KODU

maja, remont ja raha

10. august 2018

Viimane postitus tõstatas paaris lugejas küsimusi ja mõtteid. Vastasin küll kommentaaridele, kuid see teema ei anna mulle rahu ja tahan selle üle veidi pikemalt arutleda. Äkki ma olen tõepoolest valedes elanud ja saan nüüd siit teie käest elamiseks uue perspektiivi.

Uuriks huvi pärast, et miks te nii palju siseviimistlusele jms kulutate, kui see on täitsa korrralik ja tipp-topp? Samas, kui maja vajaks väga palju just väljas tegemist, sh ka haljastus aias?

Ma olen enne ka kuulnud seda juttu, et issand jumal, maja on sellel Mallukal väljast nii räämas, aga näed, lubab endale seda ja teist, kaua ta juba seda remonti teeb, teistel oleks ammu tehtud selle ajaga. Esiteks ma tahaks üldse teada, kui paljudel nendest kobisejatest on oma maja? Kui on, siis peaksite te kursis olema, et kõik maja ehitustööd on jube kallid. Ausalt, ma tahaks ise ka elada majas, mis on üleni ilus. Kauni aiaga, ilusa fassaadiga, uute uste-akendega, mis sooja hoiavad ja no muidugi ilusa ja mugava sisekujunduse ja töötava tehnikaga. Kes ei tahaks?

Ma olen siin majas elanud umbes täpselt neli aastat. Ei tea, kas see on pikk aeg või mitte, aga selle ajaga olen ma lasknud välja vahetada aia, maja katuse, ehitada uue ahju, teha kapitaalremondi kõikides tubades, k.a WC ja vannituba, vahetada põrandad. Ülakorrusele lasknud juurde ehitada vannitoa, mida seal enne ei eksisteerinud. Aeda on juurde tulnud lastele mängumaja + kuur + kasvuhoone. Kohe lisandub siis veel pelletkamin.

Ütlen mina, sest eks enamik nendest asjadest on olnud minu algatus ja me alustasime ikka kriitilisest ja hädavajalikust. Näiteks katus. Kui me siia kolisime, lasi katus niimoodi läbi, et Kardo ema pani siia-sinna potte ja ämbreid, et vesi mööda põrandat ei jookseks. Kui katust vahetama hakati, ütles mu kasuisa mulle, et see katus poleks ühte talve enam üle elanud, oleks kogu kupatusega alla sadanud. Ehk siis kriitiliselt hädavajalik. Oli tarvis ära teha. Ei olnud siinkohal võimalik öelda, et kuule, pohui see katus, teeme haljastuse ilusamaks!

Järgmine väga suur väljaminek oli aia ehitus. Jälle midagi, mida me pidime tegema, sest siin maja ümber oli kunagi selline võrgust aed, mis oli kohati katki, kohati lääpas ja noh hea see ka välja ei näinud. Kohe nii mitte nii hea, et lausa Nõmme linnaosavalitsus saatis Leale korduvalt kirju, et kuulge, teie aed on nii kole, et vahetage välja. Mis seal ikka, vahetasime siis välja. Ütleme nii, et see odav lõbu ei olnud.

Edasi oligi vaja just sees tegema hakata. St jällegi “vaja” on lai mõiste, sest päris kaela ei hakanud midagi kukkuma, aga kuna me nagunii pidime võtma väikelaenu remondi jaoks, et katust ja aeda ehitada, siis võtsime veits rohkem, et sees ka teha. Mul pole eriti pilte majast, kui me siia kolisime, aga näete, umbes selline oli siis elutuba. All siis pilt samas suunas, mis on nüüd tehtud.

Nelja aasta tagune elutoa aknalaud, see mis ülemisel pildil paremat kätt jääb. Veits erinev…

Ühesõnaga, me oleme siin ikka iga aasta midagi teinud ja kõpitsenud ja nokitsenud. Jah, rohkem ikkagi seest, sest ma ju elan siin sees ja veedan siin tunduvalt rohkem aega kui õues. Noh, me elame Eestis ka, siin on ju 9 kuud aastas külm ja kõle, mil ei tahagi nagunii väljas olla.

Ja kui me räägime nüüd väljas tegemisest ja konkreetsemalt haljastusest – haljastus on VIIMANE asi, mida me teha saame. Kurb, aga tõsi. Sest praegu soojustame me trepiosa, eksole. Kui see on valmis, siis saame edasi liikuda vundamendisoojustuse juurde. Kui SEE on valmis, siis saab soojustada ära maja seinad ja kui SEE on valmis, siis saab tegeleda maja fassaadiga, ehk siis katta maja kas laudise või krohviga. Oleneb, kuidas me Nõmme LOV’iga jutule saame. Viimases astmes saame siis katta ka saunamaja uue fassaadiga.

Kui maja valmis on, siis saame edasi liikuda terrasside juurde. Ehk siis uued terrassid saunamajale ja meie elumajale. Ja kui me kunagi NEED KA valmis saame, vot siis. Siis on järgmine samm maja ette uue kiviparketi panemine, et tekiks nn sissesõit ja ilusam kõnnitee. Ja no kui SEE ka lõpuks valmis on. Siis me saame haljastada. Saame mõelda, et kuhu rajada ilusaid peenraid, kuhu istudada marjapõõsaid, või mingisuguguseid sirelipõõsaid või tublipeenraid või ma ei tea. Et no oleks see maja, et kõnnid mööda ja vaatad, et ooooo, nii ilus maja ja aed! See oleks tõesti, päris ausalt minu unistus ka.

Aga praegu on mul täpselt selline aed, nagu Eveliis ükskord kirjutas. Et vaatad sisse ja mõtled, et kas siin elab mingi pime või, et miks ta oma aeda korda ei tee. Täitsa ausalt ma võiks ju iga päev seal pühkida ja õunu korjata ja laste stuffi kokku kraamida, aga ausalt ma lihtsalt… ei viitsi. See on umbes see, et kui sul on mingi eriti rõve ja remontimata tuba, et sa vaatad seda ja mõtled, et ah kunagi saaab ehk selle ka korda ja küllap ma siis tegelen, las ta siis nii kaua olla selline nagu ta on. Ma mõtlen meie aiaga samamoodi 😀 St maja tagant on ju päris ilus isegi, muidugi võiks parem olla, aga no see pole niiöelda “pakiline”.

Kuigi ma tookord muuseas, selle postituse lugemise järgselt, koristasin mingi 6h aias ja tõesti sai tulemus veitsa parem, aga praeguseks on see jälle selline nagu see on ja tõesti, mul on nii palju muid asju ka teha vaja, et see ei ole mu prioriteetide seas esimene. Seega ma lihtsalt lepin siis praegu selle faktiga, et inimesed lähevad minu majast mööda, võdistavad õlgu ja mõtlevad, et ahaaa, siin urruaugus see Mallukas ennast peidabki.

Eks me oleme üritanud ka natukene paremaks olukorda teha, enamasti lilledega, aga nende maha panemisega on ka see häda, et kogu aeg mõtleme, et pole ju mõtet püsililli panna, kui “kunagi” läheb siin ka tööks ja vaja kõik üles kaevata. Kuhu mida üldse panna ja teha? Seega ongi maja ees kõik praegu sellised ajutised lahendused. Siia-sinna olen lilli pannud, kus tundub, et nad väga ette ei jää. Aeg-ajalt midagi rohin, ämm teeb seda muidugi tunduvalt rohkem. Ahjaa, mu väikevend pidi koolis suve jooksul loovtöö tegema ja tema ehitas mulle sellise asja, ilus ju!

Samas kirjeldab see pilt elavalt majaesist seisu. Suvalt tuleb “maa seest” välja mingi kulunud kiviparkett. Pinnas on mega ebatasane, suur kuivus loob sellise kuiva ja koletunud maapinna välimuse. Pruun ja tuim. Kuigi ma alles rohisin, siis niidetud pole jupp aega (Kardo täna lubas vist niita) ja see kole ja pragunev krohvifassaad majal ei anna ka just mingit erilist ilu juurde. Oeh. Ühesõnaga, te ei pea mulle meelde tuletama, mis mul siin majas veel teha on, ma olen ka ise sellest üsna teadlik. Päris ausalt. Ja tegelen sellega 🙂

Teine kommentaar eilsest, mis kriipima jäi, oli see:

Mariann, kui sa nüüd käe südamele paned ja ausalt tunnistad, kui palju tarbetuid või ehk mitte tarbetuid, vaid antud ajahetkes väheolulisi asju, oled viimasel ajal ostnud ( nt. need riidest mähkmed, ehted, igasugused muud vidinad, ilma milledeta oleks sa saanud vabalt olla, kuni remondid ükskord läbi on), poleks sul mingit rahapuudust remondi tegemiseks. Tavaliselt ju nii tehaksegi, et on mingi eelarve, kui palju midagi maksab ja kui seda raha lihtsalt ei ole, siis mõtled ja kalkuleerid, kuidas saaks odavamalt ja ehk saaks mõne asja hoopis ära jätta. Kahjuks on sinu kreedo kohe prauhti ära otsustada ja siis mõelda. Alati see ei toimi! Ja ma ei kujuta ette, mis näoga sa emalt laenama läheksid, tema on ju kursis sinu pillava eluviisiga. Kahju, et Kardo on sinust niipalju sõltuv, et ta ei saa või ei taha ise neid remondiasju otsustada. Sa ütled ju muidugi selle peale, et ta ei oska, aga sina ju ka ei oska. Ja paraku võib tulla aeg, kus sinu sissetulekud ei ole ka sellised, nagu praegu – mis siis saab?

Esiteks, ma olen esimene tunnistamaks, et ma ei ole rahadega kõige arukamalt ümber käija. Pole kunagi olnud. Mulle on tõesõna lihtsam lihtsalt rohkem tööd teha ja juurde teenida, kui raha kõrvale panna, ma ei tea miks see nii on. Ja kohe kindlasti on tõsi see, et kui ma oleksin viimased neli aastat, mis ma siin elanud olen, rahaga paremini ümber käinud, siis oleks midagi nendest tegemata asjadest kindlasti tehtud olnud, ma ei kahtlegi selles.

Samas meeldib mulle elada nii, nagu ma praegu elan. Et kui tahan minna välja sööma, siis lähen. Ja kui tahan osta endale mõned ehted või koti, siis ostan. Ja kui tahan lapsele tellida sünnipäevaks niii võrratu printsessikleidi, mille kohta iga loogikaraas küsib, et kas SEE on siis nüüd mõttekas väljaminek, siis vot tellin kui saan, kui ma tean, et see teeb pikas perspektiivis kõik mu kolm tüdrukut kunagi õnnelikuks. Oleneb, millega ma võrdlen eks. Et kas see kleit maksab 6x restoranis käimist või kolm siseust…

Pilt: Nele Suurna

Pilt: Nele Suurna

Raha on ainult vahend. Ma ei ela nii, et käin restos söömas ja siis palun emalt iga kuu lõpp laenu. Kunagi ma küsisin tõesti kogu aeg emalt raha, aga aastaid ei ole ma seda juba teinud. Lihtsalt selle fassaadipuidu eest tuli korraga nii mitu tonni maksta, mida mul just SEE hetk täies summas ei olnud, mistõttu ta ostis selle ära ja ma andsin talle raha tagasi. Nii lihtne see oligi, ei maksa sellest välja lugeda midagi rohkemat.

Kui mul ei oleks võimalik hetkel teha remonti, siis ma ju ei teeks. Lihtsalt ma tahtsin korraks halada, et kõik läheb kallimaks nagu alati ja… No kurat võtku, minu blogi ja nüüd ei või inimene korraks mokaotsast halagi välja lasta, ilma, et kohe sõnu peale lugema ei tuldaks.

Ma ei ole üldse aru saanud sellest parastamisest, et “aga mismoodi sa siis elad, kui sul hakkavad väiksemad sissetulekud olema, või kui pead lastega üksi hakkama saama, ah?”. Nagu… Kui mul on väiksemad sissetulekud, siis ma ei kingi enam neile sünnaks selliseid printsessikleite, et silmadest hakkab südameid pudenema ja siis ma ei osta endale uut söögilauda, sest “tahaks nüüd ümmargust” ja siis ma ei mõtleks uue pesumasina ostmisest, kui eelmine veel töötab. Siis ma mõtleksin vastavalt oma vahenditele. Aga ma ei saa aru sellest loogikast, et miks ma peaks juba praegu nii elama, sest äkki ma kunagi pean? Et ei luba oma lastele midagi, sest äkki ma kunagi pole enam Mallukas ja blogi ei too mulle enam essugi sisse ja siis ma ei saaks ju nagunii lubada, et alustame siis parem kohe?

Nagu öeldud, ma saan aru säästude korjamise mõttest ja vajalikkusest, aga säästude mõte ongi ju osta midagi suuremat. Iga aasta ongi midagi suuremat ka tehtud, et noh, sellega võiks ju siis okei olla selle parastamise koha pealt? Ja kui keegi mult veel kunagi küsima peaks, et mis moodi ma üksi hakkama saaks, kui Kardot “ei oleks”, siis no ma ei tea. Me oleme juba pool aastat minu sissetulekutega elanud, st mina maksan kõik tema rahalised kohustused ka praegu kinni ja annan talle raha, et ta ka nagu inimene elada saaks 😀 Seega kui ma peaksin üksi jääma, siis mulle jääks rohkem raha kätte.

giphy-6789881

(Ok, Kardo kõrvalt ütles, et mul tegelt läheks sama palju, sest ta ei kuluta enda peale üldse, nii et okei, ma pean nõustuma temaga, sest ta eriti tõesti endale midagi soetanud ei ole).

Igatahes on mul tunne, et ma peaksi terve elu elama eluviisi, nagu ma oleks miinimumpalgaga üksikema, kellel on kolm last toita ja üleval pidada. Et JUHUKS, kui see lõpuks juhtuks, siis oleks mul võimalikult valutu üleminek reaalsusesse ja ei peaks mõtlema, et kus restoranis parimad kammkarbid või austrid on, sest minu menüü on sellest ajast makaronid ja jahukaste.

Ühesõnaga ei arva ma tegelikult, et mu probleemiks oleks “mõttetud” väljaminekud riidest mähkmete näol, sest need on nagunii tunduvalt odavamad, kui tavalised mähkmed. Või et kui ma ühe korra endale paar ehet lubasin, et siis see mu “eelarve” jube sassi lööks. Minu viga on siiani olnud pigem see, et ma olen mõelnud, et suva, võtan kõige odavama, peaasi, et uus ja korralik on. Aga need kõige odavamad ei ole kuigi vastupidavad ja pikaajalised, mistõttu vajavad üsna ruttu välja vahetamist. Seega proovin ma nüüd teistpidi targem olla. Et kui see kõige odavam välisuks + lukk tõesti on ju väga nadid (plz ärge paljaks röövige), et siis ma ju VÕIKS selle uksega edasi elada, sest ees ta ju püsib, aga mõttekam oleks osta uus ja kvaliteetne uks, mis tõepoolest pikalt meid teenib. Eks? Mõelgem seda siis nii, et noh, juhuks kui ma lõpuks olen siis miinimumpalgal Valdeku Maxima kassapidaja, kes üksinda kolme last ülal peab, et siis on mul vähemalt hea ukski olemas.

Vot, selline pikk jutt siis sellest, et miks ma ometi maja väljast korda ei tee ja ei haljasta. Loodan, et sobisid mu alandlikud vastused ja ma võin nüüd edasi elada 😀

Loe ka neid postitusi!

83 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta kersti 20. august 2018 at 16:19

    ega see suur taim myrgine pole,osad toataimed on

  • Avatar
    Vasta Liis 13. august 2018 at 13:44

    Tead, see vist vanema põlkonna asi, et enne peaks ikka väljast ilus olema ja siis alles seest, sest et: “Issand, mis muidu inimesed arvavad”. Mul vanaema selline just :D. Sinna alla kuuluvad veel need, et kui sul on uhke auto siis sa edukas jms.
    Ja su venna leiutis väga kena 🙂

  • Avatar
    Vasta väga väga naine 13. august 2018 at 09:56

    Piinlikkusega tõden, et ma seda postitust üleni ja läbi ei lugenud – aga sinu südame rahustuseks: mul on erinevate remondi ja elamise ümberehtimise poste lugedes aina “issand, mõni ikka viitsib!” ja ma enamikku neist läbi ei loe.
    Sest mul üldiselt on “kui kaela ei kuku ja lagi läbi ei lase, on ok. Kui veel sooja ka peab, on luksus ja mida veel vaja?!”

  • Avatar
    Vasta Liisa 12. august 2018 at 15:12

    Ohh jah. See teistele näiliselt ilusa elu/fassaadi loomine on paljudele NII oluline, et suva, mis muu elu tegelikult on. Peaasi, et oleks välineilu olemas.
    Olgu selleks emmed, kellel küüned-ripsmed-juuksed hooldatud, aga söögiraha pole või mehed, kellel vaja pidevalt liisingusse uus auto, aga muud pole…

    See viimane on Mustamäel nii tavaline, et jorsil oli ukse ees Ford Mustang, aga ise elas pisikeses (üüri)korteris. Lihtsalt inimestel ongi erinevad prioriteedid, mis peab UHKE olema.

    Ise sõitsin kuni eelmise aastani 91 aasta volkswageniga. Töötas kenasti ? Aga süüa meeldib hästi, ilusad asjakesed ka. Kodu on seest ka kena (enda maitse järgi vähemalt), savi, milline auto maja ees või milline aed. Peaasi, et ise rahul. Las naabrid/möödujad “oksendavad silmi peast”.

    Täiesti nõustun, et kõige pealt võiks elamine seest ilus olla (nagu sa ka põhjendasid) ja alles siis vaadata, mis möödujatele “ilus” oleks. Kui just jah, katus läbi ei lase või loomad/lapsed ära ei põgene ?

  • Avatar
    Vasta G. 12. august 2018 at 09:22

    Ma tean mida sa tunned, igakord kui kedagi näen, kes ei ole meil ammu külas käinud, ta küsib no seest ka remont valmis? Kuigi see ei ole meil isegi veel plaanides, sest meie elamises ei ole midagi hullu, tavalised kips seinad ja laminaat maas. Eelmine suvi tegime aia enamvähem korda, kaevasime prahti maaseest välja ja juurisime puud ning põõsad. Talvel saime sisse keskkütte katla, mis läks kokku maksma 10 000 euri ja see suvi saame väljast soojustatud vundament+seinad ja uus katus plusa aknad ( vanad plastikaknad väsinud paneme need ka uued) u 15 000.- ja siis keegi küsib, et oii Te ei olegi seest remonti teinud?? Ma lähen hulluks 😀

  • Avatar
    Vasta Bets 12. august 2018 at 08:04

    A miks üldse peab oma nina teiste rahakotti toppima? Mul ka neli aastat remont käimas. Palju asju on tehtud, teine samapalju on teha. Ja kelle teise asi see on? Olen üksikema, käin tööl, teenin raha, ostan printsessikleite ja renoveerin maja. Söök vaid turbonuudleid, oleks mul teine terrass ka valmis.. pff, jutt või asi!

  • Avatar
    Vasta Karka 11. august 2018 at 23:21

    Mina pm samas seisus mis sina. 4 aastat oleme majas elanud ja 3. Laps tulekul. Meie ostsime maja mida oli vaja ehitada 0 alates sh ka vesi sisse/välja, juurdepääsutee 300m u. Elekter 100% uus. Ja sees oli meil vaid muldpärand ja ilma lagedega kast 🙂 tänaseks oleme jõudnud kõik toad valmis ja alustame juba värskendustega, kuigi võiks ju ka voodri majale osta aga kuna juba soojustatud on siis pole väga kiire 🙂 tahaks, et toas ilus on. Hetkel ka pliidi ehitus käsil. Aga sellist raha, et 1h aed korda teha ja aed osta ilmselt lähima 10 aasta jooksul küll ei teki. Ja ma ei muretse ka sellepärast. Enne tahaks, uut katus ja teist korrust, aga kui vaid ühest palgast ehitada siis kahjuks pole see just lihtne. Aa 4 aasta sisse mahtus veel majalaenu maksmine ka. Aga no küll kõik tuleb siis kui võimalused on, oma maja on nagu Tallinna mis ei valmi kunagi 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:15

      Oh jumal, sul on ikka mega suur töö tehtud ju sellisel juhul! Ja no näiteks nagu sul aiaga, ju siis pole vaja. Meil oli vaja. sest LOV käskis ja loomad oleks muidu ära jooksnud 😀

  • Avatar
    Vasta Inks 11. august 2018 at 23:19

    Jah aga lastel võiks juba mitu aasta aias ilus muru olla…kus ilusaid pilte teha.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:16

      Ok, rääkisid pehmeks, tule külva siis pealegi.

      • Avatar
        Vasta Vaike 14. august 2018 at 16:59

        Lapsi kotib see ilus muru raudselt rohkem kui mängumaja 😀

    • Avatar
      Vasta Birgit 12. august 2018 at 09:13

      Vaesed lugejad peavad kõik need aastad kannatama ja lastest ainult inetuid pilte nägema, mõistagi sellepärast, et muru pole Eesti kaunima kodu vääriline ? Nagu TEGELT KA VÕI???? Ma südamest loodan, et see “kus ilusaid pilte teha” oli naljaga mõeldud ?

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 12. august 2018 at 10:16

        Ma ei usu, see Inks käib siin juba pikalt mind õpetamas elu elama 😀

        • Avatar
          Vasta Kadri 12. august 2018 at 12:27

          ma ei saa aru, mis malluka murul nagu viga peaks olema? jätke inimene ometi rahule ja elage oma elu nii perfektselt kui oskate

  • Avatar
    Vasta Inks 11. august 2018 at 23:08

    Kõik jube tore, on miskit tehtud, aga vast lugeja küsimust tõlkides: diivani ja vaibavahetused ja mitmete kärude ostud ära jätnud, reise optimeerinud, oleks ka fasaad ammu klaar. Ja aias muru.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:16

      Aga kust sa tead, palju ma nende kärude, diivanite ja reiside eest maksnud oledn :)?

      • Avatar
        Vasta Kadri 12. august 2018 at 12:29

        ta peab nähtavasti arvestust kõikide sinu kulude ja tulude üle, äkki tahab raamatupidajaks hakata veel sulle? 😀 😀

  • Avatar
    Vasta Mariliis 11. august 2018 at 22:24

    Küll on ikka häda, naine on end üles töötanud, suudab oma pere üleval pidada, remonti teha ja reisida, aga näe, aed on korrast ära, järelikult mõttetu mutt!

    Vähemalt meil saavad naabrid õnnelikud olla. Ostsime aasta alguses maja ja esimese asjana läks vahetusse küttesüsteem, mille käigus kaevati kogu aed üles. Seega on meil haljastus üks esimesi asju, mis korda saab. Järgmisena on vaja uut katust, siis hakkab otsast kõiki tube remontima ja oma käe järgi rohkem sättima. Küll meil leiduks kritiseerijaid, et näe, aed korras, aga endal esikus tapeet eelmise omaniku koerte räsitud. 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:17

      Haha, vot you can never win 😀

  • Avatar
    Vasta Mann 11. august 2018 at 22:21

    Ah, tõesti, las koerad hauguvad, karavan läheb rõõmsalt edasi!
    Oot, aga kus sul see ämm üldse elab, mul on see kahe silma vahele jäänud? Teiega koos samas majas?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:17

      Samal krundil, saunamajas.

  • Avatar
    Vasta Älis 11. august 2018 at 21:43

    Oma maja on tõesti väga kallis lõbu. Kui sa just miljonär pole, siis on kallis. Selles mõttes, ostad sa uue ja maksad 30 aastat laenu või putitad vana maja.. on see ikkagi kallis. Seega jah, ei saa aru nendest parastajatest, kes su raha loevad.
    Mina olen aga enda puhul märganud seda, et varem kui mu sissetulek oli suht väike, oli mul just selline mõtlemine, et võtan odavama ja käib kah, siis praegu (teenin rohkem) on see suhtumine muutunud. Ma tõepoolest tahan kvaliteetset asja. Olgu selleks siis mingi toit, riideese või mingi tarbeese.

  • Avatar
    Vasta Tups 11. august 2018 at 21:43

    Aia osas arvaks, et kui lapsed põõsasse ära ei kao, siis on täitsa ok.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:18

      Muidugi neil oleks lõbu laialt, kui saaks põõsasse kaduda 😀

  • Avatar
    Vasta Landa 11. august 2018 at 21:24

    Kelle asi in teiste rahakotti vahtida. Hea ,et konto väljavõtet pole nõutud ja ise sulle eelarvet pole tegema hakatud ?Türi ja Paide ,inimesed elage oma elu ja laske teistel ka elada. 100% need inimesed kes need kommid kirjutasid ei saa oma eludega hakkamagi. Tarkpead siin õpetamas ??? ilmselt kadedad ,et sina saad asju lubada ja nemad mitte. See ju obvious,et kogu maja ei pea sekundiga remontima. Nagunii elad seal kaua veel sees ja saab tasapisi nokitseda. Ei pea ennast alati lõhki tõmbama ,et teistele nö muljet avaldada . Tasapisi,et oleks mõnna elada. Nii,et ikka elad mitte ei istu oma udupeenes ilusas kodus, ilma rahata ja sööd kiirnuudleid õnnetult! Yoloooo. Kui mingi mõne aasta pärast on kõik nii ehk naa lõpuks valmis, siis oiiii kui palju mõnusam see on ? siis veedad need 9 sombust kuud ka seal haljastatud rohumättal ,et oiiii kui ilus on elu ikka olnud ja oiii kui kauniks mu kodu on saanud ilma suure stressita?

  • Avatar
    Vasta M 11. august 2018 at 20:57

    Ma arvan, et teine küsimus on tegelikult veidi naelapea pihta ja üldsegi mitte halvaga. Ma ei arva, et üks inimene peaks ütlema teisele inimesele, kuidas elada. Parastamine ja teistele halva soovimine on tõesti inetu, ma ka ei saa sellistest inimestest aru. Mul on lihtsalt paar tähelepanekut, millest võib abi olla ja millele tasuks mõelda.
    Ma ei arva, et säästud peaksid olema selleks, et tingimata mingi suurem väljaminek teha. Muidugi võiks seda ka säästudest teha, aga ise tunnen, et säästud võiks jääda selleks, kui rahavoog peaks ühel hetkel ootamatult täiesti katkema. Lugesin kuskilt kunagi või keegi rääkis, et sääste võiks olla nii palju, et kui ühel hetkel on sissetulek ümmargune 0, saaks säästetud rahaga 6 kuud ära elada. Parem karta kui kahetseda, eks? Minu arvates täitsa mõistlik nõu, kuigi pean isegi tunnistama, et hetkel oma säästudest päris 6 kuud välja ei veaks.
    Ma ise üritan ajada seda joont, et raha säästmiseks emotsioonioste piirata. Ma teen seda sellega, et olen juba kuu alguses arvestanud, et teen mingisuguseid emotsioonioste ja ei lase summadel suureks minna. Kui täiesti ära keelaks, siis ühel hetkel tuleks ilmselt väga ränk emotsiooniost, mis kõik mu varasemad pingutused ära nulliks. Suurem säästmine ja emotsiooniostude piiramine ei pea üldse tähendama seda, et elad nagu miinimumpalka teeniv inimene 🙂 Aga loomulikult on asi prioriteetides ja kui sulle sobib, et nt remont sellepärast viibib, et tahaks endale tihemini ilusaid asju lubada, siis on ju kõik korras ja kellelgi pole õigust kobiseda. Ma ise olen nii kärsitu, et olen vahel nõus päris ekstreemselt säästma, et kiiremini oma eesmärgini jõuda 😀 Ma olen vallaline ja lasteta ka, seega saan endale aeg-ajalt selliseid ekstreemsusi lubada.
    Igal juhul hoian pöialt ja elan remondile kaasa. Edu!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 12. august 2018 at 08:22

      Ma olen tegelt enne sellel teemal kirjutanud ka, et ma ei tea mis värk mul selle ostmisega on. Et mõnikord on lihtsalt selline tunne, et vot TAHAKS midagi. Aga et need ostud päris lampi pole, siis mul on arvutis selline list, et mis oleks puudu või mis võiks olla ja siis sealt vaatan midagi 😀

  • Avatar
    Vasta Liisi 11. august 2018 at 18:01

    Ma arvan, et kõige huvitavam oli seda lugu lugeda sellel virisejal ja neil kellele sinu rahajaotus korda läheb. Minul on sinu rahamajandusest täiesti savi ja poole pealt lihtsalt ei viitsinud edasi lugeda.
    Selles osas olen nõus, et oma maja ja aiaga toimetatakse tegelikult terve elu. Seega pole vahet mida ja kui kiiresti sa ära teed. Ja laitmatut puhtust saad sa ka nautida vast alles kui tüdrukud juba suuremad. Ja veel et minule isiklikult meeldibki selline rustiline segadus. Kui sul just mingit suurt sitahunnikut nurgas ei vedele siis ongi su kodu kodu?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 18:09

      No rahamajandusest polnud siin pea üldse juttu, aga okei 😀 Ühesõnaga jah, ega ma ei aja ju tagagi seda, et ma elaks laitmatus puhtuses, sest ma ise piisavalt räpane 😀

  • Avatar
    Vasta Keidy 11. august 2018 at 17:06

    Kel pole oma maja, mis vajab või mingi hetk vajas suuremat remonti (katus, vundament, põrandad jne), nendel pole küll mingit kobisemise õigust ? Tean omast käest kui kalliks lähevad sellised asjad lõpuks ja need võtavad aega ja planeerimist. Kõik omas tempos ja vajaduse järgi.
    Meeldid mulle Mallukas. Hoia kõva ikka!

  • Avatar
    Vasta Tyy 11. august 2018 at 16:51

    See kuhu sa kulutad oma AEGA, näitab kuhu tegelikult kuulub sinu süda ja kirg. Võtame näiteks katuse.Kas kaalusid eri variantide vahel ? Kas uurisid nende plusse miinuseid, kas oluline oli selle ilme, välimus, hind? Mis neist sai määravaks otsusel?Kuidas muutub ilme kui lisad vihmavee torud ja rennid. Kas sellist arutelu üldse tekkis? Jääb mulje, et see protsess sind ei huvita (väga vabandan kui eksin) tahad lihtsalt ruttu asjaga ühelepoole saada. Katuse vahetasid sest see oli hädavajalik ilma kireta, selline mulje jääb, sest muidu räägid oma elu igast detailist aga ostud ka suured teed kuidagi hetkeajel. See ongi põhjus mis inimesi ahhetama paneb.
    Mõne kirg on reisimine, teisel iluaed, kolmas soovib kõigest hingest osta oma lapsele kõike, et ta ei peaks tundma seda tunnet mida ise koges. Neljas on valmis elama piskuga et lastejaoks ema oleks ALATI kodus ja olemas. jne jne
    Me kõik parandame seda millest ise puudust tundsime. On see materjaalne või hingeline või vaimne soov. Peaasi et koosminejate samm ja suund klapiks ja valitseks üksmeel selles. Nende asjadega on nii ja naa.
    Tean meest kes on uskumatult tubli aga prouale pole iial miski piisav, samas tean meest kes on jube omandihimuline ja selline kooner et see on lausa vaimselt ahisatv. Väliselt on mõlemad kodud ideaalses korras ja kenad aga nende kodune atmosfäär on piinavalt masendav.
    Seega pole tõesti tähtis, et sinu valikud on nagu nad on, kui teie eluolus on rohkelt nalja ja rõõmu ja sama level taluda enda ümber segadust.
    Kokkuhoid ei ole kooneramine, see algab läbi mõtlemisest, siis ei ole vajadust emotsionaalseteks ostu sööstudeks.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 18:23

      Katuse suhtes – ei, ma ei valinud mitte midagi 😀 Mu kasuisa tegeleb nende paigaldusega ja tema tegi selle valmis oma heaksnägemise järgi. Oleks tundunud veits tobe temaga vaielda 😀 Värvi jah, valisin mina 🙂

      • Avatar
        Vasta Tyy 12. august 2018 at 12:32

        Ma ei tahtnud arvustada, vaid suunata sellele kuidas ja miks äkk otsused tekivad ja jäi mulje et soovid ses osas muutuda.
        Asi pole ju vaidlemises vaid kui palju sa oma kirge ja aega ja huvi kuhugi paned. Kas sind üldse huvitab see protsess ja detailid ja info hankimine.
        Tegelikult pole ju teema konkreetselt katus, kui oleksin teadnud et sul lähiringis spetsialist, oleksin muu näite toonud.
        Ma ei arva et sa teeksid vähe ja oleksid ludri ja laisk. Vastupidi oled eriliselt elujõuline ja hakkaja aga see juures koormad end laristamisega, mida ju ise ka tunnistad.
        See, et arvustatakse su otsuseid , on paratamatus. Ka siis kui teeksid nagu “keegi mina” asju teeb ei too rahu majja. Alati on kuskil keegi, kes teeks ja kulutaks teisiti.
        Inimestel ongi erinevad huvid ja mõnede puudusel oleme valmis rohkem kulutama, et keegi teine seda teeks. Aga ka siis püüan enne uurida mis oleks mõistlik hind ja mida see sisaldab jne. Sinu postitustest seda välja ei loe ja sellepärast ehk need vildakad arvamised.
        Olen samuti igasugu arvamisi kuulnud, oma üksi ja ise ehitatud maja osas ent kindlsti kordades vähem kui sina ja siiski igakord häiritud kui keegi võtab nõuks miskit öelda. A miks sa nii väikese maja ehitasid? Sa võiksid aia ka ehitada! Miks sul sauna ei ole? Kivikatus on jama! Kas sa kuuri ei teegi? Pane mõni puu ka kasvama! Ma ei salli kui muru sees kasvavad võililled! Viimasel ajal ma peegeldan tagasi öeldut. Näiteks kas sa tõesti arvad et 120 m2 kahele on vähe? Mitu maja sina oled ehitanud ja kui sa kord seda teed siis katuse tee või klaasist – mina ei ole nii taktitu inimene et lähen teise kodu arvustama. Või sõbralikum vastus- palun nimeta summa mis 200jm aia ehitamiseks kulub ? Ma püüan oma elu vajadusi tasakaalus hoida ja teen oma valikud sellejärgi. Aia ehitus on palju kallim kui sa arvad ja pole kindlasti mu prioriteet ega hädavajalik. Mul ei ole loomi ega tillukesi lapsi ega asu ka keset elu-melu ja liiklust.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 12. august 2018 at 19:06

          Jah, täitsa arusaadav. Sellised detailid, millest ma midagi ei tea, tõesti mind väga ei huvita, selles on õigus küll jah. Suva, mis katus, suva, mis puidust aed jne. Huvitav, miks see protsess ja detailid ja info hankimine mingi inimlikkuse või normaalse inimese tunnuseks on :D?

  • Avatar
    Vasta M 11. august 2018 at 15:22

    Sorry aga sulle läks see komm vist nii hinge.Tegelt usu mind paljud paljud on kadedad hoopis.Oled iseseisev ja oskad raha teenida!!!!5+

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 16:14

      Miks sorri? Kad just hinge, aga hinge tegi täis küll, kui kogu aeg sama küsimust küsitakse 🙂

  • Avatar
    Vasta Aire 11. august 2018 at 14:04

    Raha peab ringlema? mida rohkem kulutad seda rohkem on ruumi selle juurdetulekuks??
    Samuti paneb kulutamine ka tegutsema selle juurde saamiseks” hoiab aktiivsena”.
    Samas virisevad ja vinguvad need kes raha juurde teha ei oska või ei viitsi ?.
    Päikest?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 14:06

      oi ega ma ka ei viiitsi 😀

      • Avatar
        Vasta Amanda 11. august 2018 at 16:24

        Oleks ka lühemalt vastata saanud .
        ….Peesse saatnud ja paluda oma elu elada …
        Aga jah, kahjuks nii on…
        Staar peab ju vastama …et hundil kõht täis oleks .
        Ja lammas rahul.
        Mu meelest on Sul prioriteedid paiga .
        Mina ka ei piitsuta end ja õpetan ka lapsi seda mitte tegem . Elu on elamiseks …
        kuniks seda on…
        “Et poleks piinavalt valus elatud aastate pärast” … tead seda küll ?
        Ja hetkel näitab Sinu pere reklaami .”Lende tee tšauuu!!
        Rõõmu Teile !!

  • Avatar
    Vasta Kris 11. august 2018 at 13:53

    Aed ei pea olema hullult klanitud. Mõnusalt metsik aed, kus kõik pereliikmed end mõnusasti tunda saavad, ongi hea ja ilus. Ja mida “keegi” arvab, on jumala savi.
    Küll selliste inimeste elu võib närb olla, kes elamise ja nautimise asemel muudkui säästavad, et kunagi… Aga keegi ei tea, mida homne toob, nii et mõistlik on eelkõige elada ja muu seas ka siis jõudumööda kõpitseda ja nokitseda.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 13:55

      Noh, ma ei mõtlegi et hullult peaks sätitud olema, aga noh parem võiks olla küll jah 😀

  • Avatar
    Vasta Geidy 11. august 2018 at 13:42

    Olen kuulnud ütlust: venerahvusest isikud teevad enne korda maja väljast, et näidata kui uhkelt ma elan.
    Eestlane teeb enne korda maja seest, sest seal ta elab….

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 13:56

      haha 😀 eks ole kindlasti ka selliseid eestlaseid!

    • Avatar
      Vasta Helina 11. august 2018 at 14:36

      Tõsi ta on. Mul oli kunagi asenduskooliks Valdeku põhikool ja seal oli ehtne näide vene ehitusest: väljast mingid nõukaaegsed ornamendid, seest krohvi pudeneb.

      Ma ise olen mõelnud mega korda tehtud ja ilusaid aedu nähes, et kuidas nad küll viitsivad. Nt mu enda maal on pinda nii palju, et kui keegi mu perest viitsiks rajada mingi jube ilusa aia, siis kui ta lõpuks lõppu jõuab, on algusest juba umbrohi maad võtnud. Nii et pole mõtet põdeda. Näidaku enda aiad jms ette. Minu arust oled just suure töö ära teinud ja selle kodu nii nunnuks kujundanud.

  • Avatar
    Vasta Heidy 11. august 2018 at 13:16

    Sina elad nii nagu soovid ja teised elagu oma elu nagu soovivad. Ei ole vaja oma nina toppida teiste asjadesse! Mis se nende asi on, kuidas sina oma raha kulutad! Ise teenid ju selle!

  • Avatar
    Vasta Leila 11. august 2018 at 13:11

    Mulle tohutult meeldib see su väikevenna tehtud asjandus, väga tubli töö!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 13:56

      Jaa, ta on tõesti niii tubli!

  • Avatar
    Vasta sellestmison 11. august 2018 at 13:09

    Ostsime eelmisel aastal vana maja. Ja elus ka ei kujutanud ette, et seal jääb alles ainult neli seina. Ka vundamenti mitte. Aastaga on tehtud palju, aga mõnele kõrvaltseisjale võib tunduda ka, et mitte midagi. Kuna see kõik on nii suuuuuur töö, siis ajaloo huvides hakaksin selle kohta ka blogima. Jõudu ja jaksu, sest igasuguse maja omamine tähendab, et on palju rõõmu, aga ka palju remonti vaja teha 😀

  • Avatar
    Vasta A. 11. august 2018 at 12:53

    Küll on palju targutajaid. Päris tüütu võib vist olla. Aga selleks ei pea olema isegi maja, et aru saada, kui kalliks kõiksugu remondid ja värskendused ja uuendused lähevad. Ma olen korterit jõudumööda kõpitsenud ja tuuninud, raha on kulunud roppu moodi, aga tehtud pole veel suurt mitte midagi. Täitsa õudne tegelt. Nt vannitoa remont. Ok. see on teada värk, et kulukas projekt. Aga kõige rohkem raha kulub lõpuks kõiksugu pisividinatele, mida lõpupoole ikka ja jälle vaja ostma minna on, a’la mingid kraaniotsad, survetorude jullad, nagid, liistud, lülitid, luugid, haagid, pistikupesa korpused.. .misiganes… … Jälle 50€, jälle 100€, veel kuskile 30€, oih, mingi asi ununenud, käin korra poes, ups jälle 70€. Et nende jullade kõrval mööbel, ja ehitusmaterjalid ise ei tundugi nii kallid. Tahaks ka korteris veel palju ära teha, aga praegu rahalist ressurssi väga üle ei jää, sest veel pikki aastaid taome uut fassaadi jm renoveerimistäid kinni. Mu meelest oled sa külltubl iolnud ja suht loogiline, et ennekõike tahaks toas kõik mõnusaks ja korda saada, sest toas ju peamiselt see elukene käibki. See, et suvalisele möödujale su maja välimus või aed ei meeldi on ikka tolle mööduja probleem.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 12:58

      Jah, igasugused suva pudinad maksavad jah hingehinda, sul on kahjuks nii õigus 😀

  • Avatar
    Vasta Siku 11. august 2018 at 12:45

    HAHAHAHA, mulle meenus selle postituse peale, et ükspäev trehvasin oma tuttavaga ja jutuajamise käigus, et kuidas meil majas läheb ( ostsime räämas maja kaks aastat tagasi ja kolisime detsembris majja, aga seest kui väljast on ikka kole kui öö) lohutas tuttav mind sellega, et kui nemad autot müüsid ja huvilised seda vaatama tulid, siis muuhulgas kohkusid nad ära ja küsisid tuttava käest, et “oi, kas te olete alles kolinud või?” 😀 Ma küll tuttava käest ei küsinud, kaua nad seal elanud on, aga vähemalt 10+ aastat kindlasti. Seega, lihtsalt, don’t põe. Homme jääb neile targutajatele juba kindlasti midagi muud ette, mille kallal nokkida, see on see kadedus, muud miskit. Sul on kõik väga tiptop, mees ja lapsed ja loomad ja kodu! ja kindlasti palju asju veel..! 🙂

  • Avatar
    Vasta Hele 11. august 2018 at 12:05

    Me just lasime oma majal katuse ära vahetada. Püha püss mis summad sinna läksid. Ma naiivselt arvasin, et see on vähemalt poole odavam kui see summa, mille välja pidime käima. Ja pigem jätan mõned lilled ja peenra tegemata kui istun majas, kus katus läbi laseb 😀
    Fassaad on meil järgmisel aastal teemaks, palun lotoõnn naerata ometi mulle! 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 12:09

      Kuule ma ütleks, et teil veab, kui ainult fassaad, st soojustatud juba on! Kas mõtlete laudist või krohvi?

      • Avatar
        Vasta Hele 11. august 2018 at 12:12

        Laudis. See ilmselt ei saa väga odav olema nagu ma aru sain 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 11. august 2018 at 12:15

          Noh, see trepiosa on meie ülejäänud majast mingi 1/7 ja see jupp läks 2000 😀

          • Avatar
            Hele 11. august 2018 at 12:29

            Tore teada! 😀 ja nagu topshopis ütleb:” ja ka see pole veel kõik!” Terass, eeskoridor, köök ootavad oma järge. Tead ju küll..ei see töö otsa saa, enne saab raha otsa. 😀

          • Mallukas
            Mallukas 11. august 2018 at 12:32

            Ma oskan ainult öelda, et I feel ya… 😀

  • Avatar
    Vasta Saarlane 11. august 2018 at 11:55

    Mallu, sa oled üli tubli olnud. Meil mehega on Eestis maja, mis on väga räbal ning seest 80% tühi. Ainult üks tuba on elamiskõlblik. Praegu teenime välismaal paar aastat raha, et hakata kunagi tagasi tulles remonti tegema. Kahjuks Eestis töötades, saaks maja valmis mitmekümne aastaga. Või siis peaks terve elu panga ori olema. Mul heameel, et sul nii ilus kodu ja vahva pere. Ootan ka seda aega oeh

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 12:06

      No minu tublidusega pole väga seost, sest maja on ju ikka Kardo vanematelt saadud 😀

  • Avatar
    Vasta J 11. august 2018 at 11:53

    Vanade majadega ongi nii, et need neelavad raha! See on ulme, mis ehitusmaterjalid maksavad… hästi, kui saad sellise maja tasuta, vaikselt nokitsed… aga mõelda, kui peaks ostma ja siis paned sama summa, kui mitte suurema selle korda tegemise alla….

    AGA… mida mina olen täheldanud.. on nii palju maju, mis väljast jätavad WAO efekti, seest ajab aga nutma, sest see on kohutav!! Ja pigem mõtlen alati, et kurat, elad sees ja ei leia seda väikest raha, et uus värv seina panna?
    Elamise nr 1 tähtsus on muidugi katus, kui toda pole, pole lõpuks midagi.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 12:06

      Seda jah! Ja see maja on alati elamiskõlblik ka olnud. Mõelda, kui oleks nullist pidandu kõpitsema…

      • Avatar
        Vasta J 12. august 2018 at 23:59

        nullist tegemine on tegelikult odavam 😉
        aga loogiline, et kui maja olemas, siis tuleb seda järge mööda teha 🙂

  • Avatar
    Vasta Janika 11. august 2018 at 11:36

    Aitäh!

    Esiteks, ma tean inimesi kes teenivad normaalselt, kuid pole 40 aastat oma kodus pooltki nii palju ära teinud kui sina ja samal ajal virisevad, et raha ei ole.

    Teiseks, ma tõesti ei suuda kolme lapse kõrvalt oma kodu kogu aeg korras hoida ning piisavalt remonti teha ja sisustada kui samal ajal on kõigil teistel ideaalne puhtus ja kord ning nii moodne sisekujundus ja veel milline kaunis aed/rõdu ning lõpuks suudavad nad möödaminnes ka ideaalseid tassikoole küpsetada ja mina samal ajal vaevlen alaväärsuskomplekside käes.

    Aitäh, et jagad oma elu koos kõige inimlikkusega, mis on tavainimese jaoks normaalne. Tunnen ennast nüüd palju paremini.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:40

      Tead, see blogimine ja üldse avalikult elamine, ka niisama sotsmeedias (instas ja fbis) on kahe otsaga asi. Ühest küljest, kui sa jagad ilusaid hetki, ehk siis seda haruldast momenti, kus toad ON korras ja vb tegid tassikooke ka, siis tegelikult ei ole see ju REAALSUS. Öeldakse, et issand, sotsmeedia on nii feik. Aga siis näitad päris elu, sitast kööki ja laste tekitatud bardakki ja saad jälle möliseda, et issand, kuidas sa elad nii? Õudne! Ela paremini! 😀 You can never win!

  • Avatar
    Vasta Maarja 11. august 2018 at 11:30

    No eks inimestel on alati midagi kobiseda. Maksaksid nad siis arved ka, kui nii väga teiste elu meeldib elada 😀
    Elasime mõni aeg tagasi üürimajas, kus naabriteks haljastusfanaatikud. Meie ilmselgelt mitte. Naabripoiss tuli küsima, et äkki saab tööd teha, muru niita vms. Tõenäoliselt käis vanematele närvidele, et me piisavalt usinad pole 😀
    Meie kahjuks rääkis ka see, et külvasime spordimuru maha, mida reaalselt pidi iga 3p järel niitma, kõrgus oli juba mingi 15cm 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:41

      Haha, vaesed naabrid sul 😀

  • Avatar
    Vasta Kass 11. august 2018 at 11:28

    Majaomanikuna võin öelda, et sa oled juba seeläbi õnnelik inimene, et sul on see PÄRIS OMA KODU, kus sa võid oma äranägemise järgi teha kõike, mida hing ihaldab (okei va tegemised, mis nõuavad linnavalitsusega kooskõlastust) 😉 Niiet ära põe! Korterielu ei anna absull võrrelda majaeluga niiet las koerad hauguvad 😉 Karavan läheb ikka edasi

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:41

      🙂

  • Avatar
    Vasta Evelin 11. august 2018 at 11:25

    Tegelikult, kus see kirjas on, kui ruttu või aeglaselt keegi peab remonti tegema? Mul eelmises korteris oli kogu aeg mingi plaan, aga tegudeni eriti ei jõudnud, sest erinevalt “normaalsest” eestlasest, kes puhkuse ajal remonti teeb, mina puhkuse ajal reaalselt puhkasin ja kui jälle tööl olin, siis lihtsalt polnud aega ja tegelikult olid need plaanid kõik sellised, et päris ei põlenud ja otseselt midagi kaela ei hakanud ka kukkuma, nii et kannatas venitada ka.

    Ma ka eriline säästja ei ole, kuigi näiteks praegu on just periood, kus mõtlen, et oleks ju võinud seda usinamalt teha, aga tegelikult saab ka nii hakkama. Mingi teoreetilise katastroofistsenaariumiga elamine on minu meelest lollus. Elada kogu aeg kartuses, et “äkki ma jään üksikemaks, äkki tulevad vargad, äkki tuleb riigipööre, äkki tuleb zombiapokalüpsis”? Tänan, ei! Igasuguseid asju võib elus juhtuda, kõigeks niikuinii valmis ei saa olla ja selle suure muretsemise juures võib ununeda praegust hetke nautida. Vahel tuleb kitsamalt läbi ajada, vahel saab laristada. Pealegi, pidev sendiveeretamine ajab hullult stressi ja mis mõte sellel elus niimoodi üldse on, kogu aeg mures ja närv püsti.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:33

      Eestlasele pidi ju sisse kodeeritud olema kõike higi ja verega saada. Isegi sõna “muretsema” on ju aktuaalne. Et ma mitte ei osta uut pesumasinat, vaid ikka MURETSEN 😀

  • Avatar
    Vasta Leenu 11. august 2018 at 11:20

    Põllupealsete uuselamurajoonide majaomanikel on isegi tampoonid laenu peale ostetud. Aga peaasi et köik korraga valmis oleks onju

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:22

      No ma tahaks ka, et kõik korraga valmis oleks, aga sellist laenugi ei saa endale vist lubada 😀

    • Avatar
      Vasta Liisu 11. august 2018 at 18:26

      Kõik on kunagi põld olnud…

  • Avatar
    Vasta Katrin 11. august 2018 at 11:15

    Enamus su maja kallal undajaid elavad korteris ilmselt.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:19

      Võib ka vabalt olla nii. Ma olen elupõline korteriinimene ja sellest ka vist minu segadus, et kuidas kõik NII palju maksab 😀

  • Avatar
    Vasta KeegiKuskilt 11. august 2018 at 11:14

    Mallu, sa oled tegelikult ju niii tubli! Alati on keegi kes vingub ja proovib sinus sitta enesetunnet tekitada. Mina olen oma majas elanud 2 aastat ja remondime ja teeme ka nii kuidas vähegi jõuame, aed on ka meil viimane asi. Iga väiksemgi asi maksab maja juures, ei kujuta ette mitukümmend aastat läheb aega et ühe inimese palgaga maja ja aed valmis teha. Ühesõnaga, sa oled nii tubli et te olete tohutult teinud. Loomulikult peab ka endale ja lastele lubama asju ning ei saa ju kõikke remondi alla panna, inimene tahab meelelahutust ka ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:18

      No aga see tundub ka loogiline, et aed on viimane asi. Selles suhtes, et ega ma aias ela 😀 Aed ongi rohkem selline… kirss tordil, et endal ja naabritel hea vaadata. Aga ELU toimub ju majas sees ja siin tahaks ka ennast hästi tunda. Na tõesti, tahaks midagi elus endale lubada ka, kuniks veel saab ja Maximas töötama ei pea 😀

  • Avatar
    Vasta B 11. august 2018 at 11:08

    Mina jällegi ei saa aru, miks huvitab inimeso teiste aed, ala Eveliis, et ei tea kas mingi pime elab seal või 🙂 Tehku inimesed oma aiaga mida soovivad, ja jätku teiste omad rahule 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:11

      Ei no, nagu mina võin oma blogis arutleda ükskõik mille üle, siis võib ka tema sama asja üle arutada. Eks igaühele tundub see, mis endal tehtud, jube lihtne teha. Et no näiteks tal on ilus aed, seega ta on sellega palju vaeva näinud ja nüüd tundubki, et no miks teised siis ei näe. Eks see ole niisama arutlemine, ebaviisakas oleks siis, kui ta oleks kellegi aia pilte üles riputanud mõnitustega või ma ei tea, ukse taha läinud inimestele, et kle sul kole aed 😀 Me kõik “huvitume” aeg-ajalt suva asjadest, mis pole meie asi 😀

      Ma ükspäev tahtsin kirjutada postitust imelikest müügitaktikatest, siis mõtlesin, et ah pohui, las müüvad kuidas tahavad 😀 (Reaalselt keegi müüs 70€ eest sandaale, pildil oli ta need jalga tõmmanud ja varba otsas SUUUR konnasilm 😀 Nagu iuuuu ma never ei tahaks neid nüüd osta :D)

  • Avatar
    Vasta Mirjam 11. august 2018 at 11:06

    Mallukas sina elagi nii nagu sina tahad. Mitte keegi siin ilmas ei saa teha kellelegi ettekirjutusi, kuhu ja palju tema oma raha kulutab. Sul on badass kodu ja kadestan sind heas mõttes iga kell. Mina elan korteris, mis on küll võrdlemisi suur, aga mul ei ole oma aeda.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. august 2018 at 11:08

      No aiaga on üldse nii, et see on korraga õnn ja õnnistus. Et jah, tore on suvel oma aias külitada ja grillida ja lastel mängida lasta, aga kui mul lapsi poleks, siis ma vist eelistaksin suure rõduga korterit 😀 Selline teadus on see aiapidamine. Millal mida maha panna, millal mida lõigata. Muudkui niida ja püga ja nopi ja väeta ja 😀 Võeh!

      • Avatar
        Vasta Getlin 11. august 2018 at 15:46

        Õnn ja õnnistus ? siis ju win-win ?
        Tegelikult on ju kõik hästi, tervis on, kodu on, sõda pole!

      • Avatar
        Vasta Mirjam 11. august 2018 at 17:46

        Mõistan sind igati. Ma olen pm terve oma elu elanud oma majas oma aiaga, siis korteris on harjumatu. Lapsed tahaksid mul samuti aias toimetada. 🙂
        Aga jah ma ilmselt ei paneks ise aeda väga palju puid, põõsaid jne jne. 😀 ma ei viitsiks nendega nii palju jännata. 😀