Uncategorized

lugeja mure: suured firmad ja väiksed firmad

23. november 2017

Täna hommikul leidsin enda postkastist kirja noormehelt nimega Nikolai. Nikolai töötab ühes minu lemmikrestoranidest, Kadrioru restoranist, kuid tegelikult on tal veel üks südamelähedane hobi. Nimelt on noormees juba kümme aastat kirglikult küpsetamisega tegelenud. Suve lõpus võttis ta südame rindu, tegi endale lihtsa Facebooki lehe “Nikolai koogid” ja hakkas maad uurima, kas üldse kliente leiduks ja kuidas tema maiused rahvale peale läheksid. Läksid küll! Äri oli küll väike, aga rahulolevaid kliente jalaga segada.

Ühel päeval sadas Nikolai Facebooki postkasti pretensioon. Jah, te loete õigesti. Ametlikke asju aetakse tänapäeval Facebooki kaudu. Selle saatis talle Nikolai Bar-Bufee direktor.

Ühesõnaga peab Nikolai enda tegevuse selle nime alt lõpetama, kuigi see ON tema nimi ja minu meelest tunduvad ka need logod piisavalt erinevad, et ei tohiks ühtegi klienti segadusse ajada. No vaadake ise:

Minu meelest isiklikult on naljakas, kui suured ärid, kellel advokaadid ja suured rahad selja taga, tunnevad konkurentsi ühe noormehe näol nii hullult, et nõuavad lausa nimevahetust. Kas tõesti arvavad nad, et nad sellega jube palju kliente kaotanud on? Ma ei tea, minu meelest lihtsalt naljakas. Kui Nikolai nime vahetamisega nõus ei ole, siis annavad nad ta lihtsalt kohtusse, täitsa absurd ju?

Ma isilikult muidugi Nikolai kooke ja maiustusi proovinud pole, aga ta lehel tunduvad inimesed küll väga palju komplimente tegevat, seega võib uskuda, et küpsetada Nikolai oskab. Ja muidugi ma olen kindel, et ega ta koogid halvemaks muutuks, kui ta oma nime tõesti millekski muuks muutma peab, aga ma lihtsalt tunnen, et see on mingi suurfirma kisamine. Miks nad ei võiks mõlemad oma asja ajada, aru ma ei või.

Muidugi see on vaid MINU arvamus. Mis teie arvate? Kõikide kaasarääkijate vahel loosib Nikolai juba homme välja ühele inimesele tasuta tordi või koogi! 🙂

Loe ka neid postitusi!

119 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Sisemise Turundusguru otsinguil 26. november 2017 at 01:03

    Kui mul oleks diabeet siis ma ei võtaks isiklikult ta logo. Ma poleks raskelt haavunud, elaks oma elu ja teeks kooke oma retsepti järgi…

  • Avatar
    Vasta FD 25. november 2017 at 12:53

    Jah, see logoteema on täiesti absurd, aga… “Diabeet on seda väärt”, tegelt ka? Diabeet on nii tõsine haigus, et sellega võiks mitte nalja teha. Ilmselt ükski diabeedihaige ei nõustu, et mingi kook oleks seda haigust väärt. Kahtlemata on tal kõvasti annet, aga see slogan on ikka väga kohatu.

    • Avatar
      Vasta Biku 26. november 2017 at 04:04

      Mul tekkis täpselt sama mõte. Alguses ma vaatasin et misasja, kas ma näen õigesti :/

  • Avatar
    Vasta Tiina 25. november 2017 at 09:25

    No palju õnne, nad tegid omalargi sajaga maani.
    Keda rahvas nüüd eelistab?
    Nikolai kooke!
    Tundub lamp kiusamine, kadedus, et üks mees teeb üksi ja on edukas.

  • Avatar
    Vasta Taaniel 24. november 2017 at 23:59

    Facebook ei ole koht kus ametlike kirju saata, advokaat võib loomulikult kirja saata aga Nikolai ei peaks seda isegi avama, sest see ei ole kanal mida peaks ametlikus asjaajamises adekvaatseks pidama ju. Viisakam oleks ju kas email või kasvõi kõne, et “hei, väike probleem meil” jne.
    Praegu on mulje jäänud küll väga rõve situatsioonist.

    Kindlasti oleks siin vastulauseks põhja, kuna antud teabekiri oli üsna paljugi demagoogiat (on ilmne jms pahn) täis ja no iga koera klähvimise peale ei pea ka kohe karavan seisma jääma. Kuigi piltlikustades on antud hetkel tõesti rohkem just karavan see kes klähvib.
    Muhedust.

  • Avatar
    Vasta Lee 24. november 2017 at 19:34

    Vaatasin kaubamärgiregistrit. Nikolay –
    http://www2.epa.ee/Patent/mark.nsf/vwSearchEst/D7BDB6A2AA44850FC2257FE3004DC786?OpenDocument&Eesti
    Selle on reganud Huyton International Limited, Trident Trust Company (B.V.I.) Limited, Trident Chambers, P.O. Box 146, Road Town Tortola VG .

    Siis on veel mitu Nikolai nimega kaubamärki. Muuhulgas ka Nikolai Baron
    http://www2.epa.ee/Patent/mark.nsf/SearchEst?OpenForm&Seq=1
    Selle omanik on Imagotransactor OÜ, Tallinna mnt 42-18, Narva 21006 Ida-Viru maakond EE

    Koogid jm kondiitritooted on mõlemal sees. Aga omanikud on erinevad.
    Kõige odavam oleks meie Nikolail uurida patendiametist, kas ta saab kaubamärgi registreerida. Kui saab, on kõik korras ja hui selle huitoniga. Kui ei saa, tuleb vist uus kaubamärk leida ja selle all edasi turustada.
    Jõudu koogimeister Nikolaile!

  • Avatar
    Vasta Merilin V 24. november 2017 at 18:04

    Täiesti ebanormaalne. Kui keegi juba minu nimega teeks firmat ja ma teeksin ka enda nimega aga logo oleks täiesti erinev siis võiks ka kaevata:D?! Ma ei näe neis logodes mingit sarnasustki. Mina ilmselt ei loobuks sellest logost ja läheks lõpuni välja kasvõi ka kiusu pärast!

  • Avatar
    Vasta Mia 24. november 2017 at 17:50

    Totakas pseudoprobleem. Väike asjalik koduküpsetaja ei paku suurfirmale olulist konkurentsi. Ja kui see suurfirma sellise asja peale hambaid näitama kukub, siis peab meil endil seal midagi mäda olema 😀

  • Avatar
    Vasta K. 24. november 2017 at 16:31

    Appi, ma ei suuda. Kõik, kelle nimi Nikolai ja seda kirjutada oskavad, RUTTU nime vahetama. ?
    Mu meelest poiss võiks nad kukele saata. Tõepoolest logod on niivõrd erinevad.
    Maiustused näevad mega head välja. Jätka samas vaimus!

  • Avatar
    Vasta Kätlin 24. november 2017 at 13:46

    Isssand, mul lõuad maani vajunud neid kooke nähes. Isuäratav on vähe vist öeldud. Kui ilusad kõik on! Olukorra kohta ütlen nii, et absurd, mis siin muud kosta.

  • Avatar
    Vasta Hels 24. november 2017 at 13:12

    Eks see probleem ole ju selles et nime hääldus on ju sama ja suust suhu leviva reklaami puhul või tegelikult kuskilt ka lugedes jääb kõlama ikkagi ainult Nikolai. Kaks teoreetilist tsenaariumi siia, esimene neist ei oleks just väga hull, aga teine oleks tõsine probleem.

    1. Maria ostab sõbrannale külla minnes N. bar-buffeest hulgaliselt maitsvaid pirukaid kaasa. Kõik külalised on nendest vaimustatud ja uurivad kust need pärit on. Paari kuu pärast on ühe pidulise sünnipäev, täpne koha nimi ei nu ja ta toksib facebooki sisse erinevaid versioone: N küpsetab, N koogid jms ja jõuab tordimeistrini. Ilusaid torte nähes otsustabki et tellib ikka tordi mitte pirukaid ja niiviisi üks N teise N-i arvelt kliente saabki.

    2.Maria peab juubelit ja tellib N kookidest suure tordi, mis maitseb võrratult hästi, järgmisel päeval on aga Maria ja kõik tema 50 külalist haiged. Tuleb välja et N oli sattunud salmonella viirusega munade otsa ja see on haigestumise põhjuseks. Järgmine päev kõik ajalehed salmonella viiruse lugu täis ja teiste seas mainitakse ka Nikolai kooke. Kalle ja Malle jalutavad lihtsalt ringi ja mõtlevad et võiks kohvile minna. Kalle silmab N bar-buffeed, aga Mallele meenub, et ta luges facebookist et seal olla salmonella viirusega probleeme olnud ja tema sinna minna ei taha.

    Kuigi need on ühepoolsena kirjutatud, on tegelikult oht mõlemale osapoolele sama.

    • Avatar
      Vasta Hels 24. november 2017 at 16:42

      Teel trennist koju jooksis see lugu mulle huvitaval kombel uuesti m6ttesse (ma tavaliselt ei unista peale trenni kohe kookidest) ja m6tlesin et see teine n2ide oli v6ibolla liiga ekstreemne. Aga noh k6ike v6ib juhtuda, kasv6i 8ks sats pirukaid l2heb aiataha ning teinekord torditegijat otsides j2etakse N koogid kohe m2ngust v2lja, sest noh ei saanud nad ju pirukategagi hakkama, Tegu on k8ll erinevate tegijatega, aga meelse j22b ikka ainult see Nikolai osa t6en2oliselt. Seega ei ole see nimemuutmise palve paljas kius vaid ikkagi m6lema osapoole kaitsmise eest, misiganes uudise/info eest mis t6ttu sa piruka/ koogitegijat otsides seda nime sissegi ei hakkaks toksima (pankroti teade, kehv teenindus, kellegi halb kogemus jms).
      See et inimene talle vanemate poolt antud nime kasutada ei saa on n6me muidugi, aga kui v2ikeettev6tjal Nikolail on ainult facebooki leht (s.t. ei ole omanimelist kohvikut, kus on suurelt logoga silt ja muid selliseid asju mis on omajagu raha n6udnud ja n88d v2ljavahetust vajaksid) soovitaks ma kohtusk2imise asemel k8ll nimele lihtsalt n2iteks perekonna nimi juurde visata.

  • Avatar
    Vasta Jane 24. november 2017 at 12:24

    Täielik absurd. Kas Nikolai on piisavalt teemasse süvenenud, äkki neil siiski ei ole õigust häält tõsta? epa.ee kidlasti oskab talle nõu anda 🙂

  • Avatar
    Vasta Karin 24. november 2017 at 12:14

    Absurdne suur firma poolt nii käituda, aga ju siis kardavad konkurentsi kõvasti 😀 Mina fännan Nikolai torte igaljuhul ja homseks kuluks vanaema 70 juubelile üks kenasti ära 😀

  • Avatar
    Vasta K 24. november 2017 at 11:35

    minuarust tundub ka kuidagi juuksekarva pooleksajamisena. saaks aru kui logodel oleks väga raske vahet teha aga need on sarnased kui siga ja kägu ju!
    Igastahes suurfirmade vastu sõtta minna on ka liiga riskantne, eks paha ole nime siis vahetada millegi neutraalse vastu ent loodan, et see noormehe indu maha ei talla. Lisaks nagunii pühad tulemas ja arvan et meie köigi poolt oleks tuus ninanips pühademaiused tellida Nikolai käest. Või teiste harrastajate käest. Toetagem väikeettevõtlust!

  • Avatar
    Vasta V.A 24. november 2017 at 10:06

    Naljakas, et minu eesnimi võib olla kellegi teise kaubamärk…hmm, hea äriidee. Regan aga muudkui järjest kõik levinumad nimed endale ja patenteerin ära ja siis hakkan muudkui aga kohtusse kaevama. Eriti hea veel, kui kellelgi juba on ettevõtte sellise logoga, aga patenteeritud pole ja siis just neid patenteerikski.

    See oli siis sarkasm, et keegi süüdistust ei esitaks, et ma ebaseaduslikke (kas on ebaseaduslik?) plaane haun Malluka blogis. 😀

    • Avatar
      Vasta Lily 24. november 2017 at 13:13

      Täpselt.

  • Avatar
    Vasta Triin 24. november 2017 at 08:54

    Minu arvates on loogiline, et see teema tõstatatakse, kui on olemas sama nimega patendeeritud kaubamärk siis nii see ka on. Küsitav on loomulikult see, et kuidas seda kõike serveerida ja kuidas teise osapoole poole pöörduda.
    Seadus on seadus. Enne nime võtmist jms tulebki uurida tausta, kas saab ja kuidas saab jne.

  • Avatar
    Vasta Lilli 24. november 2017 at 07:17

    Elusees ei ajaks sassi! Kardavad konkurentsi ja näevad, et Nikolai on hea, järelikult vaja õõnestada. Eiei, this is bullsh*t. Ja nüüd on koogiisu, tore!

  • Avatar
    Vasta Maarja 24. november 2017 at 02:08

    Kas Sul poleks sellest sooja ega külma, kui keegi rajaks Mallukas (kirillitsas) blogi?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 24. november 2017 at 13:06

      mingi laenufirma on ostnud endale lehe http://www.mallukas.ee, mis suunab nende lehele – mega pohhui on 😀

      • Avatar
        Vasta Lily 24. november 2017 at 13:14

        haha, ongi 😀

      • Avatar
        Vasta Maarja 25. november 2017 at 01:37

        Aah.. ok 😀
        Ei tea, kuidas see nende klientuuri on mõjutanud? 😀

      • Avatar
        Vasta nimetu 25. november 2017 at 12:37

        Tegelikult ka selliste asjade kohta on olemas kohtulahendid. Seadusega on keelatud teha koduleht nimega mallukas.ee kui kaubamärk Mallukas oleks patendeeritud. On ju ilmselge, et siin üritatakse kasu teenida kellegi teise nime abil.
        Üldjuhul lõppevad need vaidlused sellega, et koduleht antakse üle kaubamärgi omanikule ning ka teenitud tulu.

  • Avatar
    Vasta Liana 23. november 2017 at 23:38

    Tõesti kahju! Jõudu ja jaksu!

  • Avatar
    Vasta Kairit Velt 23. november 2017 at 22:30

    Nikolai koogid näevad tõesti head välja ja usun , et sellele loole on tegelikult lihtne lahendus.

  • Avatar
    Vasta Astrid 23. november 2017 at 22:23

    Mina arvan, et paratamatult võib pirukaäri klientidel tekkida arusaam, et nad on kuidagi seotud. Seega peavad nad oma nime kaitsma, et segadust ei oleks.

  • Avatar
    Vasta Age 23. november 2017 at 22:13

    Tundub küll pigem naljakas nõudmine, sest logod ja nimi piisavalt erinevad.

  • Avatar
    Vasta Ksenia 23. november 2017 at 22:12

    Suur firma hakkas kartma väikest tegelast kellel on potentsiaali ja muidugi ka kliente . ja nüüd üritavad nö uustulnukat ehmatada ja tuua mingeid mõtetuid ettekäände . Igal juhul Nikokai soovin sulle jõudu ja jaksu ja usun et võid selle sama kirjaga pöörduda tasuta juristi poole. Logod on erinevad ja kui ei näe nad seda ja ei oska oma silmadega vaadata siis tuleb seda nendele selgeks teha muul moel. Jõudu ja jaksu ???

  • Avatar
    Vasta Kati 23. november 2017 at 21:52

    Tegelikult on ju Nikolai siin võitja. Muudab nime ära ja ei jõua kõiki kooke ära küpsetada sest tänu sellele (Malluka) postitusele ei jää kliente kindlasti mitte vähemaks.
    Kui elaks päälinnale ligemal telliksin oma homseks jubeleiks ka Nikolailt tordi ???

  • Avatar
    Vasta kaadriii 23. november 2017 at 21:15

    No päris palju Nikolaisid on maailmas. :/

  • Avatar
    Vasta Kaisa 23. november 2017 at 20:53

    Eriti jabur. Logod täiesti erinevad pluss, ju ühel lõpus y teisel i. Ja kui olla klient sellele suur firmale siis vaevalt saab ta selle sassi ajada. Eks ta jäi oma tegemistega lihtsalt silma ja suurfirma kardab väga head konkurentsi ja vaja lahti saada enne kui hilja 😉

  • Avatar
    Vasta Haldjapiiga 23. november 2017 at 20:26

    See on natukene napakas olukord. Nikolay praegu pressib siis intellektuaalsele omandile?
    Kuna mõlemad on oma koogipoe nimes kasutanud ema pandud eesnime, siis ma ei ole päriselt kindel, kas see läheb intellektuaalse varguse alla? See on sama kui lähed lapsele nime panema, siis perekonnaameti registri tädi vaatab, et ega kellelgi teisel sellist juba pole, muidu on intellektuaalne vargus.

    Koer võib olla maetud hoopiski facebooki. Sest logod ja asjad on ju erinevad, isegi nimekuju on erinev ja muarust ei rohiks mingi koopiamasina alla minna. Lihtsalt ebaõnnestunud nimepanek vanemate poolt või huvivalik poisi poolt.

    Lihtsalt bar-buffet on täna närvis selle pärast, et ka tema kliendid otsivad facebookis teda nikolai kookide alt ja satuvad konkurendi juurde. keegi ei tule mingi bar buffee peale, eksole, selles suhtes on see jälle nende poolne ebaõnnestunud valik. Mina mõtlen, et muidugi vaielda ja pakkuda, et hoopis tulebki uus facebooki lehekülg. Nikolai hõrgutised näiteks.

  • Avatar
    Vasta Liisi 23. november 2017 at 20:11

    Ajuvaba..saan aru kui ta niisama kasutaks seda Nikolai nime aga see ju tema oma nimi ka ..miks ei võ iseenda nime kasutada :S

  • Avatar
    Vasta Jane 23. november 2017 at 20:04

    Minu arust ei ole eriti sarnased isegi. Tundub et kardavasd vist nii väga kliente kaotada nikolai pärast. No isiklikult arvan et täiesti jabur teema millega kohtusse minna ja nime kästakse vahetada. Aga samas kui ta nime ka vahetas ega koogid halvemaks ju ei lähe.

  • Avatar
    Vasta Liis 23. november 2017 at 19:47

    Nikolai slogan on “diabeet on seda väärt”, ilmneb pildilt… Minu jaoks on see kõige uskumatum siin loos.

  • Avatar
    Vasta Mirjam Korbe 23. november 2017 at 19:42

    Pangu siis Kolja Koogid ?

  • Avatar
    Vasta Sirle S. 23. november 2017 at 19:12

    Väga erinevad logod ja nimed, Nikolayst pole midagi kuulnud ja ei taha kuulda ka. Nikolai koogid on selline kodune ja tore nimi, inimene teeb oma asja südamega ja vahel tuleb seda teha teise nimega 🙂

  • Avatar
    Vasta Merka 23. november 2017 at 19:00

    Mina küll sassi ei ajaks neid kahte. Koogid-tordid ostan edaspidi väiketegija-Nikolailt! ?

  • Avatar
    Vasta Anneli 23. november 2017 at 18:32

    Kui Eesti Post vahetas oma nime Omniva vastu, siis tuli ju ka välja, et selline firma on väljaapool Eestit juba olemas. Omniva jäi ikka Omnivaks.
    Aga Nikolai juurde tulles, siis ma arvasin, et noormees kasutas ehk sarnast logo, aga asi on kõigest nimes?? Mina pöörduksin tasuta õigusabi poole ja kui selguks, et kaebusel ei ole mitte mingisugust alust, siis saadaksin neile vastuse.

  • Avatar
    Vasta Kaisa 23. november 2017 at 17:57

    Väga erinevad logod ja olles mõlemist kuulnud, ei aja kohe kindlasti neid sassi, seega vôiks need ju koos eksisteerida edaspidigi ja küll jagub mõlemale piisavalt kliente ? Suurfirma jätab selle käitumisega just endast inetu mulje.

  • Avatar
    Vasta Gerli 23. november 2017 at 17:54

    Mõttetu tüli otsimine. Rahu huvides muutku Nikolai siis oma nimi veidi ümber ja mõelgu kohe mingi logo ka juurde. Logo jaoks tehku avalik kampaania ja auhinnaks pakkugu üks tort. Pisut reklaami veel juurde ja võitjaks jääb hoopis tema! Edu tegemistes! 🙂

  • Avatar
    Vasta Kai 23. november 2017 at 17:38

    Väga haige olukord. Eks need suuremad väiksematele pähe astuvadki… ☹ Isiklikult tundub ka, et need logod piisaval määral erinevad, et ohtu küll ei peaks keegi kellelegi kujutama. Nikolai käest ühe koogi aga paluks küll ?

  • Avatar
    Vasta Anneli 23. november 2017 at 17:38

    Tere
    Selgitan veidi neid aspekte, mille järgi hinnatakse, kas kaubamärgid on sarnased või mitte. Nimelt tuleks vaadata, kas kaubamärgid on visuaalselt (registreeritud logo vs kasutusel olev tähis), foneetiliselt (häälduslikult) ja semantiliselt (kas märgid tähendavad midagi või mitte) sarnased. Visuaalsel võrdlemisel võetakse aluseks domineerivaid ja eristusvõimelisi elemente – varasema registreeritud kaubamärgi puhul sõna Nikolay/Nikolai – muud sõnad seal, nagu näiteks bar-buffee jne on mittekaitstavad osad ja ei ole (ega saagi olla) kellegi poolt monopoolses kasutuses. Seega, näiteks visuaalselt tuleks vaadata kujundusega Nikolay sõna versus Nikolai (kirillitsas) sarnasust (sõna koogid peaks jällegi jääma vabaks kasutamiseks kõigile ega oma seega eristusvõimet). Foneetiliselt samamoodi – hääldatakse lad k kui ka kirillitsas Nikolaid ikka samamoodi. Tähenduse poolest samuti – tegemist on mõlemate märkide puhul meeste nimedega. Seega kokkuvõttes on need märgid visuaalselt, foneetiliselt ja semantiliselt sarnased. Järgmiseks tuleks vaadata, kas kaubamärgiga tähistud kaubad (mis on toodud kaubamärkide registris) on samaliigilised nende kaupadega, mille osas Nikolai oma märki kasutab. Kohtupraktika järgi loetakse pirukaid, kooke, torte, makroone samaliigilisteks. Ma olen veendnud, et eelpool toodud loogika järgi teeks ka kohus otsuse, kui peaks hakkama hindama, kas tegemist on sarnaste märkidega või mitte. Soovitan Nikolail nimi ära muuta ning enne, kui ta uue kaubamärgi kasutusse võtab, peaks ta tegema otsingu nii Eesti Patendiameti kui Euroopa Liidu Intellektuaalomandi ameti andmebaasidest, et ei tekiks vastuolu mõne teise varasema registreeritud kaubamärgiga (klassis 30).
    Heade soovidega,
    Anneli
    P.S. Eelistaksin pigem anonüümsust, kuid kui Nikolail tekib täiendavaid küsimusi, siis andke teada ja ehk saan teda aidata.

    • Avatar
      Vasta Nimetu 24. november 2017 at 08:38

      Aitäh, tahtsin just sama teksti kirjutada.
      Tavainimesele ei pruugi see nii elementaarne tunduda, et kontrollida kas sarnane kaubamärk on juba ehk registreeritud.
      Samas leian, et see ei ole absoluutselt pahatahtlik kiri selles suhtes, et see kõik tuleneb seadusest. Ja kuna nende kaubamärk on patenteeritud ja seadusega kaitstud, siis polegi midagi teha siin rohkemat.

      Nikolai on aga väga armas ja sümpaatne juba pagari saatest. Olen kindel, et nime vahetus klientuuri ei vähenda. 🙂

    • Avatar
      Vasta Lily 24. november 2017 at 13:08

      Ma ei saa aru, kuidas saab üldse LEVINUD ISIKUNIME patenteerida? Kui nime Tassikoogid ei saanud patenteerida (vt Liiseli kommentaar allpool), sest see oli ammu juba käibel, kuidas siis ülitavalist eesnime saab, see on mulle täiesti mõistetamatu. Muus osas olen muidugi nõus, et ei tasu nüüd päris Aasiaks ka muutuda, nagu Kaisa siin allpool väga hea Telija-võrdluse tõi.

      • Avatar
        Vasta Anneli 25. november 2017 at 19:48

        Tegelikult on ju väga paljud isikute nimed kaubamärkidena registreeritud. Siinkohal on oluline see, milliste kaupade osas soovitakse nt Nikolai sõna registreerida. Pagaritoodete osas ei ole Nikolai eristusvõimetu tähis, seega siinkohal võib probleemiks olla üksnes varasemad registreeritud kaubamärgid.
        Isiku nime võib selle konkreetse nime kandja ikka edasi kasutada. Selleks on kaubamärgiseaduses toodud eraldi välja ainuõiguse piirangud. Oluline on aga sealjuures see, et seda isiku nime kasutataks siis häid äritavasid järgides ( näiteks Nikolai Xxxx poolt tehtud koogid) ja vastuskirjas tugineda siis kaubamärgiomaniku ainuõiguse piirangutele (§ 16 lg 1 p 1 – kaubamärgiomanikul ei ole õigus Kaubamärgiomanikul ei ole õigust keelata teistel isikutel kasutada äritegevuses häid äritavasid järgides teiste isikute nimesid ja aadresse). Samas kui kasutada sellist vastuväidet, siis tulemuse prognoosimine on jällegi keeruline ning Nikolai peaks olema valmis oma seisukohti kaitsma nii kohtuväliselt kui kohtus.

      • Avatar
        Vasta Anneli 25. november 2017 at 19:53

        Kui sõna Tassikoogid on kirjeldav ning näitab tarbijale koheselt, mislaadi tootega on tegemist, siis inimese nimi ei näita ju toote/teenuse omadusi. Näiteks mis kaupa või teenust saaks nimi Lydia või Sophia kirjeldada – need nimed ei ütle midagi toote ega teenuse kohta, seega on tegemist eristusvõimeliste tähistega ning need nimed saab vabalt registreerida näiteks hotellide nimetusteks.

  • Avatar
    Vasta Jane 23. november 2017 at 17:22

    Edaspidi segaduste vältimiseks nt Nikolai küpsetab või tõesti ees-ja perekonnanimi lisada fb lehe nimele. Mul tuli just sefiiritordi isu ?

  • Avatar
    Vasta Laura 23. november 2017 at 17:17

    No misasjaaa, pole ju sarnane, firma tunneb ikka konkurentsi järelikult, nõme olukord. Aga mina olen suuur magusaarmastaja ja tahaks niivägaaa ühte imemaitsvat kooki?

  • Avatar
    Vasta Villu 23. november 2017 at 17:04

    Igasuguse äritegemise juures ei piisa üksnes heast soovist ja tahtest, vaid tuleb järgida kõikvõimalikke seadusesätteid. Meeldivad need meile või mitte. Et selliseid probleeme ennetada, oleks äri tegemisel kasulik enne mingi toote nimetuse kasutusele võtmist kontrollida, ega minu kavandatav toote nimi ei riku mõnest kaubamärgiregistreeringust tulenevaid õigusi. Kui ise seda teha ei oska (ja paljud ei oskagi, sest Eestis kehtivad nii Eesti Patendiameti poolt registeritud märgid kui ka Euroopa Liidu kaubamärgiregistartsioonid), siis tuleks pöörduda mõne vastava ala spetsialisti poole. Näiteks patendivolinikud tegelevad igapäevaselt selliste uurimustega. Nemad teglevad sellega igapäevaselt ning oskabad hinnata, kas tegemist võib olla rikkumisega või mitte. Selline tegevus küll maksab natuke, kuid juhul kui seda ei tee (ning tekivad probleemid kasutamisel), toob see kaasa palju suuremad kulud (nime vahetamine, uus pakend, luhtaläinud reklaamirahad), sissetöötatud (ja tarbijatele juba tuttava nime) vahetamine ja uued tutvustuskulud. Asetagem ennast hoopiski Nikolai rolli, uhul kui tal oleks endal kaubamärgiregistratsioon Nikolai. Kas talle meeldiks, et keegi kasutaks samas valdkonnas sama (väga sarnast) nime. Kindlasti ei meeldiks, ei talle ega teistele arvamuse avaldajatele. Kui naabri poeg liivakastis minu poega liivaga viskab (või muul moel kiusab), siis on naabri poeg huligaan. Kui aga minu poeg naabri poissi kiusab (ja naaber tuleb kaebama), siis minu vastus ja hoiak on – laste vallatused ja naabriema reageerib üle. Sellest Nikloai loost on palju õppida. Äritegevus on nagu iga tegevus, kus kehtib põhimõte: Keti tugevuse määrab kõige nõrgem lüli. Vahel võib see olla (vale) toote nimi.

    P.S. KASS ARTURI POSTKONTOR (kus on näidatu ka kino) on Artur Talviku registreeritud kaubamärk
    P.P.S. Kui isik, kelle õigusi rikutakse, pöördub abi saamiseks professionaali (advokaadibüroo) poole, pole selles midagi imelikku. Ükski kommenteerija pole ju tõendanud (ega näidanud), et advokaadi poolt saadetud kiri on jama. Selle jama olukorra on Nikolai ise tekitanud. Ilmselt mitte meelega, aga väike kogemus ja kooliraha, et äri tegemisel on omad reeglid. Kõikide jaoks.

  • Avatar
    Vasta Elise 23. november 2017 at 16:37

    Olen arvamuse osas sinuga samas paadis. Mina pole näiteks sellest teisest Nikolay asjast kuulnudki (Nikolai kookidest ka tegelt mitte, aga vau kui isuäratavad koogid).

  • Avatar
    Vasta Elina 23. november 2017 at 16:18

    Muidugi absurd. Tobedasse olukkorda pannud poisi. Kohtusse ka ei tahaks minna ju :O juristi poole pöörduda ise? Tean soovitada kui vaja 😉

  • Avatar
    Vasta Päikeseloojangukollane 23. november 2017 at 16:07

    Minu meelest on lugu üsna tobeda olukorraga. Mina Nikolai asemel muudaks omaenda meelerahuks nime ära ja otsiski endale isikupärasema nime, näiteks Nico või midagi muud. Oluline tegelikult on ju tortide maitse ja kui need on head, siis jätkub kindlasti kliente ka tulevikus. Edu Nikolaile!

  • Avatar
    Vasta Kk 23. november 2017 at 16:05

    Ma ei tea kas keegi juba kirjutanud seda vöi mitte,aga ei jöudnud köiki kommentaare läbi lugeda. Mina soovitaks pöörduda selle murega Artur Talvik’u poole. Tal oli enam vähem sama jama oma Kass Arturi kinoga . Et logo sarnane Ameerika firmale (kus see lõvi tuleb tähte seest välja ja tal oli kass) ja käis minu teada kohut sellega ja vist võitis et pole siiski sama jne ja pole piisavalt sarnasusi, Hr Artur oskaks kindlasti nõu anda selles osa. Aga mina tema asemel ei muudaks midagi ja läheks pigem kohtusse, iga normaalne kohtunik määraks võidu talle, sest no logos pole tegelikult midagi sarnast 🙂

  • Avatar
    Vasta Riina 23. november 2017 at 15:56

    Lihtsam on tōesti praegusel juhul nimi ära vahetada, aga ega sellepärast kliente vähemaks ei jää 🙂

  • Avatar
    Vasta Kristi 23. november 2017 at 15:49

    Mõnes mõttes olen nõus, et probleem on olemas. On nad ju ühe ja sama nimega ühes ja samas valdkonnas tegijad. Ma ei taha uskuda, et nt Pagaripoisid oleks väga õnnelikud, kui ilmuks keegi väga hea tegija nimega Pagaripoiss. Aga kui see nimekaim oleks hoopis keskpärane? Eks see oleneb vist ikkagi sellest, kui palju see konkurent jalgu jääb.
    Mis on Nikolai venepärane hüüdnimi? Äkki hoopis see panna firma nimeks? Ilmselt nimevahetuseks ikkagi läheb, sest vaevalt ühel tublil väiksel tegijal on ressurssi, et suure firmaga kohut käia.
    Minu kommentaar ei ole ilmselt see, mida teile kirjutanud Nikolai ootas, aga torti tahaks ma ikkagi võita 🙂

  • Avatar
    Vasta Sisemise Turundusguru otsinguil 23. november 2017 at 15:33

    Pole kuulnudki nendest ettevõtetest. Kuid Nikolai diabeet on seda väärt on löbi musta huumori selgelt eristuva lähenemisega bränd ning seos teise baari brändiga puudub. Õpin turundust ja võtan juba sõna ka. Ei tea kas saan kandid kaela nüüd?

  • Avatar
    Vasta Zireen 23. november 2017 at 15:17

    Ma arvan, et noormehele pigem positiivne reklaam saabus selle kirjaga, sest see Huyavinka või mis see oli, tundub nüüd küll väga ebameeldiv ettevõte ja normaalne inimene hoiab sellest nüüd peale seda infot küll eemale. Kuna ta on juba vajalikesse ametitesse pöördunud, siis ilmselt targem vastust tuleb sealt, kui siit 🙂

    • Avatar
      Vasta EloM 23. november 2017 at 15:24

      Huyavinka, bhahahahaaaaa, 😀 naersin nii, et laps ärkas lõunaunest. 😀
      Aga üldiselt +1 su kommentaari peale. Nii on!

  • Avatar
    Vasta Jana 23. november 2017 at 15:15

    Kui seadus nii ütleb, siis nii ka on. Soovitan Nikolail see nimi ära muuta ja ongi asi korras. Kliendi jaoks pole oluline, mis nime alt neid kooke müüakse. Tähtis on, et need asjad oleksid isuäratavad ja maitsvad. Piltide järgi need seda ka on ja minu näol on tegemist kindlasti uue tulevase kliendiga.

  • Avatar
    Vasta Kristina 23. november 2017 at 15:08

    Nõustun eelkõnelejatega, et jabur olukord. Siiski tundub, et Nikolaile on vähem närve- ja rahasööv meetod nimi ära vahetada.

  • Avatar
    Vasta Helerin 23. november 2017 at 14:40

    Äärmiselt lamp teema minu arust.
    Kindlasti leidub palju firmasid,mis on samanimelised ja ei ole kellegil probleemi. Miks ei võiks väike ettevõtja tegutseda oma nime all ja lihtsalt märkida lisainfosse, et pole konkreetse firmaga seost. Nagu ka välja toodud, siis logod ja kirjapilt täiesti teised, ei saa aru, kuidas inimesed peaks segadusse sattuma.

    • Avatar
      Vasta kaisa 23. november 2017 at 15:31

      teen omale väikese ettevõtte, panen nimeks nt telija, hakkan telefone müüma ja kirjutan juurde, et pole selle suure teliaga mingit seost? et siis on justkui ok kõik?
      hästi imelik arvamus siin paljudel inimestel, et intellektuaalse omandi vargus on okei, kui varastav ettevõte on väike 🙂
      (see ei tähenda, et ma nikolaid praegu vargaks peaksin, mõtlesin üldiselt. seda ma ei oska öelda, kas nikolai koogid nimetus on ikkagi piisavalt sarnane nikolay bar-buffee maitsvad pirukad kaubamärgiga, et pretentsiooni saatjal ka mingi alus oleks, ei ole nii täpselt kaubamärgiõigusega kursis).

      • Avatar
        Vasta nimi 23. november 2017 at 21:57

        ei, näide oleks pädev, kui sina teeksid firma ja paneksid sellele nimeks kaisa ja hakkaksid telefone müüma ja siis võtab veel üks firma nimega kaisa, kes müüb arvuteid, sinuga ühendust ..

  • Avatar
    Vasta LM 23. november 2017 at 14:37

    Ei no mida veel!!! Ja siis suurfirma ajab asju läbi Facebooki!?!? Aga siiski on lihtsam vist nimi ära vahetada… Kuigi logos ma ei näe sarnasust pluss üks on koogid ja teine on bar-bufee. #debiilsus igatahes jätab selle meelde ning luban, et Nikolai bar-bufeega tegemist ei tee kuid Nikolai kookidest tellin kohe, kui kooki tarvis!
    Ühe koogi võidaks küll. Oli hiljuti sünnipäev ja kooki ei söönudki. Lisaks olen halva bakteri pärast nakkuskiinikus, homme saab koju ning üks hea kook kuluks kohe kosutavat peale mitu päeva söödud haiglatoitu!

  • Avatar
    Vasta Helerin 23. november 2017 at 14:36

    Äärmiselt lamp, minu arust. kindlasti leidub palju samanimelisi kohti, miks ei võiks siis väike ettevõtja tegutseda oma nime all ja nt märkida ära, et puudub seos konkreetse firmaga.
    Ja no nagu välja toodud siis logod ja kirjapilt on täiesti teised

  • Avatar
    Vasta Malle 23. november 2017 at 14:25

    Aga mulle nii meeldib, et firma nimi on HUYTON! Miks nad seda kirillitsas ei kirjuta? 😀

    Kadrioru-Nikolaist on muidugi kahju, ja mina ei näe sarnasust, aga ta võib julgelt uue nime panna endale, kliente ta ei kaota vaid saab hoopis juurde!

  • Avatar
    Vasta A 23. november 2017 at 14:09

    Mu sõbranna soovis luua firmat ja nii palju kui asja uurisime jäi meile arusaam et sama nimi ei tohi tegutseda lihtsalt samas valdkonnas. Lisaks postitusest jäi mulle justkui arusaam, et teine firma ei ole logopoolestki üldse sarnane ju? Kurb küll, et sedasi peale karatakse ja veel facebooki kaudu? Selle “suurfirma” kohta tekib küll paar küsimust, viisakas/ametlik oleks sellised kirjad ikka meili teel saata ju 🙂 ja kui muud üle ei jää siis lihtsalt tuleb olla loominguline ja väljamõelda ainulaadne nimi 🙂
    Aga kaunid koogid on küll, mõtlesin isegi vahepeal säärase äriga alustada.

    Koogi võtaks küll, tüdruk saab 8kuuseks pühap ja just eile mõtlesin et seekord ei viitsi ise kooki küpsetada.

  • Avatar
    Vasta Keiti 23. november 2017 at 14:05

    Väga jabur. Vb lahendaks probleemi kui ta lisaks Nikolaile juurde oma perekonnanime? Koogid tunduvad super maitsvad.

  • Avatar
    Vasta Marii 23. november 2017 at 14:04

    #absurd. ?

  • Avatar
    Vasta Sarah 23. november 2017 at 14:01

    Nikolai koogid on parimad! Tegi vanaisa juubeliks meile tordi ja no ma ei olnud midagi nii head siin elus söönud. Ma ei tea, kui sellise asjaga kohtusse minna, siis ma kohtunikuna hakkaks naerma ja saadaks persse selle fancy nikolay pirukaputka 😀

  • Avatar
    Vasta Annika 23. november 2017 at 13:49

    Milles probleem? Üks teeb kooke, teine pirukaid, täiesti erinev ära 🙂 Mina prooviks küll noore tubli noormehe koogi ära 🙂

  • Avatar
    Vasta Airika 23. november 2017 at 13:41

    WTF. Kuidas on Nikolay Bar-buffee sarnane nimega Nikolai koogid?!?!?! Isegi logod täiesti erinevad. Ainult ühe inimese nimi võib Nikolai olla? Haige.

  • Avatar
    Vasta Kristi 23. november 2017 at 13:39

    Mitte küll otseselt samasse auku käiv asi, aga samamoodi on ju Vahvlihaldjad. Need kirevad makroonid, küpsised ja muffinid.. neid nad ju tegelikkuses ise ei tee, vaid tellivad väiksematelt tootjatelt ja müüvad enda nime pähe. Sellist eksitamist on nii palju. Ja kui seal teenindajatel küsida, siis ùtlevad, et nemad ise teevad. Eks see kadeduse ussike on kõigil nii suur

    • Avatar
      Vasta Lilian 23. november 2017 at 15:03

      Põhimõtteliselt kogu vahvlihaldjate toodang tuleb tegelikult Mamac nimelisest firmast, mida nad kunagi ei tunnista.

      Samas Tassikoogid on ka sitaks kaua jauranud, et nemad on sõna Tassikoogid leiutanud ja vahvlihaldjad ei tohi seda sõna müügiks kasutada. Täpselt ei mäleta, kuidas lugu oli, Facebookis käis mingi sõda mõni aeg tagasi.

      Nikolaile ütleks nii palju, et enda närvide mõttes lihtsam nimi ära vahetada, aga kiusu mõttes ei teeks seda, sest sarnasus puudub ja alus süüdiolevaks nõudeks samuti.

      • Avatar
        Vasta Liisel 23. november 2017 at 16:01

        Pool Vahvlihaldjate toodangust on toodetud Vahvlihaldjate poolt (mitte ainult vahvlid) ja pool oleme ostnud sisse teistelt väiketegijatelt, kes kõik valmistavad tooteid meie kohvikusse vabatahtlikult. Kedagi orjatööle meie kaubamärgi alla sunnitud ei ole. Järelikult on see Mamaci huvi ja talle kasulik, et ta jätkuvalt Vahvlihaldjate kohvikusse küpsetab. Lisaks on see meie ärimudel, mis aitab maandada kohviku pidamisega kaasnevaid riske, sest me saame oma kaupa ilma siduvate püsikuludeta optimeerida. Valikus on see vs kondiitri palkamine. Kes arvutada oskab, mõistab, millised on ühe või teise mudeli plussid ja miinused.

        Mis puudutab tassikooke, siis tõepoolest, me saime nõude Tassikookide kohvikut esindavalt advokaadifirmalt, lõpetada sõna “tassikoogid” kasutamise, millega me nõus ei olnud ja ei ole ka edaspidi, sest tegu on eesti keeles käibeloleva kondiitritooteliiki määratleva sõnaga. Sama nimega tooteid müüvad veel Eestis pea kõik kondiitritooteid valmistavad ettevõtted: Gustav, Mademoiselle, Coop, Rimi, Fazer jpt ning “Tassikookide” (mitte samanimelise kohvikuga seotud) retseptiraamatuid ja retsepte on ka meie vabariigis välja antud mitmeid. Samuti on meil salvestatud kinnitus Patendiametilt, et sõna “tassikoogid” ainuõiguse omandamine Eestis ei ole võimalik. Tassikoogid OÜ’l on kaitstud LOGOGKUJUTIS. Sõna “tassikoogid” registreerimine lükati Patendiameti poolt tagasi juba mitu aastat tagasi.

        Nikolaile edu ja kõik kiusajad võiksid rohkem enda brändiga tegeleda, siis võib-olla poleks vaja konkurentsi pärast nii palju muretseda.

        Liisel, Vahvlihaldjad

  • Avatar
    Vasta N 23. november 2017 at 13:22

    Siit loost tundub natuke küll, et seadus on Nikolay poolt. Aga ehk leiab siit head infot – https://ariregister.rik.ee/nimeparing.py . Arukas oleks ehk lisada perekonnanimi oma ettevõttele. Siis peaks olema selgelt eristuv. 🙂

  • Avatar
    Vasta K2xu 23. november 2017 at 13:20

    Eks nad tunnevad hirmu, sest konkurents on nende jaoks liiga kõva. Mina tema asemel nime ei muudaks ja las siis kaebavad. Usun, et õiglus jääb tema poole, sest juba ainuüksi FB pole ametliku kirja saatmiseks mõeldud koht ja ta ei pea sellest välja tegema. Jõudu ja jaksu! Selle asja peale lähen tema küpsetisi nüüd proovima 😀

  • Avatar
    Vasta Getter 23. november 2017 at 13:18

    Minu arvates on bar-buffeel ja tortide/makroonide/küpsetiste tootmisel ikka väga suur vahe ja seetõttu ka juba ettevõtted on väga erinevad. Leian, et selline suurfirma kisa on tobe, sest esiteks on logodki täiesti erinevad. Kahju noormehest, ta tundub väga sümpaatne ja no niii meeldiv on näha inimest, kes tegeleb endale meeldiva hobiga ja suudab sellest ka veel endale elatuse luua.
    Loomulikult ongi üheks variandiks, et ta paneb kas oma perekonnanime lõppu või muudab kuidagi muudmoodi oma ettevõtte nime ära, kuid isiklikult leian, et see on lihtsalt tobe.
    Nikolaile aga jõudu ja jaksu edaspidiseks.

  • Avatar
    Vasta Evelin 23. november 2017 at 13:16

    Arvan ka, et oma perekonna nime lisamine lahendaks selle “probleemi”. 🙂 Edu talle!

  • Avatar
    Vasta Jkk 23. november 2017 at 13:16

    Mina arvan ka, et uurigu kuskilt, peaks ikka saama oma nimelise firma teha. Ja noo koogid on küll tal ilusad.

  • Avatar
    Vasta Maarja Kurusk 23. november 2017 at 13:13

    Issand mina tema asemel saadaks nad sinna kus päike ei paista ja ajaks oma asja käiks nendega kohtus ja hiljem saaks naerda selle kõige üle . Sest olgem ausad need logod on nagu öö ja päev . Täiesti erinevad . See et mingi suurfirma jääb klientidest ilma siis vb asi selles et nende tooted pole piisavalt head ja on mega kadedad kuna noormehe koogid/tordid viivad keele alla ! 😀

  • Avatar
    Vasta Merka 23. november 2017 at 13:13

    Täiesti hulluks lähevad oma seaduste ja õigustega. Minu arust on ka logod vägagi erinevad. Aga see selleks, Nikolai kooki prooviks küll:)

  • Avatar
    Vasta Ragne Straus 23. november 2017 at 13:12

    No aru ma ei saa, kus on sarnasus? Siga ja kägu on ka sarnasemad kui need kaks logo.

  • Avatar
    Vasta Kair 23. november 2017 at 13:10

    Ma küll seadustest midagi ei tea eriti. Aga nikolay ja nikolai on ju erinevad. Usun, et sarnaseid või samade nimedega küpsetajaid leidub hoolega. Saan aru, kui nimi oleks toomas ja siis teeb nikolai nime alt kooke aga kui see oma nimi ka, Absurdne!

  • Avatar
    Vasta Kristel 23. november 2017 at 13:09

    Ma arvan, et noormehel tasuks pöörduda Patendiameti poole ja nõu küsida, mis ta tegema peaks:
    Tasuta konsultatsioonid
    Abi taotluste vormistamisel ning lõivude kohta saab vastuvõtust telefonil 627 7911.
    Vastuseid patenditaotluse ja kasuliku mudeli taotluse vormistamisega seotud küsimustele saab igal teisipäeval kella 15.00–17.00. Vajalik on eelregistreerida telefonil 627 7910, 627 7944 või e-posti aadressil leiutis@epa.ee.
    Kaubamärkide registreeritavuse ja õiguskaitse küsimustes jagatakse nõuandeid telefonil 627 7937 tööpäevadel kella 9.00–13.00, kohapeal neljapäeviti kella 14.30–16.30 ning igal ajal e-posti teel kaubamark@epa.ee. Kohapealseks konsultatsiooniks on vajalik eelregistreerida telefonil 627 7937 või e-posti aadressil kaubamark@epa.ee.
    Tööstusdisaini registreerimist puudutavaid konsultatsioone antakse telefonil 627 7918 või e-posti aadressil disain@epa.ee igal tööpäeval kl 9.00–13.00. Patendiametis kohapeal (Toompuiestee 7, Tallinn) antakse konsultatsioone igal kolmapäeval kella 14.30–16.30. Kohapealseks konsultatsiooniks on vajalik eelregistreerida telefonil 627 7918 või e-posti aadressil disain@epa.ee. Konsultatsioonid on mõeldud disaineritele, väikeettevõtjatele ja füüsilisest isikust ettevõtjatele.
    Nõuandeid ja infot geograafiliste tähiste registreeritavuse ja õiguskaitse küsimustes saab e-posti aadressil kaubamark@epa.ee.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. november 2017 at 13:12

      ta on juba pöördunud

  • Avatar
    Vasta L. 23. november 2017 at 13:09

    Inimlikust vaatepunktist lähtuvalt leian ka mina, et igal inimesel on õigus kasutada oma nime vastavalt soovile. Need kaks logo on piisavalt erinevad selleks, et kliendid saaksid vahet teha – keeleline erinevus torkab silma kaugelt!

    Iseasi küsimus on see, et Nikolai soovib “kopeerida” ettevõtet, kes on Eestis tegutsenud lausa 2012 aastat. Huvitav, kas kirja saatnud ettevõtet saaks nüüd vastu süüdistada valede faktivigade esitamises? 😀 Mõttetu hirmutamine oma juristidega, ei tasu vast karta…

  • Avatar
    Vasta MarianneL 23. november 2017 at 13:08

    Minu arust see vene-eesti kirja segu on nagunii tobe 😀 tahaks Hukolai koogid lugeda. Ehk polegi nime-ja logomuutus halb idee. Saab panna ka Nika või Nikita vms (ma ei tea, mis õige hüüdnimi on). Kuskile kohtusse ei hakkaks küll ronima ja närve kulutama, nagunii saab reklaami juba 😉

    • Avatar
      Vasta G. 23. november 2017 at 13:32

      Nõus, et tobe 🙂 Hüüdnime järgi võiks olla siis Kolja Koogid – ja seda KoKo’t saaks logo kujundamisel ilusti ära kasutada.

      • Avatar
        Vasta Ann 23. november 2017 at 13:55

        KoKo arhitektid lähevad siis närvi

        • Avatar
          Vasta G. 23. november 2017 at 14:12

          No ma pidasin ju silmas puhtalt logo kujundust, mitte kaubamärki, arhitektuur on väga teine valdkond ka.

          * ja unustasin mainida, et loosis ei osale 🙂

  • Avatar
    Vasta annika kaldas 23. november 2017 at 13:06

    Oh jah, maailm on ikka üks ütlemata kirju koht 🙂 Jõudu ja jaksu Nikolaile oma kookide ja tortide küpsetamisel. Need kaks logo näevad ikka ütlemata erinevad välja. Aga eks suur tegija peabki kartma 🙂

  • Avatar
    Vasta Anni Aksberg 23. november 2017 at 13:06

    Lihtsalt absurne kuidas suured nn firmad üritavad väikestest lahti saada , käisin Ülemistes ja kûlastasin seda kohta no polnud midagi nii erilist .
    Kui hakata nokkima firma logo kallal on see kui öö ja päev ? soovitan firma nimeks panna” No Nikolai” ?. ilmselgelt nägid nad Nikolais konkurentsi ja see ärritas neid . Ma valiksin selle noormehe koogi igatahes , tundub suur suutäis magusat 😛
    Mina soovin Nikolaile edaspidi edu !

  • Avatar
    Vasta Lillllll 23. november 2017 at 13:06

    Selline asi ajab ikka hirmus vihaseks. Inimese enda EESNIMI on Nikolai… Kui aus olla, tekitab tugeva soovi Nikolay bar-buffee teenuseid edaspidi täielikult vältida, kuigi iseenesest tooted on seal head.

  • Avatar
    Vasta Anni 23. november 2017 at 13:05

    Päris naeruväärne tegelikult …. kui nendel head kaubad ha klientuur suur siis vaevalt see klient selle nime sassi ajab ! Nikolai koogid näevad tõesti head välja 🙂 edu ja jaksu talle !

  • Avatar
    Vasta Dagne 23. november 2017 at 13:04

    Uskumatu, et mingi suurfirma läheb väiksele tegijale niimoodi kallale. Nagu Nikolai nüüd võtaks suurfirmalt kliendid ära. Appi, mis toimub küll. Logod täiesti erinevad. Selle järgi siis ükski Nikolai nimeline ei tohi kunagi oma nimega firmat (magusa) teha, hoidku nüüd alt kõik Kalevid, kel äkki plaanis ka vaikselt kooke tegema hakata ja oma nime alt äritsema.
    Olen täiesti Nikolai ettevõtmise poolt, hoian talle pöialt, et kõik tema magusad ahvatlused ebamaiselt hästi välja tuleks 🙂

  • Avatar
    Vasta K2 23. november 2017 at 13:04

    Totter lugu küll, aga eks seadus ole seadus. Üks asi on kirjapildis logode erinevus, aga teine asi on kuulmise järgi. Parimad tagasisided levivad ju ikka suust suhu – usun, et siit tekibki üldse see küsitavuse koht. Tõenäoliselt ei oskaks (ei jää meelde) suur osa inimestest “Nikolay Bar-Buffee maitsvad pirukad” nii pikka ja lohisevat nimetust väljagi öelda ja ikka öeldakse need “Nikolai koogid”, mis on hulga suupärasem eneseväljendus. Ja kui suure Nikolay kookide kohta soovituse saanu läheb FB-st infot otsima, siis voilaa.. ongi “Nikolai koogid” olemas ja suure firma potentsiaalne klient kadunud.
    Ise toetan kahe käega pisikesi tegijaid. Oma väikse ahju ja kuldsete kätega tehtud kordumatud küpsetised on minu arust hulga paremad, kui suurfirma toodang. Loodan, et kõnealune noorhärra leiab endale siiski jätkamiseks uue nime ja seetõttu püssi põõsasse ei viska :).

  • Avatar
    Vasta Maarja 23. november 2017 at 13:04

    Tere!
    Lausa hämmastav, et keegi suurtest firmadest on võtnud isegi vaevaks tegeleda sellise asjaga. Peale ühe nime ning ühe tegevusala kattumise pole mitte midagi sarnast.
    Mida aga reaalselt teha soovitaksin- minna ise konkurentsiametisse ja rääkida ära,mis on. Kui ka nemad tõesti leiavad, et firma nimed võivad segadusse ajada jms,siis ehk tõesti nimi ära vahetada (mis oleks ilmselgelt ülinõme ja tobe,aga mis seal ikka).
    Loodan, et Nikolai jätkab ikka kookide tegemist 🙂 nüüd on mul endalgi koogiisu peal 😀

  • Avatar
    Vasta E 23. november 2017 at 13:03

    Nikolai võib ju oma perekonnanime enda brändile juurde panna, siis ei saa mingit probleemi olla.

  • Avatar
    Vasta Carolin 23. november 2017 at 13:02

    Suht absurdne teema. Kas siis inimene ei tohi kasutada enda nime, et oma kooke reklaamida 😀 Äkki selle suurfirma arvates peaks Nikolai oma fb lehe nimeks panema siis näiteks “Laura koogid”. ? Päris idiootne. Ning isegi logod on vägagi erinevad. Aga ju siis nad teavad, et Nikolai koogid on väga maitsvad ning suurest kadedusest tahavad tüli norida 😉

  • Avatar
    Vasta väga väga naine 23. november 2017 at 13:01

    SUURFIRMA =)
    Maivõi =)
    Oleks veel Hagar või midagi, kes krt üldse teab seda Nikolai pirukate firmat, peale nende, kes nende söögikohas käinud?
    Mina käisin ja mulle väga meeldis. Kusjuures söök oli suht tavaline (ent ma ka pirukaid ei söönud, sel hetkel oli klopitud munade isu), aga sisekujundus põnev, kempsu kujundusega olid nad eraldi vaeva näinud, ja kenad vene noormehed teenindajateks, kõigile tere ja headaega ütlemas – nii tore.

    Et noh – mul ei ole midagi Nikolai vastu, kes teeb oma kooke ja on ilmselt ka tore, aga no kui raske on teha seda natuke teise nime alt? Nikolai pirukate söögikohas on selgelt selle nime peale rõhutud: seintel pildid kuulsatesi Nikolaidest, Nicolidest, Nicodest jne ja see meesteenindajte värk.

  • Avatar
    Vasta Laura 23. november 2017 at 13:01

    Intellektuaalse omandi korral ei ole ainukene sarnasuse kriteerium logo. Hinnatakse ka nende kõla. Antud juhul on mõlemad Nikolai’d. Mina isiklikult küll ütleksin, et kui ma kuulen nime Nikolai, siis minu esimene mõte on see buffee Tallinnas (ilmselt põhjusel, et ma mõnda seal töötavat inimest), aga sama eksimuse võib teha ka iga teine inimene. Lihtsalt lisand koogid jätakski sellisel juhul tarbijale mulje, et see on sama firma toode, aga lihtsalt koogid.

    Intellektuaalse omandi kaitsmisel ei olegi muud varianti, kui minna kohtusse, et rikkumine lõpetataks. Väga vabalt oleks võinud see ettevõte minna kohe kohtusse, aga ta valis variandi, et ta annab võimaluse inimesel ise see nimi ära võtta.

    • Avatar
      Vasta Teele 23. november 2017 at 13:42

      Juriidiliselt ainus asjalik kommentaar. Rahvas, palun ärge andke Nikolaile soovitusi emotsioonide pinnalt! Tegemist on tõsise asjaga, kaubamärgi omanikud kaitsevad oma õigusi väga ja kohtusse minek ei ole mitte mingil juhul Nikolai huvides.

      Olen ka seda meelt, et kui Nikolai ei soovi oma nimest ja logost loobuda, tuleks alustada patendiametist ja kui abist puudu jääb, tuleks konsulteerida mõne intellektuaalse omandi õiguse valdkonna juristiga. See aga tähendab üldiselt koheselt rahalist kulu. Soovin edu!

      • Avatar
        Vasta anonüümne 24. november 2017 at 13:11

        Ka nõus, et enamik annavad siin nn nõu lihtsalt emotsiooni pealt. See kiri ei ole lihtsalt kiusamiseks, seadus on seadus. Seaduse mittetundmine ei vabasta selle täitmisest. Nii lihtsalt on. Nikolaile aga jõudu, ehk saab asjatundlikelt head nõu ja leiab lahenduse liigsete kulutusteta (sh närvikuluta) 🙂

  • Avatar
    Vasta K 23. november 2017 at 13:00

    Jep, täiesti absurd.
    See, kes need logod segi ajab, peab olema kas nägemispuudega või loll.
    Ei tea kas sellele firmale sobib kui uus nimi oleks näiteks Nikolai teine?? 😀

  • Avatar
    Vasta Diana 23. november 2017 at 12:59

    Ma arvan, et tegelikult on tegemist pisikese ettevõtmisega ja probleemi justkui ei tohiks olla. Samas kui teine on siiski oma nime registreerinud siis oleks aus Nikolai kookidel endale uus nimi valida ja see enda brändiks teha. :/

  • Avatar
    Vasta Maarika Sale 23. november 2017 at 12:58

    Absoluutselt nõus, ei ole siin mingit kopeerimist. Igaljuhul head närvi ja suurepäraseid küpsetisi! ?

  • Avatar
    Vasta Sirle 23. november 2017 at 12:58

    Absurd, need logod on väga erinevad. Mina ei vahetaks nime ja las lähevad kohtusse 😀 ma ei usu et ta kaotab.

  • Avatar
    Vasta Kellu 23. november 2017 at 12:57

    Olen 100% samal arvamusel kui sina Mallukas.
    Minu arvates teevad need inimesed, kes ei kuulu suur firmade alla, palju paremaid maiuseid. Nende toodetes on rohkem armastust ja rohkem soojust sisse pandud. Nende tooted on unikaalsemad.
    Ja kui Nikolai tahab küpsetada siis las ta teeb seda ikka oma nime alt. See on tema brand ja kõik.

  • Avatar
    Vasta M 23. november 2017 at 12:56

    Ausalt öeldes seostasin mina esimese hooga seda noormeest kohe just Nikolay bar-buffeega. Hakkasin kerima ja mõtlesin, et ta ongi kuidagi antud bar-buffeega seotud. Niisiis mina mõistan küll, millest selline segadus. Ei ole üldse välistatud, et ma võiksin need kaks asja ka facebookis, kus font on sama ja pealkiri ka ligilähedane, sassi ajada.

    Muidugi on kehva, et Nikolai nüüd uue nime peab endale mõtlema (ja turundama), kuid mõistan ka teist osapoolt.

    Sattusin isadpäeva puhul Nikolay bar-buffeesse pirukaid ka sööma ja koht oli väga armas, leti taga olid kõik noored vene mehed, kes tegid oma tööd säravate silmadega ning pirukaid oli palju ja need olid tõesti väga head. Ja neil on seal kohalik kass ka, keda vilksamis näha võis 🙂

    • Avatar
      Vasta nimi 23. november 2017 at 14:04

      tekkis kohe küsimus, et kas nad diskrimineerivad teisi tööle kandideerijaid soo ja rahvuse põhjal. vot SEDA võiks nüüd ka uurima hakata. et kui vene noormees ei ole, siis tööle ei saanud ja sel põhjusel.

      nikolai koogid on ilusad küll, aga see diabeedi jutt seal all on ikka täiesti kohatu ja isegi õõvastav.

      • Avatar
        Vasta M 23. november 2017 at 15:07

        Minu teada ei ole neil kohustust teha uute töötajate tööle võtmiseks avalikku konkurssi, niiet võibolla on nad seal kõik sõbrad-tuttavad ja kui kedagi uut on vaja, otsitakse kõigepealt oma tutvusringkonnast?

    • Avatar
      Vasta Gerly 23. november 2017 at 15:27

      Olen proovinud-näinud-kuulnud Nikolai kookidest. Sellest teisest bar buffee nikolaist kuulsin täna esimest korda 😀 vôib-olla on pôhjus see, et ma ei ela Tallinnas ?. Niiet kas tôesti kui keegi kusagil mujal kui tallinnas ütleb nikolai… siis ongi kohe môeldud seda buffee bar nikolaid?! Suht potato poteito olukord.

  • Avatar
    Vasta Triinu 23. november 2017 at 12:54

    Kas ta osales seal pagarisaates ka? Jube tuttav noormees on. Aga olen nõus sellega, et nendel nimedel on ikka erinevus üsna suur ja pole mõtet norida sellise asja pärast. Aga edu talle igatahes 🙂
    P.s need koogid on väga isuäratavad!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. november 2017 at 12:55

      Osales jah 🙂

  • Avatar
    Vasta Kati 23. november 2017 at 12:54

    Tere!

    Väga hea on lugeda, et minu endine kursavend on teinud oma hobist ettevõtmise. Ta oli kooli ajal suur koogiküpsetaja ning osales ju ka “Eesti Parim Pagar” saates. Vaevalt Nikolai oma logo nimelt kellegi teise omaga sarnaseks teha soovis, eriti kui ta oma enda nime logos kasutab 🙂 Aga edu talle edaspidigi kookide ja maiustuste valmistamisel, mis iganes nime all siis see olema peab.

  • Avatar
    Vasta Liis 23. november 2017 at 12:53

    😀 see on tõesti naljakas-absurdne olukord. Minu meelest pole ka need just eriti sarnased logod 😀 Kirjapiltki teine. Ei tea miks ta sellele ettevõttele nii hambusse jäi. Igatahes kahju :(. Aga, mis teha, las mõtleb uue nime siis kui muud üle ei jää, ega koogi maitse sellest ei muutu 🙂 Edu talle!