AVALDAN ARVAMUST

kas mehi on okei mõnitada?

11. november 2017

Ei ole mingi riigisaladus, et kui me võtame alguspunktist meie kohtumise, siis oleme me Kardoga mõlemad selle aja jooksul juurde võtnud. Ütleme selline 15-20 kilokest per feiss. Meil on päriselt kodus peeglid, me omame riideid, mida selga pannes on aru saada kaalutõusust ja no me oleme vähemalt vähese mõistusega inimesed, kes saavad kenasti aru, et on juurde võetud

Kardo ütles, et ta kaalub sott midagi ja minu viimane kaalumine näitas 65. Meie pikkused on 193 ja 168 cm, võite ise pakkuda kumb pikkus kelle oma on. Niiet ühesõnaga, me teame kenasti iseenda ja teineteise igasuguseid mõõduühikuid, aga miskipärast mitte kummalegi meist ei ole see häiriv

Ei vaata mina, et issand, küll see Kardo on paks vaal ja vähemalt enda sõnul ei vaata tema mind ka nii. Ma just eile naersin, et äkki me oleme teineteise (ja iseenda) paksuse suhtes pimedad. Näiteks eile mõtlesin ma uusi bikiine selga ajades, mis osutusid liiga väikseks, et no kurat, küll ma olen paks ja räme, et teen parem endast pildi, kus ma lödi olen, et siis vaatan seda ja saan motti alla võtta. Tegin siis pildi eest ja küljelt, vaatasin neid ja mõtlesin, et nojah, ei ole päris lame ja trimmis, aga no jumala okei on. Rõve küll ei ole! Lõin käega ja lasin trussikute väel mööda maja ringi edasi. Kellele ei meeldi, torgaku silmad peast välja või midagi.

Aga nüüd jõuan ma oma poindini ka. Nimelt on viimased paar kuud vähemalt iga kord, kui ma Kardoga koos kuskil pildi üles panen, keegi pidanud vajalikuks loopida mõne kommentaari:

“Oii, keegi on paksuks läinud, he he he!”

“Keegi on vist hea toidu peale saanud!”

“Oh sa püha paavian, kus see Kardo on alles juurde võtnud, jah?”

Ma tõesti ei tea, mida nende kommentaaridega saavutada üritatakse, või mis nende eesmärk on, aga mõned “julgemad” on lausa nii liigutatud Kardo kehakaalust, et tulevad mulle lausa eraldi messengeri kirjutama: “Oioi, Kardo on ikka tõesti suureks kosunud sul!”.

Esiteks ei saa ma aru, et kas inimesed ajavad Kardo segamini mingi minu tõukassi või muu koduloomaga, keda ma pean kuidagi näitusevormis hoidma või mis. Teiseks ei saa ma aru, mida need inimesed loodavad, et ma neile vastan?

Et “jaa, issand, iuuu, niii räme! On jah paks tünn, kurat!”. Või peaksin ma hea abikaaasana olema eitusfaasis, tegema suured silmad ja küsima, et issand, miks sa nii arvad.

Ma eile küsisin Kardo käest, et kas tal pole nõme, et inimesed nii palju kommentaare loobivad sellel teemal. Lihtsalt selle pärast, et mina olen ju ka palju juurde võtnud ja minu pildi alla pole keegi kunagi sääraseid kommentaare jätnud. No mõelge nüüd ise naisterahvastena, kui inimesed hakkaksid teie abikaasa konto all teie välimust kommenteerima, ala:

“Noh, naine on ikka tõeliseks mammiks ennast vitsutanud peale abiellumist jah?”

“Eheeee, kellelegi ei taha vist need beebikilod maha minna?”

“Oh sa püha paavian, kus see Mallukas on alles emiseks digimuutunud!”

See tunduks väga ebaviisakas, eks? Kui te näete mõne sõbranna või tuttava naisterahva pilti, kes on juurde võtnud, siis te ju ei läheks, viisaka inimesena, talle selliseid kommentaare kirjutama? Aga miks see siis meesterahvale okeim kirjutada on?

Igatahes leidis Kardo eile mu küsimuse peale, et ta ei ole solvunud, vaid ta lihtsalt ei saa samuti aru, et mis need kommentaatorid saada tahavad. Et ta tuleks ise ka kirjutama, et jaa, kallis võõras tüdruk, sul on õigus! Palju õnne, sul on silmad! Või miks see üldse võõraid naisi häirib, et kas neil on plaanis Kardole uueks naiseks tulla, et neid võõra mehe kehakaal piisavalt häirib, et seda avalikul ette heita.

Samas arvas Kardo ka seda, et meestel ongi üldiselt rohkem pohhui sellest kaaluvärgist kui naistel, et seetõttu tundubki vist, et meestele on ju suva öelda. Seevastu tean mina ise näiteks kaht meesterahvast, kes on vaevlenud toitumishäirete käes ja ma olen täiesti kindel, et sellised märkused nende kehakaalu suhtes oleksid nad saatnud kuudepikkusele oksendamise- ja näljutamismaratonile. Ja uskuge mind, peale vaadates ei ütleks, et need on sellised vennad, keda sellised kommentaarid kõigutada võiks.

Ma ei ütlegi, et te ei tohi nüüd enam kunagi Kardo kaalu kohta arvamust avaldada, ega ma mingi hitler ole, ma lihtsalt räägin, et kuskil jookseb siiski viisakusepiir, olenemata sellest, kas su kommentaarid on suunatud meestele või naistele. Jällegist, mitte Kardo kohta, aga üldiselt ei tea me tegelikult ju kunagi, mis haigus näiteks inimesel olla võib, et on kiiresti juurde võtnud ja kui see inimene just su sõber pole, kellega saab vabalt ja avameelselt asjadest rääkida, siis ma soovitan mitte seda teemat puudutada.

Kardol muidugi mingit muud haigust peale abiellumise, hea söögi ja vähese liikumise ei ole ja ta on juba sõbraga kokkugi leppinud, et kui Eestisse tagasi tuleme, siis nad hakkavad jälle koos trennis käima. Enam te ei pea muretsema! Kuigi mulle meeldib Kardo igas olekus ja ma tõesti olen vist ta kaalu suhtes pime, sest minu meelest on ta lihtsalt selline pikk ja suur mehemürakas, kelle kaisus hea magada on ja kelle peale kõik lapsed pikutama mahuvad. Hea pehme on ka.

Minu meelest juba esimene asi, mis lastele õpetatakse, on see, et teiste üle ei ole kena välimuse üle nalja heita. Päris huvitav, et inimesed üldiselt nagu mäletavad seda, aga no kui paksuks läinu on mees, siis pole ju hullu. Mehed ju ei solvu, ega ju 🙂

Ma siiski panen teile südamele, et kui teie ei tahaks, et inimesed teie igasuguse välimusemuutumise suhtes brutaalselt ausad ei oleks ja pidada näiteks järgmiseid vestlusi, siis tasuks ise ka rohkem vait olla:

 “Oi, Pille, sa pole ikka veel ninaopiks raha kokku saanud?”

-“Misasja, aga ma ei taha ninaopile minna…”

“Mismõttes? Sul endal pole kodus peeglit, et sa näeksid, kui kole ja suur nina sul on? Sa ei pea ju selline olema, võta ennast kokku ja korja opiraha kokku, sa oleksid palju ilusam!”

Meil kõigil on omad standardid ja arvamused, nii iseenda, kui teiste kohta. Aga kahjuks või õnneks ei pea teised sellised olema, nagu meie tahame. Ja inimesi (ja nende välimust) selle pärast mõnitada tundub ka natukene nadi. ISEGI kui te mõnitate AINULT meest. Kujutage ette, nad ka inimesed.

Huvitav, kas punkarililleke ise on ka sama kõva närviga ja mitte solvumisaldis, nagu ta teisi eeldab olema? Kui ma avan ta avaliku instakonto ja mulle vaatab vastu pilt, kus ta räämas molu ja väljakasvanud juustega duckface’i teeb, endal eelmise millieeniumi popid päiksekad ees, siiis ma võiks ka kommenteerida, et oiiiiiiii, sa oled vist see stereotüüp, et naised emana ennast ikka puhta käest ära lasevad. Hehe, emaduse rõõmud 😉 Ära muretse, see on reaalsus, mida paljud emad ise tähele ei pane, aga no teistele need väljakasvanud sorgus juuksed ja loppis molu märkamatuks küll ei jää. Aga ära sa jumala eest solvu selle peale, ega ma ju halvaga ei mõelnud. Ma ainult niisama avalikult mõnitan su välimust. No biggie.*

*Nii napilt oleksin siia veel pildi ka pannud, aga otsustasin, et nii tont ka täna ei ole.

 Krt, tulge veel minu abikaasa kohta midagi kobisema, ptüi. Mis siis, et teda ei häiri, siis mina lähen kurjaks küll. Samamoodi, nagu kõigil on õigus sorgus juustega tädi olla, siis võib igaüks nii paks ka olla kui tahab, eks?

Loe ka neid postitusi!

57 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Morgie 12. detsember 2019 at 00:22

    See on su blogis üks parimaid postitusi, viskas korra uuesti ette ja tulin üle lugema.
    Kehapositiivsuse koha pealt on väga toredaks eeskujuks selline insta kasutaja: https://www.instagram.com/celestebarber/

  • Avatar
    Vasta Liina 14. november 2017 at 13:10

    Ei ole eriti ilus avalikult kohe kommentaare viskama hakata tõesti ning eriti veel inimeste kohta, keda reaalselt ei tunne. Inimesed on oma kaaluga tegelikult hästi kursis ja eraldi seda meelde tuletama ei peaks. Arvan mina.
    Samas, olin mõned aastad tagasi ka ise päris “hea toidu peal” ja pehmekeseks muutunud, ise naersin enda üle, et jumala normaalne “mahlane” piff, selline vormikas ja peeglisse vaadates ei tundunud miskit katastroofi. Tundsin ennast hästi. Aga kord suvel koos sõbrannadega rannas pilte tehes ja neid hiljem vaadates tuli õud küll peale.. nemad nii saledad minu kõrval.. ja nagu kirsiks tordil, riputas üks naisolevus pildi facebooki. Sõbranna eksmees arvas, et on ilus kommenteerida “keegi on trenni tegemise asemel vist palju mäkis käinud” vms. Ise on jõutõstja, pole ka just kõige saledam teine, tema enda elukaaslasest rääkimata.. 😀 Sõbranna küll lohutas, et tema pildil mingit paksu vaala ei näe ja jumala ilus naine aga noh.. olin hingepõhjani solvunud ja tunnistan, et see tegi palju haiget. Samas, ise ju märkasin pilte vaadates sama… Mõtlesin, võtsin hoogu ja sügisel läksin trenni, nüüd mõned aastad hiljem olen 6-7 kg kergem ja triksistraksis. Vahepeal vahetasin spordiklubi ja sattusin sõbranna eksmehega samasse klubisse.. üsna demonstratiivselt sai jooksulindile astutud kui teda esimest korda seal nägin.. :D:D Ilma selle kommentaarita, ei teagi kas oleksin ennast kokku võtnud..

  • Avatar
    Vasta Katriin 12. november 2017 at 22:56

    See lause, et hakkab Eestisse jõudes trenni tegema on tore küll, aga – miks mitte sealsamas vahel jooksmas käia? Miks oodata ja edasi lükata, pole ju põhjust? Soe ilm, ei pea vatte selga ajama, siledad teed, ilusad vaated… väsib ära, puhkab pingil, pistab varba vette ja lippab edasi, soojas joostes higistab ka juba omajagu rasva välja. Pluss veel võimalus pead tuulutada (nagu sa isegi mainisid, siis perega on tore küll aga suhelda tahaks) ja ehk leiate uusi tuttavaid. Huvitav, kas seal randades/parkides on ka väljas sellised agregaadid (sorry, ei tea nime) millel kerget trenni teha, lõuksi tõmmata jms. Mandri Hispaanias on need väga levinud, ka meil juba, kuigi siin talvel neid kasutada paksus jopes pole mu mehel küll erilist motti, samas puhkustel käib alati jooksmas – nii leiab ka uusi põnevaid kohti ümbruses. Ta võiks just kasutada sealset aega ja võimalusi ära!!! Kõike seda arvestades, on 6 nädalaks lausa kullast õng antud – hakaku püüdma! Ja blogisse Kartsi trentsinurk 😀 Tuleb tagasi, on timm poiss (mitte et muidu ei oleks) ;D Usun, et sealne salatite ja puuviljaderikas toit on veel kaasaaitavam kui siinsed külluslikud jõuluroad, mis siia tulles kohe ju loosi lähevad, sest jõulud ju….

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. november 2017 at 22:59

      Ta lihtsalt leppis sõbraga kokku, et hakkavad koos jõukas käima. Raske oleks seda eri riikidest koos teha 😀

      • Avatar
        Vasta Katriin 13. november 2017 at 00:09

        äh, ega need kaks asja ei välista üksteist, et sõbraga hakkab Eestisse jõudes jõukas käima. Või sõber ei keelab tal Tenerifel olles trennitada 😀 …do I smell a try to hide behind excuses hereeeee 😉 😀 aga ok, ega ei sunni ega käse ma siin midagi, mõte lihtsalt, võib-olla Kardole isegi meeldiks?

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 13. november 2017 at 10:44

          No minul pole siin mingeid eksjuusse teha tema eest, mul suva, mida ja millal ta teha tahab. ma tõin selle välja, et läheb jõusaali uues aastat lihtsalt selle pärast, et keegi inisema ei hakkaks, et no MIKS ta siis ei tee ja blabla. hakkab tegema – siis kui ise tahab. ju siis see “siis” on uuel aastal 😀

  • Avatar
    Vasta kat 12. november 2017 at 08:51

    Ma ei ütleks, et on nõme öelda teisele kui see on paksuks läsuks muutunud. Inimesed tõesti aeg-ajalt ei märka, sest iseendaga oled ju koguaeg koos ja ega 10g üleöö ei tule. Asi on piem selles, kuidas seda teha. Kas lajatadagi, et kuule, vaal, tõmba trenni sa oled nii paksuks läinud, et ei näe enam väljagi või öelda, et sa oled juurde võtnud liiga palju. Siis on juba teise asi mainida, et kas teda ei huvita või, et ma pole ise märganudki.
    Mina nt tahaksin, et mees mulle ütleks, et olen juurde võtnud. Kahjuks ta seda ei tee, sest olen ju koguaeg ilus. Minu õde on seevastu väga otsekohene õnneks. Vanem õde on sama moodi rasedusega juurde võtnud ja ei taha beebikilodest vabaneda. Alguses mõtlesin, et asi ongi nii, et on raske, aga kui ta toidusedelit nägin, siis…
    Selles suhtes on asi selles, kuidas öelda, mitte kas. Sest kui inimesele seda ilusti öelda, võib sealt välja lugeda, et ikkagi hoolid teisest…

  • Avatar
    Vasta Merilin 12. november 2017 at 06:10

    Mulle on pidevalt mu kehakaalu kohta midagi òeldus. Ûks kolleeg küsis mingi aeg iaegi et kumba ma ootan kas poissi või tûdrukut?
    Ja kuna aeg ajalt tulevad need kommentaarid siis tekitab ikka halva tunde küll. Siia kodus hakkan elukaaslasele jãlle rääkima kui paka ma olen jne. Aga tema ütleb alati et jumal tänatud et sa kondine pole, muidu ei oleks sul ju nii kenad rinnad.:D (see selline huumoriga òeldud tal).
    Vaikselt olen hakanud sellega leppima….ma ei pea mingeid fancyt dieeti ega midagi. Aga kui nii öeldakse siis teeb ae veidi haiget….nagu ma ise ei teaks et ma olen juurde võtnud ja tegelikult igapäevaselt võitlen et veidi alla võtta. Tnx meeldetuletamast tahaks neile öelda aga vaikin.

  • Avatar
    Vasta merca 12. november 2017 at 00:38

    Hehh, no kust otsast ta sul paks on? juu siis enne oli kõrend :))

  • Avatar
    Vasta hjk 11. november 2017 at 17:49

    Minu jaoks viisakas ja taktitundeline inimene ei kobise teise välimuse üle, kui talt otseselt pole arvamust selle kohta küsitud. Sugu ei mängi siinkohal üldse rolli. Kui asi peaks väga käest ära olema, siis tegelevad selle inimese lähedased antud probleemiga, aga tõesti ei näe põhjust, miks peaks mingi täiesti suvaline lambi viive oma arvamust sellisel teemal igale poole loopima. Pealegi on kõik, mis välimusse puutub subjektiivne, niiet selline “arvamusavaldus/teavitus” tegelikult ei anna absoluutselt midagi muud, kui tekitab paratamatult tunde, et taheti kangesti ära torgata. Ja no muidugi veidi õrnema hingega arvustatava puhul võib tulemuseks olla ebakindlus, toitumishäired ja muud jamad.

  • Avatar
    Vasta Tomka 11. november 2017 at 17:29

    No ma ei tea, minu kutt nt teeb trenni enda ja pisut ka minu pärast. Ikka tahab, et mul oleks ka kobe mees, kelle kõrval uhke tunne olla 😀
    A noh, ei tasu välja teha nendest kommentaaridest, kui häirivad. Lihtne tegelt.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. november 2017 at 17:48

      Aga Kardo ei teegi ju välja, mina tegin. Ja mul on Kardo kõrval uhke olla 20 kg siia sinna.

  • Avatar
    Vasta Maret 11. november 2017 at 16:15

    See on küll natuke nadi, et tullakse mehe välimuse kallal kobisema. Iga mees teab ise, kuidas tal kõige parem olla on.
    Mina ütlen oma elukaaslasele, kui ta tuleb ülepikaaja koju kaitseväest, et sa oled lahjaks jäänud. Ega ta selle peale küll ei solvu, vaid ütlebki nii nagu asi on.
    Aga see, et keegi tuleb ja hakkab põrkama mehe kehakaalu/ tema ümaruse pärast, siis otsigu endale mees ja vaadaku ise kuidas meest kosuma hakkab!

  • Avatar
    Vasta Kaaluprobleemid 11. november 2017 at 15:48

    Kusjuures, ka vastupidi, kui mees on alakaaluline, on väga solvav, kui kommenteeritakse. Minu abikaasa on 185 cm ja 67 kg. Ehk siis, ta on pikk ja väga sale. Mingi valemiga kaalu juurde ei võta. Mõni on ikka kommenteerinud, et talle toitu ei jätku, sest ma (172 cm ja 87 kg) söön ilmselt kõik ära :-/
    Vot, kuidas saab ühe lausega kahte inimest korraga solvata.

    • Avatar
      Vasta Merks 11. november 2017 at 23:12

      Mul sama, mees 185cm ja 67 kg, mitte grammigi ei vöta peale, vahet pole, et sööb nagu rase naine.
      Smas mina, kes ma söön minimaalselt, vötan shokolaadi löhna nuusutades 10kg juurde.

      • Avatar
        Vasta Ave 11. november 2017 at 23:40

        Mul mees oli ka hirmus kõhna, kuid peale spetsiaalset toitumist koos treeninguga võttis 10 kg juurde ja ikka lihasmassi.

  • Avatar
    Vasta Kat 11. november 2017 at 14:11

    no ma ei tea, ma küll teid paksude alla ei saaks kuidagi liigitada, igati ilusad inimesed ju.
    Ma ise olen u. 10 kilo raskem kui KMI järgi ideaalne oleks ja paraku on mul kaks lapsepõlve sõbrannat, kes alati selle kallal hakivad, alati kui mind näevad tulevad laused nagu – sa polegi veel trennis käimisega algust teinud või? või siis – millal sa alla võtta kavatsed? Jah nemad vihuvad trennis käia 5 x nädalas ja nende välimus on alati viimseni viimistletud, aga tihti tunnen, et ma pole lihtsalt piisavalt ilus, et nende sõbraks kõlvata.

  • Avatar
    Vasta Mirjam Korbe 11. november 2017 at 13:43

    Kardo pole paks tegelikult ☹️Täiesti normaalne mees oma pikkuse ja kaalu kohta. Kui ta ise ennast hästi tunneb on kõik hästi, kui ta ise tunneb et hakkab raskeks kingapaelu siduda siis a) kas seob kyljepealt nagu rasedad
    B) palub naisel
    C) ostab krõpsuga jalatsid
    Mitte kellegil ei ole õigus teisi kritiseerida, eriti kritiseerivad need kes ise on inetud nii seest kui väljast. Kui inimene on rahul, naine on rahul, lapsed on rahul on kõik hästi. Loeb ju ikkagi inimene ise,milline on ta oma käitumises ja Kardo on väga tore isa ja abikaasana. Nii, et isegi kui Kardo ytleb, et teda ei häiri siis ei tea metegelikult kas häirib või ei. Nii, et hoidke oma arvamus endale. Siinkohal Mariann kasutanud Sa seda pilti, kuhu nad võivad oma arvamuse pista.

  • Avatar
    Vasta Sirle 11. november 2017 at 13:15

    Ohhoo, mallukas, me sama pikad. Ainult ma kaalusin viimati 68-70, rohkem pole kaalu peale astunud. Palju parem on end peeglist vaadata. Jah, mul on ka pekki, eriti, kui ma istun. Mu kõht ei ole otseselt sirge, aga üle püksivärvli ka ei ripu. Ma ei saaks öelda, et end paksuks pean, sest pekk läheb pigem tagumikule ja mehele see täitsa sobib. Kord beyonce musavideot vaadates mees ütles, et mul on beyonce’i keha, ainult ma ei oska nii hästi tantsida. Mul endal ei ole ka mingit unistuste keha, mida omada tahaks, aga päris kondike olla ei tahaks. Meeldivad ikka kumerused jms.
    Lisaks on mul keskmisest suurem väikse kühmuga nina ja veel üht teist, mis klassikalise ilumõiste kohalt on BIG NO! Aga nagu mida kuradit, kas me kõik naised peaksime oleme nagu kuradi kloonid või? Omapärasus on minu meelest just lahe ja muudab inimese põnevaks. Ning kui mingi kehaosa või kaalunumber inimest ennast ei häiri, siis teiste arvamust ei tohiks kindlasti kuulda võtta. Alati on keegi, kes viriseb ja ideaalne(on see üldse olemas?)olla on peaaegu võimatu, sest ilu on ikka vaataja silmades.
    Läksin nüüd teemast veidi kõrvale, vabandan. Tahan aga öelda, et nii sina kui Kardo olete väga kena paar ja lisakilod on tulnud ainult armastusega valmistatud toidust. Kui asja naljaga suhtuda, siis kaaslase kaalutõusu korral ongi, mida rohkem armastada!

  • Avatar
    Vasta Monsa 11. november 2017 at 13:14

    Minu kõige ekstreemsem kogemus inimese ebaviisakusega jääb paari aasta tagusesse aega kui üks kooli aegne sõbranna tuli küll üle pika aja ning peale ahhetamist kui paksuks ma läinud olen, küsis mu mehe käest, et kas sa päriselt ka ikka Monsat armastad, ta ju nii paks ??? ma mingi üüratu paks polnudki 179cm ja 87kg ?

  • Avatar
    Vasta Rain 11. november 2017 at 12:52

    Eks meestel ole tõesti rohkem ükskõik, mis neist arvatakse. Kas nad on juurde võtnud või alla võtnud. Samas ebaviisakat mõnitamist suvalise inimese poolt võidakse siiski südamesse võtta, kuid eks mehed ei tee sellest ju välja. Kui aga oma lähedased hakkavad tegema märkusi, et liiga suur kaal, siis tuleks siiski midagi ette võtta. Lõppeks, liiga palju kaalu seljas on tervisele hakkav ja kui juba kolmandale korrusele trepist minek hingeldama ajab, on aeg midagi ette võtta. olen isegi olnud 100+ kg oma 183 cm pikkuse juures, kuid üks hetk käis klõps ära ja tänaseks olen 80g +/- paar kilo olenevalt nädalapäevast.

  • Avatar
    Vasta Kiks 11. november 2017 at 12:48

    Koduloom just mitte, aga Naise kohus/roll/õigus/vabadus ongi Mehe tervis kontrolli all hoida, ka riietus jms: mees on naise ja naine mehe visiitkaart. Noh vähemalt täiskasvanud mõtlevad nii.

    • Avatar
      Vasta Evelin 11. november 2017 at 12:54

      Mina küll ei taha, et mees oleks mul mingi aksessuaar või mina tal. Ma pole sellest mõtteviisist kunagi aru saanud, et mees on nagu abitu titt ja naine nagu suur emme. Ka mees on täiskasvanud iseseisev vastutusvõimeline inimene, naisega võrdne ja usun, et ka võimeline oma asjade eest vastutama.

      Muidugi, kui mõlema sobib ja nii on kokku lepitud, siis võib küll olla selline ema- poja suhe, mina näiteks tahan endaga võrdväärset kaaslast.

    • Avatar
      Vasta L 11. november 2017 at 12:56

      Haahaahaa! Naise kohus on mehe riietus kontrolli all hoida! On ikka imelikke inimesi maailmas. Mees on ikka võrdväärne partner, mitte mingi titt, kellele mina ette ütlen, et peseme täna ikka kikud ära ja kammime juuksed. Riidekomplekti panen kah valmis, sest ega ta ju midagi muud kanda ei või, mis naine käseb!

      • Avatar
        Vasta Kiks 11. november 2017 at 16:23

        Loe kui oskad ja kui üle 5sek lugemine raskendatud…vaat et lapsele keegi teine lugemist õpetab. VÕRDSED, loe! ÜKS SAAB KOMPLIMENTE ÜHE mehe/naise JA TEINE TEISE mehe/naise EEST ja kui sitasti siis on see teise “poole” pihta sama palju kui inimese enda kohta. Mul oleks piinlik, et halloo et elan koos, aga…ei hooli. Ja järgnevatele: ei rääkinud “mammandusest” te enda tõlgendus ja ju ka kogemused, ei ole kokku puutunud.

        • Avatar
          Vasta Kiks 11. november 2017 at 16:38

          Sry osa teksti tuubel mingi …IT iseärasus. Aga ka päris elus on ok 1* öelda.

        • Avatar
          Vasta Evelin 11. november 2017 at 16:44

          Hull asi ju, kui kellegi meelest mu mees trendikalt riides käia ei oska. Miks mind peaks kellegi teise arvamus huvitama? Nii alaväärsuskompleksis ma ka pole, et enda väärtust läbi aksessuaaride (ilusa mehe) hinnata.
          Samamoodi oleks väga nõme, kui mees hakkaks mulle ette kirjutama, mida ma kandma pean.
          Jah, kui ollakse koos ja teisest hoolitakse, siis võib ikka aeg- ajalt teist mõne kena hilbuga üllatada, aga mitte selle pärast, et teisiti oleks piinlik, vaid pigem niisama, heast tahtest, kui on teada, et teisele sellised üllatused rõõmu teevad.

          Mul oli kunagi peiks, kes muidu oli igati ilus ja tore, aga armastas kanda nõmedaid kampsuneid (minu meelest). Ma ei mäleta, et ma seda talle üldse kuidagi kommenteerinud oleks, veel vähem tormasin ma talle uusi riideid ostma. Suhe toimis ja kole kampsun selle kvaliteeti küll ei kahandanud

    • Avatar
      Vasta segaduses 11. november 2017 at 13:21

      Ega mees mingi abitu beebi pole et naine tema välimuse eest hoolitsema peab. Tavaliselt saavad mehed enda riietamise, kammimise ja muu sellisega ka ilma naiseta hakkama

      • Avatar
        Vasta Kiks 11. november 2017 at 16:30

        Loe kui oskad ja kui üle 5sek lugemine raskendatud…vaat et lapsele keegi teine lugemist õpetab. VÕRDSED, loe! ÜKS SAAB KOMPLIMENTE ÜHE mehe/naise JA TEINE TEISE mehe/naise EEST ja kui sitasti siis on see teise “poole” pihta sama palju kui inimese enda kohta. Mul oleks piinlik, et halloo et elan koos, aga…ei hooli. Ja järgnevatele: ei rääkinud “mammandusest” te enda tõlgendus ja ju ka kogemused, ei ole kokku puutunud. Ja “S.”: minu mees teadis kuidas riietuda ja “hambaid pesa” (irw) enne kui kohtusime. Sry kui vahet pole kellega koos, kui tited järgepidi ja peamine, et telefon ja käru viimase peal:)

    • Avatar
      Vasta S. 11. november 2017 at 14:38

      Mul on kahju su mehest/tulevasest mehest. Vaene mees, kujutan juba ette, kuidas ta tahab midagi selga panna ja sina käratad: ei, seda sa küll ei pane. paned selle. on arusaadav?

    • Avatar
      Vasta Vaike 11. november 2017 at 15:50

      Järgmise pildi allkirjaks pangu Mallukas siis juba ka, et meie Kardo läheb dieedile vms 😀 Või, et käib juba ise potil näiteks.

  • Avatar
    Vasta Wiiu 11. november 2017 at 12:32

    Minu abikaasal, kes on 9-17 istuval tööl, on paranoia, et tal kõht kasvab :D. Mul nii naljakas jälgida kuidas ta oma kõhunahka peegli ees vahest tirib ja ütleb, et näe pekk.
    ..Ise teeb 3 korda näd.trenni, sööb üsnagi terviskilult, ei joo ja ei suitseta ja kui talle keegi teeks märkuse, et chiizes mis tulnuka punu sul ees on (tal krt ei ole seal grammi pekkigi)..siis ta oleks solvunud küll. Ja muide tal kaalu ka 100 ringis, kasvu poolest sama pikk kui Kardo)). Ma küll ei leia, et Kardo paks oleks. Just täpselt nagu sa kirjeldasid – suur mehemürakas.

  • Avatar
    Vasta Elli 11. november 2017 at 12:15

    Me oleme ka mehega veidike vabamalt võtnud ja paar lisakilo juurde tulnud ja vahest niisama tögame, et oleme paksukesed:D Kuid mäletan veel paar aastat tagasi, kui võtsin pooleaastaga 12kilo juurde ja ema üks hommik mulle mainis, et ma olen natuke palju juurde võtnud, siis solvusin küll nii mis hirmus, kuid tagantjärgi saan aru, miks selline märkus vajalik oli. Nimelt olen südamehaige ja nagu teada, siis südamehaiged peavad eriti jälgima oma toitumist. Nii ma end vaikselt käsile jälle võtsin.

  • Avatar
    Vasta A 11. november 2017 at 12:14

    Väga õige jutt. Aga see tänapäeval tavaline… see umbes sama et noorem naine saab lapse ja kõigil kohe ütlemist selle kohta.

  • Avatar
    Vasta Liisa 11. november 2017 at 12:05

    Tead ma mõtlesin ise samamoodi kui mingit taolist kommentaari su postituse all lugesin. Kus on elementaarne viisakus ??? Mul.endal 1 sobranna ka selline siis otsustasin ükspäev et teen talle selgitustööd, nuud asjad paranenud. Lihtsalt neil inimestel on madal inteligentsi tase.

  • Avatar
    Vasta Kati 11. november 2017 at 11:57

    Just in case, sinu kehamassiindeks on 23, mis tähendab et oled enam-vähem ideaalkaalus.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. november 2017 at 12:00

      no järelikult ideaalkaal peabki lödisev olema natsa 😀

      • Avatar
        Vasta Mirjam Korbe 11. november 2017 at 13:45

        Sorry aga sa oled ka sÿnnitanud kaks last. See kaalu teema on ikka nii haige.

      • Avatar
        Vasta Ann 11. november 2017 at 17:02

        KMI on üks asi, keha rasvaprotsent hoopis teine. Kahe aasta tagusest uuringus selgus, et pigem kipub KMI alahindama rasvunud inimesi, eriti naiste puhul, kelle keharasvaprotsent niigi kõrgem on. Ilma regulaarse trenni ja õige toitumiseta on naistel väga lihtne omada rasvaprotsenti üle 30 (= rasvunud), ilma et KMI reedaks, et sa ülekaaluline oled.

        Allikas: http://blogs.plos.org/obesitypanacea/2015/04/30/30-of-people-with-a-healthy-bmi-are-actually-obese/

  • Avatar
    Vasta Liisu R 11. november 2017 at 11:56

    Kolm aastat tagasi oli selline juhus, kui mulle lähedane inimene helistas mulle õhtul ja palus öömaja. Kui ta minu juurde jõudis, siis ma mõtlesin, et hea inimesena võiks talle süüa ka pakkuda ning kutsusin ta kööki, kus hakkasin pisikest ampsu talle valmistama ja mille peale mulle öeldi: ,, Täitsa p*rses, kui paksuks sa läinud oled!”. Kena inimesena tänasin teda sellise ütlemise eest, aga pidin ka ära mainima, et järgmine kord otsigu endale teine öömaja. Ütleme nii, et ma tõesti ei olnud enam selles kaalus, mis ma teismelisena olin, aga paks kohe kindlasti ei olnud.

    Ja Kardo on äge mees!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. november 2017 at 11:59

      Ma oleks vist sama õhtu ukse taha tõsnud oma rasvaga ühes 😀

    • Avatar
      Vasta Ty 11. november 2017 at 12:00

      wtf? Kuidas saab LÄHEDANE inimene nii öelda?

  • Avatar
    Vasta Merka 11. november 2017 at 11:45

    Et nagu kas ma pean silmaarsti juurde minema või? Tahtsin huviga vaadata paksu meest ja oi kurja, mina küll ei leidnud.
    Huvitav kas reaalselt keegi teab ka milline näeb välja paks.
    Ma olen oma silmaga näinud pakse ja peenikesi ja normis kehaehitusega inimesi. Ja minu teada jääb Kardo just normi piiridesse. Täitsa hea eesti mehe välimus. Ei ole liiga kõhna ja ei ole ka paks.
    Kaisus olles ei pea vastu konti lesima ega peki peal liugu laskma ?
    Me peame ise oma mehega rahul olema teiste arvamus suht suva..passigu oma mehi eksju?

    • Avatar
      Vasta Ann 11. november 2017 at 17:13

      Kehakaal on ikkagi eelkõige oluline meditsiini ja tervise seisukohast – kui sa oled endaga õnnelik, ole pealegi edasi! Aga suurema kaalu negatiivseid mõjusid tervisele ei saa eitada. Mitte et see nüüd õigustaks kellegi avalikku mõnitamist… pigem on sellised inimesed ise ebakindlad.

      Kardo puhul aga peab faktiliselt nentima, et misiganes see “sott midagi” ta kaalunumber ka ei ole – kui see on 112 kg, siis on ta tõepoolest KMI kohaselt obese ehk rasvunud (mitte enam lihtsalt ülekaaluline, mis tema puhul algab juba umbes 94 kilost, normaalkaal on kõik sellest vähem). Meeste puhul on eriline riskifaktor, kui suur osa sellest lisakaalust talletub kõhus – südame- ja veresoonkonnahaiguste esinemise tõenäosus suureneb hüppeliselt lisaks suurele hulgale teistele haigustele.

      Ehk siis mu jutu mõte – iga inimene olgu täpselt selline nagu ta tahab ja teiste halvustamine on väga madal tegu – AGA ülekaalul on tagajärjed ja öelda samas ka et ‘ega ma mingi hambaork taha olla’ ja ‘veits polstrit ongi hea’ vms kui selle polstriga juba terviseriskid kaasnevad, on ka äärmiselt rumal.

      • Avatar
        Vasta hjk 11. november 2017 at 18:02

        Nõustun üldiselt kõigega, aga seoses KMI`ga: KMI paraku ei arvesta lihasmassi. Niiet ainult KMI numbrit vaadates ei saa päris öelda, et inimene on ohtlikult ülekaaluline. Sel juhul oleksid paljud fitnessi ja kulturismialal tegutsevad inimesed ülekaalulised, sest suur lihasmass tõstab kaalunumbrit. Aga tavainimesel mingid orientiirid ta siiski muidugi annab.

        • Avatar
          Vasta Ann 11. november 2017 at 23:54

          See on tegelikult levinud valearusaam. KMI liigutab rasvunuks ainult väga väga üksikud tippsportlased, nt Schwarzenegger oma vanas tippvormis ja praegu nt the Rock. Tavalised tippsportlased ja atleedid nagu nt Serena Williams, erinevad kergejõustiklased jne võivad küll lihasmassi poolest liigituda KMI normaalvahemiku kõrgemasse otsa/ülekaalulisuse piiripeale, aga rasvunuks nad ei klassifitseeru KMI kohaselt mingi valemiga.

          Ehk jah, nagu Sa ka ütlesid – tavainimese või harrastussportlase puhul see ei kehti – kui Sa just pole the Rock. 🙂

  • Avatar
    Vasta Ty 11. november 2017 at 11:42

    Ei ole okei kedagi mõnitada. Arvasin ka, et peale kooliaega on inimesed küpsemaks saanud, aga koolikokkutulekud on näidanud, et ikka jätkuvad samad mustrid. Nö nagu nalja korras püütakse ära torgata ja haiget teha. Nali on ju hea vari, mille all tegutseda. Chill – ma tegin ainult nalja ju… haiget teeb ikka.

  • Avatar
    Vasta Päevalilleke 11. november 2017 at 11:42

    Üldiselt need inimesed, kes nii ütlevad, neil endal on oma välimusega kana kitkuda. Minu meelest ka väga kummaline öelda. No ja ma olen “viisakalt” ütlemist ka näinud, a’la “oii sa oled nii kõhnaks jäänud!” Küsimuse peale, et mismõttes oli vastus “sa olid enne selline paksuke ja suur, aga nüüd nii ilus ja kõhna tibi” no minumeelest võiks kuidagi viisakamalt “komplimenti” teha 😀

    • Avatar
      Vasta Ty 11. november 2017 at 11:43

      see on sompliment – solvav kompliment 😀

  • Avatar
    Vasta Anna 11. november 2017 at 11:40

    Mind häirib, kui laste kohta sellised kommentaare pillutakse, mu enda vanaema on ses osas eriti hull. Tuli sugulane kaugelt oma 5-aastase tütrega külla ja pidevalt oli vaja ära mainida, et laps on trullakas. Ta ei teinud seda (oma meelest?) halvustavas võtmes, aga mul kriipis väga kõrva ja lõpuks ütlesingi, et kaalu pidev jutuks võtmine on ebaviisakas. Ennegi nähtud eelkooliealisi, kes toitumishäire.

  • Avatar
    Vasta Mari 11. november 2017 at 11:37

    Vâga tuttav teema. Olen oma mehega 12 aastat koos olnud. Tuttavaks saime kui ta oli 17. Ilmseltgelt 29 aastane mees on 17 aastasega vórreldes muutunud. Ja siiski kuulen aegajalt inimestelt, et oi nii palju juurde vótnud vói et kôht on ette tulnud vms. Ja kóige oarem on see, et ega nad seda minult ei kúsi vaid ikka otse mehe káest. Aga samas ta arvab ka ise, et natuke on lisakilosid ja see teeb ta alati nagu veits kurvaks. Kuigi pikk on umbes 178cm ja kaal kuskil 80, siis nagu pole minu arvates midagi. Ja ma ei saa aru kuidas inimesed nii úldse kúsida julgevad. Naisele ei láhe ju kunagi nii útlema, miks siis mehele vóib?!

  • Avatar
    Vasta Kaisa 11. november 2017 at 11:36

    Ma käisin üpris hiljuti matustel ning üle pika aja pole sugulasi näinud. Seda suurem siis üllatus kui sugulane tuleb (minu arust) tere ütlema, aga suust tuleb välja lause- “Kaisa, sa oled nii suureks läinud!”. Nagu misasja. Ma olin täitsa kuri selle mehe peale hiljem, rohkem ei rääkinud ka temaga. Ise on nagu mingi sprott karbis, ma ei lähe ütlema, et kuule, ole mees ja võta paar kilokest juurde, muidu murdud…
    Lisaks olen ma arvamusel, et peale 2 lapse sündi on mul õigus olla natuke pehmem ja natuke suurem, ma ei pea mingi Victorias’ Secreti alamõõduline modell olema.. Lastele küll meeldib patsutada ja see on tähtsam kui kellegi teise arvamus.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. november 2017 at 11:37

      Ma vist oleks öelnud küll, et sa näed küll väga kiitsakas meesterahva kohta välja, piinlik vaadata kohe :D:D

  • Avatar
    Vasta Kata 11. november 2017 at 11:16

    Selle aasta veebruaris läksin ma laeva peale tööle ja selle ajaga on juurde tulnud kuskil 10 kilo. Ja mulle alatihti öeldakse, et ma.paksuks.läinud. Ma lihtsalt kiidan, et hea toidu peal, sest laeval toit tasuta?? Ja ise olen 173cm pikk ja kaalun kuskil 79 kilo:D Riided lähevad veel selga, siis pole hullu:D

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. november 2017 at 11:17

      Aga nagu… KES see ütleb nii? Mega nõme asi ju, mida öelda.

    • Avatar
      Vasta Sel 11. november 2017 at 11:25

      Jaa, väga nõme. Ma läksin söbrannaga ka riidu, kuna ta ütles oi sa oled nii suureks làinud…

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 11. november 2017 at 11:34

        Samas ma leian, et sõbranna on justkui inimene, kellele võiks ausalt öelda. Siinkohal muidugi oleneb, KUIDAS sa seda serveerid 🙂