Lapse üles kasvatamine

aga midagi ju ei juhtunud!

26. detsember 2013

Et vältida hitleremmede vol 2 tekkimist, siis järgnev jutt on täiesti varjatud identiteetide ja asjadega, et keegi ennast jumala eest puudutatuna ei tunneks. Va need, kes tunnevad ennast jutust ära ja siis solvuvad. Teie siis vast peategi ennast puudutatuna tundma.

Leidke nüüd järgmistest näidetest ühine joon:

NÄIDE ÜKS: Ema räägib, kuidas tema oma pooleaastasele süüa valmistades kasutab küll maitseaineid ja nt ka soola. Sest ta ise maitses seda toitu ja muidu see talle ilma soolata küll ei maitsenud ja miks vaene tibu peaks sööma midagi, mida isegi emme ei taha?! Olenemata sellest, et jah, ta olevat kuulnud küll, et nii väikestele ei tohiks soola anda (Sest see kurnab esiteks neere ja teiseks ei ole seda lihtsalt vaja, sest nii väikse lapse jaoks on maitsed nagunii uudsed ja “maitsestada” saad sa ka lihtsalt teiste toiduainetega ja nt ahjus küpsetades. A’la sibula ja porgandi ja maitsetaimedega, kui nii väga tahad.) aga vot tema annab ikka. Teate miks? Sest ta on juba mitu korda andnud ja midagi ei ole juhtunud!

Mõnikord on küll selline tunne, et mõistust on mõnele ainult nii palju antud, et hädavaevu ellu jääda siin keerulises maailmas. Mida need naised arvavad? Et kuna on öeldud, et lapsele soola anda ei tohi, et siis kui sa juhuslikult ikka annad, siis lahvatab su laps leekidesse, jeesus langeb maa peale ja viibutab sulle ähvardavalt sõrme: “Ma ju ütlesin, et ei maksa seda soola anda!”. Mis loogika on see, et kui kohe midagi ei juhtu, siis ei juhtugi kunagi? Kas see tähendab siis seda, et kui ma teen esimese suitsu elus ja ei saagi kohe vähki, siis ma võin seda rõõmsalt edasi teha 40 järgnevat aastat? Sest, kammoon, mida siin ikka põdeda, miskit ju ei juhtunud!

NÄIDE KAKS: Jälle räägib üks ema, kuidas tema lapsele meeldib miskil imelikul kombel ainult magusat/suhkruga püreed süüa. Kui keegi mainib, et ei maksa anda nii väiksele lapsele suhkrut, siis tuleb vastuseks ikka vana hea “Aga midagi ju ei juhtunud! Poes müüakse ka suhkruga püreesid ja kui neid POES müüakse, siis need ei saa ju ometi halvad olla! Lapsele NII meeldib!”.

Ma olen kindel, et kui nt Coca-Colat lapsele suhu panna, siis see maitse meeldiks talle ehk ka. Ja kuna seda müüakse poes, siis on ju asi 100% hea ja kasulik! Ehk peaks lapsele õhtusöögi kõrvale väikse õlle ka pakkuma? See ju ka poes müügil. Või energiajooki? Või suhkrust nõretavaid sõõrikuid? Miks mitte?!  Inimestele ei mahu pähe, et poes müüakse paljusid asju, mis ei ole tegelikult inimestele kuigi kasulikud. Julgen lausa öelda, et ENAMIK asju, mida poes müüakse, ei ole meile kasulikud/tervislikud/head. Ja teate, miks neid poes müüakse? Las ma siis harin teid – raha! Suured firmad on nii megasuurte kasumitega, näiteks Nestle, mille alla kuuluvad järgmised kaubad:

  • Coffee and tea
Coffee mate
Dolce Gusto
Nescafé
Nespresso
Nestea and Enviga (controlled by the joint venture with The Coca-Cola Company, calledBeverage Partners Worldwide)
Ricoré
Special.T
Sweet Leaf Tea
Aquarel
Arrowhead Water
Contrex
Deer Park Spring Water
Ice Mountain
Nestlé Pure Life
Ozarka
Perrier
Poland Spring
San Pellegrino
Vittel
  • Milkshakes and other beverages
Carnation (now part of Alaska Milk Corporation in the Philippines, but under a long-term license agreement with Nestlé)
Caro
Juicy Juice
La Laitière (controlled by the joint venture with Lactalis)[25]
Milo
Nesquik
Ovaltine
  • Chocolate and confectionery
Aero
After Eight
Baby Ruth
Big Turk
Butterfinger
Butter-Menthol
Caramac
Coffee Crisp
Galak/Milky Bar
KitKat (licensed to The Hershey Company in U.S.)
Lion Bar
Nestlé Crunch
PowerBar
Quality Street
Rolo (licensed to The Hershey Company in U.S.)
Rowntree products
Smarties
Toffee Crisp
Wonka products
  • Performance and healthcare nutrition
Boost
PowerBar
  • Ice cream
Dreyer’s
Drumstick
Extrême
Häagen-Dazs (brand owned by General Mills. Nestlé has a licence to use the brand in the USA and Canada)
Kimy (Philippines only)
Maxibon
Mega
Mövenpick Ice Cream
Parlour (acquired from Ault Foods and rebranded from Sealtest)
Cheerios
Chocapic
Golden Nuggets
Nesquik
Nestlé Fitness
Shreddies
Trix
  • Baby food
Cerelac
Gerber
Nido
S-26 Gold, SMA and Promil (acquired from Pfizer Inc.)
  • Seasonings, soups and sauces (Nestlé Professional)
Buitoni
CHEF
Davigel
Maggi
Minor’s (soup base)
  • Frozen and refrigerated foods
Delissio
DiGiorno (pizza)
Herta
Hot Pockets
Lean Cuisine
Stouffer’s
Dog Chow
Felix
Friskies
Purina ONE
Winalot
  • Pharmaceutical products and active cosmetics (controlled by joint ventures with L’Oréal)
Biotherm
Galderma
Innéov
Gerber Life Insurance Company

Mõelge nüüd, et ühe korporatsiooni all on NII palju erinevaid kaubamärke, mis tegelikult on kõik üks firma. Kas sa ei arva, et sellel üüratul firmal on sitaks pappi? Kas sa ei tea, et raha paneb rattad käima ja võib ka kõige ebatervislikuma sita poodi müügile sebida?

Ja siis astub poodi üks loll, krabab oma lapsele purgi keemiat ja suhkruid täis toote, mis lapsele “nii väga maitseb”, sest toidab harilikku suhkrusõltuvust ja on eluga rahul.

Nojah, loomulikult on. Sest ta ei mõtlegi kunagi kaugemale. Sest poes müüakse ainult asju, mis ei ole meile ohtlikud!

Pime usaldus 🙂

Ja eriti närvi ajab see: “Issand, mida te mõtlete nii üle. Mis vandenõuteooriaid sa usud?!”. Samal ajal tormavad iga reklaami peale poodi uue maitsega krõpsu ostma. Kumb siis täpselt “ajupestud” on?

1505287_10151903615331840_2043999146_n

Loe ka neid postitusi!

71 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Mari 19. oktoober 2016 at 22:15

    Ja üks loll andis 9kuusele pulgakommi lutsutada, pani pildi ka instasse ülesse kuidas laps lutsutab pulgakommi, ja veel tekst oli ka siuke, et ala ma nii uhke, et mu laps oskab pulgakommi süüa. 😀 kes soovib sellele inimesele mõistuse pähe panna, võin nime edasi jagada. Sest SEE POLE NORM!!

  • Avatar
    Vasta Mari 28. detsember 2013 at 22:39

    Mina plaanin “baby led weaningut” proovida. Kogu püreemajandus tundub selline tarbetu olevat. Ajad lapse jaoks kõik maitsed kokku ja sassi, ilma, et ta kunagi teaks, mis asi on puhas maitse ja kuidas seda nautida.
    Ning selliselt tavasöögiga alustanud lapsed pidavat kahe-kolmeselt juba normaalset toitu pere kõrvalt, mis tundub mulle mõistlik. Eestis on sellest kõige rohkem rääkinud Nami-Nami eestvedaja Pille Petersoo ja tal tundub, et on hästi õnnestunud 🙂

  • Avatar
    Vasta Ellen 27. detsember 2013 at 10:19

    Mina mäletan , et oma poisile sai antud proovida igasuguseid maitseid kuskil 6-7 kuuselt. Siinkohal ma ei peagi silmas, et ma neid talle sisse söötsin päevast päeva, aga proovimise mõttes küll. Püreestasin ka enda sööki talle, kuna söön ise samuti suhteliselt magedat toitu. Siinkohal peaks siiski ära mainima, et hulluks ei maksa ka minna, kahjuks elame jah sellises ühiskonnas, kus enamustes toiduainetes on mingid keemilised ühendid sees, aga mida siis nüüd teha? Käija ainult öko poes ja osta sealt oma kauppa, kuna suurtes kaubanduskeskustes müüakse ainult keemia. Mina olen sellessuhtes tolereeriv ja iga ema leiab ise oma tee ning teab ise kuidas oma last soovib kasvatada, kui tõesti lapsel hiljem ongi midagi viga (
    mida loodame, et siiski ei juhtu ) saab ema vaid iseennast süüdistada. Mina pole sesmõttes mitte keegi, et halvustada kellegi valikuid, vaatan, vaid et minu enda poisist kasvaks tubli ja reibas noormees.
    Päikest teile kõigile

  • Vasta Juurikad ja kommid | Saramander 27. detsember 2013 at 10:14

    […] eriti siis, kui asi võib lõpuks inetuks minna. Aga ma läksin nii leili teema peale, millest Mariann oma blogis kirjutas. Tegelikult haaras mind püha viha, kui lugesin kommentaare. On ikka inimesi […]

  • Avatar
    Vasta Kuukiir 27. detsember 2013 at 00:25

    Lisan veel, et ma ka ei lasknud oma last vaktsineerida, aga ega ma avalikult seda väga ei kuuluta ka, kuna sotsiaalne surve on üks tüütu asi

  • Avatar
    Vasta Merly 27. detsember 2013 at 00:24

    Mul just hiljuti jäi suu lahti kui endise klassiõe pilte FBs vaatasin. Nelja kuune oli käimistoolis juba kogenud rallija. Poole aastasele anti kommi ja küpsist, sest tal ju nii kurb vaadata, kui teised söövad ja tallle ei anta. Keegi oli julge ja kommenteeris, et kas vara pole magusat anda, siis tuli vastus, et matke mind siis neli korda, kuna kõik ta neli last on varakult maiustusi saanud. Miks ei peaks?! Jube jube!
    Teine teema on ämmaga. Kümne kuusele on ju väga õige salaja pihu seest sefiiri torti enne magamaminekut anda. Ise püüdsin väga hoolikalt jälgida, et minu süljest kraami lapse suhu ei satuks ja siis satun peale, kuidas ämm lapsega mängib- topib lapse käed endale tervenisti suhu ja kõditab neid oma suure rõveda keelega. Süda läks pahaks. Nagu võitlus tuuleveskitega. Nüüd on jutu sees veel välja tulnud, kuidas varem on salaja nt lehmaspiima antud jms…

  • Avatar
    Vasta Getlin 26. detsember 2013 at 23:46

    Nii järelikult olen mina väg halb ema sest minu poiss sai juba arsti soovitusel 5 kuuselt püreed , mis oli loomulikult ise tehtud ning sai ta siis 5-6 kuuselt ka maasikaid piimaga. Ning minu laps on praegu 11 kuune ning jõulde jooksul on ta saanud äkki kogu detsembri kuu peale 6 sussi shokolaadi millest mina sõin ära pool ning millest siis poiss oma korda pool määris oma suule ning lauale. Niiet mina olen väga halb ema. Minu poiss täpselt sama moodi sööb banaani ning kogupiima kreeme. Aga vott nende katkiste hammaste kohta võin öelda ka seda, et kui laps ikka korralikult neid peseb ning kontrollis käib normaalselt siis ega midagi eriti ei juhtu ka nendega.

    • Avatar
      Vasta Loona 27. detsember 2013 at 11:50

      oledki!

      • Avatar
        Vasta Getter 10. veebruar 2020 at 18:58

        Eks igaüks kasvatab oma lapsi nii nagu oskab. See et annad oma lapsele maitsta magusat ei tee temast veel halba ema.
        Milleks teha teisi maha. Ega igaüks ei teagi kuidas on õigem ja mida anda.
        Internetist lugeda midagi kongreetse kohta võib hulluks minna et seda ei tohi ja see teeb halba jne.

  • Avatar
    Vasta Kuukiir 26. detsember 2013 at 22:55

    Eks ta nii ole jah, et ikka on neid emasid, kes selliseid asju teevad. Omalgi üks selline sõbranna, kelle laps sai juba päris pisikesest rpa-le lisaks ka mahla (kuigi olid kaaluprobleemid ja ei võtnud hästi juurde) ja kuuekuuselt või umbes selles vanuses sõi juba tuci küpsiseid. Aga samas ega ma ise ka väga populaarne ema pole, kuna oma lapsele eriti liha ei anna ja sealiha üldse ei luba anda kindlasti. Mu ema siis üritas ka siin nüüd just jõuludel lapsele sealiha sisse sööta (kuigi teab väga hästi, et ma ei luba). Ja siis ikka ütles sugulastele kui eemal diivanil istusid koos minu aasta ja neljakuuse tütrega, et andke andke talle liha. Ma stseeni ei teinud aga läksin ütlesin, et ma ei luba anda. Pärast sain loengu oma tädilt veel ja noo ise tunnen, et olen ema peale solvunud, et ta ei austanud minu soove (mis sest, et laps seda välja ei sülitanud, äkki ei sülita krõpsu ka välja, aga kas siis peaks seda talle andma?). Ise söön enamuses vegan toitu ja menüü on hästi korralikult läbi mõeldud ja väga mitmekülgne. Samas oma vanemaid külastades tunnen, kuidas ei saa vajalikke toitaineid k’tte, kuna nad söövad peamiselt liha ja kartulit ja natuke miskit kõrvale. Samas kui mina teen kartuleid suht harva ja siis ka korraliku köögivilja kastme sinna kõrvale.

    • Avatar
      Vasta Wtf 16. mai 2016 at 20:38

      Appi!
      Ise ei söö, aga vb laps tahab?! Selle peale ei
      mõtle ? Raudselt ta hakkab sööma või hakkad
      keelama et ära söö? Ma ei tea, elusees ei
      tuleks selline asi pähe, et kui valin sellise
      elustiili et siin määrin oma lapsele ka selle
      pähe…
      Ma ei tea kuidas sa tunned seda , aga tee siis
      juurvilja kaste LIHALE kõrvale , sest see ongi
      kindlasti oluline komponent, mis paneb sind
      tundma et nüüd saad kõik vajaliku kätte ??
      ?

  • Avatar
    Vasta Astra 26. detsember 2013 at 22:12

    Teate, surmani tüütab ära sellise hala lugemine. Olen kaks last täisealiseks kasvatanud, sõid nad nii banaani kui kapsasuppi, ja jõid vana head lehmapiima. On suured, terved, pole neil allergiaid ega hyperaktiivsust. Vähem teaduslikke uuringuid ja rohkem kainet talupojamõistust oleks vaja tänapäeva noortele emadele. “Issand, andis lapsele banaani või maitsestatud toitu, oh õudu!” Rahunege maha, ausalt.

  • Avatar
    Vasta kris 26. detsember 2013 at 21:58

    ma ei suuda sind, Mallu, kuidagi kuhugi ära lahterdada (mitte et see olekski eluoluline, aga noh, niisama – ikka kuidagi mõttes paigutad inimesed kuidagi ära). et kohati on sul nii eluterved arusaamad, et pärast lugemist on pea kaasanoogutamisest valus, teisal jälle ajad mingit kummalist jura. ega muidugi kõik ei peagi käima minu taktikepi järgi, sellest saan ideaalselt aru, aga noh, nagu siin juba arutleti. et sellest saad aru, et lapse toitu ei maitsestata ja talle mitteeakohaseid sööke ei anta, aga imetamise ajal alkot juua on okei (minu meelest kommenteerisid seda kuidagi nii, et no kui saab suraka alksi, no tühja kah) ja tunde ja päevi mõnenädalasest imikust eemal olla ning talle ebasobivat lutipudelitoitumist õpetada kah nagu pole midagi. kuidas see erineb muust ebasobivast lapse toitmisest – no mina vahet ei näe.

    mis ma öelda tahan…ma arvan, et ma saan oma kommentaari eest pahandada. aga tegelikult ma midagi paha ei mõtle. ma loodan, et sul on sellisest tähelepanu juhtimisest kasu ja et sa veidike mõtled selle peale. ma usun, nagu sinagi, sellesse, et alati ei ole kõik ilus ja kõike kõrvuni naeratusega järgi kiita – noh, kes tahab, teeb seda ja las teeb, aga ma pigem kirjutan konstruktiivse sisuga tagasisidet.

    et selle postitusega ühesõnaga olen nõus ja ka minul on ema, kes hirmsasti surus mu viiekuusele suitsukala, et no vaata, proovi, mis nägu teeb. võib vaid oletada, milliseid loomkatseid minu ja mu vennaga lapsepõlves tehti… kahju, et selliseid emasid on, aga see on ilmselt paratamatus nagu ka kurva lõpuga loomasaated :S

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 27. detsember 2013 at 01:33

      Ei arva küll, et lapsele suraka alkoholi andmine oleks okei ja ega ole ju andnudki. Päevi oma lapsest eemal pole ka olnud, ei tea, kuidas säärane mulje küll jäänud sulle on. Aga ok ok, saan ka sinu poindist aru- eks see elu selline tegelikult olegi, et mis on ühele ok, see teisele ei ole ja nii see eluke edasi ka on.

    • Avatar
      Vasta Kadri 27. detsember 2013 at 09:25

      Ma annaks küll vasta vahtimist selle “ebasobiva lutipudelitoitumise” eest sulle! 🙂

  • Avatar
    Vasta Jaanika 26. detsember 2013 at 21:36

    Minu laps sööb põhiliselt Ella’ s Kitchen püreesid, need on orgaanilised ja ökoloogilised ning ei sisalda grammigi suhkrut ega soola. Kui köögivilja- ja puuviljapüreesid valmistan ma ise (blenderisse ja valmis!), siis lihatoidud mul nii hästi välja vist ei kuku, sest laps üldse ei taha neid millegipärast (proovinud olen omaarust kõike, erinevaid ürte, ajus küpsetanud jne)… Kuid Ella’s Kitcheni lihapüreesid sööb hea meelega (neil olemas looma-, kana-, lambalihaga ja lõhega ka). Nüüd laps juba 11 kuune ja olen lusikaotsaga hakanud ka pere tavatoite talle maitsta andma, aga ainult selliseid mis on maheda maitsega ning pole liiga soolased, kooki sai ka nüüd jõulude ajal esimest korda proovida, aga tõesti ainult lusikaotsakesega ja isetehtud kook oli. Ella’s Kitcheni püreed on muidugi oluliselt kallimad kõigist teistest, aga ma tellin neid nö väikehulgi http://www.lastetoit.ee ja siis on hinnad poehindadest ikka oluliselt mõistlikumad.

  • Avatar
    Vasta Anette 26. detsember 2013 at 21:27

    Issand, vähe ei aja närvi see teema! Ise pole kokku puutunud selliste asjadega õnneks, küll on vihjamisi uuritud ja just jõuludel sain ühe kõõrdpilgu magama jäämise teemal. Aga no see teema, et lähed ise hetkeks tualetti ja keegi annab su alla poole aastasele lapsele METT! Nagu kiiruga oleks antud kähku enne, kui ema tagasi tuleb. Tropikari! Ma ei julge oma tütart mehe poolsele perekonnale hoida jättagi, nad on nii vanakoolikad, et kes teab, mida talle suhu topitakse.
    Praegu sajatan neid rumalaid sugulasi, kes SALAJA (!!!!!) suhkrutükikesi ja komme poetavad. Mis, kurat, teie peas toimub? Ropendaks!

  • Avatar
    Vasta Marianne 26. detsember 2013 at 21:08

    Ma kõiki kommentaare läbi ei viitsinud lugeda, kuid umbes poole peal sai mulle selgeks, et mõned emad on küll oma aruga targemad kui arstid.. tasub ikka konsulteerida arstiga, mida oma lapsele anda võib ja millal ning mis on keelatud.

    • Avatar
      Vasta Liina 27. detsember 2013 at 09:11

      Siin oli niipalju komme juba, et mõtlesin, et pole mõtet vaeva näha, aga no näed ikka leidsin selle, kuhu pab vastama 😀

      Miks ma ei või olla mingil teemal targem kui arst? Kas arst teab kõike 100%, eriti perearst. Ma ikka julgen selles tugevalt kahelda ja ei kavatse pimesi ühtki arsti uskuda. Eriti perearsti. Muidu on meil tore arst, aga nt kui laps oli umbes aastane, siis käisime palavikuga korra tema juures (ma isegi ei mäleta miks, ta vist kutsus spetsiaalselt, kuigi poleks olnud eriti mõistlik palavikus lapsega arsti ukse taha ronida) Igatahse soovitus oli juua pärnaõie teed, püsida vagusi (need on ok) ja vaadata palju multikaid 😀 . Mismõttes soovitatakse vaadta telekat. Ja teine juhus oli pikaaegse köhaga , mille puhul samuti soovitati ikka pärnaõie teed ja küll ise üle läheb ja midagi hullu ei ole (köha oli kestnud 3 kuud, köhis öösiti oksendamiseni, aga arsti juures ei köhinud) No lõpuks saatekirja spetsialisti juurde kirjutas ja saime sealt abi ja vastavaid rohtusid (astmaatikutele, kuigi otseselt astmaaatik ta pole) Ok see läheb juba teemast väga kaugele, aga siiski – kui palju arste ikka veel soovitavad südamehaiguste jms vältimiseks süüa rasvavaba dieeti? Kuigi rasv (hea rasv) on just eluks väga vajalik. Mina ei võtaks kõike puhta kullana, mis arsti suust pudeneb, ise tasub ka mõelda.

      No ja alla pooleaastasele igasugust toitu toppida pole vaja. Täiskasvanute maitsemeeled on lihtsalt rikutud, kui tavaline juurvilja püree maitsetu tundub. Kui loobuda näiteks nädalaks suhkrust ja soolast, siis alles võib tunda kui magus on tegelikult tavaline porgand. Laps on alguses puhas leht – loomulikult kui talle toppida ülemaitsestatud asju, siis naturaalset ta enam lõpuks ei taha. Sets pole harjunud.

      Mulle käib veel närvidele see, kuidas kõik poes müüdavad purgitoidud ja kasvõi marineeritud seened on nii magusad. Osad kurgid tehakse veel suhkruasendajaga. No tule taevas appi – jah see on õige koht kus kaloreid kokku hoida, hapukurgi marinaadis. Tahaks vahest süüa borshi, aga ise ei viitsi keeta, aga no ei saa, sest see on liiga magus. Ja need lastepurgitoidud ka – eks ma ikka mugavusest andsin neid head-ööd putrusid, aga need on ikka rõvedalt magusad ja rohkem ma neid osta ei kavatse.

      Vaktsineerimise poolt olen. Andke andeks, minumeelest siin on just vastupidi. Need, kes ei vaktsineeri ja ei jää haigeks ütlevad pärast, et midagi ju ei juhtunud. Jah ei juhtunud jah, sest kõik teised on selle riski võtnud ja vaktsineerida lasknud oma lapsi. Mul on, üks sõbranna, kes ka ei lasknud vaktsiine teha – no et kust see laps selle tuberkuloosi ikka saab, ta ei kasuta ühistransporti ja aasakatega ringi ei hängi. Minu lähisugulane – 25a noormees, haritud, heatöökohaga igati edukas noor, kes ka ei sõida bussiga rohkem kui mõnikord peolt koju, ei saanud enne aru, et tal on tuberkuloos(lahtine!) kui hakkas meie lapse 2-aastasel sünnipäeval verd köhima. No tõesti ei tea jah, kust neid haigusi küll saama peaks.

      Ja olles 1-aastasega rota viiruse haiglas läbi põdenud, kavatsen järgmisele lapsele selle vaktsiini ka teha.

      Sai vist kõik hingelt ära 😀

  • Avatar
    Vasta Birgit 26. detsember 2013 at 18:20

    Minu jaoks on kõige hullem vaadata kui emad annavad enda lusikaga lapsele süüa või tõmbavad mahakukkunud luti enda suust läbi. Ja siis imestavad, et miks lapsel hambad pruunid suus. Ja kui ema, isa isegi teavad seda, siis vanaemad ei pruugi teada… Samas tundub ülereageerimine kui rasedad väldivad sushit, pasteete ja juustu. Mina ütleks selle kohta peast rase. Eelmisel aastal sai kurikuulsa listeeria bakteri 2 inimest Eestis. Järelikult Tallinn Tartu maantee on kui mitu korda ohtlikum?

  • Avatar
    Vasta Kertu 26. detsember 2013 at 17:25

    See on tõesti kurjast, kui teised inimesed hakkavad vastu sinu tahtmist!!! sinu lapsele salaja toiduaineid andma. Mis siis kui lapsel on tõsine allergia, aga ema pole sellest veel kellegile rääkinud, sest laps saab ju ainult piima või ema valmistatud toitu. Et noh, kunagi jah anti kogu aeg ja kõigile kõike, aga lapsevanemad peaksid siiski nii palju pühad lehmad olema, et nende keeldudest üle ei astuta.
    Keegi rääkis, et mida hiljem laps saab shokolaadi, seda parem talle endale. Lisaks, kui laps ei tea et shokolaad hea magus on, siis ta ei viska end poes kommiriiuli ligiduses röökides põrandale iga kord.. teoreetiliselt.
    Tegelikult peaks ju laps saama pool aastat rahulikult rinnapiimal elatud, et ta peaks saama sealt kõik toitained kätte ja lisa ei olegi tarvis? Ja siis alles hakatakse uusi maitseid vaikselt tutvustama, lillkapsapüreed ja köögiviljad. Maitseaineks seda mida saaks ka ise kasvatada (basilik, till jne, soola ise ei kasvata ju). Ja umbes aastane sööb juba ka sama toitu mis vanemad, lihtsalt magedamat. Kas see ei olegi üldine arusaamine, et nii peaks olema?
    Ja cocat beebile, kuna talle maitseb… sommersby siidrid on ka head magusad, see maitseks ka beebile kindlasti.

  • Avatar
    Vasta Maire 26. detsember 2013 at 17:17

    oi see on nii hea teema 🙂
    kui lapsed sündisid, siis hakkasin rohkem lugema ka pakendite etikette. E ained tegin ka selgeks omale , no need levinumad. ja no andke andeks, see on jama mis osade toitude sisse pannakse.
    beebitoite teen suurel osal ise. hirsipuder, ja tatrapuder on selline, mida ostan pulbrina. HOLLE pudrupulbrid on sellised, millele pole lisatud ei soola, suhkrut, ega rinnapiimaasendajat. need on ainsad mis saab. ja HIPPil oli ka ….2 putru…hirsi ja tatra. ka puhtad. kuna hirssi ja tatart ei suuda mina nii teha, et need tükilised ei jääks isegi peale purustamist, siis annan noid. muud aga – teen ise. tuleb odavam ja lisaks ei aja lapsele mõtetult soola-suhkrut sisse.
    mul pere tegelikult juba harjunud sellega, et egas oma toidu sisse ka oluliselt ei pane. nt põhiosa – riis, tatar,kartul,makaron – keedan soolata. soola lisan natuke hommikupudrule, kastmetele, osadele salatitele. vanemale lapsele teen tihti eraldi hapukooresalatit, kuna talle ei meeldi sool.
    kohupiima jms mausaid asjakesi ei näe mu lapsed enne aastaseks saamist. esimene komm tuli neile u 1.5-2 aastaselt. kui pole proovinud, ei osata ka tahta – see on mu moto. võtame näiteks närimiskummi. ja coca cola. lapsed teavad, et lapsed nätsu ei näri ka cocat ei joo, see on emmede isside ja onude tädide jagu. neid on veel mis on lastele keelatud, aga mida nad võivad suuremaks saades proovida kui soovivad. eile oli alles teema, kuna lapsed võivad nätsu saada? ütlesin et siis kui kooli lähete annan proovida 😀 uss emme olen jah, midagi teha pole.
    mulle ka tuldi alul ütlema, et “aga meie ju tegime nii kui teie väikesed olite”. ja siis tavaliselt lendab minu poolt vastuseks “aga mina pole sina”.

    ükskord oli saade, naistevahetus. mul hästi meeles üks lõik, kus naine oma “uues peres” läks “ämmale” külla, kus oli siis lauale igast kraami pandud. läheb “ämm” toast välja, ja naine võtab karbist liköörikommi, ja pistab u 6-7 kuusele suhu. “ämm” tuleb ja küsib, et miks annab? “aga talle ju maitseb!”.
    ma istusin diivanil ja tunne oli selline, et lendaks või läbi teleri ja paneks sellele emale laksu pikki pead. üldse ei mõtle mõni!!!!
    samuti vana naabrinaine, andis oma alla aastasele lapsele neid topsikohupiimasid jms magusaid asju põhisöögina. ööseks mahla lutipudeliga. ja siis oli häda et tütreke kallike ei söö midagi korralikku.

  • Avatar
    Vasta Kea 26. detsember 2013 at 16:56

    Mina paneksin ennem oma lapse söögi sisse paar tera soola, kui jooksin imetamise ajal veini/slkohoolset jooki.
    Aga muidu olen nõus jutuga. Kole on vaadata ilusaid väikseid plikasid ja poisse kellel naeratades mingid mustad ära pussatanud hambad vastu vaatavad, sest nende põhisöök on komm.

    • Avatar
      Vasta oh teid(meid) naisi 30. detsember 2013 at 13:13

      Ma täiesti nõus sellega, et nii väikese lapse toidulauale ei tohiks käia sool/suhkur. Lapse maitsemeel on täietsi rikkumata ja tundlik ja käägiviljadel ja puuviljadel on tegelikult päris tugev maitse juba olemas…lihtsalt meie, täiskasvanud enam ei taju seda tänu rikutud maitsemeelele.

      aga vot hammastega on küll selline lugu, et nt rinnapiima asendajat saavatel lastel võib väga vabalt tekkida nn lutipudelikaaries, mis “sööbki” nende hambad ära..Laps ei pruugi kommi saanud proovidagi. Ja kallid emad, lugege ka mida rpad sisaldavad ja mõelge ka sellele. Kõige õigem oleks ikka toita pisikesi rinnapiimaga ja kui õige aeg käes, siis hakata harjutama kodus valmistatud püreedega.

  • Avatar
    Vasta Kätlin 26. detsember 2013 at 16:50

    Oh… Krt miks ei võiks lugeda kõik emad selliseid postitusi!!!! Nüüd räägib naine, kes ei ole ema!!!! Aga targutada mulle meeldib. Ok, ma tegelikult ei lähe inimest õpetama, sest kohe tuleb vastus – sa ei ole ema, sa ei tea midagi. Ja eks neil ole ka õigus.

    Nii aga mis point on – paljud emad annavad lastele sama toitu, mis ise söövad, püreestavad selle lihtsalt enne ära. Minu point on see, et mitme ema toitu ei suuda ma isegi süüa (seal niipalju soola ja pipart, et neid külastades purskan hiljem tuld suust).. Ja seda sama toitu annab emmeke oma lapsele. Õudne, ausalt!!! Ja kui ma julgesin midagi rääkida teemast, et ei tasuks anda NII soolast toiut äkki lapsele, siis saan kriiskava vastuse – sa pole ema, sa ei tea midagi!!!!

    Suhkruga on teine teema, seda tavaliselt teatakse enam. Ja ma ei ütleks, et üldse ei tohi anda – aga tehku ise – banaan ja kooritud õun blenderisse ja käib küll. Kui raske saab see olla. Ja laps saab tervislikult magusa püree 🙂 I think so.. 🙂

  • Avatar
    Vasta Viki 26. detsember 2013 at 15:10

    Inimesed on hammastavad, nende geniaalsus piiritu! Ma ei saa aru, mis FB gruppidesse siin koik sattunud on, et tibuemmed selliseid inimkatseid oma kaitsetute beebide peal korraldavad. Mina ka uhes grupis ja seal pole kull ukski ema selliste asjade peale tulnud.
    Kull aga ajavad mind hulluks mu oma sugulased, kes mu lapsele koike head ja paremat topivad, kui keelan, siis tehakse suured silmad ja oeldakse, et vaene laps, jaab koigest heast ilma.
    Koige rohkem ajax mind narvi kord, kus jatsin oma lapse sugulase katte nii kaua kuni vetsu kasi pesema laksin ja tagasi tulles teatati mulle, et mu 4 kuune laps sai just suure lusikataie mett maitsta, hallelluuja! Vot ma pole elus vist vihasem olnud. Jumal tanatud, et ei juhtunud midagi ja selle peale kui selgitasin, miks alla aastasele lapsele mesi on eriti ohtlik oeldi, et aga vanasti soid lapsed sunnist saadik mett. Eksole.

  • Avatar
    Vasta Merilin 26. detsember 2013 at 14:56

    Vaktsineerimise osas jään eriarvamusele. Oma lapsele olen lasknud teha kõik vaktsineerimised , mis arstid ette näevad. küll aga olen nõus sellega,e t alla aastasetele ei ole mingit põhjendust soola ja suhkru andmisel. ma teen kõik püreed ise ja ilma soolata , ka liha keedan ilma soolata ja maitseks vaid maitsetaimi (till, tüümian, basiilik vms). Magusaks teen marjasmuutid banaaniga ja kui ei viitsi ise magusat püreed teha, siis ostan HIPP i omasid. Tuleb osta märgistatud purgid (no added sugar), sest kus seda märki pole,s iis on kindel, et nats suhrut on lisatud. ma tegin kaerhelbeküspsiseid ka ilma suhkruta ja väga hää sai. Ja kui ikka tahad, et hommikupudrus oleks nats magusat maitset, siis soovitan agaavia siirupit (ökopoodides on saada, see on looduslik 100% ja ei tõsta veresuhkrut . vahtrasiirup teeb seda näiteks). Bloggija laps aga ilmselt neid nõuandeid veel ei vaja. Kuus kuud kukub ette,s iis on norm hakata püreedega harjutama tasahilju. Aga need soola ja suhkrukummardajad rikuvad lihtsalt lapse maitsemeele ära lisaks võimalikele tervisekahjudele.

  • Avatar
    Vasta Kristi 26. detsember 2013 at 14:06

    Sina-alkohol-Mari. Edasi mõtle ise.

  • Avatar
    Vasta Eevu 26. detsember 2013 at 13:35

    Mul eelmise lapsega ämm andis 9 kuusele suhkrutükki närida salaja laua alt, peal eseda kui mina olin hoiatanud kõiki et kommi ei tohi veel, lapsel olid mõned hambad suus alles. Siis terve mehe suguvõsa oli pahane minu peale kui ma karjuma hakkasin ämma peale kesed jõulusöömaaega.

  • Avatar
    Vasta Age 26. detsember 2013 at 13:04

    Kui nüüd antakse imikutele banaani, siis on ju isegi tohutu areng toimunud. Kunagi oli FB grupp 2011 sündinud beebidele, seal üks ema andis kahekuusele shokolaadi, sest see maitses talle.

  • Avatar
    Vasta k.l 26. detsember 2013 at 12:51

    Minu laps on poole aastane ja olime elukaaslase ema juures, ämm siis ütles, et anna lapsele marineeritud kurki imeda! Ei osanud ma midagi sellise lolli jutu peale kosta, kusjuures endal neli last ülesse kasvatatud. Maitsesin siis ise seda kurki ja oi kui üle maitsestatud ja ma peaks seda oma lapsele andma närida?? Küsisin siis tuttavalt kas ta oma viie kuusele lapsele juba püreed ka annab, siis tema kostus selle peale, “kui lastekaite või perearst peaks nägema, mida ma oma lapsele sisse söödan, siis vast võetakse see laps minu käest ära, sest minu ema andis ka nii väikesest peale mulle, mu õdedele ja vennale leiba, liha, suppi- kõike süüa ja näet elame ju ja üleüldse on nii endal nii rahaliselt kui niisama kergem.”

  • Avatar
    Vasta Kati 26. detsember 2013 at 12:11

    Mina ei saa nendest emmedest ja issidest aru, kes lahevad oma lapsega kes veel ei kõnni ja räägi mäkki/hessi. Laps pannakse lapsetooli, söömislauale kallatakse friikaid ja kätte pistetakse tükike burxi:) aga lapsele ju meeldib. Olen olnud olukorras,kus selline rääkima õppiv laps oli minuga samas autos ja mäkist möödasõites tuli pudikeelne kisa ja sinnahulka burkuuuuut 😛

    • Avatar
      Vasta What 16. mai 2016 at 20:51

      Kui mäkis töötasin , nâgin samamoodi kui
      lapsele visati burks ette, jube jube. Tol hetkel
      mul last veel ei olnud , aga see hoidnud mind
      tagasi arvamast kui väär see on!

  • Avatar
    Vasta gisella 26. detsember 2013 at 11:52

    Kas piimasegusid ei tehta lehmapiimast? Piimasegusid ei tehata ju rinnapiimast. Miks 9-kuusele ei tohi toitu soola panna, aga aastasele võib? Miks inimesed üldse oma toitu soola ja suhkruga maitsestavad ? Miks liha süüakse kui see on hormoone ja antibiootikume täis ? Miks ostetakse poest juurikaid, mis on nitraate täis ? Siit lugedes jääb mulje, et kõik kasvatavad oma toidu ise :). Valikuid mida üldse süüa on linnas väga vähe.
    Miks vaktsineerida ? See on ju suur äriprojekt. Kas poest vorti ostmine pole äri ? Kas kosmeetika mida näkku määritakse pole äri?

  • Avatar
    Vasta Anni 26. detsember 2013 at 11:13

    Minu meelest põhi põhjendus sellistel emadel, et mina ei kasvata oma last raamatu järgi!! No minu meelest on tase võtta eeskuju meie vanematest, sest nad elasid nõukogude ajal, see aeg peaks olema erandlik, inimestele tehti ajupesu.. Ma olen tegelikult ka konservatiivne oma mõtlemises, aga selle aja jätan kõrvale, eeskuju võtaks pigem aja enne nõukogude aega, kõik imetasid ja tarbisid naturaalset toitu..
    Ps raamatud arendavad silmaringi ja tuleksid kõigile kasuks…

  • Avatar
    Vasta Kadri 26. detsember 2013 at 09:31

    Maitsestamine/ maitseained ei ole ainult sool ja suhkur. Lapse toitu tohib ikka maitsestada.

  • Avatar
    Vasta Kerttu 26. detsember 2013 at 09:21

    Jutt täiesti õige! Ma ei imesta, kui varsti lapsed enam normaalset toitu ei söögi vaid nõuavad hamburgerit, coca-colat ja kommi.

    Ja üks küsimus: kui Mari suuremaks kasvab ja rääkima hakkab, kas õpetad talle loomi nende õigete nimedega või paned neile hüüdnimed aka koer on ‘aua’, lehm on ‘muua’ jne?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 09:38

      No kutsu ja kiisu tunduvad armsad, aga samas ma ütlen siiani mõnikord kutsu ja kiisu 😀

      • Avatar
        Vasta Kadri 26. detsember 2013 at 10:08

        OH NO Ta ju jääbki siis nii rääkima!!! 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 10:23

          nagu ema, nõnda tütar!

          • Avatar
            Kadri 26. detsember 2013 at 10:34

            See oli sarkasm

          • Mallukas
            Mallukas 26. detsember 2013 at 10:34

            ma saan aru, sa ei pea kartma 😀

  • Avatar
    Vasta Pisi 26. detsember 2013 at 09:05

    Seda saab lugeda ikka paljudest kohtadest. Kûll antakse juba 3 kuu vanusele kohupiimakreeme ja siis imestatakse, et lapsel kaka roheline ja limane. Aga lapsele maitseb ja ma siis annan edasi. Kûll üle láheb. Kuu aega lapsel kaka roheline ja pepu punane aga ikka annan edasi, sest lapsele meeldib. Aga paljud ostavad ju poest ka toitu, kus vaatavad, et oh see nii odav nt viiner. Vôtab ja sööb röömsalt. Láhen mina, kes vaatab kilohinda, siis vaatan liha sisaldust ja lôpuks vaatan, et mida sisaldab ja alles siis otsustan, et ka ostan. Ma annan lapsele ainult magusta puuviljapûreed natukene pudruga ja seda ka alles siis, kui putru ei taheta. Ja ma ei saa aru sellest, et miks peab igale poole toppima maitseaineid? Mul kodus on ka mage toit ja kui kellelegi kûlla láhen ja seal söön, siis kôht valutab, kuna ei saa ju teha toitu ilma erinevate vûrtsideta. Minu arust kôlbab toit ka magedana sûûa. Maitseks teed toorsalatit juurde. Vága hea náide on see, et kui sööd sushit vôi hiinatoitu, siis kas annad seda ka oma 6 kuu vanusele beebile? Ainule ju pûreed ei maitse, miks peaks laps söoma 😛

  • Avatar
    Vasta A. 26. detsember 2013 at 09:02

    Nõus!
    Kõige parem ongi ise lapsele püreed teha, sest leida poest selline, kuhu ei ole pandud suhkrut-soola-piima on päris hea väljakutse. Näiteks Salvestilt olen mina isiklikult leidnud täpselt ühe püree, kus ühtegi neist kolmest sees ei ole. Selle asemel, et kulutada purgipüreede peale, ostke parem saumikser, et titele oma keedetud juurikaid püreestada.
    Minu pisem saab nüüd kohe-kohe aastaseks ja on alles nüüd on hakanud ka mõnest “meie” toidust ampsu saama.
    Päris raske on igasuguste vanemate sugulasetega, kes tänitavad, et miks sul laps veel lehmapiima ei joo ja üritavad salaja lapsele vahukoort või viinereid sööta. Alles eile üks vist solvus, kui ma röögatasin pühadelaua taga, et ei-ei-ei-ei anna lapsele šokolaadikoogist ampsu.

    • Avatar
      Vasta Kaire 26. detsember 2013 at 11:24

      Ei saa nad aru jah, ma omadele käratan mitu korda päevas, et las ma ikka ise otaustan.

    • Avatar
      Vasta Merilin 26. detsember 2013 at 15:01

      kahju, et nii lolle sugualsi on:). mul on ikka raskelt vedanud. vanaemad ja vanaisad ja tädid onud jagavad matsu ja keegi pole mu 11 kuusele mingit jama sisse söötnud, kui väljas oleme käinud. vanaema teeb alati lapsele eraldi ilma soolata koteltte kah ja kalkunilihast(täpselt nagu ma olen ette öelnud ). eks sul tuleb nende teadlikkust tõsta. raske saab see olema, aga edu:)

  • Avatar
    Vasta Merilin 26. detsember 2013 at 09:01

    Oeh see on selline teema mis ajab neid keda emadeks kutsutakse , veel rohkem närvi kui keegj julgeb kritiseerida ! Aga kuna olen ise ka ema siis kuulun ühte fb beebide gruppi ja seal on ema kes avastas et ta laps joob poepiima ning ta ei annagi lapsele enam rinnapiima asendajat . Naeris veel ei saab iga kuu uue retsepti pulbritoite ja need niisama seisavad kodus . Lapsest on eriti kahju sest see ema ei mõista et see on lapsele ohtlik :/ ! . Ka tema suust tuli lause ” aga midagi pole juhtunud ” . Aa ja vanaema oli talle soovitanud seda anda ja nii ta siis kuulas endast vanema inimese nõu :/ kurb ! Krt need vanurid kes “õpetus sõnu” jagavad , tuleks karantiini panna ! Ausõna no !!!!

    • Avatar
      Vasta Sirli 26. detsember 2013 at 10:16

      Njaa neid vanaema jutte tean isegi. Mu vanaema annab lapsele kommi suht palju ja kui ütlen, et see pole hea, siis ütleb, et vanasti söödi ka palju kommi ja näe tema lapsed on juba ise emad ja üks ka vanaema. Aga selle peale ei tule, et toiduained pole ju enam samad, mis vanasti. Õnneks suvel õppisin, et kobiseda pole mõtet ajab vana inimese närvi. Lihtsam on komm lapse käest kätte saada natuke vanaema silme alt eemal 🙂 Autos üks laegas oli suht komme täis vahepeal igatahes kuna komme anti ikka mingi 3 kaupa kätte.

  • Avatar
    Vasta Haldjapiiga 26. detsember 2013 at 08:51

    Ma olen veendunud, et see toiduaine tööstus on leivad ühte kappi pannud ka ravimifirmadega. Haige inimene läheb ikka arsti juurde ja ostab tabletti. Viimased ka pole määratud meid terveks ravima, sest head klienti ei saa ju kaotada! Ikka raha-raha-raha!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 09:40

      Ma usun sama asja. Sellepärast ma Mari vaktsineerida ei tahagi 🙁

      • Avatar
        Vasta Haldjapiiga 26. detsember 2013 at 11:02

        Leiad kindlasti palju vastaseid! Mul üks tuttav tahaks kõikidelt sellistelt emmedelt kes oma lapsi ei vaktsineeri lapsed ära võtta, sest selgelt olete, te halvad lapsevanemad! 😀

        Mina aga mõtlen sellest nii – tavaline kõrgem meditsiinitöötaja üldjuhul ka oma lapsi ei vaktsineeri!

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 11:12

          Minu vanaonu naine oli 60 aastat ämmaemand. Ütles, et neile töökoha poolt anti kõrgem käsk vaktsiine alati kiita, tema aga ENDA lastele neid ei teinud 🙂

        • Avatar
          Vasta Merilin 26. detsember 2013 at 19:56

          Inimene, tegid liiga suure üldistuse :). Ma ei tea, kui kõrge või madal meditsiinitöötaja sa oled, aga minu tutvusringkonnas on arste (günekoloogid, lastearstid, psühhiaatrid, onkoloogid, neuroloogid) no ligi 30 kokku. enamikul neist on lapsed ja kõik nad on oma lapsi vaktsineerinud. vaktsineerimisvastste leer aga kõnnib väga nõrgal jääl. Muud ma ei ütle.
          Lihtsalt kõik argumendid on netis kättesaadavad, kahjuks vastaste leeri omad on nõrgad ja paljudel juhtudel mittetõenduspõhised.

        • Avatar
          Vasta i 27. detsember 2013 at 08:24

          mu tutvusringkonnas väga palju med. töötajaid. arste, doktoreid, ämmaemandaid, kiirabitöötajaid. kõik!!! eranditult kõik vaktsineerivad oma lapsi!! vähemasti minu tuttavate seas. lugesin kokku, 21 eri inimest 🙂

      • Avatar
        Vasta Kaire 26. detsember 2013 at 11:15

        Siis võib ainult juhtuda, et sinu laps saab selle haiguse, mida vaktsineeritud lapsed ikkagi kannavad. Mitte, et valtsineerimine oleks ainus õige tee.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 11:17

          Jah, võib juhtuda. Aga noh, ta VÕIB auto alla ka jääda.

          • Avatar
            Haldjapiiga 26. detsember 2013 at 15:51

            Vaktsineerimisest loobumisel võib mõne õuduse omal jõul ka läbi põdeda.
            Ma leian, et vaktsiinide tüsistustest ja kõrvalmõjudest on liiga vähe räägitud!

            Teate, see elamine on üldse riskivärk ja me peame õnne tänama, et siiani hing sees on.

  • Avatar
    Vasta Britt 26. detsember 2013 at 08:45

    Ma olen samu asju täheldanud ja kahe käega peast kinni hoidnud. Teine hea põhjendus on muidugi see, et ” mul on 3 last ja ma olen kõigiga samamoodi teinud, kõik on täiesti normaalsed lapsed”. Vahet ei ole siis kas räägitakse pisikese beebi päev läbi hüppekiiges hoidmisest, 3 kuusele a la seapeki andmisest või jumal teab millest. Aga noh, ei saagi eeldada, et kõikidel seda mõistust sama palju oleks 😀

  • Avatar
    Vasta Anu 26. detsember 2013 at 08:05

    Oo, ma teen seda kogu aeg – söön šokolaadi ja ütlen endale, et näe, pole üldse paksem kui eile! Järelikult võib veel süüa. Siis söön kõik küpsised ka ära, mis kodus on, ja ikka pole paksem. Ainult et viimase kümne aastaga on kümme kilo juurde tekkinud. Mina ei tea kuidas! 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 09:41

      Seda kutsutakse ainult daamilikuks mõtlemiseks :D!

  • Avatar
    Vasta H 26. detsember 2013 at 04:58

    Eriti hea oli see ema kes kirjutas, et tegi saumiksriga frikadelli supi püreeks ja toitis seda lapsele sisse- kui ma mõtlen kui maitsestatud tavaliselt üks frikadelli supp on tahaks peast kinni hoida ja appi karjuda!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 09:42

      Ma ise lootsin, et ehk tegi nii paljugi, et enne supi maitsestamist andis lapsele? Samas frikadelle maitsestad ju juba nende valmistamise käigus? ISSANDA loomaaed on lai! 😀

      • Avatar
        Vasta Pisi 26. detsember 2013 at 11:57

        Aga ehk tegi ise frikadekke? Ma siin olen ka môelnud, et peaks ise tegema.

  • Avatar
    Vasta Maris 26. detsember 2013 at 02:23

    Mallu, sa jälle hämmastad mind.
    Uskumatu, kuidas sa kirjutad kogu aeg asjadest, mis täielikult minu maailmavaadetega klapivad 😀
    Tuleb kõige pikem jutt, mis ma kunagi su kommentaaridesse olen kirjutanud, aga see on lihtsalt minu nägemus asjast 🙂 Loodan väga, et ma kellegi teise jaoks midagi ära ei riku.
    Seda tean juba ammu, et need suurkorporatsioonid on jubedad asjad =/
    Väldingi näiteks Nestle’, Unileveri ja Kraft Foodsi tooteid.
    Tänapäeval sisaldavad isegi soolased asjad korralikult suhkrut – nt need Maggi idea kastmed jms jura.
    Nägin kunagi dokumentaalfilmi, kus räägiti, et igalepoole pannakse suhkrut, sest see mõjub kuidagi ajule ja tekitab sõltuvust.
    Filmis oli juttu ka sellest, et ka imikute piimapulbrid sisaldavad suhkrut ja nende lapsele söötmine viib selleni, et laps tahab järjest rohkem suhkrut saada.
    Näiteks Oreo küpsised ja Nutella on täielik saast – erilist toiteväärtust neil pole, rääkimata sellest, mida nad üldse sisaldavad.
    Maitse- ja lõhnaained on tänapäeval need, mis maitset annavad (nt jogurtitelt võib tihti lugeda “maasikamaitseline – mitte “maasikajogurt”).
    Mulle on alati meeldinud Magnumi jäätised…seda seni kuni ma ühe üle pika aja ostsin ja nägin seal taga logo „Unilever“.
    Ütleme nii, et nt neid suurfirmasid või näiteks ka loomkatseid googeldades leiab igasuguseid jubedaid asju =/
    Need vastikud suurfirmad mitte ainult ei mürgita meid oma toiduga, vaid teevad ka loomkatseid (saan aru kui loomkatseid tehakse ravimitööstuses, aga toiduainetetööstuses ja kosmeetikas??).

    Annan mõned lingid ka:
    http://www.ohtuleht.ee/493088/uskumatu-sokolaadipahklikreemides-napib-nii-sokolaadi-kui-ka-pahkleid

    http://www.thestar.com/news/world/2012/04/27/nutella_maker_to_pay_3m_in_lawsuit_over_false_nutritional_claims.html

    http://www.dailymail.co.uk/sciencetech/article-2345276/Food-giants-Nestle-Unilever-caught-animal-testing-scandal.html

    Kes julgeb, võib nt googeldada sellist asja : „animal testing snickers“

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. detsember 2013 at 09:43

      Mina ei julge 🙁

  • Avatar
    Vasta Merilyn 26. detsember 2013 at 02:22

    Kuulsin kord emast, kes andiski oma lapsele lutipudelist tihtipeale kokat juua, sest lapsele maitses ja miks mitte. Ma ei ole enam edasi kuulnud, et mis sellest lapsest sai… Peakski uurima, ehk…

  • Avatar
    Vasta Irints 26. detsember 2013 at 01:50

    täiesti nõus, minu mees on ka selline, et aga midagi ei juhtunud ju… närvi ajab,… krt kas tõesti peab enne midagi juhtuma, kui mõtlema hakatakse oma tegude üle

  • Avatar
    Vasta Silja 26. detsember 2013 at 01:10

    Lisaks igasugustele maitsestatud söökidele, ei peaks lapsele andma ka maitsestatud jooke (ega ka gaseeritud jooke). Kõige tavalisem vesi on kõige parem jook ja kui ise lapse maitsemeeli muude asjadega mitte ära rikkuda, siis joob laps vett ka meeleldi, mitte ei nõua coca-colat või midagi muud. Poes müüdavates mahlades on ka nii palju suhkrut, et see on lihtsalt jube ja nii need väiksed, õrnad hambakesed katki lähevadki…
    Palju õnne muidugi nendele vanematele, kelle laps soola söömisest plahvatanud veel pole! 😀 Good job!

  • Avatar
    Vasta Gerli 26. detsember 2013 at 01:00

    Tuleb meelde kuidas keegi toppis oma paari kuu vanusele lapsele banaani ja siis oli pahane kui keegi kritiseerida julges ning ütles samamoodi, et “midagi ju ei juhtunud”. Mulle ka üldiselt käib pinda see suhtumine, et kui laps kohe näost siniseks ei lähe, siis järelikult talle meeldib ja on ok.

    • Avatar
      Vasta Katre 26. detsember 2013 at 01:40

      Meie grupis anti banaani juba 17-päeva vanusele beebile. Perearst lausa olevat soovitanud. :)))
      Põhjus, et vanasti olevat ka nii tehtud + aitab gaasivalude vastu.

      No comments. 😀

  • Avatar
    Vasta Annika 26. detsember 2013 at 00:48

    Jutt Jumala õige !