Uncategorized

Merike Lillenbergi vastus

8. oktoober 2014

Lp. Mallukas

Vabandage, ma ei tea Teie nime, ma oletan, et Te ei julge seda avaldada, kuna kasutate oma blogis Varro Vooglaiu kohta vägagi ebatsensuurseid sõnu, mille kõrval minu sõnad kahvatuvad.
Ma ei vastanud Teie kõnele, kuna ma olin tegevuses tudengite õpetamisega ja sel ajal telefonile ei vasta.
Teie kaebamine minu peale instituudi direktorile pehmelt öeldes ei ole ilus.
Muide direktor tuli mulle täna vastu, teretas ja ei rääkisud sellest sõnagi.
Minul ei ole ühtegi konflikti tudengitega olnud, kuna ma ei räägi oma loengutes ega praktikumides poliitikast, mul on teine eriala. Minu poole ei ole keegi instituudi siseselt pöördunud, et mind korrale kutsuda minu “ajast ja arust” vaadete pärast. Direktor soovitas Teil loomulikult väljendada oma nördimust oma blogis, et Teie ülevoolavat “sallivust” vähegi taltsutada. Mina soovitaksin Teile edaspidi mitte oma blogi šokeerivat sisu facebookis avaldada. Kuna see seal avaldati ja minuni jõudis, siis ma avaldasin oma arvamust selle kirjutise kohta. See on minu kodanikuõigus nagu Teilgi on õigus oma arvamusele. Miks Te arvate, et Teil on õigus minu mõttekaaslasi inetute sõnadega sõimata? Teie olite ju esimene, mitte mina. Mina vastasin, mis ma sellest arvan. See, mis Postimehes avaldati HIV viiruse kandjate kohta, ei ole üldse minu kirjutis, ma ainult jagasin seda. Kust Te võtate, et ma homosid vihkan? Või neegreid? Vaadake fb, mul on sõbralistis mitu Aafrika neegrit. Venelasi vihkan? Tõestage! Mul on sõpru venelaste hulgas, sõbralistis venelased ja muide ma ei vihka ühtegi rahvust. Aga see ei tähenda, et ma neid siia elama sooviksin. Olen selle vastu, absoluutselt, sest see on eesti rahvale hukatuslik. Nad paljunevad meist üle ja me sureme rahvana välja. Kas oma rahva kaitsmine on teiste rahvuste vihkamine? Tõestage! Homod võivad vabalt minu loengus olla, ma ei tee siin mingit vahet. Võin homodega ka väljaspool tööaega juttu ajada ja jään endiselt oma arvamuse juurde, et neil on teatud puue, nad ei ole normaalsed, mis ei tähenda, et neid võiks mingil viisil kiusata või põlata. Aga seadust, mis tunnistaks ebanormaalse suhte riigi kaitse all normaalseks, ei ole vaja. Neil on kõik õigused oma vara pärandada, kellele soovivad, juba praegu. Seadust ei ole vaja, ma olen selle vastu. Kui see seadus siiski vastu võetakse, on see demokraatia lõpp Eestis. Sellest seadusest tulenevad veel teisedki normaalset ühiskonda halvavad “inimõigused” nagu pedifiilia, zoofiilia ja insest. Nimetatud eluviisi harrastajad on juba välismaal järjekorras, et neid ka seaduse kaitse alla võetaks. Mina sellises euroopalike “väärtustega” ühiskonnas elada ei taha ja viin siit ära ka oma lapsed. Palun Teie järeldust nüüd! Putinist? Venelaste vihkaja ja Putinist? Miski on sellel pidil valesti vist.
Mis puutub Putinisse, siis ta tegi väga õieti, et oma riigis homopropaganda ära keelas. Väga mõistlik tegu. See et ta soovib NSVL impeeriumit taastada (kui see ikka on nii, sest peavoolu meediat ei tea uskuda)
Sitaratas pole mingi hirmus voorimehe väljend, see on naljaga öeldud ja seda öeldakse rumala lapse kohta, kes teeb või räägib rumalusi. Nii olen ma oma lastele öelnud ja nii on mulle öeldud, ei ole selle pealegi tulnud, et peaks hirmsasti solvuma. Ja homo pole muidugi sõimusõna, see on lihtsalt termin. Kas Teie peate seda sõimusõnaks? Sel juhul Te põete alaväärsus kompleksi. Kui olete homoseksuaal, olge seda sirge seljaga. Nii nagu mina ütlen Teile sirge seljaga, et homoseksuaalsus on puue, see ei ole normaalne. Elage kuidas tahate, see pole kellegi asi, mida keegi oma magamistoas teeb, aga miks te tulete sellega tänavale lehvitama? Paraadidele. Kirjutate oma blogis, et te tahate uut paremat eesti rahvast, kes ei oleks täis vihkamist. Just homod ja nende kaitsjad on praegu selle “vihkamise” valla päästjad. Miks te vihkate meid, normaalseid inimesi? Miks te surute meile peale, et me peame teie puude normaalseks tunnistama? Miks teie “sallivus” teisitimõtlejaid nii vihaselt ründab? Mis veel solvas? Joodikute laps? Lastekodu laps? Mis on siin ebatsensuurset? Joodikud (soovite, et ma ütleksin peenemalt: alkoholilembesed kodanikud? Sobib? Aga mõte sellest ei muutu. Mulle meeldib nimetada asju nende õigete nimedega. Keegi ei saa mulle seda keelata, meil on (veel) sõnavabadus) tavaliselt ei kasvata oma lapsi õieti ja lastekodu lastega ei ole kasvatajatel aega piisavalt tegeleda. Kui Te nii tuliselt homoabieluseadust pooldate, siis ma järeldangi sellest, et Teid ei ole kasvatatud õigete väärtushinnangutega perekonnas. Või, Teid on õieti kasvatatud, aga Te olete selle hüljanud ja lasknud end mõjutada nn. euroopalikke “väärtusi” nagu samasooliste abielud, vaba suguelu (kumm on sex; sul on peenis veidi viltu, aga ära põe; erinevus rikastab jne.) propageerivast avalikust meediast. Te olete nn ajupestud noor inimene. Miks ma peaksin Teid vihkama? Mul on Teist kahju, sest Teie hakkate selles kohutavas moraalselt allakäinud ühiskonnas elama, mida Te nii väga praegu soovite. Teie lapsed hakkavad elama ühiskonnas, kus pole enam ei õiget ega valet, ei ilusat ega inetut, on vaid piiritu vabadus, mis lõpeb piiritu lolluse ja piiritu amoraalsusega. Teie “vabadus” virutab Teile endale bumerangina tagasi. Ma ei kadesta Teid. Kui soovite kohtuda, ma olen valmis hea meelega Teiega kohtuma ja Teiega rääkima. Postimehes mind laimata oli Teist väga inetu. Ma kavatsen selle sealsamas ümber lükata, kui aega saan. Aga Teile, muide, tänud tasuta reklaami eest! Ja oma vaateid ma ei muuda, sest need on õiged.

Loe ka neid postitusi!

148 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Vasta Kas ma olen haige? Päriselt? | Kõik on võimalik vaid sellesse uskudes.. 30. juuni 2015 at 14:31

    […] Jutt käib nimelt Malluka blogis ilmunud homo teemalisest postitusest ning sellest, et Eesti Maaülikooli dotsent Merike Lillenberg selle kohta päris suuri inetusi avaldas, Mallukat erinevate koledustega sõimas, Mallukas talle oma blogis vastu kirjutas ning dotsent Talle omakorda päris vastuvõetamatu vastuse kirjutas. […]

  • Avatar
    Vasta Katu 13. oktoober 2014 at 04:38

    Oh jumal millest ma kõik ilma olen jäänud 🙂 pean nüüd usinalt järgi lugema hakkama, ehk saan ka pihta lõpuks 😀

  • Avatar
    Vasta Marike 9. oktoober 2014 at 22:56

    Merike Lillenberg
    Eesti Konservatiivne Rahvaerakond
    Tartumaa piirkonna esimees

  • Avatar
    Vasta Hugoberg 9. oktoober 2014 at 19:34

    Sai siis see seadus vastu võetud. Napilt, aga kindlalt, nagu öeldakse spordis. Eks näis, kuidas elu edasi läheb. Ma julgen sügavalt kahelda, et nüüd on kõik pooldajad rahul. Pigem tuleb siinkohal presidenti parafraseerida ja öelda, et mis tõi meid siia (kooseluseadus), peab meid nüüd edasi viima järgmiste võitudeni. Mis siis järgmine nõudmine võiks olla?
    Aga olgu, asi on tänaseks tehtud. Ma väga loodan, et meedia saab nüüd puhtamaks, et telekat või uudiseid lahti lüües ei pea vaatama järjekordset uudislugu samadel teemadel. Ausalt, kõrimulguni juba mõlemast poole propagandast ja demagoogiast. Ela ise ja lase ka teisel elada nii, nagu tema tahab.
    Aga juhul, kui keegi enda järeltulevast põlvest peaks tutvustama oma samasoolist armastust, siis ma muutun väga kurvaks. Ma ei vihasta, lihtsalt kurvaks teeb. Lepin, aga kurvastan ikka.
    Arvata on, et see seadus mõjub tetatud seltskonnale samamoodi kui paljukirutud avalikku tänaval joomist lubav seadus ja me näeme lähitulevikus tänaval järjest rohkem avalikult miilustavaid samasoolisi paare. Või arvab keegi teisiti?

  • Avatar
    Vasta tore on 9. oktoober 2014 at 16:03

    Palju õnne, Mallukas, sest nüüd pole sul pulmi vajagi teha, piisab kooselu vormistamisest notari juures. Pole enam vaja oma pulmade pärast pead murda ja nendega blogilugejaid hullutada.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 9. oktoober 2014 at 16:07

      Tead, kui ma saaks tänane päev kooselu registreerida, siis ma nimme teeks seda, aga kahjuks jõustub see alles 2016. aastal. Ja tseremoonia teeks ma ikka sellise nagu soovin, olgu tegu kas abielu või kooseluga 🙂

  • Avatar
    Vasta sheez 9. oktoober 2014 at 14:33

    Kui juba hakati siin eesti keele õigekirja kallal sõna võtma, siis ikkagi “intsest” eksole, mitte “insest”…silmad hakkavad tõesti juba verd jooksma vaikselt.

  • Avatar
    Vasta Mari-Liis 9. oktoober 2014 at 13:54

    Nii lolli jutu peale polegi midagi öelda, nii et ma mõistan, miks sellele kirjale enam Mallu poolset vastust pole. Mis sa lolliga ikka peale hakkad. Eriti kui argumendid sellised on. Aga näha on, et inimesel on vesi ahjus kui ta peab enda käitumist niimoodi õigustama.
    Inimene, kellel on õigus ja kes on endas kindel, ei kirjuta sellist lapsikut teksti ala sina alustasid esimesena, nii pole ilus, ma oma lastele ka ütlen nii, see pole sõimusõna, kõvera peenisega mehed pole normaalsed, kummi kasutamine kah mitte, ja euroopalik ühiskond on kõiges selles süüdi.
    Veel madalam käitumine nii vana inimese poolt on hakata tegema oletusi kellegi lapsepõlve ja pereelu kohta.
    Jah, igaühel on oma arvamus. Täiskasvanud inimesena ma mõistan seda ja ei hakka oma facebookis sõimama inimest, kellega ma nõus ei ole. Aga see, mis Mer Maid`i facebookis oli, see pole arvamuse avaldamine, see läheb juba paragrahvi alla. Avalik laimamine. Ilmselt kriibib hinge, et on nii palju inimesi, kes Mallu arvamust pooldavad.

    Pealgi, ma uurisin WHO kodulehelt seda raportit, kus oli HIV-i leviku kohta Eestis kirjutatud ja seal oli kirjas, et 62% nakatumistest toimub heteroseksuaalsetes suhetes, 35% narkootikumide tarvitajate seas. Homoseksuaale polnud eraldi välja toodud, aga kes arvutada oskab, siis üle jääb ainult 3% ja nendestki kõik ei ole homoseksuaalid. Tark inimene peaks oskama mõista seda, mida ta loeb ja usaldama ikka algallikat, mitte Postimehe tõlgendust. Või äkki Eestis on võimalik doktorikraad saada ka ilma inglise keelt mõistmata. Jumal seda teab…

  • Avatar
    Vasta M. 9. oktoober 2014 at 12:39

    Mida rohkem ma teie lolle, perverte pooldavaid kommentaare loen seda rohkem ma tunnen viha nende pederastide vastu. Loodan, et neil hakkab veel raske siin eestis

  • Avatar
    Vasta K. 9. oktoober 2014 at 11:26

    Eelpool kõnelejale- vot mina lähen oma elukaaslasega heteropaarina ja registreerin kooselu. Miks? Sest kui minuga midagi juhtub, siis ma tahan et tema oleks mulle nt haiglas toeks ja hullema korral saaks mu asjad endale (mitte mõni minu jaoks täiesti võõrastest sugulastest kellega ma isegi ei suhtle). Miks ma ei taha abielluda? No lihtsalt ei taha ja kõik, ei taha tseremooniat, ei taha nime muuta, ei taha sõrmust sõrme jne. Mulle lihtsalt meeldibki temaga oma elu koos veeta ja kõik. Vahet pole mis teised sellest nüüd arvavad. Mina olen igatahes rahul uue seadusega 🙂

    • Avatar
      Vasta L. 9. oktoober 2014 at 12:12

      Vastuseks K. -le:

      Abielludes ei pea pidama tseremooniat, abielludes ei pea muutma nime ning abielludes ei pea kandma sõrmust 🙂 Lihtsalt, et Sind valgustada.

      Sisuliselt võib abielu registreerimine toimuda täpselt samamoodi nagu nüüd kooselu registreerimisega. Seega juriidilises mõttes on küsitav kooseluseaduse vajalikkus ning selle läbi surumine niivõrd lühikese aja vältel kiirustades. Kuid üleüldises mõttes loodan, et abielu siiski ei hakata iialgi võrdlema kooselu registreerimisega. Siin ei ole antud võrdluspunkti 🙂

      PS! Siin ei olnud mõeldud midagi pahaga. Ei vihka homosid…Tegelikult ei vihka mitte kedagi. Tobe on kuulda kui kooseluseadust pooldavad inimesed räägivad suure suuga “tolerantsusest” ent ometigi loobivad sõna otseses mõttes sitta nende inimeste pähe, kellel ühel või teisel põhjusel on teised väärtus hinnangud.
      Katsuge ikka oma sõnast kinni pidada ning olla “tolerantsed” KÕIKIDE (RÕHUTAN KÕIKIDE) inimeste vastu. Vastaseljuhul on kahjuks tegemist silmakirjalikkusega.

      Jõudu kaasmaalased… homod, heterod, lesbid jne! Olete vahvad.

  • Avatar
    Vasta Lihtsalt üks arvamus 9. oktoober 2014 at 10:57

    Pole otseselt homode pooldaja aga ega nad mind ei häiri ka, kuid seda seadust pooldan.
    Miks? Olen enda elukaaslasega juba päris pikka aega koos olnud ja elanud, oleme mõelnud abiellumise peale ja isegi kihlasõrmus on sõrmes. Aga on selles et oleme veel üsnagi noored olgugi et meil on oma kodu ja töö jne ning teine aspekt on lihtsalt tõsiasi, et meil pole hetkel sellist raha kuskilt võtta, et oma enda pulmapäev korraldada. Oleme elukaaslasega arutanud, et kui teha pulm, siis ikka sõpradega mitte mingisugune grillipidu pisikese registeerimisega.
    Kokkuvõtvalt, selle seadusega saaksime ennast siduda, olgugi et see pole abielu. Oleme ostnud suuremate summade eest ühiselt asju (nt. auto, korter jne) ja kui me peaks nüüd lahku minema üks hetk, siis mis saab? Asjad saab endale see kelle nimi on märgitud omanikuks, olgugi et ostmise nimel oleme vaeva näinud mõlemad. Selle seadusega saaksime oma asjad notariaalselt kinnitatud.
    Või veel üks näide, üks meist satub haiglasse ja kui teine soovib saada tema seisundi kohta infot siis ürita tõestada, et vaadake ma olen nüüd selle inimese elukaaslane – sulle ei anta mingisugust informatsiooni, kuna sa pole temaga paberimajanduslikult seotud. Ja neid näited võib tuua siia veelgi…

    Tahtsin ka tuua siia väga hea aspektiga loo http://naistekas.delfi.ee/persoon/lugejakiri/paeva-komm-kas-sa-minu-kaest-kusisid-kas-ma-tahan-endale-isaks-vagivaldset-alkohoolikut.d?id=69886095

    Ning, kui ma natukene uurisin internetist selle zoofiilia kohta, tuli ilmsiks tõsiasi, et see on Eesti Vabariigis täiesti legaalne. Mul lõi igatahes aju errorit, kuidas sellist asja üldse lubatakse !? http://nihilist.fm/liikidevaheline-armastus/ Kes viitsib võib netist selle teema ja Eesti seadustest ise rohkem uurida.

    Mainiksin veel seda, et kui need inimesed kes käisid seal Toompeal meelt avaldamas, avaldaks meelt ka näiteks selle eest et Eestis oleksid karmimad karistused, palk tõuseks, uuesti võetaks vastu surmanuhtlus jne, võiksin isegi kampa lüüa!

  • Avatar
    Vasta Hundu 9. oktoober 2014 at 10:29

    Kuulge, kas keegi homovastane võtaks vaevaks mulle viisakalt lahti seletada, kust siis homod õige tulevad?
    Ses mõttes et:
    kui geid käivad ringi ja köhivad oma geipisikuid õnnetute heterote peale – siis ma saaks jah kogu sellest kisast aru.
    kui on geneetiline hälve – siis ta ei nakka ja keegi õnnetut heterot homoks ei muuda, nii et kust tuleb see “mõelge laste peale!” argument?
    Moreover, kui on geneetiline hälve, siis kuidas see asjasse puutub? Maailm on täis igasugu veidraid geenihälbeid, aga keegi nagu ei väida, et kahe eri värvi silmaga inimesed ei tohiks abielluda ja lapsi saada. (või üks vuntsiga onu eelmisel sajandil sellega vist tegeles?)

    Kole kahju, et siin blogis upvote-downvote varianti ei ole, mul kogu aeg kommentaare lugedes näpud sügelevad.

  • Avatar
    Vasta MH 9. oktoober 2014 at 10:10

    Järgnev kommentaar on selles võtmes, et räägime geidest kui puudega inimestest. Mina seda väidet ei poolda, aga nii üritatakse meile selgeks teha. Valgustage mind palun. Kas puuetega inimesed võivad Eestis seaduse järgi abielluda? Ma ei taha ka, et mu laps oleks puudega. Kes tahaks. Kui nii aga juhtub, siis on see paratamatus ja sellega tuleb leppida ning neid inimesi toetada. Kas downi sündroomiga lapse ema peaks kartma, et lapse vend nakatub sellesse? Ilmselgelt mitte. Kas me peaksime kahel puudega inimesel keelama abiellumise? Ilmselt seda ka mitte. Ja ilmselgelt ei oleks selline abielu ka traditsiooniline, aga mis siis, sest meil on puudega inimestest kahju. Kõik taandub ikka sinna pepuaugu teemale ja alati tuuakse näiteks mehed, sest teatud hulk inimesi ei suuda anaalpiirkonnast kaugemale mõelda. Kaks ilusat naist koos – mehed, mis te arvate, tundub rõve? Ega vist mitte.

  • Avatar
    Vasta Muri 9. oktoober 2014 at 10:06

    Üks asi jäi kripeldama. Põhjendas(halb põhjendus, aga ikka) sulle sitaratta termini ära.
    Aga pede-hoora mitte. :/
    See oleks lagi, kui sinna suudaks ka põhjendada,et kutsub lapsi niimoodi ja suht okei ju.

  • Avatar
    Vasta Kristina 9. oktoober 2014 at 10:04

    Ma lihtsalt ei saa enam aru. Mitmelt poolt tuleb esile, et homoseksuaalsust defineeritakse kui geneetilist hälvet, rõhutatakse, et homoseksuaalsus on tabu, kuna homod ei ole jätkusuutlikud. Toon väga karmi näite, aga järsku üritame siis ka ühiskonnast välja süüa näiteks downi sündroomiga inimesed – nemad on teistest erinevad, samuti nad ei ole suuremas osas jätkusuutlikud (kuna see on lihtsalt nende ja tulevase lapse tervisele ohtlik) ning samuti nemad ei seisnud sündides valiku ees kas võtta endale downi sündroom või mitte. Samamoodi nagu homod, ei seisnud valiku ees, et kas olla homo või hetero. Sa lihtsalt sünnid sellisena.Ometigi on downi sündroomiga inimesed osa ühiskonnast, me loome neile soodsaid võimalusi jätkusuutlikuks eluks, loome neile kõige paremat võimalikku heaolu ning nende heaolu reguleerivad ja kaitsevad seadused. Ometi inimene, kes võib-olla on meie töökaaslane, sõber, sõbranna, ning kellele juhtumisi meeldivad temaga samastsoost isikud, on liigitatud “geeni hälvega inimeste” gruppi, kuigi reaalselt tal ei ole viga mitte midagi. Lihtsalt see, et talle meeldivad samastsoost inimesed. So what? Miks on kellegi teise asi öelda, kes sulle meeldivad? Miks peaks mingi suvaline inimene võitlema homoseksuaalsuse vastu, kui reaalselt, see ei puuduta üldse teda? Miks ta tungib antud inimese vabaduse ruumi? Miks? See homoseksuaalsuse teema ei puuduta ju hetero inimesi, las homod otsustavad ise, kuidas nad tahavad elada, keda armastada, kuidas lapsi kasvatada? Rääkides lastest, siis mitmelt poolt tuleb esile, et “mõtleme lastele” ning me ei tea millega me riskime, mis see endaga kaasa toob kui kooseluseadus vastu võetakse. Siis tõesti, las igaüks ikka otsustab kuidas ta oma lapsi tahab kasvatada. Laste saatus sõltub sellest, kuidas vanemad teda ise kasvatavad ning kuidas väljendavad lapsele seda mis on ühiskonnas norm ja mitte. Ma ei tea miks mingi mutt Tartust peaks muretsema sellepärast kuidas ma oma lapsi kasvatan ja lõugama sellest, et see pole õige ühiskond kui võtame homoseksuaalsuse omaks. Las ma muretsen ise sellepärast, kus ma oma lapsi kasvatan ja kui mulle ei meeldi, siis ma kolin ära. Ma ei ole sunnitud ju siia ühiskonda jääma.

    Tallinna ühistranspordis me peame taluma igat inimest kes meiega koos reisib, ometigi on tal süstal ripub käest välja, ometigi ta on ennast täis urineerinud ning ometigi ta on meid virutanud kotiga, et saada endale antud isekoht. Jah, ma pean nad kõik ära taluma, aga ühteäkki ma ei või homo ära taluda.

    Mulle pigem tundub, et kooseluseaduse vastuvõtmisel on see hirm, et me peame oma mugavustsoonist korraks välja tulema, võtma vastu uue normi. See on raske, aga inimesed, see juhtub niikuinii.Samamoodi nagu me oleme võtnud vastu normi, et kuskil ikka on keegi kes kaagutab. Isegi kui antud koosleluseadus ei võeta vastu, siis homoseksuaalsus ei kao kuskile, samuti ei hakka see levima gripiviirusena. Pigem arvan, et oleme andnud märku, et okei on olla homo ja ei pea kartma, sest on olemas suurema osa ühiskonna toetus. Miks peaks üleüldse inimene kartma näidata seda kes tegelikult on? Loodan, et noored, kes praegu kardavad tunnistada oma homoseksuaalsust, ei pea seda kartma enam tulevikus. Loodan, et neid hakkavad õpetama õpetajad, kes peavad homoseksuaalsust normiks ning kasvatavad vanemad, kes peavad seda normiks, ning ümbritsevad sõbrad, kes samuti peavad seda normiks. Ma arvan, et selline on tulevik ja see ei ole hirmuäratav. Pigem meeldiv ja selline, kus mina tahan oma lapsi kasvatada.

    Lühidalt, miks see peaks olema kellegi teise asi öelda, kuidas ma elan, keda ma armastan, kuidas oma lapsi saan või armastan? Ma arvan, et ma ei saa paljudest asjadest vist ikkagi aru, sest ma reaaliselt poleks elusees oodanud, et sellest teemast selline kisa tuleb. Ma pole mitte kunagi mõelnud, et ongi nii palju inimesi, kes tahavad teiste eludes sorkida ja rikkuda ära kellegi teise õnn. Minu jaoks mõistmatu. Need inimesed, kes on homoseksuaalsuse vastu, siis loodan,et ajapikku võtavad vähemalt omaks hoiaku, et “kui nad mind torkima ei tule, siis las nad olla”. Isegi see annab vähegi lootust paremuse poole, sallivuse poole.

    • Avatar
      Vasta Kail 9. oktoober 2014 at 10:49

      Minu meelest homovastased on lihtsalt tõsiselt hirmunud. Nad tõsimeeli kardavad oma laste või iseendi või “isamaa” tuleviku pärast. Ma olen vaid niipidi vaadates suutnud neid kuidagi mõista. Ja seetõttu jooksevadki kõik ratsionaalsed argumendid neil mööda külgi maha ja mingid äkilisemad sõnavõtud ajavad täiesti hulluks.

      Aga see, et homseksuaalsus on “hälve” on ju tõsi: see hälbib “normaalsest”, mis on lihtsalt “keskmine” inimene. Samamoodi hälbivad sellest normaalsest nt väga intelligensed või intellektiouudega inimesed. Mina näiteks ei pea ennast selles mõttes “normaalseks” inimeseks. Keskmine inimene on minu jaoks igav ja ajab mulle isegi kohati hirmu peale. Seega, ma olen hea meelega “hälvik” selles mõttes, et näiteks mõtlen veits rohkem kui “normaalne” inimene, suudan ka vastaspoolt mingi piirini mõista jne, mis samas ei kõiguta kuidagi minu arvamust. See, et sõnal “hälve” on külge poogitud negatiivsed konnotatsioonid, on jällegi keskmise inimese tegu ja see mind ei huvita. Paraku on kõikjal loomariigis teistsugusi alati kardetud või vihatud vms. Ja see mind kõige rohkem “normaalsete” inimeste puhul häiribki. Aga ma ei kavatse end nende pärast muuta, paraku on kõik silmapaistavad inimesed ajaloos massist erinenud 🙂

      • Avatar
        Vasta Kail 9. oktoober 2014 at 10:51

        Vabandust ühe koma- ja kahe trükivea pärast!

  • Avatar
    Vasta Riina 9. oktoober 2014 at 09:57

    Võeti vastu juba seadus 🙂
    http://www.ohtuleht.ee/598440/kooseluseadus-voeti-vastu-40-poolthaalega

  • Avatar
    Vasta Riina 9. oktoober 2014 at 09:57

    TEHTUD

  • Avatar
    Vasta popi 9. oktoober 2014 at 09:50

    Nüüd kui kooseluseadus on vastu võetud, aitad äkki ka puuetega inimesi? Tänud.

  • Avatar
    Vasta Juhuslik 9. oktoober 2014 at 09:15

    Mulle tundub, et äkki võiks kõigepealt mõisted selgeks teha.
    Homoseksuaalsus – kahe täiskasvanud, samasoolise, teo- ja vastutusvõimelise isiku seksuaalsuhe.
    Zoofiilia – inimese ja looma vaheline seksuaalsuhe.
    Pedofiilia – täiskasvanud inimese ja lapse vaheline seksuaalsuhe.
    Insest – kahe lähisugulase vaheline seksuaalsuhe.

    Homoseksuaalsuse puhul on tegemist täiskasvanud inimestega, kes saavad oma tegudest aru ja on võimelised võtma vastutust. Tegemist siis vabatahtliku ühendusega, kus mõlemad pooled on asjaga nõus.
    Pedofiilia ja zoofiilia puhul on üks seksuaalsuhte pooltest (vastavalt siis loom või laps) ärakasutatava rollis. Lapse maailmataju ei ole adekvaatne ja ta ei ole ka füüsiliselt seksuaalküps. Sellise suhte puhul kasutab üks, tugevam pool nõrgemat ära.
    Insestiga on lugu keerulisem. Mõnes ühiskonnas on see lubatud, enamikes keelatud. Probleem ei ole kahe täiskavanud teo- ja vastutusvõimelise isiku seksuaalsuhtes (vend-õde, ema-täiskasvanud poeg, isa-täiskasvanud tütar) vaid sellest suhtest sündida võivate järglaste terviseprobleemid. Lähisugulaste puhul on suurem tõenäosus, et mõlemad vanemad omavad sama geenidefekti, mis järglastel avaldub puudena.

    • Avatar
      Vasta Juhuslik 9. oktoober 2014 at 17:59

      Parandus: õige peaks ikka olema intsest.

  • Avatar
    Vasta Lugeja 9. oktoober 2014 at 09:10

    Dotsendiproua on nikastanud, muud midagi. Huvitav, mis puutub sellesse kooseluseadusesse üldse nn “pedendus”, see ju mõeldud paaridele, kes tahavad seadustada oma kooselu. Ja sellised õpetavad, ha-ha-haaaa…

  • Avatar
    Vasta Agnes 9. oktoober 2014 at 08:47

    Mitte keegi ei ole suutnud mulle siiamaani vastata, et kuidas see tema elu segab ja muudab, kui geid saavad oma kooselu seadustada? Kas see tõesti hakkab inimesi massiliselt geideks muutma? Et nagu nakkushaigus, gei läheb sinust mööda ja sul käib peas klõps, oled kohe ise ka gei? Ja jätkuvalt mis see üldse meie asi on, kes kellega ja kuidas??? Ahh??? Minu meelest on see ka kole kui heterod tänaval üksteisele käsi püksi ja keelt kurku ajavad. Õppige inimesed oma elu elama ja jätke teiste inimeste elu neile elada, nii nagu nad seda ise soovivad elada.

    Minu emotsioon selle tralliga seoses on see, et see ei ole minu asi, mind ei sega teiste inimeste isiklikud valikud, ma ei karda saada “pedenakkust”. Johhaidiii kas inimestel tõesti on nii igavad elud ja vähe muresid, et jääb aega veel millegi nii marginaalse pärast oma pead vaevata ja ropendada ja sõimata? Minge võidelge parem naisepeksjate ja lapsevägistajate vastu…

    • Avatar
      Vasta Eveliis 9. oktoober 2014 at 13:33

      Ma olen täpselt sama mõelnud, et kuidas samasooliste kooselu minu elu muudab või segab. Ei muuda ja ei segagi!
      Selle asemel, et jaurata selliste pseudoprobleemide kallal, tuleks tõepoolest hoopis tegeleda naistepeksjate ja lapsevägistajatega…SEE on probleem!

  • Avatar
    Vasta mann 9. oktoober 2014 at 08:28

    Aga milleks kurat need paraadid??Ole homo omaette ja armasta keda tahad ja olge koos aga milleks see tsirkus?Kui mul kunagi oli ükskõik kas nad selle õiguse saavad siis nüüd olen pigem isegi vastu.Peale selliseid draamasid mulle tundub,et milleks?See vist ongi mingi hälve.Ma ei vihka neid,isegi võiksin suhelda ja sõber olla aga kopp ees sellest avalikust demonstratsioonist,kes keda armastab ja paneb.

    • Avatar
      Vasta Mai 9. oktoober 2014 at 08:42

      Mis kuradi teema inimestel nende paraadidega kogu aeg on? Kas keegi käsib sul minna kuskile ja osa võtta või üldse jälgida seda kuidagi? Ei? Seda ma arvasingi.
      Kas sa kujutad ette, mis oleks saanud siis, kui päevakorras oli naistele valimisõiguse tagamine ja sinusuguseid inimesi oleks rohkem olnud? “Muidu oleks suva olnud, kas nad selle valimisõiguse saavad või ei, aga nüüd kurat kus jauravad sellega kogu aeg, olen selle vastu!” Idiootsus.

  • Avatar
    Vasta Liina 9. oktoober 2014 at 07:49

    Väidab siin küll, et ei ole homofoob, aga pritsib üksteise järel neid kõige klassikalisemaid ridu, mis homofoobide suust-sulest ikka kipub tulema. Nii läbileierdatud, et ei oska enam midagi muud teha kui naerda selle rumaluse üle 😀
    Kõigepealt muidugi ajas naerma see “kaebamine pole pehmelt öeldes ilus”, sest, noh, üsna silmakirjalik siin ilust ja viisakusest rääkima hakata. Siis muidugi see klassikaline “ma ei ole rassist, mul on mitu mustanahalist sõpra!” Tõsine vabandus küll, kui järgmises lauses ütled, et neid sõpru ikka oma riiki elama küll ei tahaks.
    See “nad võivad juba praegu pärandada, kellele tahavad” kõlab kahtlaselt nagu “Aga miks meil on homoseadust vaja? Igal inimesel on õigus vastassoo esindajaga abielluda, geiabielud on geide eriõigus!”, mis, noh, on nii idiootne, et ajab pea valutama 😀 Ja muidugi visatakse zoofiilia ja pedofiilia kah ühte patta, nagu oleks geid koerte ja lastega samal arengutasemel.
    Ühesõnaga täiesti tavaline mõttetu süljepritsimine, millega ei peaks nüüdseks juba harjunud olema ja ei tahaks olla, aga olen. Sest seda tuleb igalt poolt.

  • Avatar
    Vasta 411 9. oktoober 2014 at 07:09

    tõeline maailmaparandaja oled….täiesti mõttetu blogi, miks krt ma siin oma aega raiskaaaaaaaaaan…..aitab nüüd ! 🙂

  • Avatar
    Vasta Diana 9. oktoober 2014 at 06:24

    Imelik, et Mallukal on kõik lubatud, tema võib oma arvamust avaldada, kui keegi teine peaks seda tegema, siis on katastroof lahti. Mallukas kasva suureks, maailm ei käi ainult sinu järgi, siin planeedil elavad peale sinu ka teised inimesed. Ära tõusnud inimene, kes arvab, et on mingi maailmapäästja, kui miski sinu moodi pole, siis avaldad kohe inimese foto, nime jne.
    Ma ei teagi enam miks ma seda jura siin lugemas käin, harjumus vist, varem oli see blogi mõnus, kuid nüüd järjest rohkem see vastu hakkab. Ära tõusnud draamakunn

  • Avatar
    Vasta Eveliis 9. oktoober 2014 at 06:18

    Ma seda kirjavahetust ei viitsi kommenteerida, küll aga viskab mul iga kord kopsu üle maksa kui ma kuulen, et “appikene, milline harimatu/rumal/ebaadekvaatne inimene, kes oma lapsele “sitaratas” ütleb. Kujutate ette, mina ütlen ka – kuigi olen kõrgharidusega, pean end keskmisest targemaks ja ebaadekvaatseks pole mind ükski arst tunnistanud. Seda konkreetset sõna ja ka teisi on meie suguvõsas kasutatud kogu aeg ja teate mis, me oleme täiesti normaalsed inimesed, õigete väärtushinnangute ja korraliku lastetoaga. Ma ei julgeks kellegi teise lapsele ilmselt nii öelda, aga vot halba või rumalt inimest teatud sõnade kasutamine minust küll ei tee.

  • Avatar
    Vasta Carmen 9. oktoober 2014 at 05:47

    Nagu tõsiselt või

  • Avatar
    Vasta sheez 9. oktoober 2014 at 03:21

    Esiteks alustas kogu tralli ikkagi pr Merike, kes otsustas Malluka blogipostitust jagada ning tema vaadete kohta sõna võtta, pärast mida hakkasid “Mer Maidi” madalalaubalised fb sõbrad Mallukat päris võigaste väljenditega üle valama (joodikvanemad, Tai transvestiidid, HIV-positiivsed and what not)…
    Ausalt öeldes ei viitsigi mingit arvamust avaldada inimese kohta, kes kannatab raskekujulise düsgraafia all (mis on samuti puue) ning kes julgeb tunnistada, et oma lapsi sitaratasteks kutsub.
    ROCK ON, MALLUKAS!

  • Avatar
    Vasta Kaseke 9. oktoober 2014 at 01:09

    Merike elagu ise ja lasku teistel elada. Kas meie ühiskonda on vaja selliseid vaenulikke inimesi, kelle pärast on mõned geid enesetappe teinud ja osades riikides Merikese sugused lausa tapavad homosid. Miks vaja põlastada inimesi, kes ei tee midagi halba ühiskonnale? Mis nendes homodes nii halba on?
    Minugi poolest kasvõi abiellugu geid omavahel. Palju hullem oleks, kui gei varjaks oma palet ja elaks igavas abielus heteroga.

    Merike, ka sinu jäglastest võib keegi geina sündina.

  • Avatar
    Vasta naine 9. oktoober 2014 at 00:32

    Õigesti tegi, et helistas. Mina keelduksin sellise inimese õpilane olemast. Häbi võiks olla!!

  • Avatar
    Vasta sitapumpkäib vändaga 9. oktoober 2014 at 00:12

    sina rumal loom (mariann kaasik)
    -kust sa võtsid sellise viha, et teise inimese töökohta helistada????

    -madal mats igatahes

    mölise oma blogis, aga kui sõnadest puudu jääb, siis ära kipu kellegi eraellu!

    • Avatar
      Vasta Mari 9. oktoober 2014 at 02:13

      Rumal inimene see mallukas.. Arge rohkem oma arvamust avaldage, helistab teie bossile, hahahahaha lammas

  • Avatar
    Vasta Anamaria 9. oktoober 2014 at 00:01

    Oot! Ühest küljest ei tohi homod abielluda, sest nad ei saa naturaalsel teel lapsi, aga samas paljunevad nad meist üle ja võtavad ühiskonna üle?

    See oleks naljakas, kui see poleks traagiline.

  • Avatar
    Vasta Commentaator 8. oktoober 2014 at 23:42

    Lugesin ja olen täiesti nõus Merikesega. Las homod olla, aga olgu omaette. Venelased, jah, las nad olla, aga kui nad tulevad mingeid õiguseid nõudma ja rääkima, et neid taga siin kiusatakse – palun, kobigu Venemaale tagasi. Kuid miks nad ei lähe? – Nad teavad, et seal on veel halvem.
    Ja kes ütleb, et kooselu seadus ei ole homode seaduslik nn abielu, see on peast lihtsalt vähe lihtne. Miks peaks üks hetero-paar minema oma kooselu registreerima? Hetero-paar, kes on valmis kooselu registreerima – abielluvad. Nii lihtne see ongi.
    Psüholoogid on samuti väitnud, et homoseksuaalsus on ikkagi hälve, mis tekib kas esivanemate psüühika tõttu või lapsepõlve tõttu. Aga mille kuradi pärast peab seda, kui normaalsust aktsepteerima? Varsti saavad nad lapsendada ka?! Laps läheb kooli, kas te kujutate ette ka, kui raske tal saaks olema? Ajupestud inimesed kokku sattunud siin..

    • Avatar
      Vasta Pixiedots 9. oktoober 2014 at 00:49

      Ma vaatan, et sõnasepp Lillenberg on oma sõbrad siia kommenteerima saatnud.

      Absoluutselt kõik sõnnik (pun intended), mida nad välja ajavad on ülim silmakirjalikkus kuubis.. Järsku hoolivad laste heaolust? Terve Eesti on täis purunenud peresid, vägivalla ja nälja all kannatavaid lapsi “traditsioonilistest” peredest, miks need kedagi ei huvita? Miks nende pärast Toompeal keegi plakatiga ei seisa? Kas puuetega inimeste eest tulevad need “traditsioonide eest võitlejad” seisma? Vaevalt, sest taolistel inimestel nagu Commentaator, puudub hoolimiseks esiteks selleks vajalik selgroog ja teiseks mõtlemisvõimet tagav piisav arv ajukäärde. Puuetega inimesed on nende mõistes ju ka hälvikud, ebanormaalsed, madalad olendid.

      Vau, keegi on kuulnud sõna psühholoog, aga “mingid” psühholoogid “väitsid” kuskil midagi? Kas eelpool mainitet kommenteerija on ka Maaülikooli õppejõud, kes “mingit teadust” teeb? Proua Lillenberg on suutnud oma sõnavõttudega luua Maaülikoolist küll vildaka kuvandi ja ausalt kahtlen ka teiste sealsete õppejõudude adekvaatsuses ning ülikooli tasemes üldiselt. Seega, palju õnne! Olete reaalselt ühe lehmakoogi sees, hais ulatub juba majast välja.

      Rahvaarvust rääkides, mulle isiklikult absoluutselt ei imponeeri elu sellises paremäärmuslikus ühiskonnas, kus hoolimatus ja harimatus tekitab hirmu, viha ning agressiivsust. Eestlasi ei jää vähemaks mitte homoseksuaalide pärast, vaid just taoliste madalalaubaliste vihkavate matside pärast, kelle pärast siia ilma (riiki) rohkem lapsi ei soovita tuua ning kelle eest iga vähegi mõtlev inimene sääred teeb. Mõtlevale inimesele meenub, mis juhtub siis, kui üks osa rahvast peab end teisest ülemaks.

      • Avatar
        Vasta Commentaator 12. oktoober 2014 at 17:38

        Kallis inimene, ma puutun igapäevaselt töö tõttu kokku puudega inimestega! Ja just see ärritabki, et nende kaitseks ei võeta mingeid seadusi vastu, vaid tegeletakse mingi pede-seaduse loomisega!

  • Avatar
    Vasta wtf 8. oktoober 2014 at 23:29

    Homoseksuaalsus, loomade ni**umine ja laste seksuaalne ärakasutamine on kõik täpselt samad?
    Tule taevas appi!!!!!!

    Burn that witch!

    Kurb ja häbi proua pärast.

  • Avatar
    Vasta TJ 8. oktoober 2014 at 23:13

    meil on tõesti sõnavabadus, aga siiski oma töökohast olenevalt, oleks võinud see õppejõud siis panna oma fb profiili selliseks, et aint sõbrad näeks, mitte kõik.
    Praegusel hetkel ju kui tema jaoks on see sõna sitaratas nii nunnu ja hellitav, siis võiks mõni tudeng talle
    oma töö lauale panna tekstiga, et “näe, Sitaratas, siin see on” – hellitavalt ja nunnult mõeldud muidugi!

  • Avatar
    Vasta Mann 8. oktoober 2014 at 22:51

    Nii mõtetust asjast on selline skandaal tehtud. Täiest arusaamatu. Keda kotib, et õppejõud väljendas oma tundeid vabas vormis – rase oled, et võtad võõra inimese ütlemisi nii dramaatiliselt, et lausa ajakirjandusse vaja kirjutada ning töökohta teatama, kohutav draamakuninganna.. . Ime ka siis ju, et erinevates portaalides sind ei kiruta 🙂 mulle meeldivad väga su kirjutised, kohe põnev on lugeda aga see, et sellise tralli tekitasid, põhimõtteliselt sama nn väljendusstiili suhtes, paneb küll imestama ja kahtlema selles, mis eesmärk sul seda blogi pidada on? Kiiresti tuntuks ja kuulsaks saada läbi skandaalide või kuulsaks saada oma vahva kirjutamise stiili ja arutlusega????
    Ja selle kooselu jama kohta – mul jumala ükskõik, kes kellega voodit jagab aga see, et nn vähemused oma kirjute lipukestega tänaval vehkimas käivad häirib küll.
    Pilt elust enesest – kesknädalane laev Tallinn-Helsinki…laste mängunurk… Ja ühes lauas istub 2 meest ning musitavad ning kabistavad üksteist….- mingi aeg tuleb nende juurde nii umbes 5 aastane tüdruk…arvatavasti ühe mehe tütar- mehed ei lõpeta suudlemist …. Mul oli lausa füüsiliselt valus seda last vaadata…ta vaatas neid mehi ja siis ümbritsevat rahvast….see ei ole normaalne…ei ole ja kõik. Minu maailmapildis on see lihtsalt ebanormaalsus ja ma ei saa sinna midagi teha. Kogu selle point ongi selles, et kui nad poleks seal üksteist kabistanud oleks see ju iseenesest ok olnud aga see mida mina nägin ajas oksele. Ole see kes sa oled aga ära esine sellega 🙂 Ma ei hakkaks iialgi oma mehega keset rahvarohket kohta ennastunustavalt suudlema või kanni näppima, see pole ju enesestmõistetavalt viisakas teiste inimeste suhtes. Ja neid näiteid võib tuua veel ja veel, kus nn kapist välja ronijad hakkavad järsku kogu universumile kuulutama, mis auku teda pannakse….ei ole kõik loomulikult sellised aga need kes seda teevad, suudavad seda teha piisavalt veenvalt ja rõvedalt…
    Samasooliste abieluks ja lapsendamiseks pole minu meelest Eesti ühiskond veel valmis…peaks veel aega andma…

    • Avatar
      Vasta TJ 8. oktoober 2014 at 22:57

      Aga Sa oled ju ehe näide sellest, kes ei ole selle kooselu seadusega üldse kursis. 🙂 Kes on rääkinud homode abielust või lapsendamisõigusest?

      • Avatar
        Vasta Mann 8. oktoober 2014 at 23:23

        Usu mind, järgmine samm on juba see. Annad sõrme võtab kogu käe 🙂

        • Avatar
          Vasta Liisa 9. oktoober 2014 at 12:07

          See võib sind nüüd rabada, aga samasoolised paarid kasvatavad Eestis juba ammu lapsi.

      • Avatar
        Vasta Leenu 9. oktoober 2014 at 14:02

        Palun loe perekonna- ja lapsendamisseadust! Selle kooseluseadusega antakse õigus samasoolistel õigus lapsendada. Uuri, mitte ära kaaguta lolluseid.

        • Avatar
          Vasta Liis 9. oktoober 2014 at 14:26

          😀 Vb kaagutad ise natuke vähem, sest sellist seadust nagu “Lapsendamisseadus” ei ole Eesti Vabariigis olemas, vähemalt Riigi Teatajas seda avaldatud küll pole. Kui Sul on mingeid paremaid andmebaase, sheeri siia ka 🙂
          Ja kui nüüd päriselt kooseluseadust lugeda (mida ilmselgelt on teinud umbes 1% inimestest, kes igal pool sõna võtavad), siis räägib seadus ainult sellest, et üks registreeritud elukaaslane võib lapsendada teise registreeritud elukaaslase lapse. Kolmandate isikute laste lapsendamine ei ole selle seaduse alusel lubatud, v.a. väga erakorralistel juhtudel.

          • Avatar
            N 10. oktoober 2014 at 10:49

            Aga kui kaks erinevast soost kabistavad ja musitavad üks teist avalikult, siis see nagu ei häiri?

  • Avatar
    Vasta hmm 8. oktoober 2014 at 22:40

    Vaesekesed ei teagi, et eestis insest seadusega täiesti lubatud. Harva juhtub, et sugulased või nõod abielluvad,aga see on lubatud.

  • Avatar
    Vasta k. 8. oktoober 2014 at 22:33

    Kallid inimesed, kuidas saab nii rumal olla ning homoseksuaale, suhe milles mõlemad partnerid on vabatahtlikult, pedofiilide või zoofiilidega võrrelda, kus siis laps või loom kohe kindlasti vabatahtlikult pole. Last või looma konkreetselt vägistatakse!
    Halb hakkab kui madalalaubalised ollakse. Häbi!

  • Avatar
    Vasta Henna 8. oktoober 2014 at 22:27

    No te võite mind nüüd kriitikaga üle valada, aga minuarust oli selle naise jutt 100% õige.
    Ma ütlen päris ausalt, et ma nautisin Malluka blogi lugemist kuni tänaseni. Ausal öeldes ma oleks isegi selle teema kahe silma vahele jätnud, kuid nüüd sai minu mõõt täis. Lugesin justnimelt selle teema algusest-lõpuni läbi, koos kommentaaridega. No tõepoolest ma nõustun absoluutselt ühe eelkõnelejaga – ”Mallukas on ise tunnistanud kuidas ropendab nagu voorimees, kui mitmeid kordi on tema inimesi sõimanud ja solvanud? Nüüd ohitakse ja puhitakse, kui mingi õppejõud ropendab väljaspool enda tööaega. Lasteaiakasvataja näite toomine oli ikka omaette klass, üks asi on olla õpetaja väikestele lastele ja teine asi on olla õpetaja juba pea täiskasvanutele inimestele.”

    Et nagu tõesti.. mõelge ometi natuke.
    Ja veel.. mis mind täiesti imestama pani on see kohutav tähenärimine. Kui mitte midagi muud halba pole öelda, siis inimesed hakkavad vigu otsima selle naise tekstist, et ikka mingi halb sõna siia kirja panna. Mul on näiteks kuradima ükskõik kas see sõna on ”õieti” või ”õigesti” … kama kaks, kokkuvõttes mõttest said ju kõik aru.
    Aga EI, on vaja ikka draamat teha ja naine maatasa teha, sest vot see Mallukas, vot tema on õige naine ja tema ei eksi iial. Kaagutame aga kooris ja oleme kõik temaga nõus. Katsugu sul olla teine arvamus Malluka omast. Toon kohe Malluka enda öeldud lause siit samast blogist teise teema alt : ”Kui keegi minu lugejatest seal juhuslikult käis ja idiootse plakatiga vehkis, siis minu poolne soovitus on see plakat endale sügavale sisse istuda.”
    Mida see meile ütleb? Ütleb seda, et kui kellegi peaks olema teine arvamus asjast siis ära julge iitsatada ka.

    Nomaeitea…
    Andke andeks, aga see on absurd ja jään veendumusele, et naine kes julges selle teksti kirjutada on üks ääretult julge naine ja olen tema mõttelaadiga nõus.

    Tänan tähelepanu eest!

    • Avatar
      Vasta TJ 8. oktoober 2014 at 22:48

      Mallukas on noores eas blogija, too daam on eakas õppejõud – juba selles on väga suur vahe sees, miks üks neist peaks oma sõnavara ohjama (ka peale tööaega kui ta kavatseb seda nii avalikult teha).
      Ning see õigekirja parandus – sorry, aga kui Sa tead kuidas on see õigesti kirjutatud, siis see päriselt riivabki silma.

    • Avatar
      Vasta Mann 8. oktoober 2014 at 22:55

      100% nõus:)

      • Avatar
        Vasta Mann 8. oktoober 2014 at 22:56

        Hennaga:)

    • Avatar
      Vasta wtf 8. oktoober 2014 at 23:35

      Aga see on normaalne, mis haigete tekstidega need vaesed lapsed sinna seisma pandi?!

    • Avatar
      Vasta 411 9. oktoober 2014 at 07:04

      täiesti nõus!

  • Avatar
    Vasta Pirts 8. oktoober 2014 at 22:13

    Kas keegi teeks minusugusele lollile selle koha selgeks: “Või, Teid on õieti kasvatatud, aga Te olete selle hüljanud ja lasknud end mõjutada nn. euroopalikke “väärtusi” nagu samasooliste abielud, vaba suguelu (kumm on sex; sul on peenis veidi viltu, aga ära põe; erinevus rikastab jne.) propageerivast avalikust meediast. Te olete nn ajupestud noor inimene.”? Kas ma saan õigesti aru, et tema jaoks on siis seks ainult selleks, et lapsi teha? Ja kõver till on ka puue? 😀

  • Avatar
    Vasta Kessu 8. oktoober 2014 at 22:09

    Tegelikult olen ma selle tekstiga täieati päri.
    Inimesed kellel on kalduvus omasooliste poole, siis hoodku see enda teada. Ei ole vaja mingeid paraade ja nõudmisi korraldada.
    Esialgi võib see tunduda normaalne, et mees mehega ja naine naisega, kuid lõppude lõpuks muutubki see nii tavapätaseks et naljakas on kui mees ja naine koos on.
    Ja ausalt, ma ei taha, et minu laps arvaks, et omaeoolisega koos olemine on normaalne. Mina sellega ei lepiks. Või kui kord tuleb lapselaps minu juurde oma kaasat tutvustama ja selleks on samasooline.. Unustage ära.
    Nii need asjad ei lähe ja selliseks maailma luua ei saa. Kokku on loodud ikka “emane ja isane” 😀

    • Avatar
      Vasta TJ 8. oktoober 2014 at 22:43

      Esiteks, palun ütle kui meeletult palju siin Eestis neid paraade siis olnud on? mitu? ja millal viimati? sest huvitavalt kombel mina tõesti ei tea.
      Teiseks, tõsiselt arvad, et kui homode ja lesbide kooselud (mida, kujutate ette, juba eksisteerib!!!), mis ei ole selle seaduse eesmärk, aga saaks toe, et siis hakkaks riburadapidi kõik eestlased homoseksuaalseteks muutuma w?
      Kust nagu tuleb see idiootne mõte, et heterod on hävimise all kui homoseksuaalid saavad lõpuks mingidki õigused????

    • Avatar
      Vasta Riina 9. oktoober 2014 at 09:10

      Ja arvad, et sinu last või lastelast see kotiks, et sina sellega ei lepiks???
      Kui sinu laps või lapselaps või kes iganes on otsustanud oma leivad ühte kappi panna samast soost inimesega, siis usu sinu pahameel ainult tõukab ta sinust eemale ja muud ei midagi. Sinu vastuseis sellele ei pane teda muutuma heteroks. Mõtle sellele!

    • Avatar
      Vasta Kat 9. oktoober 2014 at 11:05

      Mitte-Lp Kessu

      Ei ole vaja paraade nõudmisi korraldada? Kui võrdsed õigused oleks olemas, siis polekski vaja korraldada jah,.

  • Avatar
    Vasta Kea 8. oktoober 2014 at 22:03

    Pada sõimab katelt, ühed mustad mõlemad.

  • Avatar
    Vasta Glacier 8. oktoober 2014 at 21:54

    Ma võin öelda, et minu lapse kasvataja on üks neist, kes käis sellel meeleavaldusel. Samas… lastega on ta tore, nii pisikestele nagu minu oma (alla 2a) ei suuda ta nagunii seda teemat selgitada, neil on väga kosmopoliitne rühm ka ja kõigile lastele ta väga meeldib, lapsed arenevad mühinal… Seega ma hetkel küll ei näe põhjust hakata sel teema tõmblema.
    Et asi oleks selge – jaa, ma arvan, et kooseluseaduse peaks vastu võtma, mul ei ole midagi geide vastu, tore, kui inimesel on kellegagi koos hea olla.

  • Avatar
    Vasta m... 8. oktoober 2014 at 21:18

    Sellest ei saa mina ka aru, Mallukas on ise tunnistanud kuidas ropendab nagu voorimees, kui mitmeid kordi on tema inimesi sõimanud ja solvanud? Nüüd ohitakse ja puhitakse, kui mingi õppejõud ropendab väljaspool enda tööaega. Lasteaiakasvataja näite toomine oli ikka omaette klass, üks asi on olla õpetaja väikestele lastele ja teine asi on olla õpetaja juba pea täiskasvanutele inimestele.

  • Avatar
    Vasta Loore 8. oktoober 2014 at 21:15

    jumal, sa näed ja ei mürista.

  • Avatar
    Vasta sõnastikust 8. oktoober 2014 at 21:07

    Kulla kommenteerijad, võtke internetist EKSS ehk eesti keele seletav sõnaraamat, kirjutage otsingusse “sitaratas”. Siis näete, et see võib olla nii sõimusõna kui ka nii kirjanduses kui ka mujal kasutatav/kasutatud jämedakoelisem hellitussõna. Seda on hellitavas tähenduses kasutanud sõnastiku näites Tammsaare, aga elus kindlasti enamiku kommenteerijate vanaemad ja vanaisad. Nii et olete/oleme ühed sitarattad puha ja selles pole midagi nii kohutavalt halba, nagu paistate arvavat.

    Muidu aga tuleb küll öelda, et vist on nii, et Malluka ropendamine blogis üsna paljudes postitustes on nüüd kaarega talle endale tagasi tulnud – omamoodi bumerangiefekt.

  • Avatar
    Vasta Mari Liis 8. oktoober 2014 at 21:01

    http://dingo.care2.com/pictures/c2c/share/37/375/558/3755873_370.jpg
    Muud ei oskagi öelda selle peale..

  • Avatar
    Vasta D. 8. oktoober 2014 at 21:00

    No ei tee ta oma tööd sugugi nii hästi. Loengutes on mõned üksikud, kes lähevad viisakusest kohale. Maha lugemine pole õpetamine.

  • Avatar
    Vasta H 8. oktoober 2014 at 20:59

    Appike! Kas homovastased pole siiani aru saanud, et see seadus ei puuduta ainult homosid vaid ka täiesti tavalisi inimesi. Ning pealegi kuna see jäi juba mu silma kriipima, siis doktorikraadi olemaslolu puhul võiks siiski antud kontekstis sõna õieti kirjutada ÕIGESTI.

    • Avatar
      Vasta Mai 8. oktoober 2014 at 21:01

      Homod on ka täiesti tavalised inimesed.

      • Avatar
        Vasta H 8. oktoober 2014 at 22:01

        Heh, ma arvasingi, et keegi seda mainib 😀 Kuigi ma usun, et saad mu mõttest siiski aru. Kuid kui juba nokkida, siis pidasin silmas, et see ei seadus puuduta vaid homoseksuaalseid vaid ka heteroseksuaalseid inimesi.

  • Avatar
    Vasta L 8. oktoober 2014 at 20:52

    Issand jumal. Kurvaks teevad sellised inimesed. Muud ei olegi öelda. Sellistega vaielda on ka mõttetu.
    Ta elab nagu mingis oma maailmas ja reaalsustaju puudub, kui väidab, et ülikoolis tal probleeme ei ole. Tean inimesi, keda ta on õpetanud, olen kuulnud nendest konfliktidest, mis aset on leidnud. Õpetajana kirjeldavad nad teda kui ühte halvimat. Inimesena jätab väga ebastabiilse mulje. Aga kõik tõdevad fakti, et kedagi kahjuks asemele pole võtta.

    • Avatar
      Vasta Kati 8. oktoober 2014 at 21:18

      No see on juba teine tera, kui ta enda töös ka ebakompetentne on.

  • Avatar
    Vasta Katu 8. oktoober 2014 at 20:52

    Sellistega ei olegi mõtet vaielda. Ma lihtsalt loodan, et see seadus võetakse vastu ning sellised teevad oma ähvardused teoks ja tõmbavad Eestist lesta. Kahjuks tõenäoliselt nad jäävad siia, sest nad saavad ise ka aru, et mitte midagi nende elus ei ole muutunud seoses selle seaduse vastu võtmisega.

    Kirjutasin samal teemal ka enda blogis. Üks hetk tuli sinna mingi härra seletama, et ma olen rumal noor ja mõtlemisvõimetu inimene. Ma siis mõnda aega vastasin ta kommentaaridele. Küsisin mitu küsimust ja ekstra palusin vastata neile. Kahjuks ta ei vastanud ning ajas oma ümmargust juttu.

    See viimane ühendabki neid kõiki seadusevastaseid – ümmargune jutt ja küsimustele mitte vastamine.

  • Avatar
    Vasta Agnes 8. oktoober 2014 at 20:49

    Need absoluutse tõe kuulutajad ajavad lausa oksele. Ja minu meelest on väga kurb, et inimene, kes õpetab ülikoolis, arvab, et ta valdab tõe monopoli ja et maailm peabki pöörlema seda pidi nagu tema ütleb. Tsiteerides Andrus Vaarikut, mind hirmutavad inimesed, kes enda arvates valdavad tõe monopoli.

  • Avatar
    Vasta Gätlin 8. oktoober 2014 at 20:42

    Ma usun, et kui siin etteütlust kirjutama panna, keegi ei saaks 100 protsenti. Olen lugenud sadu raamatuid ja kõigis neis on kirjavigu olnud. Isegi eesti keele õpetajad on klassi eest vigu teinud. Viimati nägin mingit 3 klassi kontrolltööd, kus õpetaja meelest ainsaks liikumisviisik jääl on uisutamine ning naelsaapad või misiganes need on luges ta valeks, kuigi ka nendega saab jääl liikuda.

    Mina küll ei leia, et proua jutt kuidagi vale oleks olnud. Meil on sõnavabadus ja igaühel on õigus oma arvamusele.

    • Avatar
      Vasta Ave 8. oktoober 2014 at 22:36

      Kuidas liikuda jääl ja millega liikuda jääl – need on erinevad küsimused 🙂

  • Avatar
    Vasta L. 8. oktoober 2014 at 20:39

    Tundub, et direktorilt on mingil moel noomitus siiski saadud, sest nüüd on järsku viisakaks muutunud.
    Mind aga hoopis huvitab see asi, et noh, homoseksuaalsus on puue – huvitav, kas kõik need homovastased, kes toovad antud argumendi välja, kas nad oleksid siis kõik nõus, et homoseksuaalid saavad homoseksuaalsuse eest taotleda puuet ja selle eest toetusi ja erinevaid hüvesid saada?:D

  • Avatar
    Vasta Evuska 8. oktoober 2014 at 20:36

    Kohati tuleb isegi ju nõustuda prouaga kuna tõesti, olgu homod homod nahhui neil neid paraade vaja on ja paljud homod püüavad oma arusaamisi teistele peale suruda, et nad seda aksepteeriksid aga kõigile ei pea ju see meeldima. Sama loogika järgi võiksin ma hakata ka paraadi tegema Tallinna tänavatal ja davai rahavas ühinegem, teeme heteroparaadi. Varsti hakkavad loomadega seksuaalvahekorras inimesed ka oma õigusi ja paraade nõudma, et homod ju said miks me ei saa ja tuleb jälle üks kamm. Kõik see teema on juba liiga pikale veninud aga reaalselt sõimab taaskord pada katelt ja MUSTAD on mõlemad.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 8. oktoober 2014 at 20:39

      Üks heteroparaad alles pühapäeval toimus.

    • Avatar
      Vasta Mai 8. oktoober 2014 at 20:50

      Kallis inimene, sulle ei pea see MEELDIMA, sa võiksid lihtsalt olla hea inimene ja aktsepteerida, et on teistsuguseid inimesi ja see on täiesti okei ja normaalne! Zoofiilia ja homoseksuaalsuse samale pulgale panemine on täielik debiilsus. Kui kaks täiskasvanud inimest otsustavad, et nad tahavad koos olla, siis ei tohiks keegi seda takistada. Kas loom saab sulle öelda, et ta tahab, et sa temaga seksiksid? Ei. Sa ei saa võrrelda looma ja inimest sellises kontekstis. Keegi enne Facebookis just pani kommentaariks ühe tsitaadi, kus oli kirjas, et kui naistele valimisõigus anti (mille vastu olid ka paljud inimesed), siis ei järgnenud ju sellele see, et loomad valima said hakata. Seega antud seaduse vastu võtmisele ei järgne kindlasti pedofiilia ega zoofiilia legaliseerimine.

      Sa võid ju heteroparaadi teha, aga sellest poleks mis vajadus sinul selleks on? Kas sinu kui hetero õigusi surutakse kuidagi alla ja sa tunned, et sa pead end ühiskonnas heterona kuidagi kehtestama?

      • Avatar
        Vasta TJ 8. oktoober 2014 at 22:36

        No just!
        Täpselt see, mida mina koguaeg mõtlen kui inimesed räägivad, et järgmisena teeme siis ka seaduslikuks pedofiilia ja zoofiilia – need asjad ei ole ju mitte ühelgi määral sarnased.
        Meie räägime hetkel kahe TÄISKASVANUD inimese koos olemise soovist ja armastusest, kuidas mõni inimene suudab seda võõrelda pedofiilia ja zoofiiliaga???

        • Avatar
          Vasta wtf 9. oktoober 2014 at 14:13

          ja selleks on vaja seadust ? Nii ajuvaba tekst kommentaarides harige ennast selle asemel et mingeid pseudo teemasid nämmutate.
          Ülemusele helistamine ja muu selline sitt … räägi veel sallivusest ise nii õelust kohe täis kui keegi julgeb oma arvamust avaldada. Hankige oma arvamused ja silmaring siis hakkake suud pruukima. Tänapäeva noorus on ikka suhteliselt õudne.

  • Avatar
    Vasta Hanna 8. oktoober 2014 at 20:32

    Naljakalt palju kirja- ja trükivigu :D.

    Aga sitaratas – naah… minu vanaemale meeldib ka seda palju kasutada igasuguste inimeste kohta ja erinevates olukordades. Ütleme nii, et see sõna võib olla õel ja võib ka mitteõel olla. Antud olukorras oli see minu hinnangul aga siiski halvustavalt mõeldud.

  • Avatar
    Vasta neiu 8. oktoober 2014 at 20:32

    Lisaks, tema arusaamade järgi on puue sõimusõna, kas peaksid siis füüsilise/vaimse puudega inimesed ka omaette hoidma ja mingeid õiguseid vähem omama?

  • Avatar
    Vasta (Y) 8. oktoober 2014 at 20:30

    Ütleme nii, et Sind pandi korralikult paika!!! Jutt jumala õige!

    • Avatar
      Vasta ssss 8. oktoober 2014 at 20:37

      ta pole isegi vastuseks enam mingit sõimu kirjutanud nagu tavaliselt .j2relikult sai 2ra jhh;:D

  • Avatar
    Vasta Etu 8. oktoober 2014 at 20:30

    õigesti ja õieti ja alaväärsus kompleks -see kirjutatkse ka kokku . müstikaa..

  • Avatar
    Vasta Miiu 8. oktoober 2014 at 20:29

    minu siiras ja sügav kaastunne toimetajale, kes selle inimese doktoritööd (ja kõiki sellele eelnenud töid) toimetas. sisu kohta ma ei jaksa midagi öelda, mu aju väsis selle lugemisest ära… 🙁

  • Avatar
    Vasta muri 8. oktoober 2014 at 20:27

    Kammis ära peale mehe surma vb.

  • Avatar
    Vasta neiu 8. oktoober 2014 at 20:27

    See naine on reaalselt kirjaoskamatu. Ajuvaba, et ta süüdistab direktorile “kaebamises” – juhuslikult on fb avalik ja direktor saaks muude kanalite kaudu ka sellest jubedast sõnakasutusest.
    Veel ei mõista ma, et kus alustas Mallukas sõimamist, lisaks et kas selle naise eas on ka need süüdistused pädevad, et “aga sina ju alustasid”.
    Kindlasti oli veel midagi ajuvaba selles suurepärases ümberlükkavas kirjas, aga kogu see jama ei jäänud hetkel meelde.

    • Avatar
      Vasta K. 9. oktoober 2014 at 09:01

      Ma olen kogu aeg arvanud, et lause “aga sina ju alustasid” kuulub lasteaialastele.
      Oma kodus kuulen ma seda päris tihti, sest laps käib lasteaias.

      Aga kuulda sellist asja õppejõu poolt on kuidagi veider…

      Lisaks kõigele on ikkagi kuidagi irooniline vihata eurooplasi, venelasi, homosi ja kõiki neid, kes pole tema jaoks normaalsesd eestlased, olles ise ülikooli õppejõud, kus ei ole ainult normaalsed eestlased.
      Kui ma oleks mõni nendest, keda ta vihkab, siis ma vaataks küll tema poolt antud hinnangud tehtud töödele üle… vb avaldub nendeski tema vihkamine?

      Kusjuures eriti jäi häirima ta tekstist see osa, kus lapsele on normaalne sitaratas öelda.
      Ja sellest, et kui mehel on peenis veidi kõver või viltu? Kas proua käib siis enne malliga ja nurklauaga üle kontrollimas?
      PS! Ma ei saa aru, kuidas eestlane hakkab protestima, kui tahetakse mingit lihtsat seadust vastu võtta ja see ei muuda meie igapäevaelu.
      Samas ei tee teist nägugi, kui hinnad massiliselt tõusevad ja palgad jäävad samaks… Aga muudab tugevalt meie igapäevaelu.
      Me vaatame suu ammuli peas, kuidas riigiametnikel palka tõstetakse ja siis istume ise edasi ja näeme ainult unes head elu.

  • Avatar
    Vasta Kati 8. oktoober 2014 at 20:27

    Ma ei saa aru kustkohas tuleb arvamus, et kui kaks samasoolist registeerivad enda kooselu, siis varsti on lubatud ka pedofiilia jne? See ei ole kuskilt otsast loogiline ju…kaks täiesti erinevat asja.

    Ma lihtsalt ei oska enda vihaga midagi peale hakata. Kuidas muutub selle proua (ja paljude teiste samuti mõtlejate) elu peale kooseluseaduse vastuvõtmist. Mitte kuidagi!

  • Avatar
    Vasta kristiina 8. oktoober 2014 at 20:27

    Proua Merike, TÕESTAGE et homoseksuaalsus on puue. NO TÕESTAGE PALUN.

    • Avatar
      Vasta ssss 8. oktoober 2014 at 20:38

      geeni hälve .palun ise googelda

      • Avatar
        Vasta kristin 8. oktoober 2014 at 22:06

        googeldasin ja eestikeelse vikipeedia artiklist otsisin märksõnu “geen”/ “hälve” ja mitte ühtegi tulemust, lugesin osa teksti läbi ja lasin silmadega ülejäänud tekstist üle ja ei leidnud samuti midagi ?

        • Avatar
          Vasta ssss 9. oktoober 2014 at 00:12

          otsi inglise keeles.ega Eestis v’ga siukseid uuringuid teha

  • Avatar
    Vasta alvi 8. oktoober 2014 at 20:26

    No see on küll väga ilus…oma lapsi sitaratasteks nimetada… :/
    Aga ikkagi. Tema ei taha neid Eesti riiki..ei mustanahalisi ega venelasi ega homosi… WOW. Iga roju oma koju jh… Väga realistlik muidu 🙂 paneme homod ühele saarele, kassiarmastajad teisele, “koerainimesed” kolmandale….kõigile meeldivad erinevad asjad, kas me kõik oleme siis puudega w?

  • Avatar
    Vasta Maria 8. oktoober 2014 at 20:25

    Delfi kommentaare lugedes mõtlen pidevalt, et kus ja kes on need inimesed kes sellist soppa toodavad… Palun väga, ülikooli õppejõud!!! Väga piinlik! Tahaks talle midagi head soovida, aga ei oska, lihtsalt kahju temast, loodame, et viib oma lubaduse täide ja kolib ära siit.

    Mallu peaks saama aasta märtri auhinna minu arvates, ilma irooniata!

    • Avatar
      Vasta Kail 9. oktoober 2014 at 10:37

      Tegelt on lihtsalt nii, et normaalsed mõtlevad inimesed ei viitsi lihtsalt laterdada oma tõekspidamisi kuskil a’ la delfi kommentaariumis. Nii jääbki mulje, et eestlased ongi kõik sellised, nagu need hullud räuskajad seal. 🙁

  • Avatar
    Vasta want a cookie? 8. oktoober 2014 at 20:24

    Omg

  • Avatar
    Vasta Annu 8. oktoober 2014 at 20:22

    Kas me kirjutame siin mingit kontrolltööd v etteütlust, et kõik eesti keele õpetajateks hakkavad?

  • Avatar
    Vasta Kati 8. oktoober 2014 at 20:22

    Tegelt seda pidin ma juba eelmise postituse all ütlema, et jumala savi, mis inimene vabal ajal teeb või räägib, aga see ei tee teda enda valitud ametil ebakombetentseks ju?! Keegi kommis, et nüüd tema loengusse ei lähe. Mis mõttes nagu? See kui inimesel on selline kõnepruuk ja arvamus, teeb ta nüüd enda õpetataval loelgul mõttetuks?

    • Avatar
      Vasta Annu 8. oktoober 2014 at 20:23

      Good point!!!!!!!!

      • Avatar
        Vasta Sandra 9. oktoober 2014 at 06:18

        Ta loengud olid lihtsalt eluigavad, luges kõik slaididelt maha. 😀 Mulle andis esimesel kursal õnneks ainult. Muidu suht normaalne õppejõud, ainult pidas kehvasti loengut.

        • Avatar
          Vasta Kati 9. oktoober 2014 at 09:55

          Vot, see on teine asi, et ta loenguid anda ei oska vms, aga tema eraeluliste vaadete pärast loengusse minemata jätta? Inimene käib ju tema loengutes ikka selle jaoks, et endale valitud ala selgeks saada ja diplom kätte saada, mitte sellepärast, et peab…

          • Avatar
            ML 9. oktoober 2014 at 18:46

            Tänapäeval vaatavad väga paljud tööandjad enne inimese palkamist tema FB kontot, seega igasugust s….a poleks ikka mõtet avalikult oma seinal näidata. Kui kedagi selle pärast ka lahti ei saa lasta, siis uuele ametikohale kandideerimine võib väga raskeks osutuda. No ja muidugi on alati võimalus sust lahti saada, sest kõik teevad vigu, oleneb vaid, kui suur on luup, läbi mille neid vaadatakse.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 8. oktoober 2014 at 20:37

      Toon uuesti näite: saad teada, et su lasteaiakasvata ja on rassist ja KKK aktiivne liige. Lasteaiakasvatajana on tore, lasteaiahoovis neegreid ei põleta. Jätaks lapse ikka sinna lasteaeda? Ei protesteeriks?

      • Avatar
        Vasta Annu 8. oktoober 2014 at 20:42

        Jah, kui teeb oma tööd korralikult ja avalda töö ajal oma poliitilisi maailmavaateid.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 8. oktoober 2014 at 20:44

          No siis me lihtsalt peame praegu leppima sellega, et me oleme erinevad inimesed. Mina igatahes ei laseks oma lapsel päevast päeva olla koos sellise inimesega. Eriti, kuna ma ise kõrval ei ole ja ei tea ju tegelikult, mida ta lastele räägiks.

          • Avatar
            Annu 8. oktoober 2014 at 21:15

            Aga küsimus sulle. Sinu laps käib lasteaias, tema kasvataja on väga tore, sinu lapsele meeldib ta väga ja sullegi. Ühesõnaga tore ja hea. Lasteaia lõpupeol saad juhuslikult teada, et seesama kasvataja on homo- ja mustanahaliste vihkaja. Mida teeksid?

          • Mallukas
            Mallukas 8. oktoober 2014 at 21:22

            Oleksin kurb, et ma varem seda ei teanud ja uuriksin lapselt nende teemade kohta, et näha, kas kasvataja on oma jura lastelegi rääkinud.

        • Avatar
          Vasta Liisu 8. oktoober 2014 at 21:16

          Vaata, inimene on üks tervik ja kui kuskilt “logiseb”, siis need tõekspidamised, hinnangud jms, hakkavad läbi kumama ja varjutama ka seda kompetentsi omal alal. 🙂

          • Avatar
            Annu 8. oktoober 2014 at 21:19

            Sellise asja nimi on professionaalsus hoida töö ja eraelu lahus.

      • Avatar
        Vasta Kati 8. oktoober 2014 at 20:43

        Kui ta oma tööd teeb hästi ja enda vaateid kellelegi peale ei suru ega neid avalda, who care’s. Pole päris sama asi võrrelda ka lasteaia kasvatajat, kes eelkooliealist last õpetab ja kasvatab ning ülikooli õppejõudu, kes peab täiskasvanud, oma peaga mütlevatele inimestele kindla ala loengut.

        • Avatar
          Vasta Kati 8. oktoober 2014 at 20:44

          Vabandust, mõtlevale*

          • Avatar
            MER 9. oktoober 2014 at 14:25

            No, milleks see ”who cares” sinna vahele torgata, kui ei saa õigesti kirjutatudki. Häiris. Muidu olen nõus, et nii kaua ja just täpselt nii kaua, kui ta oma jura tööajal ei aja, võib ta arvata ükskõik kellest mida iganes. See, et mutt on puruloll ja õel, on siililegi selge.

    • Avatar
      Vasta Hundu 9. oktoober 2014 at 12:15

      Kui nüüd teema ise täiesti kõrvale jätta, siis proua dotsendil pole niigi palju viisakust või mõtlemist, et Mallukas guuglisse toksida ja tema täisnimi esimeselt lehelt üles leida. Selline ametikoht eeldab regulaarselt palju kõvemat uurimistööd 😀 Minusuguses (Maaülikooliga kokkupuuteid pole) tekitab see tema erialase kompetentsi kohta küsimusi küll.

  • Avatar
    Vasta Maarja 8. oktoober 2014 at 20:21

    Täitsa lõpp. Pidin mitu lugemise katkestama ja sügavalt sisse hingama,enne kui edasi lugeda sain, sest kogu see pask ajas nii vihaseks. Kui lollid saavad inimesed olla????

  • Avatar
    Vasta Arvamus 8. oktoober 2014 at 20:20

    Naljakas on see, et Merike kirjutas et ei soovi välismaalasi siia elama, aga samas ta oma enda poeg on minu teada välismaal. Kas see riik siis kus ta poeg on peaks teda sinna tahtma w? Ja tsiteerides Merikest: “Mina sellises euroopalike “väärtustega” ühiskonnas elada ei taha ja viin siit ära ka oma lapsed.” Mis ta tõesti arvab, et teda ka kuhugi mujale tahetakse??
    Silma jäi ka see, et tema enda pojad on pikajuukselised. Minu arvamus on see, et normaalsel mehel on ikka ilus lühike soeng, mitte mingi eide soeng. Ju tema enda poegadel ka ikka miskit viga…

    • Avatar
      Vasta kesse? 8. oktoober 2014 at 21:52

      Ta ei taha elada sellises euroopalikus riigis ja viib oma lapsed ka mujale, kuhu euroopasse?!- such an irony 🙂 …

  • Avatar
    Vasta Riin 8. oktoober 2014 at 20:16

    Mis ajast on sitaratas normaalne sõna, mida oma lapsele öelda?

  • Avatar
    Vasta Siiri 8. oktoober 2014 at 20:15

    Tõestage! 😀

  • Avatar
    Vasta Piibe 8. oktoober 2014 at 20:14

    “Sitaratas pole mingi hirmus voorimehe väljend, see on naljaga öeldud ja seda öeldakse rumala lapse kohta, kes teeb või räägib rumalusi.”
    Wtf 😀

    • Avatar
      Vasta elex86 8. oktoober 2014 at 20:54

      Jah, see koht jäi ka mulle kõige enam silma.
      Edasine tekst “…Nii olen ma oma lastele öelnud …” .
      No, mina oma lastele olen alati öelnud ja nii on mulle öeldud, et rumalad inimesed kasutavad sõna sitaratas!

  • Avatar
    Vasta A. 8. oktoober 2014 at 20:14

    “Vabandage, ma ei tea Teie nime, ma oletan, et Te ei julge seda avaldada” – Ei, Sul ei ole üldse igalpool pärisnimi avaldatud. Loll jääb Lolliks.

    • Avatar
      Vasta Siilu 8. oktoober 2014 at 20:50

      Nime ei tea, aga vanemaid ja lapsepõlve kohta küll tundub teadvat.

  • Avatar
    Vasta J 8. oktoober 2014 at 20:12

    Oot, et kui mehel on kõver peenis, siis ta on puudega ja me peaksime ta ühiskonnast eemale tõukama? MAKES SENSE!!!

  • Avatar
    Vasta Lihtsalt Melon 8. oktoober 2014 at 20:12

    Lihtsalt kurvaks teeb. 🙁

  • Avatar
    Vasta Anna 8. oktoober 2014 at 20:12

    Täiesti teemaväline kommentaar, aga pean ütlema, et kahju, kui isegi ülikooli õppejõud ei tee vahet sõnadel “õigesti” ja “õieti”. Jätsin kirja lugemise pooleli, kui seda viga juba mitmendat korda märkasin. Häbi!

    • Avatar
      Vasta Annu 8. oktoober 2014 at 20:18

      Muideks…mõlemad on lubatud

      • Avatar
        Vasta triin 8. oktoober 2014 at 20:30

        Ei ole ju. KÕNES on lubatud, kirjakeeles on see ebakorrektne.

        Õigesti – vastand valesti, vääralt. (Toimisid õigesti, õigemini enam ei saagi.)

        Õieti – õigupoolest. (Ega ma teda õieti tunnegi.)

        Ja see ei olnud proua ainus kirjaviga, väga piinlik mõelda, et tegu on õppejõuga.

        • Avatar
          Vasta Annu 8. oktoober 2014 at 20:38

          Kui midagi muuud tarka pole öelda, siis hakkatakse kirjavigu otsima, et ikkagi kuidagi inimene maha teha? Vaata, ma tegin ka siia kirjavea… 🙂 Head otsimist

          • Avatar
            TJ 8. oktoober 2014 at 22:27

            Siin ei olnud vaja midagi otsida, see “õieti” lihtsalt kriipis igas lauses silma.

        • Avatar
          Vasta meow 8. oktoober 2014 at 20:42

          Jah, nii oli, uus ÕS lubab mõlemat. Kontrolli 😉

        • Avatar
          Vasta Kk 9. oktoober 2014 at 06:30

          Aastast 2012 on mõlemad lubatud

    • Avatar
      Vasta Mann 8. oktoober 2014 at 20:21

      Kas mitte uue ÕSi järgi pole nüüd õieti ja õigesti samad asjad? Mulle õpetati ka teisiti kunagi ja see “õieti” väga riivab silma/kõrva nüüd.

    • Avatar
      Vasta Mari 8. oktoober 2014 at 20:43

      Tänapäeval on mõlemad variandid õiged ja lubatud… 🙂

      • Avatar
        Vasta Deivi 8. oktoober 2014 at 21:23

        Ei ole ikka küll! Minu eesti keele õpetajad ütlesid mulle kogu aeg, et “õigesti” on õige variant ja “õieti” tähenab üldse õigupoolest. Ja ma ei õppinud seda sugugi mitte kümme aastat tagasi, veel sel kevadel enne eesti keele eksamit loeti selle sõna suhtes sõnad peale!!

        http://keeleabi.eki.ee/index.php?leht=8&id=121 . Austatud Ülikooli doktor peaks ikka teadma, kuidas õigesti kirjutada ning milline on korrektne õigekiri.

        Lööge mind maha, kui tahate, aga mina olen rääkinud. Lisaks mainin ära, et sel naisterahval on väga vananenud mõtteviis ja arusaam maailma asjadest.

    • Avatar
      Vasta Mari 9. oktoober 2014 at 02:09

      Kui sa ei tea siis enam pole vahet , molemad on õiged! asjapulk 🙂