AUTOJUTUD

mõtteid autojuhina

11. oktoober 2018
  • Inimesed, kandke palun-palun-palun helkurit. Ma üldse ei tahaks kedagi surnuks sõita, aga pimedas (eriti vihmaga) peegelduvad tuled ja asfalt ja ma olen veel algaja juht kah – ma näen teid ilma helkurita alles siis, kui te seisate autoteel. Helkuriga on kenasti näha, kus te olete, aga ilma… Noh, hirmus on. Ja kui endast suva, siis lastele võiksite ikka öelda, et helkur on hädavajalik. Ma enam ei imesta ka, et osadel juhtidel kindalaekas helkureid on, mida siis möödaminejatele anda. Ma ei tea, kas see oleks imelik, aga kohe kui ma auto välja valik, siis korjan endale ka pataka autosse. Neid on ju tänapäeval nii ilusaid, palun kandke neid! Vaata näiteks HELK helkureid.
  • Kas kõik autojuhid on parema lauluhäälega, kui mittejuhid? Noh, et raadiost tuleb ja siis ikka laulad kaasa ja treenid enda lauluhäält ?
  • Inimesed on nii närvilised. Esimesed paar korda, kui mulle signaalitati, sain ma kolm südamerabandust, sest ma kartsin, et ma teen midagi valesti. Siis sain aru, et ma olin neil lihtsalt ees oma 50nese kiirusega. Nojah, tunnistan, et vahepeal kui vooluga kaasa lähed, siis avastad ise ka, et issand ongi juba 60 sees, aga no sellegipoolest kohandan ma siis kohe ennast tagasi 50 peale, sest noh… kui kästakse, siis peab. Ega mina seda välja mõelnud 😀
  • Lastega sõita on õudukas. Kogu aeg käib üks ininin ja vaja raudselt seda, mis teisel käes on ja… Päris tüütu on, aga roolis pööran ma neile konkreetselt null tähelepanu, sest mul pole aega seal vahtida ja aidata neid. Ma ei tea, kuidas teised emad multitaskivad, aga mina lihtsalt… ignon. Okei, kui suurem häda oleks, siis peaks kuskil parklas kinni, aga seda pole veel vaja olnud.
  • Miks öeldakse, et esimene auto peab raudselt mingi vana parsa olema? Ma praegu olen sõitnud Kia Sportage’iga ja Kia Sorentoga ja naudin kõiki neid lisasid, mis tal mulle pakkuda on, mida vanal rondil ei oleks. Noh, et ta aitab mind parkida ja isegi rada hoida ja üldse aitab räigelt sõita, algajana täiega hindan seda. Vana parsaga see sõitmine nii tore vast ei tunduks.
  • Täiesti uus mure – kus parkida? Ma pole iial sellele mõtlema pidanud, aga nt täna pean poole 7ks kesklinna, Endla tänavale minema (seesama maja, kus töötukassa on), sest Maril on Adelis üks arenguvestlus, aga mul pole aimugi, kas ja kus ma seal parkida võin?!
  • Ma tahaks, et mu autol oleks mingi ledtuledega kirjakast tagaaknal, et ma saaks neile, kes mind vahele lasevad, näidata kirja “OMG AITÄH!!!” 😀 Jah, ma tean, et ohutulede vilgutamine ongi tänamine, aga ma olen kolm korda pidanud sõitma pikalt mööda vale teed, sest ma ei saanud õigesse ritta ja olin nii hädas ja kartsin natsa (essadel päevadel), et kui keegi hirmunud algaja vahele laseb, siis ta väärib rohkem kui ohutulete vilgutamist :D!
  • Sõita on oluliselt lihtsam, kui ma arvasin. Esimene sõit ÜKSI ja esimene sõit ÜKSI PIMEDAS tundusid nii hirmsad. Aga kui ma ära tegin selle kõik, siis oli tunne, et kle päris okei tegelt. Et pole üldse NII raske. Asi, mis mind praegu täiega aitab on see häälega navi – siis ma tean kohe, mis ritta hoida ja ei pea viimasel hetkel lootma, et keegi mind vahele laseb, et muidu ei saagi õigesse kohta.
  • Miks inimesed suunda ei näita? Rida vahetades ja ringteelt väljudes reaalselt pooled leiavad, et see mõttetu. Pfft.

Loe ka neid postitusi!

86 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Maria 20. oktoober 2018 at 23:50

    Issand. Ma loeks justkui oma teksti. Edu!!!

  • Avatar
    Vasta Kaija 17. oktoober 2018 at 10:16

    Oo jaa, olen ise ka neid samu asju mõelnud! Seda sama tagaakna silti olen plaaninud panna ja jalakäiatele tõesti tahaks öelda, et palun ehtige ennast kuusepuuks nende helkuritega, siis paistab midagi natukenegi välja. ?

  • Avatar
    Vasta Monika 15. oktoober 2018 at 10:20

    Hahaa
    Täpselt minu tähelepanekud. Ja ma olen Auto juht ligi 10 aastat.
    Kui ma adelisse lähen siis jätan auto kristiine keskuse juurde ja jalutan 🙂
    Aga wismari parkla on ka ligidal.

  • Avatar
    Vasta Tyy 13. oktoober 2018 at 14:20

    Jah see ringteelt väljudes tulede mitte näitamine on ka mulle väga silma hakanud. Ringtee mõte ristmikul on ju tekitada sujuv liikumine ja kui otse liikuja ei näita oma maha sõitu siis ma ju pidurdan et ta enda eest läbi lasta- ja siis ta sõidab hoopis otse !!!! Nii tigedaks ajab!! Minu kodu teel on veel üks probleem, kohe otse ringteelt väljudes oma kodutänavale , mille paremal küljel on üks bensukas ja vasakul teine ja sellejärgi veel mingi parklamoodi õueala, on pidevalt mulle nendest kohtadest ette sõidetud, kuigi seal (paremal) on ka anna teed märk. Ühtki joont muidugi maas ei ole ! Kui t ä n a v a g a külgneb parkla või hoovist välja sõit, siis ju peaks andma teed. See et sel teel jooni pole on küll kurjast aga ei anna õigust mulle ette karata. Seal teisel küljel mingeid märke pole, ent see ei muuda olukorda.
    § 17. Tee andmise üldised kohustused
    (3) Parklast, õuealalt, puhkekohast, teega külgnevalt alalt või nende juurdesõiduteelt teele sõites peab juht andma teed igale teel liiklejale, kui teeandmise kohustus pole liikluskorraldusvahenditega reguleeritud teisiti.
    Või olen mina totu ???

  • Avatar
    Vasta Mina 12. oktoober 2018 at 23:29

    Lihtsalt soovitus enne kui ostad auto proovi sinna ikka sisse mahutada kõik kolm tphja tooli ja vanker pagasniku. Mitte ära osta selle järgi et keegi kinnitab et jah mahub. Paned proovisõiduks kasvõi aja sõidad koju proovid ära ja viid tagasi. Ja siin kommentaariumis inimesed… mis teil viga on see et te eelistate vana autot ei tähenda et kõik seda teevad… mina nt wi usalda oma last panna mingisse vanasse logusse kus turvavöö vahetevahel üle turvatooli ei ulatugi .

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 13. oktoober 2018 at 09:36

      Arvad, et ma ise ei tule selle peale, et enne kui teen mitmekümnetuhande eurise väljamineku, et prooviks enne turvatoole ka sisse v :D?

      • Avatar
        Vasta Mina 13. oktoober 2018 at 23:33

        No inimesed erinevad. Mina isiklikult ei tuld selle peale. Asjalikult vankrit sai proovitud kuid turvatool kuidagi ununes . Ega üle mainimine vast paha ei tee.

  • Avatar
    Vasta K 12. oktoober 2018 at 10:19

    Haha, naljakas mille peale inimesed pahandavad. Ma mõtlen, et mis vahet sel on mitmes auto mul nüüd soetamisel oleks. Ma võtaksin ka nii uue auto kui vähegi võimalik ja naudiksin igapäevasõitudel töökindlust, mugavust, väiksemaid remondiarveid, ökonoomsust. Kas see pole loogiline? Ma olen 28, load on olnud 10 aastat ja sõidan igapäevaselt Tallinnas. Esimene auto oli mul samuti nö parsa, et maanteel sõites hoidsin hinge kinni, et midagi küljest ära ei kukkuks. Aga ma olin ülirahul, et toona alles koolilapsena sain selle vanemate vana autoga sõita. Muide oma esimesed plekimõlkimised tegin ka alles oma enda liisinguautoga, mis oli ostuhetkel päris nooruke. Et see on suht jama jutt, et alguses sõida vana parsaga ja ei ole kahju kui ära kriibid ja siis pärast uue autoga oled nii vilunud ja karastunud, et enam midagi liikluses ei juhtu, või miks kindlasti vana peab esimene olema? See tundub naljakas solvuda asjaolu peale, kui keegi minu autot rondiks peab. Mulle endale see meeldib. Mõne jaoks on ront 10 aastane auto, teise jaoks on mõttetu junnkärakas tutikas ja üliökonoomne aga 60 kW’ine auto. Inimeste eelitused ja vajadused on nii erinevad. Oh, ja kui ma kunagi piisavalt rikas olen siis ostan vähemalt 20 aastat vana auto…sellise millel pole ühtegi lisa ja rüüpab kütet nii et paha hakkab aga mootor teeb kurja häält ja näeb muidu ka kenake välja. Mõni kurja näoga poni, muskelauto…

  • Avatar
    Vasta ? 11. oktoober 2018 at 23:25

    Mul on load juba mitu aastat aga ma kardan siiani linnas sõita, sest täpselt samad mured-kui ma nüüd kohe ei reastu siis ma ei saagi sinna minna kuhu tahtsin, sest väga vähesed lasevad vahele. Siis samuti, appiii, kuhu ma pargin.
    Lisaks ma sõitsin vastassuunas( õnneks keegi vastus ei tulnud)- tahtsin teha vasakpööret ja märk ka nagu näitas aga ……jah.
    Igatahes on mul jube vastik hirm iga kord kui sõitma pean minema ja see täiega häirib????

  • Avatar
    Vasta Tupsulotu 11. oktoober 2018 at 22:40

    Hah. Ma ise sõidan muidu oma vana nunnu Panniga. Jep, vana pann ongi ta hüüdnimi – 20 aastat vana auto. Sain ka eelmine suvi sõita Kia Sportagega 2 päeva (tuttuus Kia) ja minu kogemus oli hoopis mõrum. Täiesti kohutav auto minu meelest. Proovisin neid lisasid ja lülitasin suht kiiresti need välja – väga häirisid. Kui lisadegalõpuks ilmselt harjuks, siis sellega kindlasti mitte, et Kial polnud mu vana panniga võrreldes mittemingisugust vedrustust. See oli täiesti ulmeline tõdemus. Aga eks olegi uues auto võlus vs vana auto võlud selline teema, kus igale ühele sobib oma.
    Ps: tõesti inimesed, kandke helkureid!

  • Avatar
    Vasta Mari 11. oktoober 2018 at 22:02

    Muk vist üldse enamus aega suvaolnud kui vana/uue autoga sõidan. Auto on peamiselt tarbekaup, et saaks mugavamalt punktist A punkti B?
    Igasuguste “parsade” ja mitteparsadega liigelnud, auto on auto..
    Ma näiteks õppisin sõitma juhendajaga linnas 86nda aasta Opel Kadetiga-ehk parsaga. Ütleme nii, et vägaväga kiiresti õppisin autot tunnetama! Olen ka proovida saanud uuemaid Kiasid, point ikka sama, vaja autot tunnetada ja loota, et viib punktist A punkti B..
    Edu auto valikul

  • Avatar
    Vasta C. 11. oktoober 2018 at 21:52

    See 50km/h sõitmine on jah mingi surma patt liikluses. Alles hilja aegu mu enda naaber andis nö õppetunni taksojuhile ja tegi ohtliku manöövri ning avariist päästis ainult taksojuhi kiire reageerimine. Hiljem sõimasin naabri näo täis, kuna tundsin, et ta ohustas mind ja minu sündimata last ilma asjata. Ja naaber siis üritas end õigustada sellega, et mida see taksjuht siis uimas ja tolknes tal jalus. Taksojuht sõitis veidi üle 50ga sirgel ning lähenes ristmikule ning võttis veidi hoogumaha kuna valgusfoorid olid juba väljalülitatud. Aga mu naaber leidis, et see liigne ja põhjendamatu ettevaatlikus ning sellised segavad “normaalseid” juhte.

    Parkimise osas kasuta Waze äppi ning pane sisse sihtkoht kuhu soovid minna ning vali sealt lähim parkimis võimalus. 🙂 Aitab tundmatus kohas hädast välja selle parkimisega 🙂 Ja küll need võimaluse lõpuks meelde jäävad 🙂

  • Avatar
    Vasta Annika 11. oktoober 2018 at 21:33

    Auto valikus ma ise vaatasin kuidas laste toolide paigutus istmel klapiks. Kui kaks tooli ja häll,siis oleks hea kõik istmed eraldiseisvad. Kui keskel kiitsakas koht kas seal saab üldse miski kinnitada või on seal hea kellelgi taga istuda toolide kõrval…Taha pagasiruumi võiks vaba ruum käru jms jääda. Või siis kokkuklapitavad lisakohad mis vajadusel püsti ajada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 21:57

      Kõik mu valikud ongi sellised 🙂

  • Avatar
    Vasta Älis 11. oktoober 2018 at 20:35

    Mina võtsin esimeseks autoks ühe odavama panni, sest äkki panen matsu ja siis pole nii kahju. Matsu panin 1,5 a hiljem (õigemini mulle pandi mats)?polnud pannist kahju, kuigi kindlustus korvas selle remondi.. (auto maksis 3000, remont oli 2500???).. ma lihtsalt müüsin ta maha peale remonti. Siis ostsin kohe uue ja ilusa ja siiani sõidan sellega.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 20:36

      Ma ei taha lastega mõelda, et ma matsu panen üldse :/

      • Avatar
        Vasta Älis 11. oktoober 2018 at 21:43

        Muide vana panni all ma mõtlesin 2007 a VW Golfi, mis nägi välja tegelt suht kena. Mitte selline nagu sa uues postituses näiteks tõid?.

      • Avatar
        Vasta Riina 13. oktoober 2018 at 09:33

        Sellega ongi see probleem, et sa võid olla nii korralik liikleja, et anna abi, kuid teised liiklejad ei ole sellised ning alati leidub keegi, kes ei oska käituda.

  • Avatar
    Vasta K 11. oktoober 2018 at 19:22

    Eestis on liiklusktuur ikka väga jama. Kuigi siin saab load üpriski keeruliselt. Usas näiteks on neil vaja teha ainult teooria ja sõidueksam. Autokool kui selline ei ole kohustulik. Mingid ikka teevad õppesõite kui inimene ise soovib. Enamus õpivad koos oma vanematega lihtsalt. Aga seal sõidavad enamasti ilusti piirkiirusega. Möödasõite tehakse väga vähe ja neid ka ainult kiirteedel. Tavalisel kaherealisel ei näinud mitte kordagi. Meil siin tln-pärnu, tln-tartu maantee jne on hullllumaja. Üks napikas teise otsa :/

    • Avatar
      Vasta Vesper 11. oktoober 2018 at 20:59

      Elasin mõned aastad tööasjus Californias ja võin öelda, et vähemalt seal sõidetakse küll samamoodi nagu oleks hullumaja väljasõit – kellelgi on alati kiire, kuuerealisel kiirteel valesse ritta sattununa sind lihtsalt ei lasta vahele ja sõidad oma mahasõidust mööda, kõige rõvedam on muidugi see nö brake-check.
      Lolle juhte on igal pool, kuigi selle poolt olen küll kahe käega, et Eestis ei tohiks teha lubade saamist lihtsamaks (nagu viimasel ajal on räägitud), kuna juba hetkel hoiad kahe käega peast kinni vahetevahel, kui keegi sõelub tipptunni ajal reast ritta, suunatulesid kasutas tõenäoliselt viimast korda sõidueksamil ja võib-olla üldse ostis load, kes teab. 😀

      Parkimise koha pealt olen ise mitte-Tallinlasena saanud abi Parkimine.ee lehelt, kus kõik need tsoonid on kaardi peal ära märgitud ja saab enne kohale minekut teha eeltööd, et mis-kus võimalik.
      Ehk on abi.

      • Avatar
        Vasta Ren 12. oktoober 2018 at 07:16

        Saksamaal liiklejad on veel hullud. Ma ei ole seal iial nõus ees istuma, veel vähem roolis olema. Nad on segased!

  • Avatar
    Vasta Sirly 11. oktoober 2018 at 19:11

    Ma olen Sinuga sama meelt, et kui mul on vaja lapsi sõidutada ja mul on võimalik, siis ostan uue või peaaegu uue (esinduse demoauto nt) auto. Keegi pole arvanud pahasti teist, kes vanadega sõidavad. Kui kodus või tuttavate hulgas hea autolukksepp, siis miks mitte, muidugi. Mis uues autos halba on, ma aru ei saa. Algajal juhil just turvalisem uus auto, kui mingi avarii peaks juhtuma, seda enam, kui vastutad teiste reisijate eest ka.

  • Avatar
    Vasta Riina 11. oktoober 2018 at 17:43

    Miks algajatele soovitatakse algselt võtta vana auto – sest sellega on raskem sõita. Ei ole mingisuguseid parkimisandureid, navi, ridahoidmise asju, misiganes imevidinaid veel. Inimene läheb nii mugavaks ära, et ise ei pea midagi tegema peale rooli keeramine.
    Samuti ei pea vana auto olema parsa. On ka täiesti töö- ja pommikindlaid ja pole kerest kahju, tuleb lihtsalt asjatundjaga rääkida. Vana auto puhul on kõik lihtne ja loogiline ka algajale, seevastu uuel autol on kõik elektroonikat täis, mis on lihtsalt liiga keerulise süsteemiga. Mitte, et ma täiega soovitan vana autot, lihtsalt tõin välja, miks minu arvates on see mõistlikum. Samas on uus auto muidugi huvitav, uhke ja mugav. Kõigel omad plussid ja miinused.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 17:49

      No asi on lihtsalt nii, et nii mina kui Kardo oleme väga autokauged inimesed. Mul pole mingit huvi osta vanem auto, sest et seda normaalset LEIDA, olekski vaja mingit asjatundjat, kellega käia ja valida ja kõike seda. Meil sellist asjatundjat varnast võtta pole. Seda lihtsam on osta uus auto ja probleemi korral pöörduda lihtsalt esindusse. Mul ei olegi mingit soovi mingi ebamugava autoga üldse kunagi sõita 😀 Kui mu elu kaalul oleks, siis vb jah, aga kui ma ei pea, siis miks ma peaksin ennast piinama, et ooo ostan vana auto, et ikka ebamugav oleks, sest äkki kunagi on vaja ja siis oskan. Eestlasele vist ikka meeldib KANNATADA ja kui ei kannata, siis peab alati valmis olema kannatama, eksole? ?

      Õhesõnaga, kõik inimesed ostavad ikka auto vastavalt enda rahakotile ja soovidele, mina põhjendan ainult seda, miks MULLE isiklikult pole mõtet soovitada seda vana autot, sest… ma ei taha 😀

      • Avatar
        Vasta Jane 11. oktoober 2018 at 18:01

        võin kihla vedada, et 20 aastat vana viiese bemariga on kõvasti mugavam sõita kui ükskõik millise kiaga ja kujuta ette neil on isegi parkimisandurid olemas 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 20:33

          No vb tõesti, ma ei ole proovinud 😀

      • Avatar
        Vasta KK 11. oktoober 2018 at 18:38

        Inimesed on ikka nii naljakad 😀
        “Mallu, ära tee automaadilube, pärast vaja purjus sõpru manuaaliga autoga vedada ja sa ei tohi ju automaadilubadega sõita :O :O :O”
        “Mallu, ära osta uut autot, sest muidu sa harjud lisavidinatega ära ja ei oska pärast “normaalse” autoga sõita enam!!!! Mis sa teed siis kui äkki vaja on ah? AH???!!”

    • Avatar
      Vasta mdl 11. oktoober 2018 at 20:04

      Lol mu meelest soovitatakse algajale vana autot, sest raudselt mõlgib algaja selle ära, ja vanast autost on vähem kahju. Seda kinnitab ka minu kogemus. 😀
      See, et “vanaga on raskem sõita” pole mu meelest eriti veenev põhjus, sest algajal võikski mu meelest olla kergem sõita, et ta õpiks autot ja liiklust tunnetama ja harjuks kõigega ära. Pärast, kui sõitmine tuleb lebolt välja, võib auto keerulisema (nt manuaali) vastu välja vahetada imo.

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 20:30

        samas kui kasko on, siis parandatakse ära ja asi ants 😀

        • Avatar
          Vasta artur 11. oktoober 2018 at 20:49

          Kasko maksab ka raha ega see tasuta pole 😀 ja iga kasko õnnetus on märk sinu kuu maksele sest aasta hiljem võid maksta päris palju rohkem kuus kaskot kui alguses. Ja sinu teemale , et ohutuledega täbatakse siis see on absaluutselt vale!Ohutuled on ohu näitamiseks mitte tänamiseks. Tänatakse käe viipega peeglisse ja köik timm 😉

        • Avatar
          Vasta MDL 11. oktoober 2018 at 20:50

          jep KUI omanik pole kooner ja on kasko ostnud 😀

          • Mallukas
            Mallukas 11. oktoober 2018 at 21:08

            No MINA kavatsen ikka kasko osta, kas siis minu oma seda ei korva v?

          • Avatar
            artur 11. oktoober 2018 at 21:35

            Kaskol on omavastutus, et kui löhud siis maksad kas 199eurot kord v 299eurot kord. Olenevalt mis valid oma lepingus. Ja mingist hulgast kui on löhkumisi liiga palju siis pannakse päris kirves selga , et ei soovi rohkem mitte midagi löhkuda kui liikuda soovid autoga 🙂 Liisingu autodel on köigil kohustuslik kasko , ükski pank ei anna laenu ostuks kui pole kaskot. Ja kindlasti kasko valimisel vöta igalt poolt pakkumised mitte ära kuula mida müügimees sulle pähe määrib koostöös oma lemmik pangaga. Soovitan seda soojalt ja seal vöid vöita kuus, mitte paar eurot ,vaid paarkymmend eurot kuus.

  • Avatar
    Vasta T. 11. oktoober 2018 at 17:00

    Tõmba endale Barking äpp! Ma ei tea, mis ma selleta teeks, paned asukoha sisse ja kohe lööb lähimad parklad ette.

    • Avatar
      Vasta Laura 12. oktoober 2018 at 11:42

      On ka omavastutuseta Kasko. Minu on nt. Ja üldse ärge ajage oma ninasid nii püti, ei rihi see algaja autojuht midagi tõenäolisemalt autot ära kui vana juht. Mulle ka seda kaagutati, reaalsuses pani see suurim kaagutaja ise järgmine päev ühele footi tagant sisse.

  • Avatar
    Vasta Zil 11. oktoober 2018 at 16:42

    Nõustun! Mul on aastake vahtralehega sõidetud. Liikluskultuur Eestis ajab oksele! Sõidan u. 52km/h viiekümne alas ja lennatakse mööda nagu postist, närvitsetakse taga nagu seisaksin risti teel ees, enamus autodes ei ole vist põhivarustuses suunatulesid. Konkreetselt ma ei mäleta päeva, kus poleks mingit idiooti teel näinud. Õpilasena ei pannud seda korralagedust nii tähele, sest kogu rõhk läks auto haldamisele ja õpetaja kuulamisele. Millegi pärast on liikluses kõige korralikumad juhid just vahtralehtedega autod, teised peavad end nii ässadeks ja nendele vist seadused enam ei kehti. Alles paar nädalat tagasi itsitasin pihku, kui järjekordne pikne minust möödasõitu tegi kui ma kujutad ette 51 km/h teepeal loivasin… 200m eemal oli politsei, kes kiirust mõõtis. Peeti kinni… halleluuja kui hea meel mul oli 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 16:56

      Ma olin täna 70 alal, sõitsin 68ga, pandi ka must vilinal mööda – mõõdeti samuti kiirust, hehehe 😀

    • Avatar
      Vasta maisa 11. oktoober 2018 at 18:10

      Minust on alati mööda kihutanud ja ohtlikke asju teinud vahtralehega autod! Arvavad,et juhiluba käes, võivad kõike teha.

  • Avatar
    Vasta Liis 11. oktoober 2018 at 16:32

    Parem oleks et sa mingit uut autot ei osta 😀 Solvad siin inimesi uue autoga 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 16:56

      vist küll 😀

  • Avatar
    Vasta K. 11. oktoober 2018 at 16:23

    Nondele kommenteerijatele kes vanu autosid parsadeks peavad ?: mul kodus ühe uuema ja kallimat sorti auto kõrval on paar tk ka lausa 30aastased sest no ägedad on lihtsalt ja on väga töökindlad sest neis puudub elektroonika mis enamus uusi autosid lolliks ajab. Praegu pean plaani ühe 1967a klassikalise muskelauto peale ja üllatuuus – see on kallim kui need uhiuued Kiad koos kõigi oma lisadega.

  • Avatar
    Vasta P 11. oktoober 2018 at 16:11

    Tahtsin veel ARK-i sõidueksamist küsida, et kas parkides valisid ise koha (kõige lihtsamini tehtava) või ütles kuhu?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 16:57

      Ütles nii parkimisharjutust tehes, kui ka ARKi ees, et vali ise, et kuhu ja kuidas. Valisin ikka jah selle, mis lihtsaim tundus 😀

  • Avatar
    Vasta P 11. oktoober 2018 at 15:09

    Ei tea,kas Eestis on samamoodi,aga Inglismaal on esimene auto ront sest-
    1. Esimese auto ostavad enamasti vanemad ja siis ei ole paar tuhat taskust maksta,et lapsele auto osta.
    2. Odava/vana auto kindlustamine on uuele juhile palju odavam. Samuti on odavam väikese mootoriga auto kindlustamine. Uuemad autod tavaliselt 1 liitrise mootoriga pole.
    3. Siin saab juhiload päris lihtsalt ja ei ole ka kohustusliku sõidutundide arvu,seega on algajad juhid päris kogenematud. Esmasõitjatel on kriimude ja mõlkide tekkimine väga tõenäoline ja seega oleks kallima auto omamine kulukas (kindlustus võib ju katta,aga see viib niigi kallid maksed veel kallimaks)
    See siis,miks see siin nii on.ehk Eestis mõni asi ühtib? Mina isiklikult oma lastele kas võtaks auto liisingusse või ostaks uuema (kuni 10 a nt) ,sest minu jaoks on just tähtis turvalisus. Ma ei kujuta ette,et minu kallid lapsed mingi 15 aastat vana Kia KA rösteriga ringi sõidavad. See mõte toob juba kananaha ihule.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 15:29

      Noh, okei, et vanemad ostavad, siis küll, aga mulle ei osta ju vanemad, ma olen 28-aastane ja pean ise hakkama saama 😀 Seega tundubki naljakas, et MULLE konkreetselt öeldi, et osta ikka vana parsa 😀

      • Avatar
        Vasta Imbi 11. oktoober 2018 at 15:33

        Keegi ei palunud parsat vast osta? Kasutatud auto võib ka mitte-parsa olla. Ja kui noore inimesena, kes peab ise endale ka kodu muretsema, on võimalus mõne tuhandega auto välja osta vs liisingut maksta, siis pole küsimustki, mis valik arukam tundub.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 15:37

          Ma ei saa aru, mis noorest inimesest sa siin räägid, või kodu muretsemisest. Ma räägin, et konkreetselt MULLE soovitati mitme inimese poolt, et mis sa seda uut autot ostad, osta parsa, siis on esimese autona parem vms. Mul on maksimaalselt suva, mida teised “noored inimesed” ja need tundmatud, kellest sa räägid, endale ostavad, seega ma ei saa aru, miks sa neist siin üldse räägid 😀

          • Avatar
            Lonny 11. oktoober 2018 at 15:55

            ah ära pane tähele neid 😀 Vana parsa ostavad need, kes uut ei saa ja arvavad, et jõle tore on koguaeg autot remontida 😀 osta ikka uus, hea muretu elu, eriti kui ise sellest autovärgist miskit ei jaga 😀 Osad soovitavad vanat sellepärast ka, et pole nii kahju kui kriimustad ja toksad kuskil, aga no uuel ju kasko ja see omavastutus pole ei tea mis suur ja tehakse supsti korda 🙂

    • Avatar
      Vasta K. 11. oktoober 2018 at 16:28

      KIA Ka RÖSTERIGA. Appi ma ei suuda ????

      • Avatar
        Vasta P 12. oktoober 2018 at 01:51

        Parandan ennast Ford KA rösteriga* mõte jääb samaks 😀

  • Avatar
    Vasta m 11. oktoober 2018 at 15:06

    ilmselt mõeldi selle all seda, et esimene auto on vana parsa, sest tavaliselt saadakse noores eas load, ja kohe pole kallist autot võtta, kui sa just Mallukas pole, hehehee…
    ja see multitasking tuleb siis, kui autosõitmine käpas on juba nii palju, et enam ei pea mõtlema kus mis kes, vaid sõit tuleb loomulikult.

  • Avatar
    Vasta K. 11. oktoober 2018 at 15:00

    Ma lisan, et vahtraleht võiks olla vabatahtlik ja kindlasti mitte kohustuslik.. See kuidas vahtraleht osad autojuhid käituma paneb on lihtsalt uskumatu. Sõidetakse mööda nii vasakult, kui ka paremalt (isegi kui rida ei ole :D), lastakse signaali iga tühise asja peale või lihtsalt tuisatakse mööda nagu postistma kuigi ma sõidan alati lubatust 10 km/h üle.

    • Avatar
      Vasta M 11. oktoober 2018 at 15:31

      Ma usun ka .Enamjaolt saadakse load nii kui 18 kukub ja sel hetkel ei ole neil parema auto jaoks raha (load maksid ju ka omajagu) .Seega ostetaksegi vana pann või saadakse vanematelt nende vana auto vms.

  • Avatar
    Vasta Mari 11. oktoober 2018 at 14:59

    Ja helkurit voiks hakata Juba augusti kuus kandma, sest õhtuti on taiega pime sõita ! ?

  • Avatar
    Vasta E 11. oktoober 2018 at 14:55

    Meil mehega 12 aastat vana Volkswagen passat, ennem seda oli 2 aastat vanem Renault. Ja no mina mõlemaga väga rahul. Onu ostis omale uue Volkswagen tiguani ja palusin tal ükskord et kas võin proovisõitu teha. Mind ajasid pigem need uhked lisad närvi ? no ei sobinud mulle kuidagi see uhke auto. Ja ehk võibolla asi ka selles et auto oli mu jaoks võõras. Enda omaga oled ikka harjunud ja oskad seal neid nuppe kasutada. Ja ma ei ütles et me 2006 aasta auto nüüd vana on. Eks ta jah otse esindusest pole, aga meile sobib suurepäraselt.
    Ja need sinu välja toodud punktid. Oh kuidas mind häirib see kiirustamine. Sõidan 10km/h rohkem ja olen kõva tegija. Mind häirivad pigem need vanakesed kes sõidavad 10km/h aeglasemalt ja siis teevad väga ohtlike manöövreid (jutt siis hiiumaast). Ja siis tavaliselt sõidavad nad veel keset teed ka 🙁
    Ja helkuri kandmine on liiga paljude jaoks piin. Missiis et päris paljudel üritustel jagatakse tasuta helkureid isegi. Aga kes see viitsib selle külge riputada :/

  • Avatar
    Vasta Marge 11. oktoober 2018 at 14:52

    Kõikide punktidega nõus. Ise kasutan sõidus olles waze, et õigesse kohta jõuda.
    Lisaks mis mind jubedalt häiriv, on jalakäijate suvaline teele astumine, ning ei räägi ülekäigu rajadest. Vaid keelatud kohas, lihtsalt astutakse ette. Rihtisin kaks nädalat tagasi tänu sellele oma autot nati, kriimud, kuna astus ette ja sõitsin vastu piiret õrnalt , muidu oleks alla ajand. Kus on inimestel, kes nii käituvad mõistus.

  • Avatar
    Vasta Mari 11. oktoober 2018 at 14:49

    Tere tulemast autojuhtide sekka! Seda kirjakest tagumisele aknale olen minagi nii üksjagu kordi soovinud, kas või lihtsalt sellepärast, et mõne enda tobeda manöövri pärast “sorry” öelda 😀
    Kiidan ka auto valikuid! Mul endal 3 kuud tutikas 7-kohaline Kia Carens, eelkäija oli Kia Ceed – igasugu lisasid ja mugavust on ikka täie raha eest!
    Rahulikku närvi ja ohutut sõitu! 🙂

  • Avatar
    Vasta RIIN 11. oktoober 2018 at 14:47

    Kui tahad tänada inimesi kes sind vahele lasevad siis vilguta kaks korda ohukatega ja kui inimene vilgutab täiekatega kaks korda siis see tähendab palun ?? Autojuhtide salakeel ?

    • Avatar
      Vasta C. 11. oktoober 2018 at 22:02

      Tuledega vilgutamine tähendab siiski midagi muud,kui seda et juht palun vastu ütleb. Pole seda kohanud ei Eestis ega ka mujal Euroopas.

      • Avatar
        Vasta lilllll 11. oktoober 2018 at 23:47

        Olen kohanud seda rekkajuhtide puhul tln-trt maanteel. Tihti näitavad nad suunetulega, millal on hea koht möödumiseks. Möödudes tänan juhti ohukatega, mille peale tema vilgutab täistulesid. Päris tavaline praktika mumeelest 😀

  • Avatar
    Vasta O. 11. oktoober 2018 at 14:42

    Ma esimene aasta sõitsin koguaeg maanteel ülesildade kabu suure hirmuga 😀 äkki nüüd kaotan kontrolli ja panen piirdest läbi alla jõkke aga ma ei oska ujuda nii, et saaksin päästa end 😀 😀 kõrvalistujana kunagi sellele ei mõelnud 😀
    Suunatule näitamine on jah vist nii, et pead selgeltnägija olema :/

  • Avatar
    Vasta Raili 11. oktoober 2018 at 14:41

    Me oleme parkinud Adeli vastas Barking parklas, aga ülekäigurajani on mõlemalt poolt suht pikk tee. Aga loen siit juba, et on olemas ka tasuta parkla maja kõrval 🙂

  • Avatar
    Vasta Getu 11. oktoober 2018 at 14:38

    Ma olen ka üks neist kes helkureid on jaganud vahest. Esimesel korral andsin enda jope küljest ära inimesele kelle oleks peaaegu alla ajanud. Kõndis maantee ääres ja ma reaalselt ei näinud. Oli üleni mustas ja kõndis ka ise suht sõiduteel. Ja pakkusin küüti aga ei soovinud ?

    Ja Adeli kohapealt. Kui Ma olen lapsega füsios käinud olen parkinud sinna pensioni ameti parklasse. Seal mingiaeg tasuta. Adeli maja ees pmt on 2 kohta kuhu parkida aga need alati võetud. V siis üleval tõnismäel saab ka kuhugi jätta ?

  • Avatar
    Vasta Anna-Liisa 11. oktoober 2018 at 14:35

    Rahvusraamatukogu ees ja ümbruses on tasulisi parkimiskohti, kohe tänava ääres on linna omad, majale lähemal on vist mingi eraparkla (jälgi märke), Kaarli kiriku külje peal on ka linna parkimisala. Endla tänaval, kus on Mandarin selle parklas peaks saama ka parkida, jälle jälgi märke.
    Äkki saab ka Endla 8 maja ees? Eks natuke peab tiirutama seal.

    Mobiilne parkimine, saadad sõnumi 123ABC südalinn 15 (vaata märgilt tsooni nimetust) ja siis arvestab iluti, pärast pead kõnega ära lõpetama, muidu tiksub edasi. Alustamiseks sõnum 1902, lõpetamiseks 1903

  • Avatar
    Vasta Tiina 11. oktoober 2018 at 14:32

    Mul on väga hea meel, et esimesed sõidud eelkõige positiivseid emotsioone tekitavad ja loodan, et edasised sõidud sama hästi lähevad.
    Mis jäi silma kriipima ja mille koha pealt ei saa mitte vait olla… esimese asjana ütleksin, et 4-5 aastat vana auto ei ole kohe parsa või ront. Isegi 10 aastat vana auto ei pruugi olla.
    Suurem osa eestlasi sõidab 3-10 aastat vana autoga. Mina ka ja olen oma sõidukiga väga rahul ning ei pea seda rondiks. Minu jaoks vajalik lisavarustus on olemas. Parkima ja oma reas püsima õppisin autokoolis hästi ja saan sellega ilma igasuguste tehniliste abividinateta suurepäraselt hakkama.
    Kas uus või kasutatud ning lisavarustuse valik on igaühe isiklik eelistus ning niimoodi väita, et iga mitte-uus auto (või ilma mingi konkreetse lisavarustuseta) on parsa või ront, on inetu ja teisi mahategev.

    Parkimine Tallinna kesklinnas ongi põrgu. Ühtegi kohta konkreetselt soovitada ei taha, sest kunagi ei tea, kus vaba koht on. Seal Töötukassa maja ees sai ka mingitel tingimustel parkida, aga ei mäleta täpselt.
    Rahvusraamatukogu ees on parkimisala, osadel ümberkaudsetel tänavatel ka.
    Tingimusi tuleb kohapeal konkreetselt vaadata, need võivad tihti muutuda. Märgid annavad vastuse. Parkimise äppi soovitan ka, see aitab automaatselt võimaliku parkimisala tuvastada ja mugavalt parkima panna auto 🙂

    Ja helkuritega võiks kõik jalakäijad pealaest jalatallani üle kleepida. Ma ütleks, et helkurvest võiks lausa kohustuslik olla, sest see üks helkurinäkats ei pruugi välja paista.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 14:39

      Hei, kust sa selle auto vanuse ja “parsa” võrdluse tood? Ma ei näe, et ma kuskil oleks öelnud, et nelja, viie või kümne aastane auto parsa oleks. Ma kujutan parsa all konkreetselt mingisugust vana ronti – ehk siis neli ratast all ja kere ka, aga null mugavust. See, et sa sellest midagi mahategevat välja loed, ma ei saa miskit teha, ju sul endal mingi teema sellega, et suutsid sellest kuidagi solvangut välja lugeda 🙂 Ka mina õppisin parkima ja oma reas püsima, aga nagu ma räägin, siis algaja juhin annab see mulle siiski veidi kindlustunnet juurde.

      • Avatar
        Vasta Helina 11. oktoober 2018 at 15:31

        Tundsin ka end puudutatuna just selle “parsa” nimetuse tõttu, sest meil endil on 20 a tänapäeva mõistes siis peaaegu olematute mugavustega auto, aga kõigil lihtsalt pole võtta kohe suurt summat, et endale uuemat autot lubada. Pealegi mõnes olukorras võib vanem auto hoopis töökindlam olla kui suure hulga elektroonikaga uus auto.
        Samas ega uuem auto ei tee autojuhti veel heaks autojuhiks, täpselt nagu ei tee hea kaamera pildistajat kohe heaks fotograafiks. Loeb ikka inimene oma oskustega.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 15:40

          Issand, mis te nüüd kõik solvute siin :D! Ma ütlen, et mina ei tunneks ennast kindlalt praegu mingi 20a vana autoga, aga olgem ausad, kui muud varianti ei ole, siis küllap ma ka ära harjuks ja hakkama saan. Oma blogis räägin ma ikka enda elust ja enda otsustest, seega ma räägingi konkreetselt, et MINA hetkel tunnen, et uuem auto on mõistlikum. Ei väidagi, et see kedagi teeks paremaks või halvemaks juhiks, lihtsalt kui võimalus on, siis miks mitte uut/uuemat eelistada, või mis patt see on, et kõik nüüd solvuvad :D?

          • Avatar
            Liis 11. oktoober 2018 at 19:33

            Ma pean eelkõnelejaga natuke nõustuma, ka mind pisut puudutas see “parsa” teema. Et kui pole võimalik paremat, kõikide lisadega autot soetada, siis sõidad parsaga 🙂 Ja noh seda ka natuke kurb mõelda, et keegi minu “parsaga” vaid ise viiimasel võimalusel sõidaks. Endale tundub nagu tubli saavutus, et midagigi soetatud sai. Ilmselt sinu väite point ei olnud kedagi halvustada, aga mingil moel suutsin mina ka sealt väikese torke välja lugeda.
            Ma pole varem su postitustest üldse mingit üleolekut või “snoobilikkust” välja lugenud aga viimaselajal kuidagi järjest enam on raske samastuda.

          • Mallukas
            Mallukas 11. oktoober 2018 at 20:31

            Ma ei tea, miks sa oma autot selleks parsaks pead, mida minu silme ees on – selline 20 aastat vana, ilma linkideta ja konditsioneerita ront, mis ausõna peale rattaid all hoiab, mõtlesin mina 😀 Ja kui kellelgi ka selline on, siis jumala eest, olgu ja sõitku, ma ei ütle ju midagi selle kohta. Ma ütlen, et ma olen tänulik, et uuel autol on mugavused, millega hea sõita, ma ei saa aru, kuidas kõik nüüd jube puudutatuna ennast tunnevad 😀

    • Avatar
      Vasta Kakk 11. oktoober 2018 at 16:05

      Kui statistikat vaadata, siis sõidab suurem osa eestlasi siiski 20 aastat vana autoga.
      Algajale juhile soovitatakse vanemat autot, sest kui ta selle ära kriibib kuskil vms, siis pole nii kahju ( ja kulukas) autost kui uue puhul.
      Ise sõidan 6 aastat vana autoga ja olen rahul. Minu jaoks on need igasugused reahoiatused jms mõttetud asjad, millest puudust ei tunne. Algaja juht peaks ka äkki ise tunnetuse kätte saama, need igasugused abid nn hellitavad ära ja kui peaks olema vajadus mingi “rondiga” sõita, siis on häda käes.

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 16:58

        Eks igale oma.

        • Avatar
          Vasta Jaasu 11. oktoober 2018 at 19:25

          Annab möista, et siin nyyd solvub igayks söna ”parsa” peale. See oleks sama hea kui yhel on guessi jope seljas ja teisel taaskasutusest ostetud natuke kulunud jope ja astub teisele ligi ”kuule palun vöta oma guess seljast ära kuna ma tunnen ennast solvatuna, et sa kallimat jopet kasutad ja taaskasutust ei poolda”

          Issand jumal inimesed, katsuge olla palun.

  • Avatar
    Vasta Helena 11. oktoober 2018 at 14:31

    Endlas saad parkida tasuta seal Sotsiaalkindlustuse taga. Paremalt poolt maja sõidad taha alla. Seal puude all saad parkida.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 14:34

      Aa see on suht seal kõrvalmaja eks? Suur aitäh sulle! 🙂

  • Avatar
    Vasta Sigrid 11. oktoober 2018 at 14:29

    Parkimisel aitab ming Pargi.ee äpp telefonis, samuti võimalik eelnevalt netist välja otsida aadressi järgi parklad, mis läheduses. Pean päevas parkima üle Tallinna mitmeid/mitmekümneid kordi ja pargi.ee äpiga leian alati parklad.

  • Avatar
    Vasta Liisi 11. oktoober 2018 at 14:27

    Mina kasutan linnas parkides Barkingu äppi ? eelnevalt saab isegi koha osta, et kindlasti sinna kuhu tahad saaksid parkida ?
    Mul load juba 10 aastat olnud ning siiani ei saa aru inimestest, kes sõidavad 90 Alas 100, siis kiruvad, et koperdavad ees. Linnas samuti 50 alas 60nega, koos istume ikka foori all, kui mitte selle siis järgmise ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 14:29

      Tänks, tõmban kohe ja viskan pilgu peale!

    • Avatar
      Vasta Lotte 11. oktoober 2018 at 16:46

      Tegelikult on nii, et enamus spidokaid valetab u 5-6km/h. Niiet kui sa sõidad enda arust 90km/h siis tegelikult on see 84-85km/h. Sellepärast panneksegi mööda. Enamjaolt “võib” sõita linnas 55km/h ja maanteel 95km/h ehk see on siis spidoka järgi. Ka autokoolis õpetatakse seda. Vähemalt minule küll rääkis sõiduõpetaja 5a tagasi nii.

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 11. oktoober 2018 at 16:55

        Mulle küll ei räägitud, öeldi, et pean sõitma 50ga ikka.

      • Avatar
        Vasta maisa 11. oktoober 2018 at 18:17

        Mis sa räägid valet juttu..spidokas valetab rehvide tõttu ja siis ka aind 2-3km/h.. ja mu onu sai hoiatuse kui sõitis 5km/h lubatust kiiremini 😀

        • Avatar
          Vasta A 12. oktoober 2018 at 07:23

          Just!
          Uued autod ei valeta enam küll -5km/h
          Isegi vanemad, millel orininaal veljed all näitavad kiirust ikka suht täpselt.
          Sellepärast osad ikka veel +10km/h lasevadki, et nad on oma iganenud -5km/h arvamuses kinni.

  • Avatar
    Vasta K 11. oktoober 2018 at 14:25

    Ausalt, Mallu, ma olen iga su kirjutatud punktiga päri.. 🙂

  • Avatar
    Vasta Mari 11. oktoober 2018 at 14:23

    Tänatakse ohutulede vilgutamisega kui keegi sind vahele laseb. 🙂

  • Avatar
    Vasta K2 11. oktoober 2018 at 14:22

    “Aitäh” autojuhtide keeles on ohutulede sisselülitamine lühikeseks ajaks (2-3x vilksatust) 🙂

  • Avatar
    Vasta Karin 11. oktoober 2018 at 14:22

    Tànamisek saab korraks ohutuled peale panna 🙂