AVALDAN ARVAMUST

kuidas ma Alari Kivisaart kadedusest vallandada üritan*

5. juuni 2020

Mul on sada postitust siin järjekorras, aga ma tunnen, et ma PEAN selle postituse kohe välja kirjutama, sest ma olen lihtsalt pehmelt öeldes hämmingus, mis hetkel mu FBi lehel toimub. Nimelt nägin ma eile instas petitsiooni Alari Kivisaare vastu. Kuna mina tema hommikuprogrammi ei kuula, siis avasin lingi, et näha, milles siis asi on. Lugesin näited läbi ja otsustasin petitsiooni ka enda lugejatega jagada. Miks? Sest näited selle mehe jutust, mis petitsioonis välja on toodud, on lihtsalt hirmsad. Ja neid on siis “nalja” pähe tehtud. Rassismi õhutamne + vägistamisohvrite mõnitamine. Need naljad EI OLE minu jaoks naljakad ja selle pärast andsin allkirja ja jagasin ka oma lehel.

Jagasin ma rohkem selle mõttega, et ehk on veel neid, kes seda raadiosaadet ei kuula ja ei teagi, millest seal räägtakse. Et ehk kellelegi on veel sellised naljad vastukarva, et siis saavad nemad ka allkirja anda.

Kuna mina seda petitsiooni ei teinud (milles mind praegu süüdistatakse elu eest, et raudset tegin), siis ma ei saa ka öelda, et ma 100% nõustun selle kohaga, et oh, laske kohe lahti. Ja ma ei arvanud, et isegi kui sinna tuleks 10 000 allkirja, et keegi ta lahti laseks. Ma lihtsalt lootsin, et mida rohkem allkirju toetamaks seda, et on teatud asju, mille üle ei tohi nalja teha, siis seda suurema tõenäosusega ütleb mõni raadioboss Kivisaarele, et kuule, inimestele need naljad ei meeldi, ära enam tee.

Aga mis juhtus? Issand jumal, ma olen eilsest saadik, selle jagamise hetkest saanud sõimu ja mõnitusi kommentaaridesse ja postkasti. Lihtsalt selle pärast, et ma jagasin arvamust, et RASSISM JA VÄGISTAMISE NALJAD EI OLE OKEID! Kas see on põhjus hakata mind ründama, alandama, naeruvääristama ja mõnitama, et ma ei arva, et selliste asjade üle oleks ilus nalja teha?

Ma saan nüüd täiesti aru, mida Kristina oma storydes rääkis, et tal on väga keeruline sõna võtta rassismi teemade üle, sest alati kui ta seda teeb, siis lendavad kohale just need, kellest jutt käib, ehk siis ta saab veel rohkem viha ja sõimu, kuigi tema oma jutuga ei solva ega sõima kedagi. Miks see nii on, ma ei tea?

Mina ka ei tea, miks inimesed seda petitsiooni nii isiklikult võtsid… Või noh, tean küll, oskan aimata: on VÄGA palju inimesi, kes on Kivisaart ja hommikuprogrammi kuulanud aastaid ja aastaid, mistõttu Kivisaar inimesena neile meeldib. Arusaadav. Ma ei vaidle vastu, et tegemist on sorava jutu ja naljavennaga. Ma eu väidagi, et ta on nüüd üks räme rassist, kes muud ei tee, kui mõnitab vägistatud naisi ja mustanahalisi ja nüüd kõik, kellele ta iial meeldinud on, on samasugused madalalaubalised matsid.

EI! Ma ei mõtle seda ju nii. Mina rääkisin konkreetselt nendest näidetest, mis on petitsioonis välja toodud. Minu jaoks ei olnud NEED konkreetsed näited kuidagi sobivad, ega vabandatavad. Musta huumorit võib iga inimene teha, aga selle koht ei ole tuntud raadiosaates, sest selliste naljade avalikult tegemine loobki kuvandi, et see on okei. Et see on naljakas.

Ma lihtsalt üritasin panna ennast sinna olukorda, kus mind on vägistatud (ei ole õnneks, aga no seda juhtub ju maailmas palju) ja siis ma järgmine hommik panen raadio tööle ja kuulan, kuidas kõigi poolt armastatud saatejuht naerab vägistatud naiste üle ja ütleb, et ju see oli vajalik. Kas see ei ole tülgastav “nali”? Minu meelest on.

Mul ei ole midagi Kivisaare vastu, ma usun, et ta on oma töös hea, sest muidu ta poleks nii kaua seda tööd teinud, ma usun, et ta on naljamees ja oskab väga osavalt huumorit teha, aga vot sellest aru ma ei saa, miks inimesed niii närvi läksid, kui ma julgesin öelda, et äkki võiks naljapangast rassismi ja vägistamisohvrid välja jätta? Kas tõesti ilma nende naljadeta ei saaks ta enam naljakas olla?

Ja nüüd saan mina lugeda, kuidas ma olen raudselt ise vägistatud, et see teema torgib (kasutati veel ;) smaile, et näidata, kui naljakas oleks, kui ma tõesti oleksk kunagi vägistatud olnud), pakutakse, et ma olen kade, et ise ei oska huumorit teha ja mõnitatatakse mu lotti ja mu kohtuasju ja mu välimust ja mu mõttetut eksistentsi jne. Sellle eest, et ma ütlen, et see ei ole okei:

Saatejuht Alari Kivisaar teeb nalja Uganda jooksukoondise naisjooksjate üle, kelle treenerit süüdistatakse võimuga manipuleerides naiste vägistamises. Kivisaar väitis, et vägistajal võis olla õigus, “kui naiste privaatsed piirkonnad on “laienenud”, siis liiguvad nende jalad kiiremini.”

“Noh, aga teiseks tuleks välja uurida, äkki tal [treeneril] oli õigus: äkki hakkasidki [ohvrid -autori märkus] kiiremini jooksma. Kui sa oled sportlane, siis on sinu jaoks sport number üks ja selle nimel oled sa valmis tegema mida iganes, ohverdama mida iganes ja see väike “tihi” pole nüüd küll mingi õudne häda. (…) Sportlased teevad ju igast imevigureid, söövad ja süstivad, sätivad ja hõõruvad ja ma-ei-tea-jumal-mida-kõike nad ära ei tee. Võibolla on asi palju lihtsam! Ei ole seal vaja doseerida ja jumal teab mida… molekulidega hullata – väike „tihi“ enne võistlust, viskab lahti kõik, mis vaja, ja läheb nagu ludiseb,“

Nagu inimesed, palun korraks mõelge, et miks te ärritute? Miks te nii kaitsepositsiooni lähete? Minu jutu point oli konkreetselt tuua välja üks osa Alari kivisaare repertuaarist, mis pole sobilik. Ma ei ütle, et need, kes teda fännavad, oleks kuidagi halvad või et ta töö oleks halb. Lihtsalt need konkreetsed naljad on väga üle piiri. Ja mulle peale lennata, et AGA VAATA MIS SA ISE ÖELNUD OLED jne. Mis see siia puutub? Et kui ma olen kunagi midagigi öelnud, siis las Kivisaar saab ka rahus kohatuid nalju teha? Need kaks asja ei lähe ju kokku.

See kõik, mis mu FBi lehel praegu toimub, on ehe näide sellest, miks inimesed ei julge kellegi kaitseks välja astuda. Sest sa saad ise sellise pasarahe kaela ja lõpuks tekib tunne, et krt, ma oleks pidanud vait olema. Aga samas ma tean, et ma ei ole ainukene, kes niii mõtleb ja näeb, et nendele naljadele pole raadioeetris kohta. Ja ärge nüüd lugege sellest välja, et minu meelest ei tohi üldse nalja teha vms…Igatahes on sellele petitsioonile nüüdkseks juba pea 3500 allkirja antud, mis on tore. Ja kui see OLEKS minu tehtud petitsioon, siis ma oleks pannud pealkirjaks lihtsalt, et andke allkiri, kui teie arvate, et need naljad pole okeid vms. Sest noh, ma ei näe, miks ta tõesti peaks töö kaotama selle pärast (nagu öeldud, ei kaota ka nagunii, see ju selge).

Vaata, mina ise olen ka minevikus öelnud asju, mille kohta olen saanud lugejatelt tagasisidet, et kle see ei ole okei. Ja see on NORMAALNE! See ei tähenda ju, et ma pean blogi kinni panema, sest ma vanasti tegin ja ütlesin asju, mida ma enam ei teeks ega ütleks. Samamoodi võib Alari tegelt olla mega tolereeriv ja tore vana, lihtsalt teeb nalju, mida ta isegi ei mõtle, et võiks olla solvavad. Aga kui keegi tähelepanu pöörab ja ütleb, et kle.. pole ju naljakas, ära enam tee, siis oleks ju okei mitte teha. See ei ole kommentaar või halvustus KOGU ta tööle, vaid imepisikesele osale. Ja minu meelest võikski Alari praegu öelda, et krt, sai jah loll nali tehtud, palun vabandust ja olekski kogu draama läbi.

Niiet inimesed, rahunege maha. Ma ei ründa ju kedagi, ma ei ütle teile halvasti, millest siis selline kaitsepositsioon? Miks ründate? Kes tahab, paneb allkirja. Kes ei taha, see ei pane. Ma ei käsi ega sunni kedagi midagi tegema, lihtsalt näitasin, mida mina sellest teemast arvan. Ja kui see ei sobi, ei pea te ju ka minu kanaleid jälgima, see on ka okei. Samamoodi nagu mina ei pea hommikuprogrammi kuulama.

Also, mul oli eile pulmaastapäev (mille me mõlemad suht ära unustasime) ja ma pool sellest lugesin sõimu enda kohta ja teise poole vandusin endale, et never ever again ma ei räägi enam asjadest, mida ma päriselt arvan. Ma lihtsalt ei viitsi ja suuda vaielda ja kaitsta ennast. Nii tobe ju tegelikult…

Et jah. Oleme sõbrad edasi või ärme ole, aga palun korraks mõtle läbi, enne kui ütled. Proovin ise sama soovitust kasutada.

*EI, MA EI ÜRITA ALARIT LASTA VALLANDADA, PEALKIRI ON LIHTSALT SELLLEST, MILLES MIND EILE PÄEV LÄBI SÜÜDISTATI.

Sulle võib ka järgnev huvi pakkuda

88 kommentaari

Jäta kommentaar ning oota - kommentaar ilmub peale ülevaatamist

  • Reply Mann 11. juuni 2020 at 20:14

    Mina näen seda hoopis nii, et suure egoga mees, kes on endast heal arvamusel ,saab esimest korda elus veidi suuremat kriitikat. Mees, kes on karistamatult lahminud vasemale ja paremale, sildistades ja ironiseerides, on äkki ise ohver!! Olen sageli hommikul tööle sõites kanaleid klõpsides kuulanud muuhulgas ka nende saadet. Selline asi ei mahu tema hingekesse ära ja kes on süüdi!? Ikka keegi, keda tuntakse, sest muidu ei teki ju “vahtu”. Tähelepanu peab hajutama ja pahameel tuleb ju välja elada. Minul on aga hoopis selline teema püstitus, et miks Kivisaar, kui avaliku elu tegelane võib välja käia kõigi kohta oma arvamust, aga tema kohta arvamuse avaldamine on kriminaalne!! Miks ta ei suuda ise ennast kaitsta,,või vajab üldse kaitset, kui tal pole süüd!?

  • Reply Anne 10. juuni 2020 at 22:41

    Ai, sul tuleb varsti jälle kohtukutse:
    https://m.kroonika.delfi.ee/article.php?id=90136153

    • Reply Mallu 11. juuni 2020 at 11:43

      Ma ei ole kedagi rassistiks sõimanud, nii et mul raske uskuda, et ta mind selle all mõtleb.

  • Reply TYY 9. juuni 2020 at 19:18

    Ma olen alati kurb kui kelleski pettunud. Sama moodi nagu Alari on minevikus eksinud ja mind pahandanud, oled sinagi seda teinud korduvalt. Ometi ei pea ma sind ega teda jätiseks, kelle vastu alustada petitsiooni. Mina kirjutasin, teised samuti sulle, et Alari ON vabandanud ja see juhtus KUUS aastat tagasi. Ometi peale seda sa ikka kirjutad, aga miks ta ei vabanda!!! Juba see, kui sa loed mu kirjast välja asju mida seal ei ole on jõuetuks tegev. MIKS sa kukud arvustama enne asjaga kurssi end viimata. Ok ei taibanud kohe, aga see kirjade laviin mis sulle märku andis, et oot miski on valesti ei pannud sind järele mõtlema, äkki läks miski sinu enda poolt nihu. Kui aru said peaksid vabandama mitte end õigustama . Mida me loeme, et ei tahtnudki Kivika lahtilaskmist. No kuule selle petitsiooni mõte on just see ja seda sa ka omalt poolt võimendasid.
    Vaata peeglisse , enne kui kellegipoole oma viha ja sallimatuse ja võimu suunad. AINUS TÕELINE maailma muutmise viis on ennast korrigeerida ja teisi oma hoolivusega mõjutada. Sinu tegu ei olnud hoolivus, see oli viha õhutamine. Võimalik, et sa seda ise ei taibanud kohe. On palju kirjandust mis rassismi teket ja selle katkematut ringi seletavad. See on paratamatus, mida mustad ise taastoodavad. Jah loomulikult väike osa neist, mitte iga üks.
    Ajalugu teab , et üks hull suudab suuri masse liikuma panna suunas, kus hiljem selle üle kõik hämmingus on. Kaasa löövad igat masti haritud lugupeetud isikud.
    Sama võimas võib olla ka hea eeskuju ja hoolimine. Valiks ehk selle tee.

    • Reply Mallu 11. juuni 2020 at 12:27

      a) mina ei teinud seda petitsiooni.
      b) mina olen näinud peale seda jama ühte artiklit, kus Kivisaar ei vabanda, vaid ütleb, et see üle pingutatud vms.

  • Reply Triin 9. juuni 2020 at 07:55

    Tubli, et selle eest seisad ja pea vastu! Trollid jäävad trollideks, seat nad pole enda ja enda eluga rahul. Kurb, et oma energia ja aeg rassismi kaitsele suunatakse, selmet et enda elu parandamisega tegeleda.

  • Reply Christina 6. juuni 2020 at 10:33

    See on väga kurb, et süvenemise ja mõista üritamise asemel esimese hooga ikka hukka mõistma kukutakse. Seepärast ma imestan ja tunnen ka austust, et sa julged neil teemadel sõna võtta!
    Sul on väga suur jälgijaskond. Seega on lootust, et kui sa rahulikult ja ilusti selgitad, miks rassistlikud ja naistevastast vägivalda käsitlevad “naljad” ei ole okeid, saab kas või MÕNI inimene sellest paremini aru.
    Jõudu ja julgust!

    • Reply Mallu 6. juuni 2020 at 10:34

      No ma omast arust olen vägagi rahulikult rääkinud, aga ega pole võimalik inimestele selgeks teha, keda ei huvita.

  • Reply G 6. juuni 2020 at 10:10

    Esiteks.. Sina kui suur suunamudija ja inimene, kelle hääl jõuab paljudeni. Palun vii end enne asjaga kurssi. Sa ütled et on vale tema tegu sinu omadega võrrelda, aga miks? Sa oled kindlasti samamoodi saanud sõimu selle eest, et keegi on mingi sinu ütlemise võtnud kontekstist välja. Et asi oleks aus, sa oleks võinud enne petitsioonile alla kirjutamist ära kuulata ka reaalsed lõigud saadetest, kust need välja on toodud. Ja üldsegi, kommentaaridest su vastuseid lugedes nägin korduvalt, kuidas sa väidad, et sellised naljad pole okeid ja sa pole tegelikult alari vastu, aga ometi on see petitsioon isiklik rünnak alari vastu, millele sa kutsud teisi, kes samamoodi ei viitsi rohkem süveneda kui poolikusse juttu petitsioonilehel, alla kirjutama. Kui sa oled nende naljade vastu, miks õhutad inimesi alla kirjutama petitsioonile, mis on tehtud konkreetse inimese vastu mitte üldiselt “keelame rassismi ja vägistamisnaljad meedias” vms. Mu arust lihtsalt haige.
    Ja see vägistamisnali. See oli KUUS AASTAT tagasi. Inimesed muutuvad, saavad targemaks, õpivad vigadest. Kas sulle võib ka kuue aasta taguseid vigu ette heita ja väita, et teed täna samamoodi? Ma usun sa kukuks kohe pasundama, et sa oled muutunud jne.
    Kahju oli lugeda, kuidas sa valjuhäälselt seisad millegi eest, millega pole end isegi kurssi viinud. Palun kuula kasvõi tagantjärelegi need saatelõigud ära ja katsu asjast aru saada kontekstis. Samamoodi näe lauseid sellisena nagu need on. Kas see on rassism kui alari KÜSIS, et äkki mustad ongi pätimad? Kust kurat see rassism välja tuleb? Kuidas me peaksime mustanahalisi siis nimetama? Kas me ei tohi enam ka igapäevaseid vestluseid pidada, sest iga meie sõna on kellegi suunas ründav, isegi kui see seda ei ole?

    • Reply Mallu 6. juuni 2020 at 10:18

      Mulle heidetakse ette kontekstist välja rebimist, aga minu jaoks selllised väljendid ja naljad ei ole üheski kontekstis normaalsed. Ma saan aru, et sa üritad siin suruda, et mina isiklikult saan valesti aru, aga ometi on tuhandeid, kes arvavad samamoodi nagu mina. Vaba maa – sina kiidad heaks, mina mitte.

  • Reply Kätlin 6. juuni 2020 at 09:32

    Ma absoluutselt ei saa aru, miks inimesed seda postitust nii isiklikult võtsid, nii leili läksid ja siis veel sind süüdistama, laimama ja sõimava hakkasid. Sina LIHTSALT avaldasid OMA arvamust vms. See on täiesti okei :) mu meelest. Praegu käis ju jutt Alari Kivisaarest ja tema “naljadega” seonduvast, mitte Malluka olemusest ja minevikus öeldud/tehtud asjadest. Niiet calm down people, pleaseee. Püsige teemas ja avaldage oma arvamust Kivisaare petitsiooni teemal, kirjutage alla või laske üle see. Miks te hakkate lambist süütut inimest (Mallukat) oma sõimuga üle valama??? Sorry, ei mõista selliseid.
    PS Jõudu Sulle, Mariann! Ära võta neid õelaid ja tegelikult sisutühju ning pointless kommentaare südamesse :)

    • Reply Mallu 6. juuni 2020 at 09:34

      aitäh, ma ka aru ei saanud, kui aus olla :D

      • Reply Hm 7. juuni 2020 at 15:34

        Mariann, lugesin Sinu postitust kus räägid sellest kuidas eestlane on kohutav rassist, okei.. sul on õigus oma arvamusele aga kommentaare lugedes panid küll mõnusa põntsu oma lugejatele kes julgesid alustada kommentaari lausega, ” Ma pole küll rassist aga oman asjast teist pilti,” said kohe sellise sõimu osaliseks sest julgesid Sinust teisiti arvata, kas Sa ei leia, et pingutasid vähe üle sellega?
        Sinu jutust loeb välja, et on olemas ainult 2 poolt, rassist ja tulihingeline maailmaparandaja, midagi vahepealset nagu olla ei saagi..

        Iga lause, mis hakkab sõnadega “ma pole rassist, AGA” on juba võdinaid tekitav ja mingisuguse viha õhutamine minu silmis :( – Mallukas

        Päikest! :)

        • Reply Mallu 7. juuni 2020 at 16:39

          Kus sa seda sõimu minu poolt näinud oled?

  • Reply Reelika 5. juuni 2020 at 23:09

    See oleks kõige kurvem, kui sa selle rahe pärast jätaksid tulevikus kedagi kaitsmata, kellegi õiguste eest seismata või nii suure lugejaskonna ees headusele ja tolerantsile õhutamata. Sinusuguseid julgeid ja häid, tuntud inimesi on nii väga vaja, et nad valjuhäälselt oma mõtteid ütleksid. Ma olen enam kui kindel, et sa oled oma heategevustega ja ütlemistega väga väga paljusid inimesi muutnud ja paremusele suunanud ja see ju on väärt neid tegelikult arvuliselt väheseid haigeid kommentaare, mida saad lihtsalt ignoda.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 23:22

      Oleks küll jah :)

  • Reply Liis Er 5. juuni 2020 at 23:03

    Issand, scrollisin siin su kommentaare ja tahan lihtsalt öelda, et edu :D
    Mõtlesingi, et sul viimastel postitustel nii vähe kommentaare kuidagi, nüüd saavad siin kõik rahus end välja elama tulla ma vaatan :D
    Pea vastu!

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 23:22

      Jah, ma pole ammu andnud vist põhjust ennast sõimata :D

  • Reply Kurb 5. juuni 2020 at 18:23

    Veidi teine teema, aga haakub õelate kommentaaride ja postituste teemade risustamisega.. Olen juba jupp aega mitmete kassidega seotud MTÜ – sid jälginud. Soovisime võtta kassi. Ja oi kui keegi julgeb otsida oma kassile mingil põhjusel uut kodu… Ei, talle ei vasta kodupakkujad vaid täiesti ahistavad looma haiged. Võõrad inimesed nõuavad sinult aru, et kui just endine peremees surnud pole siis oled viimane tropp ja oi mis kohutav sõim sind ootab. Ja seda juhtub pidevalt. Kunagi ei või teada mis elu toob ja võib tõesti juhtuda, et tuleb loobuda. Ilmselt on olukord niigi nukker ja stressirohke ja siis veel need kommenteerijad. Aasta tagasi avastas tädi oma lakast võõra kassi poegadega. No mida teha, hakkas kiisudele peresid otsima. Kass oli täiesti võõras. Ja läks lahti. Sõimati nii, et tädi ütles, et päevaga olid närvid rohkem läbi kui aastatega õpetajana. On olukordi kus tunnen, et keegi sõidab üle või on muidu ebavõrdne olukord ja enamasti olen vait. Lihtsalt laskuda sõnasõtta siis seal pole võitu. See olukord ise kui niiöelda seisad enda eest, tekitab kõvasti suurema stressi kui see ebavõrdsus või muu teema. Riiud keerlevad veel kaua õhus ja mu mõtetes, et vaimselt on tervem olla vait.

  • Reply P 5. juuni 2020 at 16:44

    Ilmselt jäi inimestele mulje, et sa ka pooldad seda, et Kivisaar oma töö kaotaks. Ning olgem ausad, ega sealt väga muud muljet ei saanudki jääda, kui sa sellise pealkirjaga petitsiooni jagasid. Ma ei ole kursis, kas sa ka ise allkirja andsid. Minule tundub see ka pigem ebaausa nokkimisena. Nagu ma aru olen saanud, ta selle vägistamise nalja pärast vabandas? (Kui mitte, siis väga inetu küll temast) Et kas on mõtet siis seda mängu tuua? Sinu krõbedaid väljaütlemisi me kõik teame ja paljude pärast oled ka vabandud. Aga kujutad ette, kui tehtaks petitsioon, et Malluka blogi kinni, sest ta mõnitab värskeid emasid ja sõimab inimesi debiilikuteks nende poliitiliste vaadete pärast?

    Ehk siis, mu pointi see, et olgu see Kivisaar mõne jaoks kui ebameeldiv tahes, mindi asjaga natuke liiale. Niisama tema ütlemisi arutada – palun, aga et lausa petitsioon…

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 17:44

      No aga siis ta võikski vabandada ju, ma ei tea, et ta oleks seda teinud. Ma olen kka vabandanud enda hiteremmede posti pärast :)

      • Reply Britta 7. juuni 2020 at 19:03

        Aga poliitiliste vaadete posti pärast mitte.. kus sõimasid inimesi idiootideks, kuna nad teatud erakonda pooldasid….

        Minul Kivisaare teemaga hetkel häiris näiteks see, et sa kirjutasid alla petitsioonile Kivisaare VALLANDAMISEKS (toetudes nendele teemadele). Vahet pole, et sa ei arva et see juhtuks jne, aga sinu hääl läks vallandamise jaoks.. ja paljud teised, kes lugesid su jagamist, nendel sama teema.
        Ma saan aru, kui selle petitsiooni tõttu oleks tehtud mingi muu liikumine, et Kivisaart otse korrale kutsuda, aga mitte vallandada (ja seda siis põhjalikuma ja aktuaalsema seletusega).

        • Reply Mallu 7. juuni 2020 at 19:15

          No ma siiani ei arva midagi head sellest erakonnast ja ma tean väga paljusid, kes seda alguses toetasid ja antud olukorda eestis nähes on ise ka aru saanud, miks ma neid idiootideks sõimasin :D Selles suhtes, et ma ei tagane oma sõnadest, mul on õigus arvata, et X on idioot ja tal on õigus arvata, et ma eksin. Või on nii hinge läinud, et eluaeg rahulikult magada ei saa, issand, Mallukas arvab, et ma idioot. Ja kui arvangi, mis siis? Paljud arvavad, et ma ka olen, so what :D

          • Britta 7. juuni 2020 at 20:23

            See oli lihtsalt üks postitus, (mis näitena sobis), mis meeles oli, kuna tekitas palju vastukaja tol hetkel. Veel on olnud selliseid ütlemisi, mis on niiöelda unustuste hõlma jäänud ilma otseselt vabdandamata….. noh seda “olin kunagi loll ja arvasin erinevaid veidraid totraid asju ei ole reaalselt nende eest vabandamine vaid lihtsalt seletus, et eluga on edasi mindud ja targemaks saadud, aga konkreetsed asjad lahtiseks siiski jäänud.
            Peamine point tegelt oli ikkagi see, et petitsioon oli ühe asja jaoks -vallandamise, aga hääl anti lihtsalt korrale kutsumise toetuseks (kuigi petitsioonis on konkreetselt välja toodud eesmärk)

          • Britta 7. juuni 2020 at 20:31

            Aga ega ses suhtes.. mis tehtud see tehtud. Lihtsalt üritasin seletada, mis konkreetselt mind selles asjas häiris … mitte, et see nüüd mingi meeletult oluline üldsusele (või ka sulle) oleks, mis mind häirib 😂😂😂

          • Mallu 8. juuni 2020 at 10:47

            Noh, muidugi on sul õigus öelda ja arvata, mis tahad! Vaba maa :D!

      • Reply jah 12. juuni 2020 at 15:17

        Olen nõus Britta kommentaariga – olen su blogi aastaid lugenud, mitte korrapäraselt, aga siiski silma peal hoidnud ja pöialt hoidnud. Kui jutt tuli ühest erakonnast, kelle valija mina ka olen, panid nii selle erakonna kui kõik selle pooldajad väga ühte ja kinnisesse kasti kinni, lahterdasid ära. Pärast seda olin mingis mõttes jõuetu aru saama, et kui inimene reklaamib ennast väga tolerantse ja avatud inimesena, siis ei tohiks ta “teisiti mõtlevaid inimesi” hoobilt hukka mõista. Ennast tolerantseteks ja avatuteks nimetavate inimestega käib tihtipeale kaasa võltstolerantsus – sallitakse nii kaua, kui see on mugav ja kui ollakse objekti või subjekti suhtes samal meelel.
        Mina selle erakonna valijana olen ikkagi MINA, komplekt sajast identiteediosast, mind ei saa defineerida ühe erakonna järgi, panna samasse potti tuhandete teiste valijatega. Meenutab põhikooli, et mina sinuga ühes sööklalauas ei istu, sest su arvamus on selline (ehk sa õõnestad mu imagot).
        Lihtsalt teinekord natuke rohkem süvenemist, mõistmist. Päriselt ka mõistmist, mitte lahmimist.

  • Reply Jaanika 5. juuni 2020 at 16:13

    Ammu märganud, et Eestis rassism vohab ja õelus ning vägivald on pühad. Lapsest saati seda soppa kuulnud. Tugevat närvi Mallu, praegu vaatan lendasid kõik madalad vennad laivi sulle, et saaks kõigest väest oma suurepäraseid teooriaid õigustada. Aga jumal nendega, küll nad ümber õpivad lõpuks kui saavad aru, et need lõppkokkuvõttes jamad argumendid. Seekord on sinul õigus ja mul hea meel, et sa selle eest ei vabanda.

    Enne olen lumehelbeke ja sulan päikese käes ära kui ignorant kes lihtsalt ei taha aru saada, et teised on ka inimesed. Iva on ju selles – nende meelest tumedanahaline või ka lihtsalt naine (peale naisrassisti enda muidugi) lihtsalt oma olemuselt on kehv, mismõttes keegi üritab vastupidist väita, ennekuulmatu. Aga kui veidi kaasa mõelda, siis äkki polegi nii ennekuulmatu. Kivisaare ilkumisest on ammu kopp ees, tal nii suva, arvab, et ta võib misiganes kelbast ajada tagajärgedeta, sest tema on valge mees ju ja kes tema kallal ikka julgeb kobiseda.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 17:45

      Ma siis ka lumehelbeke :D

  • Reply Annika 5. juuni 2020 at 16:11

    Mis muud mul ikka öelda on, kui ainult seda, et ole tugev. 💪👍Sain su mõttest väga hästi aru ja olen sellega nõus. Ei hakka rohkem sel teemal sõna võtma, sest nagu näha selle postitusi all, siis on inimesi, kes lihtsalt sõidavad teistest üle, püüdmata natukenegi mõista teiste öeldut.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 17:45

      Aitäh :)

  • Reply meow 5. juuni 2020 at 14:29

    Saan aru, et Kivisaare vastu tehti petitsioon, kuna ta on korduvalt lolli juttu ajanud ja viimase tõuke andis siis ilmselt kommentaar USAs toimuva kohta. Ma pole rassist, aga reaalselt on USAs toimuv lihtsalt segane vandalism – täpselt nagu meil Pronksööl. Venelastel oli suures osas suva sellest pronksist kärakast, aga nad said lõpuks põhjuse märatseda, lõhkuda, röökida. Samas efekt on suures plaanis ka USAs, lõpuks leidsid põhjuse end välja elada. Mitte, et ma õigustaks kuidagi FLoydi tapmist ja politseivägivald on igati vastuvõetamatu. Sama piinlik oli Borni ja Viinalassi vabandamine, mida põhjendati sekllega, et blackface on solvav. Tõsi, jah? See OLI solvav ajalooliselt, kui seda tehti teatris mustanahaliste mõniotamiseks, aga ma VÄGA kahtlen, et keegi kestas näosaates mustanahalist mõnitavana. Liis LEmsalule pandi jälle polster püksi kui ta tegi Synne Valtrit. Jälle mõnitamine?

    • Reply Brit 5. juuni 2020 at 18:26

      100% nõus!

  • Reply heleriin 5. juuni 2020 at 13:51

    Mallukas vaata ennast, mitte teisi.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 14:19

      Nii? Vaatan? Mis nüüd edasi?

  • Reply Tinkerbell 5. juuni 2020 at 13:10

    Ma ütlen vaid, et õnneks internet on igavene ja need inimeste õelad ja lausa rõvedad kommentaarid jäävad näha pikkadeks aastateks – tulevastele tööpakkujatele jne. Avalda nii palju kui saad neid õudusi, lihtsalt et teised inimesed saaksid näha neid räiged sõnavõtte!

  • Reply Helerin 5. juuni 2020 at 12:58

    Mallukas peaks õnnejunnis olema, et nii mõnigi kohtuasi on olemata. Ei ole ta oma sõnavõttude pärast kõikide ees vabandanud. Sa läheksid võlavanglasse, kui paljud sind solvamise eest kohtusse annaksid. Ei päästaks sind su blogi ka. Sa oled küllalt teisi maha teinud ja neile väga räigelt öelnud, ega ole hilje ka vabandanud. Miks sa üldse solvad teisi, kui pärast pead vabandama? Ei ole sul vaja kõike välja öelda, mida sülg suhu toob, et sa järgmist kohut kaela ei saaks ja siis haletsedes blogis kurdad, ei tea kustkohast ma kohtukulude rahad võtan ja siis kukutakse sulle kohe annetama. Kuidas sa mõistad need inimesed hukka, kui sulle öeldakse, et hiljem maksab see sulle valusalt kätte, et sa siin blogiski oled oma laste pildid üles pannud. Sa ei usu, et see sulle kätte maksab ja irvitad ning ülbitsed kõikidega. Sa käitud tihtipeale nagu pubekas või nagu mingi bipolaarne. Teisi, aga mõistad hukka ja kirjutad alla, nii et pole asjasse süvenenudki. Lähed kõige jamaga kaasa.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 13:16

      Kas ma saan õigesti aru, et kui ma olen kedagi solvanud kunagi, siis ma peakskin edaspidi igasugust solvamist heaks kiitma?

  • Reply Mariine 5. juuni 2020 at 12:16

    Miks mustad on pühamad kui valged? Ja kuhu on jäänud sõnavabadus?
    Ilmselt seda maailmas vohavat rassismi oleks oluliselt vähem, kui ei toimuks massilist migratsiooni, pagulased ei otsiks mõnusamat elu jne. Hiinlane Hiinas ei tekita kelleski rassistlikke mõtteid, hiinlane Prantsusmaal aga küll. Sama ka mustade kohta: kedagi ei häiri must Sudaanis, aga pedaalides siin Bolti ratast, saadavad teda imelikud pilgud.
    Ma ei õigusta rassismi, aga Kivisaarele tehakse küll ülekohut. Ei ole selle petitsiooniga nõus.
    Ja sina, Mariann, milline oleks sinu AUS SEISUKOHT, kui sul ei oleks tumedat sõbrannat.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:24

      Et sa arvad, et ma tegelikult oleks rassist, kui mul ei oleks mustanahalist sõbrannat??

      • Reply Mariine 5. juuni 2020 at 12:45

        Ei arva ausalt, aga sellist postitust vaevalt oleks olnud.

        • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:50

          Ma olen terve elu olnud väga siiralt ja hingega igasuguste vähemuste poolt ja nende naeruvääristamise vastu. Seega olen kindel, et kui see teema oles üles kerkinud siis, kui ma veel Kristinat teadnud poleks, oleksin ma ikka samamoodi reageerinud :)

    • Reply K 5. juuni 2020 at 13:09

      Eestlased otsivad samamoodi välismaalt mõnusamat elu. Massiliselt käiakse Soomes, Rootsis jne. Suhtud nendesse ka sama energiaga? Üsna ebaadekvaatsed argumendid siin.

    • Reply Tinkerbell 5. juuni 2020 at 13:15

      Palun ütle mille kuradi pärast nad on siis sitemad inimesed kui “valged, kollased, latiinod”
      Sa oled üks harimatu inimene ilmselgelt, et üldse küsid miks nad on pühamad? Miks üldse teha vahet nahavärvi pärast???? Volti töötajad on enamus tumeda nahavärvi esindajad, sest meie Eesti inimesed seda tööd pole nõus tegema, neile on see aga lihtne leivateenimise viis ning pole nende jaoks tabu. Lisaks kas sulle tundub, et nende elu on hirmus magus, ükskõik kuhu nad siis immigreerunud on? Tõsiselt ka, mõtle enne, kui midagi räägid üldse!

      • Reply Tinkerbell 5. juuni 2020 at 15:10

        See kommentaar oli Mariinele mõeldud

        • Reply Mariine 5. juuni 2020 at 20:18

          Oot, kes on öelnud, et minul on midagi mustade ja hiinlaste vastu? Ma lihtsalt argumenteerisin miks see võib inimesi häirida. Ja ei meeldi soomlastele ka kalevipojad.

  • Reply O 5. juuni 2020 at 12:11

    Inimesed lihtsalt kardavad, nad näevad, et ühiskond muutub kiusamise ja “lollide naljade” suhtes ebatolerantsemaks ja nad kaitsevad sellega oma eksistentsi, sest küllap nad on ise ka lolli nalja teinud ning tunnevad, et “see ei tee ju kellelegi liiga” ja “ega ma paha pärast” ja “lumehelbekeste ühiskond, midagi ei või enam öelda, kõik solvuvad”. Nojah, ega polegi ju paha pärast, aga kui see kelle kulul nalja tehakse, seda naljakaks ei pea, on tegu pesueht kiusamisega. Seega äkki jätaks siis sellised naljad oma seltskonda ja nelja seina vahele, kus loodetavasti saavad ka kõik aru, et tegelikult on need hea maitse piiri ületanud. Kiusamine pole okei ja ainult kiusajad solvuvad, kui teine kiusaja liistule tõmmatakse, sest keegi ei taha ju ometi tunnistada, et ta kiusaja on. Aga sellistele asjadele peabki tähelepanu juhtima! Hästi tegid!

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:12

      Just!

    • Reply Pille 5. juuni 2020 at 12:22

      Omg, ma hakkan oksele, kui ma järgmine kord kuule sõna ‘lumehelbeke’. Wow, mulle ei meeldi teatud ühiskonna tendentsid ja ma ütlen midagi selle vastu ja siis olen ma kohe selle sildi all??

  • Reply nojah 5. juuni 2020 at 12:01

    aga seda tead, et see george floyd oli korduvalt kinni istunud ning rasedale naisele jalaga äsanud kui ta korterisse sisse tungis? loomulikult politsei tegi valesti, aga tegemist polnud mingi ingliga. ja võiksid arvestada ka sellega, et valgeid inimesi on politsei poolt usa-s iga aasta rohkem maha lastud kui mustanahalisi. Aga ma usun, et sind see tõenäoliselt ei huvita. Isiklikult leian, et see mida sina ka antud juhul teed on ühiskonna lõhestamine mitte parandamine. Loe kasvõi Turay arvamust Postimehest. Mustanahaline ei ole valge inimese ahv kellega oma “head imagot” kasvatada. Ja ma kirjutan seda inimesena kelle elukaaslane on teisest rassist. Ausalt, ära saa selleks vanamutiks, kes üritab kogu aeg teiste eest elada.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:10

      Aga Floyd oli ju enda tegude eest kinni istunud ja 10a möödas sellest. Kas see siis tähendabki, et teda võib ära tappa?

      • Reply nojah 5. juuni 2020 at 12:30

        Nagu ma ütlesin, siis loomulikult politsei ei oleks tohtinud teda ära tappa, aga loe kogu lugu. Ta oli sel hetkel pilves, ta kasutas valeraha ehk siis ta jätkas oma tavapärast elu. Loe ta kriminaalregistrit. See oli üks pidev sekeldus üksteise otsa. Politse Chauvin oli temaga enne koos töötanud. Äkki mingi eelnev konflikt? Pluss Chauvini naine endal ka teisest rassist. Ehk näed ise kui jaburaks see läheb. See muidugi ei tähenda, et selline nagu Chauvin oleks tohtinud politseina töötada. Ilmselgelt olid nad nagu pada ja katel. Meil on ju ka analooge enda ajaloost võtta, kes on ka korduvalt pahuksis seadusega, oma aja ära istunud, aga ühel hetkel on jälle üks pomm. A la see Saaremaa joodik. Kui inimene käib seadusega koguaeg pahuksisse, siis mitu võimalust sa talle anda tahad või tahad olla ise see tema järgmine ohver? Või su lapsed? Või Kardo? Või keegi su lähedane? Rõhutan, politseil ei olnud õigust teda tappa, aga see ei pruukinud olla rassikuritegu, sest nagu näed, politsei enda naine teisest rassist, nad olid enne koos töötanud, valgeid saab politsei poolt rohkem surma usas kui mustanahalisi. Mu elukaaslasel on alati piinlik selliste olukordade puhul, sest ühed tahavad väga haletseda, aga teised leiavad, et ta on mingi eristaatuses. Vale, ta tahab elada rahulikku oma elu, võrdset, ilma, et keegi tuleks teda KAITSMA. Pikk jutt, sitt jutt, aga ehk saad ka minu poindist aru.

        • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:31

          Ma saan sinu poindist aru küll, jah.

      • Reply MP 5. juuni 2020 at 12:47

        Teda ei tapetud ju nende 10 aasta taguste asjade pärast! Seal oli tegu valerahaga maksmises ja mis seal veel kõik oli ja asi kulmineerus kahjuks tolle mehe surmaga. Politsei muidugi käitus valesti ka minu arust ja oleks võinud ja saanud teisiti käituda, kuna too mees palus politseid, et ta ei saa hingata ning politsei oleks võinud leebemalt suhtuda ja oma põlve ta kaelalt ära võtta või siis üldse mitte nii jõuga peale suruda. Kas oli oht olemas, et too mees hakkab vastu uuesti? Ei tea. Mina pole politseinik, mind seal kohapeal ei olnud, et ei oska
        hinnanguid anda, et kas oli siis oht olemas, et hakkab uuesti vastu ja on kindlasti vaja tugevalt kaela peale suruda või ei. Samas saan nagu politseist ka aru, et nad teevad oma tööd ja nad ongi seal karmimad? ja peavadki olema?, kuigi seda käitumist too inimese suhtes politsei poolt ma ka heaks ei kiida. Oleks saanud selle intsidendi teisiti lahendada, aga läks nii nagu läks.

        • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:48

          Noh, point ikka hetkel selles, et politsei käitus ju valesti. Nemad ei teadnud tol hetkel selle mehe tausta – oli vaid relvitu mees, kes ei olnud vägivaldne ja ütles, et ta ei saa hingata…

          • Pp 5. juuni 2020 at 15:53

            Nii palju kui ma sellest teemast aru olen saanud ei ole probleemiks niivõrd see, et mustanahalisi tapetakse (mitte, et see probleem poleks, aga tõesti seda juhtub ka valgetega), vaid suurem probleem on see, et kui politsei on oma võimu kurvitarvitanud siis võiks ja peaks sellele järgnema ka karistus. Praegusel hetkel aga pidid inimesed mitu päeva enne protestima kui antud politseiniku vastu üldse süüdistus esitati. Kui valge maha lastakse ebaõiglaselt järgneb sellele koheselt politseiniku töölt vabastamine ja halvemal juhul ka mõrva süüdistus. Floyd i tapnud politseinikule ei tehtud selle peale midagi, vot see pole minu arvates normaalne. Selline suhtumine näitab, et mustanahaliste elud justkui ei loeks midagi. Ennetades edasisi kommentaar siis selliseid juhtumeid on mitmeid ja mitmeid, kus võimu väärkasutanud politseinikule ei järgne karistust kuna ohvriks oli mustanahaline.

      • Reply A. 5. juuni 2020 at 15:43

        A Kivisaare vägistamise “nali” oli kuus aastat tagasi ja ta siis vabandas sellepärast, kas siis nüüd on õige hetk ta sellepärast uuesti maatasa teha? Rassismi osa on ikka väga pastakst välja imetud probleem.
        Kindlasti oled ka sina minevikus oma sõnadega kellelegi liiga teinud ja väga vale oleks seda nüüd hakata sulle nina alla hõõruma. Praegu oled sina suurem bully kui kivisaar.
        Aga nagu öeldakse siis #topeltstandardid.

        • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 17:46

          Et ma olen ka liiga teinud = kui näen ülekohut, pean vait olema ja kaasa ilkuma, sest ma ju ka olen öelnud kunagi. Nüüd ei tohi mul kunagi kellegi kaitseks midagi öelda olla? :)

  • Reply Triin 5. juuni 2020 at 11:55

    Kivisaar on vabandanud oma vägistamisnalja eest. Suht kohatu on hetkel seda välja tuua. Teisalt vôiks hoopis probleemi tuumani minna ja paluda ÕSis teha märge, et n-sõna pole ilus kasutada. Samuti kasutatakse ka palju lühendit KKK (korduma kippuvad küsimused) riigitasandil, mis samuti on solvav. Tegelege päris probleemidega, mitte ärgem jagagem kontektist välja rebituid sõnu. Mul nii kahju, et eestlased peavad selliste teemade pärast tülli minema.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:01

      Sinu soovitused on ju väga head ja need probleemid kindlasti vajavad ka lahendust.

  • Reply Mari 5. juuni 2020 at 11:53

    Ma julgesin mõnda aega tagasi postistada meie armassse Nõmme gruppi küsimuse, et kus oleks võimalik ohutult passipilti teha kuna kõik kaubanduskeskused olid siis ju veel kinni. Ma sain 11 vastust, millest ainult 2 vastasid mu küsimusele. Ülejäänud pidasid paremaks viidata, et miks ma kodus ise ei tee seda pilti kuna iga loll saab hakkama ja teine pool teavitas mind sellest, et miks ma PPA fotoputkas pilti teha ei lase. Mujal tehtud pildiga ei pidavat dokumenti saamagi. Olgu siis öeldud, et dokumendi taotlemisest polnud postituses juttugi. Üldiselt ma olen lihtsalt loobunud üldse igasugustest postitustest gruppides või mujal internetist sest elukutselised tujurikkujad on umbes poole sekundiga kohal, et midagi negatiivset öelda. Aiandusgrupis käis vaidluse selle üle, et miks julges üks postitaja oma kasvuhoonesse laudpõrandad panna ja taimed pottidesse istutatada. Nii see hoone kasvuhoone nimetust küll kanda ei saa ja pealegi pidavad see esimese suurema lumega kokku ka veel kukkuma. Sõimata saamiseks piisab ikka väga vähesest kahjuks.

  • Reply Kel 5. juuni 2020 at 11:40

    Miks mind närvi ajavad need, kes selles kõiges halba ei näe, ja surkavad sõnaga “lumehelbekeste” probleem plaplapla, vastus on mul sellele küsimusele teada: sest õnneks saab enda ümber valida inimesi, kellega sul on sama maailmavaade, aga kahjuks ei saa valida teisi inimesi eksisteerima siia maailma koos meiega. Nagu sa ütlesid, et ei mahu pähe kuidas saab nii raske olla aktsepteeritav teiste suhtes?! Kas asi on kasvatuses? Vanemad kodus nõukaaja rassistid, nüüd võsukesed ka ossid, kes taguvad teistsuguseid, ja nende osside naised, kes skyplussi kuulavad? Ma ei tea ja ei tea kas tahangi mõista, sest armastada on palju ilusam siin maailmas, kui pidevalt viha täis olla.
    Ole hoitud mallu 🙏🏼

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:42

      laav juu!

    • Reply Heh 5. juuni 2020 at 12:16

      Ise oled ka ju viha täis, et kõik inimesed ei mõtle nii nagu sina. KATASTROOF! Ja sinu lahendus on suhelda ainult nendega, kes mõtlevad nagu sina:)) Aga selline ongi vaba ühiskonna mõte, et inimesed saavad mõelda ja arvata nii nagu tahavad – sõna on vaba. Või on see ainult ühe grupi priviligeeritud õigus? Need, kes sinu arvamausega ei nõustu on rassistid, vägistajad, ekreiit vms neljas, viies “silt”, mida me kleebimine inimestele nende arvamuse eest et diskussioon eos tappa ja oma kaevikutesse sukelduda. Kuidas muuta ühiskonda paremaks ja hoolivamaks tegelikult? Vastus: proovida leida ühist keelt ka keerulistel ja polariseerivatel teemadel ja ka nendega, kellega sa esmapilgul ei nõustu… ja seda ei saa teha kaevikus vaid tuleb proovida mõista ka teiste seisukohti (ja mitte neid halvustades, nende vanemaid vms halvustades “vanemad nõukaaja rassistid” – kas nii teiste kohta halvasti öeldes saad üldse olla mingi moraalijünger?) ning proovida oma kaasmaalasi include’da pigem kui exclude’da. Seega kõik social justice warrior’id proovige mitte oma egiidi all teisi kodanikke alavääristada:)

      • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 12:23

        Ma ju proovin inimestest aru saada ja suhelda, kus ma olen kedagi sõimanud vägistajaks jne? Ma olen olnud igati viisakas ja oma arvamuse avaldamine ei ole siin keelatud!

  • Reply Mia 5. juuni 2020 at 11:35

    Palju õnne pulmaaastapäevaks! Suur pidu oli ju plaanis? Mis sellest mõttest sai? :)

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:38

      koroona sai

  • Reply MK 5. juuni 2020 at 11:17

    Super äge, et sa ikka kirjutad teemadel, mis inimestel vere keema ajab! Hea on see, et kõik need, kes ründavad ja sõimavad ning kobisevad, et puhka jalga ja iga asja peale ei maksa solvuda, solvuvad hinge põhjani mingi postituse/petitsiooni peale, mis kellestki võõrast ja võõra tegudest…ja nii iga teema peale, kui julgetakse kellegi tegudes või sõnades kahelda, kari võõraid inimesi asuvad kaitsepositsioonile rünnates kõiki, kes vähegi midagi ütelda julgevad. Ja millegi pärast joostakse tormi kaitsma negatiivse alatooniga asju. “Meil on sõnavabadus, ma võin kõiki sõimata, aga sa ei tohi kellegi kaitseks sõna võtta, sest see ei sobi minu ignorantse maailmavaatega!” Nii võib kokku võtta selle teema. Aga jõudu kogu selle jamaga diilimiseks!

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:26

      haha, nii on!

  • Reply Marie 5. juuni 2020 at 11:17

    Ma peaksin olema isiklikult haavatud tema öeldust, aga no kurat, ei ole. Mind on vägistatud, aga ausõna see temapoolne sõnavõtt jättis täiesti külmaks. Ei teinud haiget, ei teinud kurvaks. Eks raske on sellises uudses netiühiskonnas laveerida, et koguaeg oled võinud oma mõtteid filtreerimata avaldada, kuid nüüd järsku canceldatakse sind puhtalt sinu (ligadilogadi) arvamuse pärast ära. Vahest kuulan teda, vahest mitte. Aga ma ei suuda ega saagi olla häiritud iga jumala asja pärast, mida üks või teine inimene ütleb. Ühest kõrvast sisse, teisest välja. Teised võiksid ka vahelduseks seda “ma ei lase end pisiasjadest häirida” värki proovida, palju lihtsam on elada ja suurt pilti näha. Ei näe põhjust tema vallandamiseks ja see petitsioon.. naljanumber.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:27

      Esiteks, mul on väga kahju, et sinuga midagi nii jubedat on toimunud. Paraku on nii, et inimesed on erinevad. Sina tundud pigems eda tüüpi, kes on endale ehitanud ümber nn katsekihi ja ei lasegi ennast haavata sellisel jutul, aga see ei tee ju seda siiski okeiks. Väga paljud inimesed muutuvad peale vägistamist suitsiidseks jne, sellise tooniga raadionaljad võivad kahjuks olla viimaseks lükkeks.

      • Reply Marie 5. juuni 2020 at 17:03

        Kindlasti see ei ole okei, aga ma saan hästi aru, kust need äpardused tulevad. Praegu ongi lihtsalt selline ajajärk, kus iga väljaöeldud asi igal juhul teeb kellelegi haiget ning järge pidada polegi enam võimalik. Samas vabandama peaks ikka. Teisalt, see ei tähenda, et peaks hakkama vanu asju (mille eest on juba vabandatud) välja kaevama ja puhuma üles teoreetilist* probleemi. Ehk siis panna talle pahaks midagi (suitsiid, ekstreemne, aga okei), mis pole juhtunud, mis ei pruugi kunagi juhtuda, aga mis kunagi võib-olla võib juhtuda. Ma ei ole ta fänn ega kaitsja, aga erapooletu pilk näeb seda teemat järjekordse pseudoprobleemina, mis aeti käima lihtsalt selleks, et mingigi probleem oleks. Kokkuvõtteks ma loodan, et ta jätkab oma tööd, kuid siiski vabandab.

        • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 17:43

          No mina loodam sama kokkuvõtet :)

  • Reply Liisu 5. juuni 2020 at 11:10

    Kuulan ise sky + harva. Teinekord hommikuti käibki. Ja nendel kordadel on aru saada, et Kivisaare need naljad ja arusaamad asjadest ongi väga teistmoodi. Päris ausalt on ta isegi natuke sarnane sinuga. Või on alguse aastate sinuga sellevahega, et sina oledki pidanud muutuma ja mingeid filtreid kasutama. Siis tema seda teinud ei ole ongi see kes on ja ütleb seda mis mõtleb, teinekord päris koledasti. Ja samas suudab ta ajada ka väga normaalset ja arusaadavat ja toredat juttu. Et neid kahltase väärtusega nalju on Kivisaarel enam kui küll aga siiani pole keegi teda minema ajanud juu siis sobib?
    Mis puutub nüüd sellesse millest teema pihta hakkas üldse see mustanahalise teema. Siis ma kuulasin selle jutu läbi ja jäin mõtlema, et kuidas ta kedagi solvas? Ta esitas ise küsimuse “Kas ta oli mingi pätt?” või miks nii tehti. Minul oli esimene küsimus sama kui kuulsin, et mingi teema läks lahti. Jah ma ei kasutanud sõna pätt aga uurisin kas ta enne ka midagi tegi või lasti lihtsal niisama naljaviluks maha. See on see sõnade ja lausete endale sobivas kontekstist välja toomine ja väänamine. Seda vägistamise lugu ma ei oska kommenteerida, pole ise kuulnud ja kellegi teise väljatoodud jutupõhjal ma ei julge ühtegi silti külge panna. Mulle alati meeldib uurida asja tausta ja alles siis teha omad järeldused, seejärel päris tihti ka kõik enda teada hoida.

  • Reply S 5. juuni 2020 at 11:04

    Mulle absoluutselt ei meeldi facebookis sõna võtta, seega avaldan oma arvamuse nüüd. Ma olen nõus, et ta tihti läheb üle piiri ja ütleb asju mõtlematult ja on väga palju kordi, kus ma temaga nõus ei ole, aga just selle tõttu ta mulle meeldibki ja see on ka põhjus miks mulle meeldid Sina. See vägistamis”nali” millele sa nii kohutavalt rõhud oli KUUS AASTAT tagasi.
    Ja see teine teema on nii lollilt ülepaisutatud, seal ei ole reaalselt kübetki rassismi. Küsis, et kas must mees oli pätt (ET TEADA SAADA MIKS TA POLITSEI KÄES OLI) mitte ei väitnud et, aa ta oli must, seega pätt. Mind ajaski see eile nii tohutult närvi just seetõttu, et ENAMUS kes panid allkirja kirjutasidki juurde aa ma muidu ei kuula, aga jaa ütles jah nõmedalt. Kuigi see oligi nii tohutult kontekstist välja kisutud laused millele üritati lihtsalt mingit rassimi külge pookida, sest noh see on ju hetkel teema. Ja see miks mingi kuus aastat tagasi öeldud lause praegu teema on, ei saa ma üldse aru.

    Kui kisaks keegi tumedanahaline, kes sai haiget tema jutust või keegi vägistamisohver kes kuus aastat tagasi nii hullult solvus, siis saaksin aru, aga millegi pärast kisavad absoluutselt kõik teised.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:09

      Aga kui see oli kuus aastat tagasi, siis miks ta ei ütlegi, et vana asi, palun vabandust, ei mõelnud nii. Ja see, kes “kisab” kas ta peabki siis ütlema kommentaarides, et tere, mind on vägistatud, mul oli paha lugeda seda? Muidu on ta see “keegi teine”?

      • Reply S 5. juuni 2020 at 11:18

        Aga kas on kindel, et ta ei ole seda teinud? Tal on varemgi olnud olukordi, kus ta on vabandanud oma sõnavõttude pärast, mis on läinud üle piiri. Või mingi “nali” mis ei ole välja kukkunud nii nagu pidi. Ma lihtsalt arvan, et igast sitasti väljakukkunud naljast ei pea kohe kinni haarama ja petitsioone tegema (mitte, et sina oleksid teinud :D).

        • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:26

          eile lugesin tema tagasisidet, mille point oli, et ah, kontekstist välja imetud ja üle paisutatud.

          • S 5. juuni 2020 at 11:29

            See oli ju selle hetkel toimunud teema kohta, vähemalt mina sain nii aru. Ma ei tea kuidas keegi isegi leidsin 6 aastat tagasi öeldud laused, kas oli kuskil märkmikusse kirjutatud, et juhul kui vaja läheb või kuulas kõik järgi või :D

          • Mallu 5. juuni 2020 at 11:31

            ma ei tea, aga ta ju rääkis üldiselt petitsioonist, mitte vaid rassismi värgist.

  • Reply Kertu 5. juuni 2020 at 11:04

    Ründama asuvad ilmselt need, kes on kogu aeg ka ise selliseid nalju teinud ning pole siiani mõistnud, et see võiks vale olla. Okei, osa sellistest inimestest saavad aru ja teevad oma edaspidises käitumises korrektuure, teine osa aga tunneb, et nende vabadust piiratakse ja asub igaks juhuks ennast kaitsma kõiki teisitimõtlejaid rünnates. See on väga inimlik käitumine ja kahjuks sattusid sina seekord selle rünnaku sihtmärgiks.
    Konkreetselt Kivisaare osas – ta teeb tihti ebasobivaid või kahtlaseid nalju, pole minu maitse ja ei kuula teda. Vägistamise kohta nalja tegemine on aga ääretult tundetu ja kohatu, tehku seda saunas oma sõpradega. Aga selle rasssiteema kohta pikemat teksti lugedes ma ei leidnud, et ta oleks mustanahalisi otseselt rünnanud. Aga küllap jah, kuna ma ise olen priviligeeritud valge, siis ma ei pruugi mõista.

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 11:10

      Võib olla jah, aga kui keegi nüüd edaspdi mõtleb, et kas tasuks teha või mitte, siis on ju juba hästi!

  • Reply Sireli 5. juuni 2020 at 10:47

    Minu arvates on Kivisaare jutt 50% ajast ebameeldiv ja matslik, pluss ta on mingi mega solvukott. Teised hommikuprogrammi tegijad on toredad, sellepärast ka seda kuulan kui parasjagu autoga sõidan. Kivisaart võiks küll korrale kutsuda. Ma ei saa aru, kuidas nii paljud inimesed teda tulihingeliselt kaitsema hakkasid, kas nende arust on selline solvav jutt okei? Meenutab teatud erakonna pooldajaid…

    • Reply Mallu 5. juuni 2020 at 10:51

      Ma ei teadnud ka ise, et tal niiii suur fännibaas on, aga samas noh, las olla siis :D