AVALDAN ARVAMUST

ei mina mõista seda kleidikammi / I don’t understand this dress mess

7. aprill 2018

Ma olen vist ikka veel kõige eurovisioonikaugem inimene Eestis, aga ma pole endiselt seda võidulaulu kuulanud. Lihtsalt absoluutselt ei ole huvi pakkunud (nagu ka ükski teine Eesti laulu lugu). Ma midagi olen kuulnud sellest eurolaulikust, et tal on mingi vanem rikas mees, kelle armastav naisuke ta on, aga ega ma eriti kollasesse meediasse ei süvene ja no mis mul temast ikka vaja teada oleks, eksole.

Täna aga oli mu FBi sein täis arutelu ja ahastust, et kuidas on võimalik, et riik ei annagi meie eurolaulu show ja kleidi jaoks tagasihoidlikud 60 000 euri. Et see olla ju riigile nii väike summa ja mõelda vaid, mis tähelepanu me sellise uhke kleidiga maailmalt saame.

Ah ma ei tea, võib-olla ma olen ise loll, aga kui laul on tõesti nii hea, kui väidetakse, siis kas LAULUvõistlusel sellega ei saa nagu hakkama? Ega ma muidugi ei tea ka, kuidas need süsteemid töötavad, aga kas siis enne polnud teada, kui kalliks see lavashow läheb, et nüüd murelikult ohkida, et oi nii kallis ja seda raha pole kuskilt võtta. See on sama hea, et ma lähen Eesti laulule osalema, panen endale lavale seitse tiigrit show korraga salsat tantsima ja püütoni back laulma ja siis pärast imestan, et imelik lugu, riik ei tahagi mulle treenida seitset tuttuut tiigrit, kellel on veel pehmem karv, kui nendel eelmistel, et me kodumaale tähelepanu saaks.

Üldse, mis selle tähelepanuga teha? Süüa ta igatahes ei sünni…

Okei, et ma päris niisama ei loraks, ilma teadmata, millest ma räägin, siis vaatasin minutikese seda eurolugu ka. Ega mul siin midagi kobiseda pole, aga mulle meeldib natukene teistsugune muss ka, seda lugu viitsisin minuti vaadata, kuidas Elina seal kisas peenikese häälega ja mingisugust jubedamat fenomeni ma seal ei näinud*, kui et jah, äge kleit. Nii et võib-olla on tal tõesti kleiti vaja, et võita 😀

*Ma täiesti usun, et selline laulmine võtab võimast hääletehnikat ja kindlasti laulab ta hästi, pole mõtet mulle öeldagi, et mine laula paremini. Kui mina laulan, siis kurdid inimesed hakkavad ka nutma, nii hull on see lugu, seega tänan ei! Aga lihtsalt pole minu maitsele see peenikese häälega kiljumine, sowwi!

Ah ei tea, võib-olla oleks mul teine arvamus, kui ma oleksin suur eurofänn, mina aga vaatasin seda viimati lapsena, siis tundus see küll põnev, praegu on mul tunne, et terve aasta kogu aeg üks Eesti Laul ja eurovisioon käib. Üks ei jõua äragi lõppeda, kui uus jaur juba hakkab 😀

Aga kes suuremad euroka fännid on, siis jagage mulle, mis teie lemmik laul on, ehk ma kuulen ka siis lõpuks vähemalt ühte, mis äge on! Ja mis teie sellest kleiditeemast arvate? 


I think I am the most Eurovision far person in Estonia, but I still have not heard the Estonian song I am just absolutely not interested (like any other Estonian Song entry). I have heard something about the singer, like she has an older rich man, whose loving wifey she is, but I am not that focused on celebrity news and well, why would I want to know anything about her, right.

Today my FB feed was filled with conversations and anguish about how the country cannot give the modest 60 000 € for the Eurovision show and dress. That it would be such a tiny amount for the government and how much attention we would get in the world with this fancy dress.

Oh, I don’t know, maybe I am just stupid, but if the song is really as good as everyone is saying, isn’t that enough in a SINGING competition? I, of course, don’t know how this whole thing works, but wasn’t it known that the show is going to cost this much to be worrying about it now that it’s too expensive and we don’t have such amount of money. Isn’t it the same as going to participate in Eesti Laul (Estonian Song), making seven tigers dance salsa and a python sing back-up and then wondering later why the government doesn’t want to train seven loyal tigers, whose fur is even softer than the ones before, so we could get some attention.

Anyway, what are you going to do with attention? Can’t eat it …..

OK, so I wouldn’t just be ranting without knowing what I am talking about I watched a minute of the song.  I don’t have anything to day, but I like a different style of music, I could get through a minute of the song where Elina is screaming with a very high voice and I could not see an extraordinary phenomenon,* except yes, a cool dress. SO maybe she does need the dress to win 😀

*I completely believe that this kind of singing takes a lot of technique and I am sure she is a great singer, so no point in telling me that I should go and do it better. If I sing even deaf people will cry, I am that bad, so No thanks! But screeching with such a high voice is not my taste, sowwi!

Ah, I don’t know, maybe I would think differently if I was a big euro-fan, but I last watched it when I was a child, it seemed exciting back then, but now I feel like the whole year is about Eurovision and Eesti Laul. One can’t end before the other one starts 😀

Big Eurovision fans, please share what is your favorite song, maybe I will hear at least one that is cool! And what do you think about this dress mess?

Loe ka neid postitusi!

34 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Heleri 10. aprill 2018 at 09:25

    Analoogse kleidiga on Jennifer Lopez esinenud, muidugi oli J Lo kleit kordades efektsem. Väga mage superstaari kopeerida Eurovisiooniks ja arvata, et see on ainulaadne ja mingi uus asi.

  • Avatar
    Vasta Liivi 8. aprill 2018 at 19:13

    Olen Eurovisiooni iga-aastane vaataja. Selle aasta laul mulle meeldib. Aga see kleidi jama.. kahju küll..
    Kas seda seal kohapeal kuidagi uut ei saaks teha? 😀 Äkki tuleks odavam..

  • Avatar
    Vasta mmmm 8. aprill 2018 at 15:23

    Kui see show ja kleit kõik kokku arulagedalt kallis ja sisuliselt midagi “tagasi ei too” võiks validagi lihtsa ja ilusa kleidi. Lihtsuses peitub ka ilu 🙂

    • Avatar
      Vasta mmmm 8. aprill 2018 at 15:27

      …ja põhimõtteliselt jätta see lavashow ära. Taolist juba nagunii varem tehtud ja nähtud.

  • Avatar
    Vasta Stephen Williams 8. aprill 2018 at 11:07

    KREDIIDI TAOTLUS KOHE!
    Me oleme Stephen Williamsi krediit. Samuti pakub see pikaajalist ja lühiajalist laenude rahastamist. Pakume turvalist ja konfidentsiaalne laenud väga madala intressimääraga 2% aastas, isiklikud laenud, laenud konsolideerida võla, äri laenu, eluasemelaenu ja laenude mingil põhjusel!
    Kui olete huvitatud, võtke meiega ühendust e-posti teel, stephenswillsloan@gmail.com

  • Avatar
    Vasta Stephen Williams 8. aprill 2018 at 11:07

    PAKKUMINE KREDITA !!!

    Me oleme Stephen Williamsi krediit. Samuti pakub see pikaajalist ja lühiajalist laenude rahastamist. Pakume turvalist ja konfidentsiaalne laenud väga madala intressimääraga 2% aastas, isiklikud laenud, laenud võlgade konsolideerimise, riskikapital, laenud, ettevõtete laenude, haridus laen ja laenu mingil põhjusel!

    Me oleme usaldusväärne alternatiiv pankade rahastamisele ja meie taotluste esitamise protsess on lihtne ja selge. Meie laen on vahemikus $ 5,000.00 kuni $ 25,000,000.00. (Kakskümmend viis miljonit dollarit). Lisateave: muutume kiiresti üldiste laenude jaoks privaatseks, diskreetseks ja teenustele orienteeritud valikuks. Me oleme ettevõte, millega tegeleme siis, kui traditsioonilised rahastamisallikad ebaõnnestuvad.

    Kui olete huvitatud, ärge kartke meiega ühendust võtta e-posti teel aadressil stephenswillsloan@gmail.com

    Soe tervitus
    Hr Stephen Williams
    Krediiditõendamise osakonna direktor,
    STEPHEN WILLIAMS CREDIT SERVICE,
    E-post: stephenswillsloan@gmail.com
    Twitere: @ stephenswillsl1

  • Avatar
    Vasta Non-eurovisioonik 8. aprill 2018 at 10:35

    Mul täpselt samad mõtted ja tunded seoses eurovisiooni ja selle looga. Tegelikult juba aastaid ei jaga seda värki. See raha oleks mõistlik kuhugi heategevusse suunata, oleks asjal nigu pointi rohkem.

  • Avatar
    Vasta Liblikas 8. aprill 2018 at 09:23

    Kuulasin ka selle Eesti laulu siis ära ja noh see on ju ooper. Natukene imelik on siin rääkida tema lauluoskusest, sest ilmselgelt ta ju valdab ooperlaulmist väga hästi ja hääl on selle jaoks hea. Iseasi kellele selline klassikaline muusika meeldib, minule igatahes mitte. Aga lavashow selles mõttes on kõll päris äge selle kleidiga, see meeldis.

  • Avatar
    Vasta Liblikas 8. aprill 2018 at 09:18

    Mul sama teema, et ma olen nii tohutult Eurovisiooni kauge inimene. Mul pole siiani õrna aimu milline on Eesti laul, aga ma elan Soomes ja no seda Soome eurolugu laseb nigunii raadios nii palju, et on võimatu mitte kuulda seda 😀 Peab ka siis selle Eesti kisamise ära kuulama, et teaks millest jutt 😀 Eurovisioon on raudselt poliitiline värk ja kellegi muusikamaitsega vaevalt seal üldse midagi pistmist on.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 8. aprill 2018 at 09:29

      Ma ei kuula raadiot ka 😀

  • Avatar
    Vasta T 8. aprill 2018 at 08:17

    Sa kollasesse meediasse ei süvene? 😀 Sa ainult kollast meediat ju loedki, muud uudised jätavad sind ju külmaks.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 8. aprill 2018 at 08:21

      Istud mul siin kõrval, et tead, mida loen ja ei loe? Ps! Blokeerin su edaspidised kommentaarid, ilmsegelt käid sa sii ainult ilkumas ja seda saab soovi korral teha aadressil http://www.perekool.ee 🙂

  • Avatar
    Vasta Helina 7. aprill 2018 at 21:59

    Minu arust mingi hetk hakkas Eurovisioon alla käima, kogu aeg võitsid samad riigid. Eestile küll ennustati mingit edu, kuid miskipärast jäi alati tagaossa, seega arvan, et eks see ole kuidagi ette määratud juba, kes võidab jms, kes poliitilistel põhjustel võitma peab jms. + laulud pole enam ammu nii hingestatud.

  • Avatar
    Vasta Karin 7. aprill 2018 at 20:51

    Mõttetu kamm.. jah. Ja eestlaste poolt saadetavad laulud püüavad jäljendada kuidagi eelmisi võitja laule. Nt Tanja oma selle “Amazing bla bla bla” lauluga..kõlas nagu Loreeni Euphoria.. eelmine aasta sai essa koha ju ka ooperilaulja? Noh..nüüd vaja meil ka selline saata.
    Ja üldse on see muutunud poliitiliseks võistluseks, et väkk Venemaale punkte ei anna, sest putin on lohh, aga vot mingile suvalisele soomele anname 12, sest..naabrid ju.

    • Avatar
      Vasta Eeps 9. aprill 2018 at 09:51

      Eelmine aasta ei olnud mingit ooperilauljat esikohal. Armas raimondvalgrelik lugu hoopis 🙂

  • Avatar
    Vasta P. 7. aprill 2018 at 20:41

    Aga muidu olen ka eurovisioonikaugeks ära jäänud. Seda pigem sellepärast, et pole telekat, mida vaadata ja pole aega. varem ikka huvitas ja päris hea meelelahutus oli.

  • Avatar
    Vasta MP 7. aprill 2018 at 20:39

    Mulle see laul väga meeldib. Ma kuulan üldse igasugustest žanritest muusikat, mitte ainult tänapäeva poppi. See konkreetne laul läheb isegi väga peale, et lausa kananahk tuleb ihule. 🙂 Ma süvenen alati sõnadesse ka, millest lauldakse. Teismeeas nii väga sõnu ei kuulanudki, millest laul räägib, ei pakkunud tol ajal vist nii väga huvi, aga nüüd olles täiskasvanu, siis ikka hoolega kuulan sõnu ja tekib selline äratundmine vahest, et no vot kui õiged sõnad ikka ja nagu minu mingitest olukordadest, mälestustest lauldakse vms. Ja see äratundmine tuleb pea igakord, kui mingi laul saab vahepeal täiega lemmikuks või leian mingi uue laulu ja imestan jälle, krt sõnad taaskord nii õiged. 😀 Sai pikk loba ja sellest kleidisaagast ma ei arva midagi. 😀

    • Avatar
      Vasta Kristi 8. aprill 2018 at 16:44

      Millest see meie eurolaul räägib siis kah ?

  • Avatar
    Vasta L 7. aprill 2018 at 20:39

    Hei. Kleit on tal üldjoontes sama. Eesti laulul esines ta kaheosalise kleidiga, millest nüüd ülemise osa teeb Eesti moekunstnik K. Viirpalu. Kleidi ülemist osa on võimalik moeooja instagrami kontolt ka näha. Kleidi alumine osa on valgest projektsioonriidest, millele saab vastava valgustehnikaga erinevaid kujundeid (projektsioone) peale imiteerida.

    Probleem seisneb selles, et Eesti Laulul oli projektorite rentimine odavam, kuna renditi Eestist ja ainult kindlatel kuupäevadel. Nüüd tuleb rentida Portugalist (kus hind üheks päevaks on meeletu!) ning projektorid tuleb rentida mitte ainult nendeks kuupaevadeks, vaid juba varem. Selle üle on nurisenud ka teised riigid, sest näiteks tuntud tossumasina efekt on tänavu kolm korda kallim kui eelmisel aastal. Portugali korraldust on jõudsalt kritiseeritud ka rahva poolt Eurovisioni ametlikul lehel. See selleks. Probleem seisnebki selles, et projektorite rent osutus niivõrd palju kallimaks ja need tuleb rentida juba 6 nädalat varem. Lisaks kulub nende tagasisaatmisele mitu nädalat, sest seal on oma bürokraatia.

    Ma arvan, et sellist eeltööd oleks olnud ülimalt raske enne konkursi võitu teha. Portugali korraldus on olnud halb ja üsnagi rahaahne ning seetõttu oli see probleem ka raskesti ette nähtav.

    See on ju tegelikult mitte ainult laulukonkurss, vaid meelelahutusshow ning sinna hulka kuulub ka lavashow. Eurovisioon on olnud eestlaste südames juba pikka aega ja ei kujutakski ette, et me seal ei osaleks. Muidugi saaks selle rahaga palju asju ära teha, aga sama oleks saanud EAS loodud Eesti logoga, millel kujutati suvalist rohelist plärtsu. Eurokas on ju kõvasti mastaapsem üritus ja miks mitte promoda meid sel aastal natukene rohkem, sest meil on ka teistest erinev laul.

    • Avatar
      Vasta Anni 7. aprill 2018 at 21:56

      Jep kuuldavasti tahavad portugaallased kulutusi tagasi teenida aga ikka veits nahaalne, kui võrreldes eelmiste aastatega hinnad mitmekordistuvad seda ei osanud ju peale portugaallaste keegi ette näha… Ja nõustun täielikult sellega, et nö Eesti brändimisele on aastate jooksul erinevatele kampaaniatele kulutatud EBAnormaalselt suuri summasid kaheldavate projektide peale, mitte ainult rändrahn vaid nt ka seesama aastapäeva ”kontsert” millest arvatavasti mõned siiani õudusunenägusid näevad 😀

      • Avatar
        Vasta L. 8. aprill 2018 at 10:00

        Jep. Vaadates Euroka ametlikku Facebooki lehte, siis inimesed on seal ka natsa rahulolematud. Nimelt seetõttu, et nad ei saanud finaalkontserdi pileteid, kuna need müüdi ühe mintsaga välja. Lisaks oli kogu süsteem olnud portugalikeelne etc. Ma ise ei proovinud osta, ei läheks nagunii, aga huvitav seal inimeste emotsioone lugeda. Pahameelt korraldajate suhtes on sel aastal ikka palju olnud.

        Aga Eesti enda laulust rääkides siis noh, mulle see meeldib. Ongi sutsu teistsugune ja jääb silma (loodetavasti). Ma ei nàe selles halba, kui seda promoda. Mis mind natukene häirib on see, et Elina kleidi ülaosa on väga sarnane Laura eelmise aasta ülaosaga (vt K.Viirpalu instat).. seda on isegi tàhelepanelikumad välismaa fännid juba kommenteerinud. Aga nuh muidu vahva ettevõtmine ja soovin, et Elinal läheks ikka hästi. Enda riigi esindajatele võib ju ikka head soovida, nii kade ma veel ei ole :D.

        Usun, et nad selle raha ka leiavad kuskilt. Tore oleks ikka võimsa hääle kõrvale võimast lavashowd ka näha. Ja kui vaadata Radarit ja teisi sarnaseid saateid, siis antakse suvalt 1,9mlj toetust firmadele, keda enam olemaski ei ole.. no kuulge, mis see 65 tonnat siis riigi esindamise eest ära ei ole:)

    • Avatar
      Vasta kats 9. aprill 2018 at 10:31

      Aga kes tal keelab neid projektoreid eestist rentida ning portugali kaasa võtta. Lihtsalt saab peaaegu sama hinna eest, mis siin oli, lisaks tuleks maksta kinni vaid kindlustus, lennukis transportimine ning tõenäoliselt ka paari siinse projektorit rentinud firma esindaja lennukipiletid, et need oma tehnikat ise turvaksid.

      peaks tulema oluliselt odavam.

  • Avatar
    Vasta P. 7. aprill 2018 at 20:36

    Eurovisioonifänne leidub Eestis küll ma arvan niipalju, et teha mingi rahvalik korjandus ja saab selle rahakese kenasti kokku ma arvan. Sellise ooperilaualu peale raatsivad vb annetada isegi eakamad inimesed, kellele seda laulu kuulates härduspisarad silmist välja tükivad. Ja noh, ma ise annetaks ka 1€, kui keegi küsiks 😀 Sest see kleidishow on tõesti ilus vaadata ja sobib selle lauluga väga hästi.
    Laul ise meeldib. Igapäevaselt taolist musa ei kuula. Või noh, ma enam ei kuulagi midagi peale suva raadiokanalite, kust lastakse mingit rändom jura. Aga kunagi fännasin Sarah Brightmani ja see Elina laul on nagu väike tagasivaade tollele kunagisele ajale ja no mu meelest ikka võimsalt laulab. Olen sõnadesse ka süvenenud ning hooman ka laulu sisu, niiet ma pole see, kes ütleks, et kogu etteaste põhineb kõrgete nootide väljavõtmisel ja tehnilises oskuses. MInu jaoks on isegi mingi emotsioon sel laulul. Ja usun, et saavutab koha esikolmikus suurel Eurovisioonil.
    Ülejäänud tänavusi Eesti laule olen põgusalt siit-sealt kuulnud. No jura. Täielik. Ainus, mis päriselt ka meeldis ja mis vit jäi ka teiseks oli Vajé – Laura https://www.youtube.com/watch?v=La38hrlTfnY Kuula 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 7. aprill 2018 at 20:43

      sellega ma nõustun küll, et fänne on nii palju, et tehku hooandjasse mingi korjandus ja nagu naksti on see raha käes 🙂

  • Avatar
    Vasta L. 7. aprill 2018 at 20:34

    Ma kuulasin seda võidulugu natuke aga see oli nii igav ja lõpuni ei viitsinud kisa kannatada. Nii siiber on sellest eurojurast üldse. Finaalis on hääletamine niikuinii valdavalt poliitiline (või tõesti enamus eestlasi peab 12-punkti vääriliseks seda, et mingi gei iluuisutaja klaverist välja ronib falsetto taustal?), nii et milleks üldse lolli mängida? Kui see venelane nii väga tahab Eesti eest Eurovisioonile ronida, las ta peika maksab selle eest siis, mille pagana pärast peaks rahva raha selle peale raiskama? Eriti arvestades kui naeruväärselt väike on huvi on eestlastel selle Eesti Laulu saate ja hääletuse vastu üleüldse (62000 hääletamist finaalis, hale lihtsalt).

  • Avatar
    Vasta Merlin 7. aprill 2018 at 19:58

    Miks ta nagu selle kleidiga ei lähe millega eesti laulus oli? 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 7. aprill 2018 at 20:02

      Vist nagu lähebki, aga see mingi… valgusshow maksab seal rohkem kui siin? ma ei tea, ei saa aru 😀

    • Avatar
      Vasta P. 7. aprill 2018 at 20:39

      Lähebki sama kleidiga, aga see siin Eestiski maksis palju, tutvustega jne saadi soodsamalt jne. Aga suurel eurovisioonil on kõik kallim. Lisaks on korraldajamaal vist väike eelarve ka, mispärast maksab isegi tavaline lavatoss 3x rohkem kui ta muidu maksaks, rääkimata sellisest kleidishowst. Nii ma kuskilt lugedes aru sain…

  • Avatar
    Vasta Ma 7. aprill 2018 at 19:45

    Mulle see laul meeldib. Väga. Kleit meeldib ka. See annab laulule kõvasti lisa ja teeb asja uhkemaks. Ma pole kindel, kas 65 tuhhi selle alla magama panna on hea idee. Kindlasti saaks ka kuidagi teisiti laulu suursugust veelgi rõhutada, aga ma kardan, et uut ideed on juba hilja otsima hakata. Noh, kui Elina paljalt läheks, oleks ka kindlasti pull. (nali) Aga ma olen kindel, et kui sellel laulul peab hästi minema, siis läheb hästi ka kartulikotis esinedes.

  • Avatar
    Vasta Liisa 7. aprill 2018 at 19:40

    Nõustun 100% sinuga. Leian, et riik ei peagi sellist asja sponsoreerima, sest et huvitav mida see siis meile tagasi toob. Suht ei midagi. Üldse on see laul siis selline jumalast tavaline, igal aastal keegi taoline seal lõõritab ja oma hääleulatust näitab. Ei midagi uut, isegi mitte see kleit pole midagi uut 😀 ja enne kui sellise kleidiga lavale ronida, oleks pidanud arvestama kuludega, mitte et alaa ostan 7 seeria bmw ja siis avastan et raha pole et kütsi osta aga tähepanu tahaks ikka saada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 7. aprill 2018 at 19:42

      Jah, seda ka, et mingi ooperivärk on vist jah alati seal olnud, kas on kunagi võitnud ka? Ma ausalt ei tea 😀 Ja kui me ka peaks võitma, siis siin euroka korraldamine maksaks natsa rohkem kui 60 000 😀

      • Avatar
        Vasta Liisa 7. aprill 2018 at 19:48

        Mõtlesin just sama, et seda jama veel vaja, et siin võitma hakkaks, pole ruumegi kus seda uut pidu korraldada ja külalisi vastu võtta 😀 Kuigi no selles võidus ma ka üldse kindel poleks, inimesed ootavad midagi natuke värskemat, ma eeldan 😀 noh ise ka inimene või nii 😀

        • Avatar
          Vasta kats 7. aprill 2018 at 20:18

          tuletan meelde, et kui tanel padar ja dave benton 2001a eurovisiooni võitsid, siis oli ju järgmine eurovisioon eestis.
          toimus tallinnas, saku suurhallis. aastal 2002.

          aga see kleiditädi ei võida kohe kindlasti, nii et sul pole muretseda vaja, raha jääb linnakassale ja riigikantseleile kenasti alles.

          • Avatar
            Liisa 7. aprill 2018 at 20:22

            Seda ma räägingi, et polnud kohtasi 😀 alaa paarkümmend külalist sai istuma ja ülejäänud olid tv vahenduael.