AVALDAN ARVAMUST JUMALAITA

kas ma olen halb inimene?

9. mai 2020

Vahepeal mulle tundub, et ma olen jumala okei persoon. Noh, kurja kellelegi ei tee ja loomi jalaga ei löö ja kaitsen nõrgemat ja ei karda enda (ja teiste) eest seista. Ja siis vahepeal on mul tunne, et okei, võib-olla ma olen endast ikka valesti aru saanud ja TEGELIKULT olen ma üks jube inimene, ma lihtsalt olen nii loll, et ma ei saa sellest aru ?

Et probleem on selles, et ma ütlesin, et ma näen tukaga välja nagu vihane vene noormees. Ma reaalselt ISE loen seda kui enda üle nalja heitmisena, sest no kammoon, kas teil ei tule sõnaga “mullet” silme ette midagi sellist?

See ei olnud minu peas kuidagi mõeldud solvanguna vene rahvusest inimeste poole, lihtsalt vaimusilmas tuli selline pilt ette ja kasutasin seda värvika näitena. Olgem ausad, kui ma selle kirjutasin, siis ma polnud veel Tiger Kingi näinud, sest muidu oleks mulle tulnud silme ette selline USA kodanik. Kas see oleks siis tähendanud, et ma solvan ameeriklasi?

Ma muidugi ei väida, et niikaua kuni sa ütled “naliii”, et siis võid teha mustanahaliste nalju, või midagi säärast, nagu seal storys võrreldakse. Ma ei teeks seda kunagi, aga ma ei teadnud isegi, et öelda, et ma ise olen nagu mulletiga vene noormees, on kellegi solvamine ja ma olen ksenofoob valmis. Ei tea, öelge teie, oli see solvav? Kui jah, eks ma siis hakkan veel rohkem mõtlema, mida sülg suhu toob, sest ilmselt ma tõesti ei oska nalja teha ja olen väga labane ja taktitundetu mats männikult. Ehk isegi rassist? Sest kui nüüd mõelda, siis ma vahetasin oma musta auto ka valge vastu välja. Kas see oli juhuslik? Vaevalt…

Lihtsalt lamp, et iga asja võib nii erineva tooniga lugeda ja endale põhjendada. Aga ma huviga ootan, et kas teie meelest see väljend on sama solvav, kui ma hakkaks inimesi lambist n-tähega sõnaks hüüdma? Minu meelest mitte, aga mida mina ka tean.

Ja seda ma olen nagunii vaikselt aru saanud, et väga hea inimene ma enivei olla ei saa. Miks, seda ma ei saa kirja panna, sest kui ma vanasti sain rantida oma muredest ja probleemidest sõbrannadega või tööga või perega, siis nüüd kõik teavad kõiki ja selline anonüümne rant ei ole enam väga mõeldav. Igatahes ma vihjena ütlen, et ma võin mega emm olla, kui mu ette panna midagi debiilset ja piinliku. Nii emm, et ei suuda isegi üldse selle teema lähedal olla, sest ma tahaks koguaeg nägusid teha. Kas see on 30 aastase inimese käitumine v? Et ma ei või lasta teistel oma elu elada ja siiralt kaasa noogutada, et oooo, nii äge. Ma tahaks ainult silmi pöörata ja öökida. Et lihtsam on eemale hoida. Et jah, nüüd teate siis, et ega ma suurem asi arusaaja inimene ei ole. Aga see ongi mu küss, et kas alati PEAB? Et kas see on mingi kohustus, et kui minu arvamus teistele ei meeldi, siis ma PEAN selle endale hoidma. Või ongi normaalne, et kui ma kaasa naeratada ei suuda, siis hoian eemale? Mida normaalsed inimesed teeksid?

 

via GIPHY

Loe ka neid postitusi!

37 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Kaisa 13. mai 2020 at 22:19

    Mis uus auto? Kas olen midagi maha maganud? 😀

    • Mallu
      Vasta Mallu 16. mai 2020 at 11:19

      kle see oli suht ootamatu jah 😀

  • Avatar
    Vasta Eva-Maria 12. mai 2020 at 16:41

    Ei, ma ei tunne sind isiklikult, aga ei ütleks, et sa oled halb inimene 😀 Sa oled lihtsalt “ära mõtle, kohe ütle” tüüp 😀 See ei sobi kõigile, aga samas- solvujaid leiab alati. Mina natuke kardan otsekoheseid inimesi, sest mulle tundub, et äkki ma ise tegin midagi vms, et nii öeldi nt. Ja ma ei poolda seda, et inimesed on vastikud ja solvavad ja vabandavad, et “Ah, ma olen lihtsalt selline, või ütlen nagu on” vms. Eks kui oled kuulus inimene, siis ikka vaadatakse igat sammu ja sõna ja ronitakse lausa pähe elama 😀 Aga asi pole ainult sinus, ausalt. Tõesti palju solvutakse. A samas ma pole venelane ka ja meil mingit teemat pole ka 😀 No ütleme nii, et jamasid vältida, kirjuta postitus valmis kui nt vihane oled, aga ära kohe postita, vaid nt mõne tunni pärast või nii. Usu, siis võib tunduda üldse mitte tark seda üldse üles panna. Endal on tihti nii, et ai ma nüüd kirjutan või ütlen, kirjutan pika vihase teksti valmis. Ja siis salvestan nt 😀 Ja usu, tihti avastan, et oppaa, seda küll ei maksa nüüd kellelegi kirjutada või kuhugi saata või üles panna. Usu, see aitab. Ja keegi ei solvu, vihasta, hage sind ega muud. 😀 Lihtsalt, noh, ausus on tore, aga see on täpselt see teema, et kas sa ütled ütleme sõbrannale või kellelegi, kui ta midagi sinu arust valesti teeb, või talle miski ei sobi riietest vms et “Issand, milline see on või sa oled!” või sa ütled, et “Tead, s, äkki paned hoopis selle…” Noh, kui siis solvuda, siis pole asi sinus, aga kui väga otse öelda, siis on rohkem võimalus, et teine saab haiget või solvub või vihastab või..
    Mina usun, et sa ei taha halba, aga noh, vahel ikka ju saad haiget, kui keegi nähvab vms
    Teiste peal pole kunagi hea end välja elada, tean omast käest. Ega muidu öelda, et sõnu ei saa tagasi võtta. Mõelda ei keela keegi.

    Sorry et pikaks läks 🙂

  • Avatar
    Vasta Laura 12. mai 2020 at 00:13

    MacGyver’il oli sama soeng kunagi ?

    • Mallu
      Vasta Mallu 12. mai 2020 at 12:12

      Just! 😀

  • Avatar
    Vasta Kristiina 11. mai 2020 at 15:52

    Sõnavabadus my ass 😀 Nagu ma olen pooleldi venelane.. Nagu kordagii ei tundnud ennast solvatuna.. Ausalt öeldes ma isegi ei tõmbanud paraleeli too hetk. Ma ise ka vahel viskan enda üle nalja, et nojah eesti keelne sõna läks meelest, olen ikka russ, või kui vastupidi vene keelne sõna meelest läheb, et olen ikka EST 😀
    Nagu keda kotiiiiib..

  • Avatar
    Vasta dude 11. mai 2020 at 14:04

    tiger king = üks konkreetne inimene vs venelane = terve rahvuse üldistamine ja seda negatiivses võtmes. Kui sa oleks öelnud, et ma lõikasin endale soengu nagu Dima Bilanil, siis see poleks ju sama? See paralleel, mis välja toodi on väga asjakohane. Asi pole selles, et oled halb inimene, aga pigem on see kohatu ja narrow minded. Silmas peab pidama Eestit ja meie ajalugu ja hetkelist olukorda, mis antud teemaga seotud.

    • Mallu
      Vasta Mallu 11. mai 2020 at 14:57

      No ma ei tea, ei mõelnud seda nii ja ei tundunud tol hetkel solvav kuidagi.

  • Avatar
    Vasta JP 10. mai 2020 at 19:42

    Oh, see on see vana lugu, et “ära solvu aga ma nüüd räägin venelasi taga, aga sa ei ole venelane eksju Ivan, Olga vms – sa oled teistmoodi ju (ehk siis mitte v vähem venelane)”. Ja tglt ei räägigi, aga see alati on kuidagi terav v nõme seltskonnas seda eraldi välja tuua, sest muidu kirjdeldad niisama et oli 3 xxx tegemas xxx. Siis aga kui olid just venelased nõmetsemas – siis tuuakse eraldi välja, isegi kui nägid midagi sarnast eestlastelt. Kuigi nõmedaid inimesi on palju. Ja olenevalt riigist – eks “venelane” võib osutuda türklaseks, hiinlaseks etc. Eks kes keda ja mida hammustab. Aga noh, eks see soeng on ju 90-ndate vene poiste klassika, and i´m pretty sure you meant nothing by it. Plus mullet is making a comeback #mileycyrus or smth (mul oli see 2-aastat tagasi ja keegi venelaseks ei pidanud :D)

    • Mallu
      Vasta Mallu 11. mai 2020 at 09:43

      nagu öeldud, siis NÜÜD oleks ma hoopis tiger kingi näiteks toonud 😀

  • Avatar
    Vasta Kapsauss 10. mai 2020 at 10:23

    Esiteks keda üldse kotib see mida keegi Usa-s teeks või ei teeks? Seal inimesed nigunii solvuvad iga väikese asja peale . Ise ma küll sellist nalja kuidagi solvavana ei näinud.

  • Avatar
    Vasta Kati 10. mai 2020 at 00:40

    Kui sa räägid ** siis mõistan, megapiinlik on, aga liiga põnev, et mitte vaadata.. ?

    • Mallu
      Vasta Mallu 10. mai 2020 at 12:15

      ma võtsin nime ära 😀

  • Avatar
    Vasta Arvamus 9. mai 2020 at 23:29

    No eks solvutakse igasuguste asjade peale. Mu üks sõbranna solvus mu peale kuna ütlesin, et tal oleks aeg tööle minna ja ka endale panustada. Ta oli 5 a kodus olnud ja lastega möllanud üksi. Tema kohta kehtub 100% ütlus, et ka abielus olev naine on üksikema. Abielus oleval naisel on lihtsalt keegi, kes osa arved maksab. Tuli välja, et ma olin sellega kuidagi teda läbikukkunud ja saamatuks emaks nimetanud…. Aga seoses soenguga. Siis minu silmis polnud sul vihase venelase soeng. Tüüpiline venelase soeng on selline, kus kogu pea on suht siilikas ja siis mingi õhuke tukk on ees, kus juuste pikkus on umbes 4 cm. Ja kõige krooniks on kuklal selline pikk õhuke pats, mida mõnikord punupatsigi punutakse aga üldiselt on need 35 pikka karva niisama tolgendamas seal.
    Aga no rääkides vene moest, siis ükspäev jalutasid mulle 2 noort vene poissi vastu, umbes 16 aastased. Ja ühel neist oli mingu suure pinali taoline asi üle rinna mingi rihma küljes. Mind ajas nii muigama, et küllap poistel suur kooliigatsus peal, et lausa pinaliga ringi käib. Aga mis teema on vene meestel käekotide ja crossbodydega? Õuduskuubis

    • Mallu
      Vasta Mallu 10. mai 2020 at 12:13

      see “pinal” on kõhukott, mida uus mood nõuab kanda üle õla 😀

      • Avatar
        Vasta Trn 11. mai 2020 at 10:58

        Hahahhah… pinal ?

  • Avatar
    Vasta Zz 9. mai 2020 at 21:41

    Hahaa, inimestel on vist ikka töesti igav… päris tihti arvatakse, et ma olen venelane.. ma ei tea kas siis venelase nägu või riietumisstiil (jah, lööge risti aga minusuguse külmavarese jaoks on loomakarvadega jope/kasukas asi kõige soem asi talvel). Ja punane huulepulk meeldib ka?‍♀️ Selle autori jutu põhjal ma peaks siis solvuma? Miks..? Kas mõni venelane solvub, kui arvatakse, et ta eestlane on..? V mis värk on? samamoodi nagu me teeme lätlaste kuue varba üle nalja, teevad nad ka kindlasti meie üle nalja… NALJA PEAB SAAMA! Jube süngeks kisub ikka muidu.
    Ja kui mul on vene kass ja ma kutsun teda väikeseks venelaseks, siis mis ta peaks ka solvuma? ?
    Kui sa kirjutasid, et sa näed välja nagu vene poiss selle soenguga siis mul täpselt see sama soeng ette tuligi.. ma ikka ärritun praegu selle peale, et tänapäeval inimestel puudub lihtlabane huumoorisoon ja igat asja võetakse solvanguna..?‍♀️ Kuhu me jõuame nii?
    Ps Mallu, u rock! Ole ikka sama vahva edasi seal mändide all!?

    • Mallu
      Vasta Mallu 10. mai 2020 at 12:13

      jeee, ole sina ka :D!

  • Avatar
    Vasta Miina 9. mai 2020 at 21:18

    Mallu, ära nüüd mõtle, et ma pahaga, kuna mina isiklikult ei solvu selliste asjade peale, aga tahaksin su tähelepanu juhtida mõnedele kõnekasutustele, sest teised inimesed võivad küll solvuda. Oled oma halbu soenguid eelnevaltki kirjeldanud vene-metafooridega. Näiteks kui sa lasid endale juustesse triibud teha, siis kirjutasid “Ainuke asi, et ma ütlesin Maigretile, et ma tahaks heledaid juukseotsi ja nüüd ma tunnen ennast nagu russ ? Kõik küll kiidavad, aga mulle tundub, et nad on lihtsalt viisakad või tahavad, et ma nagu russ välja näeks, ma ei tea…” https://mallukas.com/2019/02/02/tegija-heietused/ Saan aru, miks mõni (nt venelane) võib solvuda (kuigi ma nt üldse ei saa aru, mis seos on triibutatud juustel ja venelastel). Ja kuna sa tolles postitutes taas enda juukseid venelaste soenguga võrdlesid, siis tundub tõesti natuke russofoobia moodi sinu poolt. Lisaks sellele ühes videos kasutasid sõna pede ja see ei ole ka tegelikult ilus sõna, mis siis, et ma tean, et sinus ei ole grammigi homofoobiat, aga lihtsalt… ärgem kasutagem selliseid sõnu, eks, eriti kuna sa ise oled hetero. Kui sa kasutad selliseid sõnu, siis sa justkui normaliseerid seda ja keegi teine võib ka kasutada, aga väga negatiivses mõttes. Need on lihtsalt mõned asjad, mida olen aastatega su blogi lugedes ja nüüd ka videosid vaadates tähele pannud. Kindlasti ei tee see sind halvaks inimeseks, kui on üldse keegi ilmas, kes ei ole halb inimene, siis oled see sa, aga nagu sa ise mean comments videos ütlesid, siis konstruktiivne kriitika on teretulnud. Sõnadel on võim ja need võivad sulle hiljem kätte maksta. Sa ei pea isegi mu kommentaari avaldama, kui ei soovi.

    • Mallu
      Vasta Mallu 10. mai 2020 at 12:11

      Sul õigus, ma pole ise tähele pannudki 😀

  • Avatar
    Vasta rami 9. mai 2020 at 20:15

    Oot ma ei saa nüüd enam aru, kust see n sõna tuli? 😀 Et kui sina räägid oma tumedatest juustest, siis võib mõni punapea solvuda? Johhaidii

    • Mallu
      Vasta Mallu 10. mai 2020 at 12:12

      ei tea 😀

  • Avatar
    Vasta g 9. mai 2020 at 19:01

    Ma ütleks selle viimase lõigu peale, et normaalse inimesena sulle ei peagi kõik teiste inimeste valikud meeldima ja neile ei pea meeldima ka sinu reaktsioonid, see täitsa ok. Ma (loodetavasti) normaalse inimesena hoiaks pigem eemale, kui ei suuda ilma silmi pööritamata ja nägusid tegemata selle teema lähedal olla.
    Ja see solvamise värk… Siis me ei tohiks enam ühtegi võrdlust teha, sest kõik võrdlused solvavad ju kedagi. Äkki ma solvasin ka oma kommentaariga juba kedagi/midagi, kes seda teab 😀

    • Mallu
      Vasta Mallu 10. mai 2020 at 12:12

      ilmselt solvasid jah 😀

  • Avatar
    Vasta Marx 9. mai 2020 at 17:45

    Sinuga on kõik timm, ära sellepärast muretse. Sul on eluterve suhtumine asjadesse ja inimestesse. Mõnus huumor, mulle väga istub. Mina, kes ma töötan apteekrina, näen igapäevaselt kui palju on sassis ajukeemiaga noori inimesi, kel on psühhoosid, maaniad, depressiivsushood, unetused , ärevused jne. – niiet paljudel ongi ajus vähe nn õnnehormooni ning neil ongi raske positiivseid sündmusi ja huumorit tajuda.

  • Avatar
    Vasta Lala 9. mai 2020 at 16:59

    Jälle üks nendest olukordadest mis näitab, et inimeste huumorisoon on ikka nii erinev. Mäletan kuidas lugesin seda kõnealust postitust ja naersin laginal, saatsin mehele ja paarile sõbrannale ma tolle konkreetse osa ja veel selle “meestele oppe ei tee” jupi ja kõik said naljast aru. Nüüd selgus, et peaks hoopis nurka häbenema minema, sest naerda julgesime.

  • Avatar
    Vasta Liisa 9. mai 2020 at 16:14

    Pesuehtne näide sellest, milliseks on ühiskond muutunud – kõik on niiiiiiiii pehmod ja kõike võetakse südamesse ja isiklikult ja tõlgendatakse seda, mida näha tahetakse. Ja siis hakatakse võtma selle kallal… õhhhhhh!

    • Avatar
      Vasta ehh 11. mai 2020 at 12:05

      Kui üks osapool võib nalja teha, võib teine osapool ka end sellest naljast puudutatuna tunda. Ei ole nii, et ühele on kõik lubatud, aga teine tembeldatakse tema täesti normaalse reaktsiooni pärast kohe pehmoks ja õhhhh-veidrikuks, kes teiste suurepärast nalja mõista ei suuda. Igal asjal ongi ju kaks poolt ja sellega võiksid arvestada ka need naljamehed ning nemad omakorda ei peaks end puudutatuna tundma, et nende nalju alati naljakaks ei peeta.

      Mallukas, ei pea sind russofoobiks ega rassistiks. Sul ongi selline väga värvikas ja kujundlik sõnakasutus, mis on sinu populaarsusele palju kaasa aidanud. Ka mina kõkutan juba aastaid sinu blogi lugedes ja hea meelega käin siin ka edasi. Aga nagu Miina eespool väga hästi kirjeldas, võib sellise värvika keelekasutusega ka enda teadmata mainida asju, mis ongi mõnele inimesele kaheldava väärtusega. Nii nagu sul on õigus teha omamoodi nalju, on ka neil õigus nende reaktsioonile. Võib-olla saaks mõnel puhul sellist värvikust natuke mahendada mõne teistsugusema kujundliku kirjeldusega, mis ei paneks kedagi konkreetset märklauaks, samas aga ikka head nalja teha.

      • Mallu
        Vasta Mallu 11. mai 2020 at 14:58

        Jah, ega ma lihtsalt ei ole kunagi MÕELNUDKI, et see minu suvaline väljend võiks solvav olla, edaspidi ei kasuta enam.

  • Avatar
    Vasta Liisu 9. mai 2020 at 14:39

    Sinu jagatud pilt “vihasest” on minu silmis nt rohkem õnnetu venenoormees, kes lasi vanaemal omale soengu lõigata. Aga… inimesed on erinevad ja solvuvad, tunnevad ennast solvatuna väga erinevatest asjadest jne. Et ei saa ju pahaks sedagi panna.

  • Avatar
    Vasta Vaike 9. mai 2020 at 12:21

    Kui ma Saksas olen, siis ALATI arvab keegi, et ma olen venelane või siis vähemalt ukrainlane, sest ma meigin ennast, kannan kleiti ja kontsakingi. Edaspidi kavatsen kriisates solvuda.

    • Mallu
      Vasta Mallu 9. mai 2020 at 12:28

      see on ikka väga suur solvang, ukrainlane olla!

  • Avatar
    Vasta Annika 9. mai 2020 at 12:14

    What a shame? Et nagu pärsiselt? ??Ilmselgelt kellegil liiga igav ja vaba aega ülearu. See oli naljakas ja mulle see võrdlus meeldis ja see polnud mõnitus ega ka halvustus. Aga tõsi ta on, et arvamused võivad erinevad olla. On nalju, mis lähevad minust suure kaarega mööda aga ma ei tuleks ealeski selle peale, et nopiks sealt miskit üles ja hakkaks draamat tekitama. ?‍♀️?‍♀️??

    • Mallu
      Vasta Mallu 9. mai 2020 at 12:29

      Jaaa! Ma saaks aru, et ma halvustaks mingit rahvust kuidagi, et ala “loll nagu venelane” siis see oleks muidugi super nõme kirjutada midagi sellist, aga selles kontekstis tundus nii lamp solvumine.

      • Avatar
        Vasta Vaike 9. mai 2020 at 12:48

        Kui sa oleksid kirjutanud “nagu vihane noormees”, siis oleksid hingepõhjani solvanud kõiki vihaseid noori mehi, seejuures meelega!

        • Mallu
          Vasta Mallu 9. mai 2020 at 14:16

          Ah, ütle otse välja, kõiki meessoost inimesi.

          • Avatar
            Vaike 9. mai 2020 at 14:33

            Ja ka naisi, sest miks sa mehi eelistad??