KURB ON OLLA

viitsid, anna raha?

3. mai 2017

Eile sain postkasti kirja, kus üks naine palus abi. Kirjutaski ausalt ja siiralt, et kuidagi nii läinud, et lastele pole midagi lauale panna, kapid tühjad ja et kas ma saaksin natukene raha laenuks anda või kasvõi postiga süüa saata. Kuna mul pole elusees viitsimist kuskile postiga ma ei tea mida saata, siis küsisingi konto nr ja kandsin sinna 50€. Ta ise summat ei nimetanud, ütles, et kannaks palju “süda lubab”. Eeldasin, et no kuni palgapäevani peaks välja vedama küll (eeldusel, et enamikel on ju palgapäev 10da paiku). Inimene oli väga tänulik ja uuris, et kas mul on kindel kuupäev, millal ma raha tagasi tahan, või võib ta lihtsalt siis kanda kui parasjagu saab.

Kuna see ei ole esimene kord mu lugejal mingit laenu küsida, siis ma tean väga hästi, et ma suure tõenäosusega naguii seda kunagi tagasi ei saa, seega ma isegi ei vastanud sellele kirjale. Ei tee see 50€ mind vaesemaks ega rikkamaks ja kui inimene juba ütleb, et lastele pole süüa anda, siis ma, loll, olen nagunii kohe haleda meelega ja no ikka annan, eks. Andku ta siis see kunagi tagasi või mitte, lihtsam on eeldada kohe, et mitte.

Täna sain kirja:

Pöördun taas sinu poole. Ostsin eilse raha eest külmkapi täis ja kuivaineid palju, et kuu lõpuni vastu peaks! ( palgapäevani )
Kãisin nuud lapsega arsti, nii mul kui lapsel avastati angiin. Laps ise on 6 aastane.  Kirjutati rohud, mis välja vaja osta aga rahakoti vahel on eilsest alles jäänud 4 eurot. Kirjutati nii mulle rohud kui ka pisikesele. Iga su abi on teretulnud, samale kontole, mis eile.  Olen sulle südamest tänulik kui saad aidata ja luban et võlgu ei j22. Ja kui terveks saame siiz kindlasti postitan sellest kuskile, et mallukas armas p22stis meie elukesed! Mitte ei kirjuta kuidagimoodi et rahaliselt aitasid, see oleks imelik. Aga kitjuta mulle kui saad aidata, olen lapsega arsti juurest tulemas, saaks ka kohe apteegist siis labi joosta et ei peaks hiljem temaga 6ue minema. P2ikest ja kõige paremat teile! Marile ja lendele kallid musid! Kindlasti tuleme ka mingiaeg pildistama:)  Ole sa südamest tänatud kallis Mariann!

Ma lihtsalt olin nagu… misasja, tegelikult ka või? Jumala ausalt oli mul eile kontol 120€ millest 50 talle kandsin. Mis kuradi rahavabrik ma siis olen. Aga teisest küljest on nagu kahju ka, et issand, äkki nüüd lapsel jäävadki minu pärast rohud saamata? Palju üldse sellised rohud maksavad? Aga rohkem oli selline tunne, et üks leidis nüüd lolli, kes talle lihtsalt raha jagab. Ma ei tea, mis rikkuri mulje ma jätnud olen, aga päris ausalt ma ei ole nii rikas, et iga päev erinevate inimeste eluprobleemide lahendamiseks raha saata. Ütlesin talle ka, et see teist korda raha küsimine on juba väga kahtlane ja natukene nahhaalne.

Kindlasti ei ole nii. Väärtustan seda väga ja olen sulle väga tänulik, lihtsalt ise olin loll et taas sulle kirjutasin niimoodi. Aga lootsin et saad ehk aidata aga pole hullu kui ei saa. Olen tänulik eilse abi eest ja loodan et leian selle raha rohtude jaoks kuskilt. Oled parim inimene keda tean! Aga eks haigus ei hüüa tulles. Olen alati hakkama saanud, seekord on raske lihtsalt olnud kahjuks. Ja lootsin et ehk saad aidata viimast korda nende rohtude rahadega. Ja ilmselgelt ei oleks ma enam küsinud, see oleks juba inetu olnud.  

Ma ei vastanud midagi. Natukese aja pärast tuli uus kiri.

Anna tõesti andeks. Ja pole hullu kui sa aidata ei saa. Proovin miskit välja mõelda.

Ma ei vastanud ikka midagi (sest ma tegin tööd, et noh… raha teenida).

Kas ei saa siis? Pole sinupoolset abi loota? Kui ei siis pean kähku muud välja mõtlema sest ravi on kohe peale vaja. Päikest!

Samal ajal, kui mina ikka veel rahulikult tööd tegin, tuli ka kolmas kiri:

Kas sul pole võimalik 20 euroga ka aidata siis?

tumblr_n5qc30vki81spnc0yo1_500-9150346

Nagu päriselt, iga järgmist kirja lugedes tekkis mulle tunne, et ma olen üldse loll, et ma neile midagi kandsin. Reaalselt nagu tekib veits tunne, et ei olnud seal ehk midagi nii kehvad lood majas või laps angiinis. Aga äkki on? Ühesõnaga, ma ei tea, natsa imelik ja tekitas sellise sita tunde, nagu ma oleks megalt ülli saanud ja ma oleks võinud selle raha anda hoopis kellelegi, kellele seda tunduvalt rohkem vaja oleks.

Mhh..

Loe ka neid postitusi!

156 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Vasta Mallu, anna raha kuule! | Mallukas Mallukas % % 24. august 2021 at 10:52

    […] palasid, kus siinpool ekraani istuvat lolli üht ja teist pidi nööritud on. No näiteks SEE näide kunagisest ajast. Aga eks neid näited on veel olnud, mul lihtsalt endal ka piinlik olnud […]

  • Avatar
    Vasta Tiina 10. september 2018 at 12:12

    Wow.. Ma ei oska muud tarka sellise asja peale öelda,sellisele inimesele peaks seda ÄKKI LÄHEB VAJA meetodit tutvustama,noh näiteks ma ostsin terve hunniku rohte lapsele kappi,kurgu spreid,palaviku jamad,köha,nohu,tuulerõugete vastu,põletuste jne,ostsin,kuigi sel hetkel oli ta jumala terve,ET ÄKKI LÄHEB VAJA. 3 kuud hiljem,just see kuradima kuulõpp,sai aiast tati pisiku ja jäigi öösel haigeks ja minu äkki varutud rohud teenisid end ära.

  • Avatar
    Vasta Issarist 5. mai 2017 at 15:23

    Naljakas, kuidas tal iga järgmise kirjaga see ortograafia paranes.
    Lõhnab väljamõeldise järgi.

  • Avatar
    Vasta Salme-Marta 4. mai 2017 at 18:04

    Ah, ära tekita niukstest asjadest omale painajat. Mis ei sobi, sellele ära lihtsalt reageeri.
    Ega ma pole ka kõige targem olnd. Kes viitsib seda jahvatust lugeda, siis olgelahked:
    Aastaid tagasi ma komistasin noh….sotsiaalmeedia vahendusel, ühe oma väikelinna nn. abivajaja otsa. Kuigi ma pole ise ka miskit rikas ega midagi, mul on endal kolm last ja siis olid needki kõik väikesed veel. Novot, aga mõtsin siis, et ahperrse kah, proovin ühenduda ja midagi organiseerida talle. Meilivärgi abil suhtlesime. Pudistas alguses oma haigest lapsest, et see olla alatoitluses, nii hullus, et pole jõudu isegi koolis käia ja ise ta on tööta ja mees on tööta ja kõik on nii kurbkurbkurb. Noh, okkkei. Mina, hea inimene, panin…see oli eesti krooni ajal, mingi ilge kilekotitäie säästumarketi-kraami kokku ja läksin siis kohale. Elas meie linnakese suurrrajoonis. Otsisin majanumbri üles ja veeresin ukse alla. Et olime aja täpselt kokku leppinud(sest ega ma ei hakka ju võõrastele oma numbrit kah jagama ju!), siis sellest pidas hädaline kinni. Uksest veeres välja pesuehtne paks ja laialivalguv mustlasvereline moor, kes haaras abivalmilt mu kilekoti ja…läinud ta oligi! Mina ei saanud paar päeva magada. Mõtlesin, et olen üks imelik loll v.tt, kes võinuks selle raha eest oma lastele midagi head osta kasvõi. Minu kujutlusvõime liikus sinnani, kuidas mustlasmutt läks oma haisvasse korterisse, lasi headparematvärskemat omale keresse, lõi ehk suitsugi ette ja hakkas usinalt järgmist palvekirja koostama.

    • Avatar
      Vasta oska öelda ei 6. mai 2017 at 18:42

      Kuidagi tuttav jutt tuleb ette. Ei tea kas see oli sama tegelane, kellele minagi raha saatsin ja kes alguses reklaamis ennast “näljarotina”, kuid kui raha oli käes, siis oli juba “naljarott”. Olen veel mõnda aidanud, sest südames on neist hale hakanud. Ühele saatsin ka kena summakese, hiljem tuli välja et tuttava tuttav teadis teda ja mainis mulle, et sellel tädil läheb ju kõik raha kõrist alla. Kolmandale saatsin ja lootsin aitähki vastutasuks saada, kuid mida ei tulnud seda ei tulnud. Peale selle mõtlesin et oma rahakotirauad tuleb kenasti kinni hoida. Esmalt arvadki inimestest head, kuid hiljem saad aru et kasutatakse julmalt ära. Kui tal arst diagnoosis järgmine päev nii tal endal kui ka lapsel angiini, siis pidi tal juba sama päev kurk valutama ning loll eit, kui raiskas kogu raha ära teades et järgmine päev minnakse arsti juurde.

  • Avatar
    Vasta Andrea 4. mai 2017 at 11:26

    Arvan jäta see asi sinnapaika. Polegi ehk mõtet hakata uurima, et kes või mis ja kuidas saaks rohtusid neile jne. Käitumismuster on sulile omane: aita mind ja siis aita veel ja kui sa ei aiata, siis tunne ennast süüdi. See on manipuleerimine. Meie oleme lapsega kodus haiged ja õnnetud ega saa kuidagi abi, meie ei oska ennast ise aidata, üksnes Mallukas saaks meid aidata, aga näed Mallukas ei aita, vaid kõhkleb.

    Mõelge kui palju muid viise ja võimalusi on inimesel käitumiseks, aga tema valib just selle viisi. Et heategija mõtleks ja kahtleks ja et süümepiinast vabaneda saadab lõpuks ikkagi raha.

    Unustage see asi ära, et ei pea rohkem oma aega, energiat ja raha sellele kulutama.

  • Avatar
    Vasta Ahto 4. mai 2017 at 09:16

    See ilmselt sama inimene kes küsis ka fb igalpool samamoodi raha eile.

  • Avatar
    Vasta Melani 4. mai 2017 at 08:33

    Tule taevas appi, nüüd need teised staarkerjajad on teinud blogis postituse selle teema kohta. Mallukas süüdi, et raha kandis ja miks ta ometi juurde veel ei kandnud. Anna abi. Mina Malluka asemel vastaks neile ja paneks suu korralikult kinni, need on ikka päris haiged inimesed. Ole Mallu tubli!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 4. mai 2017 at 09:22

      Ei tea, millest sa räägid

      • Avatar
        Vasta Melani 4. mai 2017 at 10:44

        Tähismaad

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 4. mai 2017 at 10:57

          Ahsoo.

          • Avatar
            Melani 4. mai 2017 at 11:06

            Ma loen nende blogi aegajalt, tõestamaks enda jaoks seda, et ma olen erinevalt nendest normaaalne inimene. Esimeses kommentaaris kaitsti Sind korralikult ja paluti neil endil peeglisse vaadata, aga otseloomulikult see kommentaar kustutati üsna pea.

  • Avatar
    Vasta Riine 4. mai 2017 at 07:23

    Mulle meeldib su mõtteviis, et esmalt arvad ikka inimesest head ja eeldad, et ta on tõesti hädas. Teisest küljest isegi, kui nii on, siis paraku ei saa üks tavalise sissetulekuga inimene kõiki hädalisi aidata. Nagu uuringud näitavad on Eestis väga palju inimesi, kes tulenevalt madalast palgast elavadki palgapäevast palgapäevani ja ettenägematuteks kuludeks raha kõrvale panna lihtsalt ei saa. Kindlasti on ka neid, kes ei suuda oma kulusid kõige paremini planeerida või vaevlevad mõne sõltuvuse käes, kuid esmatähtis on, et lapsed ei kannataks. Kui olukord on selline, et ohus on laste tervis ja heaolu tuleks pöörduda kohaliku omavalitsuse sotsiaaltöötaja poole, kui ei julge vaata KOV-i koduleheküljelt, milliseid ühekordseid toetusi on sellisel puhul võimalik taotleda. Avalduse saab tänapäeval täita arvutis ja saata digiallkirjastatult. Kodutunnet vaadates on üsna selge, et loos mainitud mured on päriselt paljudel peredel aga nad ei tea/ei oska õigest kohast abi küsida.
    Võib olla oleks vaja kirjutada üks lugu kõigile vaesusriskis peredele, kes igakuise sotsiaaltoetuse saamiseks ei kvalifitseeru, kuid võivad teatud juhtudel abi vajada. Võiks ju ülesloetleda kõik riiklikud ja vabatahtlike organisatsioonide võimalused (kontaktidega), kes abi osutavad.

  • Avatar
    Vasta Johhi 3. mai 2017 at 21:23

    No paistab, et telekas ikka antud inimesel kodus on, nägi Kolmeraudse ära ja pirnike läks põlema.
    Kahju, sest seesugused inimesed õõnestavad tõeliste abivajajate palveid. Veidike sarnane ka Tulevi loole, kus rahateenimise ja ehk ka tähelepanu eesmärgil keeras jõhkralt vindi üle. See ajas mind isiklikult keema, sest olen sama asjaga kokku puutunud ning eriti räme on, kui reaalsetele abivajajatele öeldakse “Noh, mis sa eit ise provotseerid, mängid Tulevit vä?”

  • Avatar
    Vasta mai 3. mai 2017 at 20:20

    Minu juurde tuli Solarises üks väike poiss (ca 1-2 klass) ja küsis kas saan 2 eurot talle anda. Vennal olevat täna sünnipäev ja tal on 2 euri puudu, et mänguasja poest kingitus talle osta.
    Mõtlesin, et olen kaval ja ütlesin, et ma lähen temaga koos poodi ja annan müüja kätte selle 2 euri.
    Poiss oligi kohe nõus ja otsejoones läksime Solarise mänguasjade poodi. Teadis täpselt millise riiuli juurde minna, võttis mänguasja ja viis kassasse… andsin siis oma 2 euri ka sinna juurde ja mõtlesin, et tegelikult ju armas, et näe tahtis vennale kingitust ja nüüd saigi 🙂 Jess, tegin heateo.

    Kolm päeva hiljem kõndisin Solarisest mööda ja täiesti juhuslikult sattusin peale, kui poiss vaatas suurte silmadega ühele suitsu tegevale kutile otsa ja ütles “…… 2 euri, sest mu vennal on sünnipäev täna…..”

    Ma suures hämmingus ei osanud reageerida ja kõndisin lihtsalt edasi. Äkki oleks pidanud minema ja viisakalt küsima, et mitu venda poisil on 😀

  • Avatar
    Vasta L 3. mai 2017 at 18:00

    Küsi isikukoodi ja ütle, et võid ise rohud välja osta, ainus variant aidata kui tõesti abi vajaja.

  • Avatar
    Vasta Katrin 3. mai 2017 at 17:53

    Tglt nagu mul laps angiinis olnud ja need rohud on retsepti alusel ja maksavad 1.30 eur. Lastele 90% soodustus haigekassa poolt. Nii et kui tal 4 eurot järgi oli oleks ta lausa 3karpi neid rohtusid saand. Nii et ära tunne ennast halvasti. Eks ta sulle mingit mulli ajas…

    • Avatar
      Vasta Kahe lapse ema! 3. mai 2017 at 19:37

      100% on lastel kuni 4a saamiseni(1.27/1.28 on retsepti hind). Edasi on nt ainult ab 10€.
      Aga teema on küll kahtlane jah. Sa ju näed,et laps on haige,kas oleks olnud siis raske 20€ järgmiseks päevaks jätta. No ma ei tea…

      • Avatar
        Vasta H 4. mai 2017 at 00:04

        Täpselt, juhul kui on nii tõsine rahamure (otsapidi oma lapsepõlvele mõeldes), siis olles vähegi töötava mõtlemisega inimene, ei löö sa seda 50€ kohe laiaks vaid planeerid veidi, kuna sellises olukorras on see VÄGA suur summa.
        Suht nahaalne rahapommimine tõesti – ja väga hea, et selle postituse tegid, õpetuseks nii heasoovlikele aitajatele kui ka õnneotsijatele. Ja muidugi ei tähenda, et enam kunagi kedagi aidata ei tohiks. Lihtsalt õpetuseks analoogsetele “äriideega” inimestele, et ei lähe läbi mingi selline äge skeem.

  • Avatar
    Vasta väga väga naine 3. mai 2017 at 17:40

    Äre põe!
    Tegid mis tegid, nii on tehtud, mis tema teeb, on tema asi.

  • Avatar
    Vasta eneliis 3. mai 2017 at 17:31

    Võib-olla mees vaatas, et raha sai kergesti, ja käskis naisel uuesti küsida. Kui sa mehe kontole kandsid, siis on ilmselt mees nende kirjad taga.

  • Avatar
    Vasta Liisbett blogib 3. mai 2017 at 17:17

    Mul kunagi Nupsu aegadest jäi üks naine facebooki sõbralisti. Ma polnud temaga ligi 5 aastat suhelnud, kui ta mulle korraga kirjutas, et ta on kahe lapsega toidupoes ja tal hädasti abi vaja. Et ehk saaks 50€ laenata, mehe ülekanne ei olevat läbi tulnud. Avastasin alles mitu mitu tundi hiljem selle ning huvi pärast küsisin, et kas sai poest lastega minema ning uuesti tuli täpselt sama palve. Et kui enne ei olnud mehe ülekanne üle tulnud ja pidavat paari tunniga arvel olema, siis nüüd ütles, et poest sai küll minema, aga see poearve on ikka vaja ära maksta ja mehe poolt pole ikka raha laekunud. Minu jaoks oli asi nii kahtlane. Inimene küsib võhivõõra käest raha ning tunde hiljem pole saanud endiselt ühegi sugulase, sõbranna või tuttava käest. Hiljem selgus, et ta olevatki skeemitanud ning ka paljude teiste käes erinevate vabandustega raha laenanud. Kord olevat auto katki ning laps meeletult haige ja siis jälle vanaema matusteks.

  • Avatar
    Vasta Mir. 3. mai 2017 at 15:39

    No loomulikult pettus! Mõtle, kui sul endal oleks laps haige ja ravimit ei saa osta. Kas sul oleks siis aega ja jõudu mingit võõrast inimest viie!! kirjaga pommitada.

  • Avatar
    Vasta Kadri 3. mai 2017 at 15:21

    Tead, ära anna niimoodi lambist raha välja. Kaotaja oled lõpuks ikka sina. Sina ei pea vastutama ja süüdi end tundma, et teised majandada ei oska. Jah, on kindlasti ka tõelisi abivajajaid aga reeglina need niimoodi käsi pikal ringi ei käi. Tee süda kõvaks ja eira selliseid kirju. Päriselt ka. Näed ju isegi, et selline nn . heategu jätab s..A tunde vaid sisse. Päriselt ka. Küsimus tekib, et mis on sellel inimesel valesti, et lähedastelt ei saa abi paluda vaid peab võhivõõra käest raha küsima. Ju ikka on midagi valesti, eksole. Mul on alati nii halb lugeda, kui keegi niimoodi raha igale soovijale jagab. Reeglina itsitavad need suured abivajajad lihtsalt pihku, et uue lolli leidsid. Mingu tööle ja teenigu ise.

  • Avatar
    Vasta Kristi 3. mai 2017 at 14:56

    Olen sama kogenud. Stiil täpselt sama. Kuna tegemist oli mehe noore sugulasega, läksin kergesti õnge.
    Esimese ähmiga, et lapsed puhta näljas, kandsin oma tol hetkel kontol olevast u 100 eurist 40 küsijale.
    Kui järgmisel päeval FBs pidutsemisepildid ilmusid selle naise kontol, oli õige loll tunne.
    Aga et asi oleks täiuslik, küsis ta paari päeva pärast taas. Seekord rohtude jaoks. Kui ma ei vastanud, jätkas sarnases stiilis pommitamist. Sa oled parim inimene, noh kas saab ja otse loomulikult, päikest! 😀
    Siis sain aru, et inimene ikka peab ise vaeva nägema või oma kulutusi lihtsalt paremini planeerima, mida ei juhtu kui ma muudkui annan.

  • Avatar
    Vasta Katre 3. mai 2017 at 14:34

    Viitsid, viska mulle ka nats? Mul arvutile uut protsessorit vaja, 400 eurot. Luban, et ostan selle eest lapsele ühe sokolaadi ka.

    • Avatar
      Vasta Ansu? 3. mai 2017 at 15:54

      Onju ? Mul oleks ka pappi vaja. Shopata tahaks, aga no raha ei ole. Tee või tina. Tänud ette ??

  • Avatar
    Vasta Meeriluu 3. mai 2017 at 14:26

    Kahtlane on see rahalunimine küll. Sest ku palgapäev kuu lõpus ja just oli kuu lõpp, siis kuidas toidulaud tühi ja raha otsas?

    Mul olid just mees ja 7a laps angiinis ja kõripõletikus, esimene kord jätsin apteeki 45 eurot (mehe ja lapse antibiootikum ja probiootikumid). Peale nädalast ravi lubati laps kooli ja järgmisel päeval tõusis uuesti palavik, teine ab peale ja jätsin 18 eur apteeki. Seega oleneb väga ikka rohust ja ei saa eeldada et kõik 4-8 eur hakkama saavad.
    Seda angiiniviirust on praegu väga väga palju.
    Armas on lugeda, et Sul süda õige koha peal ja oled valmis aitama, aga elu on näidanud, et neid abivajajaid tulebki aidata otsese abiga (toit, ravimid jne), mitte rahaga.

    • Avatar
      Vasta :) 3. mai 2017 at 21:10

      Mul küll ei ole lapsi aga tekkis teoreetiline küsimus – kui sa arsti juures ütled ausalt, et “mul ei ole nende rohtude jaoks raha”, kas nad siis jätaksid lapse haiglasse sisse, et ta ikka ravitud saaks? Ma mõtlen et kui sa ikka arsti käest küsid, siis midagi ta ikka saab soovitada või teha, et haigus ravimata ei jääks, ma ei usu et enamik arste ütleks selle peale “a no joo sooja teed siis ja äkki läheb üle”.

      Kusjuures see “sõpru ja lähedasi ei ole kellelt raha küsida” kõlab üsna selle moodi, et tegelikult sõprade-pere ees elatakse üle oma võimete ja kui raha on vaja siis küsitakse võõrastelt, et lähedased jumala eest teada ei saaks.

    • Avatar
      Vasta Vesper 4. mai 2017 at 08:50

      Mina vaataks siinjuures arsti poole & küsiks, kas nädal on tõesti piisav, et angiini põdenud laps kooli tagasi saata. Meil ei tehtud enne nädalat ühtegi testigi & kui põletikunäitajad olid lõpuks langenud, paluti veel mõned päevad kodus olla & lihtsalt väljas jalutada jne, et immuunsüsteem saaks aega taastuda.

  • Avatar
    Vasta Kustas 3. mai 2017 at 14:26

    Kallis, Mallukas, Palun saada mulle ka 100€ mu lapsed pole juba 3 tundi midagi märjukest saanud. Üks on 40, teine 41 ja mu pesamuna on 39 aastane. Palun sind anneta, Jumal sind ei unusta, ega tuleta meelde kah .

  • Avatar
    Vasta Galja 3. mai 2017 at 14:21

    Kui laps oleks angiinis siis oleks suure t6en2osusega haiglasse pandud.
    Ja kuna mul ka hetkel angiin ostsin antibiootikumid mis arst kirjutas 4.60.-
    Niiet ei ole nii yyratu summa. Ja lastele on rohud ainult retseptihind ehk siis alla 2 euro 🙂

    • Avatar
      Vasta ruth 3. mai 2017 at 15:01

      Kuni 3aastastele on alla 2euro.

  • Avatar
    Vasta Ann 3. mai 2017 at 14:11

    Mul oli pühapäeval selline lugu, et tulin surnuaiast ning väga emotsionaalne ja tuli mees, kes ütles et oli pikalt haiglas ning pole saanud rahasid seetõttu ning vaja koju Pärnusse saada, et kaua on veel linnapiirini astuda, et saaks hääletama minna. Et on juba kõik Tallinna kirikud läbi käinud ja kusagilt abi pole saanud, vaid mingi võimalus on keegi sealt linnapiirilt õhtupoole läheb.
    Vaatasin, et rong tuleb ja andsin talle 5€ ning mees nagu jooksis ka rongi peale … ainult, et 10 minutit hiljem sõitsin tast bussiga mööda, kolas Nõmme tänavatel edasi.
    Mitte, et see 5€ mind väga vaesemaks teeks aga mul on omal krediitkaart täielikult miinuses ja enne suve pole paranemiseks lootust kah ning ma ei tea, millal selle üldse täidetud suudan saada. Lahutatud naise värk 😉 Siis ajab jälle natuke vihale. Nii ma siin olengi vaheldumisi vihastanud ja naernud kogu selle loo peale.

    • Avatar
      Vasta Kadi 3. mai 2017 at 16:08

      Ma andsin eelmine kevad samale mehele Kristiines 5 euri, et ta pärnu sõita saaks, küsis veel kuidas ta bussijaama saab jn, seletasin ja vend jooksis teises suunas 😀

      • Avatar
        Vasta . 3. mai 2017 at 18:07

        Mina olen samuri sellele mehele raha andnud, eelmine suvi ja siis “oli ema haiglas” ja bussiraha polnud, näitlemisega sai mees ikka päris korralikult hakkama?

    • Avatar
      Vasta Kerli 3. mai 2017 at 20:21

      Sama mees tuli minu juurde samuti sama jutuga, et sai haiglast välja ja kirikud teda ei aita aga kuna kahjuks endalgi hinge all polnud siis ei saanud aidata ka, ütles selle peale, et eks ta hakka jala kõndima pärnu, juhatasin ta suurema maantee äärde ja ütlesin, et hääletagu sealt edasi, kaks kuud hiljem nägin teda jälle samas kandis, ju siis keegi ei võtnud peale.

    • Avatar
      Vasta Aki 3. mai 2017 at 21:30

      Mulle rääkis ka umbes kuu aega tagasi nähtavasti see sama mees Balti jaamas täpselt sama juttu – sissejuhatuseks küsis, et kuhu poole Laagri jääb ja sealt edasi riburadapidi, et ta tuleb just haiglast ja eks nüüd tuleb Laagrisse ja sealt edasi Pärnusse kõndida, sest raha on seal ja kirikutest on abi palunud, aga pole saanud ja kellelegi helistada ei saa jne jne jne. Kuna mul parajasti sularaha ei olnud, siis ei tekkinud õnneks kaalumismomenti, kas talle midagi anda. Nähes, et Pärnu rongipiletit minu käest loota ei ole muutis poole pealt enda lugu ja ütles, et piisaks kui isegi Raplasse saaks – et seal sugulased, kes saaksid teda aidata. Selle peale muutusin ma juba poole skeptilisemaks. Huvitav oli see, et ta otsesõnu kordagi raha ei küsinud, lihtsalt andis tungivalt ümber nurga mõista, et ma peaksin teda aitama.

      Veidi jäi küll pärast kripeldama… Huh, nüüd tunnen väikest kergendust isegi :D.

  • Avatar
    Vasta T 3. mai 2017 at 14:06

    Annad sõrme, võtab käe.
    Kui on raskused, siis tuleks KOV’i pöörduda. Saab küsida vajaduspõhist peretoetust või toimetulekutoetust.
    Aga niimoodi nahaalselt – küsin korra, küsin kaks, isu muutub suuremaks.
    Mul said mõlemad lapsed eile ab kuuri peale ning summa ei olnud sugugi 20. Kui see lapse haigus on niiöelda ettekääne veel raha kätte saada, siis on see väga inetu. Valetada lapse tervise pärast, et raha välja petta….. On väga inetu.
    Kui aga laps tõesti haige, siis see ei ole sugugi nii, et järsku jäi haigeks. Angiin ei teki üleöö. Sellest 50-st oleks jätkunud nii söögiks kui ka ravimiteks.
    Ei pea olema alati laual mingid kallid road. Ka nt puder või makaronid on lapse jaoks juba selline, mis kõhu täis annab.

    Sulle aga edu ja pea püsti. Nagu öeldakse – karma is a bitch. Ka sellistel saabub ükskord oma mihklipäev.

  • Avatar
    Vasta Siret 3. mai 2017 at 14:02

    Kanepi gramm maksab 20€..

    • Avatar
      Vasta Galja 3. mai 2017 at 14:22

      Ravib angiini kanepiga w ?

  • Avatar
    Vasta Carry 3. mai 2017 at 13:47

    Haiseb küll pettuse järgi. Inimene oleks ikka kord küsinud ja teist korda oleks sulle kirjutamata läinud ja otsinud abi mujalt. Aga see ei jätnud järgi ka siis..ikka oli vaja lunida ja uurida, et kas ikka kannad veel üle. Häbi tal olgu! Muide antibiootikumid lapsele ei peaks maksma üüratult palju, sest retseptiga saab ju sooduka. Ei hakka küll spekuleerima, aga tavaliselt on nii. Õigesti tegid, et teist korda ei kandnud enam talle raha.

    • Avatar
      Vasta JAANIKA 3. mai 2017 at 14:07

      Väga õige. Lapsega saab rohud kätte ikka väga odavalt.

  • Avatar
    Vasta Sirle 3. mai 2017 at 13:47

    Jäi silma mingi kommenaar, et kellegil oli 3 tüdrukut ja on üksikema. Ja kuu lõpus rahad otsas ja lapsed haiged. No sorry, mul 4 last, olen 4 aastat üksikema. Planeerin alati rahaga nii, et tuleks järgmise kuuni välja. Ka mõned hädapärasemad rohud on alati kapis olemas, sest iga palavikuga ma arsti juurde ei jookse. Ka mul pole ühtegi lähedast, kes aidata saaks. Üritan ise hakkama saada. Ja see raha küsija, no ma ei tea, mul poleks julgust üldse kellegilt laenu küsida, mõeldakse kohe, et kuidas sa hakkama ei saa. Saan aru, et hädas olijat peaks aitama, aga ma pole kindel, et mina seda naist oleks aidanud. Eriti tobe, et ta julgeb veel ja veel ja veel küsida, nagu häbi pole või.

  • Avatar
    Vasta Raili 3. mai 2017 at 13:33

    …mul on ka süda hella koha peal,nii kui lapsed mängus aitad kuidas saad aga kindlasti peab ütlema ka ei ,sest muidu sõidetakse sinust lihtsalt üle ja jääd veel süüdi ka kui rohkem ei aita..see lugu haiseb küll halvasti..:(

  • Avatar
    Vasta Helina 3. mai 2017 at 13:28

    Mulle tuletas kohe meelde üht FB videot, kus üks mees käis enda külge kleebitud rahatähtedega ringi ja kalli brändikotiga naine haaras talt enim, kui reaalne kodutu küsis ainult ühe rahatähe..

    Ehk ahnusel ei ole piire. Kirjastiili järgi tundus selline ärakasutaja olevat, kes teab, kust raha saada oma hüvanguks ja mõtlebki igast valesid välja, et saadagi siis uus doos(nagu üks kommenteerija ka ütles) või mingiks muuks mitte kõige paremaks otstarbeks.

  • Avatar
    Vasta Kallis Proua 3. mai 2017 at 13:18

    Angiin on viirushaigus ju, mis ravimeid selle puhul välja kirjutatakse… meil siin kästakse paratsetamooli süüa (a noh, mul on see kodus olemas kogu aeg; antud lugejal vb mitte).

    Kuidas see ütlus oli, et “lase sant sauna, tahab lavale ka”.

    Võib-olla on häbematu, aga võib-olla lihtsalt… proovib. Sest noh, küsida võib ju ikka ja kui muud võimalust pole. Ma ise ei tihkaks, aga inimesi on igasuguseid.

    • Avatar
      Vasta Vesper 3. mai 2017 at 13:28

      Angiin on bakteriaalne põletik, selle vastu kirjutatakse välja antibiootikume.

      • Avatar
        Vasta M 3. mai 2017 at 16:20

        Angiin võib olla nii viiruslik kui bakteriaalne. Sagedamini on tekitajateks viirused, sel juhul on haigus kergem ja iseparanev. Viiruslik angiin võib aga üle minna ka bakteriaalseks, sel juhul on haigus pikemalt kestnud, mandlitele tekivad mädakorgid ning vajalik on antibiootikumravi.

        • Avatar
          Vasta Vesper 4. mai 2017 at 08:57

          Siin mind nüüd üldistamise vitsad peksavad. 😀

    • Avatar
      Vasta Kallis Proua 3. mai 2017 at 13:37

      Sry, uurisin vahepeal ja ikka võib vajada antibiootikumravi ka.

  • Avatar
    Vasta Mirru 3. mai 2017 at 13:14

    Fui kui vastik lugeda. Sorri, aga ma arvan, et see on algsest lõpuni pettus 🙁
    Eile käis poes süüa ostmas kogu raha eest, täna AVASTATI angiin, mainib seda nagu avastati vähk vms. Leidis lihtsalt koha, kust kerge vaevaga raha saada, kuna esimesel korral see õnnestus. Ei taha kõlada maailma kõige õelama inimesena, aga ma olen kindel, et inimene, kellel on TÕESTI raha nii hädasti vaja, on seda piinlik küsida, ERITI veel teist korda…ta leiaks ükskõik mis teise mooduse, aga ta ei tule seda enam sinu käest küsima…

    • Avatar
      Vasta Carry 3. mai 2017 at 13:51

      Jah..samad sõnad!

  • Avatar
    Vasta Klaarika 3. mai 2017 at 12:54

    Mina oleksin ise rohkud välja ostnud, siis oleks kohe vale päevavalgele tulnud.

  • Avatar
    Vasta Monika 3. mai 2017 at 12:47

    Ma olen üsna kindel et 4 eurtsi eest saab lapse rohud tglt kätte. See peaks olema ju päris korraliku soodus protsendiga. Leidis lihtsalt hea koha kust äkki saab kui hea vale välja mõelda.

  • Avatar
    Vasta Päevalilleke 3. mai 2017 at 12:46

    Kui mul raha on vaja, siis tean kelle poole pöörduda 😀 (See oli tegelikult nali!)

    Ja sellist olukorda on kahju näha, kuna reaalselt mõnikord ongi nii, et aitad ja siis pärast avastad, et inimesel ei olnudki reaalne mure. Samas ega jah, meie ei tea kas päriselt ka oli asi nii või mitte. Kui oli, siis vägakurb, kuid samas normaalne oleks mõista, et võõras inimene ei ole mingi pank ja kui Sa juba kirjutasid, et ei saa aidata, siis oleks ilus olnud mujalt abi otsida.

  • Avatar
    Vasta LasteKS 3. mai 2017 at 12:42

    Kuu lõpuni söögi raha ei ole, aga kirjas lubab kindlasti pildistama tulla.
    Kindlasti tuleks suunata ta KOVi, kust on võimalus kuulõpus lastega perel ka toiduabi saada.

  • Avatar
    Vasta Diana Loomet 3. mai 2017 at 12:37

    Olles 3 plika ùksimvanem pean kahjuks ùtlema,et see pole nagu mingi ime ,et eks meie pereski selliseid olukordi olnud…..rahad otsas ja lapsed haiged.Ja kui su elus pole ka làhedasi ,kellelt abi paluda….Aga jah,paraku see abipaluja oli ikka nahhaalne….Sulle Mallukas pàikest ja àra heida meelt.Kindlasti pole mòtet sùdant valutada….meil on olemas ka omavalitsused ja riigiasutused,kust abi saab….?

  • Avatar
    Vasta G. 3. mai 2017 at 12:33

    Väga manipuleeriv kirjastiil sel naisel – “armas mallukas päästis meie elukesed” jne. Üldse, võõralt inimeselt raha nurumine peaks olema absoluutselt viimane asi, mida teha. Kui tahta, leiab alati ka ise mingi lahenduse.. viigu kasvõi mõni ehe, käekell või tehnikavidin pandimajja näiteks, pärast saab ju jälle välja osta.

  • Avatar
    Vasta Pille 3. mai 2017 at 12:30

    Kuule, hei… Taolisi haledaid kirjakesi võib ju igaüks kirjutama hakata. Päris ulme oleks mõelda, et sul peaks nende kõigi jaoks midagi anda olema. Kui iganes kahju sul ka poleks, ma sellist “heategevust” küll ei soovita sul teha, mis lõppkokkuvõttes sulle endale kahjulikum on. Meil beebigrupis nii kui tited olid ära sündinud, hakkas veidi aja pärast mingi hala pihta, kellel mees kaotas töö ja arved vaja maksta jne. Kõik olid värskete emadena nii hormonaalsed, nii kergesti mõjutatavad, tundsid jubedalt kaasa ja olid valmis rahaliselt aitama. Nii kui summad kätte saadi, tõmmati grupist jeed ja rohkem ei kippu ei kõppu.
    Ma ei tea, mis hull olukord see olema peab, kui kohe MITTE KELLELTKI pole 5€gi laenata. Ja tõesti, igaüks teab, paljuga ta järgmise palgani hakkama saama peab. Vastavalt sellele tuleb oma ostuvalikud ka teha. Kahju küll, kui ei oska. Selleks ongi see raske olukord, mis õpetab oskama….

  • Avatar
    Vasta Jann 3. mai 2017 at 12:26

    Kahjuks võib tegemist olla ka narkomaaniga – kui ikka vaja doos kätte saada siis vahendeid valimata 🙁

  • Avatar
    Vasta Birgit 3. mai 2017 at 12:25

    Olen kuulnud sellist ütlust: “Teed teistele head, saad ise vastu pead!” Minu puhul on see kahjuks ka paika pidanud. See on kena sinust, et teisi aitad, sest selliseid inimesi pole palju säilinud, kõik vaatavad ikka, kuidas ise hakkama saavad. Seekord pean küll sulle kaasa tundma, sest nagu mulle näib on siin tegu õpitud abitusega. Kurb küll aga meie seas on inimesi, keda peab aitama imikueast raugaeani ja mitte sellepärast, et nad seda päriselt vajaksid, vaid sellepärast, et nad on seni nii läbi saanud, milleks nüüd midagi muuta. Eks ta meele mõruks teeb muidugi aga lõppude-lõpuks usun, et head teod jõuavad siiski meieni tagasi ja see on hea karma loomine nii sulle, kui su lastele. Ära lase pead norgu, sul on süda õige koha peal.

  • Avatar
    Vasta Moonika 3. mai 2017 at 12:22

    No ma ei saa aru kuidas saab nii elada, et ei ole lapsele süüa anda!!! Ausalt mul on ainult 14€ aga alati kuu alguses nr 1 asi on lapsele vajalikud asjas osta, olgu ma ise näljas,( seda pole veel juhtunud) aga lapsel peaks koguaeg olema toit laual. Mul nii kahju, et sellised inimesed on olemas ja veel nii ülbed, et küsivad uuesti ja uuesti. Kui me mehega vaatasime kolmeraudse saadet siis jäime ja sel raha teemal rääkima, et miks sa peaksid jagama raha, mis sa oma nn higi ja verega teeninud oled, sul on ka oma pere, mida üleval peeta. Inimesed peaksid minema kellegi spetsialisti juurde, kes aitaks neil rahadega aitada hakkama saada.

    • Avatar
      Vasta Carry 3. mai 2017 at 13:57

      Paljudes KOVides on selle sotsteenuse nimi võlanõistamine, mida hädsolijatele osutatakse.. väga kasulik. Las proovib ära.

    • Avatar
      Vasta Anksu 3. mai 2017 at 15:12

      Just. Meie näiteks jätame toidu jaoks rahakassasse 100€. Ja kui peaks tulema mõni haigus siis võtame ka sellest sajast eurost natukene ära. Pidusööke me eriti ei pea. Kui tulevad sünnipäevad v9i muud üritused siis jätame 200€. Ja see mis jääb kuu lõpus üle(nii rahakassaas kui ka pangakaardil) siis seda otsustame nii:Kas läheb millegi ostmisele või jätame selle alles, et midagi kallimat lubada. Kunagi ei tohiks minna küll paluma, kuid see seal oli juba nõudmine, noh, et anna raha nüüd.

  • Avatar
    Vasta Ahoi 3. mai 2017 at 12:22

    No see, et ravimid maksavad 20€ seda ma küll ei usu!
    Oleks 6-8 € küsinud, seda veel usukd…aga 20 on tuuuu matš!!

    • Avatar
      Vasta HPL 3. mai 2017 at 13:43

      Käisin just eile apteegis kahele lapsele rohtusid ostmas. Läks 25€. Pole siin midagi imestada..

    • Avatar
      Vasta no vot 3. mai 2017 at 20:44

      Mul 6 aastasel lapsel oli 10päevane antibiootikum ja see oli 18 eurot. Suurem soodustus ainult alla 3aastastel .

  • Avatar
    Vasta Triin 3. mai 2017 at 12:20

    Sulle tuli õnneks ainult kiri. Meile astus paar suve tagasi õhtul uksest päris sisse ( ilma uksekella laskmata) üks meesterahvas, kes rääkis kurva loo sellest kuidas ta ema jäi just Tallinnas bussi alla ja sai surma ning oleks vaja kähku 10 eur laenata et Pärnust viimase bussiga Tallinna sõita. Ma teadsin küll, et nii hilja enam bussi ei lähe ja et tõenäoliselt ajab ta jama, aga andain raha juba selle pärast et ta lihtsalt minema läheks. Umbes kuu hiljem võisin juba ajalehest lugeda, kui paljudelt ta samalaadse jutu eri versioonidega raha oli küsinud. Aga jah, alati jääb kahtlus et äkki ongi häda majas… igaljuhul nüüd hoian ust lukus ?

  • Avatar
    Vasta Liina 3. mai 2017 at 12:13

    Püha jumal, see juba nahaalsus ju. Ja eks meil kõigil ole raskeid aegu aga kohe niimoodi 😮 wow

  • Avatar
    Vasta Mirtzuke 3. mai 2017 at 12:10

    Täitsa sõnatuke võtab kohe… Kurb, selle kogemuse tõttu võib teine kord keegi, kes tõesti abi palub abita jääda. 50 on ikka väga lahkelt kantud toetus, sul on ikka suur süda 😉 ( ja sinised silmad ja liiga vähe elult peksa saanud – veel – see oli nali )

  • Avatar
    Vasta syyeskasvabisu 3. mai 2017 at 12:09

    ära kanna kuhugi kellelgi raha, need on kõik petised, loe need artiklid läbi http://tehnika.postimees.ee/3990425/libahurmurid-teenivad-ikka-veel-lihtsameelsete-eesti-naiste-lupsmisest

    https://blog.ria.ee/eesti-keel-meid-enam-ei-kaitse/ eesti on samasuguseid proffesionaalseid netikerjuseid küll , kes raha välja petavad väljamõeldud probleemidega. guugelda seda konto nr vaata palju tuleb. http://tehnika.postimees.ee/3990425/libahurmurid-teenivad-ikka-veel-lihtsameelsete-eesti-naiste-lupsmisest

  • Avatar
    Vasta Evelin 3. mai 2017 at 12:06

    Ma saan aru, et head teha on hea, aga… ära päästa võhivõõraid, kellest midagi ei tea. Ei ole vaja võõraid lapsi toita ja koolitada! Sa oled ka ilma selliste tegudete hea inimene! Kunagine algklasside õpetaja õpetas: kunagi ärge andke kerjusele raha vaid ostke talle natuke süüa.
    Mul on lausa piinlik, et selliseid nahhaalseid inimesi leidub:(

    Aga nüüd pea püsti, süda hoia õiges kohas, ent mitte liiga avatult;)

  • Avatar
    Vasta M 3. mai 2017 at 12:05

    Mida ma just lugesin? Tegelikult sulle tuleb küll kiidusõnad öelda, et sa võõrale inimesele 50 nagu niuhhti kandsid, aga et see inimene järgmine päev jälle raha küsis… oeh. Kas tal vanemaid, meest, õdesid-vendasid ei oleks siis olnud, kellelt küsida või parimat sõbrantsi, kes aitaks või on ilmselt juba kõigi käest laenu võtnud ja poolele maailmale võlgu, et nüüd võõra inimese ette võttis? Ja niimoodi pommitada kirjadega… annad sõrme, võtab terve käe, mis siin ikka öelda … Googeldanud oled teda? Kui sa kontole raha kandsid, siis peaks sul ju nimi teada olema 🙂 äkki ongi narkomaan ja petis…

  • Avatar
    Vasta lapsega kerjamine 3. mai 2017 at 12:00

    Kui mul ei ole raha. Ema on mulle kandnud heast tahtest teades, et mul tuleb raha alles 8 kuupäeva paiku 20-50€ Ei raiska ma seda kõike korraga ära.. 50€ arved söögipoes tulevad meil palgapäevadel healjuhul kui ostame asju sügavkülma jne. Niiet mulle endale tundub, et tegemist on petturiga. Kui sul ei ole raha siis sa oskad lugeda sente ja selle eest oskad süüa ka osta ja kui oled nii hädas kui hädas saab olla siis jah küsid.. saad lausa 50€ ja jätad alles 4€ see ei ole kuidagi normaale ega loogiline. Kahju sellistest lastest kelle ema on idioot( sorry). Igastahes mulle tundub, et sa said mõnuusalt petta 😀
    Mul endal ka vaja ventoliin välja osta lapsele aga ootame rahasi 😀 ja söögiraha võtsin eile võlgu (iseendalt küll) aga siiski. Jumal küll ta ei ole ainuke inimene maailmas kellel ei ole kuualgusest kuulõpuni raha 😀 ära ole nii leebeke. Ma millegipärast ise usun, et need tõelised hädas olijad jäävad selliste pärast abi saamata. Sest need ei kerja. See totaalne juhtum ON kerjamine. Mul on kuueaastane laps mul pole süüa kanna raha. Oot ma raiskasin ära kanna veel ta nüüd haige ka. PEA MIND KA ÜLEVAL PLIIS MALLUKAS 😀 mul ka laps ja pangalaen kaelas… annan konto nr ? Kas kannad ?

    • Avatar
      Vasta Kristiina 3. mai 2017 at 14:36

      Tere, panin tähele et kirjutasite, et vajate Ventolini. Kas siirupi kujul või võib olla ka tilkadega, et inhalaatoriga manustada? Mul on pakkuda inhalaatori variant, 5 tilka kasutatud aga minu lapsele ei sobi. Ehk aitaks?

  • Avatar
    Vasta Kati 3. mai 2017 at 11:58

    Nii järsku jäi laps haigeks? Lapse retseptiravimid on küll peaaegu et tasuta ju, 80% soodustusega vist. Just selleks, et kui rahaline seis ei ole hea, siis rohu ikka saab kuidagi osta. Ja oleks võinud siis 10-15 eur alles jätta, kui nägi et laps haige. Vaevalt angiin üleöö tekib. Kui ma ise selled olukorras oleks, siis endale lihtsalt ei ostaks rohtu, teed ikka saab juua vms, aga lapsele ikka ükskõik kuidas need võluks välja.
    Ja muidugi kui lapsed on kodus, siis olgu nii kehv seis kui tahes, aga 20 eur olen alati rahakotti jätnud, just sellepärast, et kui peaks laps haigeks jääma.

    • Avatar
      Vasta Karmen 3. mai 2017 at 12:28

      Kusjuures angiin tekib vabalt üleöö, see ei ole küsimus. Mu enda lapsel tihti see olnud ja tulebki järsku. Seetõttu aga ka tean, et need rohud tõesti kallid pole ja suure tõenäosusega oleks selle antibiootikumi lapsele ka 4 euri eest kätte saanud.

  • Avatar
    Vasta Ketu 3. mai 2017 at 11:56

    Minu laps neljane ja antibiootikumid läksid 10 euri kokku kuskil. Miks meie soodustust ei saanud ?:/. Veider

    • Avatar
      Vasta Angeelika 3. mai 2017 at 12:34

      Neljasel peaks olema 80% soodustus. Ostsin ka oma kutile antibiootikumid ja läks imeväike summa.

    • Avatar
      Vasta Siki 3. mai 2017 at 13:03

      Sest mõndadele ravimitele see soodustus ei kehti,ole sa laps või täiskasvanu.

  • Avatar
    Vasta H. 3. mai 2017 at 11:55

    Mulle lõi pähe kohe,et inimesed vaatasid kolmeraudset ja nägid, et mallukas suudab peale oma pere ülalpidamise veel lasteaia kohti maksta, juu siis sealt antakse küsimise peale 🙂

  • Avatar
    Vasta L. 3. mai 2017 at 11:53

    Ega selle paluja nimi C tähega ei alga? Väga sarnane käitumine…

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:54

      Ei hakka.

      • Avatar
        Vasta Natalija 3. mai 2017 at 14:04

        Ega ta nimi Ageli ei ole?

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 14:51

          ei ole

  • Avatar
    Vasta Sandra 3. mai 2017 at 11:53

    Nahhaalsus!!!!!

  • Avatar
    Vasta K. 3. mai 2017 at 11:53

    Naljakas, ma ei oska tegelikult sõnastada, mis mõte mu peas käib..
    Aga pmst kirjas et kuu lõpuni ostis kuivaineid ja külmkapi täis, kuigi palgapäev on ukse taga.. Teades, et kohe on arstileminek, poleks pidanud neid kuivaineid ehk nii palju kokku ostma, sest kui neil mõlemal on ANGIIN, oleks piisanud pakist mannast ja liitrist piimast ehk? Sest angiinis inimesed teadupärast, ei suuda väga süüa (vähemalt mina oma angiiniga mitte)..

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:55

      Ma ei mõelnudki nii. Jeesus, ma vist tõesti loll, et kõiki usun 😀

  • Avatar
    Vasta K.L 3. mai 2017 at 11:52

    Vot ma ei saanud nüüd aru kas tegemist üksikemaga?
    Igatahes, kõige pealt võiks ikka uurida kõige lähedasemate käest abi ja sealt aina kaugemale minna.
    Seda enam, et võiks sotsiaaltöötaja poole pöörduda oma murega ja paluda abi toetuseks.

  • Avatar
    Vasta Kats 3. mai 2017 at 11:52

    No kuule, kui jagad, siis jaga ikka kõigile. ?? ja topelt ei kärise kunagi ? vajuta pangas otseülekandele kohe, iga kuu kanna enne palgapäeva papp üle. Olgu nali naljaks.
    Tõesti oled suure südamega naine. Aga inimeste nahhaalsus ületab juba igasuguse piiri.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:56

      Äkki peaks lihtsalt kuu sissetulekud sulas välja võtma ja korviga ukse taha panema, et siis igaüks saab võtta.

      • Avatar
        Vasta Kats 3. mai 2017 at 12:02

        Kurat küll ma nii kaugel elan, muidu külastaks ka su uksetagust ? ega sul seal mingit telkimisplatsi pole, kus end sisse seada?

  • Avatar
    Vasta Merks 3. mai 2017 at 11:52

    Appi, mul oli endal nii piinlik neid raha lunimisi lugedes..

  • Avatar
    Vasta :) 3. mai 2017 at 11:51

    Kuigi teiste poekorve arvustada ei ole ilus, siis mis imeasju ta kokku ostis et kõik 50.- ära kulus? Ma ei ütle et peaks ainult paljast riisist ja kuivikutest elama, aga kel rahaga raske see esimese poeskäiguga kogu raha ikka ära ei kuluta (näiteks kui on vaja jooksvalt selliseid kiiremini kuluvaid asju juurde osta nagu piim). Eriti kui on kahtlus et laps on haige (ja mingid rohud sai ta ise ka endale).
    Kas toiduabi enam ei aita? Või on sinna nii pikk ooteaeg et enne saabub näljasurm?

    Järgmine kiri on stiilis “laps on angiini tüsistustesse suremas ja sina südametu ei võinud isegi 20.- anda neile”.

    Mida rohkem ma seda loen, seda rohkem tuleb silme ette see inimtüüp, kes käib teistele pugemas ja lipitsemas nende ees et endale midagi saada. Tead küll, tuleb ja hakkab rääkima kui tubli ja hea ja tark sa ikka oled ja siis viskab vahele mingid kommentaarid et ennast maha teha. Kui sa vedu ei võta, siis mainitakse kuidas sinust sõltub midagi tähtsat nende elus ja no põhimõtteliselt on valikus sinu abi või Türisalu pank. Vahet pole kas aitad või mitte, pärast selja taga sõimab ja mõnitab nagunii.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:53

      Tead ma ise mõtlesin täpselt sama asja, et kas tõesti enne ei saanud aru, et laps haige? Ja kui ma teaks, et mul on 50€ kuu lõpuni, siis ma ostaks ainult väga jaopärast asju, et noh, igaks juhuks. Mis selle kapitäie kaerahelbega ikka teha, see iga kell ju sama odav, saab osta juurde jooksvalt vms.

      Aga ma googeldasin seda naist ja tal tõesti väike laps, seega noh, seda osa ei mõelnud välja 🙁

  • Avatar
    Vasta Laura 3. mai 2017 at 11:48

    Just ostsin lapsele antibiootikumid välja. Amoxicillin oli. Maksma läks 1.20. Laste retseptiravimid on tõesti väga soodsad.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:50

      Keegi facebookis mainis, et suur soodukas on alla kolmestele, aga tal ju kuuuene. Äkki siis pole nii suur?

      • Avatar
        Vasta Eve 3. mai 2017 at 12:16

        Kuni 3a (kaasaarvatud) soodukas. Alates 4a 50% soodust. Hiljuti just oli vaja poisile antibiootikumi..Läks maksma 8€ ning kui probiootikume kodus poleks olnud, siis oleks arve u 15€ apteegis tulnud.

      • Avatar
        Vasta Angeelika 3. mai 2017 at 12:36

        Kuuestel on see soodukad 50-75% oleneb rohust ,mul kodus seitsmene ja teada värk 😉

      • Avatar
        Vasta Natalija 3. mai 2017 at 14:09

        Minu teada on 80% kuni kolmeaastastele lastele soodukas.

    • Avatar
      Vasta C 4. jaanuar 2018 at 00:57

      Amoxicillin ongi odav, ostsin 2.78€ need samad, kuigi olen 17, saan 50% soodustust.?

  • Avatar
    Vasta D 3. mai 2017 at 11:48

    Minu teada saab lapsele vabalt ab selle 4 eur, ja jããb ülegi. Soodustust saab ju suure %, mis arst määranud. Ju siis oli tal suitsud otsa saanud ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:51

      Nelja euri eest peaks suitsu saama küll ju 😀

  • Avatar
    Vasta h 3. mai 2017 at 11:47

    pärast oli mingi narkomaan või suli. või oli tõesti hädas inimene, kes ei saa oma eluga hakkama ja nahhaalsemaks läheb, et kogu maailm aidaku, a ise selle jaoks ei tee midagi.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:57

      Ma vaatasin ta fbi ja tal päriselt ka laps, ei tundunud väga joodik või narkar vms.

      • Avatar
        Vasta Maria 3. mai 2017 at 17:21

        Voibolla lihtsalt kasutas selle naise nime, aga kusija tegelikult oli too mees kelle arvele raha kandsid.

  • Avatar
    Vasta Evka 3. mai 2017 at 11:45

    Olen suisa sõnatu,see on küll ülim nahhaalsus mu arust ehk tõesti polnud süüa osta kuid pärast uuesti veel küsida,no ma ei tea.Oleneb millist antibiootikumi kirjutati,meie majas on nad umbes 10-13euri kuur maksma läinud ja antibiootikumi ikka läheb,sest meie maja kimbutavad pidevad angiinid ja kõrvapõletikud.Päikest teie tublile perele! 😉

  • Avatar
    Vasta Liisa 3. mai 2017 at 11:44

    Lastele on rohud suure soodusprotsendiga, alla kolmeaastased saavad oma rohud mingi 1,6 €ga ja üle kolmesed on retsepiraha 3,2€. Seega lapsele saaks ta need rohud ilusti 4€ga kätte.

  • Avatar
    Vasta H-G 3. mai 2017 at 11:43

    Olgu saan aru, küsis ühe korra. Aga need järgmused kirjad, et kas sa ei saa siis mulle raha saata jne. Kui see naine elab ntx Tallinnas siis sõidaksin ise kohale ja viiksin süüa. Või on mingeid tõendeid, et lapsel on angiin. Mina arvan hetkel, et siin tegu sellega. Et ühekorra sai juba raha ja võib ju veel küsida äkki läheb õnneks. Jumal jumal…

    Minul endal oleks küll väga imelik küsida vööra inimese käest raha.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:48

      Ma isegi ei küsinud, kus ta elab muuseas

      • Avatar
        Vasta T. 3. mai 2017 at 14:59

        Nüüd pakugi välja, et mis rohtusid täpselt vaja, et saadad postiga või tood koju. Vaata siis kas tervenevad üleöö 😀

  • Avatar
    Vasta s 3. mai 2017 at 11:40

    Mõistan, et endal on tobe olla. Sina oled aga igal juhul teinud suurepärase teo. Mis abisaaja rahaga peale hakkas, on aga tema enda vastutus ja südametunde küsimus.

  • Avatar
    Vasta Tom 3. mai 2017 at 11:39

    Ma satun siia tööl miskipärast alati kogemata lugema ja alati on hea lugeda, targalt kaasa mõelda ja noogutada.
    Praegu jäin lihtsalt mõtlema, et lapse kõrvalt on ju niipalju võimalik raha teenimiseks ära teha, ka siis kui oled näiteks üksikema- kodukontori töö, mõni kudumine, ehete valmistamine, joonistamine-maalimine või mis iganes. Seda ju jõuab ja saab põlve otsas paar hetke päevas ikka nokitseda.
    aga…
    Alati on lihtsam käsi välja sirutada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:43

      No siinkohal võib inimene öelda, et äkki ta ei oska käsitööd 😀 Mina nt ei oska..

      • Avatar
        Vasta Ragne 3. mai 2017 at 11:55

        Kas see ema mitte ei käi tööl? Oli ju juttu mingist palgapäevast? Teinekord lihtsalt läheb nii, et raha saab tõepoolest otsa enne, kui uus palk peale jõuab tulla. Ja Mallukas, neid temapoolseid kirju lugedes tundus mulle küll, et need südamega kirjutatud. Ei oska mina öelda, saad sa temalt raha tagasi või ei, aga tänulik on ta sulle küll, olukord on lihtsalt mega nõme…

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:57

          No mulle tundus ka, et nagu oleks tänulik, aga no KAUA ma talle raha kandma pean siis? Aina imelikumaks need kirjad ju läksid?

      • Avatar
        Vasta Tom 3. mai 2017 at 12:13

        Kusjuures kahe otsaga asi.
        Mind tegelikult huvitabki mida emad üksi kodus igavuse peletamiseks teevad?
        Kui me elukaaslasega titeootel olime ja Ta lõpuks koduseks jäi siis arvasin ka ise, et okei, Ta saabki nüüd palju puhata ja rahulikult olla. Tegelikult ma vaid veidi aja pärast juba sain aru, et Tal on kodus tohutult igav, lausa nii igav, et mul polnud võimalik oma töödki korralikult teha ning leidsin tööajast end pidevalt Facebookist Temaga pikki jutte lobisemast. Pärast mõningaid ideede-vahetusi leidsime üheskoos, et Tal on hobi vaja. Ega ta ka algul arvas, et Ta ei oska kududa ning ei hakkagi oskama. Pärast mitmeid ebaõnnestumisi saabus “valgus” ja selle tulemusena on meil nüüd talviti varbad-käed soojad 😉

  • Avatar
    Vasta E 3. mai 2017 at 11:39

    Uskumatu. Mul oleks sinu asemel sama tunne. 50 € on suur summa, sellega peaks hakkama saama küll. Oma viga, et kõik laiaks lõi.

  • Avatar
    Vasta Anne 3. mai 2017 at 11:37

    Mu lapsed küll juba suured, aga laste rohud on alati mingi soodustusega, seega peaks 4euri piisav olema nende ostmiseks.
    Aga nahaalsus viivat edasi….

  • Avatar
    Vasta Veronsa 3. mai 2017 at 11:37

    Lugesin ja tõesti ütlen sellepeale on ikka inimesel jultumust. Nii öelda võõra käest küsida .enne polnud süüa, siis laps haige. Mis kolmadaks veel. Appi tõesti.
    Mina kes ma olen 8 lapse ema.Kes ma kasvatan lapsi üksi. Nu ei julgeks küll. Ega lasteisad ka toeta.aga selline nahaal ma küll poleks et küsin võõralt keda ma nii öelda ei tunnegi.

  • Avatar
    Vasta Heleri 3. mai 2017 at 11:36

    See on ikka nii, et annad sõrme, võtab terve käe…. Inimesed on nahaalsed lihtsalt. Muidugi on ka abivajajaid, aga eelkõige peaks pöörduma oma lähedaste poole. Olgu õnnelik selle abi üle, mida sai, niimoodi juurde kerjata on nüüd küll päris nõme… Ja lõppude lõpuks peabki igaüks oma eluga ise hakkama saama. See on iga lapsevanema kohustus. Isegi lemmiklooma müügilepingus on punkt, et looma ostes tagab ostja loomale vajalikud elutingimused, toidu ja vajadusel meditsiinilist abi. Lapse puhul ei ole kahjuks või õnneks mingit lepingut….

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:44

      Ma küsisin, et kas poe sõpru või sugulasi, vastas, et vanemad joodikud, sõpru pole sellest ajast, kui lapse sai.. No mina ei tea :/

  • Avatar
    Vasta MP 3. mai 2017 at 11:36

    Teed head, saad ise vastu pead! Aga mina ühinen ka siin teistega, et ega see õige asi polnud, selle naise poolt ja Sulle ka jälle väike õppetund millest õppida. 🙂

  • Avatar
    Vasta TriLii 3. mai 2017 at 11:32

    No kui on raha otsas, veel kerjata niiviisi ja antakse lausa 50€, siis mis inimene läheb ja raiskab kogu raha kohe ära?
    Ma arvan, et ei ole tal mingit last angiinis, mingu sotsiaalametisse ja rääkigu oma mure ära. Kui oma eluga hakkama ei saa, tuleb mingis osas muudatusi teha ja küsida nõu rahaga ümberkäimises.

    Sul peaks mingi filter vahel olema, et ei tuleks selliseid kirju, kus raha lunitakse. 😀

  • Avatar
    Vasta Mida kurat sa 50 euro eest ndl aega sööd? 3. mai 2017 at 11:31

    Selle 4 euroga saab antibiootikumid ilusti kätte. Edu paranemisel.

  • Avatar
    Vasta Mann 3. mai 2017 at 11:30

    OMG :O
    tegelikult okei, et esimene kiri tuli selline (kuigi ma ei kujutaks ette, et ma ise kirjutaks), aga et siis veel rohtude raha ja siis veel ja veel ja veeeeeeel pommitada selle rahaga. kas tõesti ei ole kedagi sõpra kes aitaks, perekonda… Päris piinlik ikka! Jääb vaid loota, et peab oma sõna ja maksab sulle tagasi, sest milleks pritsida sõnu “võlgu ma ei jää ja maksan tagasi” blablaad, kui seda plaaniski pole.

    SUht piinlik, et inimesed üldse sedasi tegelikult kirjutavad sulle, Raua saatest jäi kõrvu, et 8 erinevat last oli sul deklaris koolituskulude all, no päääääris kriipi ikka.

    • Avatar
      Vasta H-G 3. mai 2017 at 11:49

      Okei, küsib ühe korra. Sai niigi suure summa 50€. Küsib teist või kopmandat korda. See ei ole küll normaalne. Ei noo kui ühe korra andis ehk annab veel. Väga imelik ikka.
      Mina isiklikult ei julge küll kellegilt keda ma ei tunne väljas pool internetti küsida laenu. Ja üleüldse. On olemas ka väiksed tööotsad kus saad raha kuu lõppus või samal päeval kätte. Aitab midagigi. Jube jube

  • Avatar
    Vasta Mari 3. mai 2017 at 11:30

    Lastele on ju ravimid 90% soodustusega? Või olen mina midagi valesti aru saanud? Antibiootikumid saab sellisel juhul kindlasti 4€ kätte.

  • Avatar
    Vasta Marju 3. mai 2017 at 11:30

    Nagu öeldakse annad sõrme tahavad tervet kätt. On ikka inimesi. ???

  • Avatar
    Vasta muhv 3. mai 2017 at 11:30

    Aga sul nimi on olemas (ülekande tegemiseks oli ju nime vaja), ehk on eeldatav elukoht ka teada.
    Saada see info koos nime ja pangakonto numbriga kohaliku omavalitsuse sotsiaalosakonda ja teavita ka seda abiküsijat, et kohalik omavalitsus on teavitatud ja ta on teretulnud sinna abi saamiseks pöörduma. Olukorrast, kus 6-aastane laps on haige ja ei jõuta ravimeid osta, peaks teada saama kohalik lastekaitsetöötaja, kes saab kodused olud üle vaadata ning vajadusel suunata peretoetusi vms taotlema. Samuti soovita Punast risti jt heategevusorganisatsioone, kes selle jaoks olemas ongi, et niisugusi olukordi lahendada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:45

      Nimi on olemas jah, aga no ei taha ju inimese peale niimoodi nn kaebama hakata. Kuigi lapse nimel ehk peaks?

      • Avatar
        Vasta H-G 3. mai 2017 at 11:50

        Mina arvan, et peaks ikka. Kuna lapse tervis on kõige tähtsam!

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:53

          Ma isegi ei tea muuseas kus ta elab..

          • Avatar
            K 3. mai 2017 at 12:02

            Lastekaitsetöötaja teavitamine ei ole kindlasti kaebamine 🙂 Tema roll on ikkagi aidata nii last kui kogu peret, ja lapse huvides tuleks kindlasti teavitada. Kui ei tea, kus linnas/ vallas see inimene elab, võib helistada ka lasteabitelefonile 116111, nad peaks saama nime järgi üles leida ja info kohalikule omavalitsusele edasi anda.
            Jõudu! 🙂

          • Avatar
            muhv 3. mai 2017 at 12:52

            Minu meelest ka lastekaitsetöötaja teavitamine ei ole kuidagi kaebamine. Just lapse huvides seda peakski tegema. Abivajavast lapsest on minu meelest lausa kohustus teatada. Lasteabitelefon, sotsiaalministeerium või kasvõi politsei vihjetelefon vms – lihtsalt annad info kuhugi edasi, kõik need andmed, mis sul olemas on (kirjavahetus, nimi kuhu raha kandsid, kirja saaja jms). Las nemad siis uurivad, kas ja mis tegelikult toimub. Sellise sõnumi andmine blogi kaudu mõjuks väga hästi ka järgmistele sellistele rahalunijatele – et päris nii ikka asjad ei käi.
            Võid ju mingil hetkel ka selle loo põhjal teha eraldi postituse kuhu sarnases hädas olevad inimesed peaksid pöörduma – millisel juhul aitab kohalik omavalitsus, millisel juhul mingi muu asutus jne. Siis saad järgmine kord sellise kirja peale saata postituse lingi, küsida elukohta, täisnime jms. Et kui tõepoolest väga aidata tahad, siis on enne selgitatud riiklikud abivõimalused ning sinu poolt ei oleks raha “mutiauku” kandmine, vaid mingid andmed olemas.

  • Avatar
    Vasta Kristiina 3. mai 2017 at 11:30

    Ma siin ka praegu tegelikult sain palka kuu viimasel päeval ja raha ei jagu,sest nii palju peab käes ära andma. Aga kuidagi saab hakkama. Kandideerisin isegi kuskile tööampsule, loodame, et sealt tuleb positiivne vastus. Pole kunagi pähe tulnud kelleltki niimoodi nuruma hakata? Peaks ikka lahendusi leidma mujalt, mitte nahhaal olema. Aga Mariann, Sina ju ei teadnud, et nii juhtub. Pole sa kohustatud ka millekski. Tubli oled !

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:58

      Kahju ikka, kui lapsed mängus.

  • Avatar
    Vasta Ülle M 3. mai 2017 at 11:29

    kummaline on see, et kui on laps haige, siis ostetakse ikka kõige pealt rohud ja siis külmkapp täis ning kuivaineid kuu lõpuni.

  • Avatar
    Vasta meow 3. mai 2017 at 11:29

    TSIISUS FAKING KRAIST! (sorry). See naine tegi sulle täielikku psühhoterrorit tegelikult, lihtsalt väga viisakalt 😀 sellised on väga osavad manipulaatorid, samas ma VÄGA loodan, et ta seda haige lapse lugu üldse välja ei mõelnud.

    • Avatar
      Vasta Kriss 3. mai 2017 at 11:47

      Mina tegelikult natuke isegi loodan, et mõtles haige lapse välja. See oleks leebem variant, kui olukord, et ongi laps väga haige ja vajab ravimeid, aga emakene ei oska majandada ja seetõttu laps ei saa ravi.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:59

      Ma vaatasin ta fbi ja tal päriselt ka laps igatahes olemas.

  • Avatar
    Vasta Elve 3. mai 2017 at 11:28

    Ma ei tea, aga mulle tundub ka selline pealekäimine kahtlane. Kas tal siis tõestoi ei ole ühtegi sugulast, ega sõpra, kes talle laenata oleks saanud? Pöördugu siis sots.abisse, sest sealt ikka saab lapse rohtude jaoks raha. Olen minagi saanud, kui mu lapsed veel väikesed olid ja rohtude jaoks raha ei olnud.

  • Avatar
    Vasta Karin 3. mai 2017 at 11:27

    Issand, mida ma just lugesin 😀 😀 Uskumatuid inimesi olemas ikka!

  • Avatar
    Vasta K 3. mai 2017 at 11:27

    Oleks loogiline, et juba eile oli märke haigusest või angiinist.. Kuidas ta eile selle peale ei tulnud, et kui arstile minek, siis võiks natuke raha alles ka hoida? Paistab ikka nahaalsusena selline abi palumine.

  • Avatar
    Vasta Du 3. mai 2017 at 11:27

    No see on küll väga veider… Pole küll minu asi kellegi rahakotis surada, aga lasterahade päev on ka kohe ukse taga!

  • Avatar
    Vasta Pille 3. mai 2017 at 11:25

    Oleksid ühe korra veel kandnud, siis ta oleks ilmselt juba välja pakkunud, et võiksite ühiskonto teha, sest sinul nagunii oma rahaga paremat pole teha kui võhivõõraid toita ja katta 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 3. mai 2017 at 11:27

      Hea mõte ju samas, siis ei pea mind tülitama iga kord, kui raha juurde vaja!

    • Avatar
      Vasta Elve 3. mai 2017 at 11:30

      Just-just! Mallukas, sa minuga ei taha ühiskontot teha või? 😀

  • Avatar
    Vasta minajamuud.ee 3. mai 2017 at 11:25

    Annad sõrme, võetakse kogu käsi…

  • Avatar
    Vasta Karmen 3. mai 2017 at 11:25

    Väga haige teema ikka 😀 😀

    • Avatar
      Vasta reet 3. mai 2017 at 12:01

      Appii ,kuidas üldse selle peale tullakse et sedasi raha küsida ,palun tagastamata laenu,lihtne ju võibolla mõnel on niiiii palju raha,et lihtsalt tausta teadmata saadetakse.mine tea milleks seda raha tegelt vaja läheb.