AVALDAN ARVAMUST

kahepalgelisus iga nuka peal

16. detsember 2017

Kui ma nägin kohalikus poes känguru liha, siis ostsin selle pikemalt mõtlemata ära. Ma olen seda söönud enne ühe korra elus, Austraalias. Me läksime sõpradega Timi farmi ja ühel õhtul grillis ta meile hõrgutavat känguruliha ja serveeris värske salatiga. Ma ei tea, kas see tõesti oli tol hetkel nii hea, või võis see imeline kogemus olla rohkem seotud sellega, et ma olin vaene kui kirikurott ja eelnevatel päevadel mingisuguseid suvalisi nuudleid endale sisse kühveldanud. Mälestustes oli see ÜLI hea ja no rändas poekorvi.

Enne kui süüa tegema hakkasin, tegin sellest ka Instagrammi pildi ja keegi kirjutas mulle midagi sellist, et väga kahepalgeline on see, et ma elevantide eest tsirkustes seisan, aga känguru söön rahulikult ära. Et miks on känguru halvem. Ega jah, ma pean tunnistama, et ma enne niimoodi ei mõelnud ja peale selle liha söömist võin öelda, et oleks võinud ta rahuliku südamega sinna poodi jätta ka, aga no mõtlema pani ikka. Et kui ma olen mingisuguste loomade kaitseks välja astunud, siis see võtab mult edaspidi õiguse teha mitte nii teadlikuid valikuid, sest muidu oleks see kahepalgeline?

Et kui tsirkusi boikoteerin, siis järelikult ei tohiks ma iial ühtegi looma süüa ja nahka kasutada, sest ise ma ju see ühe korra ütlesin, et ma hoolin loomadest, miks ma siis valetasin, eks?

Minu meelest tundub loogiline, et enamik meist on selles suhtes “kahepalgelised”. Meil on igaühel omad põhimõtted ja maailmavaated, mida me järgime, aga samas võib meil vabalt olla selliseid harjumusi, mis laias laastus nende esimestega vastuolus on. Ma reaalselt tean ühte naist, kes tassib isegi rongiga ja ühistranspordiga sõites sinna oma turvatoolid kaasa, sest see on lastele ohutu liiklemine ja tema ei taha teha järeleandmisi laste turvalisuse osas, samal ajal jätab väikseid lapsi ööseks üksinda koju, sest tahab väljas käia. On ju vastuoluline? Aga samas, mis temast siis vähem kahepalgelise inimese teeks? Et kui ta juba lapsi ööseks koju jätab, pangu siis kohe enda turvatoolid ka põlema, sest tal puudub edaspidi õigus üldse laste turvalisusest rääkida?

Ma tean inimest, kes on kõige kõvem spordivend üldse, sööb jube tervislikust ja hästi, kuid suitsetab nagu korsten. Mis teha, igal ühel on omad head ja vead, nagu juba vanad eestlased ütlesid. Nõnda ka mul ja ausalt, mul vahel tekib endal ka tunne, et ma olen lõhestunud inimene. Et ühest küljest ma näiteks mõtlen kogu sellele loomade kasvatamisele ja sellele, kuidas me seda liha saame, mis poelettidel on ja ma EI TAHA olla osakene sellest sitasest süsteemist. Teisest küljest söön steiki ja mõmisen, et isss-sss-sssand kui hea. See aplus on ikka õudne asi!

Eile jäi silma ka arutelu Palja Porgandi üle. Et mis õigusega on ta nii kahepalgeline, et räägib enda keha armastamisest, ise nii üles tuunitud kunsttissidega tibi. Ma alustan selle üle jutustamist üldse paari kuu tagusest ajast. Ma lugesin mingisugust Palja Porgandi postitust ja mul tuli üli hea mõte, et ma teen ühe naljapostituse. Niiöelda feik-reklaampostituse, näiteks kardinatest või muust suvalisest asjast. Ja siis teeks seal postituses Palja Porgandi stiili. Et üle lause oleks siis minust mingi ERITI seksikas pilt, aga no ilmselgelt minust selliseid pilte ei saaks kui Porgandist, seega oleksin ma teinud need kõik mega üle võlli. Noh, ma siin niisama, kardinat endale kiimase näoga näkku hõõrumas. Ma siiin niisama diivanil palja perssega, kardin hargivahe varjamas, endal mõtlik pilk kaugusesse. Ma juba vaimusilmas nägin seda postitust ja kujutasin ette, kui naljakas see olema saab. Kõik, kes Porgandi blogi näinud on, saaksid ju aru, et ma tema üle nalja viskan ja siis me saaksime kõik kõhutäie naerda, sest noh… Vaata ometi seda mõttetut ajudeta piffi, kes oskab endast ainult kiimas näoga persepilte üles riputada. On ikka sisutühi inimene, eks!

Siis hakkasin mõtlema, et inimene ajab oma asja, teeb oma trenni, ju siis tal on palju erinevaid fotoshuute, et tal kogu aeg neid erinevaid pilte nii palju on. Seks müüb, keha tal on, raha ta teenib ja mis kõige olulisem – ma mõtlesin välja, et kui mul oleks selline keha ja kogu aeg erinevaid ilusaid pilte endast varnast võtta, siis no NO SHIT, et ma kasutaksin neid oma blogis ka. Seega rääkis minus vaieldamatult ainult kadedus, pole midagi teha. Aga ometi olin ma tema säärast käitumist ka halvustanud ja isegi sarnaselt teistega mõelnud, et peale selle, et nii loll (sest, noh, ilus ju :D) on nii kahepalgeline ka, sest ta ju promob pidevalt enesearmastamist ja tervislikke eluviise, aga mis enesearmastusest saab juttu olla inimesel, kellel on kunsttissid ja -juuksed ja -küüned?

Nüüd mõtlen, et… aga miks mitte? Inimene võib olla ju tervislik, kuid tahta uusi tisse. No las ta tahab siis! Ma ei kavatse siin teha mingisugust süvaanalüüsi inimesele, keda ma ei tea, aga kui ma õigesti mäletan, siis on PP puhul tegemist neiuga, kellel on aastaid olnud toitumishäired. Need ei tule üleöö ja niisama inimestele, kelle enesekindlusega kõik korras oleks. Ja öeldakse ka, et toitumishäire jääb mingil määral inimesega alati. Seega on neiu, kes on võidelnud enesehinnanguga, nüüd jõudnud punkti, kus ta ON lõpuks endaga rahul. Ja tahab seda teistele ka näidata, sest for fuck sake, ta SAAB! Miks ta siis teha ei võiks? Ja kui kasvõi üks sajast naisest nendest piltides leiab selle motivatsiooni, et kõik, ma lähen ka trenni ja hakkan tervislikuks, siis need ülejäänud üheksa, kes hambaid krigistades kriiskavad, et “kole ja võlts” võivad oma kurjuse otsas edasi istuda, sest reaalne tulemus on ikka see, et Porks on selline nagu ta on, see üks naine ongi motiveeritud ja ehk muudab oma elu ja need üheksa visisevad kurjalt üksi kodus 😀

Mis siis, et ta võib-olla 20 aasta pärast mõteb, et kurat, mu tissid olid enne ka päris ilusad. Mis siis? Las mõtleb siis. Meil kõigil on asju, mida me 20 aasta pärast enda kohta mõtleme, et krt, seda poleks pidanud vist tegema. Vahet pole, mis see asi siis ka ei oleks. Ja äkki ei mõtle, kust me ka seda teame.

Tõesti absurdne on tänapäeva maailmas, kus toimub kogu aeg nii kohutavaid asju, muretseda nii ebaoluliste asjade üle, nagu kas üks loomasõber ikka on NII suur loomasõber, kui ta väidab, või kas ühel tervist promoval inimesel võivad olla kunsttissid. Teate, see on vaba maailma võlu. Me kõik võime teha ja olla täpselt sellised inimesed, kuidas meie hing ihaldab. Ja isegi kui mõnikord teiste valikud meile ei meeldi, siis tuleb aru saada, et me saame ikkagi elada ainult oma elu ja muuta saame nii palju, et ise neid asju ei tee, mis teiste juures ärritavad. Ülejäänu on juba inimeste enda asi ja miks selle peale üks elurõõmus ja äge inimene aega kulutama peaks, ma tõesti aru ei saa. Kuigi raske on endale kadedust tunnistada, siis mõnikord tuleb ka seda teha.

Ma siiamaani mõtlen, et päris kurb oleks see Palja Porksi imiteerimise post olnud, sest iga pilt oleks võinud omada allkirja: “Tahaks ka nii sale ja fit olla nagu porks, aga sai meeldib rohkem”, või midagi muud sellist 😀 No ausalt, naised, kes teda veel ei tea, palun vaadake ja öelge, kas te EI ole kadedad? Kasvõi natukene? Mina küll olen ja no jumal sellega. Samas olen ma kindel, et kui ma näeksin ja teaksin kõiki naisi, kes seda postitust loevad, siis ma leiaks teilt igaühelt omaduse, mille üle ma kade oleksin. Siiralt ja südamest :D! Kellel on imeilusad pruunid silmad, kes oskab hästi kududa, kes laulab kauni häälega, kes oskab tantsida, kellel on silma kodukujunduses, kes on hea kokkaja, kellal ülihea huumorimeel – seda võiks loetlema jäädagi.

Ma kunagi korrutasin ka endale, et “kui ma ütlen, et mulle midagi ei meeldi, siis ma ei ole kade, vaid mulle lihtsalt ei meeldi!!!”, aga vanusega olen aru saanud, et pahatihti on see ikka kadeduseuss, mis meid paneb asju kõõrdpilguga vaatama. Sõbrad, sitta sellest kadedusest ja oleme parem need inimesed, kes teisi aitavad, kaasa elavad ja võitude üle rõõmustavad, selle asemel, et ennast ussitada ja süüa mingi mõttetu juraga.

Aga… sõbrannadega tagaselga võib ikka teinekord klatšida, nii hea hing ma veel ei ole, et seda ära lõpetada suudaks. Naeruväärne on see, et mõni oma õelust ja kurjust sellega “matab”, et “vähemalt ma ei räägi tagaselga!”. Nagu, ma küll eelistaks, et inimesed koledusi minust just TAGASELGA räägiks, miks jumala eest peaksin ma seda jama kuulda tahtma 😀 Aga sellised avalikud väljaütlemised võiksime me kõik limiteerida ainult heaks, sest noh… headus sünnitab headust ja tore on ju, kui inimesed sinu vastu ka kenad on, mitte ei ürita sind igal sammul maha teha.

Mina kaugustesse vaatamas ja unistamas ilusast maailmast 😀 (tegelt hoian pead üleval, et lotti näha poleks, krt, Paljas Porgand raudselt ei pea nii tegema #kade :D)

Kas teie olete kadedad? Kelle peale? Aga kahepalgelised? Et kas teete ühte asja näiteks täiega, aga mõnest teisest samaväärsest ei hooli sugugi? 

Loe ka neid postitusi!

58 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta SP 19. detsember 2017 at 18:53

    Minu arvates inimesed kipuvad minema äärmustesse ja puhuvad seetõttu pisiasjadest suuri probleeme üles. Võiksin ka väita, et need veganid, kes pool elu on liha vitsutanud ja nüüd kummardavad ainult juurikaid, siis on ka nemad kahepalgelised, kui siunavad neid, kes liha söövad. Vat nende veganite suhtumine on mulle küll hakanud vastukarva käima ? Mina olen jällegi ka kahepalgeline, kuna mulle ei meeldi loomade piinamine, tapmine jms. kuid liha siiski söön, kuna liha on söödud juba aegade algusest ja mulle maitseb. Lihtsalt ise ei hakka ühtegi looma killima ja näha ka ei taha seda killimist.

  • Avatar
    Vasta Helen 18. detsember 2017 at 21:02

    See näide naisest, kes turvatoole veab ja lapsi üksi jätab, on päris? 🙁 Kui lapsed on turvatooliealised, siis ilmselt pigem alla 10? Nii noori ööseks üksi jätta on küll ohtlik, mida iganes võib ju kodus juhtuda. Kas sotsiaaltöötaja vm ei peaks asja uurima?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 18. detsember 2017 at 21:17

      No ma pead anda ei saa, aga sain lugejakirja, kus ta uurib, et mida säärase tuttavaga teha, ega ma ka ei osanud vastata 🙁

      • Avatar
        Vasta Helen 19. detsember 2017 at 08:32

        Kurb 🙁

  • Avatar
    Vasta Hsg 18. detsember 2017 at 00:15

    Mulle küll Porgand meeldib, olen kade ka. Kujutan ette mis vaeva selle keha jaoks näinud on 😀

    Okok, kui Suvistega koos olid siis olin veel max level kade ?

  • Avatar
    Vasta Mia 17. detsember 2017 at 17:46

    Ma ka ei saa aru miks see porgand nii paljudele viimasel ajal hambusse jääb. Või see jutt, et misasja ta propageerib enesearmastust kui endal rinnasuurendusop ja geelküüned jnejne. Ma olen ka enesearmastuse poolt ja üldiselt meeldingi endale, aga vot üks asi mis on minu jaoks mu rist ja viletsus on mu nina. Tee mis tahad seda ma ei suuda armastada. Ning kui oleks võimalik, siis läheksingi sellega opile ja oleksin õnnelikum. Ma arvan, et temal oli sama rindadega. See ei tee minu arust temast kahepalgelist inimest.
    Üldse tundub tubli ja toimekas tüdruk ning tema blogist kumab ikkagi läbi palju positiivsust, mis on minu arvates ainult tore.

  • Avatar
    Vasta r 17. detsember 2017 at 15:17

    see on jah nii veider teema. ma oma elus pole küll veel täiuslikku inimest näinud. igal ühel omad asjad. tänu sellele sotsiaalmeedia ohtrale kasutamisele ongi nüüd tekkinud mingisugune täiuslikkuse surve. saad aru sa pead olema täislik!! vaata, et sa ikka jumala eest ühtegi viga ei tee 😀

  • Avatar
    Vasta T. 17. detsember 2017 at 14:54

    Aga veel sellest kade olemise teooriast ka. Et kuidas see teooria käib? Et kui midagi ei meeldi, siis oled kade? Tahtsid PP-st naljapostitust teha ja see päädis sellega, et tunnistasid, et oled kade. Ok. Aga Marimummu peale olid siis ka kade? Tema kohta Sa ju kirjutasid ka midagi, arvustasid teda. Mille peale siis Marimummu puhul kade olid, oled analüüsinud? Või kui mina ütlen, et mulle su lotid ja voldid ei meeldi, siis ma tegelikult tahan neid endale ka? Kas sa palun seletaksid seda teooriat natuke põhjalikumalt. Siiralt.

    Tulle lottide ja voltide juurde tagasi. Sa ütled, et oled PP ilusa vormis keha peale kade. Aga samas ütled, et sa armastad oma lotte ja volte. Vastuolu. Ei?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 17. detsember 2017 at 15:36

      Ma ei ütle, et ALATI on nii, aga enamasti vist võib öelda küll jah. Marimummu kohta ütlesin ma konkreetselt ainult seda, et õudne, et ma enda last olen sellise nimega kutsunud 😀 Ma ei ole tema peale kade, mul on tast natukene kahju. Aga see on MINU arvamus ja kui temal endast kahju pole ja hoopis rahul on, siis jumal temaga, las ta olla. Mul pole temaga mingit asja ajada, et peaksin laskma ennast temast häirida argielus. Lihtsalt tuli üllatusena, et mõni oma seksvideosid kuskile snappi riputab, aga tont sellega.

      Kui sulle mu lotid ja voldid ei meeldi ja sa tuleksid siia iga postituse alla karjuma, et iuuu, rõve oled! Siis ma arvaksin küll, et sa oled kade. Mitte sellisel juhul mu voltide ja lottide peale, vaid midagi minu juures oleks sellisel juhul sulle nii kadestusväärne, et sa tunneksid vajadust mind mingit moodi maha teha. Näiteks välimust sõimates. Kuna sa aga seda teinud ei ole, siis minu poolest võid sa kodus ennast iga kord õudusest võdistada, kui mu pilti näed ja tõesõna ma sind selle pärast kadedaks ei tembeldaks 😀

      Viimaseks, jah, muidu ma olen mingil määral kade, et PP’il on ilus keha. Nii hea ja lihtne oli riideid osta, kui ma veel kõhna olin, Kõik sobis, midagi ei sooninud, kõik nägi palju parem seljas välja. See aga ei tähenda, et ma oma praegust keha vihkama peaks, need kaks asja pole ju omavahel seotud. Mul on enesehinnaguga kõik korras, ma lihtsalt pole pime. Siit sealt võiks alla võtta, aga no ei viitsi, ju siis nii kade ka pole 😀

      • Avatar
        Vasta T. 17. detsember 2017 at 16:05

        Et siis ühesõnaga, tahtsid teha PP-st naljapostitust, analüüsi tulemusena jõudsid selleni, et see tuli kadedusest ja nüüd jõudsime siia punkti, kus tuleb välja, et sa ikkagi NII kade ta peale ei ole 😀 Krt, oled siis kade või ei ole? Oleks siis selle naljapostituse taga (mis tulemata jäi) kadedus või ikkagi mitte? Äkki sa ikka ise ka näed teda kui “mõttetut ajudeta piffi, kes oskab endast ainult kiimas näoga persepilte üles riputada.” (Sinu sõnad!)

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 17. detsember 2017 at 16:17

          Issand jumal, ma olen kade sest tal on ilus keha. See ei tähenda, et ma enda oma vhkama peaks, millest sa aru ei saa :D? Olin jah kade, tahtsin nalja teha, siis sain aru, et pole väga naljakas, vaid pigem mingi suvaline jura oleks sellise postitusega oma aega kulutada. See, kuidas mina teda näen, ei ole laias laastus ka oluline, sest ma ei tea teda tegelikult üldse. Teema oli, et kas inimene sobiks rääkima tervislikust eluviisist, kui tal endal on kunstrinnad. Mina leian, et sobib küll. Muud miskit.

  • Avatar
    Vasta G. 17. detsember 2017 at 13:58

    Tunnen seda hukkamõistu koguaeg, sest kui julgen öelda, et ma ei soovi süüa erinevate looma laste liha- vasikad, põrsad, talled, sest no neil terve elu alles ees. Või kui ütlen, et ma ei söö küüliku liha kuna ta ju koduloom minu arust (et ma ei soovi, et keegi sooviks mu kassi nahka panna, sest mõnes riigis süüakse kasse). Siis tulevad kurjad pilgud, sest no täiskasvanud siga kõlbab süüa, oi oi !! Aga tõesti liha maitseb ka mulle, kuid ma ei suudaks oma praadi süüa kui teaksin, et see oli väikene süütukene põrsas. Nii irooniline.

  • Avatar
    Vasta Karin 17. detsember 2017 at 12:41

    Mina saan sellest tissiopi osast täiesti aru. Kõikidele naistele polegi antud rindu ja kui su keha on hot as fuck, aga tissid on nagu kaks pooltühja hapukoore pakki, siis mina paneksin ka omale kunstrinnad, et ennast elus ja magamistoas enesekindlamana tunda. Minu jaoks on tissiopp nagu breketid – ristis hammastega sa naeratada ei taha, miks sa tahaksid ilma rindadeta või lotendavate rindadega ringi käia?

    Naljakas, et ikka tissiopp selline tabu on. Inimesed ei kujuta ettegi, kui palju täiesti tavalisi inimesi on käinud noa all ja endale kaunid rinnad saanud, pooled teist ei pane tähelegi. Soovitan lugeda tissiopi osas veel Kaisa Abneri blogi – see naine on puhas kuld, sõnavärk on karm ja jutt aus :D!

    Kelle jaoks on iga päev perfektne meik oluline, kelle jaoks puhas meigivaba nägu. Kellele prinkis kann, kellele volüümikas keha. Kellele kodu ja lapsed, kellele töö ja palju raha.

    Eesti inimene on ütlemata õel olevus ja mul on hea meel, et vaikselt hakkab populaarsust võtma üksteise toetamine, mitte vihkamine :)!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 17. detsember 2017 at 14:37

      Jaaa, seda muidugi, et mõnel on väga väga vaja. PP’l küll otseselt VAJA polnud, pisikesed olid lihtsalt vist 😀

  • Avatar
    Vasta Reet 17. detsember 2017 at 10:52

    Mina olen kade nende peale, kellel on nii palju raha, et saavad vabalt reisida ja ei pea küüsi närima iga kuu lõpp, et jumala eest ei tuleks nüüd mingi ootamatu kulutus, mis lööb mitmeks kuuks augus sisse.
    Ma ka fb saaksin rohkem teenida aga ma ei taha seda lisatöö aega näpistada lapsega koos olemisest ja minu jaoks on väga ebamugav kui ma peaksin väljuma oma nn turvatsoonist. Ehk siis mulle ei meeldiks teha vastumeelset ja pingutust(just vaimne) nõudvat tööd.
    Nii ma siis peangi leppima vähe tasuvama lihttööga,mida teen hea meelega ja naudin hoopis lapse kasvamist kodu,mitte hilistundudeni tööd rügades.
    Eks reisida jõuab ka pensionärina ?.

    Ja ühe sõbranna peale olen ma reaalselt kade. Tal tundub olevat ideaalne mees, kes teenib raha, tema tööl käima ei pea. Said teise lapse ja oma maja ka hiljuti. Ma tahaks kaa! Esmapilgul küll. Aga tegelikult mõistusega ma saan aru, kindlasti on seal ka midagi mis ei ole näiliselt nii ideaalne. Ma ju ei tea,mis nende elus koguaeg toimub ja see ideaalsus on ehk ka vb mu enda tekitatud idüll, mida vaid mina väljastpoolt näen.

    Eks see kadedus ole meis kõigis olemas. Osad lihtsalt oskavad seda vaos hoida ja saavad aru, et kadetsemine ei vii kuhugi. Mõni kasutab aga seda kurjalt ära ning tahab meelega teistele haiget teha, kadeduse tundmise ajal.

  • Avatar
    Vasta Maria 16. detsember 2017 at 22:41

    Loomade meelelahutuseks kasutamine on hoopis midagi muud, kui nende söömine. Rääkimine, märkamine ja mõtisklemine selle üle, kui halvasti me loomi kohtleme, on 100x parem, kui seda mitte tegemine.

  • Avatar
    Vasta Anna 16. detsember 2017 at 20:58

    Ma arvan, et need Porgandi-vastased sõnavõtud ei ole suunatud esmajoones tema kui inimese vastu, sest vaatamata sellele, et mulle tundub ta ikka päris ebasümpaatne inimene ja tema blogi sisuline pool ei kannata mingit kriitikat, on olemas lihtne lahendus – ära loe.
    Küll aga tekitab mulle muret tema imetlejate arv. Kui tegu oleks ükskõik kelle teisega, no näiteks otsustaksid kõik järsku, et nende ülim eeskuju on Mallukas, siis minugipoolest. Vaatamata sellele, et minu isiklikuks sooviks ja eesmärgiks ei saaks see ilmselt mitte kunagi, ei oleks maailm halvem koht kui kõik üritaksid olla sinu moodi. Sa tundud olevat täitsa hea ema, abikaasa, mõistad kirjutada ja nalja teha ja oled niiii paljusid inimesi aidanud. Küll aga leian ma, et maailm on päris õudne kui ideaaliks on PP. Ta ei ole loonud MITTE MINGIT väärtust, sest ma tõesõna usun, et igaüks, kes juba leiab tema blogisse tee oskab guugeldada. Ma arvan, et ta ei ole elus lugenud mitte ühte ainsat teadusartiklit, kuid väidab end tegevad researchi. Arvestades seda, et vaatamata korduvatele palvetele/soovitustele ei ole ta endiselt hakanud lisama oma allikaid tundub, et ta isegi mõistab, et wiki+ toote koduleht maailma suurimat usaldusväärsust ei paku.
    Kui tahta treenitud keha/trennimotivatsiooni eeskuju, siis miks mitte võtta näiteks Sandra Raju või mõni meie kaunitest naissportlastest (Grete Šadeiko, Ksenija Balta, Anu Ennok, Pirgit Püü, you name it), kelle üheks suurimaks eesmärgiks trennis ei ole oma poolpaljast keha demonstreerida.
    Ja vaatamata sellele, et ka mina teen trenni praktiliselt iga päev, leian ma, et elus on PALJU tähtsamaid asju kui hea keha ja laitmatu meik. Ja et ideaaliks võiksid siiski olla inimesed, kes on ühiskonda panustanud rohkema kui persepiltide ja tupekuulide promomisega.
    Ja mul on olnud siiralt hea meel, kui keegi on julgenud välja öelda, et mis kuradi asi see PP on. Sest siis tekib lootus, et ehk ei ole ma päris üksi oma iginenud väärtushinnangute ja ettekujutusega eeskujuks olevatest inimestest. Ja EHK ka mõni nendest, kes kommenteerivad, et ei suuda PP pilte/blogi vaadata ilma, et tekiks alaväärsuskompleks, jääb mõtlema, et millllle peale ometigi on seal kade olla. Kas tõesti tõesti selline elu, mis keerleb ainult enda välimuse timmimise ümber ongi unistuste elu? Ja kas poolplaatik välimus on unistuste välimus? Ja ehk on lootust, et kellelegi jõuab kohale, et kurat, eluga on NII palju rohkem võimalik teha ja tõelist respecti/imetlemist/eeskujuks võtmist on väärt hooopis teised inimesed.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 16. detsember 2017 at 21:09

      Terve maailm on täis erinevaid inimesi ja ma ei usu elusees, et nüüd kõigil pundiga tuleks mõte hakata PP’d ümmardama. Selles suhtes, et ma saan su poindist aru. Ma ei ole ise ka tema blogi sihtgrupp, ei leia mina sealt huvitavat sisu ega need pepupildid ka vist minusuguste rõõmustamiseks pandud ei ole. Minu point on aga see, et kes temasuguseid fännavad, need fännavad ju nagunii. Vahet pole, kas teda, või mõnda teist instatibinat. Üks vähemalt promob üldiselt tervislikku toitumist ja nagu ma aru olen saanud, aeg-ajalt ikka motiveerib ka kedagi. Paljud ei tee ju sedagi, seega ma leian, et ega ta olemasolu ju halba tee, ega kellelegi kurja ka tee, kui ta on nagu ta on. Meil kõigil on ju võimalik NIII palju rohkem ära teha, kui me teeme 😀

      • Avatar
        Vasta T. 17. detsember 2017 at 02:01

        Ei saa ju nii mõelda, et need, kes fännavad Paljas Porgandit, need fännavad niikuinii “selliseid” ja tema oma teguviisiga justkui ei muudaks midagi. See on täpselt sama, et ahh niikuinii need elevandid Tais kannatavad ja see, et mina ka nüüd neid vaatama lähen, ei muuda midagi.
        Mõtle natuke! Üks ühele sama loogika.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 17. detsember 2017 at 11:19

          Mul on tõesti raske uskuda, et tema pärast nüüd noored tormi jooksevad kunsttissidele. See feik teema kultus on ammu sisse juuritud, mitte tema ei toonud seda siia ju.

    • Avatar
      Vasta Biku 17. detsember 2017 at 04:57

      Oh issand. Ma ei saa aru sellisest mõtteviisist. Ausalt kohe ei saa. Pean ütlema, et minu jaoks on ka PP ikka päris ebasümpaatne inimene tema ühe video järgi ja ma tegelikult võtsin ta jälgimisest ära. AGA ta teenib ju elatist blogiga, tegeleb projektidega ja aitab sita enesehinnanguga naisi, õnneks mina nende hulka ei kuulu sest ma olen päris tõsiselt suure enesekindlusega naine kuigi PP keha mul jah pole, aga mul on treenitud keha natukese üleliigse rasvaga. Aga ma vahin iga päev instas mingeid mega trimmis naisi ja mehi nii et mu silm ka ei pilgu. Mu enesekindlus ei saa sellest karvavõrdki kõigutatud ja samas ei saa ma aru et miks enda välisele tähelepanu pööramine peab alati välistama sisemusega ja ajuga töö. No kohe mitte ei välista. Ja no kui keegi tõesti saab PPst motivatsiooni siis jumal sellega, miks mitte. Peaasi et see motivatsioon oleks eluterve ja mitte kuidagi kahjulik tervisele.

    • Avatar
      Vasta Mammu 17. detsember 2017 at 10:13

      Ei tasu lugeda kui paku huvi tõesti. Minu jaoks on üllatav, et nüüd kõik PP maha tegema siin hakkasid. Ja minu arvates neist kommentaaridest juba on kadedust tunda. Ma aeg-ajalt jälgin PP blogi ja no mind kül tema tissisd ja pool paljad pildid postitustes eriti tähelepanu ei köida. On ilus kül jh, aga tema mõte on suunata inimesi tervislikult toituma ja oma keha armastama-minu arust pole selles kül midagi halba. Jah mõned postitused on piinlikult läbimõeldud ja blogis enamus reklaam, aga kui ei sobi ära loe. Ja veel vähem pole vaja inimest siin rist lüüa. Mina kül olen leidnud tema blogist palju huvitavaid retsepte ja motivatsiooni tervislikumalt süüa ja mitte sp et ta nii sale igal pildil on, vaid ikka see tõttu, et ma hoolin oma kehast ja ei näe pointi sisse süüa kõike mis poes müügil, iga inimene võiks mõista su keha ei vaja igasuguseid töödeldud tooteid ja hiljem hädaldatakse, et 100 haigust kallal. Mina igastahes olen otsustanud hoida oma keha, võiks ju vanaduses ka hea välja näha 😛 No ja trennis ma ka ennast pooleks rassida muidugi ei viitsi, vaid mina olen enda jaoks avastanud jooga – mis on mega hea keha vormis hoidja ja mis veel ägedam – areal yogilatese 😛
      Aga mu point oli tegelt et ei tasu siin kedagi maha teha, ela ja mõtle positiivselt, on endal ka kuidagi kergem ja rõõmsam olla. Negatiivsus viib ainult energiat ja ei anna sulle midagi juurde. Mulle kuskilt jäi ka silma lause, et kadedus on kõige madalam emotsioon siin elus ja peale seda hakkasin ka mõtlema kelle peale ja miks ma kade olen, üritanud neid tundeid muuta ja no tuleb välja kül ? Ole lihtsalt tänulik selle üle mis meil juba elus olemas on ❤

  • Avatar
    Vasta Laura 16. detsember 2017 at 19:58

    Tõesti hea postitus
    Mis puutub kadedusse, siis olgem ausad, tõesti kas on inimesi kes julgeb väita, et näeb ilusat inimest ja ei ole kasvõi natukene kade? vale puha. siis hakatakse end lohutama et “ta on ilmselt loll, ta on ilmselt lõhestunud”, et seda kadeduse emotsiooni justkui.. tasakaalustada? Ma ei tea, mina nt ütlen küll ausalt, et Porgandi pilte vaadates tekib kadedus küll, samas siis ma mõtlen sellele, et kes kurat keelab mul enda peale panustamast. keegi ei keela, ma lihtsalt ei leia et see oleks nii oluline. Trennis ma käin enda enesetunde heaks, enda eest hoolitsen nii palju kui vajalikuks pean ja ei ütleks et just kole inimene olen, aga lihtsalt minu jaoks ei ole nii oluline olla SUPERfit ja a’la veatu maniküüriga. ja selleks, et olla tõesti superfit, peaks ma loobuma asjadest millest väga ei tahaks(vein näiteks..) ja kes teab, äkki 10aasta pärast on minul ka peas see klõps käinud ja ma osalen kuskil bikiinifitnessis, aga seni kuni sellised asjad nii olulised ei tundu siis.. elu on elamiseks. Keegi teine elab oma elu teistmoodi, good for them

    • Avatar
      Vasta MP 16. detsember 2017 at 20:50

      Mina olen see inimene kes julgeb väita, et kui näen/vaatan ilusaid inimesi, siis ei ole kade, no tõesti ei ole kade. Ma mõtlen pigem alati nii, et ohh kui äge, ta näeb nii ilus ja kaunis välja! Tal on nii kihvt iseloom jne… Näiteks, kui mulle inimese välimuse juures midagi väga meeldib, siis ikka tekib mõte, et ohh, tahaks ka ja nii äge, et tal on just nii ilusad juuksed nagu ma olen endale alati tahtnud, sealjuures kadedust tundmata. Või saab sellegi liigitada kadeduse alla? Hea kadedus? Ma ise nii küll ei tunne, et ma oleksin kellegi peale kade, kui sel inimesel on midagi välimuse või iseloomu juures sellist, mis mulle väga meeldib ja köidab ja tekitab mõtteid, et vohh, tahaks endale ka nii ilusaid juukseid ja särtsakat iseloomu/olemust jne… seda nimekirja võib jätkama jäädagi. 🙂

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 16. detsember 2017 at 20:57

        Kadedus ei pea ju olemagi see, et krdi värdjas, tal on. See nn “hea kadedus” on ju ka ikka kadedus 😀 Aga muidugi tunduvalt parem kui see sitt variant 😀

  • Avatar
    Vasta jana 16. detsember 2017 at 19:37

    Minu puhul võibolla sa ütleksid et ma super vinguja 😀 kuna ma eriti väljas ei käi ja elame maal ja siin ka eriti kellegagi suhelda pole v kohvitada siis vahepeal saab telo teel mõne sõbrannaga juttu ajada kuid samas see pole see, äi ka vahepeal ajab närvi krussi aga noh mis sa teed 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 16. detsember 2017 at 19:46

      kle me KÕIK vingume aeg-ajalt, aga ma ei usu, et sa kuskil avalikes kommmentaarides käid kellegi teise elu üle arutlemas, endal jeesuse ilme ees 😀

  • Avatar
    Vasta Loomasöber 16. detsember 2017 at 17:15

    Ma võitlen ka tsirkuste ja muude loomi piinavate asutuste vastu aga liha söön ja diivani peal on lambanahk. Pigem võitlen selle eest, et loomade pidamistingimused oleksid head. Minu loogika ütleb, et pakume loomadele nende elu jooksul peavarju, piisavalt liikumisruumi, kaitseme kiskjate eest, söödame neid ja ravime vajadusel. Vastutasuks saame liha ja nahka ja kõike muud, mida saab kasutada 🙂 üritan ka osta pigem väikefarmide käest, kus tean, et loomad on õnnelikku elu elanud.

  • Avatar
    Vasta T. 16. detsember 2017 at 16:55

    Ei ole kade. Ei ole! Ei saa isegi üldse aru, mille peale peaks Porgandi suhtes kade olema. Inimene on andnud väga mitme postitusega mõista, et ta on sisemiselt lõhki ja kurb, vahepeal oli suur trennimotivatsioonipuudus, lahkuminek jne. Peale selle on ta lühike. Mitte iialgi ei suudaks ma olla kade inimese peale, kes on lühikest kasvu. OPeratsiooniga seda ei muuda ka.

    Minu meelest pole asi selles, et kellelgi oleks vähe probleeme, et nad sellisest asjadest räägivad ja selliseid asju tähele panevad. Kui ei paneks, oleks see pinnapealsus. Ja just seda pinnapealset elustiili sa selle postitusega ka propageerid ja pooldad.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 16. detsember 2017 at 17:07

      No mina mingil määral küll olen. Ei, mitte nii, et istuks nurgas ja nutaks, et miks ma küll selline ei ole. Ma tean väga hästi, miks ma ei ole. Sama motivatsioon, mis tal on trenni teha, on mul puudu. Aga no jumal teab, äkki mina selle aja arvelt, mis ta jõusaalis rassib, teen midagi muud paremini. Ma ju ei öelnudki, et sa PEAD kade olema, ma ütlen, et paljud naised vast on 🙂

      Muidugu võib inimene katki ja kurb olla – kas meist kõik pole seda peale lahkuminekut. Ega ma seda öelnudki, et ma selle peale kade oleks, kui katki ta on 😀 Lühikese kasvu kohta, see on maitse asi. Ma ei tea, kui lühikene ta on, aga ma olen terve elu soovinud, et ma oleks LÜHEM, mitte pikem 🙂

      Eks me kõik paneme siin ilmas erinevad asju tähele, küll aga ei saa ma nõustuda, et teisi maha tegemata elaksin ma pinnapealsemalt, kui muudkui käia ja toriseda, et vaata kui valesti üks ja teine oma elu elab.

      • Avatar
        Vasta T. 16. detsember 2017 at 17:18

        Nõus, et kui hakatakse kellegi eraelu, mida ka hoitakse ERAELUNA ja puutumatuna, kommenteerima, halvustama, kas või see lollakas labane väljend – “maha tegema”, siis see tekitab küsimuse, et kelle asi, ela oma elu. Antud juhul ei räägita ju tegelikult Merilin Taimre isikust, eraelust ja eraelulistest valikutest, vaid brändist, tegelaskujust ja role modelist – Paljas Porgand. Vaadataksegi selle nähtuse taha ja üritatakse seda mõista.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 16. detsember 2017 at 18:37

          Ma olen näinud nii Porgandist (kui ka miljonist teisest inimesest) jutte, kus päris avalikult halvustatakse inimese eraelulisi valikuid ka. See role modeliks olemine on jälle minu vaatenurgast kahe otsaga asi. Kui me võtamegi jutuks Palja Porgandi, siis minu meelest tema põhiline sõnum blogis on ju ikkagi tervisliku eluviisi propageerimine. See on ju vajalik. Kas tema sõnad on selle tõttu tühisemad, et tal on kunstrinnad?

          Ma muidugi kaudselt saan aru sellest, et “miks räägid enda armastamisest, kui sinus on fake osi”, aga kammoon, kõigil meis on külgi, mis pole just eeskujuks sobivad, samas on ka neid, mis ei sobiks. PP põhiliselt räägib enda armastamisest – tundub lihtne, aga paljude jaoks on see utoopia. Jah, tal läks vaja kunsttisse ja miljonit pilti instagrammis, mis rõhutavad ta ilu. Mis siis? Ta ei ütle, et kõik ju seda tegema peaksid. Kui temale on vaja enda armastamiseks kõike seda, siis laias laastus pole vahet, kuidas ta selle saavutab, tulemus on sama. Ta on rahul ja utsitab ka teisi olema.

          Ma ei ole sama tüüpi nagu tema, aga ma ei leia ka, et ta oleks halb eeskuju seetõttu. Aga ma ei tea, saan ainult oma arvamust avaldada ja loen põnevusega ka sinu oma. Kas tema tissid ja juuksed teevad teda kehvemaks eeskujuks? Enamikke meie seas ei huvita teiste motiveerimine üldse ja ei motiveerigi elu jooksul kedagi. Isegi, kui neil on loomulikud tissid ja teevad ehk trenni ka. Kas see oleks parem?

          • Avatar
            Mir. 16. detsember 2017 at 20:06

            PP ise tõestab, et ennast armastama ei saa hakata mõtteviisi muutusega. Selleks on vaja välist kiitust, ilutuuningut, standardile vastamist. Muidu ju ei tule välja. Kui tuleks, siis oleks PP ise selle mõtteviisiga tee leidnud enda jaoks.

          • Mallukas
            Mallukas 16. detsember 2017 at 20:40

            PP ei ole mingi üks stampinimene, millesarnased on kõik teised. See, et tal ei tulnud nii välja, kas see tõesti tähendab, et teistel ei tuleks? Mina näuteks võin öelda, et ma armastan ennast. Ma vaatan peeglisse ja tunnen, et ma olen piisavalt kabe, et endaga rahul olla. Jah, siit sealt ripun ja lötendan, aga ju siis see ei ole mulle nii oluline aspekt. Samas võiks öelda, et kui ikka tõesti armastaks, siis hoolitseks selle eest, et poleks volte ja muud sarnast. Kes teab. Kumb see siis õige on ja kumb rohkem armastab? Kas tema või mina :D?

          • Avatar
            Vaike 16. detsember 2017 at 20:37

            Mulle ka näiteks isikilikult kunstrinnad ei meeldi, aga kui keegi end nendega oma kehas paremini tunneb, siis jumala eest, miks mitte! Kas sellepärast on tema armastus kuidagi kehvem? Minu jaoks küll ei ole. Kas see on parem, kui inimene vaatab peeglisse ja tunneb end iga jumala päev koledasti, sest tal on rinnakompleks? Või kui isegi ei ole kompleksi, lihtsalt tahab rinnaimplantaate. MInd häiris mu naeratus, mis sest, et hambad ise olid terved. Tahtsin valgeid hambaid ja laminaadid panna. Ja mul on parem naeratada, on parem end piltidelt vaadata, on parem olla, mis sest, et enne ka midagi häda ei olnud. Samahästi võiks iniseda nende kallal, kes raseerivad, aga loomulikku ilu propaeerivad.

          • Avatar
            T. 17. detsember 2017 at 02:14

            Ja Mallukas, see, et sina ütled, et tunned end oma voltidega super hästi ja armastad oma lotte ja oma keha ja ennast ja PP Sulle kuidagi ei mõju, siis ok, sinuga on jokk. Aga kas sa korraks suudad nüüd enda mugavast kastist ja tibatillukesest maailmast välja tulla ja mõelda ikkagi natuke laiemalt. Kõik ei ole sellised nagu sina. Vb nad on nooremad, kogenematumad, välja kujunemata… Ja siis on mingi PP, kes räägib enda armastusest, endal on tehtud kunstrindade opp, kunstjuuksed, kunstküüned jne… Terve blogi keskendub AINULT kehale ja seksuaalsusele… No krt päriselt sul kelluke peas ei helise? Lihtsalt korrutad oma joru, kuidas igaühele midagi?

          • Mallukas
            Mallukas 17. detsember 2017 at 11:22

            Inimesed jagunevad minu meelest kaheks. Need, kes armastavad ennast ja need, kes seda ei tee. Nad ei pruugi olla nooremad, lihtsalt mõni on ebakindlam kui teine. Eks me võime vaidlema jäädagi, minu meelest ei ole ta nüüd mingi presidendi poolt seatud role model enivei, kui paljukesed ikka ta blogi loevad. Need, kes instast viitsivad miljonit storyt vaadata, need juba ilmselgelt jah peavad fännama teda, aga seal ta ka enamasti teeb trenni minu meelest, nii et minu meelest pole just kõige hullem eeskuju noortele. Miks sa nii väga üritad mind saada sinuga samale arvamusele, me võime lihtsalt nõustuda sellega, et me ei nõustu teineteisega kah.

        • Avatar
          Vasta T. 17. detsember 2017 at 02:07

          Mallukas! On sõnad ja on teod. Sa ütled, et PP ei räägi ju teistele, et pange ka kunstrinnad ja tuhat pilti (kunstrinnad ja tuhat pilti on sümbol, selle taga on veel mustmiljon asja) instasse. Jah ta ei ütle konkreetselt sõnadega nii. Aga siis on ka TEOD! Ja just need tema teod nii õpetavad.
          Siinkohal tulebki mängu tõsiasi, et teod ja sõnad ei lähe kokku, millele ka paljud viitavad.

          • Mallukas
            Mallukas 17. detsember 2017 at 11:19

            Nii, aga mis on sinu lahendus? Et ta peaks blogi kinni panema, sest tal on kunstrinnad? 😀

          • Avatar
            T. 17. detsember 2017 at 13:47

            Küsimus ei olnud lahenduse otsimises, vaid selles, kas see on kahepalgeline või mitte.
            Jääme eriarvamusele jah.

          • Mallukas
            Mallukas 17. detsember 2017 at 14:36

            Tjah, ma võin nii palju sulle öelda, et ma isiklikult jah ei sooviks, et mu tütred võtaks eeskujuks PP, aga see on juba minu asi neid nii kasvatada, et neil ka ilma tisside ja perseta oleks enesekindlust 😀 Tore oli sinuga arutleda!

          • Avatar
            Anna 17. detsember 2017 at 15:48

            Ma arvan, et see on natuke lahendus küll, kui need kes ei arva, et PP on just maailma parim role model ütlevad selle ka välja. Loomulikult jääb alles ka neid, kelle arvamus ei muutu, aga nii on ju iga asjaga. Ükskõik kui palju keegi räägib sellest, et ärge sõitke piinatud elevantidega või ärge ostke pere peale nelja autot või jooge vähem alkoholi, jääb ju ikka inimesi kes seda teevad. Küll aga arvan ma, et sellest rääkimine ei ole siiski päris mõttetu tegevus. Ma ei ütle, et minu jaoks on plastiktibinad ja kliima soojenemine/alkoholism/väärkoheldud loomad jms võrreldavas suurusjärgus probleemid või et PP ja tema imetlejad mind kuidagi igapäevaselt kõigutaks. AGA kui keegi siiski võtab just sellel teemal sõna, siis minu reaktsioon on ikkagi pigem, et tore, et ta sellest räägib, mitte, et ta on raudselt kade või kas tal tõesti muid muresid pole. Sest kui kõik, kes arvavad, et selline bimboelu ongi eesmärk ütlevad selle välja ja kõik, kes ei nõustu on vait, siis tekibki see olukord, kus kas või sinu tütred kasvavad keskkonnas, kus keegi ütleb neile iga päev, et vot kus oleks alles hea PP moodi olla. Ja mingi hetk, (see oleneb muidugi suuresti inimesest, kas see hetk saabub) ei pruugi piisata sellest, et ema on neile kodus teist juttu rääkinud.
            Võib-olla ma küll natuke ülehindan probleemi suurust, ma tegelikult ei tea üldse kui palju neid PP jälgijaid on. Aga asi polegi ju konkreetselt temas, vaid nendes väärtustes, mida ta esindab (ehk siis välimuse ümber keerlev elu, veidrad ilustandardid ja inimese väärtuse hindamine vastavalt nendele standarditele jne). Tema on lihtsalt selline hea kodumaine näide, keda paljud teavad, seetõttu räägitakse küll temast, aga ma arvan, et peetakse silmas ka kogu probleemi üldisemalt.

          • Mallukas
            Mallukas 17. detsember 2017 at 15:59

            Ma nõustun iga su öeldud sõnaga, ma lihtsalt võib-olla seda PP’d ei pea väga probleemiks, sest tõesti ma ei usukunud, et keegi eriti loebki teda :D:D

          • Avatar
            T. 17. detsember 2017 at 16:09

            Anna kommentaar on väga hea! Väga hea!

          • Avatar
            asdf 18. detsember 2017 at 01:11

            nõus, et anna kommentaar oli väga hea. ja pp et al plastiktibid on täiega influencerid, vaadake tänaval ringi, millised on noored naised – ripsmed, juuksed, küüned, väga suur osa on nagu sama šablooniga lõigatud. ja tegelikult on veits see koht, kus nö pärisnaised peaks seljad kokku panema ja ütlema, et kuulge, stopp. päris naine ei näe selline välja. meie ei näe sellised välja ja me ei taha, et meie lapsed arvaks, et selline peabki välja nägema ja nii peabki elama. elu ei koosne ortoreksiast, trennist ja insta piltidest, ka selle blogi autor tundub tegelt inimesena, kes pigem seda lähenemist pooldab.

  • Avatar
    Vasta Monika 16. detsember 2017 at 16:39

    Pöial püsti selle postituse peale!! ?

  • Avatar
    Vasta Vaike 16. detsember 2017 at 16:29

    Mul ei ole iseenesest midagi veganite vastu, täpselt nii kaua kuni nad märatsema ei hakka ja mulle oma veendumusi peale ei suru. (See käib muidugi ükskõik kelle kohta) Mitte, et veganmäratsejad sellest aru tahaksid saada, aga kas nad on kunagi mõelnud, millistes tingimustes töötavad nt riisikasvatajad ja kui palju kahjustatakse loomade kasvukeskkonda riisiistanduste rajamise ning riisi trantspordiga ühest maailmajaost teise? Kui palju kahjustab loomade elukeskkonda asfaltteede rajamine, internetikaablite )või mistahes asjad need on) rajamine, elektri tootmine jms? Tahad maailma mitte kahjustada, siis sure maha ja kõdune mullaks, soovitavalt viljakaks. Ses mõttes oleks tõesti kõige kasulikum hakata veganiks siinsel laiuskraadil, aga selle arvestusega, et süüa ainult seda, mida koha peal kasvatada ja säilitada suudetakse. Mullaks saaks üsna kähku, ent nagu meie mullaviljakuse kohta teada on, siis ei ole see just mitte eriti paksu hummustasemega. 🙂

    • Avatar
      Vasta kaisa 16. detsember 2017 at 18:56

      sa ei söö riisi ja ei sõida autoga? et kui tervet maailma ja kõiki loomi/inimesi aidata ei saa, siis sitta sellega, ei tee midagi?

      • Avatar
        Vasta Vaike 16. detsember 2017 at 19:31

        Muidugi söön ja sõidan (kõrvalistmel, lube pole), liha söön ka. Tahtsin ainult seda öelda, et mulle isiklikult ei meeldi, kui mõni märatseja tuleb mulle näpuga taldrikule näitama, et vot selle lihatüki pärast olen ma halb inimene ja looduse hävitaja. Ok, las ma olen, aga lase mul nüüd edasi süüa, eks 😀

        • Avatar
          Vasta Lii 18. detsember 2017 at 10:55

          Aga oledki looduse hävitaja ju. Ilmselt kõik oleme, suht paratamatu. Aga loomade toiduks kasvatatavast teraviljakogusest piisaks ilmselt kôigile nälgivatele inimestele. Paljud veganid ei ole “märatsevad” mina nt teen oma toitumisvalikutest juttu vaid lähedastega, tihtipeale pigem tuttavad pommitavad kysimustega ja kysivad sa ei tahagi seda singirulli vää nii maitsev siga juuuuuu?! Kes siis kellele oma toitu peale surub? Minul jumala savi mida teised söövad, aga minu taldrik jääb tihtipeale teistele ette.
          Niiet ühed mustad mõlemad

          • Avatar
            Vaike 18. detsember 2017 at 17:16

            Ma ju räägingi nendest, kes märatsevad, ning kahtlemata märatsevad ka omnivoorid veganite suhtes, ei vaidle. samuti ei vaidle ma ka looduse hävitajaks olemise vastu, aga see, kas ma söön liha või mitte, et tee mind kuidgi suuremaks või vähemaks looduse hävitajaks, sest siin on lihtsalt liiga palju aspekte, millsest ma ei viitsi kirjutada. Lõppkokkuvõttes on maailm nagunii ülerahvastatud.

  • Avatar
    Vasta Kk 16. detsember 2017 at 16:24

    Ma vist mega kauge trenni inimene aga Porgandi pilte vaadates ei saa nagu arugi, et ta treenitud oleks. Täiesti tavaline/ ilus keha ju lihtsalt

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 16. detsember 2017 at 16:36

      No minu keha on ka täitsa tavaline, aga treenimata ja seetõttu voldiline 😀 Seega ma küll ei ütleks, et aru ei saaks, et ta trenni teeks 😀

      • Avatar
        Vasta Vaike 16. detsember 2017 at 16:43

        Kuna ma ise teen ka trenni, siis mina saan aru, et selle pehme kihi all on treenitud lihas.

  • Avatar
    Vasta Marta 16. detsember 2017 at 15:08

    Ma just hiljuti mõtlesin selle peale, et miks inimesed teisi nii palju halvustavad iga väiksemagi asja peale. Ja mõtlesin ka, et salajane kadedus ja endaga rahulolematus on tegelikud põhjused. Üks õnnelik inimene ei ole kriitiline. Loomulikult olen ise ka kritiseerinud aga alati lisanud juurde nö selgituse miks võib see inimene nii teha. Ja ma ei tea, ma suudan alati hästi ennast teiste kingadesse panna. Ja ausalt öeldes, ma ei teagi mis see kadedua on. No muidugi olen kade endise kuti üle, kes nüüd miljokas on. Aga ei kritiseeri teda sellepärast. Vedas noh! Kahju et mul nii häid ideid pole tulnud. Kritiseerinud olen pigem sõpru mõne teo pärast, mida kuidagi ei mõista. Et tahaks et see sõber saaks ise ka aru, et temaga halvasti käitutud on või et ta ise nii veidraid otsuseid teeb. Aga iga üks õpib ikka enda vigadest. See kritiseerimine on pigem siirast murest. Ja ma pole mingi üliedukas vms inimene. Mul on ka palju vigu ja pole endaga ja enda eluga paljudes asjades rahul aga selles olen süüdi vaid ise. Ja sisemiselt olen õnnelik. Lihtsalt suudan olla õnnelik, sest mõtlen heale mitte halvale ja keskendun ka heale. Sõnadega teisi ei muuda 🙂
    No ja see looma teema muidugi. Ma hoolin väga loomadest aga samas olen ka maal väiksena suviti käinud ja ei pea imelikuks, et sigu tapetakse jms. Ma pole sp kohe loomavihkaja või ainult lemmikloomaarmastaja. Lihtsalt see on minu meelest elu loomulik osa. Ja kuna mul on aneemia ja hüübimishäire, siis ilma lihata ma elada ei saaks ka. Samas ega see ei takista mind loomi armastamast ja neid hästi kohtlemast. 😉 Kes peab seda kahepalgeliseks, see ilmselt ise kahtleb kas teeb õigeid otsuseid või soovib heakskiitu.

  • Avatar
    Vasta Kreebik 16. detsember 2017 at 15:04

    Pääsukesed…! Ära sa pääsukesi unusta! Kuna sa oled neid päästnud, siis see seab sulle ette mõttelise kivimüüri ja ühegi linnu liha sa suust sisse ajada ei tohi. Tunned, kuidas söödud kanad üritavad tagurpidi välja tagasi ronida?
    See känksuliha hakkab sind nüüd unedes kummitamas käima, hullematel öödel koos elevantsidega 😀

    Mina olen endastarust suur loodusinimene, keskmisest teadlikum (see viimane on päriselt ka tõene), aga prügi ei sorteeri ja oman kahte maasturit. Vuran suure autoga mööda metsateid, tossutan, tahman, häirin linde ja sõidan paratamatult rööpaid sügavamaks, aga metsas jalgsi käin ettevaatlikult ja loodussäästlikult.
    Pahandan, kui keegi sodi maha viskab, metsast tassin teiste inimeste sodi kaasa… ja viskan enda prügikonteinerisse, ilma et sorteerimise mõtetki pähe tuleks.
    Kahepalgeline, täiega.

    • Avatar
      Vasta M. 16. detsember 2017 at 20:31

      Mallukas ei päästnud neid lindusid

  • Avatar
    Vasta Sirly 16. detsember 2017 at 14:27

    Hea postitus, megahea!!!
    #kadedusestrohelineeteioskakirjutadanagumallukas