Beebiootus Beebiootus Rasedus

rasedus ja pokaal veini

21. aprill 2016

Mulle tundub, et ma ootasin Mari nii kaua aega tagasi, et ma isegi ei mäleta täpselt seda aega, küll aga ma mäletan seda, et raseduse ajal ma aeg-ajalt klaasikese veini toidu kõrvale ikka jõin, kui kuskil väljas söömas käisime. Muidugi ma ei suuda meenutada, et mis ajal ma seda täpselt tegin? Et kas nii alguses ka, kui ma praegu rasedusega olen? Või millalgi keskel? Lõpus? Issand ma ei tea, igatahes fakt on see, et mingitel hetkedel jõin.

Nüüd ma lihtsalt ei taha. Mul reaalselt ei ole mitte mingisugust alkoholi isu ja kuigi punane vein maitseb kindlasti sama imeliselt kui enne, siis ma lihtsalt ei tunne mingit soovi veini juua. Ma ei saa muidugi välistada, et mul nüüd selle raseduse ajal ka hull õlleisu peale ei tule, aga ma mäletan seda päris hästi, et Baltika 0 maitseb enam-vähem nagu päris asi, seega ka õlle ma rüüpama ei hakka.

Naljakas on see, et ma Mari ajal hullult surusin peale seda arvamust, et on jumala okei juua veini (no ja tegelikult ongi, kui seda mõistuse piirdes teha) ja kuidagi tulihingeliselt ärritusin, kui keegi ütles, et vot tema ei võtnud raseduse ajal tilkagi, sest mis see 9 kuud ikka alkovaba olla on. Ma ei tea, ju siis tundus mulle, et nad kuidagi ütlevad, et nad on minust paremad emad? Või et nad ONGI paremad, sest suudavad oma veiniihad vaka all hoida. Ma ei tea, igatahes jube südamesse võtsin neid kommentaare ja tundsingi ennast vähe kehvemini. Muidugi ma ei saa aru, et miks ma siis üldse seda vähest veinijoomist kuulutasin või miks ma seda üldse tegin, kui ma sellega kaasnevata arutelu ja kriitikat ära ei kannatanud, aga no kes seda enam mäletab.

Mul on tunne, et ma olen lihtsalt vanaks jäänud, aga no ei taha enam. Ei viitsi. Ja see alkoholivabaks minemine tuli ka tegelikult nii sujuvalt, sest kuna ma hakkasin trenni tegema ja tervislikult sööma, siis juba enne rasedusest teada saamist jõin ma tunduvalt vähem alkoholi, sest ma teisendasin kõik veinipokaalid kaloritesse ja nõnda tundus jube suur raiskamine 2 tundi jõusaalis rassida ainult selle jaoks, et saaks pudeli veini sisse kulistada.

Muuseas, minu viimane veinitamine oli koos mu parimate sõbrannadega ja vägagi meeleolukas. See oli täpselt päevakene enne mu positiivse rasedustesti tegemist ja SEE postitus ongi vist kirjutatud mingi tund aega enne seda, kui mul lambist tuli mõte rasedustesti teha, kuigi ei olnud kaugeltki mitte õige aeg ega miskit. Aga noh, see tundub kõik nii jube ammu aega tagasi olevat. Samas kui ma praegu arvutan, siis tegelikult tähendab see vaid seda, et ma olen alkovaba olnud kaks kuud ja 15 päeva, mis pole enamike jaoks vist kuigi märkimisväärne aeg, aga mina pean tunnistama, et olin enne paras veininina ja nii kaua ma oma kalli punase imejoogita pole iidamast-aadamast olnud.

Eks näis, mis juttu ma siin poole aasta pärast teile räägin, aga praegu on minu ainsaks alkoholiks kogemata sisse joodud alkoholivaba Fizz siider, mis Kätu tõi, kui ta külas käis. Alles siis kui purk tühjaks sai, avastasime me, et seal sees oli päris korralik promill. Ma ei mäletagi, kas 1.2 või 1.7. Igatahes enam ma seda ei osta ega joo. Miks nimetada midagi ALKOHOLIVABAKS, kui seal sees on alkohol?

Mis mind ajendas seda postitust kirjutama oli see, et ma eilses postituses mainisin, et mult küsiti poes dokumenti. Kuna seda teadupärast küsitakse siis, kui osta näiteks alkoholi või suitsu, siis tormaski kohe üks kommenataator uurima, et mis ma ostsin viina või? Ise rase!

Muidugi ma oleks võinud osta viina, sest viinaga saab teha viinasokke ja üldse oleks hea, kui igaks juhuks oleks kodus pudelike viina olemas. Mul äkki ongi, ma ei tea, sest ma pole ammu sügavkülma vaadanud. Samuti saab viinast teha lahedaid pipraviinasid ja muud säärast, näiteks kellelegi kingituseks või no üldiselt ma võiks ju osta endale ükskõik, mis eesmärgil pudeli viina ja kelle asi oleks üldse silma pilgutada selle peale, sest kuna ma ei ole maailmas ainukene inimene ja ostmisega ei kaasne ka kohustus see kohe sisse juua.

Tegelikult ma ostsin Kardole pitsat ja kaks õlle, et ma saaks koju tulles ukse peal öelda, et tsau Kardo, ma tõin sulle pitsat, õlle ja blondi naise!

Aga eks edaspidi ostan ma alkohoolseid tooteid maskeeringus. Näiteks panen ette kunsthabeme või maskeerin ennast pensionäriks. Lihtsalt teile teadmiseks, et ma ei joo seda, mida iganes ma osta võin. Isegi kui ma olen pensionäriks maskeerinud 😀

7ae205a0e36568819399877a7e01ffb9-9462620

Kas teie rüüpasite rasedana aeg-ajalt alkoholi? 

Ps! Ma ei propageeri mitte mingil juhul raseduse ajal alkoholi joomist ja samas ei löö neid risti, kes sõõmukese võtnud on. Pole minu elu – pole minu asi. Igatahes seda ma ütlen, et mõttekam on vast mitte juua 🙂 Ja ma muudkui lugesin seda postitust 100x üle, et kuidas on siit välja lugeda õigustust, et hakake rasedana jooma või kuidas ma seda takka kiidaks, aga ma lihtsalt ei saa aru, kas osad inimesed loevad kinniste silmadega või mis? Ma konkreetselt ütlen, et ma ju EI joo alkoholi, mis võiks tähendada seda, et ma propageerin siiski mitte alkoholi joomist, või mis? Pliis, lugege ikka silmadega, mitte perseauguga, ma ei viitsi taielda teemadel, mida ma siin kirjutanud ei ole 😀

Loe ka neid postitusi!

115 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Kerttu 26. aprill 2016 at 22:36

    Naljakas on lugeda, mis moodi Sa ikka ja jälle pead korrutama end, et ei propageeri, ei propageeri ja veelkord EI PROPAGEERI..
    😀 Inimesed loevad välja, mida lugeda tahavad. Mõni ongi nii räigelt kibestunud ja ei oskagi muud välja lugeda kui aind halba.
    Täiskasvand naine ju =) Ära lase end kõigutada mingitel naistel, kellel päev perse läks ja siia end välja elama tulid :D.
    Võta popkorn juurde ja naera, vms. :D. (mõttekäik lihtsalt).. Kommentaari point :
    Õde tegi kuni nt 5nda raseduskuuni suitsu ehk järk-järgult jättis maha. Muidu eluaegne suitsetaja. Esimene laps tal. Ja laps… on
    üllatavalt geniaalne. 4-aastase kohta. Ja see ongi kõik individuaalne. Ka täiesti tervel naisel võib nt kromosoomide jama tõttu
    sündida Down’i sündroomiga laps. Ei saa päris nii võtta.. Joomine või suitsetamine. + siinkohal tuleb meelde, et ühel seltskonna
    viibimise ajal sattusin juttu rääkima naisterahvaga, kes oli äkki 7ndat kuud rase..-võin eksida.. pall oli suur ees igaljuhul 😀 Ja kui
    ma küsisin, et for God sake, Sa oled rase ja teed suitsu. Kas Sa nagu… ?!! Ütles mulle sellepeale, et kuna ta ei taha last
    kahjustada, siis lõpetaks kõigepealt ENDA kahjustamise. Sest suitsust vabanemine on siiski elustiilist lahtiütlemine. Organismi
    piinamine mingil määral. Kui Sa oled seda kogu aeg teinud, paugust enam ei tee, siis mida teeb see Sinuga ja veel omakorda
    LAPSEGA?! Peaks nagu järeldama, et lõpetad tegemise, siis on nagu kõik OK. Aga kuna tal nii kaugel oli asi, siis ta ei näind
    enam mõtet. Kas mina olen loll ja ei saa aru või mis moodi Sinule paistab? Suits veits teine teema kui alkohol, aga noh. Käsi-käes
    nad käivad.

    Päikest!

  • Avatar
    Vasta piuks 22. aprill 2016 at 07:44

    Mina süüdistaksin kohe päris kindlasti iseennast ja tunneksin valusaid süümepiinu teades, et olen raseduse ajal toidu kõrvale
    mitmel korral pokaali veini joonud ja nüüd lapse arengut vaadates. Tunneksin ennast ikka väga süüdi ja ilmselt iga päev
    küsiksin endalt, et kas need asjad võivad omavahel seotud olla. Kõige hullem on see, et võivadki ju, kuigi ei pruugi.

    Ise ma rasedana ei tarbinud alkoholi, küll aga jõin pokaali shampust kui laps oli paari nädalane. Nüüd kaheksa aastat hiljem
    ikka aeg-ajalt mõtlen, et kas see, et tal peenmotoorikaga probleeme on, võib olla selle pokaali süü. Ma ei saa seda kunagi
    teada, aga mõtlen sellele väga palju.

    Igal juhul oled sa väga julge, mina ei julgeks avalikult rääkida raseduse ajal tarbitud alkoholist, kui lapse arengus on teatud
    muresid. Nii et ka see kord pead sa negatiivse kriitika ära taluma. Ma ei arvusta sind, panin ennast lihtsalt sinu olukorda ja
    mina käituksin just nii nagu eespool kirjeldasin…tunneksin kohutavat süüd. Aga igati tubli, et su veiniisu on nüüd otsa saanud 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 22. aprill 2016 at 07:46

      Ma kujutan ette, et poolest asjad, millest ma räägin, on sellised, et teised ei julgeks 😀 Mina kohutavat süüd siiski ei tunne, sest ma kohe päris ausalt ei usu, et Mari mitterääkimine paari pokaali taga kinni on 🙂 Aga oma arvamust ei saa kinnitada ei mina ega sina, nii et peame kõik edasi elama.

      • Avatar
        Vasta L 22. aprill 2016 at 19:37

        Kui kohutav, kuidas mõned inimesed
        tahavad teisi end halvasti tundma
        panna!
        Pean siis silmas seda, et piuks süüdistab
        sind ja veinipokaale Mari arengus. Seda,
        mis olnud enam muuta ei saa ning Mari
        osas saab vaid kaasa aidata kiirele
        arengule.. Enesepiitsutamine ja
        süüdistamine ei vii mitte kusagile. Just
        nagu Piuks jõi pokaali vahuveini ja nüüd
        on lapsel peenmotoorikaga probleeme –
        see on kurb ja kahetsusväärne kuid
        enese süüdistamine selle 1 pokaali
        pärast ei aita midagi.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 22. aprill 2016 at 19:40

          Ma olen ammu mõistnud seda, et inimesed tahavad, et ka teised tunneksid ennast samamoodi nagu nemad. Noh, et kui keegi tunneb ennast koledana/paksuna, siis ta käibki mulle kirjutamas, et ma olen kole ja paks. Ja kui Piuks ennast nii süüdi tunneb, siis ta tahab, et mina KA nii tunneks. See on inimestele väga loomupärane 🙂

  • Avatar
    Vasta Triin 21. aprill 2016 at 23:05

    Mina ja mu sõbranna olime rasedad siis 2
    kuud enne mu tähtaega ütles sõbranna et
    teeme pokaal punast veini ma olin nöus ,aga
    kui klaas oli nina all ja üks sõõm vöetud siis
    hakkas nii vastu et sinna see jäi:)suitsetamise
    jätsin enne rasedust maha (ja olen üliönnelik
    et siiamaani ei tee).Aga mina olen ka seda
    meelt et see pokaal punast veini ei kahjusta
    kõhubeebit.aga arvamused eeinevad niiet
    aksepreerin ka teisi arvamusi;)

  • Avatar
    Vasta Vesper 21. aprill 2016 at 22:16

    Minu arvamus. Raseduse ajal peaks piirama kofeiini, nikotiini ja alkoholi tarbimist. Sain enda rasedusest teada 3 kuul ning olin ikka
    päris korralik elupõletaja (ei olnud iiveldust, päevad olid edasi – nagu alati verevaesed, ei osanud midagi kahtlustada + spiraal oli )
    ja kuigi laps on oma kaheksandal eluaastal, mil igasugused arengu- ja õpihäired võiksid avalduda, nutikas ja saab elus hakkama on
    siiski aeg-ajalt õudukad sellest, mis oleks võinud olla.
    Siiski…piirama, mitte omg üks lonks on nüüd arenguhäirete põhjustaja. Selle tagajärjed on siiski keerulisemad ja ei pruugi tihti olla
    tingitud üldse vanemate tahtlikust või valitud käitumisest. Aga arvestades et inimesed teavad suitsetamise, alkoholi ja
    narkootikumide tarbimise mõju ENDALE, siis on selge, et siiski eeldaks selle vältimist, kui enda kehas kasvab uus elu.

  • Avatar
    Vasta Reet 21. aprill 2016 at 19:29

    Mina olin enne rasedust väga suur
    veini nautija. Valge kuiv vein.
    Njammmm 🙂 Aga raseduse aeg
    absoluutselt ei tahtnud. Ei isutanud
    ka mitte. Lõpus, kui üritasin
    kuidagimoodi veel hakkama saada ja
    lootuses sünnituse käivitamiseks pool
    klaasi võtsin ja see oli lausa vastik
    😀 Suitsuga olid küll raskemad lood.
    Maha jätsin vastumeelselt. Olen uhke,
    et üldse maha suutsin jätta.
    Nüüd naudin jälle mõnuga.

  • Avatar
    Vasta Jana 21. aprill 2016 at 18:37

    Tean inimest kes raseduse alguse ajal joonud
    siidrit ja ka ise patustasin natuke siidri ja paari
    mahvi suitsuga kuid laps sündinud ja pole viga
    tal midagi 🙂

    • Avatar
      Vasta meow 22. aprill 2016 at 10:20

      No shit. Kes ei teaks 😀

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 22. aprill 2016 at 10:28

        Keegi teab kindlalt kedagi, kes tegi hero raseduse ajal aga lapsel pole viga midagi. See ei tähenda, et maksaks hero teha 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 18:30

      Ja see läheb teemasse kuidas?

  • Mallukas
    Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:48

    Ma lugesin kohe kaks korda oma postituse läbi, et kust kohast võiks välja lugeda, et ma kiidaks takka rasedana tuimalt sidra käes
    ja tobi ees ringi silkamist? Konkreetselt on teema sellest, kuidas ma EI tarbi raseduse ajal alkoholi ja ikka on sellest kuidagi välja
    lugeda seda, et ma propageeriks selle tegemist?

    Ma ei saagi kritiseerida ja moraalitseda nende kallal, kes joovad paar korda klaasikese punast söögi peale, sest ma olen ise sama
    teinud Mari oodetes. Aga näed, seekord ma ei taha ja ei tee ka.

    Loomulikult on kõige parem ja lollikindlam mitte seda pokaali võtta, kas see üks-kaks pokaali aga midagi jube halba teeks, ma
    öelda ei tea, sest ma EI OLE ekspert. Mina isiklikult arvan, et ei tee, aga mina ju ei tea. Lõppude lõpuks on see igaühe enda valik nii
    ehk naa, eksole.

    Ma ei arva ka, et ma oleks olnud esimese raseduse ajal “pohh yolo” hoiakuga olnud, sest ma paar korda pokaali veini jõin ja
    batuudil korra õhku hüppasin, olgem nüüd ikka ratsionaalsed eks 😀

    Kordan veelkord, ma EI õhuta kedagi raseduse ajal jooma ega suitsetama. Postituse paigast läinud sõnumi oled sa kahjuks endale
    ise maalinud 🙂

  • Avatar
    Vasta mai 21. aprill 2016 at 15:26

    Kui rase inimene NATUKENEGI kõhkleb , et kas alkohol siis mõjutab või ei mõjuta ta sündimata lapsukest,
    siis kas on raske jätta see klaas joomata, et mitte riskida? Kas mittejoomine teeb lapsele midagi halba?
    Muudab ema kuivikuks, nagu keegi ütles? – Naeruväärne.
    Ma ei värvinud rasedana juukseid ka tavavärvidega, vaid kõige ohutumatega. Kuigi tean, et seal oli üliväike
    tõenäosus, et tavavärv midagi paha teeks. Aga mul oli võimalus muuta elu mu pisikese jaoks võimalikult
    ohutuks.
    Alkohol ei ole eluks vajalik aine. Kes ei suuda ilma alkoholita olla, on sõltlane. Niisama lihtne see ongi.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 16:00

      Ma olen jumala kindel, et need, kes kõhklevad, need ei joogi 🙂

  • Avatar
    Vasta M 21. aprill 2016 at 15:19

    Minu arvates alko tarbimine raseduse ajal ei ole okei ja ise väldiksin seda k.a. “vaid” pokaali veini. Aga no selline kommentaar…
    Pole lihtsalt sõnu, kui kuri see on! Ma ausalt ei saa aru, milleks sellist kommentaari panna siia.

  • Avatar
    Vasta Oksana 21. aprill 2016 at 14:00

    Ma olen ka Teiega nõus 🙁

  • Avatar
    Vasta kätu 21. aprill 2016 at 13:27

    kas te, kes te raseduse ajal joote, annaksite alkoholi oma vastsündinule või paariaastasele? Ei? Sest just seda tähendabki raseduse
    ajal joomine…ema ja lapse vereringed on ühenduses…kui sina jood ära pokaali veini (mis väiksema kehakaaluga inimesel tekitab
    juba ka kergelt švipsis oleku), siis arvesta sellega, et su beebi on sinust kordades väiksem, mis tähendab, et tema joove on sinu
    omast kordades suurem. Kas maailm saab otsa kui nüüd 1,5 aastat alkoholita olete? Täiesti vastutustundetu käitumine.

    • Avatar
      Vasta Skorpaneiu 21. aprill 2016 at 17:09

      Nõustun! Kas just maailm otsa saab,
      aga äkki leidub inimesi, kes
      reaalselt kardavad hoopiski seda, et
      alkohol siit ilmast otsa saab? Aga
      rahustuseks neile, et ei see alkohol
      siit ilmast kuskilt kao ja otsa ka
      kurat ei saa.

    • Avatar
      Vasta Mirjam 21. aprill 2016 at 21:54

      Ma absoluutselt ei propageeri rasedana joomist ja ei vaidle ka vastu, et see lapsele halvasti võib mõjuda aga samas ei nõustu ka
      väitega, et beebi joove saaks suurem olla. Arvestades just seda ühist vereringet, mida mainisid. Ehk siis alkohol jõuab verre ja seda
      mõõdetakse miskites milligrammides liitri kohta vms ja omades ühist vereringet on joove täpselt sama. Erinevus oleks siis kui
      ema ja laps jooks võrdse koguse alkoholi, siis lapse joove oleks suurem, sest tema vere kogus on väiksem. Vähemalt minu loogika
      ütleb nii 🙂

  • Avatar
    Vasta Kelly Ly 21. aprill 2016 at 13:14

    oi jaaa, baltika 0 on ikka suureks abiks 😀
    muidu ei joonud raseduse ajal, ei mäleta, kas isu oli…vist siis mitte eriti.

  • Avatar
    Vasta Liisu 21. aprill 2016 at 11:36

    Mul hetkel 21+1 rasedust ja selle aja jooksul
    olen ainult paar lonksu alkot tarbinud. Ühe
    korra isutas jubedalt õlle järgi ja rüüpasin
    mehe käest ühe pisikese lonksukese. Teine
    kord oli, kui sõbranna külas käis ja punast
    veini rüüpas, siis võtsin ka tema pokaalist ühe
    pisikese lonksukese ja uskuge või mitte, see
    lonks hakkas mulle korraks pähe? Kuigi see
    rüübe oli tõesti imepisike, mitte mehine
    punnsuutäis? Muidu maitseb mulle väga
    clausthaler alkovaba õlle, seda on kahte sorti.
    Sidrunimaitseline on praegu selveris soodukas
    ka, just eile ostsin?

  • Avatar
    Vasta M 21. aprill 2016 at 11:36

    Ma pigem ei poolda raseduse ajal joomist. Esimest last
    planeerides juba enam ei tarbinud, sest ei teadnud kas
    jäin rasedaks või mitte. Mees jättis siis isegi
    suitsetamise maha ?. Nüüd samamoodi kui teist
    planeerisime siis ei tarbinud alkoholi ja hetkel
    raseduse ajal ka ei tarbi. Sest kui tarbiks ja lapsel oleks
    mõni viga siis süüdistaksin elulõpuni ennast selles…
    Käisin üritusel kus rasedad panid lausa 2-3 pokaali
    šhampust järjest ja ise rasedana olles kohe üldse ei
    kadestanud neid. Pole isegi mingit isu selle alko järele.
    Ja esimesel lapsel pole mitte midagi viga, nagu keegi
    siin kommenteeris et karsklastel sünnivad imelikud
    lapsed. Meie laps vastab ilusti arengule, aastase kohta
    räägib isegi rohkem kui mõni kahene.

    Sulle aga kaunist ootusaega ja mõtle enne kui pokaali
    kätte võtad, kas ka seda ühte pokaali on vaja ja
    milleks? ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:59

      Ma ütlen siin ka, et keegi pole öelnud, et “karsklastel sünnivad imelikud lapsed”. Pigem oli tegu aruteluga, et juhtuda võib mõlemal
      juhul nii või naa, mis on ka tõsi.

      Aga loomulikult on raseduse ajal joomine offlimits, samas kui me vaatame lõuna poole, siis nt hispaanias on klaas veini pea igal
      rasedal toidukorra ajal ees, sest see on osa kultuurist. Mitte, et ma teaks, mis on see protsent haigeid lapsi seal vi miskit, ma lihsalt
      nendin tähelepanekut 😀

  • Avatar
    Vasta maria 21. aprill 2016 at 11:28

    Ma olen olnud alko vaba 7 aastat ?, 3 last ja aastaid
    imetanud, ei suutnud juua ja suitsetada raseduse ajal,
    tahtmatult tuli pilt silme ette, kuidas lapsel oleks
    kohus halb olla, vastik.
    Nuud 4 jas beebi kohus ja ei kujuta uldse ette et jooks
    nuud ka, eriti vastik oleks lapsi kallistada, alko hais
    suus voi suitsuhais.
    Uldse purjakil olek laste nahes pole ok, milleks
    murgitada laste meelt, inimesed joovad liiga palju.
    Mulle isegi ei meeldi purjus voi purjakil inimesed.
    Ma parem olengi see kanaema ja olen lastega kodus.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:57

      Tubli oled ja kindlasti heaks eeskujuks oma lastele ja teistele ka 🙂

  • Avatar
    Vasta Triin 21. aprill 2016 at 11:18

    Kuidas on võimalik, et ka praegu, kui su enda 2.5a
    lapse areng on diagnoositud 1a arengutasemele, ta ei
    räägi, laliseb, sa teed talle erinevates asutustes puude-
    plaane ja kõik muu, siis ikka KA PRAEGU sa ütled, et
    alkohol rasedana on okei??? MIS SUL VIGA ON???
    Paratamatult tekib küsimus, et kas need ülejäänud
    perekooli kägude väljamõeldud lood mida sa rasedana
    tarbisid olid ikka nii väljamõeldud…

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 14:11

      Kuule Triin, ma ei saa aru, miks sa loed välja,
      et ma õhutaks kedagi jooma. Konkreetselt
      räägin ju, et võrreldes eelmise korraga on
      minu suhtumine alkoholi raseduse ajal
      muutunud, mistõttu ei tunne seda vajadust
      tarbida.

      Samas ei puutu minusse, mida teised teevad ja
      nagu öeldud, kuni keegi ennast rasedana täis
      ei kaani, siis pole minu asi arvustada.

  • Avatar
    Vasta P 21. aprill 2016 at 11:09

    Haha vot sellest ma ei saa aru, miks neid alkovabasid asju siis lürpida. Joo limpsi või võta lonks õiget asja (haha kõlab nagu võtaks
    kanget). Tean, et minu sõbranna samuti proovis alkovabasid veine (sidenote: kõik olid kohutavad) ja siidreid jne jne, aga mina
    ostaks pigem viinamarjamahla või limpsi !ma arvan!, aga no kes teab, mul see lapsekandmisvõistlus alles tulevikus. (Olen veits koi
    ka ja limps ja mahl on ju kordades odavamad kui alkovaba vein või siider?)

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:56

      Ma pean nõustuma, et ega need alkovabad veinid just suurem asi pole ja alkovaba siider ongi pmst limonaad 😀

      • Avatar
        Vasta Lili 21. aprill 2016 at 23:18

        Mina jõin raseduse ajal alko vaba siidrit, muidu
        enne üldse ei joonud. Isutas jubedalt. 😀 ja õlle
        lõhn oli nii hea käisin õlle purke nuusutamas 😀
        tuleb ära mainida õlut ei joo, ei lähe suu sissegi 🙂

        Kui last imestasin oli räige veini isu, isegi siis ei
        joonud tilkagi alkoholi. Veini ma ka tavaelus ei
        armasta, no ei ole minu jook. 🙂

  • Avatar
    Vasta EluÕpetab 21. aprill 2016 at 11:08

    Iga inimese oma valik on see, kas ta võtab pool pokaali veini raseduse ajal või mitte. Keegi ei ole rääkinud siin pudelite ära
    joomisest. Mõni inimene võiks end veidi kurssi viia, kas tohib alkoholi tarbida ning kui palju. Muidugi on see iga inimese oma otsus,
    mistõttu ei tohiks halvustada teisi, kes on otsustanud raseduse ajal natuke alkoholi mekkida.

    http://rasedus.sternum.ee/koik-artiklid/ulle-liivamagi-autorid/kas-rase-tohib-juua-alkoholi-kui-jah-siis-millal-ja-kui-palju/

    • Avatar
      Vasta A. 21. aprill 2016 at 13:30

      Mõistagi on see igaühe enda asi ja
      labast sõimu ei poolda kuidagi. Samas
      tõlgendatakse enda arvamusest
      erinevat, ent viisakat arvamust ka
      kohe kui halvustamist. Täpselt nii
      nagu igaüks teab ise, mis teeb, on
      igaühel õigus oma arvamusele (ka
      siis, kui see on vastupidine), seni
      kuni see ei ole ropp nagu
      kõhulahtisus, eks.

  • Avatar
    Vasta Avokaado 21. aprill 2016 at 11:07

    Raseduse ajal jõin paar pokaali veini, päris
    alguses…sest ma polnud siis veel 100% kindel et rase
    olen. hiljem ikka vahel mehe kõrvalt mekkisin ühe
    lonksu kui ta mingit jooki jõi. 40+ nädalal sai pudel
    Astit ära joodud mehega, sest noh kaua võib ja shampa
    pidavat sünnitustegevust kiirendama, muidugi see ei
    aidanud ja olin pea nädal aega veeel rase 😀 õnneks
    mul veini ega siidri järgi ei isuta/isutanud üldse, aga
    just pudeli Asti eest oleksin küll võinud tappa 😀

  • Avatar
    Vasta lepatriinu 21. aprill 2016 at 11:00

    No mina olen küll vist hiiglasuur erand, sest alkohol ei ole mitte kunagi isutanud, lausa vastik on , ei teagi miks, kuid absoluutselt ei
    maitse. Ei saa mina aru neist, kes pidevalt veinitavad või õlut joovad. Ka raseduse ajal seega ei jooks, kuid teisi sellepärast
    halvasti ei vaata, võib-olla kui rase naine tõesti purupurjus oleks. Eks see last kahjustab kindlast, ema kahjustab ju ka, laps lihtsalt
    väiksem ja talle mõjub seega toksilisemalt. Samamoodi kahjustavad ka olmekeemia, säilitusained ja muud mürgid, kuid ega me
    päris puhast keskkonda niikuinii luua ei saa.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:55

      No minu meelest on see normaalne suhtumine, et aktsepteerida, et iga inimene teeb omad valikud ja nii kaua kuni need pole minu
      meelest mingid … süstimised või mällu joomised, siis ei vaata ka mina viltu. Igaühel oma elu, omad valikud ja omad otsused.

      • Avatar
        Vasta Lila 21. aprill 2016 at 17:22

        Otsustada siis jah enda elu üle, aga mitte selle elu üle kes su kõhus kasvab, tema otsustab alkoholi
        tarbimise koha pealt siis, kui ta on pubekas ja pidu popiks muutub. Loode ei saa kõhus midagi
        otsustada, ta ei saa otsustada seda paari pokaali veini ega neid kümneid sigarette mida osad
        rasedana suitsetavad. Kahju.
        Ja siis emad imestavad, et miks laps 9nda klassi matemaatika eksamil läbi kukkus.
        Kiire hüpe järeldustesse, aga kahju, kui sündimata lapsele ei anta võimalust olla sama potentsialliga
        nagu teised lapsed. Ainult sest nende ema käitus raseduse ajal vastutustundetult ja ta aju ei
        arenenud välja piidavalt.
        Samas, mõistus ei ole ju oma teha, vaid su ema kes sind kannab.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 17:28

          No vaata, ma võin sinuga teoorias nõustuda, sest ma usun, et tõepoolest on mitte alkoholi tarbinud emade lastel
          suurem potensiaal ja kõike seda. Aga ma lihtsalt ei näe põhjust siin sellel teemal vaielda ja kakelda. Päriselt, mis mõte
          sellel on?

  • Avatar
    Vasta Andra 21. aprill 2016 at 10:09

    Sommersbyd olen joonud paar korda ühe pudeli ja siis mingit kallimat alkoholivaba siidrit ka mille nime ei mäleta.Olen ka
    alkoholisisaldusega ginist mõnikord ühe lonksu võtnud millest täiesti piisab,sest ei maitse aga vaja proovida ikka on . Ükskord
    võtsin ka poest paar gini alkoholisisaldusega enda mehele,vaadati küll imelikult oleks pidanud vist suure häälega kuulutama ostan
    need oma mehele .

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:54

      See on jah naljakas, et rase naine võib ju ka osta mehele/kingituseks või külakostiks ka asju 😀

  • Avatar
    Vasta E 21. aprill 2016 at 10:07

    Kas Sa, Mallu selle peale ei ole mõelnud, et võib-olla Mari ongi praegu arengus nats maas, et sa raseduse
    ajal alkoholi tarbisid? Ma ei soovitaks kellelgi raseduse ajal ei suitsetada, ega alkoholi tarbida.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 10:10

      No ma olen kindlasti MÕELNUD seda, aga no kui ma loogiliselt võtan, siis ma ei tahaks seda muidugi hästi uskuda. Nagu öeldud, siis ma ei tegelenud iga toidukorra juurde veini kaanimisega, aga 3-4 korda pokaali veini jõin küll ära selle 9 kuu jooksul. Kuna mul seda kuidagi tõestada pole võimalik, et kas oli sellest või ei olnud sellest, siis ega me teada seda ei saa. Aga jah, ma seekord ei taha isegi endale seda mõtet üldse ligi lasta, sest kui mina ei joo midagi, ei saa ma hiljem ka mõelda, et “huvitav kas selllest on nüüd see ja too”.

      • Avatar
        Vasta Maria 21. aprill 2016 at 10:14

        Tead oled märganud et joodikutel kes on paandunud alkassid sünnivad terved lapsed ja jällegi
        nendel kes üldse alkot ei pruugi on lapsel miski viga küljes. Nii et tõesti ära lase seda mõtet endale
        ligi. Mõttetud süümekad tulevad mis kuskile ei vii.

        • Avatar
          Vasta Kati 21. aprill 2016 at 10:25

          Kas see peaks olema nüüd süüdistus, et
          karsklaste lapsed on arengust maas ja neil
          on midagi viga? Sest no, minu lapsed on
          väga korraliku arenguga ja alkoholi MITTE
          tarbimine neid kindlasti ei ole mõjutanud 😀

          • Mallukas
            Mallukas 21. aprill 2016 at 15:49

            Kuulge, keegi ei süüdista siin kedagi, jäägem nüüd sõbralikuks. Pigem on mõeldud vast seda, et ka padunarkarid
            VÕIVAD saada terveid lapsi ja täiskarsklased VÕIVAD saada haigeid lapsi.

        • Avatar
          Vasta Lila 21. aprill 2016 at 17:25

          Alkohoolikute lapsed on haruharva koolis priimused. Kindlasti on kuskil ka kogemata tark laps
          joodikust välja tulnud, aga see vaid tähendab et erand kinnitab reeglit.
          See et tal köha ja nohu pole ei tähenda et ta elab täisväärtusliku elu tänu oma emale

          • Mallukas
            Mallukas 21. aprill 2016 at 17:29

            Samas postitus räägib paarist pokaalist raseduse ajal, mitte padujoodikutest. Mida me siin ikka üldistame, see on tõesti nõme juba.

    • Avatar
      Vasta E 21. aprill 2016 at 10:41

      Oi kui rumal jutt.

      Siin ei olegi juttu lausjoomisest ju. Mõnikord harva pokaal veini või paar lonksu õlut ei tee mitte midagi.

      Sinu jutust edasi võiks veel tulla jutt, et muidugi sa ei vaktsineeri kah oma tibukest, sest see põhjustab ju
      ka igasuguseid hirmsaid asju. Tõesõna, mine hari ennast nüüd natukene ja ära ole peast selline banaan 😀

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:50

        No kui keegi minult küsib, siis ma ka “ei vaktsineerinud oma tibukest” aga teeme nii, et lets agree to disagree 😀

  • Avatar
    Vasta A. 21. aprill 2016 at 10:07

    Minu suhtumine on kategooriline EI.
    Ja ei pea neid mingiteks arstideks,
    kes ütlevad, et ah, klaasike veini
    päevas ei tee raseduele midagi, vein
    on isegi kasulik ja midaiganes. Isegi
    kui see on kasulik, siis ei ole seal
    mittemidagi sellist, mida mujalt
    toidust ei saaks! Milleks see lonks
    või klaasike? Mida see annab?
    Lapsekesel ei ole kõhus valikut, et
    ma kõnnin siit minema. Ema ei tea,
    mida tunneb laps, kui ema joob või
    suitsetab. Milleks põhjustada
    lapsele, kes alles kasvab inimeseks
    juba mingeid selliseid ebamugavusi?
    Neid tekib tal nagunii seal kõhus ja
    juurde ei ole talle neid vaja.

    • Avatar
      Vasta E 21. aprill 2016 at 10:43

      Enamus neid kategoorilisi tüüpe on nii hirmsad kuivikud ja näägutajad, et paha hakkab. Usu mind, sa
      põhjustad sellise suhtumisega oma lapsele elus 10x rohkem ebamugavust kui see pokaal veini eales saaks
      😀

      • Avatar
        Vasta Anne 21. aprill 2016 at 12:20

        Et kui enamus on, tähendab, et mina
        olen? Mõnel inimesel on lihtsalt
        põhimõtted. Põhimõttekindlus ei tee
        inimeset ei kuivikut ega nähvitsat.
        Kui sa vähegi üritaks ennast lapse
        olukorda panna, siis ehk jõuaksid ise
        ka sinna kategoorilise Ei poole. Aga
        tihtipeale mõeldakse, et lapseke
        nagunii ei mäleta sellest ajast
        midagi. Sina aga otsi omale sada
        õigustust igaks oma mõttetuks
        valikuks elus (stiilis: et mitte
        kuivik olla, siis ma igaks juhuks
        ikka trimpan ja teen kõike, mida hing
        ihaldab). Ja muide kui miski mu
        kommentaaris sulle näägutamisena
        tundus, siis on see SINU probleem,
        mitte minu. Ju tundsid ennast
        puudutatuna.

        • Avatar
          Vasta E 21. aprill 2016 at 12:35

          Hahhahaa, issand su jutt on läbi ekraani juba selline pikk ja tüütu pinin.

          Taaskord – siin ei käi jutt mingist pidevast trimpamisest, vaid sellest, et miks on vaja kaagutama hakata, kui keegi võtab
          vahel harva pokaali veini.

          • Avatar
            Anne 21. aprill 2016 at 13:16

            Ega jah, teatud inimesed lähevad kohe
            endast nii välja, kui miski nende
            enda pihta kriitikana tundub (sinu
            sõnades: pinin, kaagutamine jms
            loomahääled). Mine ravi oma
            ebakindlust mõne sõõmuga. Ja ära
            kujuta ette, et sinu arvamus on see
            maailma kõige-kõigem, et seda siin
            tõestada üritad. Proosit!

          • Avatar
            E 21. aprill 2016 at 13:26

            Ma ei ole ju närvis 😀 istun tööl, vahepeal toon endale uue tassi teed ja login siia, kõlgutan jalgu ja naeran 😀

          • Avatar
            E 21. aprill 2016 at 13:28

            Aga proosit sullegi 😉

            Paari nädala pärast lähen reisile ning olen rohkem kui kindel, et ühe Radleri olen ära teeninud! (loe, lahja hele õlle
            segatuna sidrunilimonaadiga). Võid nüüd minestada 😀

          • Avatar
            A. 21. aprill 2016 at 13:31

            Mind peaks huvitama sinu elu? Tegele
            oma ninanokkimisega seal edasi.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:52

      Kuulge, teeme ikka nii, et ärme hakka teisi siin maha tegema ja joodikuteks ja kuivikuteks tituleerima. Minu meelest on nii, et iga
      inimene teeb omad valikud. Ta kas joob rasedana pokaali veini või mitte – lõppkokuvõttes usun MINA, et kui seda ei kuritarvitata,
      ei ole see mingi suur patt. Ma ei räägi muidugi siin pudelite viisi alla kulistamisest.

      Samas PAREM valik on siiski olla need 9 kuud oma parima käitumise juures 🙂

  • Avatar
    Vasta ... 21. aprill 2016 at 10:01

    Mul isutas raseduse ajal Koppabergsi (kirjutatakse vist nii kuidagi) alkovaba siider. Seal ei tohiks promilli ka sees olla ja maitse
    poolest on ka pigem pirnilimonaad. Muidu ei joo üldse, ei alkoga ega alkota siidreid vms jooke ja ei tunne puudust ka. Osalt
    kalorite pärast ja osalt sellepärast, et lihtsalt ei maitse.

  • Avatar
    Vasta Andra 21. aprill 2016 at 09:59

    Ei joonud üldse. Vana-aasta ôhtul võtsin kolm
    lonksu(igast sordist üks lonks) ja oii millised
    süümekad tekkisid.
    Isu oli vahepeal nii suur,aga hirm last
    kahjustada oli suurem.
    Asendasin siidri nt valge klaar limonaadiga?
    toimis?

  • Avatar
    Vasta K.E 21. aprill 2016 at 09:30

    Mina olen olnud täielikult alkoholi-
    ja tubakavaba juba peaaegu 3 aastat,
    kuna esimese lapse ootamise ja
    imetamise ajal ei joonud ega
    suitsetanud ja kohe tuli teine laps
    ka järgi ja polnudki võimalik
    vahepeal trimbata ega suitsetada.
    Olen otsustanud, et suitsetama ma
    enam ei hakka-no kuidas ma kallistan
    oma väikeseid põngerjaid, kui endal
    on suitsuhais küljes. Ja mis eeskuju
    ma suitsetades oma tütardele oleksin?
    Aga ilmselt pokaali veini mõnel
    õhtul, kui lapsed magavad ma endale
    luban aasta pärast, kui teise lapse
    imetamine läbi on.

    • Avatar
      Vasta mai 21. aprill 2016 at 15:19

      Normaalne suhtumine!

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 15:53

        Hea töö tõesti 🙂

  • Avatar
    Vasta Alla 21. aprill 2016 at 09:28

    Ah, mina ka tunnistan, et olen veidi alkoholi joonud raseduse ajal.
    Täpselt samamoodi pidasin ma oma sünnipäeva, kus siis sai korralikult veini võetud ja järgmine päev oli mul positiivne rasedustest
    käes. 4-ndal raseduskuul suri minu isa ära, võtsin pisikese lonksu 14-kraadilist likööri mälestamaks. Kuskil raseduse keskel
    abikaasa pakkus klaas punast veini, millest jõin ainult ühe lonksu, kuna mulle punane vein nagunii ei meeldi. Ja raseduse lõpus, et
    sünnitus nüüd ruttu hakkas, lugesin välja, et tuleb punast šampust juua. Jõingi terve klaas ära, jube hea oli.
    Aga tegelikult, ma arvan, et ikka oled vanaks jäänud, sest minagi olin varem ikka joodiku mõõtu 😀 praegu aga joon kord kahe-
    kolme kuu tagant klaas veini ja ongi kõik. Ei taha enam, ei ihka rohkem, ei ole soovi alkoholi tarbida. Vanaks jäänud 😀

  • Avatar
    Vasta Kirsika 21. aprill 2016 at 09:26

    Minul kadus ka rasedusega alkoholi isu ja isegi aasta
    peale synnitust ei tahtnud veel eriti.
    Aga alkoholivabades siidrites ja õlledes ongi väike
    protsent alkoholi, see ei ole midagi. Keefiris on ka
    protsent- seda ju joote isuga ja pakute lastelegi ☺

    • Avatar
      Vasta Vesper 21. aprill 2016 at 10:44

      Tavaliselt siiski 0.1-0.5 promiili kandis, mitte 1+ 🙂

  • Avatar
    Vasta Elina 21. aprill 2016 at 09:22

    Mallu, mis su lemmik vein on? 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:23

      Vina Maipo punane on ÜLI hea ja tegelikult jumala soodne ka

      • Avatar
        Vasta Lila 21. aprill 2016 at 17:31

        Miks sa rase pead olema, ma tahaks et sa küsiks oma lugejatelt nenede lemmik veine, teeksid
        testimise ja paneksid need järjekorda.
        Minu lemmik on lambavein 😀 ei tea mis nimi, aga lamba pilt peal. Proovin su lemmiku ära

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 17:36

          No lugejad võivad idee poolest oma lemmikveine soovitada (kui julgevad sellise hirmsa teema all soovitada). Aga ma poes üldiselt kahmasingi vino maipot, või siis suvaka punase + coca colat, sest cocaga on iga vein hea 😀

        • Avatar
          Vasta Reelika 22. aprill 2016 at 10:54

          haha, see on tõesti hea vein! arvasin, et olen ainuke, kes seda nii kutusub. 😀

  • Avatar
    Vasta H 21. aprill 2016 at 09:13

    Mina ei joonud üldse raseduse ajal. Aga ma ei ole ka mingi eriline veinitaja, et mul ei isuta kunagi alkoholi järele, õnneks.
    Tänapäeval on ju jube palju igasuguseid alkoholivabasid siidreid, õllesid, veine, šampuseid. Et ma väga ei näe ka põhjust miks
    rase naine peaks alkoholi jooma.

  • Avatar
    Vasta Katrin 21. aprill 2016 at 09:11

    Mul imelikul kombel mõlema lapsega 6k
    enne rasedust nagu alko isu ära kadunud
    ??
    Mäletan veel ühte jaanipäev kus kõik
    hullult surusid,et joo joo joo aga no tee
    mis sa tahad..ei tahtnud ??? no see
    oli minu puhul imelik aga polnud tuju ja
    siis see pohmakas järgmine päev ja ilusa
    päeva raisku laskmine..Aga nii kui 4k
    hiljem testi tegin ja rasedusest teada sain
    tekkis hull õlle ja siidri isu 🙂 No eks väike
    lonks sai ikka vahest kuskilt napsatud 😀
    maitseks..
    Veiniisu jõin ma kunagi oma vanaema
    tehtud veinidest täis 🙂 need olid ikka
    mega Head, vb sellepärast mulle poe
    veinid praegu ei maitsegi 😀 no kohe
    üldse ei lähe peale ??
    Ükskord mõtlesime mehega,et käime ka
    ajaga kaasas ja teeme veini õhtu 🙂
    Läksime poodi ostsime dreameri roosat
    veini (sõbranna soovitusel, ise me ei tea
    veinidest mitte midagi.Peale selle,et mu
    vanaema teeb maailma parimat veini!) ja
    viinamarju ning juustu.
    Sättisime kõik õdusaks veini õhtuks
    valmis ja siis kui ma seda veini maitsesin
    siis mõtlesin küll,et mis ma pean selle
    klaasi nüüd lõpuni jooma või puristan
    kõik suust välja või tunnistan ausalt,et
    see pole minu maitse.No lõpuks jõi mees
    vägisi selle pudeli lõpuni (oleme ihned?)
    ja me tunnistasime üheteisele, et meist ei
    saa kunagi moekaid veinijoojaid ??

    • Avatar
      Vasta E 21. aprill 2016 at 09:13

      Dreamer on ka üks odavamaid ja jubedamaid jooke,
      olen ise suur veiniarmastaja ja no seda tõesti ei jooks.

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:15

        Pean nõustuma, et Dreamer rikub lausa veinide nime! 😀

        • Avatar
          Vasta Katrin 21. aprill 2016 at 11:23

          Olen külas ka moekuse pärast
          veini võtnud kui pakutakse aga
          no sry tee mis sa tahad, mulle ei
          meeldi need kuivad veinid..mida
          nad kõik joovad ja kiidavad..
          Kui jooksin siis tahaksin just
          sellist nagu vanaema kunagi tegi,
          magus ja kange 🙂

  • Avatar
    Vasta anukasss 21. aprill 2016 at 09:08

    Ma pole siiani terve raseduse aja alkot tarbinud, isegi mitte nt alkovaba siidrit vms, puhtalt põhimõtte pärast. Ka ämmaemand
    selgitas esimesel visiidil, et igasugune kogus alkoholi beebile on ohtlik, isegi üks sõõm.

  • Avatar
    Vasta E 21. aprill 2016 at 09:06

    Oeh, see üks koma midagi… see ongi tegelikult alkoholivaba, keefiris on ka vist 0,2 % äkki.

    Olen ise hetkel rase ja ka ei isuta veini või õlle järgi, samas mõni nädal tagasi olin ühel mõnusal
    õhtusöögil ja tellisin klaasi punast veini, jõin vist sellest pool ära, sest rohkem ei tahtnudki. Need
    nulltolerantsi inimesed mind ei huvita, ei ole sellest kunagi aru saanud. Pool klaasi veini ei tee sulle ega
    su lapsele mittekuimidagi. Teinekord kui olen kusagil väljas, siis olen palunud sellist jooki, et klaas
    mullivett ja sinna sisse 4cl punast kuiva veini, värvib vee mõnusalt ära ja teeb sellise spetsiifilise kuiva
    meki juurde. Väga mõnus. Limonaadi ei joonud enne ega ka praegu, vastik imal suhkruvesi.

    Soovitan sulle Baltika 0 asemel hoopis ühte ägedat Taani õlut – Drink’in The Sun, Mikkeller ; see on siis
    0,3% ja täiesti imeline craft beer. Käisin Tallinnas mingi nädalavahetus ja nt Hellas Hundis oli kenasti
    olemas, küüslauguleibade kõrvale maitses täiesti fenomenaalselt. Muidugi eks ta maksab kah vastavalt
    ja on baarides vist üle 4 EUR.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:16

      Tänks, uurin! 😀

    • Avatar
      Vasta K 21. aprill 2016 at 10:22

      Alkoholi tarbides tõuseb lootevees alkoholi tase palju kõrgemale kui meie veres. Nii, et tasub ikkagi
      mõelda, kas raseduse ajal tasub pidevalt võtta pokaalike siin ja pokaalike seal.

      • Avatar
        Vasta E 21. aprill 2016 at 10:45

        Kas sa oled loll või sa mängid lolli ?

        Keegi ei räägigi, et pokaal siin ja pokaal seal! Kui ma joon pika õhtu jooksul mullivee, kus on 4cl veini,
        siis ma pakun, et keefir on ikka ohtlikum. Loodan, et sa seda ei tarbi.

        • Avatar
          Vasta K 22. aprill 2016 at 14:44

          Sinu närvikava juures saan täitsa aru miks sa aeda radlerit või veinivett vma vajad ?
          Jõudu!
          Ja vastupidavust sinu pisikestele!

          • Avatar
            K 22. aprill 2016 at 14:49

            Ja pigem kirjutasin ma eelneva lause sinu imetarga kommentaari peale:”Pool klaasi veini
            ei tee sulle ega su lapsele mittekuimidagi.”
            Sest ilmselt meil on tegu siin ju rasedusspetsialiatiga, kes on teinud arvukaid uurimusi, et
            saab niimoodi raudkindlalt väita!
            (Tegelikkuses on need “kõigetargemad” aga mingid madala haridustasemega naised kes
            üritavad enda kehva teguviisi õigustada.)

  • Avatar
    Vasta iks 21. aprill 2016 at 08:59

    teema väline,aga kuskil peab
    küsima,mis sellest Triinust saanud
    on,see õika naaber ? Enam ei suhtle ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:05

      Kui lausa PEAB küsima, eks ma siis vastan, et mis tast ikka saanud on. Elab õikal ja käib tööl ja kasvatab last ja minu meelest kihlus
      mingi hetk vahepeal ja mulle tundub, et läheb nagu hästi tal 🙂

  • Avatar
    Vasta K. 21. aprill 2016 at 08:51

    Ma ostsin kunagi kast õlu ja hunnik veini, suure kõhuga. No mida pilke 😀 Ei tea, kas tõesti arvati, et ma ise neid jooma hakkan. Aga
    rasedusaegsest veinitamisest, siis esimene rasedus ei jooonud tilkagi alkot. Teise raseduse lõpus paar korda pool pokaali võtsin
    (kusjuures mu naistearst arvas, et sellest pole küll mingit probleemi). Teise rasedusega võtsin üldse kõike poole vabamalt. Polnud
    vist aega üle mõelda…Niiet kui üle ei pakuta, siis ma arvan, et pole hullu…

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 08:59

      Ma olen ennegi öelnud, et mul on just vastupidi selle rasedusvärgiga. Et essaga võtsin kuidagi vabamalt ja nüüd olen paanitseja
      kuubis.

      Aga naljakatest poeskäikudest – kunagi suvel oli maximas ÜLIhea ale mu lemmiksiidrile – mina võtsin tühja lapsevankri ja tulin
      sellega nii koju, et kast sidra kolises vankris 😀

  • Avatar
    Vasta K 21. aprill 2016 at 08:48

    Mina olen täiesti vastu igasugusele alkoholi tarbimisele rasedana. Mingit uut siidrit või veini mehe
    kõrvalt pisike lonks maitsta on minu arvates piisav, endale eraldi veinipokaali või siidriklaasi ei võtaks.
    Esimese raseduse ajal jõin 3 lonksu siidrit 40 rasedusnädalal, sest niiii isu oli. See ka kõik. Nüüd teine
    rasedus, aga alles suht alguses. Olen joonud alkoholivaba Ginger Joe-d. Ja mulle jubedalt meeldib
    raseduse ajal traditsiooniline limonaad, võtab igasuguse õlle ja siidri isu ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:01

      Ma hetkel ei soovi ise maitsta, sest noh, ma tean küll, kuidas alkohol maitseb, mis ma tast ikka enam proovin.

      Mul on aga ÜLIRÄIGE koka koola isu, no täiesti taltsutamatu! Ja nüüd tahaks muidugi limonaadi ka 😀

      • Avatar
        Vasta Karmen 21. aprill 2016 at 09:20

        Mina jõin rasedana iga päev vähemalt
        liiter coca colat. Lihtsalt selline isu oli, et
        kui pudel hakkas tühjaks saama, siis
        tekkis juba paanika, et ruttu poodi saaks.
        Ma arvasin juba, et mul sünnib
        mustanahaline laps sellest coca kogusest
        😀 Aga no selles suhtes tegin karuteene
        endale, et selle cocaga kuukasin +30kg
        endale kukile ja oiiii kui raske neid maha
        oli saada 😀

      • Avatar
        Vasta Mari-Liis 21. aprill 2016 at 10:23

        Minu ämmaemand soovitas isegi juua cocat kui
        vererõhk on madal ja halb olla ning kohvi ei
        soovi. Aga olen suur kohvi jooja, seega ei
        tarbinudki nii väga seda.

  • Avatar
    Vasta L 21. aprill 2016 at 08:48

    Aaah see oli nii armas üllatus, mis sa Kardole tegid 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:04

      😀

  • Avatar
    Vasta Maria 21. aprill 2016 at 08:47

    Esimese lapsega ei joonud raseduse ajal. Tähendab enne seda, kui teada sain jõin ikka midagi aga peale
    teada saamist ei joonud enam tilkagi. Teada sain varakult. Teise lapsega jõin teadlikult paar pokaali
    šampat ja kõik.

  • Avatar
    Vasta Leena 21. aprill 2016 at 08:47

    Küsiksin vahele, et millal tuleb Kardoga video jätk?

    • Avatar
      Vasta Kelly 21. aprill 2016 at 08:53

      +1, Mind ka huvitab! 😀

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:01

        Äkki ma täna õhtul töötlen kokku :D!

        • Avatar
          Vasta Reili 21. aprill 2016 at 11:17

          Ma küsiks, millal see abielusaate
          video tuleb? 😀

  • Avatar
    Vasta Maarja 21. aprill 2016 at 08:47

    Jõin 7 raseduskuul pool pokaali veini ära ja peale seda
    olid meeletud süümekad, et nüüd tegin lapsele
    liiga..kuna see hakkas ikka korralikult pähe. Ja
    miskipärast on siiamaani sellinne halb tunne selle
    pärast sees, et hetkel rase olles ei kavatse ka kindlasti
    mitte midagi alkohoolset juua. Aga jah, alkoholivaba
    somersby on päris hea! 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:03

      Ma usun, et ei teinud see pool pokaali midagi, ausalt :D!

  • Avatar
    Vasta Reili 21. aprill 2016 at 08:42

    Ei joonud tilkagi raseduse ega imetamise ajal.
    9+11kuud karsklust:D

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:03

      Ja kuidas pärast siis veinireele uuesti astuda oli? 😀

      • Avatar
        Vasta Reili 21. aprill 2016 at 11:17

        Ma ei tea veel 🙁

  • Avatar
    Vasta Maarja 21. aprill 2016 at 08:40

    Mitte tilkagi,ei isutanud ka.Ei mõista milleks,tuttavad
    rasedad on otsinud oma veinilembusele raseduse ajal
    erinevaid vabandusi,küll ei tee see klaasike midagi ja
    oi, mul isegi arst soovitas klaasikese võtta jne.Minu
    jaoks on see vale, aga mul savi mida teised
    teevad.Rasedana ultrahelisse minnes nägin tuttavat
    seal ukse taga ja ta pabistas meeletult,sest oli
    jaanipäeval kõva joomapeo rasedana maha
    pidanud.Siis mul oli küll häbi,et teda tundsin.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:02

      Äkki su sõbranna ei teadnud janaipäeval, et ta rase on?

      Mina ei arva, et see VALE on, igaühe enda otsus. Mina lihtsalt seekord tunnen, et ei taha.

      • Avatar
        Vasta Maarja 21. aprill 2016 at 11:43

        Teadis ikka:).Naljakas on see,et kui ta uh tuli siis
        kimus itk hoovis tobi ja kiitles sõbrannale,et
        õnneks oli kõik ok:).Ongi igaühe enda otsus ja
        minu otsus ja arvamus on selline:).Ma töötan
        igapäev lastega ja ühel tirtsul ema rasedana ei
        suutnud pudelist eemale hoida.See vaene
        lapseke on oma arenguga kõvasti jännis.Eks
        selliste tagajärgede nägemine ka mõjub:).

  • Avatar
    Vasta Kristin 21. aprill 2016 at 08:39

    Lugesin kuskilt, et pokaal veini raseduse ajal muudab
    sündimata lapse 3-4ks tunniks halvatuks :/
    Ise raseduse ajal ei joonud.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:02

      Ma miskipärast ÜLDSE ei usu seda, et see laps nüüd seal sees HALVATUD oleks 😀 Kust selline info?

      • Avatar
        Vasta Kristin 21. aprill 2016 at 09:07

        http://www.pealinn.ee/koik-uudised/iirimaa-
        teadlane-pokaal-veini-halvab-sundimata-lapse-
        kolmeks-tunniks-n157901

        • Avatar
          Vasta :) 21. aprill 2016 at 09:48

          Kõike, mis delfi/pealinn/päevaleht kirjutab, ka ei tasu uskuda. Briti teadlased tegid kindlaks, et kui Sa tassi sangast
          hoiad ning sõrmi sirutad, kukub tass maha.

    • Avatar
      Vasta Aveli 21. aprill 2016 at 09:28

      vau, sinu allikas tundub väga ….pädev

  • Avatar
    Vasta A.T 21. aprill 2016 at 08:39

    Just sayn’ aga somersby alkovaba siider on 100%
    alkovaba, mulle meeldib ka, kuigi sama hea oleks
    valge klaari limonaadi juua, aga efekt ju hoopis teine
    kui siider ikka käes 😀 ei jää forever alone tunnet
    seltskonnas 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 21. aprill 2016 at 09:01

      Noh, hea teada! 😀

    • Avatar
      Vasta Mann 21. aprill 2016 at 09:30

      Mina ka käisin hiljuti baaris istumas ja netti kasutamas ja jõin alkoholivaba Sommersbyd, oli nagu päris. Kuigi tahaks ikkagi veini,
      siidrid veidi liiga gaasilised..