AVALDAN ARVAMUST JUMALAITA LAPSED Mari

kui vanadel lastel tohib siis juukseid värvida?

4. veebruar 2019

Läksin eile Maigreti juurde tagasi, et ikka juuksed ühtlaselt pruuniks värvida. Ei harjunud kuidagi selle heledama värgiga peas ära ja mõtlesin, et mis ma ennast piinan, teen tagasi tumedaks. Maigret ütles, et tal terve õhtu vaba, tulgu ma aga ja kodus otsustas Mari, et tema tahab ka kaasa tulla. Ei no jumala eest, las laps tuleb.

Juuksuris hakkas ta rääkima, et tema tahab ka endale roosasid ponijuukseid. Roosat värvi aga Maigretil ei olnud, oli lillat. Mari vastas, et talle sobib see ka, et olgu olla ponijuuksed. Kuna see pole teps mitte esimene kord, kus Mari juukseid värvitud on, siis oli mul täitsa ükskõik. Need on ju ainult juuksed, kasvavad välja ja tagasi ja värv kulub ja no mis vahet seal siis on.

Mari esimesed “ponijuuksed” mis püsisid umbes 2 nädalat, siis kulusid maha. Juuksuris tehtud ikka, jälle Maigret tegi 🙂 Need meeldisid talle väga, aga ta oli kurb, et neid nii vähe näha oli – tema ise eest ei näinud ju üldse.

Kui me Tartus käisime, siis ta valis Tradehouse poest endale mingi roosa/lilla tooniva palsami, aga see ei hakanud kahjuks üldse peale. Jälle oli ta elus pettunud. Ja no kui nüüd me juba juuksuris olime ja nagunii pidime ootama, kuni mul värv+olaplex mõjuvad, siis võõpas Maigret Mari ka üle. Küsis mult sada korda, et kas ikka teeme üle pea, et äkki hakkab keegi kuskil virisema, aga ma ei saanud aru, et miks peaks või mis on Mari juuksed üldse kellegi teise vinguda. Ma saan aru, et ma oleks lapsele poni tätoveeringu lubanud teha või talle nabaneedi teinud, aga see, mis värvi ta peakarvad on, on küll tema enda valik ja soov. Eriti kui see on lillakas, plaatinablondist oleks vist proovinud ümber rääkida.

Mari reaktsioon, kui enda juukseid esimest korda nägi ?

Jagasin pilte ka instas ning Facebookis, ning ausalt ma olen päris üllatunud mõndadest kommentaaridest. Et ala äkki lasen siis lapsele juba kunstrinnad ka panna (wtf) ja et laps EI TOHI saada, mida ta tahab, sest… Sest nii pole ilus? Ja et nendest kemikaalidest imbub nüüd selline laar keemiat talle kehasse ja juuksed on elulõpuni nagu heinatakud tänu mulle ja et Soomes oleks mulle juba lastekaitse kutsutud. Eriti irooniline tundus üks naine, kes ise ütles, et vot ma lasin aastasele teha kõrvaaugud, aga värvida ei laseks IIAL. Ma ei tea, vot igasugused augustamised jäävad minu poolest sinna aega, kui laps ise neid tahta oskab. Mari nt pole iial küsinud mult kõrvaaukude kohta, aga seda vast seepärast, et minul pole üldse kõrvarõnga kandmise kommet. Augud on, aga kannan max kord aastas, kui sedagi. Seega minu poolest võiks ka olemata olla need augud mul.

Igatahes MARI on rahul ja mina ka, las siis laps saab, mida ta tahab, eriti kui see on nii pisike asi, nagu juuste värvimine. See ongi muidugi ainult minu arvamus, aga no mul pole huvi siin kodus Hitlerit ka panna.

Maril on ülipaksud juuksed (Kardosse) ja kasvavad kiiresti, seega ma ei karda, et ta nüüd lillaks jääbki 😀

Loe ka neid postitusi!

78 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta reelika 14. veebruar 2019 at 08:23

    Mul oli keelatud värvimine.. kui olin 10 või 11, siis otsustasin salaja värvida pea ära, värviks sai süsimust siniseläikega, mingi vene püsikas oli..:D mõeldud tehtud heleblondidest juustest said hetkega süsimustad, klassiõe vannitoas värvisin, koju minnes olin nii rahul..:D aga ema silmad ja see ahastus ..tervepäev pidin juukseid pesema, sest ema nii lootis, et see pole püsivärv….. noorema õega oli targem, lubas lasteaias värvida toonitada õ, aga juuksuris ainult, peaasi, et ise ei hakkaks kohe mingeid lollusi tegema…. 😀

  • Avatar
    Vasta Leivi 10. veebruar 2019 at 15:17

    Järgmine kord lase ikka kärts roheliseks värvida ja vaata,mis tulemus siis veel tuleb????. Oma lapsel sai spreide ja kriitidega tehtud,kuid nüüd püsikaga triibutab. Eks tahtnud on roosasid juukseid,kuid olen selgitanud, mida see teeb juustega,kui pidevalt seda teha jne. Hetkel teema soiku jäänud ja nüüd on loobunud triibutamisest, sest tahab välja kasvatada, siis lihtsalt pikaks kasvatada,et hiljem annetada lapsele, kel juukseid vaja oleks. Tal super mega paksud ja pikad juuksed ka

  • Avatar
    Vasta Gerda 5. veebruar 2019 at 16:21

    Marile sobib nii hästi see värv!
    Iga vanem ikka ise otsustab, kui seadusega vastuollu ei lähe ju.
    Elage ise ja laske teistel ka elada?

  • Avatar
    Vasta Sille 5. veebruar 2019 at 11:42

    Kui selles listis juuksevärvi koostisosasid pole, siis vast ok: http://bef.ee/wp-content/uploads/2014/09/cosmetics_est_digi.pdf
    Sellel lehel veel huvitavat lugemist: http://bef.ee/trukised/?fbclid=IwAR23GqVg2nFw___N-jyQ8493JjC0KVtDo78W8kv_EAnIsSdBmSF5oavgmys

  • Avatar
    Vasta Airi 5. veebruar 2019 at 08:51

    Mina ka ei poolda väikeste laste juuste värvimist, sest nad on ju nii ilusad ja armsad oma puutumatus loomulikuses. Ei ole neile vaja veel parfüüme ja küünelakke, meiki, juuksevärvi. Ja ma oleks ka pahane kui mul lasteaias lapsed juukseid värviks ja ma peaks enda omale seletama, miks tema ei või. Ma olengi loomuliku ilu pooldaja ning pean ka kõiksugu võltsjuukseid, ripsmeid, tisse jmt nõmedaks.

  • Avatar
    Vasta Joppenpuhh 4. veebruar 2019 at 22:59

    Ootan suure huviga õhtulehe artiklit stiilis “Staarblogija Mallukas rikkus lapse elu! Kus on lastekaitse silmad? Lehe trükkiminekuks polnud veel lastekaitselt kommentaari laekunud” ?

  • Avatar
    Vasta Sandra 4. veebruar 2019 at 22:54

    For fck sake! Ma loen ja imestan.
    Kasvatan samuti 2.tütart – 11a ja 5a. Olen mõlemil juukseid värvinud, tõepoolest kergvärviga vaid.
    Olen ise juuksur ja mu klientide hulka kuulub ka 5-10 aastaseid preilnasi, kelle juukseid olen värvinud vanemate nõudmisel – püsivärviga lausa!
    Fun fact , värv mitte ainult ei kasva välja vaid lausa kulub ka! Aasta tagasi said ühed õed lillad juukseotsad, püsivärviga.. pool aastat tagasi kui neiud lõikamas käisid, polnud värvi enam nähagi .
    Ise ei taha oma lapsel värvida? Ära värvi ! Aga õpetada, kuidas keegi teine peaks talitama või ala ema saab asjade lubamisega kasvatuse kibedaid vilju maitsta ? Wtf? Ausõna …. ?‍♀️
    Värv üliilus, Mari näeb imearmas välja ! Punkt

    • Avatar
      Vasta Geidi 5. veebruar 2019 at 10:12

      Minu arvates on Mari ka üliilus!

  • Avatar
    Vasta tinkerbell 4. veebruar 2019 at 22:16

    Mul nii kahju,et veel pole endal tütart, poeg on. Siiani olen kõik oma väikese õe soovid täide viinud, olgu need juukseotsad briljantroheliseks või küünte lakkimine või mis iganes muu, jumal küll, kui võimalused on, siis milleks keelata:) siiras rõõm Mari näos juba annabki kõik põhjused lubada talle neid asju 🙂

  • Avatar
    Vasta Kristy 4. veebruar 2019 at 21:45

    Mina just arvan, et see lahe, kui on selliseid vanemaid, kes annavad lapsele vabaduse asju avastada ja end leida. Kõik lapsed ei taha ega julge massist erineda. Aga rohkem oleks vaja just kasvatada lapsi selliselt, et nad saaksid proovida uusi asju, luua ise oma isiksuse. Laps on õnnelik, kui tema unistusi ellu viiakse. Need “ponijuuksed” andsind Marile kindlasti palju julgust ja enesekindlust juurde. Tahaks ju uhkeldada nendega ja rââkida/nâidata kõigile. Tema on loonud selle kujutelma, et need ponijuuksed on lahedad ja kui ta need saab, siis tunneb ka ennast hästi. Temast tuleb kindlasti huvitav inimene. Juba väiksena nii omapärane. Loodan, et blogid ka 15aasta pärast veel 😀 Tahaks ju teada, mis sai sellest vahvast Marist, kelle südamesoovid täideti. Kas siis tuleb ärahellitatud bimbo, kellele ema 18. sünnipâevaks kunstrinnad kingib???? -EI
    Tuleb üks julge ja särav isiksus, kes julgeb erineda ja teha asju, mis teda õnnelikuks teevad. See juuste värvimine ei ole nüüd küll mingi patt. Mari nüüd nii vâike ka ju ei ole. 🙂 Laps on õnnelik ja tänulik ning julgeb ka tulevikus oma soove avaldada. Kõike ei saagi, aga tore, kui lubatakse lapsel end eriliselt ka tunda. Julgege erineda ja vähem teisi kuulata. Ja laske lastel ise otsustada ja valida ja soove vâlja öelda julgelt. Muidugi saab ka suunata, et vara veel vârvida ja lapsed ei peaks. Aga siis laps enam ei küsigi ja üha surub oma mõtteid ja soove maha, sest ei tohi ja ei saa. Enesekindlust ei teki ja tõmbutakse endasse, kui Keegi ei kuula ja lapse soovidega ei arvesta. Muidugi vâga väikestel lastel ei lubaks, aga ega nemad ei oska tahta ka selliseid asju veel. Mari juba teab mida tahab ja miks mitte tal proovida lasta siis

  • Avatar
    Vasta KJ 4. veebruar 2019 at 21:10

    Kui olin nii umbes 15 tahtsin keelemeeti (pole nähtav aga samas “äge”). Oi kus sugulastelt sain: “Mis järgmiseks? Neet kulmus? Tatokas otsaees?” jne, lõpuks pidin vist litsiks ka hakkama… 17 aastaselt tegin 24 tunniks huuleneedi sõbranna pool peol aga see oligi hetke emotisoon, sest parim sõbranna oli pungi/rokkari segu 🙂 18-19 tegin nabaneedi, et ka pole nähtav aga endal ilus vaadata blingivat ehet 😀 20selt sain emaks ja ei ütleks, et palju partnereid olnud (rääkimata üheöösuhtest vms), kui arvestada nende tänitajate “koguseid” 😀 tänaseks on ainult nabaneet, sest keeleneet rikkus hambad ja igemed ära (aga sai olla oma 10a). Ma ei saa ka nendest tänitajatest aru. 1. Euroopas on enamus ained keelatud. 2. On ju kiirelt välja kuluvaid/pestavaid värve, see ei jää elu lõpuni. 3. Kõik ei suudagi nii ideaalselt igavat elu elada nagu nemad 😉

  • Avatar
    Vasta Evelin 4. veebruar 2019 at 21:00

    See Mari õnnelik pilk. Priceless!:)
    Minu meelest on täiesti ok, et laps saab, mis ta tahab sinnamaani, kui pole mõjuvat põhjust keelduda. Ja nii uskumatu, kui see mõnele ka ei tundu, siis on olemas lapsi, kes enamuse ajast oskavad tahta asju, mida polegi eriti põhjust keelata.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 21:09

      No reaalselt ma suudan elus meenutada ÜHT korda, kus Mari hakkas poes jonnima, et ta ei saanud seda, mida ta soovib (ja siis ka ei saanud lõpuni :D) aga üldiselt valib ta sealt endale mingi limapalli või mai tea mille ja ma ei näe põhjust hakata keelama, et ei saa. Või kui ma oleks ostnud täna 10 jäätist, siis oleks need nagunii ju lõpuks nn kaubaks läinud, mitte et ostan 10 jäätist ja laps saab need kohe kodus sisse süüa 😀

  • Avatar
    Vasta F 4. veebruar 2019 at 19:07

    Ei pea õigeks nii väikesel lapsel juuste värvimist ega seda kasvatusstiili, et las laps saab, mis laps tahab. Juba õige varsti peate hakkama sööma selle kibedaid vilju.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 20:11

      Too mulle üks põhjus, miks ei tohi saada mis tahad?

      • Avatar
        Vasta Aus 5. veebruar 2019 at 04:09

        Ma ütleks niipalju, et miks laps ei tohiks kõike saada mis tahab. Seda sellepärast, et tulevikus ta on harjunud nii lihtsalt asju saama ja ta ei pruugi tulevikus pingutada. Ja see lasteaia teema, kus on reeglid? Lapsel on ka oma töö (lasteaed ja kool).
        Edu 🙂

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 5. veebruar 2019 at 09:43

          A miks peab inimene kogu aeg pingutama nagu loll? Ma ei pinguta mitte millegagi ja elan väga hästi, tänan küsimast 😀

  • Avatar
    Vasta Elo 4. veebruar 2019 at 19:03

    Põnev lugeda kohe 😀 Mallukas oleks nagu kuritööga hakkama saanud v võõraid lapsi värvind seda pahameelt lugedes 😀
    Ma ka ei saa aru miks laps ei või saada mida tahab kui on võimalusi :O ega see mingi tatoveering pole 😀

  • Avatar
    Vasta Evalyna 4. veebruar 2019 at 18:11

    Minu plika tegi esmakordselt roosad triibud 4a,siis tulid vikerkaare värvi triibud ja sinised ja jälle roosad jne. Umbes aasta tagasi aga tüdines nüüd loomulikud juuksed. Hetkel tüdruk siis 9aastane.
    Kritiseerijad laske inimestel elada. Kas tõesti on teie endi elu nii igav et huvitavam on teiste elusid elada? Mina juba ammu kannan taskus punaseid münte. Ja seda põhjusel et kui keegi miskit kobisema hakkab siis pistan talle mündid pihku soovitusega ENDALE ELU OSTA

  • Avatar
    Vasta V 4. veebruar 2019 at 18:06

    Minul on kogu selle asja peale öelda ainult kaks asja:

    a) jube naljakas on näha, kui närvi inimesed lähevad seepärast, et keegi teine tegi oma lapsega midagi. 😀 No tule taevas appi, laps on õnnelik, milles küsimus. Saan aru, kui laps oleks tahtnud kaljult alla hüpata või midagi, et noh vast seda ei lubaks, aga enda kaunistamine ei ole ju küll mingi elu suurim mure. Ja seda veel enam kellegi teise lapse puhul.
    b) minu arust on nii nii armas, et oled selline ema, kes laseb lapsel ise otsuseid teha ja laseb lapsel olla vaba! Soovin, et oleks endal olnud ema, kellega koos juuksuris käia ja teha selliseid asju. Olen täiesti kindel, et Mari meenutab tulevikus, kuidas ta väiksena käis emaga koos juuksuris. See on küll väike asi, aga just sellised mälestused on nii nii väärtuslikud ja on just nimelt hetked, mis panevad lapsi mõtlema, kuivõrd hea ema neil on – ema, kes laseb neil olla sellised nagu nad soovivad.

    Supertubli oled minu arvates! Ja see lilla värv näeb megavinge välja! 🙂

  • Avatar
    Vasta G 4. veebruar 2019 at 17:28

    Ma olen 24.
    Kui ma vaatan oma klassipilte siis on mu loomulik juuksevärvi vaid 1 klassi pildil teised kuni lõpuni välja on kõik värvitud juustega. Lasteaias kui käisin värvis mu sugulane juba nende šampooni värvidega punaseks ning ema tegi oma lilla püsivõrviga mis tal alati üle jäi kuna ta juuksed lühikesed ja värvi läks vähe, see üle jäänud pandi mulle pähe ja tehti lillasi triipe.. Ma sain kõrvaaugud kui olin 4 kandis. Nabaneedi kui olin 5 klassis…tatoveeringu võisin teha endale 7klassis lunimise peale… No mida asja te ajate inimesed? ?
    Mul on juuksed mega paksud ja ilusad ning läikivad, neid kiidetakse väga!! Nabaneet pole välja veninud ega ka kõrvaaugud. Ja tatoveeringu on ilus siiani ei ole välja kasvanud kuidas vms nagu öeldakse, vajava vaid üle tegemist natuke tumedamaks, ma ei kahetse seda tatoveeringut absoluutselt!
    Ma olen õnnelik et mul on nii vinge ema kes alati minuga kaasa läks ja lubas teha sellised asju!!
    Ega mõned vanemad ongi rohkem sellised vana aja elus kinni, et ei tohi midagi teha uuemat ei kuskil käia ja öelda sest kunagi see ei sobinud ju 🙂
    Haha…

    Mari näeb küll väga vinge välja, minul olid sellist tooni triibud Lasteaias püsivärviga 🙂 (JA SEE OLI PEA 20 AASTAT TAGASI, ja mida loevad mu silmad praegu ?)

  • Avatar
    Vasta Nimetu 4. veebruar 2019 at 17:04

    Ausalt öeldes suht poogen, mida keegi oma lapsega teeb, tulin siia popcorni sööma :D. Kergelt kulm küll kerkis, kuna pigem kohtan tutvusringkonnas kanaemasid ja see pilt instas tundus lihtsalt “teistmoodi”. Aga lahedalt teistmoodi 😀 Tuli enda juuksesaaga ka meelde. 1. klassis võõpas mu ema mu blondid kiharad ka sarnaselt lillaks. Oi kui uhke ma olin ja muidugi koolis kurjade õpetatajate pilgud olid naljakad. Samas mu ema oli igakuine värvidega eksperimenteerija, seega kui avaldasin ise soovi, siis ei pilgutanud ta silmagi ja võttis värvipotsiku juba kätte. Ja tõesti, juuksed kasvavad tagasi! Las koerad hauguvad, karavan läheb ikka edasi.

  • Avatar
    Vasta E.. 4. veebruar 2019 at 15:26

    Ma juba ootasin ja mõtlesin, kaua läheb, et Sa selle postituse tegema pead ja oma “kohutavat” tegu selgitama pead.

    Sellisest “veast” pilte vaadates ei saa mitte vaiki olla ?

  • Avatar
    Vasta A 4. veebruar 2019 at 15:05

    Inimesed ei oska ikka oma elu elada. Jah blondeerimine lapsel või iga kuu värvida oleks julm minu arvates aga no netis leiab ka neid kes kohe kui värv lapsel kuluma hakkab haaravad värvi potsiku kätte. Kuigi jah juustesse päris nii ükskõikselt suhtuda ei tohiks ise olen omal pideva värvimisega ära rikkunud, ehk siis kõike mõistlikkuse piires.
    Ma oma lapsel muidugi ei värviks nii vara ja ei augustaks ega muud, kuigi pean tõdema et mari näeb nii armas selle lillaga välja ning iga ema enda otsus mis teeb või mitte ? mõni lclt kade et lapsele kõile lubada ei saa ?

  • Avatar
    Vasta Emme 4. veebruar 2019 at 15:00

    Ütlen ausalt – mulle ei meeldi. Eks iga ema teab, mida oma lapsega teeb, aga minu jaoks on nii juuste värvimine, meikimine kui ka lapse augustamine selles vanuses kuidagi… kohatu? No ei ole ilus, kui pisike tüdrukutirts paksu võõbaga kaetud on. Nagu need TLC minimissid. Spreipäevitus ja kunstripsmed, geelküüned. Nüüd ütled muidugi, et mis meik? Et vaid juuksed on värvitud. 😀 Aga minu jaoks on sama kategooria. Lilla pea on pealegi nii ebaloomulik, et kohe eriti kriiskab pisikese armsa tüdruku juures.
    Väikelaps võiks särada oma loomuliku iluga, ilma tehisliku iluta. Kenad kleidikesed on minu arust piisav, et tüdruk enda jaoks ilus välja näeks ja oleks sama sära silmis. Juustesse saab teha ilusaid punutisi ja osta armsaid lõksukesi.
    Keemia lisaks sellele. Kasvav organism on selliste asjade suhtes väga vastuvõtlik.
    Selles mõttes on okei, et laps ISE väga tahtis, aga lapsevanem peaks oskama last suunata. Ise oleksin oma lapsele lihtsalt öelnud, et nii väikestel ei tohi värvida, rikub juuksed ära. Ja kogu moos.

    See on muidugi hullem, kui mingeid edevusprotseduure tehakse juba lapse beebieas, kui laps ise üldse ei oskaks tahtagi või väljendada mittetahtmist, mõtlen augustamise teemat. Slaavlaste juures on väga levinud, et teevad augud juba beebidel ära. Et väidetavalt paraneb siis paremini. Sellise asja puhul peaks laps küll sõna sekka saama öelda, need augud on ju kogu eluks. Mis siis, kui laps ise suurena ütleb, et ta ei oleks soovinud neid auke? Kui enam polegi moes? Pealegi on ka väiksena augustades oht infektsioonile ja laps võib endale haiget ja viga teha mängides. Ka on tegemist väga pisikese esemega, mis võib sattuda suhu või ninna. Ja on mõttetu haiget tegemine ema edevuse nimel. See protseduur ei ole ju valutu.

    Et selles mõttes olen päri – pigem juuksed lillaks kui beebile augud kõrva. Kuigi ei meeldi ei üks ega teine. 😀
    Oma tüdrukutele kõrvarõnga auke luban siis, kui mõistus on juba omal kohal (10+ vanuses) ja laps tõesti väga soovib. Oskab oma augukesi ise puhastada ja saab aru, et need võivad olla valusad veel päris pikalt. Juuste värvimine tuleb kõne alla alles keskkoolis, no kõige varem põhikooli lõpuklassis. Selline karm emme olen.

    • Avatar
      Vasta Mar 4. veebruar 2019 at 23:47

      on ikka inimesi ja põhimõtteid olemas…kuidagi kurb selline nöörimööda elu ju.

  • Avatar
    Vasta Tups 4. veebruar 2019 at 14:45

    Kurja, kui ilus värv! Just sellist olen endale tahtnud. Lähengi nüüd juuksurisse ja näitan seda postitust 😀
    Mulle tehti lapsena-varateismelisena keemilisi lokke, sest juuksed hoidsid nii ludult. Pärast olen vaadanud, et kuskil 15-16-aastaselt oli pats nii mõnus paks, hiljem täiskasvanuna paras niru. Olen mõtelnud, et äkki see keemiliste lokkide tegemine rikkus ära midagi. Samas hiljem teismelisena olid juuksed jällegi ju ok. Mine võta kinni, milles asi. Teismelisena tahtsin veel juukseid roosaks värvida, aga ema ei lubanud. Nats solvumist oli, aga tagantjärele on hea meel, sest kõigepealt oleksin pidanud oma tumedad juuksed korralikult ära blondeerima ja siis veel roosa otsa. See oleks küll kahjustanud. Tegelikult värvisingi esimest korda alles 20-aastasena juukseid. Juuksurid alati nii mõnnavad mu juuste küljes, et nii ilus loomulik värv ja nii terved värvimata juuksed. Tunnen ennast kohe nii eriliselt ja kõrvust tõstetuna 😀 Umbes 4a pole värvinud, aga vaikselt ikka mõtlen, et natuke lillakat tooni tahaks sisse. Üldiselt mul vedanud, et juuksed loomulikult tumedamad. Ema alati öelnud, et mul nii ilusad tumedad juuksed ja ju siis olen uskuma jäänud 😀 Ma olen üldse selliseks loomulikuks kasvanud: ei käi küüntes (teen ise, kui tuju tuleb, aga viimasel ajal tuleb üli harva), kulme ka ei värvi. Ükskord tehti meiki pulmaminekuks ja nii naljakas oli, kui kulmud tumedad ja eri kõrgusel (ei ole ju kellelgi nägu täiesti sümmeetriline). Kuna üha rohkem on igasugust tuunimist, siis ma täiesti vabalt olen loomulik: eristub ja tunnen ennast enda loomulikus nahas igati hästi.

  • Avatar
    Vasta Nimi 4. veebruar 2019 at 14:32

    Nii väike, aga nii ilusad juuksed! Säravad ja siidised… See värv on tõesti hästi välja tulnud. Oleksid võinud enda uuest (ehk siis vanast) värvist ka pildi panna. Kuna mu ema on juuksur, siis esimest korda sain värvi pähe ka mingi 1. või 2. klassis, eks sain ka omajagu kriitikat, aga mulle meeldis.

  • Avatar
    Vasta G 4. veebruar 2019 at 14:10

    Ma ei poolda kohe ÜLDSE väikestele lastele kõrvaaukude tegemist.
    Eee… lasen oma lapsele haiget teha, sest MINA tahan, et tal oleks kõrvaaugud. No way!
    Hiljuti lasin oma 9-aastasele kõrvaaugud teha, sest ta on piisavalt vana, et ise aru saada, mida see tähendab.
    Augustaja ütles, et neil lähevad päris tihti väiksed lapsed ühe kõrvaauguga minema, sest ei lase teist teha 🙁

  • Avatar
    Vasta . N. 4. veebruar 2019 at 13:55

    Vaata äkki annab Lende ja Marta juukseid juba ka värvida!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 16:27

      värvitud ammu

  • Avatar
    Vasta Pille 4. veebruar 2019 at 13:41

    Nii kaunis juuksevärv. Väga ilus. Tahan nüüd endale ka sama värvi.
    ?

  • Avatar
    Vasta Lumi 4. veebruar 2019 at 13:22

    Mōtle, kui see värv hakkab välja kasvama..
    Suvel on pool pead tema oma naturaalne toon ja alumine osa juustest lilla.
    Vot see kahjuks on kole.
    Sellepärast mina ka poleks lubanud värvida püsivärviga.
    Miks juuksur ei pakkunud mingit kergemat varianti?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 16:27

      pakkus, ma ütlesin, et vahet pole

      • Avatar
        Vasta Annika 4. veebruar 2019 at 16:36

        Juukseid saab lõigata ka!! Suvel ongi parem lühikeste juustega ?

    • Avatar
      Vasta Riina 4. veebruar 2019 at 18:36

      Täpselt sama mõte! Olgem ausad, väljakasvanud juuksed on ikka koledad küll. Olgu laps seal juures nii armas kui tahes:) Ja lühikesed juuksed muidugi variant, aga ma julgen arvata, et seda ka Mari ei tahaks 🙂

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 18:58

        Jumal kus inimesed suudavad ette põdeda 😀 Proovige nüüd veits maha rahuneda või miskit 😀

  • Avatar
    Vasta Marx 4. veebruar 2019 at 13:11

    Jah, oh hirmsat õudust küll, millised jubedad ajusandistavad kemikaalid imbuvad lapse pähe juuksevärvi tõttu! Kutsuks lastekaitse, võtaks ära lapsed ja teeks veel muudki kino pealekauba! Njh, iroonitseda võib, kuid reaalsus on see, et sellises stiilis juttu räägivad valdavas enamuses lapsevanemad, kes on lasknud oma laste sisse alates sünnist süstida sadu kordi hävitavamaid mürke, mis tõesti sandistavad ja hävitavad! Nii jube irooniline on sellist paanikat üldse lugeda, et halb hakkab. Ma oma lastel nii vara ei värviks, aga ei vaata ka vilu kui keegi teine värvib. Nagu öeldud, siis inimesed lasevad oma lastega sadu kordi hullemaid asju teha ja teinekord maksavad veel pealegi, niiet millest me räägime! Elagu ajuvaba ühiskond, mida juuksevärvid küll suures osas enam hullemaks ei tee :D.

  • Avatar
    Vasta Margit 4. veebruar 2019 at 13:06

    Ma mõtlen, mis missugune see väljakasv jääb. Ei hakka ju igakuu Maril ülepea juukseid värvima? 😀 Triibud oleks lapse peas ilusamad olnud. Minu arvamus 🙂

  • Avatar
    Vasta Anu 4. veebruar 2019 at 12:51

    Ma siin ootan sinist juuksevärvi mille ma oma 11 aastasele pojale tellisin…??

  • Avatar
    Vasta M 4. veebruar 2019 at 12:41

    Minu jaoks isiklikult ikka vara nii noorel juukseid värvida. Aga tulemus on ju iseenesest väga ilus 🙂 !

  • Avatar
    Vasta Karin 4. veebruar 2019 at 12:41

    Värv on ilus. Mulle meeldib.
    Ega siin polegi ühest ja õiget vastust, kui vanalt on õige juukseid värvida. Neid kahjulikke kemikaale on meie ümber ju igal pool ja paljudes toodetes.
    Vanasti sisaldasid tumedad värvid PPDd, mis on tõsine mürk. See peaks aga olema vist keelatud tänapäeval.
    Püsivärv sisaldab ammoniaak, etanolamiini või monoetanolamiini, millest viimane on kõige leebem ja kahjustab juust kõige vähem, sest avab juuste soomuseid vähem. Kui pidevalt juukseid püsivärviga värvida, saab juukse kutiikulkiht nii palju kahjustada, et soomused enam ei sulgu.

  • Avatar
    Vasta Jannu 4. veebruar 2019 at 12:35

    Appi.. Mis on Eesti inimestel viga? Oma elu,oma laps.. Ma saaks kriitikast siis aru,kui sa oleks kellegi teise lapsel juukseid värvinud ? Mulle õudsalt meeldib Mari juukse värv.. Ise vist nii julge pole enam ? Enda pliksil lasen ma ka värvida kui ta selleks soovi avaldab ☺ aga nüüd mõeldes poisile.. See kutt pole kordagi salongist oma juukse värviga välja astunud ? Tuult tiibadesse ja saada pikalt need ajas kinni olevad inimesed. Me ei ela enam vene ajal

  • Avatar
    Vasta C. 4. veebruar 2019 at 12:23

    Iga lapsevanema enda asi, kas lubab lapsele juukseid värvida või ei.
    Aga mida Kardo asjast arvas?

    Ma sain ka esimest korda värvi pähe kui lasteaias käisin. Ema värvis endal juukseid ja värvi jäi üle, siis lunisin endale ka välja.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 12:30

      Kardole meeldis 🙂

  • Avatar
    Vasta Triin 4. veebruar 2019 at 12:23

    Ei häiri, et Maril värvisid, väga armas näeb välja, aga oma lapsel vast veel ei värviks üle pea selles vanuses juukseid.

  • Avatar
    Vasta H2 4. veebruar 2019 at 12:23

    Nüüd peaks vist kulmu ka veidi toonima, tumedad juuksed ja hele nahk, kulme pole nähagi ?

  • Avatar
    Vasta Sofi 4. veebruar 2019 at 12:17

    Te ju ikka saate aru, et juuksed on surnud.. ja vahet pole mida sa nendega teed.. Jah ma peanaha vastu värvi lapsel ei paneks.. seega mu enda omal on salgud ?
    Uued kasvavad ikka vastavalt sellele kuidas seespidine olukord on mitte sellele mis nendega väljaspool keha tehtud on. Kui see mõjutaks siis oleks enamus 35+ vanuses naised juba ammu kiilakad.. värvide kvaliteet millega 20a tagasi värviti.. ei taha mõeldagi

    • Avatar
      Vasta Triin 4. veebruar 2019 at 14:30

      Vot päris nii ka see ei ole, et vahet pole, mis väljast nendega teed. Väljast saad sa väga hästi ise oma juuksed ära rikkuda.

  • Avatar
    Vasta Ussike 4. veebruar 2019 at 12:17

    Mina sain endale esimesed blondid salgud 6-aastaselt, sest teismelisel õel värviti juukseid ja ma tahtsin ka. Olin väga rõõmus! Kaheteistkümneselt hakkasin pidevalt (poe värvidega) juukseid värvima. Tänaseks olen 24 ja värvin endiselt tihti juukseid (küll juuksuris) ja mu juuksed on siiani väga ilusad ja paksud.
    Ma ei saa aru, miks nii tühine asi teisi peaks puudutama. Marile väga sobib see värv ja las laps olla õnnelik ?.

  • Avatar
    Vasta S. 4. veebruar 2019 at 12:05

    No see on juba teada värk, et ükskõik mis sa oma laste puhul teed, ikka on keegi totaalselt teisel arvamusel sellest 😀 üldse see lastekasvatamine on nagu ta on, enamus arvavad, et sedasi nagu tema oma last kasvatab, peavad ka kõik teised nii tegema. Ala “minu laps kommi ei saa, kõik kes oma lapsele kommi annavad, ei oska oma last kasvatada!” Mind ajavad nt hullult vihale need, kes tulevad midagi seletama selle kohta, mida mina oma lapsega teen. Suvel oli 30 kraadi kuuma, ma ei pannud oma poole aastasele sokke jalga ja seda nähes üks tädi pidi infarkti saama, et mismõttes mu lapsel pole sokke 30kraadise kuumusega 😀 Neid seletajaid ja targutajaid on nii palju, et õudne. Ja ma lihtsalt ei mõista mis vajadus on kellelgi teisel tulla seletama asju mis on tema jaoks võõra lapsega seotud. Ma saan aru, kui kuidagi lapse elu ohtu seada millegagi ja siis võõras sekkub. Aga see, kuidas ma last riietan, mida ma talle süüa annan, kus ma temaga käin jne ei ole küll kellegi võõra asi ja kui mulle tuleb keegi midagi targutama, saadan ta ilusti viisakalt pikali.

    Mari on väga armas ja see juuksevärv sobib talle täiega. Sinu laps, sinu otsused ja võõras peaks pika kaarega eemale hoidma sellest, mida sina oma lapsega teed 🙂

    Ja noh, osad vaatavad isegi täisealise peale viltu kui ta julgeb oma juukseid värvida 😀 Inimesed võiksid rohkem oma elu elada ja aru saada, et me ei ela enam kiviajas.

  • Avatar
    Vasta o 4. veebruar 2019 at 12:02

    Ma arvan, et osalt on see negatiivne vastukaja tingitud suhtumisest, et “minule lapsena ei lubatud ja nüüd ma enda lastele ka ei luba” . Samas ega ma ise ka ei pooldaks vist nii noorte laste juuste värvimist. Ilmselt ka seetõttu, et tüdrukutel/naistel on veel terve elu aega elada niiviisi, et ühiskond dikteerib neile, et nende loomulik välimus on ebapiisav ja seda peaks kuidagi kunstlikult parendama. Et las siis lapsepõlv jäägu vähemalt ajaks mil sellistele asjadele veel ei mõelda. Aga see ei tähenda, et ma sinu teguviisi kritiseeriks, tundus lihtsalt paslik teema üle arutleda.

  • Avatar
    Vasta Kart 4. veebruar 2019 at 11:59

    Eks see ole iga ema oma asi. Asi pole niiväga värvimised aga mul jäänud mulje, et Mari saabki alati, mida tahab, talle piire ja keeldusid pole, puudutagu see asjade saamist, käitumist üldse või noh…juuste värvimist. Kuna tänapäeval juuksevärvid üsna süütud siis vaevalt see ta juukseid rikub aga minu arvated lihtsalt ei ole ilus. Mõni värviline salk vms on nunnu isegi aga üle terve pea on võlts ja no ei ole kena.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 12:32

      Kas on mingi seadus, et laps ei või saada, mida ta soovib? On palju asju, mida ta EI saa ka, aga enamusi saab jah, kui on minu poolt tehtav, miks mitte? Ma tahan ka, et mulle tehtaks, mida ma tahan 😀

  • Avatar
    Vasta Li 4. veebruar 2019 at 11:53

    Eestis minu teada sellist seadust ega reeglit pole, et mis vanusest alates võib lapsel püsivärviga juukseid värvida.. Soomes kuuldavasti jah juuksurisalongides ei värvita juukseid alla 16.a ning tegelikult ka Eestis paljud juuksurid lastel juukseid ei ole nõus püsivärviga värvima ning sellel on ju ka omad põhjused! Minu juuksur näiteks on öelnud, et tema samuti pole nõus olnud laste juukseid värvima, kuigi korra on üks ema selle peale isegi pahaseks saanud.. Kui küsida, et miks osad juuksurid pole nõus lastel püsivärviga juukseid värvima, siis minu juuksuri poolne vastus oli, et olgugi et tänapäeva salongide juuksevärvid on väga kvaliteetsed ning leidub ka looduslikuma koostisega värve (nt mina raseduse ja imetamise ajal olengi lasknud värvida vaid looduslikuma koostisega värvidega, mitte tavavärvidega, mida ka juuksur mulle soovitas), siis ikkagi sellist püsi juuksevärvi, mis absoluutselt juukseid ei kahjustaks, eriti veel lastel, pole olemas.
    Alternatiiviks püsivärvile on ju ka juuksekriidid, toonivad juuksespreid/lakid/palsamid jne, kui tõesti on soov juukseid ajutiselt toonida lapsel.

    Ma ei tea, kas ma oma lastel kindlasti ootaks raudpolt 16.a saamiseni püsivärviga, kui neil oleks tõesti see suureks sooviks, aga enne teismelise ikka jõudmist siiski ei lubaks. Näiteks oma 11.a lapsel olen lubanud tukka toonida vaid toonivate lakkide ja juuksekriitidega, mis kuluvad juba ühe pesuga maha.
    Seda ma loomulikult ei arva, et see oleks mingi surmapatt, et lasid oma 5.a lapsel püsivärviga juukseid värvida, küll aga ise poleks seda veel nii vara teinud ning ka juuksur oleks võinud mingi muu lahenduse välja pakkuda ?
    Aga ega kõik ei saagi olla ühel arvamusel ja absoluutselt ei tulnud siia vaidlema ?

  • Avatar
    Vasta Häly 4. veebruar 2019 at 11:51

    Minu arvates tõesti lapse juuste värvimine mingi suur asi pole. Mari näeb niii tohutult armas välja lillade juustega. Ning eks teistele meeldibki rohkem teiste elu elada kui enda. Vahel tekib küsimus, et tõesti teavad võõrad rohkem kui mina ise ning peaks ykskord kysima minema, et kuidas mul siis läheb kah?!
    Ei olete megaarmsad kõik! ?❤️

    • Avatar
      Vasta kaidi 4. veebruar 2019 at 17:24

      Ei, seadust ei ole, aga laps ei pea saama seda, mida ta tahab, sest ta on laps ja ei oska tavaliselt oma “lambitahtmiste” tagajärgesid hinnata!
      Veidralt kõlabki seetõttu see viimasel ajal pidevalt korduv siin – las laps saab, mis tahab?.
      Leian, et laps võiks maast madalast harjuda, et ta ei pea saama alati mis tahab.
      Sina taha pealegi, et teised teevad, mida sa tahad, sest oled täiskasvanud naisterahvas, missest, et SUVA enamasti kõigest?

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 17:57

        Aga kui mina saan, mis tahan, siis võib mu laps ka saada 😀 Kade oled või 😀 Oska ka nii elada, et saad kõike mis tahad, kui kurb meel on.

  • Avatar
    Vasta AP 4. veebruar 2019 at 11:50

    No minu silmis on see liiga vara, aga eks sa ise tea. Peaasi, kui hiljem kahetsema ei peaks. Kui Mari tahab homme tattood, siis lased teha, et laps ju tahab ja ma ei soovi “Hitlerit panna”? Palun mitte solvuda, sest ütlen välja vaid oma arvamuse. https://sobranna.postimees.ee/3679265/mis-vanuses-lapse-juukseid-tohib-varvida

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. veebruar 2019 at 11:54

      Sul lugemisoskusega raskusi vist

    • Avatar
      Vasta Sigrid 4. veebruar 2019 at 12:40

      3 aasta tagusele SOBRANNA.postimees artiklile viidata küll ei tasuks – kollase ajakirjanduse artikkel viitab järgmisele niinimetatud artiklile teises kollase ajakirjanduse portaalis (puudub teaduslik alus, vaid on suvaliste (pädevus tõendamata) inimeste arvamused/soovitused ).
      Ja mis kõige hullem – 2016 aasta arvamusedki on IGANENUD – selle ajaga on tulnud turule palju uusi tooteid….

      Eks ta ole, et hetkel arvan, et enda omale nii vara ei laseks, aga ega ma teistele vastupidise otsuse pärast küll halvasti vaatama ei hakka…. Minu laps – minu tegemised ja otsused; Sinu laps – sinu tegemised ja otsused 😀

  • Avatar
    Vasta M 4. veebruar 2019 at 11:47

    Mina ka ei mõista seda vihalainet, eriti, et tänapäeval väga head värvid, pole üldse kahjulikud ega miskit. Ja täpselt, nagunii kasvavad välja ka.

  • Avatar
    Vasta Liis E 4. veebruar 2019 at 11:45

    Tahaks ka nii ilusaid juukseid, nagu Maril!!

  • Avatar
    Vasta Siret 4. veebruar 2019 at 11:45

    Ei ole lugenud veel ühtegi teadusliku artiklit, et laste juuste värvimine on kuidagimoodi kahjulik. Ma saaks aru, et keelad midagi mis oleks über kole aga tundub, et Mari teab, mis sobib. 😀
    Nii ilus värv on igatahes. Maril ikka maitset on 😉

    • Avatar
      Vasta Liina 4. veebruar 2019 at 17:55

      Tõenäoliselt ei ole teaduslikke artikleid ei olegi, sest lapsi ei kasutata teaduslikes katsetes. Enamik sellistest uuringutest tehakse siiski loomade peale ja vahel harva ka kliinilistes uuringutes täiskasvanute peal. Huvi pärast kohe küsin, et kui tihti sa teadusartikleid loed? Eelistad eelretsentseerituid või tänapäevaseid pre-print’e?
      Laste juus ja juuksesibul on siiski mõnevõrra nõrgemad kui täiskasvanutel, kuna lapse organism on alles arenemisjärgus. Samuti on lapsel alles arenemisjärgus endokriinsüsteem ja metaboolne süsteem, mida kemikaalid (ka. juuksevärvid) võivad mõjutada.
      Üldiselt tehakse nii noortele enne allergiatest kas värv või üldse mingi nahal kasutatav produkt on ohutu või mitte, aga samas tundub, et yolo pohh, kui laps tahab.

  • Avatar
    Vasta Kristiina 4. veebruar 2019 at 11:45

    Mis siin ikka aru anda kiibitsejatele, ega Mari pole ainuke jonnipunn siin väikses Eestis. Mina 21 aastat tagasi jonnisin emalt kõrvaaugud välja. Kuna to käis oma ristitütrele kaubamajas kõrvaauke tegemas ja ma nägin pealt :O. Autosse jõudes hakkasin röökima, et tahan ka ja emal ei jäänud muud üle, kui tagasi kaupsi minna ja augud teha lasta. Tingimus oli, et nutma hakkad sis omaasi, aga ei hakanud, pisar aind tuli silma, sest noh, kolmesena ikka sai korraliku paugu kõrvalesta 😀 See nali toimus väikses Võru linnas. See jääb eluks ajaks meelde, olin ikka väga uhke nende üle. Isegi kui sain nii vara, mis tahtsin, olen täiesti normaalne inimene 😀

  • Avatar
    Vasta Kelli 4. veebruar 2019 at 11:44

    Ma su blogi ei loekski, kui sellist draamat ei tehtaks iga su liigutuse peale. ?

  • Avatar
    Vasta Katre 4. veebruar 2019 at 11:43

    Ma nagu ideepoolest värvimõttele kätt ette ei pane, sest tõesti suva, mis värvi juuksed on + kasvavad tagasi. Küll aga olen ma seda meelt, et see kahjustab nn juuksejuurt paratamatult ja lapse juuksed on teise … süsteemiga? Teistmoodi? vms..
    Näiteks ei lähe Annu pea väga üldse rasvaseks. Ma kasutan šampooni reaalselt mingi 2nädala jooksul 1x vms. Enda juukseid pean pesema üle päeva, sest kolmandal päeval juba on ikka näha, et veits läigivad. Näiteks see juba annab aimu, et tekstuur on lapsel ja suuremal inimesel ikkagi teine. Juuksed läbivad ka eluea jooksul mitmeid faase ja see rasvasuse teema tekib vist mingi puberteedis alles, sest hormoonide muutus jms. Ehk siis nagu otseselt ei ole tänapäeval palju uuringuid selle kohta, kuidas see laste juuksevärvimine võib neile reaalselt hiljem mõjuda või juuksestruktuurile.
    Aga teisest küljest.. hea ju kui keegi järele uurib, nagu sina. 😀 Sellisel juhul ehk mingi 15 aasta pärast on kindlust, et tõesti on ohutu ja ei lõhu juukseid in any way. 😀 Ja siis 15 aasta pärast enam keegi ei pabla ka selle asja üle nii nagu praegu. 😀

  • Avatar
    Vasta Piret 4. veebruar 2019 at 11:42

    Ma olen kosmeetik ja ükskord soovis ühe lapse ema 2,klassi, et poisslapsel kulmud ja ripsmed mustaks värviksin, lapsel oli ilma pigmendita blondid juuksed. Ei tõusnud minu käsi seda soovi täitma. Samas teise klassi lastel…. peamiselt poistel on nii värvi kui salke peas oma lapse klassi lastel. Siis mis vahet selle on kas 8 aastaselt või varem värvida. Varem mul tütart polnud, aga nüüd kui ta ikka tahab eks ma lubaks. See esimene variant oli eriti lahedad juuksed.

  • Avatar
    Vasta Liisa 4. veebruar 2019 at 11:41

    Mina värvisin juukseid esimest korda 3.klassis ja ema suurel toetusel. Värv oli püsikas ja tumeoranž. Kõik ahhetasid, aga ise olin väga rahul. Ja minu juuksed läksid peale värvimist just paksuks, mis on väga tore. Kunagi pole juustega mingeid probleeme esinenud, ei ole ei kahused ega kuivad.
    Nüüd pole juba üle 10 aasta juukseid värvinud (ei meeldi väljakasvamine ja pidev üle värvimine – tüütu), aga oranžikas toon on veel kergelt sees. Pidigi iseloomulik olema, et oranž jääb miskipärast juustesse sisse, kuigi värv ammuilma välja kasvanud. Ennast õnneks ei häiri. 🙂

  • Avatar
    Vasta Kiku 4. veebruar 2019 at 11:38

    Kõik instas küsisid seda väri, et nii ilus. Maril see jääbki ilus, sest tema juuksed on rikkumata.

    • Avatar
      Vasta S 4. veebruar 2019 at 12:00

      Laste juukseid tegelikult võrreldakse ka rikutud juustega, sest nagu eelnevalt ka öeldud siin siis lapse juuksed erinevad täiskasvanu omast oluliselt. Kihid, mis on täiskasvanu oluliselt rikkumata juuksekarvas on lapsel pea olematud.
      On ka üsna tõenäoline, et see värv peast väga maha tal ei kulu, vaid kasvabki ajaga välja lihtsalt?
      J

  • Avatar
    Vasta Triin 4. veebruar 2019 at 11:32

    Minu arust on küll üli ilus ja kuidas siis rasedad naised tohivad värvida,kui seal nii palju kemikaale, idiootsus !

    • Avatar
      Vasta Li 4. veebruar 2019 at 18:21

      Mina näiteks raseduse ja imetamise ajal polegi juukseid värvinud tava juuksevärvidega, vaid võimalikult looduslikega. Ka kosmeetika puhul vaatan, et oleks tegu looduslikuga või siis vähemalt ei sisaldaks parabeene. Nii mulle soovitas raseduse ajal oma naistearst (kes on kusjuures väga tunnustatud ja tark arst) ning ka juuksur ei soovitanud kasutada sel perioodil tavalisi salongivärve, sest sisaldavad liialt palju kemikaale.

    • Avatar
      Vasta Sille 5. veebruar 2019 at 10:33

      Eks see värvimine olegi iga inimese otsustada. Ise isiklikult pole juukseid värvinud alates esimesest rasedusest kuni praeguseni, mil pesamuna, kolmas laps, saab veel rinda, kokku u 11 aastat. Just sellepärast, et pole kindel, et midagi kahjulikku organismi ei satu, seega ka lapse organismi. Ideaalis peaks naine enne laste saamist üldse väga puhtana ennast hoidma, sest munarakud ei uuene, nii et kõik, mis läheb emale, läheb ka tulevasele lapsele. Lisaks värvi kahjulikkusele on ka see küsimus, mida laps sellest õpib, kui värvib juukseid. Kas laps, aga ka naine, polegi ilma värvimata ilus? Selleks, et ennast ilusana tunda, peab ennast värvima? Väline ilu on tähtsam kui sisemine? Täiskasvanud saavad ise otsustada, kas tahavad oma ellu vaheldust nt juuksevärviga tuua, aga lapsed ongi ilusad just oma loomulikkuses ja siiruses.

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 5. veebruar 2019 at 10:34

        Mari oli ilus enne ja on nüüd ka, jutul lõpp 😀

    • Avatar
      Vasta Morgie 16. aprill 2019 at 15:44

      Ega tegelikult ei tohikski, inimesed lihtsalt ei tea seda. https://bioneer.ee/ohtlikud-ained-tarbijatoodetes
      Kui leiad ilma ohtlike lisaaineteta värvi, siis võib.

  • Avatar
    Vasta C 4. veebruar 2019 at 11:32

    Täitsa uskumatu kuidas talle see värv sobib. Eile vaatasin teie insta storyst pilte ja noo mega äge, annaks jumal mulle ka kolmanda lapsena vaid selle ühe tütre, peale praegust kahte poissi, kelle juustega mässata ? Nii hästi mäletan kuidas ema mulle iga päev isesorti patsid pähe tegi ja kõik lasteaias ja koolis alati kiitsid ?