LAPSED Mari PILDID Uncategorized

tripp loomaaeda

25. juuni 2016

Ma ei käi kuigi tihti loomaaias ja ausalt öeldes ei tõstaks ma sinna muidu jalgagi, kui mul last ei oleks. Kuigi seal on uuemaid osasid, kus loomadel on natukenegi normaalsem elukeskkond, siis neid megastressis edasi-tagasi kõndivaid jääkarusid on lihtsalt vastik vaadata. Ja lapse pärast ma tahtsin ka ainut seetõttu minna, et ta seal kitsesid katsuda saaks. Loomulikult seda ta ka ei saanud, aga vähemalt oli tal tore ja minul ka – miinus siis see, et ma olin kurb nende loomade pärast.

DSC_3450

Nimeta üks laps, kellele ei meeldiks äärte peal kõndida? Marile igatahes meeldis täiega ja tema oleks vist hea meelega terve külastuse ainult mööda seda äärt edasi-tagasi kablutanud.

DSC_3465

Nii nõme oli vaadata emasid, kes rahumeeli lasid oma lastel vastu klaasi peksta ja taguda. Ma oleks äärepealt ise ühele lapsele märkust tegema hakanud, aga just siis otsustasid nad sealt klaasi juurest minema jalutada. Niigi kahju neist loomadest, eriti nõme, et nad peavad seal klaasi taga olema, kus kõik muudkui koputavad ja peksavad.

DSC_3461

Aga see ahvipoeg oli küll nii nunnuke, et noh, teate küll… klomp kurgus!

DSC_3484

DSC_3508

dsc_3499-9099412

Marile meeldisid kõige rohkem erinevad linnud. Seda ma teadsin tegelt ammu, et ta “linnuhaige” on, sest ta hakkab isegi harilikku varest nähes hellitavalt halisema ja tahab neid kätte saada. Seekord sai ta näha paabulinde ja kurgi ja kanu ja parte ja igasugu muid sulelisi.

DSC_3523

Lasteloomaaias oli just see aeg, kus kitsed lasti karjamaale värsket nosima, seega ei saanudki Mari neid paitama minna. Tund aega ka seal oodata ei viitsinud, sest no nii palav oli. Seega pidi Mari leppima jäneste vaatamisega puuridest ja niisama ringi jooksmisega.

DSC_3526

DSC_3524

Kui ma vähegi näen mingit auku, kuhu oma pea panna, siis ma tahan seda teha. Seega ei saanud ma ka sellest mööda minna ja sundisin Krissut endaga poseerima. Mariga oli lihtsam, tema tuli lihtsalt õigesse kohta tõsta 😀

DSC_3515

Et ikka aus oleks, panen ühe pildi Kardoga ka üles. Nagu näha, siis nägi Mari samal ajal midagi eriti segadust tekitavat ja seega on meie tänane ainukene perepilt selline nagu ta on. Mis seal ikka.

Kui loomaaias sai juba piisavalt ringi tuiatud, otsustasime sööma minna. Kardo langes kohe reklaami ohvriks, sest loomaaiast väljudes topiti meile pihku mingi Al Mare Grilli flaiku ja seega tahtis ta just sinna sööma minna. Ma olen sellest kohast ennegi kirjutanud ja kuna ma tean, et seal toidud suurem asi pole, ei tahtnud ma küll sinna minna. Kardo aga luges oma flaierilt, et seal on lausa mängunurk ja kuna mul tegelikult pähe ei tulnud, et kus Roccas lapsega parem süüa oleks, olin nõus.

Minu feta salat oli…ok. Söödav ja kõhu sain täis. Ainult jube sibulane. Krissu pasta olla rõve olnud ja Kardo tellitud lõhe oli samamoodi täitsa Harju keskmine. Seega söömiselamust sinna otsima minna ei maksa, aga noh suurema nälja peletas ära ja häda pärast käib see Al Mare Grill kah.

Ahjaa, mängunurk on üks legolauake, kus sai paari pliiatsiga mingeid värviraamatuid ka sodida. Midagi erilist Maril seal teha polnud ja kuna pidime toite üle poole tunni ootama, hakkas tal juba üsna igav ja ma pidin lõpuks ikka talle telefoni kätte andma, et ta lihtsalt minema ei jookseks. Tänu sellele saime vähemalt toidu ära söödud.

DSC_3535

DSC_3534

Peale söömist ostsustasime kiirelt Roccast läbi käia, sest mina tahtsin osta soja hakkmassi, millest homme taimset pasta bologneset teha üritada. Poes tuli meelde, et Marile oli ka alukaid osta vaja ja niikaua kuni mina seda tegin, ostis Kardo mulle miskipärast kolm paari Star Warsi aluspükse 😀 Mul pole õrna aimugi miks, aga ta ise kommenteeris seda nii, et nüüd on mul ka LÕPUKS normaalseid trussikuid. Ega jah, oleks ma enne teadnud, et normaalse trussiku definitsioon oleneb sellest, kas selle peal on see valge maskiga Star Warsi mees või mitte. Ma ei tea, kes ta on, sest ma pole elu sees seda filmi näinud. Ups.

Kui koju tulime, siis möllas Mari veel tunnikese aias oma basseinis ja nüüd on tal ka aeg unemaale sättima hakkama. Päev on väga tegus olnud ja ilmselgelt peaks see tagama ju eriti magusa une!

Sellest loomaaiast aga veel rääkides – ühest küljest tahaks mingi aeg uuesti minna, no et neid kitsesid katsuda. Aga teisest küljest on seal ausalt nii kurb olla. Ma ei kujuta ette, et kas selle 7€ piletiraha pigem aitab loomaaeda paremaks ja loomadele elukõlblikumaks muutuda, või oleks targem seda kohta pigem boikoteerida? Mis teie arvate?

Ja üldse, mis ise täna põnevat tegite?

Loe ka neid postitusi!

70 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Maria 26. juuni 2016 at 22:47

    Neid loomi ei saa enam nkn tagasi vabadusse lasta nad ei tuleks seal toime lihtsalt nii et boikoteerida
    pole seda kohta ka nüüd mõtet. :). Ja eks need tingimused on nüüd paranenud ka.

  • Avatar
    Vasta G 26. juuni 2016 at 15:46

    Ehk teemaväline, aga ma mõtlen, et eriti jõhker
    loomapiinamine käib ka läbi kosmeetikafirmade.
    Lisaks sellele, et jänesed, aga ka kassid, koerad ja
    ahvid peavad taluma testimisest tingitud sügelust,
    kipitust jms, koheldakse neid ka muus mõttes väga
    julmalt. Loomi lüüakse puuriuste vahele, mõnitatakse,
    lüüakse jalaga…ja seda kõike nt mõningates Loreali
    laboratooriumites. Mul on peale nende videote
    nägemist lihtsalt vastik osta mingit Loreali vms toodet.
    Ja enese muutmine on protsess. See ei juhtu üleöö.
    Müts maha veganite ees. Mina pole veel niikaugele
    jõudnud, aga loodan sellega hakkama saada.

  • Avatar
    Vasta Tyy 26. juuni 2016 at 12:53

    Ma näen, et oled üks neist , kes looma võrdsustab inimesega. Keerates oma tundlikkuse lakke, asetades
    end loomade eluollu . Mina olen üks neist kes ei salli loomade piinamist, löömist, abitus olukorras
    looma/lindu tuleb ikka aidata, ent samal ajal olen ma ka inimene kes kardab kõiki loomi. Mulle on väga ,
    väga , väga ebameeldiv looma katsuda silitada või kas või riivamisi kokku puutuda. Kes kaitseb mind
    nende looma omanike mõistmatuse eest , kes ei saa aru ega reageeri kui PALUN vaikselt ma karadan ,
    ole hea hoia oma …. koer, kass jne eemal. Ma ju ei taha seda oma foobijat reklaamida. Ja siis omanik
    turtsatab ja kommenteerib mingil halvustaval moel või mulle mõttetu lausega- aa ta ei tee midagi
    !!!!!!!!!! Ta on alles kutsikas! nagu ta siis polekski loom! Minu hirm ei tulene ju hammustuse,
    kraapimise, küünistamise , ilastamise või pealehüppamise kartusest. Ma ei teagi millest algas aga ema
    ütleb et juba titekärus tekkis mull paanika. Miks ma kirjutan siin sellest. Alati kui inimesesed lähevad
    looma õiguste kaitsmisel minu meelest liiale , mõtlen ma miks need samad empaatiavõimelised ei suuda
    olla empaatsed neile inimestele/lastele kel hirm.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. juuni 2016 at 13:51

      Aga siin pole kordagi juttu olnud inimestest, kes kardaksid loomi 😀

  • Avatar
    Vasta Kaia 26. juuni 2016 at 10:06

    Ma kohe pean siia kirjutama jääkarudest. Me eelmisel
    suvel käisime ja oli ka megapalav pāev. Ainuke asi mis
    mulle loomaaias meeldis olidki need jääkarud. Mul
    kohe kahju nendest kes neid väldivad. Igatahes me
    poole etenduse pealt tulime selle peale, et võiks ju
    filmida ka. Nad pakkusid inimestele sellist etendust, et
    nad suure auga välja teeninud omale suurema ja
    parema pinna. Loomulikult on kahju vaadata, et neil
    väike puur ja väike nö bassein. Igatahes nad hüppasid
    basseini kordamööda. Kord üks urvitas seal ja teine
    tuleb ja lükkab ta lihtsalt vette 😀 Siis nö peakat
    sukelduvad sinna või siis kõhukat kus vett lendab
    kahte lehte. Tulevad basseinist välja ja kõnnib seda
    basseiniäärt seal ja siis raputab inimestele selle vee
    nagu peale. Basseinis oli neil mingi rehv ka mis seal
    ulpis. Üks siis sukeldub seal peakat ja siis üritab sealt
    rehvist oma pead läbi suruda. Alguses alt poolt siis
    ülevalt. See kõik oli lihtsalt nii naljakas. Nad lihtsalt niii
    muhedad tegelased ja ma ütlen, et nad ise nautisid
    kogu seda tegevust ja inimeste tähelepanu kes seal
    ainult lõkerdasid.

    Niii ootan millal kord neile uue kodu võtmed üle
    antakse:)

    • Avatar
      Vasta A. 26. juuni 2016 at 12:02

      Me käisime vist samal ajal 😀 Mul on isegi video sellest müttamisest aga ma ei tea kuhu seda uploadida 🙁

    • Avatar
      Vasta Laura 26. juuni 2016 at 12:02

      Püha lihtsameelsust… Sa ilmselt usud, et
      tsirkusekaru naudib ka rattaga sõitmist ja lõvile
      meeldib läbi põleva rõnga hüpata?

    • Avatar
      Vasta Kaia 26. juuni 2016 at 17:49

      Tsirkuses pole kunagi käinud. Kuid suudan ka laiemalt
      mõelda. Sama võib ka inimeste kohta öelda, et ühele
      meeldib ja teisele mitte üldse. Keegi ei piitsutanud
      neid takka ega jaganud käsklusi, see nende enda poolt
      meelelahutus päeva. Mis see tsirkusesse puutub?

  • Avatar
    Vasta ML 26. juuni 2016 at 09:21

    Mul on ka mõnest loomast seal väga kahju, aga teisalt loomaaedades on palju nn päästetud loomi, kes on nt salaküttidelt kätte
    saadud ja mõni on olnud väga halvas seisus, turgutatakse elule ja leiavad koha loomaaias, sest on liike, keda pärast inimesega
    kokkupuutumist kahjuks vabasse loodusesse tagasi saata on välistatud: 1. ei võta teised liigikaaslased enam omaks, 2. kui on
    kinni püütud loomalaps, siis tema ei saa enam iseseisvalt hakkama ja tõenäoliselt langeb mõne teise looma saagiks juba
    esimesel päeval, 3. kui kiskja on käinud inimese juures, siis tõenäoliselt ta tuleb uuesti kuhugi linna või külla ja ei jää üle muud,
    kui see loom, nt karu, lastakse maha.
    Sama on ka loomaaias sündinutega, ei kujutaks ettegi, et lastakse ahvipärdik kuhugi dunglisse lahti- mis tast seal saaks?
    Loomaaedades on ka liike, mis enam vabas looduses ei eksisteeri, süüdistagem selles siis kas inimtegevust või evolutsiooni.
    Ise üritan vähemalt korra aastas loomaaias käia, et loomadel võimalikult hea elu saaks olla. Äkki kunagi saavad ka jääkarud
    elamiskõlbliku ala.

  • Avatar
    Vasta jjfi 26. juuni 2016 at 09:08

    – paljud loomaaias elavad loomad on 4-5 põlve loomaaias üles kasvanud.. Seega nad on erinevad oma looduses elavatest
    liigikaaslastest. Kui saata loomaaia loom loodusesse, siis suure tõenäosusega ta sureks seal. Kui kunagi võeti loodusest
    loomi, siis hetkel käib ju loomaaedade vahel vahetused ja verevahetus, et liigid ikkagi kasvaks ja liigid säiliks. Nii palju kui ma
    olen lugenud, siis head loomaaiad teevad koostööd reservaatide ja rahvusparkidega. Kus vigastud loomi päästetakse. Keda
    looduses ootaks ju kindel surm.
    – seega ma tunnen küll et loomaaed tänapäeval on ikka hoopis teistsugune koht kui inimestele meeldib rääkida. Tsirkusest
    on asi ikka väga kaugel ja ma tahaks, et loomaarmastajad ja muidu maailmaparandajad saaksid aru, et me oleme ise
    hävitanud selle looduse ja nüüd kui erandeid loomulikult on, aga enamus loomaaedu on maailmaparandajatega ühes pundis ja
    siis öeldakse et loomi piinatakse loomaaias siis see on minu meelest väga kurb ja naiivne lähenemine. On loomi keda pole
    looduses kuhugi enam eriti saata kuna me oleme hävitanud nende alad kus nad saaksid elada.

  • Avatar
    Vasta tuhkur 26. juuni 2016 at 08:40

    Sul on võimalus loomaaeda abistada
    loomaaia sõprade seltsi kaudu, kelle
    tegemistest saad vaadata
    juuresolevalt lingilt või
    Facebookist. Igatahes on sellest
    rohkem kasu kui virisemisest.
    http://www.tlss.ee/

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 26. juuni 2016 at 09:42

      Olen ma kuskil virisenud?

  • Avatar
    Vasta k 26. juuni 2016 at 08:37

    Need jääkarud on seal tõesti mega kurvad. Annetusi nende elukeskkonna parandamiseks kogutakse ka juba päris kaua, sest ma
    mäletan, et annetasin neile juba siis kui rase olin, mis oli siis 5 aastat tagasi kuskil.

  • Avatar
    Vasta tirts 26. juuni 2016 at 07:22

    Olen ise loodusteaduste haridusega ning armastan väga loomi ning mulle meeldib käia loomaaedades. Tallinna loomaaed on
    võibolla tõesti mõne kohapealt veel natuke õnnetu, kuid sellegipoolest on loomad seal rahul. Nagu eespool öeldudki, siis loomad
    paljunevad ainult juhul, kui nad tunnevad end hästi. Tallinnas on päris silmapaistvad tulemused selles osas 🙂 Turovski on
    kirjutanud väga mõnusaid raamatuid, mis põhinevad paljuski meie oma loomaaiale. Turovski endaga võib sattuda ekskursioonile
    loomaaia hilisõhtustel ekskursioonidel, olen korduvalt neil käinud. Sel kellaajal on paljud loomad aktiivsed, kes päevasel ajal
    põõnavad. Aga ka teised talitajad räägivad väga vahvaid lugusid loomadest, sest nemad ju puutuvad nendega igapäevaselt kokku.
    Seega jah, loomad võivad näida stressis, kuid samas on neil kõht täis, mure ohtude osas puudub võibolla ainult veidi igav võib olla
    aga õnneks iga päev näidatakse neile kirevat kampa inimeseloomi, keda on huvitav jälgida 😀

  • Avatar
    Vasta Liis 26. juuni 2016 at 07:15

    PLEASE don’t go! Nii toetabki pigem
    loomade eraldamist oma
    elukeskkonnast, et inimesed saaks
    neid klaasi tagant vaatamas käia. Ega
    seal loomaaias midagi erilisemat ei
    näe kui näiteks telekas, kus nad on
    oma kodus, oma beebide ja perega 🙂
    Ja vb on siin keegi targem, kes teab
    kas Eestis on kuskil nt mingi
    sanctuary kus saaks siis igast
    päästetud loomi vaadata, nt
    lehmakesi, lambakesi ja muid armsaid
    loomi. Vb nt see farm kus Milvigi on,
    on kitsekesi kellega möllata saaks.
    Te olete nii ilus pere 🙂

    • Avatar
      Vasta Kerttu 26. juuni 2016 at 12:02

      Tead, oma südamerahu huvides loe väga arukalt
      kirjutatud kommentaare ML-lt, jjfi-lt, tirtsult ja L-lt.
      Sest, et tegelikult tõesti ei ole loomaaedade näol
      (vähemasti kindlasti Tallinna) tegu kurjuse
      kehastusega, vägagi vastupidi.
      Ega meie loomaaeda ei täiendata ju ka koostöös
      salaküttidega vmi, paljudel juhtudel ongi tegu nn
      sanctuary-ga sinna sattunud loomadele, kes
      erinevatel põhjustel oma loomulikust keskkonnast on
      eraldatud.
      Meie loomaaia töötajad tõesti hoolivad
      loomadest,nende kaitsest ja heaolust ning teavad
      kõigest ülipalju.
      Jah, kui loomaaed sinus siiski vastumeelsust tekitab,
      siis ei pea seal käima. Aga uuri natuke teema kohta,
      siis vähemasti ei pea ehk südant nii palju valutama
      (sest ma saan aru, ilmas on nii palju halba, mille pärast
      kurb olla. Ilma irooniata)

    • Avatar
      Vasta nt 26. juuni 2016 at 13:13

      Elistveres on päästetud loomad.

    • Avatar
      Vasta M. 26. juuni 2016 at 13:20

      tänapäeval ei eralda enam keegi loomi loodusest,
      et neid loomaaeda pista!

  • Avatar
    Vasta L 26. juuni 2016 at 01:59

    Loomaaedadel on väga palju funktsioone, alates liikide säilitamisest (selle puhul toetatakse ka reaalseid loodusparke tuludest)
    kuni tänapäeva looduskaugete inimeste harimiseni (just pöörata tähelepanu sellele, mis maailmas toimub, südametunnistus).
    Ühte ma tean kindlalt, loomaaed pole kindlasti raha teenimise koht ega äri 😀 Seega tehakse asja rohkem missioonitundest. Olles
    loomaaias praktikal käinud, tean, et sealsed inimesed on hingega asja juures ning täielikud loomainimesed ning teevad seal tööd
    poolmuidu kui üldse mitte täiesti vabatahtlikult. Rääkides loomadest, siis osade liikide puhul nagu suuremad kiskjad on tõesti
    kahtlus ka teadlastel, et kas neile saab üldse kuidagi sobivaid tingimusi pakkuda. Enamus liikide puhul on siiski leitud, et nad ei
    satu stressi õige hoole korral. Tallinna omas on jääkarudele tõesti pikalt raha kogutud, sest tegu on väga suure projektiga
    rahaliselt ning rahapuudus on loomaaeda alati varjutanud ning sellised suured projektid sõltuvad rohkem välisest ja linnapoolsest
    rahastusest. Kui mõelda tehakse loomaaias iga päev kohutavalt palju tööd ära. Üks elevant sööb päevas juba 250 kilo toitu,
    sõnnikut koristatakse kärudeviisi päevas jne… Õnneks tõesti viimasel ajal on asjad kiiremini liikuma hakanud, projektid ja
    nägemused on valmis. Loodetavasti läheb ka ehitamiseks.

  • Avatar
    Vasta Kerttu 25. juuni 2016 at 23:53

    Jep, ühelt poolt idiootne, et inimesed panevad teised
    liigid puuri ja käivad neid seal siis jõllitamas.
    Aga. Linnainimesed on lihtsalt nii looduskaugeks
    jäänud, et ma leian, et loomaaedadel on hariv eesmärk
    näidata, kellega me seda planeeti veel jagame ja kelle
    elupaikasid me oma tarbimishullusega hävitame.
    Tallinna loomaaias pidavat mitmed looduses eriti
    haruldaseks jäänud liigid tublisti järglasi andma.
    Kui tahad loomaaeda rohkem toetada ja mega lahedat
    elamust, siis soovitan minna Turovskiga tuurile (tõesti
    päris kallis). See mees lihtsalt armastab loomi ja teab
    neist niiiiiii palju! Ja noh, lisaks oskab ülitoredalt oma
    teadmisi teistele edasi rääkida.
    Ehk saab Marist kunagi suur loodushuviline, siis tasub
    silmas pidada, et loomaaial on ka otseselt väga tähtis
    loodushariduslik roll, nad korraldavad seal igasugu
    harivaid üritusi ja värke.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 23:58

      Üritasin googeldada, aga kuidas ja millal saab minna Turovsikiga tuurile?

  • Avatar
    Vasta Elo 25. juuni 2016 at 23:30

    Mina püüan loomaaias käija vähemalt
    kord aastas, et lapsed saaks
    erinevaid loomi oma silmaga näha ja
    lihtsalt, et perega üks tore päev veeta.
    Ka minul oli mingil ajal karudest
    väga kahju ja boikoteerisin loomaaeda
    mitu aastat kuni sattusin sinna ühe
    firma poolt korraldatud üritusele,
    kus Aleksei Turovski kõne pidas.
    Lisaks muule põnevale rääkis ta
    sellest samast karude ringi
    tammumisest väites, et see on nende
    jaoks trenn. Ta võrdles seda ühe
    kujutluspildiga, et kujuta ette kui
    nüüd üks maaväline olend saaks korra
    vaadata inimeste ellu, siis tekiks ka
    temal kahjutunne, et inimene on ühes
    kinnises ruumis ja jookseb
    jooksulindi peal või sõidab jalgratta
    peal hullult rassides ja näeb väga
    piinatud välja. Inimese jaoks on see
    ka trenn, miks siis mitte karu ei või
    omamoodi trenni teha?
    Ega see praegune karude elu seal
    kiita loomulikult ei ole, aga
    natukene see jutt mind lohutas ja
    peale seda olengi hakanud loomaaias
    natuke kergema südamega käima lootes,
    et üks kord saabub see päev, kui
    neile ka paremad elamistingimused
    valmis saavad.
    Tsirkuses ma ei käi.

    • Avatar
      Vasta Liisa 26. juuni 2016 at 12:15

      Juba 2017 avatakse ju jääkarude polaarium. Sel aastal alustatakse ehitusega.

  • Avatar
    Vasta Mirjam2 25. juuni 2016 at 23:26

    Kui sa küsid, et kas selle 7€
    piletiraha pigem aitab loomaaeda
    paremaks ja loomadele elukõlblikumaks
    muutuda, või oleks targem seda kohta
    pigem boikoteerida, siis ma arvan, et
    igasugune piletiraha on abiks.
    Sellest kunagi Mati Kaal rääkis ka,
    et mida rohkem inimesi käib, seda
    suuremad võimalused loomaaial on.

    Mina katsun ikka paar-kolm korda
    aastas käia. Esiteks seetõttu, et
    erinevatel aegadel näeb erinevaid
    loomi. Mulle tuleb meelde üks mees,
    kes hirmsasti pahandas, et sellel
    päeval, kui tema loomaaeda tuli,
    puhastati parasjagu hülgebasseini ja
    hülgeid polnud. Mina siis vaikselt
    endamisi mõtlesin, et järelikult
    tuleb mingil teisel päeval uuesti
    tulla. Kui on palav päev, siis
    kaslased enamasti magavad päikese
    käes, seetõttu katsun ka vahel
    pilves ilmaga loomaaeda sattuda.
    Tallinna loomaaed on ka suhteliselt
    suur territoorium ja ühe päevaga ongi
    üsna väsitav seda läbi käia. Olen
    käinud väga palju ka muude riikide
    loomaaedades ja meie oma on selles
    mõttes üks paremaid, et seal ei ole
    puurid väga kitsalt koos ja erinevaid
    loomi on meie loomaaias tõesti palju.
    Loomade paigutus on ka väga läbi
    mõeldud. Ühel ekskursioonil rääkis
    Aleksei Turovski, et lumeleopardid on
    kitsede vahel seetõttu, et kitsed
    tunnevad ohu lõhna ja paljunevad siis
    paremini.

    Mida ma aga väldin, on laste
    loomaaed. Seetõttu, et mul lapsi ei
    ole, aga merisiga oli ja ma tean, et
    ta on väga kartlik loom ja kardab
    võõraid. S8eeõttu on mul valus
    vaadata, kuidas lapsed seal neid
    jäneseid ja merisigu silitavad. Mõned
    lapsed on tublid ja lapsevanemad ka
    vaatavad, et lapsed loomale haiget ei
    teeks, aga kõik sellised ei ole. Ma
    loodan väga, et see on linnalegend,
    et need jänesed ja merisead on mõne
    aja pärast nii stressis, et lähevad
    suurematele kiskjatele söögiks.

    Kuigi see silt, et varsti ehitatakse
    karudele ja tiigritele uus ja suurem
    maja, on seal väga kaua seisnud, siis
    mina usun küll, et nüüd hakkavad
    asjad ikkagi paremuse osas liikuma.
    Olen ise ka mõne korra võimaluse
    piires annetanud, et polaarium ikkagi
    ükskord valmis saaks ja usun, et mõne
    aja pärast näeme jääkarusid juba
    paremates tingimustes.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 23:28

      Lasteloomaias ei tohi enam loomi näppida. St ei saagi, jänesed on puurides. Merisigu ei näinudki.

    • Avatar
      Vasta hanela 26. juuni 2016 at 08:31

      FB grupis pilt kuidas ema lapse kitse selga tõstnud ja
      lõkerdab naerda. Kits on paanikas ilmega, jalad harkis..
      jube

      • Avatar
        Vasta bahh 26. juuni 2016 at 15:12

        2015a beebid jah.. Suht rumal ema. Ma ei
        julgenud talle sinna kommentaari panna :D.

      • Avatar
        Vasta Mirjam 2 26. juuni 2016 at 15:24

        See viimane kommentaar on küll kurb. Üldse on kurb see, et inimesed ei mõista, et ka loomadel on tunded ja emotsioonid.
        Sa, Mallukas, kirjutasid õigesti, et jubedad on emad, kes lasevad oma lastel vastu klaasi koputada. Ma vist ise oleksin üsna
        teravalt öelnud, kui oleksin loomaaias sellist ema kohanud. Katsugu ise elada majas, kus pidevalt vastu ust kopsitakse.

        Jaapani makaagid on muidugi väga nunnud. Jaapanis on üks loomapark, kus need ahvid elavad vabalt. Seda parki saab
        külastada ja ahvid täiesti ignoreerivad külastajaid ning elavad oma elu. Küll on aga pargi sees maja, mille aknad on
        samasugused nagu loomaaias puurivõred. Seal sees müüakse ahvitoitu ja läbi võrede tohib ahve toita. Seega on inimesed
        puuris ja ahvid elavad vabalt. Seal selgitatakse ka seda, et neil loomadel on väga tugev hierarhiasüsteem ja on tugevalt
        paika pandud, kes kelle pealt kirpe otsima peab. Paar korda olen Tallinna loomaaeda juhtunud ajal, kus natuke seda
        hierarhiat vist omavahel selgeks tehakse. (See on puhtalt minu enda oletus)

        Tore on aga see, et loomi üldiselt näppida ei saa. Käisin hiljuti Norras loomapargis, kus piletimüüjast töötaja rõhutas, et
        näppe loomapuurist läbi toppida ei tohi. Minu üllatunud pilku nähes lisas ta, et selliseid olukordi on neil eelnevalt olnud.

        Kui sa tahad Turovski ekskursioonile minna, siis leia lisaks endale veel 24 inimest ja loomaaia koduleht ütleb, et
        ekskursiooni hind on 250 eurot. http://tallinnzoo.ee/sundmused/ekskursioonid/
        10-eurot 2-tunnise ekskursiooni eest ei ole väga kallis hind maksta. Ma olen ise sattunud ülikoolis õppeaine kaudu paarile
        Turovski ekskursioonile ja see oli konkurentsitult üks huvitavamaid ekskursioone mu elus. Hiljem vaatad võib-olla loomi
        ja loomaaeda natuke teise pilguga.

  • Avatar
    Vasta Kairit 25. juuni 2016 at 22:57

    See loomaaed on allpool igasugust arvestust. Meie sattusime sinna, kui kõik majad (troopika, roomajate jne) majad olid kõik kinni.
    Lausa kurb vaadata, kuidas jääkarud selles paariruuduses betoonpõrandaga kongis peavad elama ja ennast kuumas vees
    “jahutavad”. Täielik loomapiinamine! Ise me karjume, et tsirkuses on loomapiinamine ja lähme siis loomaaeda südamerahus
    nendes jubedates tingimustes loomi imetlema.

    • Avatar
      Vasta G 26. juuni 2016 at 00:54

      Sa ilmselt käisid 1 juunil. Siis on pilet odav ja kuna rahvast on väga väga palju, siis ongi kõik troopikamaja
      ja muud majad kinni.

  • Avatar
    Vasta K 25. juuni 2016 at 22:37

    Ma olen mõne üksiku korra oma elus käinud Tallinna loomaaias. Meie eelistus on pigem riia loomaaed, Kuna enamasti käime
    väljasõitudel koos mu emaga, kes elab valgas (ja sealt on lühem maa) teiseks on seal kõvasti etem näha loomi,sest saab
    lähedale minna,isegi nii lähedale, et vahest aiavahelt mõnele pai teha. Seal tunduvad puurid suhteliselt norm suurusega, kuigi
    kaelkirjakute omas ma kahtlen 🙂 see tundus väike. Kitsedel kaks aedikut, kui kitsed ise tahavad saavad tulla sinna
    vaheaedikusse laste juurde…
    Mulle isiklikult meeldib sealne mänguplats keset loomaaeda,kus saad lapse mängima lasta ja ise mõnusalt pingile sättida ja
    puhata, et uue hooga edasi tatsuda 🙂
    Pileihinnad on suhht ok täiskasvanu 6, laps 4 ja alla 3 aastane tasuta. Niiet kui teil plaan võtta ette pikem perereis siis soovitan
    minna. Marile need lahtiselt jalutavad paabulinnud kindlasti meeldiks 🙂

  • Avatar
    Vasta Liina 25. juuni 2016 at 22:18

    Kas sa ostsid Marile ja endale pileti? Mingi hetk sai
    sinna puudega isik ja ta saatja tasuta. Et siis käi tihti ja
    kui palju tahad neid kitsekesi paitamas 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 22:49

      Issand, ma ei tulnud selle pealegi, et oleks võinud tasuta minna. Pealegi oleks imelik kaasas tassida mingit 100 lehelist hunnikut pabereid, lihtsalt et mingid nirused 7 euri säästa 😀 Lapsele nagunii tasuta.

      • Avatar
        Vasta Triinu 25. juuni 2016 at 23:52

        Kas Maril seda pensionitunnistust pole
        pensioniametist antud millele on tema
        puue märgitud? Sellised väikesed valged
        kartongist kaaned.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 23:56

          ei ole küsinud ja ei pea ka vajalikuks selle omamist, mul on piisavalt raha, et talle pileteid osta 😀 Muuseas, ma oleks ise ka oma pressikaardiga tasuta sisse saanud, nagu ma kodukalt just loen, aga noh, parem toetan siis loomaaeda.

          • Avatar
            SK 26. juuni 2016 at 00:17

            Tegelikult selline oranž kaardike võimalik tellida ja päris mitmes kohas saab soodustusi. Muidugi võib alati ka ise
            piletid osta. http://www.sotsiaalkindlustusamet.ee/puudega-isiku-kaart/

          • Avatar
            Mann 26. juuni 2016 at 09:47

            Nüüd on olemas pisike plastikust kaart
            nagu kôik muudki kaardid rahakotis, mis
            tõendab puuet, küll aga kehtib see koos
            id või passiga. (Õpilasel ka
            õpilaspiletiga)

        • Avatar
          Vasta riina 26. juuni 2016 at 06:42

          Ei anta valget kartongi. Kui on reh plaan tehtud, siis kogu paberimajanduse peale
          saadetakse orandž plastikkaart, kus on lapse andmed ja selle kaardi alusel saab
          soodustusi. Ära ei tasu ehmatada, et ka kerge puude korral pannakse lapsele sinna kirja
          raske puue. Sain esmahooga ataki, kuid siis selgitati asja.

  • Avatar
    Vasta liis 25. juuni 2016 at 22:02

    Mina arvan, et inimeste harimise ja silmaringi avardamise mõttes on loomaaed igati tore koht,
    juhul kui seal on loomadel head tingimused. Aga areneda annnab kindlasti, kuigi Tallinna
    loomaaed viimastel aastatel õnneks areneb, laieneb ja muutub pidevalt paremuse poole. Eks
    kindlasti hakkab mõndadest loomadest kahju ja mõtlen, mida nemad võiks tunda aga samas
    öeldakse et loom harjub tingimustega ja looduses enam hakkama ei saaks. Igati tore koht, kuid
    loodan et suuremad loomad nagu jääkaru ja tiigrid jne saavad ka endale paremad tingimused.

  • Avatar
    Vasta Kaisa-Liisa 25. juuni 2016 at 21:58

    Mina näiteks pole väiksest lapsest saati tahtnud loomaaeda
    minna ja ei lähe ka. See on ebanormaalne, millised on nende
    elutingimused seal. Samuti ei ole kunagi käinud tsirkuses ka.. Ei
    lähe sinna ka juba põhimõtte pärast mitte kunagi.

  • Avatar
    Vasta k2 25. juuni 2016 at 21:57

    Käisin ka täna loomaaias ja kahju oli see, et paljud ruumid/puurid vms olid tühjad, loomi polnudki nendes. Ja pooled loomad
    loomaaias olidki igasugu kitsed. Tore oli peale nelja aastat seal taas käia, aga mingi erilise tundega sealt kahjuks ära ei läinud. Iga
    aastaga läheb kehvemaks ja loomade arv/erinevus väiksemaks..

    • Avatar
      Vasta Sille 26. juuni 2016 at 08:18

      Päev oli ju eriti palav, loomad olid ilmselt
      siseruumides, et mitte kuumarabandust saada…

      • Avatar
        Vasta K2 26. juuni 2016 at 10:42

        Ei ruumid ja puurid olidki täiesti tühjad, nendes
        polnudki kedagi sees.

    • Avatar
      Vasta Karoliin 26. juuni 2016 at 13:05

      Kitsekesi selle pärast palju, et kunagi asus ju loomaaed
      Kadrioru-Lasnamäe piiril. Sealsete kaljuste
      elutingimuste tõttu siis ka palju kitsi.

  • Avatar
    Vasta Nele 25. juuni 2016 at 21:52

    Küll see loomaaed areneb. Kui ma ei
    eksi siis Mati Kaal selgitas seda
    puuriloomade vaatamise teemat kunagi.
    See oli umbes nii, et loomaaiad on
    vajalikud ohustatud liikide
    säilitamise mõttes. Ja kuna loomad on
    seal piiratud alal siis inimesed aia
    või klaasi taga on nende jaoks
    meelelahutus ja meeldiv vaheldus.

  • Avatar
    Vasta Anu 25. juuni 2016 at 21:40

    lisaks jääkarude majale projekteeritakse veel ühte…
    nii et lootus on

  • Avatar
    Vasta M 25. juuni 2016 at 21:24

    Me käisime ka täna perega loomaaias 🙂 Ostsime mulle ja mehele aastapiletid, laps saab veel tasuta. Juba kasvõi selleks, et
    toetada, ja 6-7 korda aastas käime ikka ära, ilusa ilmaga hea jalutada.

  • Avatar
    Vasta Sigrid 25. juuni 2016 at 21:24

    Mul on samad tunded vahel, kui sellele mõtlema jään, ent lohutan end sellega, et loomaaiad on kasulikud nt mõne liigi säilimiseks.
    🙂

  • Avatar
    Vasta Piret 25. juuni 2016 at 21:10

    Pole kunagi sinu blogi kommenteerinud, aga postitust
    lugedes tundsin et pean seda ütlema.
    Jääkarudele maja ehitamiseks on juba hange välja
    kuulutatud, ning käib pakkumiste tegemine. Mis peaks
    tähendama, et raha on suures osas koos ehituse
    alustamiseks.

    Muidu tore blogi ja pane sama hästi edasi 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 21:11

      Ma nagu mäletan seda karudele uue maja juttu nii iidamast-aadmast, et ma enne enam ei usu kui oma silmaga näen 😀

      • Avatar
        Vasta Karoliin 26. juuni 2016 at 13:01

        Käisin rahvusvahelisel jääkarupäeval loomaaias.
        Nad plaanivad juba järgmisel aastal ehitusega
        alustada kui ma õigesti mäletan. Plaanid on
        suured- väga kena ülevaade tehti, et kuidas asi
        välja hakkab nägema.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 26. juuni 2016 at 13:50

          Väga tore kuulda 🙂

  • Avatar
    Vasta Helena 25. juuni 2016 at 21:02

    Issand jaaa… Käisime ka üle mitmete aastate
    loomaaias ja mulle jõudis alles siis kohale, kui jube see
    ikka on. Kõik hoidikud/puurid peaksid palju palju
    suuremad olema. Eriti haige oli tiigri puurist mööda
    minna. Lihtsalt jalutas tuimalt võre ees edasi tagasi ja
    ei reageerinud millelegi, klaasistunud pilguga. Ilmselt
    proovis lihtsalt mitte seal hulluks minna. Ainult kitsed
    olid lahedad. Ja kilpkonnad kes vanainimeste asja
    tegid. Väga armas et sa hoolid tho ??

    • Avatar
      Vasta Mirjam2 25. juuni 2016 at 23:07

      See, et tiiger täpselt sama ringi
      edasi-tagasi käib, ei tähenda midagi.
      Ma olen seda mujal loomaaedades ka
      näinud, kus on palju suuremad puurid,
      et loom lihtsalt käibki ühte ja sama
      ringi väga pikka aega. Ma olen
      loomaartiklitest ka lugenud, et see
      ei tähenda seda, et loomal oleks
      kuidagi paha, vaid see on tema jaoks
      loomupärane käitumine.

      Loomulikult oleks aga tore, kui meie
      loomaaia loomadel oleksid ka suuremad
      puurid. Mina kui optimst loodan, et
      ükskord ikka läheb olukord paremaks.

      • Avatar
        Vasta Helena 27. juuni 2016 at 00:39

        See klaasistunud pilk oli jube pigem :/ Arvaks ju
        et kaslane paneb tähele igat muutust
        keskkonnas aga ta ei reageerinud teiste inimeste
        plaksudele jne.

        • Avatar
          Vasta Reelika 27. juuni 2016 at 11:45

          See plaksutaminegi ongi talle ilmselt selle klaasistunud pilgu tekitanud … kujuta ise ette, et päevas sinu eest läbi
          jookseb üle 1000 inimese ja kõik plaksutavad ja siis sa kõigile reageerima pead.

  • Avatar
    Vasta Agnes 25. juuni 2016 at 21:00

    Loomaaed meil ju areneb aasta aastalt, piletiraha on
    kindlasti abiks. Loomaaed on linna halduses ja linn
    eriti ei tegele loomade tingimuste parandamisega.
    Natuke on trööstitu küll, kuid inimesed seal teevad
    oma töö südamega, kohati pooltasuta ja kui inimesed
    seda enam ei külasta läheb olukord veel nukramaks.
    Tallinna loomaaed on tegelikult väga tunnustatud
    loomaaed, lihtsalt selle õnnetuseks on haldaja
    hoolimatus. Õnneks hakatakse karudele uut kodu
    ehitama, muidu viidaks karud Tallinnast ära näiteks.

    • Avatar
      Vasta jaanika 25. juuni 2016 at 22:14

      Mida väga nõus Agnesega. Tean,et sealsed töötajad
      väga hoolivad oma hoolealustest. Ja eks seda
      arendatakse võimete piires. Mul sa ära teed, kui raha
      vähe. Seega toetagem ikka meie loomaaeda ja käigem
      seal. Pealegi, ntks lennusadama pilet on 14 eurot,selle
      raha eest saab loomaaias 2x käia 😉

  • Avatar
    Vasta Annika 25. juuni 2016 at 20:56

    Jääkarud saavad ka varsti uue kodu omale ! Ma
    olen igal pool, kus selle jaoks annetada saab,
    muudkui annetatud 🙂 Küll need asjad vaikselt
    paremaks lähevad 🙂 !

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 21:08

      Seda, et nad “varsti uue kodu saavad” olen ma mingi 5-6 aastat kindlasti kuulnud.

      • Avatar
        Vasta L 25. juuni 2016 at 22:24

        Alles selle aasta linnaeelarvest eraldati polaariumi
        ehitamiseks üle miljoni euro. Ei tea, mis nii kindlaid
        jutte Sa varem kuulnud oled

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 22:50

          No kas ma ütlesin kuskil, et “kuulsin kindlaid jutte”? Raha on igatahes kogutud aastaid ja aastaid ja aastaid.

      • Avatar
        Vasta Annika 25. juuni 2016 at 23:00

        Plaanide kohaselt peaks ehitus algama selle aasta varasügisel, see oli ikka röögatu summa ka, mis tuli kokku saada, aga
        kavandi järgi tuleb lõpptulemus superlahe ! 🙂

  • Avatar
    Vasta G 25. juuni 2016 at 20:51

    Loomaaias käies ei käi me karude
    juurest läbi , sest samamoodi nagu
    Sinul, on ka meil õudne neid seal
    vaadata. Oleme nende kodu loomist
    toetanud, aga meist ainult ei piisa…
    Lapsele meeldib elevante vaadata, kuid
    minul alati nendest ka kahju. Väljas neil
    veel ruumi, kuid sees olles …Tammuvad
    ühe koha peal ..kahju..

  • Avatar
    Vasta Ruti 25. juuni 2016 at 20:51

    Loomad ei paljune vabatahtlikult ebameeldivas keskkonnas. Seega loomaaed kus on palju looma titasid on loomadele
    enamvähem sobiv?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 20:53

      Seda üllatavam on see jääkarupoeg seal loomaaias :S

      • Avatar
        Vasta Aia 25. juuni 2016 at 22:55

        Jah, on küll üllatuslik, aga nagu Ruti ütleski –
        stressis loomad ei paljune. Muideks, see on sinu
        arvamus (ehk inimese vaatevinklist vaadatuna), et
        neil halb on. Loomad näitavad oma meeldivust
        teistmoodi välja. Mine lase mingil targal inimesel
        endale rääkida neist asjadest, mitte ära vaata asju
        nii ühekülgselt.

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 25. juuni 2016 at 23:03

          Oi vabandust, mul oli mulje, et ma võin oma blogis rääkida asju, nagu mina neid näen. Andeks!