JUMALAITA

toitu ära visata ei ole okei!

21. mai 2019

Sattusin nägema screeni, kuidas Eesti esisäästja Miiu näitas Instagramis, et Coop oli talle e-tellimusele kaasa pannud kingitusena paki puljongikuubikuid ja see solvas teda nii südamepõhjani, sest seda solki tema ju ometi ei söö, oma lastele ei anna ja sellist sitta ei sünni isegi kuskile ära annetada, sest kes seda solki ikka tahaks? Sellele järgnes videoklipp, kuidas puljongikuubikud prügisse rändasid.

Mul tõesti kihvatas sees. Jah, ma ei saa siinkohal seda kaarti lauale lüüa, et oo kus ma olen elanud vaesuses ja näljas, aga olles aastaid blogija, olen ma saanud kirju nii paljudelt erinevatelt inimestelt. Te ei kujuta ette, kui palju kirjutavad mulle niisama, lihtsalt, et…rääkida. Samamoodi olen ma blogi kommentaariumis aru saanud, et elud on ikka väga erinevad ja hea elu kui selline on ikkagi väga suur privileeg.

Käisin hiljaaegu Jesper Parve podcastis Brigitte Susanne Hundiga vestlemas ja seal läks teema selleni, et need kaks hakkasid rääkima, et pmst “do what you love” ja muudkui tuleb õnn ja raha su õuele. Et ainult mõtle välja, mida sa teha tahad, unista ja kõik lähebki nii. Jah, kaudselt nõustun, aga väga suurt rolli mängib ka see, kust ja mis oludest sa tuled. Kui inimene tuleb vaesest perest, kus eluaeg on ots-otsaga kokku tuldud, töötab poes miinimumpalga eest ja on ehk isegi veel üksikema, siis on ainus mõte ta peas see, kuidas ÜLDSE hakkama saada. Olme ja argielu on juba piisavalt rasked, et mingisugused unistamised ja mahetoidud ei tule pähegi, sest see on teisejärguline. Esmajärguline on lastele söök lauale panna, maksta eluasemekulud ja siis… edasi vaadata. Selliseid inimesi on niiiiiii palju ja neile targutama hakata, et kle kas sa ikka tead, et mahe on parem, on väga kitsarinnaline.

Muidugi ma tegelikult nõustun kõigega, mida Miiu praegu oma instas räägib (ta on küll mu ära blokkinud, aga noh..). Ma tõepoolest nõustun, et inimesed võiksid ja peaksid tervislikumalt toituma ja tegema paremaid valikuid. Ja teadlikkust tulebki tõsta ja näidata, et tervislik toitumine ei pea olema kallis. Selles osas on minu meelest Miiu ka ise väga palju juba teinud – näitas ta ju näiteks oma blogis retsepte, kuidas nädalas 50€ väga mitmekülgset menüüd koostada.

Seda enam üllatas mind säärane käitumine, et toit tuimalt prügisse läheb. Ma saan kenasti aru, et see ei ole kõige tervislikum valik ja tõepoolest ideaalses maailmas ei peaks sellist jama üldse tootmagi. Aga see konkreetne kuubikupakk oli juba toodetud, see oli olemas ja keegi oleks saanud selle siiski ära süüa. Sest kui valida tühja kõhu ja mitte nii tervisliku supikese vahel, valiks vast igaüks teise?

Samas andis see mulle hea mõtte – mul on ka kodus palju asju, mida ma ei kasuta, sest ma tõesti kipun toidupoes väga liiale minema ja mul on pidevalt kapid erinevat sööki täis. Samas on inimesi, kellel on süüa vaja. Mitukümmend tuhat inimest on Eestis stabiilselt näljaga silmitsi ja vajavad toiduabi. Seega selle asemel, et kuskil instas dramaatiliselt puljongikuubikuid prügisse visata, otsisin ma Facebooki kaudu kedagi, kellele täna hoopis toiduabi pakkuda. Kirju tuli väga palju, seega kui keegi tahab ka kaasa lüüa, kirjutage mulle (ei pea ainult Tlnas olema, abipalveid oli ka Pärnus jne). Esimese kirjutajaga sai kokku lepitud, et mida vaja oleks ja nii me Belluga täna nende juurest läbi sõitsime, auto head-paremat täis.

Mul oli kodus palju Loodusvägi asju, aga oli ka nt üks pakk neid hirr-rrr-rrrmsaid puljongikuubikuid, mis samamoodi neile toidukotti rändas. Ega Miiu ei jätnud muidugi võimalust kasutamata, et selle peale mulle sutsata, et mina kui “merekarbisöödikust rikkur käin vaestele enda sitta viimas, mida ise ei taha”, aga jumal temaga. Mida ta ise teinud on, peale toidu prügikasti loopimise? Toidu, mis ON juba toodetud, mis ON juba olemas ja mida saaks siiski ära süüa. No ja miskit oli kobisemist ka selle kohta, et tegin head valedel põhjustel, aga minu meelest loeb siiski lõpptulemus ja laias laastus isegi kui mina käisin kellelegi süüa viimas, kellel kodus süüa ei ole, lihtsalt selle pärast, et kõik inimesed poleks “ah, rämps, prügisse!” siis tulemus on siiski positiivne – inimesed saavad pikalt kõhu täis ja lapsed mängurõõmu ka!

Miiu jutus on loomulikult iva, sest vanemate valede (toidu)valikute käes kannatavad ka lapsed, aga parem aidata neid lapsi võimaluse korral paki makaroni ja paki hakklihaga, kui tõesti lihaveisefilee annetamiseks natuke neeruhinnaga tundub. Abi on abi. Teadlikkust peaks sellega paralleelselt tõstma. Teadlikkuse tõstmist vajavad sellised pered väga mitmel teemal, eelkõige vaesusest väljasaamiseks, aga seda on natukene keerulisem teha, kui mõnele lapsele kõhutäit pakkuda.

Seega minu meelest see demonstratiivne “viskan nigela toidu prügikasti, lahendan planeedi muresid” on ikkagi jube kitsarinnaline ja just nimelt mustvalge lähenemine. Sellisest asjast ei ole päriselt abi! Soovitus – võta kujunda üks toitumisteemaline flaier ja mine jaga seda Toiduabisse – las panevad selle ka sinna abipakki. Algus seegi.  Aga see mööda internetti nina püsti targutamine jätab  maksimaalse mõrra mulje ja teeb päriselt null kasu. Selle olukorra oleks saanud vabalt välja mängida nii, et näete, sain sellise paki puljongikuubikuid, aga kas teie teate, et see pole just tervislik, sest selle sees on see ja too paha aine, selle asemel on sama kallis ja tervislikum kasutada seda ja toda. Vot SELLEST oleks ehk rohkem abi olnud ja teadlikkust tõstnud. Praegune söögi minema loopimine on rohkem nagu “krt, miks vaesed ei võiks tervislikku toitu süüa, lollid on v???”.

Ma ei taha tegelikult kellegagi vaielda, sest mulle tundub, et tegelikult oleme me mõlemad sama asja poolt – inimesed võiksid toituda tervislikumalt ja teadlikumalt. Üldse ei vaidle vastu. Ja kuna me puljongikuubikutest selle sae käima tõmbasime, siis lõpetame selle postituse kasuliku puljonginoodiga:

Pilt ja retsept SIIT

Ökošmöko puljongikuubikud on pea 3x kallimad, aga kodus saab tegelikult väga soodsalt ise teha puljongipulbrit, millega maitsestada suppe, pastasid, kastmeid jne. Selle jaoks on vaja: kaht porgandit, üht suuremat sibulat, kolm-neli küüslauguküünt, soovi korral ka paar sellerivart (aga see on üsna kallis ja enamasti vist see ei ole selline asi, et on kodus olemas nagunii, minu sõbramna tegi ka ilma selleta, tuli ka hea, aga osad soovitavad sellerit ka panna). Kui on, võiks sinna panna ka maitsetaimi nagu petersell, basiilik, tüümian, rosmariin jne, aga piisab ka tillist, maitset annab ka see. Ma ei oska öelda, aga ma praegu puusalt panen, et euro-kahe kanti võiks see kupatus jääda, ehk isegi vähem.

Kogu see mant tuleb pesta, kuivaks patsutada ja peenikeseks hakkida (kui on köögikombain, siis saab selles ka teha), maitsestada soolaga. Soola tuleks panna nii, et 20% soola ülejäänud kraami kogusest. Ehk siis kui sul on 500 grammi köögivilja, siis soola panna nt 100 grammi. Seda tundub maru palju, aga eks ta ongi mõeldud ju maitset andma.

Viska kõik see potti ja lase väga madalal kuumusel paar tundi podised ja pruunistuda. Vahepeal segada, aga muidu võib ta seal potis oma elu elada. Sellest segust tuleb esiti palju vett (eriti kui lisad segusse nt tomateid), aga lase sellel vedelikul minema aurustuda. Paari tunni pärast on sul potis selline… tihke pläga. See määri ahjuplaadile ja viska 150 kraadi juures ahju ja lase tal seal tund kuni kaks küpseda, vahepeal veidi segades. Ta on valmis, kui ta on pruunistunud ja krõbe.

Lase sellel jahtuda ja lase uuesti läbi köögikombaini pulbriks. Kui seda pole, siis ma sain nutribulletiga ka hakkama ja kui sedagi pole, siis soovitan kohe alguses hääästi pisikeseks kõik hakkida, sest siis on sul lõpuks lihtsalt tükilisem “puljongipulber”. Aga uskuge mind, see maitseb üli hea. Ma pean muidugi tunnistama, et ma ise pole veel seda teha proovinud, aga mul sõbranna teeb tihti ja nüüd ma küsisingi talt teile retsepti, sest ma olen tema suppi söönud ja kiitnud. Olge aga lahked. Eks ta muidugi veits tegemine on, aga saad rohkem ja odavamalt, kui ökopuljongeid ?

Aga mis teie arvate, kas on okei toitu ära visata, või võiks olemasolevast ja juba toodetud toidust siiski kellelegi kõhutäis tulla?

Loe ka neid postitusi!

137 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta t 31. mai 2019 at 21:55

    Mainid, et see JUBA ON OLEMAS ja siis ju keegi peaks selle ära tarbima…sellise filosoofiaga ei paranekski midagi meie maailmas kahjuks..las me siis kõik ignoreerime halba toodet ja ÄKKI siis muutub midagi..?

  • Avatar
    Vasta Kadri 27. mai 2019 at 12:16

    J2i silma selline kommentaar . Mida vastad ? Ma ise ei ole viitsinud Sinu blogi l2bi lapata , et seda postitust yles leida . Liiga palju materjali 🙂

    Kas ta ise mitte suurt hulka odavamaid titeriideid/asju minema ei visanud, öeldes et need on “kaltsud” ja tal nüüd uus ja “õige” tuhandeid maksev titekäru?

    • Mallu
      Vasta Mallu 27. mai 2019 at 12:33

      Ei tea, kus selline kommentaar on, aga mina annan kõik oma laste (ja enda) asjad, mida ei soovi, MTÜ Garderoobile. Riideid imelik ära visata ju, kui just midagi ERITI ära tröööbatud pole.

  • Avatar
    Vasta Kersti 27. mai 2019 at 10:42

    Jaa. Kõik on õige. Peab jälgima, mida sööd aga no, kui on vaja valida, kas oled nälgas või sööd päris mitte tervislikku. Valid ikka viimase.
    Aga puljongikuubikud, või no ükskõik, mis kingitus on ostule juurde kingiks pandud, ja siis visatakse avalikult see minema. Kinkija näeb seda ju samamoodi. Mida nemad mõtlevad?

  • Avatar
    Vasta Maris 26. mai 2019 at 19:55

    Kas sa tõesti arvad, et sa oled raiskamise koha pealt õige inimene sõna võtma? See on ju lausa arulage, millist ületarbimist sa ise propageerid toidu, riiete, mänguasjade ja kõige muu osas ka?! See on täiesti vastutustundetu keskkonna suhtes. Ma ise keeldun uskumast, et sellest midagi su prügikasti oma teed ei leia, sest kogu see kräpp, mida sa hoardid ei mahu su koju äragi. Miiut häbistades ja ise klikke kogudes oled max bitch ise.

    • Mallu
      Vasta Mallu 27. mai 2019 at 08:56

      Kui oskad mulle näidata videosid, kus dramaatiliselt toitu ära viskan, vaatan huviga. Ma tõesti tarbin palju erinevat kraami just töö tõttu ja tõesti varem ei hoolinud ma keskkonnateemadest üldse, alles viimasel ajal on mu silmad avanema hakanud. Ma seda klikijuttu ei viitsi väga kuulata, mul konkreetselt ei olene klikkidest mitte midagi.

  • Avatar
    Vasta Liina 26. mai 2019 at 19:26

    Kui sulle toodaks pandabeebi nahk, kas teeksid sellest oma lapsele sussid, kuna see vaene beebi on ju nagunii juba oma ema juurest ära kistud ja maha notitud, mis me temast ikka raiskame? Või leiaksid mõne teise demonstratiivse viisi, mis muudaks inimeste mõtteviisi? Sama konkreetse juhtumi puhul – kas potitäis natuke paremini maitsestatud suppi või tuhandete inimeste teadlikkuse tõstmine? Super hästi spontaalselt kulmineerunud turundus – isegi Mallukas kirjutab! Toitugem teadlikumalt ja aitäh Miiu, et Sa ei mõtle ainult enda imidžile, vaid propageerid õiget asja, olememata, et saad selle eest vastu päid ja jalgu.

    Vabandan, kui mu kommentaar ilmus mitu korda… kommenteerin harva ja ei sa aru, miks seda endiselt kommentaariumis näha pole.

  • Avatar
    Vasta ENimetu 26. mai 2019 at 16:04

    Noh, minu meelest puljongikuubikuid väga toiduks nimetada küll ei saa, aga jäägu kõigile oma arvamus. Ei näe üldse vajadust supile seda lisada ning olen isegi neid ja ka kuhjaga komme ära visanud, kuid vaikselt ja mitte seda kõigile kuulutades. Vaevalt, et keegi toidu raiskamist soosib, kuid poes näeb tõesti palju küsitava väärtusega kraami ja paratamatult söön seda isegi, kuid proovin siiski võimalikult miinimumis seda hoida. Ja ka toidupangale annetades vaatan, et tegu oleks siiski toitaineid sisaldava toiduga, sest igast jama saab üsna soodsa hinnaga.
    Igatahes, väga dramaatiline mõlemast suunast 🙂

  • Avatar
    Vasta P. 25. mai 2019 at 15:47

    Minu arvamus Mirjamist muutus täielikult. Üheltpoolt võiks mõelda, et see pole üldse minu asi mida ta oma toiduga teeb. Ostku või poest kalli hinnaga asju ja visaku kodus prügikasti,. Aga ärgu tehku seda. avalikult. Seda avalikult tehes tundub, et ta on kohati vaesemate inimeste suhtes üleolev ja ootab heakskiitu.
    Kindlasti leidus inimesi , kes rõõmustasid antud puljongikuubikuid kingiks saades. Mina oleks küll rõõmustanud.
    Aga mul pole hetkel ka sellist raha , et coopist tellimust teha. Kuigi miiniumtellimus on 25 eurot.
    See kuu kulus ainuüksi retseptiravimitele ligi 100 eurot. Nii, et tuleb süüa seda mida kodus on.
    Õlin õnnelik kui mul õnnestus saada parim enne 2017/2018 aasta kuivaineid. Nüüd vähemalt on mida valmistada…

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:33

      No just! Kuigi mõte on õige, siis lähenemine täiesti vale. Pea vastu ja saa terveks!

  • Avatar
    Vasta Brenda 24. mai 2019 at 18:32

    Ma ise olen see inimene, kes poest aegunud sööki ostab. Elan väikeses maakohas ja arvan, et poetädid on veendunud, et meie perel näpud täitsa mullas. Ostan pigem neid aegunud asju ja vaatan, mis teha annab neist. Ma ei talu seda poe poolt toidu suvalist ära viskamist. Enamasti meil polegi midagi, mis oleks täitsa halvaks läinud, et tuleb ära visata. Mehe perel on lehmad ja meie biojäätmed lähevad neile söögiks, seega üsna korralikult saab kõik ära kasutatud.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:33

      Nii tublid! 🙂

  • Avatar
    Vasta sellestmison 23. mai 2019 at 21:49

    Mulle võid anda infot Pärnus olevate inimeste kohta, kes abi vajavad.

  • Avatar
    Vasta P 23. mai 2019 at 11:51

    Minul oli ka lapsena vahel kõht tühi- tihti tegin meile vennaga ainult makarone (mitte millegita) või sõime lihtsalt saia. Ema oli koguaeg tööl ,tihti 11ni õhtul ja pidin vennaga ise hakkama saama. Ema oli üksikvanem ja pidi lihtsalt. Ei ole küll kunagi sellele ajale tagasi mõelnud tundega,et mul oli kohutav lapsepõlv ha elasin näljas! Erinevalt M-ist ei maini ma seda pea igas halapostituses. Väga inetu oma vanematele seda näkku visata,eriti arvestades et korteri sai ta just emalt kingiks ja nad ju käisid läbi/külas päris tihti. Vaevalt see ema tal mingi koletis on. M on lihtsalt ise nii vastiku iseloomuga,et endast kõik eemale peletab. Isegi ta jõulupeo pilte vaadates saad aru,kuidas ta “oma inimesed” iga aasta muutuvad.
    Ja see,et noore täiskasvanuna üksi elades näljas oli? See ikka enda viga,kui ei viitsi tööl käia ja/või kõik palga kõrist alla jood 🙂
    Ja jällegi pean mainima,et “sool,suhkur ja säilitusained on pahad” aga lihaga hormoone sisse süüa on ok. Kas M üldse teab, mis toime on loomseteltoiduainetel keskkonnale ja tervisele? Ei,sest ta propageerib ja taunib ainult asju nii,kuidas talle endale hetkel sobib.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:39

      Seda ema teemat ma pigem mõistan, aga muuga olen nõus jep :/

  • Avatar
    Vasta ML 22. mai 2019 at 22:21

    Jah, olime kunagi vennaga ka need lapsed, kelle ema sai palgaks kolmandiku sellest, mis korteri üür oli ja olen ka lapsena poes nutnud, kui saia ostmisest jäi 5 senti puudu, nii et võibolla sellepärast ei ole toidu ära viskamine mulle ok, aga peamiselt ma arvan lihtsalt selle pärast, et noh..see ei ole ok 😀 olen nüüdseks oma perega väga heal järjel, kuid siiski üle ei tarbi, koju ostan asju vaid nimekirja alusel, et midagi “igaks juhuks” kapis poleks ja raisku ei läheks. Pigem söön veidi kahtlaselt lõhnava nädal aega vana supipõhja ära, kui minema viskan, mul õnneks selles suhtes ka tugev kõht 😀

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:41

      Ma ei suuda alati nii eeskujulik olla, aga tore, et keegigi on 😀

  • Avatar
    Vasta Geidi 22. mai 2019 at 20:05

    Ma ei salli toidu ära viskamist. Mul on üks suurpere, kellele vahel abi jagan. Elamisse jäävad vahel ained, mida ise ei kasuta. Nemad võtavad alati rõõmsalt vastu, saab ka huvitavamaid asju proovida. Tavaliselt holjem räägib ka mulle mida ta head valmistas ja kas lastele meeldis.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:41

      Nii toree!

  • Avatar
    Vasta K 22. mai 2019 at 12:53

    Mirjami käitumine riivas ka minu silma, kohe väga. Temale vastulauset viskama ei hakanud, sest mis ma sellest ikka saanud oleks.
    Igaljuhul mäletan, kui alles tulin Tallinnasse. Mul oli väike korter, kus vaid üks pliidiraud. Raha jagus vaid kuivainete ja jahu jaoks, et kastet teha. Hea oli kui nädalas korra miskit juurikat juurde sain. Lihast polnud haisugi.
    Ja kui mu ema mulle puljongikuubikud ulatas, oi kui õnnelik ma olin. Sain teha hea maitsega jahu kastet ja isegi puljongit rüübata.
    – Ma ei saanud teha ise puljongimaterjali, mul polnud ahjugi. Seega kuubik oli super (eriti kuna mu ema veel andis täitsa tasuta).
    – Ei saanud täisväärtuslikku toitu ega ka ökot. Mitu nädalat tatart ja siis mitmed nädalad makarone.
    Aga ma siiski eelistasin et ma saaksin selle kausikese tatart, mitte ei kannataks nälga. Seega, võin kindlalt väita, kui see puljongikuubik oleks viidud toidukogumispunkti oleks keegi kindlasti õnnelikuks saanud.
    Mina igaljuhul oleks!

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:44

      No just! Kui olukord on nii nadi, siis aitab see puljongikuubik vähemalt mingitki vaheldust tuua toidu maitsesse..

  • Avatar
    Vasta Mi 22. mai 2019 at 10:39

    Ma vist olen ainuke kellel hea meel selle pakikese üle on 😀 ma just üks päev vaatasin, et peaks juurde varuma. Ma ei kasuta neid tihti aga vahel hea supi sisse visata. Aga appi! Loen neid kommentaare ja mõtlen, et kas Miiu on tõesti selline nagu tegelt koguaeg räägitud on, aga ma pole tahtnud uskuda. Silmi avas eriti see, et Kätlin tema juurest töölt lahkub ja Andra juba läks.. Ju siis peab midagi valesti olema. See selleks. Miiu ei anna ju lastele burkse ka süüüa aga ise sööb isuga.. Noo ma ei tea, ole öko ja tervislik aga siis koguaeg mitte vastavalt vajadusele. Ja ma arvasin, et nendest stooridest tuleb draama 😀 isegi vaatasin ehmatusega, et PÄRISELT viskad puljongikuubikud minema?! :O

    • Mallu
      Vasta Mallu 22. mai 2019 at 11:31

      Ma ei heidaks seda ette, et ise sööb, aga lastele ei anna. Ma ka mõnikord joon Red Bulli, aga lastele ka ei anna 😀

      • Avatar
        Vasta Mi 22. mai 2019 at 11:54

        Red Bull on midagi muud ka kui lihtsalt sai ja lihapihv 😀 ma ei heidagi ette, aga kui ta tõi välja, et ‘sellist jubedust’ lastele ei sööda, siis võiks laiemalt mõelda. Okok, las jääb 😀

  • Avatar
    Vasta Tiiu 22. mai 2019 at 10:01

    Kas Miiu ikka sorteeris puljongipulbri ja pakendi eraldi? Ta ju komposteerib, kas puljong ei sobi kompostrisse?

    • Mallu
      Vasta Mallu 22. mai 2019 at 11:31

      jep

  • Avatar
    Vasta Pisi 22. mai 2019 at 08:57

    Inimene, kes on ise tundnud nälga mitte lihtsalt nälja tunnet, ei viska toitu minema vaid annab seda abivajajatele. Mina olen elanud lapsena näljas. Minu ainus korralik söök oli koolilõuna. Kodus süüa tehes oli nii, et esmalt sõi kasuisa, siis väiksemad ja alles siis said vanemad lapsed vaadata, kas on veel toitu alles. Kui leidsid kuskilt hallitanud leivaviilu, siis kraapisid selle hallituse maha ja sõid seda. Parem see, kui minna valutava kõhuga magama. Toidu viskab ära inimene, kes on olnud lihtsalt tühja kõhuga, mitte näljas. Need on kaks eri asja. Me ei saa endalegi nüüd lubada kõike seda, mida sooviksime aga peame arvet, et kui palju meil on nädalas toiduks raha ja siis üritan selle eest osta võimalikult palju juurikaid toorelt ja alati on ka sügavkülmas midagi, mida siis kiirelt söögiks teha. On meil ka puljongikuubikuid kapis aga neid ehk kasutame 1-2 kuubikut kuus. Eelistan toitu maitsestada roosa soola ja pipraga. Ei viska me ka minema toitu, millel oli parim enne möödas, kuna see on veel söödav. Nagu silt ütleb, siis mõõdas on PARIM enne, see toit sobib aga ei pruugi nii hea enam olla.
    Ma mõistan hukka selle, et viskas toidu minema. Mina ise oleksin minema viskamise asemel instas hoopis rääkinud sellest, et miks neid mitte osta. Inimesed ei tea ju, mis selles toidus viga oli, kui öeldakse, et jama ja visatakse prügikasti.
    Ise kolme lapse emana leian, et see toidu minema viskamine ei ole lastele hea eeskuju. Pigem rääkida lastele, mis on hea ja mis mitte ja alati põhjendused juurde. Ainult nii need lapsed õpivad ja ka täiskasvanud.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:47

      Ta hiljem kirjutas lahti ka miks need halvad, aga no see ei õigusta ära viskamist..

  • Avatar
    Vasta Ei avalda 22. mai 2019 at 08:00

    Vastan su pealkirjale, “ei ole tõesti ka minu arvates okei toitu ära visata”, kuna olen joonud seda saasta kuubikut puljongit ja saanud kõhutäis(okei siis vist olid purgis see #ebatervislik jama). Parem ikka kui 6 aastast keset ööd kell 1 talvel ukse taha visata ja öelda et mine küsi naabrimehelt süüa, ennem tuppa ei saa!!!!

    • Avatar
      Vasta K 22. mai 2019 at 09:52

      Issand jumal, wtf kes enda lapsele nii teeb?! :O

      • Mallu
        Vasta Mallu 22. mai 2019 at 11:31

        inimesi on igasuguseid kahjuks.

  • Avatar
    Vasta Printsess 22. mai 2019 at 07:51

    Ohjah – Miiu on ühelt poolt nii tubli blogija, vähemalt jätab sellise mulje, sest sõnu ta tõesti oskab seada. Ja ma ka loen ta blogi ja ta tundub kohati nii tore jne, aga siis kui ta vahel mõnele kommentaarile eriti nipsakalt ja maailmatargalt vastab, siis meenub kohe, et kõik ei ole kuld, mis hiilgab. Olles ise ka kunagi kokku puutunud tema selle mitte nii toreda poolega, siis tegelikult just niimoodi ongi. Vahepeal on küll aastad mööda läinud ja eks ikka mõtled, et ju need ehk kuulujutud ole, aga siis tuleb kuskilt jälle jutt välja, mis tekitab kohe arusaama, et tegelikult ta üritabki jätta endast parema mulje, kui ta tegelikult on ja see, milline inimene tegelikult sisemuses on, ei ole teps mitte see, mida ta lugejad näevad ja millepärast ta blogiauhindadel ilmselt teise koha korjab (sinu järel kohe). Me kõike teeme vigu ja see on loogiline, aga enamus blogijatest ka tunnistab seda, mitte ei ürita end maailmatargaks ega teistest paremaks teha.

    Kui ta ise seda nii-öelda öko maailmavaadet enda puhul nii üles ei upitaks, siis ei heidakski inimesed talle midagi ette. Lihtsalt see, et ma olen parem ja tean kõike ning hoolin keskkonnast jne, ei käi kokku sellega, mis poodi ta peab või mida ta reaalselt asjadest mõtleb. Mul on tegelikult kahju, et ma tean, milline inimene selle fassaadi taga on, sest palju parem olekski võtta seda blogi tõepähe või siis see, kui ta kordki elus mõnes postituses, kus ta end natukenegi avab, kohe end ohvriks ei hakkaks tembeldama. Kuid mis sa ära teed – kui selline fassaad on juba loodud, siis enam ei saa ju rahvale öelda, et tegelikult see kõik on vale…

  • Avatar
    Vasta Eve 22. mai 2019 at 06:40

    Kahe otsaga asi jah. Kui võimalus siis jah eks väldi neid kuubikuid aga kui sa juba need said siis mis seal enam. Sain ka oma coopi tellimusega samad kuubikud, ei mõelnudki selle peale, et neid hakata prügikasti viskama. Ühe sai ema endale ja teise jätsin endale niiöelda tagavaraks. Palju ma neid ikka kasutan, 1,2 korda kuus? Pole nagu maailmalõpp. Ja inimestel kellel tõesti võimalused väiksed ei hakka sul ei tea mis udupeent ökotoitu tarbima.. ilmselgelt on neil kõige tähtsam, et mingigi söök laual oleks. Ma olen ka üritanud ikka koju varuda vähe tervislikumad kuivained ja rohkem värsket aga no tuleb ka ette kus teen tavalise odava nisujahuga pannkooke, ilmselt kärvan maha kohe nüüd. 😀

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:50

      Loodan, et ei kärvanud siiski 😀

  • Avatar
    Vasta M. 22. mai 2019 at 06:29

    Mind ajab see teema nii närvi 🙂 Ma leian, et oleks saanud ka nii teha, et jalutad demonstratiivselt COOP uksedest sisse ja ANNAD selle kuubiku tagasi (kui tahta draamat teha) ja siis filmid seda, aga prügikasti visata … ei ole ju okei. Ma väga loodan, et Miiu ise ka loeb seda ja siinseid kommentaare ning mõistab, et tõesti pole okei see, mis ta tegi ja seda oleks saanud teistmoodi lahendada.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 20:53

      Mind ka!

  • Avatar
    Vasta Maakas 22. mai 2019 at 05:40

    Toitu ei visata ära.
    Aga Miiu tahtis lihtsalt esineda. Tal on võimalused ja nagu rõhutab Baltijaama turg, toidukuller ja liigub ühistranspordiga jne jne. Aga teises eestimaa otsas on ka elu ja siin ei ole kõik nii lill. Poodi minek on pikk teekond, palgad väiksemad ja hea kui üldse tööd on. Jne jne.
    Loomulikult saab teha paremaid valikuid ja otsuseid aga kõik ei ole nii ilus ja hea nagu tema blogi.

  • Avatar
    Vasta Flamingo 21. mai 2019 at 23:43

    Jaa sul on õigus, et toidu ära viskamine on äärmiselt nõme. Aga keskkonnasäästlikusele rõhumine… Noh mul on meeles su postitus, kus sa lihtsalt viskasid ära kaks uhiuut puslet, selmet firmale tagasi saata. See oli ka nõme.

    • Mallu
      Vasta Mallu 22. mai 2019 at 07:17

      Absoluutselt, ma tol ajal üldse ei meõlnud sellele nii.

  • Avatar
    Vasta Muhv 21. mai 2019 at 23:27

    Ma olen siinkohal täielikult Mirjami paadis. Tuleb vahet teha “toidul” ja toidul. Kui mingi asi on kunstlikku ja kahjulikku pahna täis, siis leian, et isegi kehvemal elujärjel inimesed ei peaks seda saasta sööma vaid seetõttu, et keegi “heategija” need talle tasuta andis. Ega nad prügikast pole, kuhu kõik selle visata saab, mida ise ei taha. Kui päriselt tahate neid inimesi aidata, siis viigegi liha ja kvaliteetsemat kraami, mida sealsele toidulauale ehk liig tihti ei satu, mitte makarone, pakikastmeid ja puljongikuubikuid.
    Sain mingi aeg kuskilt promona mingit veepudeli otsa keeratavad vidinad, mis siis vee cocaks, fantaks vms limpsiks muudavad. Tükk aega seisid laua peal ja mõtlesin, et kuna ma ise ei joo selliseid karastusjooke, et annan õelastele, aga viskasin need lõpuks samamoodi prügikasti. Leidsin, et kui ma neid ise ei taha tarbida, sest need on minu arvates kahjulikud, siis ei taha ma neid ka kellelegi teisele anda, kuigi lapsed oleks mega õnnelikud ilmselt selliste vidinate üle olnud.
    Nii et, Mallukas, ma armastan sind, aga seekord on minu arvates Mirjamil õigus ja sa võiksid klähvimise asemel pigem temalt säästlikumalt elamist õppida.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 21:08

      Muidugi ei saa suhtuda nendesse inimestesse, kui prügikasti ja see kõlab väga õilsalt neile õpetada tervislikku toitumist, aga reaalsuses on nii palju inimesi, kelleni see info niikuinii ei jõua. Nad on oma eluga nii puntras, et neil lihtsalt ei jätku jaksu võtta ette selliseid muutuseid ja nad niikuinii tarbivaid kasvõi neid samu puljongikuubikuid. Ja keegi neist oleks ehk säästnud selle 90 sentigi selle paki eest.

      Pealegi, kui viia ise kellelegi süüa, siis muidugi saab liha ja muud paremat viia, kuid üldiselt aidataksegi kuivainetega, sest nende säilivusaeg on pikk ja nad ei lähe pahaks, kuni abivajajani jõuavad.

      Igatahes minu jaoks lihtsalt kõlblikku toitu ära visata ei ole okei. Klähvides või mitte. ..

  • Avatar
    Vasta Merli H. 21. mai 2019 at 23:07

    Mina olen olnud terve elu igasugise toiduga mängimise ja toidu äraviskamise vastu. Selline oli kodune kasvatus, mida ise tōesti enam süüa ei jōutud, läks kassile – koerale, aga toitu tuli austada ja leivale suud anda!

  • Avatar
    Vasta Evelin 21. mai 2019 at 22:45

    Toitu tuleks ikka kasutada või ära anda, kui ise ei söö. Pisiküsimus ka, et kuidas seda isetehtud puljongipulbrit hoidma peaks, kas külmikus?

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 22:54

      Õhukindlas topsikus, aga seda ta ei öelnud, et külmikus peaks ?‍♀️

  • Avatar
    Vasta Marianne 21. mai 2019 at 22:44

    Äärmiselt inetu tegu see minema viskamine. Minnud ja poetanud vähemalt siis mõnele kodutule. Olen ise elus nii näljas olnud, et pidin toitu varastama. Häbi tunnistada aga kooliajal nii oli. Oleksin selle paki puljongi eest ülimalt tänulik olnud. Nüüd toidan ise abivajajaid.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 21:09

      Tubli oled!

  • Avatar
    Vasta Liina 21. mai 2019 at 22:15

    Aitäh Mallukas. Arvan just samamoodi, kõik nii õige mis kirjutasid. Ega see faking üks naatriumglutamaat maha ei tapa, maailmas on palju hullemaid mürke, mida lausa beebidele sisse süstitakse!

  • Avatar
    Vasta Mia 21. mai 2019 at 22:09

    Ma olen ka toitu ära visanud, aga alati tunnen ennast jube nõmedalt. Tavaliselt olen teinud mingeid emotsiooniostusid, mis hiljem jäänud külmkappi seisma ja seal halvaks läinud. Üldiselt üritan ära anda asju, mida ma ise ei tarbi, aga mida keegi on kinkinud (komme nt vms). Mul on selles suhtes vedanud, et ei ole pidanud tundma nälga või muretsema kuidas süüa saada. Paari aasta eest olin pikalt haiguslehel ja haigusrahadega suutsin ainult maksud maksta, siis käisin ema juures söömas. Ma ei taha mõeldagi kui mul ei oleks tookord seda võimalust olnud.
    Kuulasin ka seda podcasti sinu ja Brigittega ja olin sinu jutuga nõus. Samas sain aru, mida Jesper mõtles. Kuidas tänapäeval on internet nii levinud ning sealt saab meeletult infot ja tänu sellele võimalusi, mida ei saanud 10 aasta eest. Aga kui sa tõesti rabad kuskil miinimumpalgaga ja lapsed on ka veel, siis inimene ei mõtlegi sellele vaid mõtleb kuidas ots-otsaga kokku tulla.

  • Avatar
    Vasta T. 21. mai 2019 at 22:04

    Huvitav, et Sinu poolt selline reaktsioon Miiu reaktsioonile. Sa ise oled ju tunnistanud, et alati kõige selgemalt läbi ei mõtle, mida ütled ja Miiu on samamoodi tunnistanud, et on emotsionaalne inimene. Kindlasti oli tema tegu erinevaid reaktsioone tekitav, aga kui see kasvõi ühe inimese mõtlema pani, et teinekord pigem ports juurikaid osta kui pakk soolakuubikud (soola saab suure kotiga ka oluliselt soodsamalt), siis läks tegu ju asja ette?
    Vahel on vaja asju vähe rabedamal viisil välja öelda ja rabedamalt näidata, et inimesed mõtlema hakkaksid, see ei ole Sullegi kindlasti võõras.
    Sa ise propageerid ju suuresti ületarbimist. Sul on blogis palju reklaami, jagad asju siia-sinna, mis on muidugi tore, aga vahel võiks võib-olla ka mõelda, et kõike ei pea vastu võtma. Miiu puhul: eriti kui keegi Su käest eelnevalt küsinud ei ole, kas see Sinu jaoks vajalik on. Miiu ju seda puljongikuubikut endale ei palunud ja väita, et ta selle äraviskamisega kellelegi kahju tegi on pehmelt öeldes naljakas. Pigem kasu kui kahju. Miiu blogi jälgides olen aru saanud, et ta on olemuselt lahke, ma arvan, et tal ei oleks probleemi mõnele perele kinkida hea sisaldusega puljongit või kotitäis juurikaid. Aga igasuguse kräpi edasi andmine, miks see Sinust parema inimese teeb ja temast halvema?
    Ma usun, et Miiu reaktsiooni taga on täpselt nii palju: because the ones who are crazy enough to think that they can change the world, are the ones who do.
    Ka Sinu üleskutse toitu viia abivajajatele on äärmiselt kena ja isetu, aga jääb arusaamatuks miks soovisid vastanduda ja selle kena üleskutse siduda konfliktiga. Võib-olla pakun täitsa huupi, aga ehk on sel kuidagi seos Andraga, et Miiu reaktsioon Sulle ette jäi. Pidasid ju vajalikuks ka tema blogist läbi käinud “tume pilv” fraasile omalt poolt reageerida.
    Mariann, nii on lihtsam elada kui kõigele ei reageeri. ?

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 22:56

      Ah eks see ole nii, et kui keegi on ebasümpaatne, siis jääb ta ka rohkem “jalgu”. Tumeda pilve fraas on meil sõbrannadega jah igapäevaselt kasutuses, mujal ei ole täheldanud, et maininud oleks ?

      • Avatar
        Vasta Ketu 21. mai 2019 at 23:59

        “Tumeda pilve fraas on meil jah sõbrannadega igapäevaselt kasutuses” nii õel, nagu ‘mean girls’. Kurb.

        • Mallu
          Vasta Mallu 22. mai 2019 at 07:16

          Mis siin õelat on, kas enda üle nalja heitmine on õel?

          • Avatar
            kr 22. mai 2019 at 09:10

            Kas Kätlin suudab kogu selle pulli keskmes neutraalseks jääda?

          • Mallu
            Mallu 22. mai 2019 at 09:22

            Noh, tal viimased päevad seal tööl olla, küllap üle elab ?

      • Avatar
        Vasta T. 30. mai 2019 at 10:53

        Väga veider, et julged välja öelda, et Sulle ebasümpaatne inimene jääb rohkem “jalgu”. Kõlab väga nagu kiusaja jutt. Nagu koolis oleks (mis ei oleks ka okei), ometigi tegu täiskasvanud inimesega. Ma siiralt loodan, et Sa oma lapsi sellises vaimus ei kasvata, et need, kes tunduvad nende jaoks ebasümpaatsed, nende osas võib öelda mida iganes. Vahe Sinu ja Mirjami vahel on see, et tema Instagrami postitus sai alguse heast motiivist – inimesi teadlikumaks muuta. Sinu motiiv selles postituses oli tema ebasümpaatsus Sulle ja talle vee peale tõmbamine, mitte maailma päästmine. Kurb.
        Minu jutu point ei ole Sinu hurjutamine, oled selline inimene nagu ise tahad, aga väga kurvaks teeb selline eeskuju, et selmet endale ebasümpaatsetest inimestest eemale hoida, otsustad hoopis oma aja panna nende piltlikult öeldes kiusamisele.
        “Tume pilv” on Sul täitsa avalikul kanalil kasutuses.

        • Mallu
          Vasta Mallu 30. mai 2019 at 10:56

          Jah, eks sul on kohati õigus, et mõttekas oleks rohkem vait olla. Tema insta posti hea motiiv jäi mulle arusaamatuks, mina pigem rõhusin sellele, et toitu ei pea ära viskama. Mingit posti poleks tegelikult sündinud, kui ta ise poleks instas väga agressiivselt minuga tüli hakanud norima, kutsunud mind sodi reklaamijaks ja “karpe söövaks rikkuriks” vms. Ise algatada intriigi ja pärast niutsuda, et issand, ma kardan, on suht kummaline käitumine. Aga jällegi, oli mis oli, enam ma temast rääkida ei taha. Tume pilv väljend oli tegelikult Miiu enda kommentaariumist pärit 🙂

          • Avatar
            T. 30. mai 2019 at 13:35

            Sulle jäi tema postituse hea motiiv arusaamatuks, sest ta on Sulle ebasümpaatne. Sa mitte ei püüdnud tema teguviisi mõista, vaid tervele oma lugejaskonnale näidata kui halvasti ta tegi. Ometigi oled ka ise kasutanud väga karme viise mingi sõnumi edasi andmiseks, viidates kasvõi EKRE skandaalile Sinu blogis.
            See jutt, et kes alustas on jällegi pisut koolilapselik. Blogipostitus blogipostituseks, see, kuidas Sa alustuseks Instagramis selle teema tõstatasid oli ju talle vett kaela tõmbav.
            Mirjami kartmise niutsumisest ei tea mina midagi.
            Tean, et see oli väljend sealt kommentaaridest, ütlen lihtsalt, et Sa kirjutasid, et see teil ainult sõbrannade vahel kasutuses, aga tegelikult kasutasid seda ka oma avalikul kanalil. 🙂

          • Mallu
            Mallu 30. mai 2019 at 15:23

            Ok 🙂

  • Avatar
    Vasta Helina 21. mai 2019 at 22:03

    Ah oleks võind pakkuda Marimellile, ta oleks kohe ühe pelmeenisupi kokku keetnud. Või pakkund Fb tasuta asjade grupis või mingid toidugrupis, kus jagatakse tasuta toitu. See oleks kohe leidnud tarvitaja.

    Hea, et sa omalt poolt sellise üleskutse tegid ja puljongipulbri retsepti jagasid, eks katsetan kunagi, kui vähegi kodu koos ahjuga saame 😀 Hetkel üürikas, aga ehk päriskodus ?

  • Avatar
    Vasta kaja 21. mai 2019 at 22:03

    oi see miiu on nagu hunt kriimsilm 7 ametit – kas tal tegelikult ka mõne kool lõpetatud on mai tea
    aga koolimajas kõnet pidama kõlbab. nüüd plaanib kuudis kokandus koolitusi teha . õpetab kuidas seda külmutatud kala teha, mis 50 euri ndl raames tegi? iu
    minu meelest andis selles projektis peaaegu iga asja kallal norida, mis ta meelest mitmekülgne ja tervislik. kõva toitumisnõustaja. ei pidavat poest ostma mitte ühtegi valmis asja aga laual olid pudeli kastmed ja a’la pelmeenid/fikadellid

  • Avatar
    Vasta Segaduses 21. mai 2019 at 22:03

    Mu ainus mõte on, et kui mul oleks kodus üks pakk puljongikuubikuid, mida ma ise ei söö, siis ma tõenäoliselt ei hakkaks seda ühte pakki kuhugi annetusse viima. Mind siiralt ja mitte üldse irooniliselt, huvitab, kas kõik teised inimesed viiksid ühe paki puljongikuubikuid kuhugi-kellelegi annetuseks? Riideid ja asju olen annetanud elu jooksul küll, aga nendega vähe lihtsam, et aja jooksul kogun mingi posu kokku ja viin kuhugi, kus neid kogutakse. Kuhu ma aga üldse toitu annetada saan, ma ei ole hetkel kursis ja seda nagu niiviisi aja jooksul ei kogune, et siis üks hetk annetada. Ja lihtsalt suurt kogust üleliigset toitu mul kodus ei ole. Seega ühe paki puljongikuubikute nimel ma ilmselt mingit uurimistööd, et kuhu viia saab ja siis reaalselt kuhugi eraldi minekut ette ei võtaks. Aga lugedes kommentaare ja arvamusi, jääb mulle mulje, et ma ainuke imelik ja kõik teised annaksid selle paki abivajajatele. Ühe paki… puljongikuubikuid. Ja ma pean ennast veel keskmisest mõistlikumaks tarbijaks ja tundliku sotsiaalse närviga inimeseks. Aga hetkel olen lihtsalt segaduses. 😀

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 22:35

      No kui juba viima hakkaks, ehk raatsiksid midagi juurde ka lisada sellele pakile ? fbis ob muuseas foodshare grupp, kus sad pakkuda ja tullakse lausa ise järele.

  • Avatar
    Vasta Ann 21. mai 2019 at 22:00

    Ma vaatasin ka 2x seda storyt, sest ei uskunud, mida mu silmad näevad. Mulle generally ei meeldi ülbus ja ninanips ja arvan samuti, et KÜPSE täiskasvanuna saanuks veidi lugupidavamalt lugejaid harida. Teine teema, mis mulle häirivaks kuidagi saanud on.. Poliitika. See, kui kuulsad blogijad liiga tugevalt oma vaadet propageerivad ja jätavad mulje, et my way or no way. Olen korduvalt keelt hammaste taga hoida püüdnud. Ehk siis blogi seisukohalt on sellised teemad ehk nats libe tee.

  • Avatar
    Vasta Kalmer 21. mai 2019 at 21:12

    Sa ei pea midagi leiutama, Toidupank on täiesti olemas, anneta sinna.
    http://www.toidupank.ee/

  • Avatar
    Vasta marta 21. mai 2019 at 20:54

    See Miiu on väga kummaline inimene. Järgmine pärl. Nice. Tore sw… kes selle inimesega koostööd teeb. Varsti kolin sealt pangast ära sellepärast. Sw.. turundus pls wake up! Teete oma margi ka täis.

  • Avatar
    Vasta A. 21. mai 2019 at 20:52

    Kuule, draamakuninganna. Saime aru, et sul on oma arvamus, aga kas sa seda kuidagi mõistlikumalt ei oska avaldada kui pidevalt teisi maha tehes? Öeldakse ju, et enne kui sa kellegi pihta näpuga näitama lähed, vaata ise ka peeglisse. Mitte sellepärast, et sa ise puhas kui prillikivi olema peaks, et teisi kritiseerida, aga inimestel on ikka komme su enda (mineviku) vigu ka esile tõstma hakata, kui jälle kellegi pihta näpuga näitamas käinud oled.

    Nt miskipärast loeme me su annetuse-postitusi enamasti ainult siis, kui keegi jälle mingi s*taga hakkama on saanud ja siis tuleb õilis ema “Mallukas” Theresa ja teeb kõike 150x paremini. Ja siis läheb jälle tuhin mööda & hakkan igasugu PR pakkide postitusi tulema & asjade kokku hordimisega, mida päris kindlasti eluks vaja pole.

    A teema juurde tagasi tulles – inimene sai su meelest nõmeda asjaga hakkama – we get it. Vaja siis jälle hakata halama ja draamat üles kiskuma kellegi kohta personaalselt & läbi selle vaenu õhutama?

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 20:58

      Sul on õigus su arvamusele, aga mu annetamiste ja heategude postide statistikat ootan hea meelega:)

  • Avatar
    Vasta meow 21. mai 2019 at 20:50

    Mulle pakub see ka nalja, et Miiu üritab nii tervislik, öko ja midakõikeveel olla, kuid endal on pood, mis müüd täiesti tarbetut näga! Keskkonna seisukohast täielik ökokatastroof. Ja toidu ära viskamine ei ole kindlasti okei, aga tunnistan patusena, et mul läheb sageli külmkapis mõni asi liiga palju üle parim enne kuupäeva ja toode rändab prügikasti. Aga mitte kerge südamega.

    • Avatar
      Vasta m. 21. mai 2019 at 21:19

      appi kui õige jutt! Ostke hästi palju (loe traagiliselt) vihmametsadest-lõigatud-puudest-paberit-plastikraamis-millega-ei-ole-mitte-midagi-teha-ellujäämise-seisukohalt-javeel-printeri-tint… OMG, aga 1 puljongikuubik. NO!

      • Avatar
        Vasta T. 22. mai 2019 at 01:03

        Appike, sama!!!
        Ma olen kogu aeg mõelnud, et küll seda oma äri võib tal olla tuus pidada ja olla uhke sisustuspoe omanik. Aga reaalselt mida nad seal toodavad – pahna! Kui emadepäeva puhuks see raske kruusidevorpimine käis, mul läks kops üle maksa. Kellel meist poleks kapis mitmeid erinevaid “emotsioonitasse” a la Kevadjooks 2001 ja “Mälestuseks sõbrannale”. Lõppeks ei osutu need just tihti lemmiktassideks, terve kapp on mingit krabu täis. Küünlad, postrid lähevad täpselt samasse auku. Ise saeb seda oksa, millel istub.

        Olen sinuga selles suhtes täiesti ühel meelel, et asi polegi selles puljongikuubikus endas, vaid et ta selle niisugusel demonstratiivsel, ülbel viisil Internetti pidi paiskama. Selle asemel oleks võinud kirjutada sinna (kustiganes ta oma kauba tellis) ja selgitada neile inimese kombel, et palun ärge pange mulle enam edaspidi tellimata asju kaasa. Või et pakkuda ülds sellele e-poele välja teha tellimuse juurde selline linnukesega koht, kus saab siis “põrsas kotis” kingitusega nõustuda või sellest loobuda. Mõni pere on õnnelik, kui saab midagi lisaks kaasa, olgu siis, mis see kaup on. Tema näiteks ei soovi – siis võtab linnukese ära. Kas on liiga keeruline süsteem?

      • Avatar
        Vasta M 22. mai 2019 at 14:27

        Nõustun 100%!! Nagu reaalselt. Päeva täpseim pärl! Võrdustades tema tööd ja seda lugu, siis olgem ausad, mis on hullem.. 😀

    • Avatar
      Vasta K. 26. mai 2019 at 22:29

      Kui sul on raha, et osta viinereid ja pihve siis selle asemel võiksid sa sama raha eest osta lahtisest letist sama raha eest hakkliha või kana ning mingi täisväärtusliku toidu kokku mätsida. Ma leian, et me kõik oleme inimesed ning me teeme vigu ja tarkade inimestena õpime neist. Ma ei ütle, et olen kahe käega Miiu poolt ja kummardan tema käitumist sel hetkel aga leian ka, et nagu Mallukas sa ise oled teinud sarnaseid välja ütlemisi ja tegemisi ning hiljem “puid alla” saanud ja vabandanud, siis rohkem mõistmist. Hetkel käitud sa nagu kiusaja natuke. Nagu kommentaaridest välja loen on teil mingi puberteediline kambavõim tema vastu ning “kui keegi ei meeldi siis jääbki rohkem jalgu” – siis paistab, et ei häirinudki nii väga tegu kui inimene ise. Leidsid nagu põhjuse lõpuks kust hammustada.. Pika jutu lõpuks, ma leian, et puljongikuubikute ära viskamine ei olnud maalima lõpp.. Mind on näiteks see küll natuke raputanud, et mida ma üldse poest ostan.. Leian ka et nende kuubikute ära andmine oleks justkui teisele solgi andmine.. Ma arvan, et Miiu oleks leidnud selle euri, et see puljongiks vaja minev kraam ka osta ning ära anda kellelegi kellel vaja kui seda jama edasi “kinkida”. 🙂

  • Avatar
    Vasta Merka 21. mai 2019 at 20:43

    Kuulates ka Teie podcasti, siis tekkis kohe mõte, et tegelikult tõesti oleneb, millisest perest sa pärit oled. Kui laps on pärit ebatervest suhtes ning on puudunud usaldus ja turvatunne, siis suure tõenäosusega hakkab ta ka kordama vanemate suhtemustrit, sest ta ju ei oskagi muud moodi, sest tal ei ole piisavalt oskusi ning teadmisi, kuidas käituda konfliktsetes olukordades. Kurb, et paljud inimesed seda ei mõista

  • Avatar
    Vasta Kristi 21. mai 2019 at 20:39

    Igatahes võiks keegi selle toidu omale saada. Mina olen näinud ja näen vaheldumisi aegu, kus toitu valida ei saa. V no saab aga valikusse liha ja kala naljalt ei mahu, kui raha ei ole. Ja söömegi makarone porgandi, tomati ja sibulaga. Neid kuubikuid kasutan suht tihti isegi, olgugi, et tean, et need kõige kasulikumad ei ole. Aga no kui lihast ja kondist ei ole aega/raha puljongit keeta ajavad asja väga hästi ära. Üldiselt olen raiskamise vastu ka üritan lastele ka seda selgeks teha 🙂

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 21:20

      Tegelt on poes ka paremate koostisosadega puljongikuubikuid/vedelikke müügil, nii et loe teine kord ja ehk leiad parema alternatiivi kiireteks õhtusöökideks 😉

  • Avatar
    Vasta H 21. mai 2019 at 20:36

    Puljongikuubik on maitseaine, mitte toit 🙂 Arvan, et seekord pingutasid natukene üle. Aga nii tore, et üks pere abi sai ja meie ülejäänud targemaks.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 21:22

      See on jah maitseaine, aga aitab teinekord olude sunnil väga üksluise toidu vähegi nauditavamaks muuta. Ära viskamist see ikka ei vääri mu silmis..

  • Avatar
    Vasta Liis 21. mai 2019 at 20:35

    Mind on maast madalast õpetatud, et toitu kohe kindlasti minema ei viska. Ainult sellel juhul kui tõesti roisku läinud ning sedagi ei juhtu tihti, sest enne lähebki vanem kraam käiku, kui uus.
    KUID samuti ei pea puljongikuubikud mingisuguseks toiduks, sest tōesti teeb rohkem kahju kui toidab kõhtu. Pointi nagu pole. Miiuga olen absoluutselt nõus. Samuti nälga tundnud ja rahalisi probleeme palju olnud, aga siiski pole puljongikuubikutest kunagi puudust tundnud.

  • Avatar
    Vasta Mari 21. mai 2019 at 20:35

    Sain ka coopist need kuubikud ja mõtlesin mida teha nendega, sest ei kasuta neid. Ja siis nägin kuidas Miiu tegi nendest video kuidas ära viskas. See jättis küll mulje, et tegelt ka oled nii ülbe inimene v? See on muidugi hea et inimene promob tervislikku toitu aga see on umbes sama kui viinerid ja pihvid minema visata, sest need on ka “sitta” ja “sodi” täis. Aga osad inimesed ainult neid lubada saavad.
    Olen näinud kuidas inimesed panevad kuubiku sooja vee sisse ja joob? aga see on inimese enda valik ja ega ta igapäev neid kuubikuid ei tarbi.
    Mingi supiköök vms oleks rahul sellega.

    • Avatar
      Vasta Mallu 25. mai 2019 at 21:25

      Just!

  • Avatar
    Vasta Karin 21. mai 2019 at 20:34

    Ei ole okei toitu ära visata. Mina olen oma elus nälga näinud. See oli nõuka aja lõpus. Tänapäeval ongi palju kaksikmoraali ja silmakirjalikkust. Tarbitakse üle, visatakse asju kergekäeliselt ära. Ja ei tasu toitumisest, ka tervislikust, teha obsessiooni.

  • Avatar
    Vasta Mari 21. mai 2019 at 20:34

    Mistahes juba olemasolevat (eriti su enda kodus) toitu ei tohi ära visata!!!

  • Avatar
    Vasta Kaisa 21. mai 2019 at 20:34

    Olen täitsa sinu poolt. Ise ei osta neid kuubikud, kuid kui coop ka need mulle kaasa pani, siis pika peale kasutan ära ikka, mitte ei hakka prügikasti viskama. Kui ise ei taha, siis saab alati kellegile teisele pakkuda, kes rõõmustab selle üle.

  • Avatar
    Vasta . 21. mai 2019 at 20:13

    juudas on ikka inimene. igasugu õigustusi on nüüd tagantjärgi täis kõik. veider.
    ma olen oma lähedastele ka asju andnud ja nad on õnnelikud, mitte pirtsakad.
    mäletan, kunagi mul ei tulnud sõnastus välja mitu mõtet oli koos. kui ta mingil teemal tegi asju maha ja ütlesin, et kuidas siis selline on. siis oli umbes, et ära siia enam tule.
    eks inimesi ja maitseid ole erinevaid.

  • Avatar
    Vasta BS 21. mai 2019 at 20:10

    “Emme ja issi läksid lahku ja kolisin emmega Rootsi ja käisin seal koolis. Emme ei andnud piisavalt tähelepanu ja oli koguaeg tööl ja ma olin nii üksi. Tulin Eestisse tagasi ja sain emmelt kingiks korteri Nõmmel.” Tundub jah masendavalt raske elu olevat! Selle nutuloo võiks ta tõesti jätta inimestele,kellel on olnud raske algus elus,mitte seda IGA KORD kuskil jutuks tuua (samas mitte midagi seletades).
    Ilmselgelt on sellise inimese tähelepanuvajadust pea võimatu täita! Kui ta vanemad oleks teda “väärkoheldud”, siis vaevalt oleks ta neid enda laste ligi lubanud ja neilt midagi vastu võtnud? Surely?

  • Avatar
    Vasta Palksilm 21. mai 2019 at 20:02

    No Mirjami targutamised on täielikud “elan klaasmajas” pärlid!
    Hoian keskkonda,taaskasutan blah blah blah,ise samal ajal liha süües, mis on keskkonna jaoks palju laastavam kui mis iganes muu “reostus”. Inimene on kõiges nii kuradi tark,aga sellist väikest fakti ei suuda endale selgeks mõelda. Sa kas hoiad loodust ja elusolendeid,või mitte. Selline poolekohaga “maailmaparandamine” ajab räigelt närvi. Toodan paberist pahna,mida seinale riputada,aga jogurteid reklaamida on VALE! Veel tuleb tema puhul meelde,kuidas ta ainult oigas,et talle poest kilekotte kaasa pandi ja mitte paberkotte. Kui keegi targem kommenteeris,et paberkott võib isegi kahjulikum olla loodusele,siis kohe JAH MA TEAN! Sellest ajast saati ajab oma “ainult kastis” teemat 😀 Võib ikka raske kõige targem inimene maailmas olla.

  • Avatar
    Vasta Johhi 21. mai 2019 at 20:00

    Appi mind ajab nii õhinale/vihale selline käitumine. Kui palmiõli on toodetud tootes olemas siis ega selle äraviskamine mitte kuidagi kahju ei likvideeri. Aitab ainult see jah, kui teadlikult vältida selliseid tooteid, neid tootjaid on ja jääbki palju vähemaks. Teiseks, see kuradi naatriumglutamaat on täpselt sama asi mida on samamoodi ka üldse paljudesse tai pastadesse lisatud, kui iga kord ei jaksa vaadata koostisaineid, on ka endal kotti rännanud, ära ei viska päris. Teiseks on seda MSG-d ka (ok, küll naturaalsel kujul) ka sojakastmes, seentes, parmesanis, kalakastmes ning ka pärmiekstraktis, mida veganid kõikjal juustuse maitse saamiseks lisavad ning mida kasutatakse isegi kallite Kettle’si krõpsude maitsestamiseks. Kas ta käsi südamel vannub, et neid asju elusees ei tarbi? Ei tapa see aeg-ajalt puljongikuubiku kasutamine ka, eriti, kui see aitab lastele teha mingi odava aedviljasupi suupäraseks. Aga et tasuta asja puhul julm stseen korraldada instas ja see fanfaaride saatel prügikasti visata on ikka häbiväärselt ignorantne käitumine, nii eluküsimustes kui ka oma lugejaskonna suhtes.

    • Avatar
      Vasta Ketu 22. mai 2019 at 00:08

      A kui rotimürk teeks ka lastele toidu maitsvamaks, oleks ok kasutada? Muide näiteks auto tosool on ka magusa maitsega, ok kasutada, sest on maitsev?

      • Mallu
        Vasta Mallu 22. mai 2019 at 07:18

        Sa nüüd pingutad veidi üle 🙂

  • Avatar
    Vasta u suck 21. mai 2019 at 19:48

    kas sa jätad kunagi miiu rahule ka või tahad talle depressiooni tekitada

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 20:33

      Ma ei tahaks, et kelllegi depressioon tuleks, see on raske haigus.

  • Avatar
    Vasta L 21. mai 2019 at 19:44

    Ega see puljongikuubik eriline toit ka pole. Peaaegu sama raha eest saab osta erinevaid köögivilju ja maitseaineid ja teha palju parema supi. Toidu äraviskamist muidugi ei poolda ja demonstratiivne kuubiku äraviskamine oli ka muidugi ülepakutud, kuid samamoodi ka sinu postitust, sest nii nagu mainisin ei ole see siiski toit ja suppi saab maitsestada ka paremat moodi, nagu sa juba väga hästi välja tõid! Ma isiklikult poleks ka seda söönud ausalt öledes vaid annetanud sellele, kes teadlikult tahab sellist ‘toitu’ või ei huvitu ökosmökost, sest igaüks ju ise otsustab, mida ta süüa soovib. Nii palju, kui on inimesi, on ka arvamusi✌?

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:48

      Suht lamp on korrutada mida “sama raha eest saab” kui polnudki teemas, et kas euro eest saaks osta midagi paremat. See komkreetne pakk oli ju olemas ja ei oleks pidanud prügis lõpetama. Aga jah, see vaid minu arvamus 🙂

  • Avatar
    Vasta A 21. mai 2019 at 19:33

    Viskan toidu ära ainult ss kui see juba paha. Aga ma ei ostagi koju üleliigset kraami sest ega ma nii rikas pole. Kõik toit läheb söögiks. Ja oioi ma ostan puljongi kuubikuid annavad mõnele toidule hea maitse juurde. Mahedat ei osta üldse, on ta siis parem või mitte, mulle ei loe et toidul oleks öko märk. Ma ostan küll enamuse kraami värskena, porgandid, tomatid jne aga ma ei vaata et tegu ilmtingimatta eesti oma oleks vaid esikohal on hind. Liha ostan lihapoest sest odavam kui maks ja moorits ja muu selline.
    Mis teha et eestis elu kalliks on aetud. Ma ei pane pahaks inimestele kes ongi ainult öko või taimetoitlased aga et hakata halvustama kellegi teise valikuid, seda ma ei mõista.

  • Avatar
    Vasta C. 21. mai 2019 at 19:26

    Kas mõnel abi vajajal on vajadus ka beebi riiete järgi? Mul seisab üks koti täis riideid, suuruses 50-56 peamiselt. Enamik neutraalses toonis, on ka veidi sinist ja roosat. Ise ostsin need kasutatult aga siiski korralikud. Kannatavad veel mitu last ära.
    Hea meelega annaks kellelgi edasi, kelle jaoks isegi kasutatult riiete ostmine teeb eelarvesse augu.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:32

      (kes soovib, kirjutage siia alla, ma vahendan teie e-maile)

  • Avatar
    Vasta Mannakas 21. mai 2019 at 19:24

    Noh ma ütleks, et tal nagu on õigus.
    Aga see demonstratiivselt ära viskamine näitab ülbust ja kõrkust.
    Ala. Lähen külla viin kingi ja siis kingisaaja öökides viskab selle ära…

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:32

      No sama siin, et ma ei vaidle ta POINDILE vastu, aga see, kuidas ta seda tegi oli tõesti jälle sealt hobese seljast tehtud.

  • Avatar
    Vasta Mii 21. mai 2019 at 19:12

    See puljong oleks toonud nii mõnelegi perele kõhutäie. Kes väidab,et sellest kõhtu täis ei saa pole kunagi nälga tundnud. Mina isiklikult olen.
    Muidu suhtumine praegu näitas piisavalt selgelt mida ta toidust arvab. Oma koha ‘säästu kuningannana’ võib ära anda.
    Väga alatu.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:15

      Ta väidab, et ka tema on nälga tundnud, see teebki selle olukorra utoopiliseks. Et kui ta meenutab aega, kus kõht oli VÄGA tühi, et kas siis oleks ta rõõmsalt nälginud, vs joonud tassikese seda puljongit? Ma ei tea, ma aussis oleks söönud vahepeal ükskõik mida keegi andnud oleks, sest mul polnud raha ega süüa. Viimane asi, mis ma oleks teinud, oleks ohkinud, et isssshand, siin ju naatriumkloriid sees.

  • Avatar
    Vasta A 21. mai 2019 at 19:11

    Ei ole okei ilmselgelt. Ausalt öeldes olin mina ka üllatunud seda storyt nähes, vaatasin mitu korda veel, et kas tõesti MIIU viskas toitu minema. Kogumispäeviku nina, säästja.. tegu küll 90sendise puljongipakiga, aga asi ju põhimõttes. Olen kindel, et väga valdav enamus inimestest annaks lastele pigem selle puljongiga tehtud supileemekest, kui viskaks minema, sest ebakvaliteetne. Ehk ongi, aga kas nälg siis parem? Majandusraskustega pered ongi õnnelik iga sellise toiduaine üle, olgem ausad ega Toiduabi läbi annetata neile kilode kaupa kinoad, india pähkleid, avokaadosid või maheköögivilju. Kui inimesed on näljas, loeb peamiselt toit, teisejärguline on selle kvaliteet, sest mõne puhul ju tõesti ongi nälg vs ebakvaliteetne toidukord.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:12

      täpselt nii!

  • Avatar
    Vasta Keidy 21. mai 2019 at 19:10

    Mina arvan, et sa käitusid väga õigesti. Väikestes kohtades on üsna raske soodsalt tervislikult toituda, palju asju müüakse valmis portsudena, mida on liiga palju ja 2-3 päeva küll ei viitsi sama sööki süüa. Rääkimata valikuvõimalustes (hind, tooted ise jne).
    Mul on endal alati puljongikuubik kodus olemas. Kuna tihti ei kasuta, ei näe mõtet ise teha vms. Kasutan jahukastme valmistamisel, sest see on asi mida ma maitsestan muidu liiga vähe või liiga palju. Portsu kohta 0,5 kuubikut on täitsa ok. Ja kuna mul pole sellist seedimist nagu paljudel – ühest otsast sisse ja sama kiirelt teisest otsast välja?, siis vahest lihtsalt joon tassi puljongivett.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:13

      Noh, ma natukene targutaks, et köögivilju müüakse ju ikka igal pool :)?

  • Avatar
    Vasta A 21. mai 2019 at 19:09

    Aga….see…ei ole… toit vaid keemiapomm. Ise nii radikaalne selle kuubiku osas pole, olen isegi miiu enda lasanjeretsepti kastmes taolist hullu kuubikut kasutanud, aga miiu just rõhubki lastele tervisliku toidu pakkumisele, mistõttu see viskamine nii imekspandavalt ei mõjunud.

    Küll aga nägin minagi selles demonstratiivses äraviskamises ja edasises jandis kohutavat irooniat. Just selles aspektis, et suure tõenäosusega lõpetab (ja on juba lõpetanud) Kukupesa toodang aja möödudes samuti sadades kodupidamistes lõpuks prügikastis.. on ju tegu sisustuse “kiirmoega”. Ja see on juba kurvem, aga sellist kaupa tootes ilmselt jätkusuutlikkus südamelähedane asi polegi ja viskamises ei nähta suurt probleemi niikuinii.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:11

      Jah, aga Miiul on võimalik valida, mida ta oma lastele annab. Ja no okei, meil kõgil on kind of see võimalus, aga fakt on see, et on palju peresid, kelle enamik toidulauast tulebki nt toidupanga pakkidest. Ja kui seal on säärane pakk, siis ta teeb sellest süüa lastele. Ja nagu öeldud, lastele võib hulka hullemat keemiat anda, kui puljongikuubikust ja köögiviljadest supp, aga no mida mina ka tean, tema on see tervislikkuse-jumalanna 😀

  • Avatar
    Vasta Nets 21. mai 2019 at 19:03

    Ma vist olen veits taun, aga ma pole kunagi tulnud selle peale, et kuiva (pulbrilist) puljongit saab ise ka teha. 😀
    Seda, et keedad valmis ja paned sügavkülma olen ma teinud, aga see ei ole alati kõige mugavam variant. Õnneks nüüd õpetus olemas ja saan uusi asju katsetada. 😀

    Vastan küsimusele ka: minu arvates ei ole kehtivat, söödavat toitu okei ära visata. Kunagi kui ühikas elasin tekkis selline periood, kus pärast maksude maksmist jäi mulle kätte veidi alla 15€. Kuidas sellega siis kuu aega ära elada? Ostsin külmutatud juurvijasegusid (kõige odavamaid) ning puljongit. Ühel nädalal priiskasin ka leivaga, mida supi kõrvale ampsata. Kapis oli ka veel makarone, mis lisasid mõni päev supile vürtsi. Samuti sain tatart (oli kapis olemas natukene) ja makarone puljongiga keeta ning see andis palju juurde, kui muud maitseks juurde panna polnud. Sel hetkel ei mõelnud ma ilmselgelt, kas toitun tervislikult vaid et, kas ma saan sellest ikka kõhu piisavalt täis, et järgmise toidukorrani kannatada.
    Ehk, puljong on üks tore asi, kui maitsetele priisata pole. Ja kui keegi annaks mulle midagi, mida ma kohe kindlasti ei söö, siis oleks rumal seda ära visata ja mitte kellelegi teisele pakkuda, sest nagu sa kaudselt ütlesid:”Kellelegi on see parem kui mitte midagi!”

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:07

      Muuseas ma sama taun – ma ka ei teadnud enne, kui sõbranna näitas, et ta leidis ägeda retsepti ja andis mekkida 😀

      Üldse ühikas elades ja alles oma elu peale läinud inimesel ei olegi tihtipeale esmajärjekorras mõttes, et ooo kuidas max tervislik olla, kuigi noh, tervislik VÕIB olla odav ja ma isiklikult arvan, et puljongikuubik+köögiviljad supp on täitsa okeika? Vb ma harimatu mats ka, kes teab 😀

    • Avatar
      Vasta lilli 21. mai 2019 at 19:33

      Ok, ma olen olnud konkreetselt seisus, kus viisin taarat, võtsin kliendikaardi kogutud sendid ja enda leitud sendid, viisin poodi, et 1 euro eest (see summa tuli kõige peale kokku) päevasöök saada. See polnud üks kord, vaid seda juhtus ikka palju ja ma oleksin iga suvalise kõlbiku toitaine eest ülitänulik olnud. Toidu äraviskamine ei ole ok ja kuigi ma ei soovitaks kellelegi suvalist keemiat sisse ajada, siis kui seis selline, kus sa nuputad, kuidas ellu jääda, on tõesti mõneks ajaks ükskõik, mida see või teine sisaldab. Peaasi, et kätevärin lõppeks, silm saaks selgeks, et edasi tegutseda parema elu ja toidu nimel. Nii et jah, elu pole must-valge.

      • Mallu
        Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:34

        No täpselt SELLEST ma räägingi, et nii kaua kuni on sellises seisus inimesi (ja thank god, et sa enam pole!), siis on narr söögiaineid prügisse loopida.

        • Avatar
          Vasta Lilli 21. mai 2019 at 19:55

          Üks müstika on veel, nälg on ilmselgelt mu ajud ära viinud, sest kuidas ma siin blogis alati oma kommentaari kellelegi vastuseks suudan kirjutada. See polnud nii mõeldud ?

  • Avatar
    Vasta Hmm 21. mai 2019 at 19:03

    Inimesed ikka viskavad toitu ära, sest ostavad liiga palju ja ei tarbi ära aga selline demonstratiivne toidu ära viskamine on minu meelest vale. Kurb on vaadata, et mismoodi täiskasvanud inimene toitu suhtub..

    Ma ei ole õnneks pidanud lapsena tühja kõhtu kannatama ning ka sõbrannad vedasin enda juurde sööma, et nemad ei peaks tühja kõhuga magama minema. Pole meie kodus kunagi mingeid peeneid toite valmistatud, lihtsad kodused ja maitsvad ning ka puljongikuubikud on kasutusel.
    Aastaid tagasi ja ka nüüd on kuulõpus puljong ainuke toiduaine, mis minul kõhu täidab. Kas ma olen siis vähem inimene sellepärast?

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:05

      No absoluutselt ei ole, aga näed, nüüd on sul ka hea retsept, kuidas ise puljongikest teha odava rahaga 🙂

  • Avatar
    Vasta Liisa 21. mai 2019 at 19:02

    Mirjamil ju põhiteema see, et võtta tagataskust oma raske mineviku kaart. Vahet ei ole, millest jutt, 99% teemadest seostab ära sellega.
    Olen absoluutselt nõus, et selle demonstratiivse draamastory asemel oleks võinud asja palju intelligentsemalt serveerida. Pole vaja isegi flaierit teha, oleks võinud teha ühe tasakaaluka ja stabiilse story, miks selline puljong on halb valik ja mida sellele eelistada.
    Kasutegur oleks olnud mõõtmatult palju suurem kui sellisel naeruväärsusel. Täpselt nii ongi, et ta mõte kogu asja taga võib olla õige ja tihti ongi, aga viis, kuidas asju serveeritakse, on täiesti eemaletõukav.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:04

      Eks ma olen ise ka asjadele valest küljest lähenenud ja “draamaga” peale lennanud, selle asemel et adekvaatne olla. Aga see raske mineviku kaart on küll veits kulunud, paljudel on raske lapsepõlv olnud, see ei tähenda, et see iga su sõna puhta kullaks muudaks imeväel 😀

  • Avatar
    Vasta Alex 21. mai 2019 at 18:58

    Ma ka vaatasin, et wow, eriti pirts. St arvan sama, et selle asemel, et dramaatilist videot Instagrami teha, võiks hoopis kirjutada, et hei, see puljongikuubik on rämps ning kui tõesti see vaja lausa ära visata, ei pea sellest videot tegema. Selline käitumine jätab mulle mulje, et asjad, mis ei ole koostiselt täiesti naturaalsed jne, et kõik rändab prügikasti? Nii tänamatu mu meelest. 🙁

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:34

      ?‍♀️

  • Avatar
    Vasta G 21. mai 2019 at 18:55

    See ei ole kindlasti okei, kuid kahjuks tuleb ka meie peres toidu ära viskamist ette. Täna läks prügisse peaaegu terve purk oliive, sest olid jõudnud hallitama minna. Milline raiskamine, aga no tuleb ette kahjuks 🙁

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 18:56

      Jaa, eks mul on ka selliseid asju olnud, et midagi külmikus läheb pahaks ja tuleb ära visata, aga hetkel me räägime kinnisest pakist puljongist, mis kindlasti “pahaks” ei olnud läinud.

  • Avatar
    Vasta O 21. mai 2019 at 18:52

    Muidu hea mõte, aga ära õhuta konflikti nii, see on küll nõme natuke. 🙁

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:35

      Konflikt juba oli, lihtsalt arutlen ka teiega selle üle 🙂

      • Avatar
        Vasta Rohkem sallivust 21. mai 2019 at 21:27

        Arutleda saab ka viisakalt. Kedagi maksimaalselt mõrraks nimetada… Hea Mariann su postitus Mirjami suhtes on ründav ja solvav. Sul on õigus oma arvamusele, aga mis tooniga sa oma postituse teed…. kas see on selline suhtlemisviis, mida soosid?

        • Mallu
          Vasta Mallu 21. mai 2019 at 22:37

          Ma ei kutsunud kedagi mõrraks, ma ütlesin, et ta jätab oma käitumisega sellise mulje 🙂 minu postituse tooni paned sa ise oma peas paika

  • Avatar
    Vasta Evelin 21. mai 2019 at 18:52

    Toitu ära visata ei ole kindlasti ok. Ma ise toitun ka nii tervislikult kui võimalik, olen suur rafineeritud suhkru vastane, aga kui sain sünnipäevaks hunniku šokolaadi, siis andsin need väikestele sugulastele nosimiseks, mitte ei visanud minema. Ka mina tellin Coopist üsna usinalt ja vahel on nad mulle mingi kingituse kaasa pannud ja kui ma seda ei tarbi, siis annan kellelegi, kellest tean, et tarbin.
    Igasuguste halbade harjumuste puhul aitab kõige paremini ikka isiklik (sõbralik ja julgustav) eeskuju, mitte halvustamine ja tänitamine.

    Ja selle “unista ja tee, mida armastad” teemas olen ka sinuga täiesti nõus. Kui inimese baasvajadused on rahuldamata, siis ei ole tema jaoks “kõrged ideaalid” mingi teema, mis üldse aktuaalne oleks. Sellise inimese jaoks on elu üks pidev võitlus ellujäämise nimel. Maslow vajaduste püramiidist on vast kõik kuulnud. Inimene saab hakata alles siis kõrgematele vajadustele tähelepanu pöörama ja on võimeline neid teadvustama ning vastu võtma, kui madalama taseme vajadused on täidetud.
    Mina ise pole ka sellist äärmist vaesust ja viletsust kunagi kogenud, aga ma olen õppinud ennast nö teiste kingadesse panema, et püüda natukenegi mõista neid asju, mida ma ise tegelikult kunagi reaalselt kogenud ei ole. Oma töös ma teisiti ei saakski. Ja tahaks loota, et see on minust ka muidu empaatilisema ja parema inimese teinud.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 19:00

      Ma arvan ka, et see teise kingadesse panemise oskus on väga vajalik ja kuluks nii mõnelegi ära.

    • Avatar
      Vasta Liis 21. mai 2019 at 19:08

      Ma olen ka pigem selle poolt, et võimalikult vähe toitu ära visata. Mul on poiss selline, kes ei söö ühtegi asja, kui see on parim enne kuupäeva ületanud, mis on minu arust väga halb komme. Kuid selle eest, kui säilivusajast üle läinud toode veel kõlbab, siis ma olen selle ise ära tarvitanud, et võimalikult vähe toitu raisata.

  • Avatar
    Vasta Anne Reem 21. mai 2019 at 18:52

    Kuule kaua sa jahud.. see reaalne puljongikuubik ei täida kellegi kõhtu, pole toit, nagu sa siin leelotad ja keegi pole TOITU kuhugi visanud. Mida ruigad?? Hinga vahepeal nüüd..

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 18:57

      Ma argumenteeriks sinuga palju parema meelega, kui sa viisakalt suhtleks. Ruiata pole kummalgi vaja. Puljongikuubik pole muidugi toit, aga sellest saab näiteks kartuli-kapsa abil valmistada supikese. Abiks ikka?

    • Avatar
      Vasta T. 21. mai 2019 at 19:35

      Jartulist ja kapsast saab valmistada supikese, aga seda puljongikuubikut ei ole sinna sisse üldse vaja. Kui supi keetmisel poti põhjas praadida sibulat (ja/või ka porgandit, küüslauku vm, mida on), saab supile juba korraliku ja naturaalse maitse juurde. Kuubikus ei ole küll mitte midagi kasulikku, küll aga kahjulikku. Seda tõesti pole toidu sisse vaja panna, ei anna see midagi ei rikkale ega vaesele. Pigem siis juba puhas sool või seesamune sibul. Sibula kilohind on ikka väga madal, see ei tule kuubikust kuidagi kallim.

    • Avatar
      Vasta Mir. 21. mai 2019 at 21:53

      Mina sõin lapsena mitu korda puljongit palja leivaga, sest muud ei olnud ja no väike laps üksinda kodus ei hakka mingeid imeasju leiutama a la üksnes kartulist ja soolast maitsvat suppi keetma 😀 Väga maitsev puljong oli muideks. Ja minu teada polnud minu lapsepõlv üldse nii jube kui Miiul. Lihtsalt 90ndatel selliseid päevi sekka sattus.

      Kui inimene sööb ainult ökolt ja sellist toodet tarbida ei taha, siis jumal küll ega keegi talle seda tasuta kingitust kurgust alla ei suru. Visaku siis niisama ära. Aga ekstra teha nii patroneeriv ja eputav video on NII tobe! Minu teada olen ma tema Instas ta laste käes näinud palju hullemaid “keemiapomme” kui see õnnetu ülesoolatud kuubik. :)))

      Ja see pole kaugeltki mitte esimene kord, millal proua vingub ja näitab oma üleolekut just kingitud asjadest, mis on minu silmis alati olnud väga matslik ja kinkijaga häid suhteid lõhkuv. Kui sa tahad midagi trashida, siis miks sa pead demonstratiivselt häbistama kinkija nime nagu pahandust teinud last, või lähedaste inimeste puhul, talle seda näkku ütlema. Kingitused tehakse ju heast südamest jumal küll.

  • Avatar
    Vasta Triinu 21. mai 2019 at 18:51

    Nägin seda postitust. Isegi kui ta ära viskas, siis oli väga kole sellest mingi kommerts üritus teha, et vaadake kõik.
    Umbes sama labane nagu see jutt, et tahtis kunagi äkki MK kotti täiega ja talle kingiti kuid valet värvi logoga ja ta reaalselt ütles selle välja ja andis ära. Selline veidi matslik ja taktitindetu käitumine. Iseenesest mulle ka meeldib aga vahel läheb tal käest ära, mulle tundub.

    • Mallu
      Vasta Mallu 21. mai 2019 at 18:58

      MK koti värgist ei tea ma miskit ja noh, eks inimese enda asi, kas ta tahab kotti või annab ära, keegi sai vähemalt õnnelikuks 🙂

      • Avatar
        Vasta Marge 21. mai 2019 at 20:36

        Ma olen ka toidu prügisse viskamise vastu. Aga samas, mida Miiu siis oleks pidanud selle pakikesega tegema? Oleks ta öelnud, et see on ebatervislik, et selle annan vaestele, siis oleks ta ikkagi publiku poolt risti löödud. Ainus variant oleks vist olnud see vaikselt ilma kärata vaesematele ära sokutada ja ka siis oleks ta ju ülbikuna mõjunud.
        Seetõttu arvan ma, et tal polnudki vist suurt midagi valida, ta oligi halvas seisus.

        Aga te Miiuga matke oma sõjakirves maha ja pange mõni ühine lahe projekt samal teemal toimima, kaks tublit ja tegusat inimest nagu te olete

        • Mallu
          Vasta Mallu 21. mai 2019 at 22:37

          Ilma instata ei saa midagi ära visata ?‍♀️?

          • Avatar
            Marge 22. mai 2019 at 00:22

            Saab muidugi ka salaja, ilma instata ära visata, aga avalikult viskamine on ausam. Ega tegu iseenesest paremaks muutu, kui see salaja tehtud.

            Ma arvan, et ta ei andnud seda vaestele, kuna pidas seda inimeste tervisele kahjulikuks

    • Avatar
      Vasta Triin 21. mai 2019 at 20:58

      No jõulude ajal saadeti talle ju pajakindad, aga kujutad sa ette, need olid ROHELISED,. Sellest ta tõmbas korraliku draama üles, kuna need ei sobivat tema interjööriga ja kuidas turundusinimene küll ei ole üldse kursis tema kodus valitsevate toonidega ja põhimõtteliselt tegi selle brändi maatasa. Läks ühes vlogis ikka korralikult furoori täis. Õnneks vist andis need pajakindad ära mitte ei visanud prügikasti. No ma ei tea, jõulud ju…roheline ju ongi jõuluvärv ja need olid freakin pajakindad, mis ripuvad pmst peidus kuskil nagunii ?

      • Mallu
        Vasta Mallu 21. mai 2019 at 21:12

        Ma ütlen kohe ära, et ma pole iial ta vloge vaadanud ?‍♀️