AVALDAN ARVAMUST LAPSED

miks me targutame?

22. august 2018

Ma eile hakkasin mõtlema selle peale, et kas igaühel meist on hetki, kus me lihtsalt täitsa prostalt tahame vahelduseks kellestki paremad ja targemad olla? Olenemata sellest, kas me seda ka oleme või mitte. Toome näiteks eilse lasteaiapostituse, kus all ikka keegi pidas vajalikuks öelda, et üldse nii väiksed ei tohiks lasteaias käia. Lilli blogi kommentaariumist mäletan sama asja, et suvaliselt keegi hüppab jutule sisse, et vot aga MINA küll nii väikest last ei paneks lasteaeda, kuigi küsimus ei olnudki üldse selles, et kuulge, andke nõu, kas panna või mitte.

Ärge saage valesti aru, muidugi on igal emal õigus otsustada, kas oma laps panna lastesõime või mitte. See on vaba maa võlu. Kes tahab ja kellel vaja, see paneb ja kes ei taha ja kellel pole vaja, see ei pane. Üldse selles pole praegu teema, mis mind pani mõtlema oli see, et minu kommentaariumis see, kes suure suuga kuulutas, et “hisssand jumal, nii väike laps lasteada, miks ometi? See ei ole lapsele hea!” on mulle kommentaaridest juba niiöelda tuttavaks saanud ja ma mäletan hästi, et ta on see naine, kellel mingi tropp mees, kes lastega ei tegele ja midagi tast tolku pole – mina seda meest ei tea, lähtun inimese enda kommentaaridest eksole. Aga vot mina ütleks ka, et mina ei oleks sellise mehega koos, kellega ma õnnelik ei ole ja kes mind ei aita. Miks ometi? See ei ole hea ei lastele, ega naisele ju ka mitte?

Tean kaudselt ka inimest, kes ei pea paljuks vindise peaga rooli istuda, samal ajal näen erinevates FBi gruppides, kuidas ta on esimene, kes kuskil pasundab, kuidas lastele annavad magusat ainult rumalad lapsevanemad, kellelt tuleks vanemlikud õigused ära võtta.

Sellised asjad panevadki mõtlema, et iseendal on ka ju mingeid teemasid, millest lähen nii käima ja ei saa aru, kuidas teised nii “valesti” teevad, sest mina teen ju nii “õigesti”, ometi samal ajal võib keegi jälle minu tegude suhtes täpselt samamoodi vaadata. No näiteks see lasteaia asi. Jah, me oleme MÕLEMAD kodus ja miks meil üldse peaksid lapsed lasteaias käima? Täitsa ausalt? Sest mul ei ole elusees viitsimist ja aega teha nii palju erinevaid asju, kui lasteaias tehakse. Ma ütlen, et ma olen hea ema ja Kardo on hea isa, aga kindlasti ei väida ma, et me oleksime mingid perfektsuse etalonid, või et me üldse üritaks olla. Ma tean, et kuskil ideaalses maailmas ja ideaalses peres on lapsed A ja O, nendega tegeletakse hommikust õhtuni ja enda tegemisi ja toimetusi tehakse umbes öösel enda une arvelt. Meie oleme aga lihtsalt inimesed, kes vahepeal korjavad maast oma närve kokku ja mõtleme omavahel, et mis deemon nendesse lastesse pugenud on, et nad ainult kisklevad ja kraaklevad ja karjuvad. Mida üks võtab, seda on teisel kindlasti tarvis. Küll keegi hammustas, keegi solvus, keegi kukkus. Ja no üks lõputu multikate anumine. “Pane Peppat!”, “Pane Oggit!”, “Pane Boobat!”. Ja kui sa lõpuks alla annad ja midagi paned, siis võid kindel olla, et teisele see multikas raudselt ei sobi, mismõttu vigin jätkub teemal: “EI TAHA PEPPAT, PEPA ON TITADELE! PEPPA ON JAKK!” ning võtab puldi, vahetab kanalit ja siis järgneb nutt teemal: “Emmmeeee, Lende hammustas!”.

tumblr_inline_mrfwmhpljf1qz4rgp-9793760

Ja sellistel hetkedel ma mõtlen, et issand jumal, mõtle milline õnn oleks, kui nad mõlemad lasteias oleks. MILLINE IMELINE ÕNN! Kui ma enne mõtlesin, et noh 2-3x nädalas viin Lende sõime, siis SELLISTEL hetkedel on mul tunne, et ma viin need lapsed sinna lasteaia ukse taha see hetk, kui see lukust lahti keeratakse ja lähen järgi viimasel sekundil, nii et õpetajad juba täisriides uksel ootavad 😀

Ma ei teagi, kas ma olen rasedusega lihtsalt vähem kannatlik ja kogu selle sahkerdamise sees, kus ma õpin autokooli jaoks, tegelen mingite halvatud karusöötjatest IT vendadega, korraldan ja organiseerin remonti, kaevan oma asju ehitustolmu seest välja ja otsin pidevalt midagi taga, sest kõik on remondi eest ära tõstetud ja nuputan, et mismoodi peita neid kipskaste, mis mulle maja peale ehitati seoses pelletkamina paigaldusega ja mis värvi teha esikuseinad ja üritada selle kõige sees sättida esimesteks laste soovid, mis muutuvad kord minutis, on pehmelt öeldes raske. Võib-olla teistel ei ole raske ja võib-olla teised oskaksid oma asju paremini sättida, ma ei tea. Aga ma eeldan, et need teised ei viigi oma lapsi lasteaeda ja vangutavad pead, et issand see Mallukas ikka ei oska elada, viib nii väikseid lapsi lasteaeda.

Ütlen ausalt, et mul vahet pole. Ma olen oma eluga ammu seal punktis, kus ma võtan hea meelega vastu erinevaid ideid, kuid ära panemistele jään üsna tuimaks. Eriti kui me lähtume alguses välja toodud faktist, et meil igaühel on midagi, milles me oleme niiöelda paremad ja milles jälle halvemad. Ja kui keegi tunneb, et ta peab oma üleolekut näitama sellega, et kuskil pühalikult vannub, et tema oma lapsi lasteaeda ei viiks, siis jumal temaga. Ju siis seda on talle parasjagu tarvis, mis seal ikka.

Kui ma ausalt enda sisse vaatan, siis ma olen ka targutanud teemadel, et ala kandke lapsi ikka ergnonoomilistes kottides ja miskipärast mind lausa ärritab, kui keegi hakkab ütlema, et kle pohhui ju, kannan milles tahan ja palju ju enivei ei kanna ja midagi pole juhtunud ju. Samal ajal olen mina see, kes viib kahese lasteaeda (paha-paha), annan lastele magusat (paha-paha), ei kasvata lapsi distsipliiniga (paha-paha) ja sada muud asja. Et põhimõtteliselt võisime me KÕIK lihtsalt vait olla ja lasta teistel elada oma elu. Rääkida siis, kui küsitakse? Oleks ju imeline maailm, eks 🙂

Vaadake korraks enda sisse ka. Kas on mingeid teemasid, mis teid mega närvi ajavad ja vaidlema panevad, samal ajal kui te ise teate, et teie ka mingisuguseid asju ühiskonna silmis “valesti” teete?

Harva saab sellist vaatepilti ka näha 😀

Loe ka neid postitusi!

173 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Maire 25. august 2018 at 12:42

    Rääkides kergest haigestumisest väikelapse eas, siis minu vanem tüdruk oli 2,3 a, kui aias käima hakkas kohe hea meelega ning on olnud vägagi terve laps, võrreldes mõningatega, kes kolmeselt lasteaeda läksid ja siis ka ainult poolikud päevad. Seega, see haigestumise teema ikkagi suhteline. Väiksem on kahene ja kavatsen hakata ka harjutama, et näha, kas talle sobib. Arvan, et tänapäeva lapsevanemaid vaevab ülelugemise sündroom (mina ise nende hulgas), pidev kartus, et millegi tegemine või tegematajätmine tekitab lapses hulganisti traumasid. Igaüks võiks kuulata oma südame häält ja vastavalt sellele toimida.

  • Avatar
    Vasta K. 24. august 2018 at 00:23

    Sa vähemalt leiad asju sealt ehitustolmu alt üles. Mul pole ehitust aga mehel kadunud 3 paar kodu lühikesi pükse ja ühed pikad kodupüksid ? ma tean, et küla peale need jääda ei saanud, sest ta on nii “preili” et ei lähe neis isegi prügi välja viima ?

    Eestlasel on jõle nõme komme ka parastada.

    Nt keerasin siin hiljuti väikese perse kokku. Palusin ühelt healt sõbralt abi ja mis ma saan. “Sa oled ju nii tark tüdruk, kuidas sa nii lollilt said käituda. Ma olen nii pahane su peale. Aga ma vaatan, mis teha saan”
    Nagu WTF! Mul on niigi häbi/raske, mida sa mölised ja tänitad minuga!

  • Avatar
    Vasta Krista 23. august 2018 at 14:03

    ” tegelen mingite halvatud karusöötjatest IT vendadega” – väga hea iseloomustus 😀

    Aga… minu kogemus on, et lastel on lasteias väga lahe, tore, huvitav. Minu lastele väga meeldib lasteaias, sest neil on nii lahedad õpetajad ja seal tehakse nii lahedaid asju (kõikvõimalikud teatrite, muuseumide, parkide jne külastused; igasugused meisterdused, mille peale ma ei jõua mõeldagi ja ei tulekski – kuigi me meisterdame kodus ka päris palju; üritused-mängud lasteaia õues). Lisaks veel sotsialiseerumine ja oskus teiste lastega arvestada jne. Mul oleks kohe kahju, kui mu lapsed ei saaks lasteaias käia.
    Ja sinu pettumus ja pahameel Lende lasteaia/rühma suhtes oli täiesti õigustatud, sest see kõik mida sa rääkisid, ei ole normaalne. Mind ajab juba ka oksele kellegi entuka järjekordne soovitus, et “kas on siis raske panna kogu rühmaga rahad kokku ja see asi rühmale osta” – nagu me koguaeg nagunii ei teeks selliseid asju ja ei toetaks rühmasid kõikvõimalike asjade/rahaga + tasulised trennid/ringid. Eriti tore, kui sul on mitu last, siis tõesti kuskil on piir ja lasteaia õuevarustust ma enam ka osta ei taha…

    Nii et jah, ühe meelest on jube hirmus asi, kui laps lasteaias käib, teise meelest väga positiivne. Ja eks lapsed on ka erinevad, neid kellele meeldib teiste lastega suhelda ja lasteaias käia, ei peaks sealt küll eemale hoidma…

  • Avatar
    Vasta Maris 23. august 2018 at 12:16

    Eestis on üldse kõik emad suured teadjad ja targutajat. Üldse kogu ühiskond kasvatab su last ja annab näpunäiteid. Tõepoolest toitumisharjumuste kohapealt on see vägev aga muus osas. Nagu Norras pannakse 1a lapsed lasteaeda, ometigi nad armastavad oma vanemaid, austavad neid ja peale selle on veel nr1 kõige õnnelikum riik maailmas. Seega hoidke oma lapsi 4a kodus aga ega see ei garanteeri nende õnne tulevikus 😀 Minu laps läks enne 2a ja samal arvamusel mis sina, ma olin hullumas. Sul tüdruk aga poisid on veel soojemad peast, nad oleksid nagu 24/7 koka laksu all 😀 Pole ime, et lahutuste ja lahkuminekute % on suurim just esimese 2a jooksul, mega raske on vaimselt normaalne püksida ja veel kodu mängida.

    • Avatar
      Vasta Lisbet 23. august 2018 at 12:47

      Näha on jah,et norras kõik korras…. Breivik…..

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 23. august 2018 at 12:53

        Lisbet, ma ütlen sulle viimast korda – me KÕIK keerame oma lapsi kuidagi persse. Mõni rohkem, mõni vähem. Eks sa ise tead (iga vanem teab) kas ta teeb seda nt last aeda pannes, või sita mehega lapsi saades, kust lapsed saavad terveks eluks vale perekonnamudeli ja vb on ise ka tulevikus sitad mehed/ allaheitlikud naised sittade meestega. Miks üks teisest parem on? Jätame nüüüd sellle vaidluse, see ei viii kuskile 😀

      • Avatar
        Vasta Krista 23. august 2018 at 14:05

        No ja üldistamise ja lahmimisega on ka kõik korras 😀

      • Avatar
        Vasta Vaike 24. august 2018 at 15:18

        Nii hea, et ma lõpuks tean, miks peast soe olen! 😀 Olude sunnil pani ema mind kaheselt lasteaeda. Seda taaka ei aita kanda ka kõik psühholoogid kokku.

    • Avatar
      Vasta Nooh kus ütles... 23. august 2018 at 12:54

      EESTIS on nii ??? Pole tõsi, nii on igalpool ja paljudes maades veelgi hullem.
      Isegi lähiriikides. Kogemust Soomest, Hispaania, Itaalia, USA, Inglismaa.
      Peale neid riike on Eesti emade ja ka laste elu lilleaed.

  • Avatar
    Vasta Kerttu T 23. august 2018 at 12:13

    Armas Mallukas.
    Olen su blogi jälgija aastaid. Kirjutanud kommentaare pole, ainult loosis osalemieks vahel harva.
    Aga mul on nii hea meel, et su blogirull tagasi on!!! Sest sul on seal häid asju, mida ma ei saanud vahepeal lugeda, sest noh, rulli polnud ju 😉
    Kui lugeda delfis sinust rääkivate artiklite all kommentaare, siis normaalsed ei tohiks sinu blogi lugeda, sest need, kes loevad on kohe lollid, madalad, harimatud, matsid, kauarumalad jne. Aga mina ei ole selline, olen haritud ja tore aga näe, ikka loen!
    Ja ma loen, sest sina oled tore, sul on armas fämili ja ma ei saa lihtsalt lugemata olla, noh, ravi pole. Ma loen iga päev. Ootan ja tšekkan mitu korda päevas….

    Et sa teaks, selliseid on sul lugejate hulgas kindlasti veel palju.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. august 2018 at 12:39

      Nii armas, Kerttu! Ootan sind iga päev tagasi ?

  • Avatar
    Vasta Age 23. august 2018 at 10:25

    See on nii mõtlemapanev teema ja ma mõtlen nüüd mis mind häirib ja miks ma mingite teemade kallal alatasa torisen.. Tegelikult ilma selle virisemiseta saaks ju oma elu palju paremini elada. Aga eks me praegu mõtleme sellele, kui seda postitust loeme aga hiljem laseme ikka sama rada edasi.

  • Avatar
    Vasta Trilla 23. august 2018 at 08:52

    Mu lapsed saavad magusat… Aga alla 2 aeda ei vii, vanaema saab hoida ja laps tihti haige, tundub mõttetu. Järgmine sügis läheb. Nelja aastase viin silma pilgutamata ka aeda, isegi siis kui ise kodus olen. Vahepeal lähen laste peale närvi, tõstan häält. Mõnikord söövad friikaid, viinereid. Lapsed magavad kaisus (enne lapsi välistasin selle). Samas purjus peaga rooli ei istuja vajadusel kasutan ergonoomilist kandevahendit. Tasakaal 🙂

  • Avatar
    Vasta Hmm 23. august 2018 at 08:14

    Minul on siis ilmset vedanud. Suurem laps läks aeda 3 aastaselt. Noorem oli 2+ Suuremaga varem lihtsalt ei olnud kohta ja õnneks sain ta kaasa võtta tööle pooleks päevaks, lõunaune ajaks tuli mu vanaema talle järgi ja viis enda juurde magama. Peale tööd läksin lapsele järgi. Aeda harjutamisega probleemi ei olnud. Juba proovipäeval jalutas neiu minema nii, et öeldi ainult tsauu. Need paar tundi ei olnud mind olemaski ja kisaga tuldi ära. Teisel päeval oleksin pidanud lõunast järgi minema, aga kasvatajad helistasid, et sorry laps läks esimesena magama ja tulge õhtul. Aeda panek oli raskem mulle. Pisardasin kodus, sest lasteaed oli lapsele põnevam kui emme. Teisega läks samuti lihtsalt. Läks sõime ja oli üks agaramatest. Ilmselt oli ta natuke vanem ka kui teised. Mähkmeid ei kandnud, riidesse pani ise, kui riided õigetpidi ette panna, sõi ka ise ja üldse selline seltsiv ja aktiivne. Praegu tal viimane aasta lasteaias ja ta ei taha kooli minna. Tema jaoks on katastroof, kui nädalavahetus tuleb, sest siis ei saa lasteaias olla. Mis siis, et samade lastega mängib ka peale lasteaeda, nädalavahetustel ja suvepuhkuse ajal. Õpetajaid ju ei ole. Mul on heameel, et minul läks kergelt laste harjutamine, paljudel nii lihtne ei ole. Kui ma oleks pidanud varem tööle minema, oleksin varem pannud aeda. Lasteaed aitab lapsel arendada praktiliselt kõike. Suhtlust, esinemist, erinevaid mänge, rütmikat, tiimitööd ja teistega arvestamist. Jah kodus õe-vennaga jagamine on üksasi, aga teistega hoopis teine. Lasteaia õpetajad teevad tänuväärset tööd. Keegi siin kires viirustest, mida lasteaiast teised lapsed beebile tooks. Mis vahet sel on kas laps käib koolis või lasteaias. Täpselt samad viirused tooks koju ikka, poes käies tassime samuti samad viirused ja bakterid kaasa. Beebiga poodi lähed, on täpset sama suur risk saada need samad viirused jne külge.

    • Avatar
      Vasta Lisbet 23. august 2018 at 10:28

      pole ma veel ühtegi viirust poest saanud 1,5 aasta jooksul 😛

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 23. august 2018 at 11:35

        Ma pole lasteaiast ka saanud.

        • Avatar
          Vasta Lisbet 23. august 2018 at 11:51

          Siis ju eriti hästi läinud 😀
          Mul ühe tuttava vastsündinu pidi maha surema,sest suuremad lapsed tõid lasteaiast viiruse,vbl seepärast vbl olengi nüüd nii õrn selle teema suhtes 🙁

          • Mallukas
            Mallukas 23. august 2018 at 12:40

            Noh, on lapsi, kes surevad avariides ja on lapsi, kes surevad tulekahjudes ja on lapsi, kes kukuvad kuskil ja mõni sureb üldse sünnitusel. Ei saa päris kõike ka karta ja vältida, sest “kellelgi nii oli”, aga noh, see vaid minu arvamus.

  • Avatar
    Vasta K 23. august 2018 at 03:03

    Miks sinu blogi saab nii vaevaliselt kommenteerida? Ühte kommentaari üritan 10 minutit panna, sest su leht nii aeglane vms. Vb reklaame nii täis, et vahest pean küll mitu korda kommima.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. august 2018 at 08:19

      Hmm, mis siis juhtub, et ei lase?

      • Avatar
        Vasta K 23. august 2018 at 08:35

        Kuskil postituses mainisid, et rahvas, miks te kaasa ei räägi. Nimelt ma vahest soovin ka muljetada ning oma arvamust õelda.?

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 23. august 2018 at 08:41

          Noh, saidki öeldud 😀

          • Avatar
            K 23. august 2018 at 10:09

            Suure pusimise peale küll, aitäh!?

  • Avatar
    Vasta K 23. august 2018 at 03:00

    Miks sinu blogi saab nii vaevaliselt kommenteerida? Ühte kommentaari üritan 10 minutit panna, sest su leht nii aeglane vms. Vb reklaame nii täis, et vahest pean küll mitu korda kommima.

  • Avatar
    Vasta Piret 23. august 2018 at 01:01

    Mariann kuule viitsid veits Simmo olla & kui oma feissj videod paned siis need siis ka kuidagi postitada?
    Mil ei ole enam feissj aga sinu videod tahaks ikka aegajalt näha

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. august 2018 at 08:19

      Sa mõtled laive või? Issand, ma võin proovida 😀

      • Avatar
        Vasta tuti 23. august 2018 at 08:40

        Tulevikus äge vaadata endal ka ju kui kõik ühes kohas koos on 🙂

  • Avatar
    Vasta Ave 22. august 2018 at 21:36

    Mehe sugulase juures käies, rääkis onupoeg kuidas vaktsiinid on beebile halvad. Ok, mis siin ikka. Igaühe valik. Kui ei oleks hiljem jutu käigus ka selgunud, et turvahälli sees peno kleepis kuidagi kokku, kuna tuttavalt sai tasuta. See ka mu meelest kummaline, et ühele asjale teed suure uurimuse ja teisest suva.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 23. august 2018 at 08:21

      Aga see ongi täpselt see, millest ma räägin 😀 et igaühel on see MISKI, mis huvitab ja mille nimel tulihingeliselt võitled ja siis samal ajal võid olla mõne koha pealt täitsa hoolimatu.

  • Avatar
    Vasta Ma 22. august 2018 at 20:21

    Mind ajab valusalt vihale, kui keegi oma partnerit mingis avalikus kommentaariumis vm taolises kohas maha teeb. Mille kuradi pärast ollakse inimesega koos, kui teda suvalt teiste ees pasaga üle kallatakse? Oma teist poolt peaks ikka hoidma ja kaitsma, mitte tekitama teistele temast sitta arvamust.
    ?

    • Avatar
      Vasta Lisbet 22. august 2018 at 21:29

      See mingi avalik koht ve?! Pealegi,tegu polnud partneri vaid eksiga! Võib ju ikka rääkida,mis elus juhtunud on,nimepidi pole ju kedagi mainitud!

  • Avatar
    Vasta Lotte 22. august 2018 at 19:14

    Magusast rääkides, millal sa Lendele esimest korda Yummikomme andsid? Mul oli sõbranna oma lapsega külas (6a) ja andsin talle yummi pulgakommi. Ta muidugi jagas lahkelt seda mu tüdrukuga (1,5a). ? Ma mingit paanikat ei teinud, aga nagu on meeles, et need orgaanilised ja puuviljasuhkrust. Siis mõtlesin, et kuna nad ju lasteaias ka magustoitu saavad, et siis vb nädalavahetusel ka anda talle 1 komm peale sööki. Mitte et väga vaja oleks, aga puuvilju ju nagunii sööb niipalju kui tahab.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 19:15

      Mari andis Lendele esimese yummika suhu kui Lende 4k oli… 😀

  • Avatar
    Vasta K. 22. august 2018 at 18:46

    Lapsi mul pole ja hetkel vallaline ja lasteaedade teema ei kõiguta.
    Minul pigem ajavad harja punaseks need halvas suhtes inimesed, kes oma kaaslast kurdavad mulle, kui halvad kaaslased on. Kui küsid, et miks lahku ei lähe.. “aga ma ju armastan teda”
    okei siis. Edu ! 😀

    • Avatar
      Vasta Zak 22. august 2018 at 21:11

      Seda rääkimist on inimesel vaja – võetakse “suhtesse” kolmas – sind kolmnurgastatakse, et maandada ärevust, mis kaheses suhtes tekkinud on. See ei tähenda alati et lahku peab minema, vaid et pinget on vaja leevendada.

  • Avatar
    Vasta Printsess 22. august 2018 at 18:45

    Kuna mul endal lapsi pole, siis ei oska lasteaia suhtes kaasa rääkia, aga ma ise pole päevagi lasteaias käinud. Vanaema elas meiega ja hoidis mind (sest mu ema läks tööle tagasi juba siis, kui ma vist aastane olin) – olin kodune laps. Natuke kade olin küll, kui nägin alevikus sõbrannasid lasteaeda minemas ja koju tulemas, aga samas – ma ise võisin ärgata, millal tahan jne. Ning praeguses elus pole see küll kuidagi tunda andnud, et ma pole kunagi lasteaias käinud 😀

  • Avatar
    Vasta Älis 22. august 2018 at 16:04

    Khmm.. milleks siis need sõimed üldse tehti? Et ikka alla 3 a saaks sinna minna või mis? Mõni lapsevanem ei saagi valida, kas ta on kodus lapsega to the max või peab kohe tööle minema, kui laps pooleteise aastaseks saab. RAHA on vaja ja kõik. Ja isegi kui ei pea kohe tööle jooksma, aga tahab ikka lapse sõime panna, mis siis? No ma ei tea, on ikka teema, mille üle ilkuda. Igaüks teeb nagu ise tahab, poh** pole v?

  • Avatar
    Vasta Annika 22. august 2018 at 15:48

    Tegelt sellised inimesed kes ei mõtle üldse kui suur privileeg on see, et saad lapsega 1,5 aastat kodus olla…teevad mind kurvaks. Meie paneme oma 2 kuused imikud hoidu(hollandis) ja ei ole mingit valikut, sest muidu oled tööst ilma. Kõik inimesed on siin väga normaalseks kasvanud ja kui aus olla siis isegi kohati normaalsemad, sest neil on rohkem tolerantsust! 😉

    • Avatar
      Vasta Lisbet 22. august 2018 at 18:43

      No kui see nüüd tõsi on,siis ma ei imesta,mis ümberringi toimub 😀 seda normaalsuseks pidada …. Aitäh,ei soovi….

      • Avatar
        Vasta Katrin 22. august 2018 at 22:03

        no jumal auta, palju te proua jaurate. selle asemel, et trykkida nii palju kommentaare sellest kuidas last tuleb kodus hoida ja talle ise tegevust pakkuda, minge tegelege temaga vms. see on ikka veits kurb kui keegi investeerib nii palju aega kellegi blogi kommenteerimisse teemal, millele ei ole mingit ainu6iget vastust.

        • Avatar
          Vasta Lisbet 23. august 2018 at 10:33

          Laps magab 🙂

      • Avatar
        Vasta Vaike 23. august 2018 at 08:12

        Mis siis ümberringi toimub?

  • Avatar
    Vasta Pisi 22. august 2018 at 14:35

    Mulle ei meeldi suitsetajad ja joodikud. Andke andeks aga miks peab nt kortermaja trepikoja ukse ees suitsetama ja siis koni maha viskama? Kui enda tervist suitsuga rikute, siis laske teistel ise otsustada selle üle, kas hingavad seda suitsu sisse või mitte. Ja poodide ukse ees vaja suitsetada. Ma olen ikka päris mitmele öelnud viisakalt, et otsigu mujalt koht suitsetamiseks. Ja siis kui ühistranspordiga sõidavad, siis vaja veel viimane mahv võtta enne bussi sisse astumist ja siis see koni lihtsalt visatakse kuskile. Loto mäng, kas saad põleva koniga pihta või mitte. Miks peab sülitama poodide uste ette?
    Joodikud, miks nad peavad kuskil laste mänguväljakutel jooma ja lällama? Minge jooge kodus või sõbra juures.
    Mulle on arusaamatu see, et miks peab teistest mingeid valesid kuulujutte rääkima? Mida sellega saavutada tahetakse? Näidata end heas valguses?
    Ma ei saa aru, miks politsei ei saa midagi teha noortekampadega, kes teistele ohuks on? Kus on meie heaoluühiskond? Miks peab väike laps vaatama pealt, kuidas noortekamp ta isa oimetuks peksavad?
    Miks inimesed on nii laisad, et viskavad prügi maha. Kui jaksad nt krõpse ja komme tassida ja süüa, siis ei tohiks olla raske ka see tühi pakk või paber viia prügikasti.
    Ma ise imestan, et mis saab nt 10 a pärast, kui need noored, kellel õigusied rohkem, kui kohustusi, kasvavad sellesse ikka, et peavad minema tööle? Kas siis nende sissetulek ongi kuritegude korda saatmine? Imestan seda, et seadused kaitsevad kurjategijaid, mitte kannatajaid.
    Mind isegi ei aja need asjad vihale vaid ma lihtsalt ei saa aru, miks nii elementaarsed asjad ei toimi? Millest see sõltub? Miks on osadel lastel esimeste sõnade seas roppused? Kas tõesti on nii raske leida oma emakeeles õigeid sõnu, et igasse lausesse vaja roppuseid lisada?

    Ja mis lasteaedadesse puutub, siis mina olen selle poolt, et lapsed saavad aias käia. Kõigil ei ole sellist võimalust, et saavad lapsed jätta kellelegi hoidmiseks ja ise siis oma asjadega tegeleda. Lisaks on laste arengule ka kasuks enda vanustega koos olla. Kui võimalik, siis laps ei oleks 5 pikka päeva lasteaias vaid mõned päevad nädalas.

    • Avatar
      Vasta M. 22. august 2018 at 15:32

      Mida sa plähmerdad siin.. Oma asi kus keegi suitsetab. Sa võid hinge kinni ka hoida kui see sind nii räigelt häirib. ? Pole nagu kellegi asi arutada. Tal on õigus seda teha ja teeb seda. ? Lamp teema mida üles tõmmata, sa ei arva? Teeb oma viimase kõssi ennem bussi astudes, big deal..

      • Avatar
        Vasta Marii 22. august 2018 at 17:54

        Väga puhtsüdamlik kommentaar, Pisi:)Kui ma rase olin läks süda pahaks suitsuhaisust.rõdul alumise korruse naabrid tossasid. Praeguseni ei kannata ka syitsuhaisu ja ma arvan, et ei ole oma asi kus suitsetad

        • Avatar
          Vasta Marii 23. august 2018 at 08:19

          Kuigi Ma saan aru et inimlik on minna rõdule suitsu tegema .
          Aga kui ise suitsetaja oleksin, siis tõesti vaataks kus koni hambusse paneks.

      • Avatar
        Vasta Mariine 22. august 2018 at 19:54

        No mida sa ise targutad, ei ole ikka normaalne küll, kui suva kohas koni hambus. Võiks valida kohta.

        • Avatar
          Vasta Brenda 22. august 2018 at 21:02

          Kurb on see, kui lastele ei jääta passiivse suitsetamise osas mingit valikut. Suitsetajate pealekasv peab ikka ennekõike peresisene olema, eksole. Mina olen egoist ja soovin, et mu lapsel oleks valik ja seda vanemas eas, omamata ettekäänet, et see on peres normaalne nähtus.

        • Avatar
          Vasta Lisbet 22. august 2018 at 21:31

          Mul ka naabrid tossavad rõdul nii,et ära akent lahti tee 🙁

        • Avatar
          Vasta H 22. august 2018 at 22:49

          Blogi omanik küsib mis teid häirib, inimene vastab ja siis keegi tuhajuhan sõimab läbi, et mida sa plähmerdad. Värga norm.
          Mind teevad tigedaks vaktsineerimisvastased, MMSi pooldajad ja inimesed kes suhtuvad oma laste turvalisusesse (näiteks autodes) täiesti ükskõikselt.

      • Avatar
        Vasta kersti 22. august 2018 at 20:36

        oledki taielik Emmmmmmmm,suitsu tehku inimene seal kus see teistele kahjulik pole,vastasel juhul on see hoolimatus,motlematus….

      • Avatar
        Vasta TN 22. august 2018 at 23:04

        Uhhhh, sina oledki see, mis ühiskonnas valesti on. Suitsetamine on legaalne narkosõltuvus. Seda võib soovi korral harrastada, aga miks ometi peavad teised seda nilbet haisu sisse hingama? Suitsetaja ise ei saa arugi, aga see terav konihais naksab ninna lausa sadade meetrite tagant. Mõtle enda jaoks nii pidi, et kui mingi parm tõmbab bussis su kõrval paugu rämedat hapukapsapeeru, siis kas mõistlikum tundub ise hinge kinni hoida või eeldada, et parm võiks mujal peeretada?

      • Avatar
        Vasta H 23. august 2018 at 02:55

        Mida sa “M.” ise plärtsud siin, tõmba naaksu

  • Avatar
    Vasta K 22. august 2018 at 14:13

    Ja mina olen siis see ema kes enne 3,5a saanist ei plaani last aeda panna ning saan ka iga natukese aja tagant ôpetussônu stiilis et lasteaed oleks ikka parem valik ja tal hakkab kodus igav sinuga ja seal saab sotsialiseeruda jne.
    Et kritiseeritakse môlemat pidi. Kunagi oli ju mingi naljakas lugu ka liikvel fb. kuidas kôik emad on jamad… annad rinda 7 kuud oled rongaema, annad üle aasta- kanaema. See oli pikk nimekiri, aga point oli siis see et kôiki emasid kritiseeriti.
    Tee mis sa teed ikka teed valesti.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 14:18

      Jah, see oli minu kirjutatud nimekiri 😀

    • Avatar
      Vasta K 22. august 2018 at 16:19

      Aga kui vana sinu laps hetkel on? Lihtsalt môtlen et kuidas sa saad nii kindlalt väita, et ei pane enne 3,5? Mine tea mis elu toob?
      Isiklikult olen ka üritanud hakata elama nii, et tehku teised mis tahavad, ei ole minu asi! Peaasi et iseendaga hakkama saan! Sest olgem ausad, inimestel erinevad vôimalused kodus/tööl olla ja üleüldse inimesed ongi ju erinevad 🙂

      • Avatar
        Vasta Lisbet 22. august 2018 at 18:48

        Mul sama plaan ja ma tean kindlalt,sest panin ta selleks ajaks järjekorda 😀 ,aga kuna meil võetakse lapsi ainult dügisel,siis ongi ta selleks ajaks 3,5

      • Avatar
        Vasta K 22. august 2018 at 19:26

        Hetkel 2,5a

  • Avatar
    Vasta Mari 22. august 2018 at 14:10

    Oi neid teemasid on palju ?
    Aga ma olen lasteaia osas nõus, see tuleb kasuks nii lastele kui laste vanematele. Selleks ei pea olema ei hea ega halb ema ?

    Mis mind aga keema tihti ajab – väikesed beebid teleka / arvuti / telefoni jms ees multikat vaatamas. See nagu tosiselt ajab keema, sest mida see imik peaks sealt vaatama.

    Lisaks ka beebid keda topitakse istuma ja arusaadavalt mitte pildi jaoks ainult .. See on ka täiesti mille peale ma olen nagu uhhhhhh miks

    Mida veel … ? Lutid suus suurtel beebidel/ lastel ☺️ Tahaks alati suust valja tõmmata – Sorry aga toesti – hoian nappe tagasi ?

    Uhesonaga ja tead Mallu, see ajab ka närvi kui ma näen kui chill ja vabalt sa tegelt suudad asju votta. Pidingi sulle kirjutama sellega seoses ? Oota mu kirja! ??

  • Avatar
    Vasta Mari 22. august 2018 at 13:25

    Mind ajab närvi kui prügi (pakendid, kommipaberid, pudelid jms) loobitakse tänavale ja auto aknast konisid välja. Ja kui keegi ühistranspordis valjusti telefonist muusikat kuulab. Olen paras melomaan ja ei suuda sittadest kõlaritest mingit jura kuulda/kuulata. Ja see jumalannade teema ajab mind ka närvi, sest tean päris mitmeid “jumalannasid”, kes on kõige suuremad nõiad üldse. Rohkem meelde praegu ei

  • Avatar
    Vasta Liisa 22. august 2018 at 13:17

    … ja kogu selle kupatuse juures unustatakse, et 2 aastane on sotsiaalne olend, kes tahab eakaaslastega joosta, mängida ja suhelda. Mitte iga jumala päev samu kahte (reeglina siiski ema) nägu näha… vahet pole, kui palju vanemad tõmblevad ja lapse elu põnevaks planeerivad ?

    • Avatar
      Vasta Lisbet 22. august 2018 at 18:50

      Miks mänguväljakutel 2 korda päevas käimine,teistega mängimine ri sotsialiseeri?

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 22. august 2018 at 18:53

        kindlasti sotsialiseerib. ma nt ei viitsiks never käia 2x päevas mänguväljakul, mul sada muud asja ka teha 😀

        • Avatar
          Vasta Lisbet 22. august 2018 at 19:46

          A kes mu last siis kasvatab,kui mul aega pole?!
          Kui vanaks saad,paneb laps su hooldekottu,sest 100 muud asja teha,kui teda aidata?! 😉

          • Mallukas
            Mallukas 22. august 2018 at 20:24

            Kuule lõpeta nüüd, ma ei viitsi enam 😀

          • Avatar
            m. 22. august 2018 at 21:33

            Ma loodan kull, et paneb hooldekodusse, mitte ei jata vb aadtaid oma elu elamata. olen seda poetamist korvalt nainud ja iia, mitte iial, ei soovi, et minu lapsed seda koormat kannaks

          • Avatar
            Mari-T 22. august 2018 at 21:37

            Ma küll ei kasvata enda lapsi sellepärast, et mul oleks kunagi keegi, kes mind hooldaks 😀 ma lähen vanana ise ära hooldekodusse, sests ma ei tahaks küll oma laste kaela peale jääda, nemad peavad ikka saama oma elu elada.

      • Avatar
        Vasta Liisa 22. august 2018 at 20:11

        Kogemusest ütleks, et näiteks Nõmmel peab ikka hoolega valima mänguväljakuid, et seal ka teisi lapsi oleks. Eriti hommikupoolikuti…
        Ja kui lapsi pole või on liiga suured, siis ohh häda ?

  • Avatar
    Vasta Kat 22. august 2018 at 13:17

    Ma ei saa nüüd hästi aru ausalt öelda. Paljud ongi sunnitud juba 1,5 aastase aeda viima, sest on vaja tööle minna. Paljude lastel hakkab lihtsalt kodus igav üksi. Ma ei saa aru, mis on hoidudes ja aedades nii halba nagu viiks ta vangla? Ma ise plaanisin enda 1,8 aastast ainult harjutada hoidu ja olin valmis, et ta ei jäägi sinna ning pean aasta pärast uuesti proovima. Tsikk on kahe nädalaga nii ära harjunud ja meeldib, et kasvataja ütles, et ta võiks sinna tema poolest magamagi jääda. Sest potil käib, sööb ise, hommikuringis teeb kaasa ja kui hommikul ta sinna viin, ei vaatagi mu poole vaid läheb teistega mängima. Mis siin halba on. Ja ma AUSALTA ootan heaaüdamlikult, puhtuudishimust nende arvamust, kes väidavad, et lasteaed on halb.

    • Avatar
      Vasta Tyy 23. august 2018 at 08:38

      KA mina tahaksin kuulda mis seal nii jube halba on. Kord ühelt jäigalt lasteaiavastaselt küsisin (meesterahvas) et miks selline arvamine, et see on üks kole koht?
      Aga on ju !
      mina – aga ei ole ju! Sa pole ise omal ajal lasteaias käinudki, kust selline arusaam?
      Minu naine ütleb ka!
      JA tema pole ju ka ise lasteaias käinud.Ma saan aru, et te olete otsustanud mitte panna väikeseid aeda. Aga miks sa teed maha seda milles mingigi kogemus puudub. Samal ajal on teie nooremad koguaeg suuremate laste hoida, kellele see asi mitte ei meeldi, sest seda on saanud liiga palju. KÕIK nädalavaetused ja muud päevad ka kui vaja koguduse ja omi asju ajada. On see siis mõistlik?Tulevad koolist ja teie mõlema kohe lasete jalga. Su laps lubas tited prügikasti visata kui te kohe koju ei tule! Okey see oli tal “nali” aga ka valus appihüüe ja meeleheide ometi. Nad kõik tahavad oma vanustega suhelda. Samamoodi ka väikesed.
      Kui mõnele lapsele ei sobi aed, siis jah leidke muu võimalus aga see ei tähenda et lasteaed oleks paha ja valus ja traumeeriv kõigile.
      Minu oma läks ka olude sunnil 1,5 aastaselt sõime ja talle seal nii meeldis, et mul oli raske talle selgeks teha miks me laup ja pühapäev sinna minna ei saa. Ta ei saanud selles vanuses üldse aru, et see mingi asutus on. Ta arvas et käib tädi Helil külas ja neil on palju lapsi peres.

      Enese upitamisest läbi teise mahategemise.
      Aeg ajalt ikka libastun ja siis hiljem tunnen sellist vaeva või ängi südames, mis näitab et sai vist liiale mindud. Aga sõnad on lendu lastud ja kui tagasi ei saa võtta siis palun mõttes oma rumalusepärast andeks.

      Asjad mis mulle ei meeldi- neist räägin vastavalt olukorrale. Alati pole kena kohe reageerida. Püüan meelespidada, et märkus pole kellegile meeldiv ja seda teiste juuresolekul teha mõjub solvanguna. Seega valin aega ja kohta ja viisi kuidas öelda.
      Olen heast tahtest hoolimata ikka eksinud oma reeglite vastu. Pole hea tunne.

      Mõned asjad vajavad kohest reageeringut – ka siis püüan sigatsejale öelda vaikselt, aga kindlalt ja samas heatatliku tooniga mis ma soovin või arvan. On mõned laused mis poisikesi kenasti talutsutab.
      Näiteks- Ole hea ja ……(minu soov)
      Nii lihtsalt ei tehta! Ma ei arva et oled NII rumal et sa sellest aru ei saaks! Või sa oled piisavalt suur et sellest arusaada.

      Täiskasvanutega on muiugi teised viisid. Mõlemal juhul on toon oluliseim. Blogis aga loeb igaüks ise välja selle tooni mis tujus ta parasjagu on või regeerib sellele , mis tema elus valupunktiks on. Peamine on mu meelest meelespidada et teine saaks oma arvamust või tegu korrigeerida peab ta selle mõistmiseni juhatama nii et teise eneseväärikust ei riivataks. Eks me kõik aegajalt oleme ilma filtri ja piduriteta kes vähem kes rokem. Harjutamise asi ka.

  • Avatar
    Vasta Kats 22. august 2018 at 13:10

    Harva kirjutan kommentaare kuskile,aga täna ongi see harv juhus kus mõtlesin ka sõna sekka öelda, olen vägagi sinuga sama meelt, sest endal kodus 1,3 aastane ja hakkasin ka just lasteaia kohta vaatama, sest noo mina ka ei suuda hommikust óhtuni erinevaid tegevusi välja mõelda lapsele, ja minul on just selline laps kes tahab tähelepanu ja on mega aktiivne, tema juba naljalt üksi ei mängi, ikka peab keegi seltsiks olema… aga kodu on ka korras vaja pidada ja muid toimetusi teha. Kõigele lisaks on meil siin( Elan Soomes) täiesti okei panna juba 9 kuune laps hoidu, sest nagu keegi juba eelpool mainis siis siin kestab emapuhkus 9 kuud ainult, ja väga paljudel pole lihtsalt võimalik kauem kodus olla lapsega kahjuks, aga Jah eks nii palju kui on inimesi on ka eri arvamusi, aga sageli ongi need kes kõige kõvema häälega kommenteerima kukuvad ise need kes hakkama ei saa omadega ja siis on hea teise peale näidata sórmega?

  • Avatar
    Vasta Kätlyn 22. august 2018 at 13:09

    Mina arvan, et igaüks vōib oma lapsi nii kasvatada või mitte kasvatada nagu tahab. Pole ju teiste asi öelda. Võiks ikkagi natukene rohkem sallivust teiste suhtes olla. Minu meelest on okei, kui vanemad (mis siis, et kodus tööd teevad) oma nii “ väiksed” lapsed lasteada panevad, et ise natukenegi oma asjadega tegeleda. Kus see kirjas on, et ema peab öösel kell 2 uneajast enda asjadega tegelema? Lapsed on õnnelikud, kui vanemad on õnnelikud. Vanemad on õnnelikud, kui nad on puhata ja enda asjadega tegeleda saanud. Minu meelest ei ole see isekas, kui perekonnas on eelkõige mees ja naine esimesel kohal ja siis tulevad lapsed, sest laste õnn ning heaolu sõltub ikkagi vanemate omast.

    • Avatar
      Vasta MP 22. august 2018 at 13:30

      Nii nõus sellega! 🙂

  • Avatar
    Vasta Kama 22. august 2018 at 13:07

    Minu arust pole vahet mis vanuses laps lasteada pannake, kuigi jah kuni kolmeseni ilmselgelt enamus lapsi ei vaja tõesti kedagi peale oma ema läheduse jms.Aga mind ajab vihale see kui vanemad kodused ja nad julgevad väita et laps/lapsed neil ees ja tahaks ise ka puhata ning siis(jutu point-)siis hakatakase lasteaia kallal halama- et teie pärast mu laps ei harju, teie pärast mu laps õppis selle hava kombe jne…nagu mis mõttes, ise ei viitsi aga teistele heidan ka ette!Seega tubli et julged tunnistada, et tahad aega endale, sest neid vähe ja siis veel halavad otsa ka(siin all ei pea sind silmas)!

  • Avatar
    Vasta K 22. august 2018 at 12:35

    Ma ei saa jällegi aru, et miks kahene liiga väike on lasteaia jaoks?? Need on päeva jooksul mõned tunnid ainult, alati on ka võimalus last mitte viia,kui tuju tuleb. Seda enam, kui lapsele seal meeldib ja ei jää jonniga maha.

  • Avatar
    Vasta Stef 22. august 2018 at 12:32

    Aga miks sa endale nii palju lapsi oled teinud, kui sa ei viitsi-saa-ja ei taha nendega tegeleda. Arvasid, et vorbid kolm last valmis ja elu on lust ja lillepidu? Olen ise lasteaiaõpetaja ning lastest on kahju, megalt! Nii palju on vanemaid, kes toovad lapse lasteaeda jalust ära, ise passivad kodus ja tulevad järgi viimasel sekundil. Lapsed on terve suve lasteaias, et mutid saaksid ise puhata. Kui sa teed endale lapsed, siis sa peaksid neist rõõmu tundma ja tahtma nendega tegutseda ja mõeldagi neile päevad läbi asju välja, mitte visata telefon või multa ette. Kahju on lastest, ei midagi muud. Ja siit tulevadki kõik häired ja puuded.. vanemad lihtsalt ei tegele enda lastega!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 13:43

      Mul ei ole midagi argumenteerimiste ja küsimuste vastu, nii kaua kuni need on esitatud adekvaatselt ja viisakalt, sinu kommentaari peale oskan vaid pead vangutada ja öelda, et ma vaimupuudega inimestega ei vaidle, ju siis sind ka varakult aeda pandud ?

    • Avatar
      Vasta Mariana 22. august 2018 at 14:05

      Sellise lasteaia õpetaja juurde ei jätaks never oma last ?

    • Avatar
      Vasta K 22. august 2018 at 14:20

      Päris hirm tuleb peale, kui mõelda, et sellised inimesed nagu sina on lasteaiaõpetajad. Ja 10 points Mallukale vastukommentaari eest, võttis asja ilusti kokku

    • Avatar
      Vasta Merilin 22. august 2018 at 14:33

      Nii kibestunud inimene, ehk otsid uue ameti, mis sobiks paremini??? Mul on hoopis kahju nendest lastest, kellel selline kasvataja lasteaias ?

    • Avatar
      Vasta Minaise 22. august 2018 at 15:46

      Sa vist oled minu poja rühma õpetaja. Selliseid kibestunud inimesi lasteaedades ei saa palju olla ju ? Vale amet.. mis muud. Lastega ei saa töötada inimene kes lapsi ei salli !

      • Avatar
        Vasta K 22. august 2018 at 19:59

        Kahjuks vist selliseid kasvatajaid rohkem. Ja see on tõesti nii, et inimene ikka väga vale koha peal! Loodan, et minu laps sellise kasvataja otsa ei satu!
        Aga olgem ausad, see on tegelikult probleem ka õpetajate seas! Tean juhust, kus ise on õpetaja tunnistanud, et ta on väsinud sellest ametist ja lapsed käivad närvidele, olgem ausad, iga ihurakuga on näha seda, et see töö on talle üli vastumeelne. Ja põhjendus on see, et ei saa mujale minna, ootab pensioni ikka ära…. ainukesed kannatajad on meie lapsed! ei tea, kas peaks seaduses ette nähtud olema kasvatajatel ja õpetajatel mingi teatud aastad, mida saaavad selle kohapeal teha, sest paljud ei kannata seda pikalt.
        Usun et ise ma õpetajana/kasvatajana hakkama ei saaks 🙂 mulle hakkaks ka raudselt see laste kisa ajudele, aga ma ei ole ka seda ametit valinud 🙂 ja enda lastega saan hakkama, nii et ei ole probleemi 🙂

      • Avatar
        Vasta Zak 23. august 2018 at 13:43

        Miks sa arvad et ta lapsi ei salli? Ta ei salli vanemaid, kes kodus passivad ja last lasteaias hoiavad. Tean ka ühte sellist. Laps on pidevalt lasteaias – “talle nii meeldib seal” Nojah eks meeldibki, sest saab tegevusi ja tähelepanu. Kodus on ema pidevalt telefonis. Fb-s jagab pidevalt midagi ja on erinevates gruppides võtab pidevalt sõna ja püstitab teemasid. Ostleb ja tellib koguaeg netis. Kui lapsega õues on, siis on ka pidevalt telos ninapidi. Ja lapsele annab pidevalt telefoni ka kodus ja telekas ka muidugi. Ja siis meie ühises beebigrupist loen, et suurem laps nii aktiivne ja tema ei jõua temaga PiDEVALT tegeleda 😀

    • Avatar
      Vasta kersti 22. august 2018 at 20:39

      pole erilise opetaja jutt,ise ei tunnegi inimesi ja siis peab end tahtsaks,,,,,,,,ma laseks siukse tootaja kohe lahti,jalaga persse……sellist opetajat iial ei tahaks ei endale ega lastele.

  • Avatar
    Vasta Katrin 22. august 2018 at 11:59

    Enamasti tulevad sitaga loopima just need, kellel endal kõige hullem hais juures.
    Ma üldjuhul viitsin kellegi arvamust kuulata ainult siis kui tegemist on inimesega, kelle soovitus on loogiliselt argumenteeritud.

    • Avatar
      Vasta Lisbet 22. august 2018 at 12:33

      Käisin hommikul dussi all,ausalt,ei haise veel 😀
      Argument oligi see,et nii väiksed tassivad viiruste hooajal beebile tõbesid koju.

      • Avatar
        Vasta A. P 22. august 2018 at 14:01

        Tõbesid tassivad koju kõik lapsed ühtemoodi. Minu meelest ei olene see sugugi lapse vanusest. Ka koolilapsed korjavad koolis käies erinevaid haiguseid üles. Koolilapsi ju ei jätaks sama põhjendusega koduõppele?

        • Avatar
          Vasta Lisbet 22. august 2018 at 21:40

          Alla 3 aastase immuunsus on kõige nõrgem-st korjavad kõik üles,seda mõtlesin. See on teaduslikult tõestatud,et kõige sagedamini haigestuvad alla 3 aastased lasteaialapsed!

          • Avatar
            Krista 23. august 2018 at 14:24

            Nii õige koht targutamiseks, ma ei suuda ka kohe ennast tagasi hoida… Lisbet, sa pidid ju 2x päevas mänguväljakutel teiste lastega sotsialiseerumas käima – seal sinu väljakutel on karantiini läbinud lapsed kõik? Vahemärkusena, mul oli ka beebi kodus ja temast 2,5 aastat vanem laps käis lasteaias (õudneee ema olen) ja ei ole mingeid erilisi haiguseid saanud.

  • Avatar
    Vasta Kaisa 22. august 2018 at 11:56

    Vanem poiss läks 2a3k lasteaeda- 1,5 päeva harjutamist ja valma- laps rahul, mina tööl. Väiksem 1a11k käib harjutamas- täna jääb esimest korda sinna magama(ehk ikka jääb?). Samas toodi lasteaed 1a2k pisipoiss- ei ole nii väike laps lasteaia valmis, aga kui perel pole võimalik last kodus hoida st ema ja isa peavad tööl käima, siis pole midagi teha. Jessas- kui keegi tuleks mulle ütlema, et mis ma tast lasteaeda panen, siis vahiks vist lolli näoga otsa ja tooks lapse ja laseks selle inimese peale sülitada…. Mis see idiootide asi on…

    Eile just lasteaiakasvatajad rääkisid neist vanadest öölasteaedadest- a’la esmaspäeva hommik viid ja reede õhtu tood- huvitav, et keegi siis ei kobisenud emadega, et mis ta viite neid aeda, et istuge kodus ja nälgige .

  • Avatar
    Vasta K 22. august 2018 at 11:51

    Mina olen ka korralik rongaema ja saadan oma last lasteaeda mõnikord isegi siis kui ma ise kodus . Põhjus sama, et ma ei oska päevast päeva ja hommikust õhtuni lapsele mingeid tegevusi välja nuputada. Arvan, et igaljuhul on parem, kui laps käib lasteaias, suhtleb, mängib, õpib, selle asemel, et kodus nutitelefonis istuda. Lisaks meeldib talle seal. Õnneks mina isiklikult pole kuulnud, et keegi midagi selle kohta kommenteeriks ja kui kommmenteerikski, oleks arvatavasti suhteliselt ükskõik.
    Eks endale käivad ka teatud asjad, käitumisviisid jne. närvidele, aga ma ei käi kuskil kommentaariumis pidevalt mingit tõde kuulutamas.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:52

      Jah, blogija elu rõõmud, ikka kommenteeritakse 😀

      • Avatar
        Vasta K 22. august 2018 at 12:00

        No, ma mõtlesin antud juhul ka tuttavate ja lähedaste kommetaare, kuna tavaliselt on need kõige suuremad kommmeteerijad. Mul on kas nii toredad inimesed ümberringi, et ei halvusta ja kommemteeri mu valikuid või siis tehakse seda seljataga ilma minu teadma ?

  • Avatar
    Vasta Zami 22. august 2018 at 11:49

    Kuulge, Soomes pannakse laps 1 aastaselt lasteaeda, sest emapuhkus on läbi juba siis. Väga hästi saavad need pisikesed omavahel läbi ja kui saabki lühemaid päevi vahepeal teha ongi kõik korras. On siis vaja vinguda sellel lasteaia teemal. Ise olen Soomes ja panengi oma lapse varakult lasteaeda, sest lasteaias on nii palju arendavat ja toredat mida lastega tehakse ja tööle on ka siis vaja minna! Eestis on teil mega luks see võimalus kauem kodus olla.

    • Avatar
      Vasta Raili 22. august 2018 at 16:07

      Mitte ühe aastaselt, vaid 9-kuuselt 🙂 Alguses oli mul nii harjumatu vaadata,et mu poja rühmas on beebid, kes isegi ei kõnni 😀 Aga võta näpust, soomlased ka kõik suureks kasvanud ja mingit massilist idiootsust ja käitumishäireid ma siin ei tähenda 😀

  • Avatar
    Vasta Krissu 22. august 2018 at 11:46

    Eino kuule Mallu… ? Milleks see artikkel, kas keegi on parem või halvem? Minu elu ei tule küll keegi arvustama, et kuidas lapsi kasvatan või kuidas midagi teen. Tead miks? Sest ma ei kisu seda ka kogu eesti rahva ette. Sinul aga tuleb see kõik nüüd vastu võtta ja lihtsalt ära kannatada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:50

      Miks sa arvad, et ma kannatan ja kirjutan :D? Lihtsalt arutlen inimloomuse üle, mul pole absull selle vastu midagi, et keegi arvustab või ei arvusta – kui häiriks, siis ma ka ei blogiks ju 🙂

      • Avatar
        Vasta Krissu 23. august 2018 at 06:20

        ehh.. ammu teada, et inimesed erinevad ja arvamusi seinast seina. Kas see Sinu arutlus teeb miskit paremaks? Maailmaparandajat Sinust kull ei saa 🙂

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 23. august 2018 at 08:19

          Ometi ei saa keegi mind takistada arutlemast, maailmaparandajaks saada ei olnud plaanis, tänud muretsemast.

  • Avatar
    Vasta Tinnu 22. august 2018 at 11:45

    Mul vastupidine mure, ei ole oma last lasteaeda nö surunud, töö ja kodused lihtsalt võimaldavad nii. Eelmine aasta korra käis ja sai tuletõrje õppusest shoki, enam minna ei tahtnud….ja vot kus olen pidanud vaidlema inimestega teemadel et areng ja sotsialiseerumine jne jne…. Mulle on selgeks tehtud et kui laps ei käi lasteaias siis temast kasvab guugu!!! Algul püüdsin oma seisukohti ka selgitada…. Aga no mida sa selgitad. Ühiskonna mall näeb ette nii ja nii ja sina ei hakka sellele vastu 😀 jõudu jaksu kõigile oma arusaamistega elus.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:50

      Kardo pole ka lasteaias käind, vaata kui normaalne tema on :D:D

  • Avatar
    Vasta Liis 22. august 2018 at 11:45

    Meile on palju ette heidetud, et meil on kaisulaps. A’la, et laps peab sünnist saadik ikka eraldi voodis magama, hellitame ta liiga ära ja tapame abielu veel lisaks sellele. Samas oleme tänu sellele saanud kogu oma unevajaduse täis magada ja laps tunneb end väga rahulikult ja turvaliselt. Meile selline variant sobib ja pole kellegi asi ette heita. Samamoodi pole kellegi asi kritiseerida seda, kui paljud panevad oma lapsed 1,5-aastaselt hoidu. Paljudes riikides lähevad emad juba 4-kuuste laste kõrvalt tööle ja ei saa väita, et suurem osa nende riikide elanikke oleksid vaimse puudega vms.

    • Avatar
      Vasta Mm 22. august 2018 at 14:27

      Meie preili on ka kaisukas 1 aasta ja 2 kuud juba 🙂 Mulle lihtsalt nii meeldib temaga koos tududa. Õnneks pole keegi veel kobisema tulnud. Aga lasteaeda paneku kohta, siis paljudel ei olegi võimalik kodus lihtsalt kauem olla. Ma tahaks ka 3 aastat kodune olla koos lapsega, aga pean siiski ta kaheselt hoidu viima.

  • Avatar
    Vasta Piret 22. august 2018 at 11:32

    Minu laps ka 1,5 lasteaias ja talle nii väga meeldib seal. Palun lööge mind labidaga pähe nüüd.

  • Avatar
    Vasta Nets 22. august 2018 at 11:27

    Ma olin 1a 3k kui mind lasteaeda pandi, kuna kogu pere (ema, vanaema, vanaisa, onu, tädi) kõik käisid tööl. Üks viis hommikul, teine tõi ära. Üldse ei kurda. 😀 Ei tehtud liiga sellega ega midagi, täitsa normaalne olen enda arvates. Ei saa aru sellest, et mingi kindel vanus on “õige aeg, et lasteaeda panna”.
    Mina sain lasteaiast palju sõpru, seal oli tore, head mälestused. Samas olid mõned kes tulid ainult 1-2 aastaks ning meenutavad lasteaeda pigem kohustusena (et enne kooli ikka vajalikud teadmised saada või neid teadmisi tõestada vms) ning väga sõpru ei leidnudki.
    Muidugi mul oli hea lasteaias olla, sest mina toimetasin omi asju, aga kasvatajad on rääkinud, et minu vend, kes on 2 aastat vanem, käis mind ikka piilumas/kontrollimas, et kõik hästi oleks. 😀
    Nii et võibolla minu hea kogemus on tingitud mu vennast ja mitte sellest, et mind väga noorelt aeda pandi.

    Teemad, kus ma tean, et mul õigus ja keegi raiub vastu, vot siis lähen küll närvi.
    Enamasti kui keegi põhjendab ära, miks minul õigus pole, siis ma lepin sellega ning võtan teise arvamuse omaks.
    Eriti ajab mind närvi aga see, kui keegi ütleb mulle “Ei, sa ei öelnud nii, sa ütlesid nii”.
    Ainuke asi, mis ma vastu saan öelda on, et “Ütlesin küll nii”, aga rohkem nagu vastu väita ju ei ole ja nõnda see vaidlus algab. 😀

  • Avatar
    Vasta Monika 22. august 2018 at 11:27

    Oiii, mina lastetud 😀 kipun ikka oma lastega sõpru õpetama, kuidas lapsi kasvatada :D. Õnneks nad võtavad huumoriga! ja mina üritan ennast ohjeldada…

  • Avatar
    Vasta Reelika 22. august 2018 at 11:22

    Ma viisin lapsed lasteaeda kui esimene oli 1a3k ja teise 1a4k. Miks? Sest oli vaba tööle naasta. Samas õde ei raatsinud pea 3a panna, sest TA on ju kodus. Aga keegi ei mõtle seda laste vaatevinklist. Okei, algus on alati raske, aga nad siiski saavad omavanustega suhelda ja sotsialiseeruda. Neil on oma päevakava ja rutiin. Kasvataja ei saa lastele öelda, et kuule ma praegu ei viitsi/jaksa. Ma olen kahe käega lasteaia poolt.

    • Avatar
      Vasta Kairi 22. august 2018 at 12:08

      Kes ütleb, et sinu vaatevinkel õige ja su õe oma vale on? Mina olen jällegi seda meelt, et sinu õe vaatevinkel on igati lapsesõbralikum. ?

  • Avatar
    Vasta K 22. august 2018 at 11:17

    Enamus netiemmed on suured julged targutajad, vanasti viidi aastaselt laps lasteaeda ja keegi ei inisenud, et sellises vanuses. Tänapäeval on ikka hullud reeglid mille järgi eldada. Ära pane tähele neid ilkujaid!

  • Avatar
    Vasta Lisbet 22. august 2018 at 11:17

    A muide,kui ei soovi,et keegi su elu kommenteeriks,pole siis vaja oma elu laiali laotada 😀 kuna tegu avaliku eluga,siis…. Milles probleem?! 😉

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:37

      Kus ma öelnud olen, et ma ei soovi, et kommenteeritaks :)?

  • Avatar
    Vasta kaslane 22. august 2018 at 11:10

    Aamen selle peale, Mallukas!

  • Avatar
    Vasta Stinnn 22. august 2018 at 11:05

    Küll mul varsti tulevad igasugused mõtted ja asjad ? Siis hakkan kaasa kaagutama. Kuu aega veel minna siis hakkan uksest ja aknast puid saama kuidas kõige parem oleks jne ?

  • Avatar
    Vasta Karin 22. august 2018 at 11:05

    Nii tuttav teema..miks ometi jagatakse hinnanguid teiste eludele. Mul nùùd aktuaalne, et miks ometi ma laste sùnnipàevi koos pean.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:06

      Oo, ma pole sellist asja kuulnudki. Kas ei või pidada? 😀

      • Avatar
        Vasta K. 22. august 2018 at 12:47

        Nope!
        Laste sünnipäevade koospidamine on kriminaalselt karistatav!
        Ja hoidku veel selle eest, kui lapse sünnipäeval ka ühe soojaga ema/isa külalised tulevad.

        Vähemalt mulle tundub. Pean ka laste sünnasi koos ja noh, seda vingumist pressib uksest ja aknast sisse ?
        Aga ma ei näe ka mõtet üks päev ühte sünnat pidada ja järgmisel teist ?

      • Avatar
        Vasta Karin 22. august 2018 at 13:27

        Pidavat identideedile halvasti mòjuma jaaa…no teine laps saab aastaseks,ei plaanigi elulòpuni koos pidada aga no mòned aastad on ok ma arvan

  • Avatar
    Vasta Lisbet 22. august 2018 at 10:59

    Jutt käib ju otseselt minust,aga novat,sa jäid veits hiljaks-ma pole enam selle mehega koos 😀 lihtsalt väikse lapsega võtab see kolimine veits aega ja algul ju ikka loodad,et midagi muutub 😀 paremaks…. No ei,ainult halvemaks läheb 😛
    Ja ma pole öelnud,et ei tohi lasteaeda panna!!!! Ikka tohib,kui vaja tööle minna,aga…. Te olete ju mõlemad kodus ise!!!! Lisaks kõrval elav ämm 😉 Milleks last nii vara kuskile kollektiivi suruda sellisel juhul?!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:03

      Oh, mul on üli hea meel seda kuulda, ausalt! Täiega loodan, et sul edaspidi hästi on kõik ja saate kenasti lastega hakkama 🙂 Aga endiselt sa tahad vaielda minuga, hehe, mina olen kodus küll, aga ma teen tööd. Kardo on kodus küll, aga tema korraldab majapidamist ja teeb ka hetkel nii palju tööd maja peal, et hoia ja keela. Ämm ikka aitab, aga ta tahab ka oma elu elada, las me siis surume, kui me tunneme, et nii ok on.

      • Avatar
        Vasta Lisbet 22. august 2018 at 11:13

        Lihtsalt küsisin,sest ei saanud aru,miks paned 🙂
        Muidugi saan hakkama,kasutust mehest,polnud ju kasu,kuidas siis sain,ju siis ilma kasutu mehega ei saa…. 😀 a noh,tema nüüd tahab tagasi ja üritab end tõestada 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:38

          No ma vastangi ausalt, et panen, sest ma ei viitsi ja jõua ise nii palju tegeleda, kui tunnen, et nad vajaksid. Oleks ka ju narr jätta lapsed koju teleka ette, et lihtsalt saaks öelda, et jah, nad ei käi lasteaias 😀 Mehe koha pealt, ma olen enne ka kuulnud, et siis tulevad suured lubadused, kui naine juba minema läinud on 😀

          • Avatar
            Vaike 22. august 2018 at 11:55

            Isegi, kui tegemist oleks kodus vedelevate vanematega, kes ei pea lillegi liigutama, siis miks ei või väike laps vahelduse mõttes paar korda nädalas lasteaias käia? Arengule mõjub vast hästi? Kui lapsega koos käiks, vaat siis oleks kindlasti tubli vanem, et näe, kuidas käib ja tegeleb, aga julged sinna jätta, siis kohe halb inimene valmis vist? Ma ei räägi Lisbet sinust, vaid nii üldiselt kategooorilistest sõimevastastastest.

            Puhanud vanem on hea vanem, ma arvan. Mitte, et need, kes endale puhkust lubada ei saa, halvemad oleksid. Võimalused on erinevad.

    • Avatar
      Vasta Sirly 22. august 2018 at 12:46

      Lisbet, armas inimene, aga mis see Sinu rida on, millal Mariann oma lapsed lasteaeda paneb või ei pane?? Kui Sul endal raske eluetapp praegu, siis miks sul blogi kommentaariumis istud ja oma maailmaviha välja valad? Tegele oma lastega 🙂

      • Avatar
        Vasta Lisbet 23. august 2018 at 10:42

        Polegi minu asi,küsida ikka võib ju 😀 tegelen ikka,aga vot lapse uneajal teen,mis tahan :))))

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 23. august 2018 at 11:39

          Ja jälle me jõuamegi selleni, et igaüks teeb mis tahab 😀

  • Avatar
    Vasta Karolin 22. august 2018 at 10:55

    Mina olen kahjuks ikka ränk tarkpea, samas kohati totaalne puupea! Ma vahest mõtlen, et minu kõrval on nii raske elada ? Aga võrreldes mõne aasta taguse minaga, olen ma muutunud palju normaalsemaks ?? Ilmselt on aidanud suuresti sellele kaasa lapse saamine, nüüd on silmad hoopis rohkem lahti ja mõistan inimesi, eriti emasid, paaaalju paremini!

  • Avatar
    Vasta Olga 22. august 2018 at 10:47

    Minu keskmine poiss läks sõime kui oli 1a10k. Teine läheb nüüd sügisest ja on 2a1k. Mina panen ka varakult miks? Soovin, et mu lapsed sulanduks keskkonda, õpiksid varakult arvestsma ka teistega. Võin nendega käia mänguväljakutel ja tuleme tihti jonniga ära, sest neil vaja veel mängida. Aga need mänguväljakud ei ole see. Lasteaias õpivad nad koos olema, saavad sõbrad. Puhas rõõm on vaadata, kui laps tuleb aiast koju rahulolevana ja muljetab oma päevast. Tema emotsioonid on nii toredad, kui miski on õnnestunud eriti hästi. Muljetab terve õhtu. Muidugi on ka päevi, kus lähme aeda jonniga, kuid päevalõpus on ikka kõik OK.
    Miks ma siis ei peaks teda sinna viima ja varakukt teda seal harjutama? Kui laps on õnnelik, on ka vanemad õnnelikud.

  • Avatar
    Vasta Ei ole kindel 22. august 2018 at 10:40

    Kui lapsi väikesest peast aeda (sõime siis) ei panda, öelge mulle siis, miks neid sõimesid siis vaja on, kui sinna lapsi panna ei tohi?
    Mingid udutajad kusagil ütlevad, et oh, mis mina ei pane. No ära pane, sinu asi. Mina panen. ok. mina oma last ei pannud ka enne, kui kolm sai. Aga see oli minu valik ja minu võimalus temaga kodus olla. Ma tahtsin nii. Aga teisel on teised valikud, võimalused, vajadused, soovid jne.
    See on see sama teema, kuidas kõiki jubedalt segab, kes kellega koos elab ja käib ja kes keda petab jne. Mis see sinu asi on, kes kellega oma magamistuba jagab. Sina jaga oma tuba enda egoga ja ole häppi, et sul seegi võimalus on ja sinna veel ära mahud.
    Ma ei viitsiks selliste vingatsite peale leiligi minna, sest .. vanarahvas-tark rahvas-ütles ikka, et vasikaga võidu joosta või lolliga vaielda… vahet ei ole.

    • Avatar
      Vasta Lisbet 22. august 2018 at 11:20

      Vene ajal pandi paarikuused sõime,sest emad PIDID tööle minema! Kõik pole normaalne,mida ühiskond välja mõtleb…. Kahjuks….

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:39

        Jah, sellega ma nõustun küll, et paarikuune on ikka way liiga väike. Kahjuks väljamaal on see siiamaani nii, prantsusmaal kui ma ei eksi

        • Avatar
          Vasta Lisbet 22. august 2018 at 12:31

          Vaevalt prantslased omi emmesid vangi panevad,vene ajal läksid tööpõlgurluse eest vangi

          • Avatar
            Vaike 22. august 2018 at 14:48

            Lisbet, sa räägid nõukogude ajast. Vene ajal polnud lasteaedugi.

        • Avatar
          Vasta Merilin 22. august 2018 at 14:11

          Begias on vanemapuhkus 3 kuud. Peale seda votavad koik oma pambud kaenlasse ja viivad nad soime. Ise lahevad toole tagasi. Tahad kauem kodus olla – Istud rahata kodus. Keegi viltu ei vaata sellele kui tagassi toole kahed ja koik kes ise nii kasvasid on normaalseteks inimesteks saanud. Aga ise kull motlen, et kudas ma selle 3 kuuse tulevikus sinna uksi jatan vooraste inimeste hoolde.

          • Avatar
            Lisbet 22. august 2018 at 21:55

            Tulemus belgias näha 😛

  • Avatar
    Vasta tinkerbell 22. august 2018 at 10:37

    Absoluutselt õige jutt! Mina olen ka selline, kellele jäävad ette asjad mida teised valesti teevad, samas mõnikord enda silmas palki ei märka. Aga usun, et see on inimloomus. Ikka kui on võimalus tahad paista targem ja tihti võib-olla püüad sellega kellelegi meeldida (mitte romantilises mõttes) Samas on kohad kus ma enda suud lahti ei tee, näiteks laste kasvatamine. Olen ka selline pigem lebo ema, minu laps ei seisa nurgas, ei ole elus füüsiliselt talle ka haiget teinud ja käib lasteaias ca aasta aega. Korter on meil pisike, aga kui elaksime majas oleks mul ka koristaja. Arvan, et paljud märkused inimestel on ka kadedus 🙂

  • Avatar
    Vasta N34 22. august 2018 at 10:34

    Tere, olen nutisõltlane, kes targutab kuidas ei ole normaalne, et inimesed aina telefonides passivad.

    • Avatar
      Vasta Mammu 22. august 2018 at 11:49

      oh jee, ma polegi ainuke 😀 salaja kodus pidevalt telefoni ees ja seltskonnas vingun, kui nõme ja mõtetu 😀

  • Avatar
    Vasta Mammu 22. august 2018 at 10:33

    Haah, muidugi on teemasid. Rassistlikud teemad, homofoobsed teemad, hariduslikud teemad, toidu teemad. Ma olen see, kes läheb ekstreemselt närvi igasuguse ülekohtu üle ja mul pole kahju ka vaielda, kuigi tihti on see nagu peaga vastu seina jooksmine või tuvidega male mängimine. Paljude inimeste probleem on see, et nad ei suuda ennast teiste olukorda mõelda, et mis sa ise teeksid, kui oleks nii, et sa oled sündinud mustanahalisena või sinu kodumaal on sõda või kui sa armastaksid samasoolist ja see, et ma paneks ennast põlema. Jahah, kui ma oleks selline nagu sellise mõttemaailmaga inimene, ma paneks hoopis ennast põlema, aga päris maailmas ju ei paneks, sest ma usuksin ise seda ja arvaksin, et nii ongi. Seega ma mängin tuvidega malet rõõmsalt edasi.
    Millega mina inimesi närvi ajan on see, et ma olen 34 ja mul pole lapsi ja ma olen abielus, haritud ja rahaliselt küllaltki stabiilses olukorras. See lihtsalt ei mahu inimestele pähe ja kui ma paks olin vahepeal, siis leidus ka selliseid, kes rõõmsalt kõhtu patsutama asusid (appi, kui õudne see oli, sest isegi rasedana ei tahaks ma, et keegi mu kõhtu krabab, aga mu kõhupekki – see on uuem tase). Ehk siis on teema, et mida fakki te üldse abiellusite, kui teil lapsi pole ja ahjus ka ei olnud. A äkki me armastame teineteist ja tahame riigi silmis perekond olla, see ei mahu teatud inimgrupile lihtsalt pähe + siis need, kes hakkavad väärarenguga hirmutama, et kui sa liiga kaua ootad, siis saad ainult puudega lapsi. Ehk siis ma olen üldse ühiskonnale kahjulik element ja seda teemat ikka jätkuks kauemaks.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:05

      Ma olen shokis, sa oled 34? 😀 Ma arvasin, et sa minust noorem 😀

      • Avatar
        Vasta Mammu 22. august 2018 at 14:01

        Enamus inimesi arvavad jah, et ma neist noorem. Geenidega läks õnneks nah 😀

        • Avatar
          Vasta Tiiu 22. august 2018 at 18:13

          Sellistele kõhupatsutajatele ja väärarenguga seletajatele maini, et kui nad oma uudishimuliku pea su emakast välja võtaksid võib-olla siis mahuks sinna laps ka 😉

  • Avatar
    Vasta Kristi 22. august 2018 at 10:31

    Minu esimene laps läks lasteaeda 1.5 aastaselt ja paljud ütlesid et miks viid kui ise kodune. See aeg mis ta lasteaias oli , see oli nagu puhkus mul . Sain päeval PUHATA . Oma toimetusi teha . Närvi ajab mind see kui tulevad need kellel pole omal lapsi õpetama kuidas kasvatama last tuleb kasvatada .

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 10:33

      Õpetavad need ka, kellel on lapsed :D!

      • Avatar
        Vasta Lisbet 22. august 2018 at 11:08

        Jah mul on laps,paras jõnglane,aasta 7 kuud,ajab mind hulluks,mul pole kedagi,kelle hoolde teda jätta,peaksin tööle minema,aga…. Never ma teda enne 3,5 aastat kuskile aeda ei vii! 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:11

          No aga seda ma räägingi, et sa ju ei PEAGI viima, keegi ei käsi! Vaba maa võlu :D!

          • Avatar
            Lisbet 22. august 2018 at 11:45

            No just,ma pole ka väitnud,et Lendet ei tohi panna! Lihtsalt ei saanud aru,miks panna,kui on võimalus kodus olla,seda enam,kui Mari ju käib lasteaias ja Lende ei saa ju üksi kodus kakelda 😀 veel hullem,kui lasteaed koosnes liivakastist ainult 😀 aha selge,kui saate teise aeda ja viite mõnel päeval,siis arusaadav igati,veel enam,kui lapsele meeldib,see on kõige tähtsam!

          • Mallukas
            Mallukas 22. august 2018 at 11:51

            Noh, hakkame juba ühele lainele loksuma siin tasapisi, äge! Mulle meeldivad sellised “vaidlused” 😀

      • Avatar
        Vasta Katrin 22. august 2018 at 11:09

        Mind pandi lasteaeda kui olin 1.5 õppisin seal eesti keele selgeks ja kodus raagiti vene keelt. tänu sellele et nii vara pandi eesti lasteaeda raagin kahte keelt ilma selleta et oleks õppinud kahte keelt.

      • Avatar
        Vasta Katriinu 22. august 2018 at 18:20

        just, seda laidavad “täiskohaga emmed”! Naine kellel lapsi ei ole, oskab justnimelt täiskasvanu oma kvaliteetaega väärtustada ka emarollis olijate puhul.

  • Avatar
    Vasta elen 22. august 2018 at 10:30

    Mina panin suurema lapse eelmine sügis 1a9k sõime, kodus oli siis 6k beebi. Laps oli juba aktiivne, sotsiaalne, mul ei olnud talle piisavalt pakkuda beebi kõrvalt.
    Nüüd väiksem 1a6k ja võtsin ka koha vastu. Eelmisest nädalast käib harjutamas, hommikupoolikul 2-3h.
    Ega mul hetkel rohkem polegi vaja, saab veidi aega endale ja puhata, olles 36nädalat rase ?
    Aga ükskord nägin kommentaari, et kui ema on nagunii beebiga kodune, st riigi palgal, siis ta ei tohikski viia aeda last, et vabu lasteaia kohti (Tallinnas) niigi vähe ja need vanemad, kes peavad tööle minema, ei saa last lasteaeda.. vot see oli jah.. ??

    • Avatar
      Vasta Lisbet 22. august 2018 at 11:52

      Novot,aga see on ikka hull küll,kui sul on hädavajadus laps lasteaeda panna,et tööle minna,aga kohta pole,sest lasteaias lapsed,kelle emad-isad kodus ajavad omi asju 😛
      Eelistatud võiks olla ikka tööle suunduvad emad,mitte kodused

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 22. august 2018 at 12:16

        Ma ei teagi, kas seda nn eelistust vaja on, sest ma olen kõikide lastega kohe koha saand kui tahtnud olen, et pole vaja oodata olnud. Seega Tallinnas vast kohti jahub kõigile.

        • Avatar
          Vasta Miiu 22. august 2018 at 14:20

          Kahjuks ei jagu. Mul on VAJA tööle minna, aga lasteaia kohta ei saanud. Vigiseda ka ei tohi, sest ametlikult saab laps okt alguses 1a6k seega seadus temale hetkel ei laiene. Ei teagi mis saab. Erahoid isegi toetuse summaga kulukas. Ei teagi kuidas aasta veel hakkama saame 🙁

          • Mallukas
            Mallukas 22. august 2018 at 14:24

            Tead minu meelest ma lugesin, et kellelgi oli sama jama ja siis ta võttis ühendust kohaliku omavalitsuse lastekaitsega, kes siiski aitas lapsele koha leida 🙂 Kas oled seda proovinud? Või ala oktoobrini proovid hakkama saada ja siis nõuad seadusejärgset kohta ka KOVi kaudu?

  • Avatar
    Vasta Tibu0 22. august 2018 at 10:28

    Hahaa. Kui on rohkem kui 1 laps, siis ongi elu üks hullumaja. ? Lasteaed ongi sellepärast hädavajalik.

  • Avatar
    Vasta K 22. august 2018 at 10:26

    Mul lihtsalt meenus selle postiga üks emme beebigrupist, kes pidevalt eputab oma lapse edusammudega ning muud ei näe, kui ainult tema postitusi ja pilte. See eputamine tüütab nii ära nagu targutaminegi. Pole vaja mul igat tema sammu ja päevas 10 pilti näha aga kahjuks ta ei mõista seda ning ka teised emmed on grupis tahaplaanile vajunud,sest kõigil on sellest lihtsalt kopp ees. Ma ei tea, kas sa oled märganud ka selliseid emmesid ? Ausalt mõtlen, et järgmise lapsega ma küll ühegi grupiga ei liitu. Aga sulle Mariann jaksu ja per aspera ad astra 🙂 (ps:me alustame septembris lasteaiaga ja ma juba paanitsen 😀 aga tahaks väga puhata, tegin lausa nimekirja juba mis kohad ma kodus suurpuhastusena ette võtan kui ta juba seal ilusti käib ja mul vaba päev peaks olema 😀 :D)

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 10:32

      Mind sellised emmed ei häiri, las tunneb uhkust, ei pea ju vaatama 🙂 Saab isegi gruppides panna, et peida tema postid vms 😀

      • Avatar
        Vasta K 22. august 2018 at 10:36

        Meil teema selles, et tegemist Fb grupi chatiga ? aga olen tõesti ignore group pannud ja vahest harva käin lugemas. Mind ei häirikski võibolla uhke olemise tunne, lihtsalt kohati tundub, et pilte rohkem kui reaalset tegelemist ja need edusammud, mida ta laps väidetavalt oskab…sorri..pole reaalsed ?aga ok, mis ma tühja ikka vingun ? lihtsalt tean mida sa tunned, minu jaoks eputamine =targutamine 🙂

  • Avatar
    Vasta L 22. august 2018 at 10:23

    Ma tahaks just oma 2,5 aastast panna hoidu, aga linn ei võimalda seda, kuna olen väiksema lapsega(8kuune) kodune ning saan emapalka ?
    Seega las need koerad hauguvad- karavan läheb ikka edasi! Ma olen märganud, et tee, mis sa teed, kellegi meelest teed ikka midagi valesti! ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 10:31

      Mis linn ei võimalda? :O

      • Avatar
        Vasta L 22. august 2018 at 11:35

        Rakvere linn

    • Avatar
      Vasta kersti 22. august 2018 at 21:34

      targutan ka vahest kes narvi ajab voi tundub et teab paremini omast arust mis on teise jaoks oigem,ei saa aru sellisest asjast…………….koristamine meeldib,olin nii ametlikult koristaja,vahem meeldis aga omal kael koristajaametit pidada.palgatoo oma meeldiva rutiinsuse ja enda jargi satitud veidi vabagraafikuga aga sobis……..

  • Avatar
    Vasta G 22. august 2018 at 10:23

    Mina targutan koguaeg. Ma olen teoorias tohutult tugev,aga kahjuks ei järgi ka iseenda nõuandeid vahel. Ma arvan,et enamus inimesed on sellised,isegi kui nad ei tunnista.
    Lasteaia kohapealt mainiks,et Inglismaal on täiesti okei juba 3-kuuselt beebi sõime panna kuigi enamus vanemaid teeb seda 9-ndal kuul,sest siis saab emapuhkus otsa. Keegi ei vaata imelikult,ega arvusta.

  • Avatar
    Vasta k 22. august 2018 at 10:15

    Minule hõõruti pidevalt nina alla et beebiga vahel lapsehoidjat kasutan. Ja alguses ikka nutsin ja tundsin end kehvasti aga nähes, kuidas need samad musteremmed närvihaigetena kodus märatsevad ja laste peale röögivad, sellal kui mina vaba päeva võtan ja rahulikult hinge tõmban, leian, et ju on tegu siiski inimese enda kadeduse ja sisemiste probleemidega. 🙂 Mida aeg edasi, seda vähem ka end sitasti tunnen.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 10:18

      Oi kui palju puid alla ma sain selle eest, et mul koristaja on. Et issand, ise KODUNE ja miks ta ise ei korista?! Samas mina tunnen ennast nii palju lebomalt, kui mu ümber on korras ja ma saan koristada siis kui ma TAHAN, mitte siis kui segadus on juba üle mõistuse suur ja rõve on olla 😀

      • Avatar
        Vasta Lisbet 22. august 2018 at 11:47

        Mul oleks ka koristajat vaja,ausalt! 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 22. august 2018 at 11:50

          koristajad on taeva inglid 😀

  • Avatar
    Vasta Kes 22. august 2018 at 10:14

    Inimene on suuteline mõistma kvantfüüsikat, relatiivsusteooriat, aju kirurgilist ehitust ja rääkima 100 eri keelt aga sellest et naabrimees teistmoodi nina nuuskab , sellest juba inimese aju aru ei saa .

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 10:17

      haha, hea point 😀

    • Avatar
      Vasta Mellu 22. august 2018 at 10:33

      Enam paremini ei saagi seda teemat kokku võtta. 🙂

    • Avatar
      Vasta väga väga naine 22. august 2018 at 11:59

      Jep, hästi öeldud.
      Ma eile vaatasin videot, kus öeldi: “Ma saatsime inimese Kuul peale. Kurat, me leidsime Ronnie’le naise! Me suudame kõike!”
      PEALE selle, et taluda, kuidas keegi VALESTI nuuskab, kuivainekarpe järjestab ning pilt on tal ka viltu seinal! (Kole pilt pealegi.)

  • Avatar
    Vasta väga väga naine 22. august 2018 at 10:09

    Hea post.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. august 2018 at 10:13

      tänks 😀