni 2017 at 16:14

    Olen ka Kalade tähtkujus sündinud, aga rahadega olen alati osanud majandada. Üldjuhul olen kõik asjad kohe saanud välja osta. Ainuke laen on võetud korteri ostuks ja nüüd tasapisi palga kõrvalt teinud seal remonti. Palju kergem tunne, kui ei pea iga kuu enamus palka mingite laenude katteks taguma 🙂

  • Avatar
    Vasta Maria 30. juuni 2017 at 16:14

    Kui on tarvis laenu võtta, siis laenu jaoks peaks olema ikkagi PANK. Igasugused nurgatagused laenud peaks olema riiklikult keelatud. Päriselt.

    Meil laenusid pole, oleme vist vanad juba.

  • Avatar
    Vasta Kristiina 30. juuni 2017 at 15:57

    Ma olen täielik jarelmaksu hoolik :(((

    Mul on kõike kohe ja praegu vaja ?ja siis alati ostangi jarelmaksuga ..

  • Avatar
    Vasta Kadri 30. juuni 2017 at 15:13

    Igaks juhuks tuletan meelde, et enne renoveerimist peate esitama linnavalitsusele projekti ja saama ehitusloa. 🙂 Muidu võib ees oodata kopsakas trahv.
    http://www.seb.ee/sites/default/files/web/files/infolehed/teabeleht_ehitamine_renoveerimine_2014.pdf

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 30. juuni 2017 at 15:22

      me loomulikult teame seda 🙂

    • Avatar
      Vasta M 1. juuli 2017 at 07:56

      Täitsa vale jutt. Linnavalitsusega kui ma kontaktis olin ja uurisin kas pean selleks projekti tegema? – siia öeldi et ei pea. Kuna me võtame vana laudise ülemiselt ära ja vana soojustuse ja asendame uuega. Esimese korruse silikaattellise nüüd paneme ka laudise alla. Vana seaduse järgi on see remont ja uued pagana euroopa mingi liidu huinamuina näeb igast jama ette. Aga paljud ei viitsi päriselt ka sellega tegeleda. Kes see ütleb millal sa soojustasid? Vana seaduse ajal soojustasid ja tegid.

      • Avatar
        Vasta Ann 4. juuli 2017 at 15:56

        asendamisel ei pea aga kui panna uus soojustus ja muuta välisviimistlusmaterjale, siis igal juhul peab.

  • Avatar
    Vasta E 30. juuni 2017 at 14:37

    Võiksid majast eraldi postituse teha, piltidega milline teie maja välja näeb ja enam-vähem sarnaseid pilte milline see võiks olla. (Vabandan kui kuskil aastatagustes postitustes on su maja pilte, aga ma pole näinud ja tahaks näha) ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 30. juuni 2017 at 14:47

      ok, teen ära 😀

  • Avatar
    Vasta Mannakas 30. juuni 2017 at 13:22

    Mina olen tüüpiline kalade tähtkuju esindaja, ehk kui mul mingi vaba raha on, siis see tuleb KOHE kuskil laiaks lüüa.
    Raha kogumisest minupuhul ei tasu rääkida 😀
    Õnneks on Tänapäeval laenude intressid läinud madalaks ja minu jaoks ei oma tähtsust, kas virlen enne ostu ja säästan või virelen pärast ostu.

    Muidugi, kui oleks kohe kogu summa maksta, siis teeks hoopis seda.

    • Avatar
      Vasta Kirsika 30. juuni 2017 at 22:58

      Mu mees on kalad ja sama – kõik vaba raha KOHE laiaks ! 😀

    • Avatar
      Vasta Minn 3. juuli 2017 at 17:48

      Mu mees on kalade tähtkujust ja mitte üht asja ta laenu/liisingu/järelmaksuga pole ostnud. Alati suutnud koguda, et asi kohe välja osta.

      • Avatar
        Vasta Karin 5. juuli 2017 at 20:49

        Mina ka kala ja ikka kõik vaba raha peab laiaks lööma ?

  • Avatar
    Vasta Marit 30. juuni 2017 at 13:14

    Elan tänases päevas ja ei kui homme sureks, ei tahaks kahetseda, et oleks võinud seda või teist ikka teha. Ma ütleks, et kui ma olen nii kärsitu, et ei viitsi raha koguda siis minu käest tulebki intressi võtta. Keegi ei peaks mulle ju tasuta oma raha kasutada andma …. ma vaatan seda asja nii, et kuidas majandus elavneb kui kõik raha madratsi vahele panevad 😀 😀

  • Avatar
    Vasta Neiu L 30. juuni 2017 at 12:52

    Võlg/laen on ikkagi võõra oma.
    Enne oleks ilma, kui võtaks laenu. No sry tõesti, aga selline mu põhimõte on.

    • Avatar
      Vasta Mallu 30. juuni 2017 at 12:54

      Miks sa oma põhimõtte pärast vabandad 🙂

      • Avatar
        Vasta K. 30. juuni 2017 at 13:44

        Minu meelest jällegi loll põhimõte. Kui mul sama põhimõte oleks, siis elaksin oma perega siiani kuskil Mustamäe üürikas ja sõidaks trammiga. Selle asemel on meil oma maja ja suur aed ning kaks autot. Laenu-liisingu-maksed on aga tänaseks päevaks nii väiksed (võetud kodulaen ligi 10 aastat tagasi ja autoliisingud mõned aastad tagasi), et nende maksmist isegi ei märka. Üüriraha oleks igas Tallinna korteris igatahes poole suurem kui meie praegune laen+liising kokku. Kui peaks juhtuma ootamatult midgai nii halvasti, et meil enam pole sissetulekut samas määras vms, siis maja on hetkel rohkem kui 100 000 kallim, kui ta oli ostes. Seda praegu maha müües oleksime ikka igati rohkem kui plussis. Muidugi on kiirlaeluvõtjad lollikesed, aga targalt saab ka laenata 🙂

  • Avatar
    Vasta S1 30. juuni 2017 at 12:36

    Mina üritan kui võimalik kohe välja odta, kogun ja maksan. Auto on liisingus ja mehe suur unistus oli osta atv. Kaks liisingut on. Mehel on korter ka välja ostetud. Hetkel teeme remonti kodus. Ostame ise materjale ja teeme ise nii palju kui oskame 🙂

  • Avatar
    Vasta Ma 30. juuni 2017 at 12:30

    Kui tegemist on mingi paarisajaeurose asjaga ja järelmaksu intress on 0, siis ma ostan järekaga. Muul juhul kogun. Ja kui läheb midagi suuuuuuuuuremat vaja, siis võtan laenu.

  • Avatar
    Vasta mari-liis 30. juuni 2017 at 12:24

    Aaga Kredex annaks ju sulle ka omalt poolt raha juurde! Vaata http://www.kredex.ee/toetus/eraisikule-2/vaikeelamute-rekonstrueerimistoetus/.

    • Avatar
      Vasta Sandra P 1. juuli 2017 at 06:23

      Väga keeruline protsess. Projektid, kinnitused, arhitektipoolsed energiatähised…. Kredexil ülitäpsed nõuded.

  • Avatar
    Vasta Triin 30. juuni 2017 at 12:13

    Laen on ok aga pigem tõesti selliste suuremate asjade jaoks nagu soojustamine, katus, köögimööbel jms.
    Ajuvaba on osta järelmaksuga a la kataloogidest nänni, riideid, telefone jms mis ehk maksab paarsada euri. Selle summa peaks olema inimene ikka korraga välja käima. Ja kui ei ole siis oleks laen sellisele väga vale valik.

  • Avatar
    Vasta mann 30. juuni 2017 at 12:13

    Lapsepölvest on meeles, kuidas ema enamus asju järlemaksuga vöttis. Kui üksi elama hakkasin oli mul sama seis. Siis sain oma abikaasaga tuttavaks ja ka tema on liisingute jne vastane. Ok kuni selle ajani kui maja ostsime, sest sellist raha me ei oleks iial kokku saanud ja veel eriti kui üüri körvalt lisaks maksta. Niisiis vötsime pangalaenu maja ostuks. Paar aastat hiljem juhtus mul autoönnetus, kus autot kahjuks enam parandada ei saanud ja see summa mis me selle katkise auto eest saime oli liiga väike nii siis peaaegu pool summast pidime jälle maksma panga abiga. Muid pangalaene meil ei ole ja loodan, et ei tule ka. Kui piisav summa koos siis ostame mida vaja. Meil on kindel summa ka körvale pandud, et kui midagi juhtuma peaks aga seda raha teleka jne asjade ostuks me ei puutu.

  • Avatar
    Vasta A4 30. juuni 2017 at 12:12

    Väiksemad azjad oleme suutnud ikka välja osta ja vältinud järelmakzu. Kuigi narivoodi 360€ võtsime lyhikese järelmaksu peale sest polnud korraga seda raha välja käia ja tundus mõtekam kogu raha mitte sinna alla panna ja 4 kuuga ära maksta. Nyyd aga plaanime ka laenu võtta sest korter jääb väikseks ja plaaniz maja zoetada mis pole odav lõbu ja seda raha me jääksimegi korjama.

  • Avatar
    Vasta Natalija 30. juuni 2017 at 12:05

    See järelmaks on üks jube asi tegelt. Aga vahel paratamatu

  • Avatar
    Vasta Margit 30. juuni 2017 at 12:04

    Paarisajased ostan pigem kohe välja ja majas teeme kah hetkel nipet-näpet palga kõrvalt, sest majalaen juba nagunii kaelas ja suuremad asjad remondilaenuga kah lisaks tehtud, sest on selliseid asju, mida väga jupitada ei saa 🙂
    Aga kuskil 250€ asja jaoks koguks pisut aega raha ja ostaks siis, kallimate puhul vist võtaks juba laenu. No ja eks see oleneb ju sellest kah kui väga mul seda asja vaja läheb, kui pesumasin otsad annaks, siis poleks ju aega koguda, aga telefoni ostuga kannataks oodata, sest isegi kui praegusega midagi juhtuma peaks, siis sahtlis ootab üks tagavarakas poolnutikas telefon 🙂

  • Avatar
    Vasta Kaisa 30. juuni 2017 at 12:02

    Mul oli kunagi õppelaen, seda maksin paar aastat ja voila- võlavaba elu. Nüüd on elukaaslasega kahasse eluasemelaen- see on makstud siis, kui vanem poiss on 27- oh AINULT 22 aastat jäänud 😀 Elukaaslane on selline kergema käega laenu/järelmaksu võtja- arvuti oli järelmaksuga, nüüd on jalgratas järelmaksuga, mina ise eelistaksin koguda ja siis makstud-tehtud olukorras elada 🙂 Õnneks oleme ka nii heal järjel, et on võimalik koguda- ainsaks takistuseks jäävad enda käed ja kulutamisharjumused 😀

  • Avatar
    Vasta Liina 30. juuni 2017 at 12:00

    Meie ainus laen on kodulaen, sest ilmselgelt ühed tavalised Eesti noored kodu ostuks nii suuri summasid ei oma. A kindlasti on erandeid 🙂 Järelmaksusid, liisinguid väldime mõlemad, samuti ka krediitkaarte- võõras raha ja elada tuleb oma võimete piires. Auto ostuks kunagi sai natukene juurde võetud väikelaenu näol ja ka telefoni järelmaksu aga saime mõlemad aastaga makstud ja siis oli hea kerge olla jälle. Täiesti nõus, et väga,väga suurte väljaminekute tarbeks ei jäägi muud üle kui see laen võtta, aga seejuures läbi mõelda kõik stsenaariumid ja riskid, mis siis kui.. Pigem ei poolda järelmaksusid väiksemate ja mitte nii vajalike vidinate peale ehk kõige vajalikumad muidugi, nt ma ei tea.. külmkapp. Meie elasime mitu kuud ilma telksita ja kogusime raha, et saaks korraga ostetud, sest et ilma telekata on ka võimalik elada ju.. 😀

  • Avatar
    Vasta Laura 30. juuni 2017 at 11:59

    Mul õnneks ühtegi laenu ega järelmaksu pole võetud. Aga olen Sinuga sarnane selles osas, et raha koguda ei oska. Mul iga kuu erinev palk ja elu on näidanud – mida rohkem teenin, seda rohkem kulutan 😀 Meil on õnnestunud kõik asjad kohe välja osta, aga kuna meil uus kodu, siis ma koguaeg tahan siia aina rohkem ja rohkem asju osta (tulevad igast erinevad sisustusmõtted ja ideed), uuh jube. Peab end veits tagasi tõmbama.

  • Avatar
    Vasta Kristi 30. juuni 2017 at 11:57

    Kui on ilma intressita järelmaks, siis on see tõesti pm sama, mis muidu kõrvale panna. Aga laenuga on ikka sootuks teine tera. Kodu ostmise laenud ehk alates seal mõnekümnest tuhandest on intress kui selline veel enam-vähem, oleneb pakkujast ja eelnevatest suhetest pangaga aga väiksematele laenudele, millel intress ikka 10+ % tuleb ikka olenevalt summast väga palju peale maksta. Mina nt ostsin fotoka liisinguga ca.2500 euri ja oleks seda 4 aastat maksnud. Mees tegi väikse arvutuse ja kohe ära makstes võitsin ca 800 eurot intresside pealt. Nad kavadal teevad ju pakkumisi ka nii, et jah, intress on 15 aga krediidi kulukus on pea 20% juba. Igast lepingutasud ja asjad. Mees on mul nüüdseks ka päris põhjalikult uurinud seda raha asja ja naljalt mingeid laene enam võtta ei luba ja järelmaksu puhul loeme lepingut ikka kolm korda 🙂

  • Avatar
    Vasta Liisa 30. juuni 2017 at 11:38

    Ma kunagi mõtlesin ka nii, et “mis see väike järelmaks siis ära ei ole….” Kuniks kohtasin oma elukaaslast. Ta on selline põhimõtteline järelmaksu/laenu vastane. Alati on kuidagi leidnud mõne viisi kuidas vajalikud asjad kohe välja osta. Ma muidugi ei mõtle siin selliseid 10 000 euro suuruseid väljaminekuid (õnneks pole meil veel vaja olnud selliseid summasid), selle kogumine võtaks tal natuke aega, aga nt telefonid, telekad jms on kõik välja ostetud. Nüüd olen pigem ise ka seda mentaliteeti. Muidugi mu mehel toetab seda see, et ta on kuldsete kätega, enamik asju saab ise tehtud. Kunagi rumala peaga võtsin laenu, et endale auto osta. Õnneks tekkis võimalus see laen varem tagasi maksta ja ikka pagana hea tunne on nüüd küll, kui ühtegi laenu ega järelmaksu kaelas ei ole 🙂 Samas ma mõistan su kiusatust, olen ka selline, et kui olengi suutnud mingi summa kõrvale panna, siis see väga kaua mul seista ei taha. Õnneks mu mees aitab mind selles osas nö ohjes hoida 😀

    • Avatar
      Vasta Maali 30. juuni 2017 at 19:02

      Ainuke asi, mille pärast üldse laenu võtta, on OMA KODU! Olgu see siis kodu ehitamine või ostmine või vähe paremaks tegemine. Mina võtsin laenu 45-aastasena, ligi 6 aastat tagasi. Ja kahetsen ainult seda, et 10 aastat varem selle peale ei tulnud, vaid elasin lastega väikses korteris, kuigi unistasin majast, väiksest OMA majast. Nüüd elab korteris poeg ja mina armsas vanas majas. Laenu on veel maksta 4 aastat. Oleks noorem, võtaks siis uue laenu ja teeks uue katuse ja paneks uue välisvoodri. Korterisse tagasi ei lähe ma mitte mingi hinna eest, enne elan oma pool-armetus majas.

      • Avatar
        Vasta Merilin 1. juuli 2017 at 11:07

        Jah, mul on ka plaanis oma maja kunagi soetada.
        Sinna muidugi läheb aega ja seda on ka pisut veel. Enne on vaja mõned asjad korda saada.
        Samamoodi mõtlen, et pigem elan pisut kõpitsemist vajavas majas kui korteris.