AVALDAN ARVAMUST

teiste elude elamisest ja minu omast ka

29. august 2017

Ma usun, et kõik on elus kokku puutunud inimestega, kes tunnevad miskipärast, et just nemad oskavad sinu elu paremini elada, kui sina ise. Sääraseid on iga nurga peal. Näiteks emad, ämmad, naabrid, vanad tuttavad. Minu puhul siis ka… võhivõõrad inimesed. Eks see ole paratamatu, ise ma ju pean avalikku blogi ja täitsa tavaline on see, et minu tegemised ja olemised tekitavad lugejates mingisuguseid omi mõtteid. Arusaadav – me oleme kõik erinevad inimesed ja elu, mis ühele on täitsa sobiv, ei istuks teise absoluutselt. Seega ei ole ma üldse pahane ega üllatunud, et mõndadele ei tundu minu eluviis õige olevat. Laias laastus, mis mul selles, ega nemad minu elu elama ei pea. Kindlasti vaatan ka mina erinevate inimeste valikute peale viltu ja mõtlen, et “issand, mina küll mitte iialgi nii ei teeks või elaks”. Erinevus seisneb selles, et ma võin küll nii mõelda, aga seda kuskil netis käiata tundub ka minu jaoks isiklikult liigne aja raiskamine. Las igaüks teeb, mis tahab.

Vaadake, ma olen üldiselt päris rõõmsameelne ja tore inimene. Ei võta elu kuigi tõsiselt ja kui midagi peaks viltu vedama või pekki minema, siis korraks nukrutsen, siis elan jälle edasi. Julgen isegi mõelda, et me kõik elame oma elu nii hästi või halvasti, kui oskame, nõnda ka mina. Kui midagi tundub valesti, siis muudan seda ja kui kõik tundub korras, siis järelikult ongi, olenemata sellest, mida võhivõõrad sulle väita üritavad. Näiteks kui ma seal Cherris töötasin, siis ma tundsin iga keharakuga, et ma EI TAHA seal töötada. Kass oli. Kui töölt ära tulin, siis läks kass ära. Easy as that.

Mult küsitakse tihti, et kuidas ma ometi suudan selle pideva negatiivsusega elada, mis minu kohta kirjutatakse ja räägitakse. Tõsi on see, et ma enamust sellest lihtsalt ei loe, muidu vist peaks tõesti ennast juba mättasse lööma. Muidugi ma ikka satun lugema ka ja päris nii roosas mullis ei ela, et arvaks, et ma kõigile meeldin. Kuigi ausalt, mul poleks selle vastu ka midagi 😀 Üldiselt ma olen üsna harjunud ka. Perekooli väga ei roni (kuigi vahepeal ikka ronin, nagu massohist :D), enda blogist kustutan lollused ära, sest ma ei pea vajalikuks hakata oma elu õigustama inimestele, kellel tegelikult sellest sooja ega külma pole, lihtsalt tahavad… ära panna.

Muidugi on ka erandeid.  Mõni tahab mind lihtsalt “aidata” *võite siinkohal naerda*. Ja muudkui tahab aidata ja aidata ja muudkui kirjutab sellest ja ootab mingit reaktsiooni ja seda ei tule, siis tuleb JÄLLE kirjutada, et ikka aidata tahaks. See on nagu need tiinekad, kes panevad fbi nimeks “kurb olen” ja siis ootavad, et pliis jumal reageerige nüüd keegi, öelge midagi, küsige miks! Olgu, Eveliisike, siiralt ja ausalt ütlen sulle nüüd, et ootan meili peale täpset aitamiskava. Sa ju ilmselgelt hoolid ja tahad mulle vaid parimat, eks? AITA SIIS mind ometi, siis saad lõpuks selle igavese koorma enda kaelalt ära, et seda kord nädalas kuskil postituses/kommentaariumis rõhutama pead? Mul on tunne, et minu aitamine aitaks sindki. Kohe päris ausalt. Siis saaksime selle mängu ära lõpetada ükskord. Aita ära ja saame ühele poole 😀

Tegelikult on huvitav, mis mulje ma inimestele neti vahendusel jätan. Alles lugesin pikka süvaanalüüsi iseendast võõra inimese sulest. Analüüsime seda nüüd minu vaatenurgast kah, shall we?

“Kui vaadata Malluka fenomeni, siis ma ytleksin nii. Talle on antud elus võimalus hästi hakkama saada, aga kahjuks on ta no nii jäädavalt rumal ja mitte õppimisvõimeline inimene, et ta ei oska, ei säästa raha, ei oska ta oma tulevikku kindlustada. Ei oska ta kindlustada oma laste tulevikku.”

Ma olen raha säästmisest korduvalt rääkinud, jah, ei tee seda väga edukalt. Aga kas see on mingi seadus, et inimene peab raha säästma, kui ta seda ei taha? Minule “antud võimalus hästi hakkama saada” on tulnud mu enda pühendumusest kirjutada aastaid ja aastaid ja aastaid ja aastaid (sai just vist 12 aastat täis!) blogi. Päriselt ei olnud nii, et ma ärkasin ühel hommikul selle peale, et palju õnne, oled populaarne blogija! Rumal või mitte, aga ma olen selle täitsa ise teinud ja saavutanud. Rumalus on üldse üldine mõiste. Üks leiab, et on rumal, et ei oska raha säästa, teine leiab, et on rumal oma väärtuslikku aega kulutada kibestunud analüüside kirjutamisele võhivõõraste elust. Kumb õnnelikumalt elab, you tell me.

Aga analüüs jätkub:

“Ta on rumal inimene, kes sai raha maitse suhu, ja laostab enda tulevikku, nii kuis jaksab. Varsti näeme teda ajakirjanikuna tagasi, sest ta jätab kõik oma projektid pooleli, tydineb kiiresti, ei viitsi pingutada, sest elu on andnud talle yhe tähtsa õppetunni. Talle anti raha, talle anti palju raha, eemalt vaadates, kas ta oskab sellega toime tulle. Kahjuks ei oska. Ta on õppinud oivaliselt laristama, viimse sendini, sest ta teeb seda nii, nagu see oleks tema viimne päev.”

Tsiisas, mitu korda saab üks inimene kasutada sõna “rumal”. Jaa, saame aru, olen loll nagu lauajalg 😀 Küll aga ma näen sellest lõigust ehteestlaslikku “elus tuleb ikka PINGUTADA ja elu eest VAEVA NÄHA, siis oled alles õigel rajal”. Sellise moraaliga inimestel on arvatavasti tõesti häiriv vaadata minu elu, kuidas ma võib-olla jah, proovin üht ja teist, aga ometi ei käi ma palgatööl ja teen oma ajaga, mida tahan. Ja kui ma ka läheks ajakirjanikuks tagasi, siis mis selles halba oleks? Ma tegin seda viis aastat, kas see on liiga vähe ja läheb ka pooleli jätmise alla?

Teiseks on näha, et inimesel endal on vist mingi rahaprobleem, aga teate, mis mu raamatupidaja mulle ükskord ütles. Ütles seda, et blogist ma jätan justkui mulje, et mul on RÄIGELT raha, aga et tegelikult ei ole mul üldse nii suured sissetulekud 😀 Vot! Võib-olla tundub, see, et mul on palju raha selle pärast, et mai tea, mul on pidevalt uusi asju ja käin spaades ja reisidel jne. Aga kallid sõbrad, see suuremas osas ei ole minu enda rahaga üldiselt kuidagi seotud, vaid see on lihtsalt osa mu tööst.

Üldse natukene nagu mingi segane. Kes mulle selle raha andis, et vaadata, kas ma oskan sellega toime tulla? Taevaisa? Valitsus??? Peaingel Miikael? Öelge ometi, siis ma tean, kellele ma selle räige pettumuse valmistanud olen ja saan siiralt andeks paluda.

tenor-7100522

“Rumal on ta ka seetõttu, et ta ei saa aru kui palju kurja ta teeb sellega kui ta promob oma Marikese- totukese tempe. No ei käitu nii 4 aastane, sellega ta laseb oma Marikesele totaalselt vee peale. Ja ta ise ei adu seda, mida ta teeb oma lapsele, reklaamides kui vahva 4 aastane poolearune tal on, kes on arengus ja oma käitumiselt alla 2 aastane, ja kes kisub end kaubanduskeskuses mängutoas ihualasti. Ykski normaalne vanem, seda ei julgeks ega tahaks kirjutada, sest seda enam et Mari ja tema vaimne areng on niigi pinnuks silmas kogu poolele Eestile.”

Kallid sõbrad. Maril on KÕNEpuue. See ei tähenda, et ta maad ega mütsi aru ei saaks ja jookseks mööda ilma ringi, aru saamata, mis toimub. Kõik tema pättused on lihtsalt üsna vigureid täis ja pohhuistliku lapse värk. Tema mitte rääkimine ei tee teda totukeseks. Kuigi ma vahel ütlen talle ise ka, et ta paras sooda on. Mul ongi väga vahva “poolearuline”, kes teeb selliseid vigureid, et ma tõesõna pool päeva naeran, mis jaburuste peale üks laps tulla võib. Ta ise leiab ka, et ta on väga naljakas. See, et mõni vaatab kohe lausa kurvastusega, et õudne, mida see laps kõik teeb ja vaene laps – tulge veetke temaga tund aega koos, vaatame siis, kas te edaspidi ka nii mõtlete. Tema vaimse arengu üle pole mõtet “pindu silmas hoida”, sest sellega on kõik korras.

Jah, ma ise olen seda kirjutanud, et Maril on puue, aga kas te võiksite nüüd sellest sõnast kaugemale vaadata ja aru saada, et see on ainult tema kõneline osa. Ülejäänu suhtes on ta lihtsalt väike laps, kes on osa minu elust ja seetõttu ka osa minu blogist. Ma luban, et kui see oleks olnud Kardo, kes ennast kuskil paljaks kooriks, siis ma räägiks sellest ka. Ma ei kavatse tema vigureid maha salata, sest “issand, ta on ju PUUDEGA”. Mul on tunne, et need lugejad on ise paraja puudega, kui ei saa aru, et kõnepuue ei võrdu vaimupuue. Ja kui tal ka oleks vaimupuue, siis ausalt, las olla siis. See ei tee tema jaburdusi mulle vähem naljakas ja kui teile teeb, siis lehe üleval servas on selline väike ristike. Sinna vajutades läheb see leht kinni ja saate midagi endale meeldivamat selle asemel avada.

giphy-1088692

Ta ei saa aru, ta lihtsalt ongi oma arengus niivõrd rumal ja lausa karjuvalt totakas, et ta ise aduks, mida ta tegelikult teeb oma lastele, oma perele. Raha on hea saada ja raha eest teeb ta mida iganes. Tal on probleemid, ta on väga yksik inimene om hinges.”

giphy-2763015

Sellest peaks mingi joomismängu tegema, et iga kord kui prõua anonüümne ütleb “rumal” siis joome. Me oleks vist selle kommentaari lõpuks juba mälus 😀 Aga jah, näha on, et antud kommenteerijal on endal mingid rahamured ja teda justkui häirib see, et mul ei ole.

Üksikuks inimeseks olemine. Hmm… Ma ausalt ei suuda hetkel meenutada viimast korda, millal see lastekari mul elus on lasknud üksi olla 😀 Sõpru on mul ka piisavalt, oluliselt juurde pole vaja, aga kätt ette ei pane, kui neid peaks ka juurde tulema. Siiralt ja ausalt, üksik on küll nüüd viimane asi, mida ma olen.

Julgen jah välja öelda, et sel familijal on veel ees väga suured probleemid ja läbielamised. Sest talle anti võimalus, hea võimalus, aga ta ei osanud seda õigesti ära kasutada.

Ma küsin veelkord, KES MULLE MINGI VÕIMALUSE ANDIS :D? Ausalt, on kellelgi ideid? Kas ma olen elanud mingis paralleeluniversumis, kus on käinud mingi suuremat sorti võimaluste jagamine ja mina, vana loll, arvasin lihtsalt, et ma olen päris pikalt ja hästi bloginud, lugejaid saanud, sellest endale töö teinud. Tegelikult mingi halli habemega vanamees andis mulle kuskilt kõrgustest võimaluse 😀 Tänks, vanamees! Sorri, et persse keerasin, ehk annad ühe veel?

Ühesõnaga, krt, kaua ma nüüd käian seda teemat siin. Lihtsalt tahtsin näidata, et päris kummaline on, kuidas mingid võõrad paistavad su eluga paremini kursis olevat, kui sa ise. Ja lausa nii hästi kursis, et usuvad siiralt, et suudavad sulle lausa nõu anda, kuidas edasi elada.

Teate, teeme nii, et kes suudab siin kommentaariumis viisakaks jääda ja oma küsimusi ja nõuandeid viisakalt sõnastada, siis luban ausalt vastata teid painavatele küsimustele. On teil mõnda adekvaatset, mis ammu kummitanud on? Selle asemel, et oma teooriaid luua, võite teinekordki minu käest küsida, ma ka ainult inimene. Elan siin, teate, oma elukest.

Ja minul isiklikult on teiste eludest jumala kama kaks. Välja arvatud siis, kui ma aidata saan, siis aitan. Ja noh, siinkohal mõtlen ma päris aitamist, mitte pool aastat blogimist, et issand, sain teada, et on üks naine, kellel pole lastele söögiraha. NII KAHJU. KEEGI ometi võiks aidata. Ja kaks nädalat hiljem, et omg, ta ikka mega vaene. Keegi pole ikka aidanud. Kahju vaadata, lapsed poolenesti nälga suremas. Kaks kuud hiljem ahastada, et issand, üks surigi nälga. NII KAHJU!!!! Võiks ometi keeeeegigigigigi aidata! 😀

Kas äkki aitab sellest teiste elude elamisest ja keskenduks vahepeal enda omale? Või on tõesti minu oma nii põnev, et muud moodi kohe ei oska, ega saa? Jah, ma olen natukene tuulepea, jah, ma ei lõpeta alati alustatud asju, jah, ma olen mõnikord liialt emotsionaalne, jah, mul on kõnepuudega laps, jah-jah-jah. Mis siis? Kas see on surmapatt? Kas ma peaksin neid osi oma elust varjama?

Ps! Küll aga julgustan ma alati sekkuma, kui tunnete, et kellelegi tehakse liiga või ülekohut. Ärge jalutage mööda, kui näete kedagi hädas ja ärge peljake kutsuda abi, kui kuulete, et naabrid kaklevad/löövad last. Ärge pöörake pilku sellistest asjadest ära. Siis ei ole õige aeg “oma elu” elada. Ja kui keegi tõesti nii suurt muret Mari üle tunneb, siis palun, täitsa ausalt, võtke ühendust lastekaitsega. Mul pole midagi karta ega varjata, las nad siis teevad oma tööd, kui keegi sellest südamerahu saab ja tunneb, et on oma kodanikukohustust täitnud.

Loe ka neid postitusi!

112 kommentaari

Jäta kommentaar

  • Avatar
    Vasta Tiina 21. september 2017 at 18:13

    Teil on väga vahva,chill perekond 🙂 Kurb tõsiasi,et eestlase põhitoit on endiselt teine eestlane just shake it off! Ja ausõna jätke pisike Mari rahule,laps tahab olla laps! Huvitav minu 1,4 aaatasel pojal on vist ka midagi viga.. Niikui mässu ära võtad,läheb hirmsaks noksi avastamiseks 😀 Hahaaa!

  • Avatar
    Vasta T 1. september 2017 at 20:21

    Jätke see Marikene ometigi rahule!! Kohe nii kurb on lugeda, kui üks täiskasvanud inimene leiab, et temal on õigus kaitsetu lapse kohta midagi halba öelda. Mari on ülivahva pliks, kes käitub täpselt eakohaselt ja kellel on armastavad emme ja issi, temaga on KÕIK hästi! Sina aga, Mallu, proovi ikka endale kindlaks jääda ja mitte lugeda sellist crappy. Kindlat meelt ja pikka juttu! ?

  • Avatar
    Vasta Lisbet 31. august 2017 at 08:13

    Mul tuli idee 😀 joome siis kui öeldakse sulle rumal ja siis ka kui keegi ütleb et sul on probleemid 😀 küll oleks alles lõbus ja siis ei oleks vist enam sul probleeme 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 31. august 2017 at 08:30

      nii tekivadki need joomaprobleemid! muuseas, ma pole proua maailmaparandajalt IKKA veel saanud juhiseid elamiseks. huvitav, kas ta nüüd enam ei tahagi mind aidata :((((?

      • Avatar
        Vasta Vaike 31. august 2017 at 12:02

        Oeh, Sind ei saa ju aidata. Sa ei tunnista probleemi ega ole nõus abi vastu võtma. 😀 Ent on hea teada, et on olemas selline isehakanud professionaal, kelle poole saab pöörduda. Ta mind ei taha vastu võtta? Tuleks odavam ehk. 😀

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 31. august 2017 at 12:24

          no PROOVIDA ju ikka võiks, pool aastat olen tal pidevalt hinge peal, nüüd tõstan käed ja ütlen, et aita ometi, vot siis pole temast kippu ega kõppu 🙁 pettumus.

          • Avatar
            Katrin 1. september 2017 at 09:11

            Võib-olla ta pole su blogi lugenud? Saada talle link. Saame jälle draamat ja tasuta meelelahutust:D

  • Avatar
    Vasta Maire 30. august 2017 at 22:07

    Ma ei ole suurem asi kommenteerija ega ka muidu blogide lugeja. Sinu blogi hakkasin lugema hiljuti, peale Lende sündi. Sattusin laste teemasid googeldades lihtsalt nii tihti Sinu blogi peale, et otsustasin kohe vaadata, mis inimesega tegu ?. Mul on omal kaks tütart – 5ne ja 1ne –
    seetõttu on mul huvitav jälgida, mida kirjutad. Loomulikult olen ma vahel mingites asjades eriarvamusel Sinuga, ja leian, et see on normaalne, sest me ju olemegi erinevad inimesed. Kuid mitte kunagi pole ma arvanud, et Sa oma lastest ei hooliks, või et Sa peaksid läbi elu kuidagimoodi hädiselt vingerdama, et kellegi respekti ära teenida. Pealegi usun ma, et edukamad ja õnnelikumad ongi inimesed, kes teevad midagi, mis neile meeldib! Soovin teie perele kõike head – olete vahvad!

  • Avatar
    Vasta Tyy 30. august 2017 at 16:47

    eh, istun ja mõtlen postitue üle.
    Et jah tahad oma tundmusi jagada- aru saadav, vaja ju aur välja lasta.
    Ent teha “reklaami” mõnele ullule, poleks vaja nagu.
    Ilm on täis, EI PAKSULT täis laus lollust. Kuidas seda kõike endasse mitte võtta?
    Jäin mõtlema…
    Laps küsib : mida sa mõtled?
    Mina: et inimestes on lollust, õelust nii palju.
    Tema: See on ju lihtsalt nende ISELOOM !!! Kes ei ole rahul, pole seda kunagi.
    Mina : Jah, nii lihtne see ongi ja tunnen head meelt, et nii lühikese ja selge vastuse andis mu puudega laps. Ta süda on õigel kohal ja mõistmine aeg ajalt üllatavalt täpne.

  • Avatar
    Vasta Jana 30. august 2017 at 16:35

    Muu teema küll aga mul elukaaslase isa arvab et sa puht jobu et sa sinna saatesse ronisid koos teistega(mis sügisel eetrisse läheb) See avaliku sünnitamise teema vms. AGA sa ju ei sünnitanud avalikult ju? 😀 kõigest laivisid enne sünnitust ja pärast aga sünnituse ajal ei ole ju kuskil sind näha kus sa hargutaks nii et lapse pea oleks väljas vms 😀 muidu mulle väga meeldivad su blogid ja loen neid huviga, 😉 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 30. august 2017 at 16:57

      Mina ei sünnita kuskil avalikult, ma isegi olin reklaami nähes lausa üllatunud, et teised olid kaameramehed haiglasse lubanud 😀 Ma ajasin nad endal kodust ära, kui mul juba kopa ette viskas. Ja üldse need võtted olid okt-veb. Ehk siis see sünnitus on ALGUS, edasi on elu beebiga lihtsalt 😀

      • Avatar
        Vasta Jana 1. september 2017 at 10:39

        tv3-l pole targemat teha vist, kui teiste elusid elada 😀

  • Avatar
    Vasta Potsataja 30. august 2017 at 15:38

    Appi kui vahva Sa oled!:) Kuigi ma pole ise üldse Sinu moodi 🙂 Ja ära pane heitereid tähele, neil on mingid oma ajuvärgid paigast ära. Ja kui keegi ikkagi Sind otseselt solvab või Sinu last, siis tee politseisse avaldus. See lõpetab selle jandi ära, IP järgi saab solvaja üles otsida.
    Niiet muhvid, kes käite siin end välja elamas – minge trenni või peegli ette iseendaga rääkima.

  • Avatar
    Vasta Liisi 30. august 2017 at 11:13

    Usu mind, need inimesed, kes võiksid seda artiklit lugeda ja mõista, siis seda viimast nad ikka kindlasti ei tee. See lihtsalt on nii, nad reaalselt mõtlevadki, et neil õigus.

  • Avatar
    Vasta Lille 30. august 2017 at 10:03

    Need, kellele ei ole asjad kergelt tulnud ja kes ongi pidanud eestlase kombel suurt vaeva ja higi nägema, need ei hakka kunagi aru saama miks me kõike läbi pisarate ei tee ja muretult elus liugu laseme. Las koerad hauguvad!

    • Avatar
      Vasta LAURA 30. august 2017 at 20:09

      Ma olen seda tendentsi väga palju täheldanud- kõik elus saavutatu PEAB tulema läbi higi ja pisarate, muudel juhtudel sa pole oma süllekukkunud õnne ära teeninud.

  • Avatar
    Vasta Kriss 30. august 2017 at 08:18

    Mulle tundub, et inimestel pole endal mitte mufffffigiiii teha ja siis leiavad selle aja,et teiste eluga tegeleda, selle asemel, et enese muredega tegeleda. Lausa naljakas on lugeda kuidas inimesed ekraani taga kirjutavad ja puhuvad end mingiks megaüliiiiiiiiiinimeseks(mina küll nii ei tee, nagu midaaaa), aga tegelikkuses kui silmast-silma küsid või räägid, siis ei tea nad midagi ja alati on kuidagi universum süüdi.
    Ja kui uurida, miks on midagi sellist väidetud, siis nagu polegi põhjust…..ma ARVASIN kõlab vaid. ARVASIN???? ei tea?????? aga arvab????
    Eriti on mind painama hakanud kommentaarid mõne õnnetusjuhtumi vms. all, kus keegi on viga saanud, veel hullem-surmaga lõppenud, kuidas inimesed täiesti süüdimatult julgevad oma nime all kirjutada- PARAS, ONGI PAREM, ENDA VIGA, JUMAL TÄNATUD, ET SURI jne., ma olen lausa šokis….. Kas nad tõesti arvavad nii? Ja nad julgevad selliseid mõtteid väljendada veel oma nime alt???? Ma arvan, et kui mõni õnnetus lapsega juhtub, siis see kaotusevalu on kirjeldamatu lähedastele ja kui veel PALJUD selliseid jubedusi kirjutavad kuskile kommentaariumisse? Imestan, et enesetapulainet pole veel…õudne. Ma tahaksin väga teada, mida need inimesed oma peas mõtlevad, kui selliseid asju kirjutavad, siiralt tahan teada, JA MIKS?

  • Avatar
    Vasta L 29. august 2017 at 23:23

    Küsis, et kuidas Maril hoidjaga läheb? ?

    • Avatar
      Vasta L 29. august 2017 at 23:28

      Küsiks*

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 30. august 2017 at 09:33

      Väga hästi 🙂

  • Avatar
    Vasta Kaire 29. august 2017 at 23:19

    Kuidas palun? Justnimelt SELLE kommentaaridest tegid sa enda postituse. Kopeerides üksikuid lõike kontekstist. See, et kõik ei ole sinu naljadega või sinu maailmavaadetega sama meelt, ei tähenda seda, et nad sind elu elama õpetavad. Täpselt nii sa kirjutasid. Ja kõik võivad avaldada oma arvamust, oma nägemust asjast. Kas sulle endale ei tundu imelik, et sa kisud kellegi blogist ja suvaliselt kontekstist välja midagi ja teed sellest vaenu õhutava loo? Ma juba natuke oskan ette arvata, milline ülbe ja vastiku alatooniga vastus sult tuleb, kuigi mina jään viisakaks.
    Edu sulle enda valitud teel.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 30. august 2017 at 09:34

      Tead, seda postitust olen ma tahtnud ammu teha, see, millise posti või millise kommentaari ma näiteks toon, laias laastus vahet pole. Kellele ma vaenu õhutan? Sellele suvalisele anonüümsele kommentaatorile? Aitäh edu soovimise eest, i guess 😀

    • Avatar
      Vasta Liis 1. september 2017 at 00:25

      Tekstis välja toodud kommentaaris oli lause:”Sest talle anti võimalus, hea võimalus, aga ta ei osanud seda õigesti ära kasutada.“
      Minu isiklikult arvan, et kui keegi ütleb, kuidas ikka midagi õigesti teha (õigekiri välja jätta), surub ta peale oma seisukoht ja põhimõtteliselt õpetab elama ja väidab, et nii peab olema nagu tema teeb. Nõu saab anda ka teisiti. Jagades nt oma kogemust ja ka siis mitte väites, et see õige viis millegi tegemiseks. Elus on nii palju erandeid ja erinevusi, et ainuõiget viisi pole olemas.

  • Avatar
    Vasta Getu 29. august 2017 at 23:08

    Huumor võidab! Pane täie rauga edasi, ma ei saaks rohkem nõustuda sinu vastustestega siin postituses, samas kui kommentaator paistab ise vaimupuudega olevat.

  • Avatar
    Vasta Angelina 29. august 2017 at 21:50

    Soovin sulle ja sinu perele lihtsalt edu!

  • Avatar
    Vasta K. 29. august 2017 at 21:33

    No ma võin lohutada, mu õetütar on 4,5 ja Mari tema kõrval suhteliselt inglike 😀

    Igatahes olete vahvad, las koerad hauguvad, karavan käib ikka edasi 🙂

    • Avatar
      Vasta Kadri K 1. september 2017 at 01:40

      See lause on niii ära käiatud ja kohutav… 🙁

  • Avatar
    Vasta Eve 29. august 2017 at 21:30

    Minul on ka üks küsimus. Ma olen pikka aega tahtnud küsida seda. Kas Sul on vahepeal ka nö blokk ees kirjutamisel? Et teema milledt tahad kirjutada on olemas ja idee on olemas ja arvamus asja kohta ka, kuid ei suuda kirjutada. Ja kui kirjutadki, siis on tekst võõras, sulle mitte omane? Kui on olnud sellist olukorda, mis sind välja aitab sellisest blokist? Ja veel tahtsin küsida, et kas mõnikord tunned kohustust blogimise ees? Et kustkui ei tahaks kirjutada ja pole millestki kirjutada, aga tunned kohustust lugejate ees ja ikka kirjutad? Kui jah, mis annab motivatsiooni end sundida?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 21:48

      Ikka on vahepeal blokk ees, kuigi väga harva on seda olnud. Paar-kolm päeva lasen tuima ja ei hakka ennast sundima, selle aja peale on jälle kirjutamissoon tagasi 😀

  • Avatar
    Vasta Madli 29. august 2017 at 21:01

    Olen su blogi lugenud nüüdseks juba päris pikka aega ja ühest asjast ma lihtsalt ei saa aru… Sinu ja su pere kallal ilkujatest. Keegi sunnib lugema Malluka blogi? Teed arvuti lahti ja kohe viskab blogi ette, et lausa pead seda “lollust” lugema??? Ja üldse, mis vajadus on teiste elu kommenteerida ja negatiivsust kahte lehte loopida. Aga Mallukas ise süüdi, et tal avalik blogi… PANE KINNI KUI EI MEELDI JUMAL KÜLL 😀 Mulle ka võib-olla paljud asjad ja inimesed siin elus ei meeldi, aga ma ei saa aru, miks siis on vaja sellistele oma aega raisata? Elage rohkem oma elu ja olge positiivse suhtumisega nii endasse kui teistesse! Las Mallukas elab ja toimetab nii, kuidas talle meeldib ja sobib. Keegi ei käsi Malluka moodi elada ju 😀 Olge vähe avatumad ja sallivamad teiste suhtes, on endal ka toredam ja ei pea teisi halvustama ja taga rääkima. Käitu teistega nii nagu sa tahaksid, et sinuga käitutakse. KA INTERNETIS!

  • Avatar
    Vasta Kaire 29. august 2017 at 20:59

    Palun see link lisada, sest vastasel juhul tegeleb mallukas puhtalt demagoogiaga.

    Algne teema oli hoopis midagi muud ja arutelu läks lahti sellest, kui mingi malluka lugeja ilmselt hakkas pihta oma luuludega, kes nägi igal pool ja igas postituses vaid mallukat?

    https://estonianwithabackpack.com/2017/08/28/shoppamine-kui-kogu-pere-meelelahutus/

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 21:01

      Ma ei räägi siin sellest postitusest. Aga no see läheb ka sinna rajale, et päev peale minul külas käiku, kus ma imetan, tuleb postitus, kui räme ikka teiste ees imetamine on 😀

  • Avatar
    Vasta Carry 29. august 2017 at 20:59

    Ma olen hämmingus.. ausalt. Ma ei loe seda eveliisi..vaid korra siis, kui see beebi piltide jama oli, pidin lugema, et aru saada milles asi..aga praegu.. nagu päriselt? Ta pühendas sellise suure analüüsiva teksti sulle? Sinu elule? :O nagu WHY??? Kas ta tunneb sind isiklikult mitmeid aastaid, et selliseid järeldusi teha? Kui ei, siis pigem on ta ise rumal, kui sellisel viisil oma arvamust avaldab. Tõesti nagu tema eluviis (vahet pole, milline see poleks).. on üks ja ainuõige. See on VÄGA IMELIK! Lausa creepy! Ei saa ikka sinuta elada mitte kuidagi.

  • Avatar
    Vasta Eylin 29. august 2017 at 20:02

    Hästi kirjutatud?

  • Avatar
    Vasta Mir. 29. august 2017 at 19:40

    Minu adekvaatne küsimus: Kui sul on iga mõne aja tagant breakdown (reeglina kriitikute pärast), siis kas sa ise arvad, et tegemist ongi lihtsalt suurema emotsionaalsusega ja nii peaks elama? Ja kas sa käid psühholoogi juures praegu? Ma ei ole heiter, ma ausalt tahakski küsida sinu arvamust nende breakdownide kohta. Iga mõne aja tagant sa kirjutad õnnetu postituse, tahad blogi kinni panna või nutad. Ja iga kord sa ütled, et see on eelmistest kordadest eraldiseisev juhus, aga mina näen, et see on juba pikk teema. See, kui sa vahel oled päris õnnelik, ei tähenda, et enam pole masendusega probleeme. Kõik depressiivikud on vahel ju õnnelikud ja rõõmsad, kui midagi head kogevad jne (mitte et sul oleks depressioon!). Aga iga kord kui sa breakdownist välja tuled, sa ütled, et nüüd oled tugevam ja enam seda ei juhtu jne, aga tegelikult ju juhtub – seda ma tahtsin öelda. Mis ise arvad ja millal viimati psühholoogi juures käisid?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 20:55

      Huvitav küsimus tegelikult. Kui me võtame selle “breakdownide” aja, siis esimene, mida mina mäletan, langes sellesse aega, kui mul enne Lentsu rasedus katkes, ma olin tööökohal kuhu ma ei sobi ja langesin päris korralikult auku. Teine jäi sinna, kus Mari kõik diagnoosid sai ja nüüd tuli siis .. see. On see sinu meelest liiga tihti? Elu on ikka selline tõusude ja mõõnadega värk. Oleks ju imelik, kui ma terve elu nonstop kunagi kurb ei ole?

    • Avatar
      Vasta Liisi 30. august 2017 at 07:27

      Ma eluaeg seda meelt, et kurbus ja viha on nagu peer: parem hais õhus, kui valu kõhus. Emotsioone enda sees hoida ei ole tervislik.

  • Avatar
    Vasta kuks 29. august 2017 at 19:27

    Olen ammu tahtnud seda küsida..kas sul Miiu videosid-blogipostitusi vaadates/lugedes on kade tunne ka,et tema oma lastega niiii hästi hakkama saab?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 20:57

      Oi, kui huvitav küsimus. Jaa, Miiu postitusi on tore lugeda, ta on väga vahva ema. Videosid ma vaadanud pole, aga ei usu, et ta sealgi vähem tore on. Kade ma ei ole, eks inimesed ole erinevad. Miiu on väga … eee.. mai teagi mis see sõna on.. kindlameelne? Ma ei ole seda tüüpi inimene, nagu tema. Ja ma ei tunne ka enam, et ma oma lastega hakkama ei saa, meil on koos väga tore. Mul on vaid hea meeel näha, et teistelgi on.

  • Avatar
    Vasta MingiMann 29. august 2017 at 19:21

    Tahtsin Sind kiita selle postituse eest! Oled nii avameelselt ja vahvalt kirja pannud mõtted, mis minul, Sinust pea 20 aastat vanemal naisel, peas mõlkunud. Kahjuks ei oska nii tabavalt end väljendada aga imetlen Sind Sinu julguse, siiruse, humoorikuse kui heasüdamlikkuse eest!
    Pee-ess! Erilised plusspunktid “aitamishullukese” paika panemise eest! See oli kohe eriti täkkesse lõiguke:) Ehkki olen tollest isendist vist isegi vanem, palun jumalat, et ma samasuguseks “tädiks” ei muutuks. Eekõige sisemuselt, väljast näen nagunii parem välja. Või et mu sõbrad või pere mu vajadusel Snickersiga maa peale tooksid:)

  • Avatar
    Vasta minaaa 29. august 2017 at 16:57

    Mul on ka tööl käimisest nii hull kass, et täitsa p****s. Tunnen, et kõik mu stress ongi tingitud töötamisest, muidu seda poleks. Aga ära ei saa ju ka tulla, kuskohast tuleks siis raha elamiseks? Nokk kinni saba lahti 🙁

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 17:01

      Jaa, mul oli sama tunne, et ma ei saa ju tulla, et kust me siis raha saaks jne. Eks mul on selles suhtes blogi näol mingi tagala olemas, aga ikka oli hirmutav. Ehk saad jooksvalt vana töökoha kõrvalt uut kohta otsida?

  • Avatar
    Vasta L 29. august 2017 at 14:52

    Millal viimati oma parima sõbranna (Triinu) last nägid?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 15:23

      Eelmine kuu.

    • Avatar
      Vasta mari 29. august 2017 at 20:36

      Aww, nii vahva “salasalvamine”.

      Kui parim sõbranna on just kolinud (oma kodu sisse seadmine võtab aega), tal on pisike beebi, nad elavad teise linnas JA sul omal on ka kaks väikest last, siis on üllatus üldse tihemini kui paar korda aastas näha.

  • Avatar
    Vasta Ann 29. august 2017 at 14:47

    Mul on küsimus, et mis vanuses sa aru said, et Maril midagi viga? Kas beebina ta lalises?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 14:55

      Ma olen sellest päris palju kirjutanud, googelda 🙂 Kaheaastasena arst suunas teda igale poole. Ei lalisenud eriti. Nüüd kui võrdlen Lendega, siis võiks öelda, et üldse mitte.

  • Avatar
    Vasta Jaanika 29. august 2017 at 14:19

    Minul tõesti oleks üks “adekvaatne” küsimus: ” Kui inimesed läheksid kadedusest roheliseks, kas inimkonnas eksisteeriksidki ainult Shrekid ja Fionad?” ?? pure humor (Y).

  • Avatar
    Vasta Anu 29. august 2017 at 14:13

    Sellest tekstist ei loe küll muud välja kui puhas kadedus. Pean ära mainima, et üldiselt ma väga seda väljendit ei kasuta kuna iga kriitikanoole peale armastavad inimesed nähvata, et ah sa oled lihtsalt kade jne… Aga see tädi oma jutuga küll muud muljet ei jäta. ???

    • Avatar
      Vasta Carry 29. august 2017 at 21:09

      Täpselt!

  • Avatar
    Vasta kt 29. august 2017 at 13:54

    Mallukas, ega sa hiljuti nt mõnda jehoovatunnistajat oma ukse tagant ära ajanud pole? See võimaluse saamine ja muu ettekuulutav jutt jätab sellise mulje 🙂 inimene on sinus isiklikult nii pettunud.
    Laste tempe tulebki huumoriga võtta. Ja eks see ole õpetuseks, teinekord tead arvestada, et on võimalus leida alasti laps mängutoast.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 14:01

      Mul pole kunagi ühtegi jehhoovakat ukse taha sattunudki 😀

  • Avatar
    Vasta S. 29. august 2017 at 13:49

    Mina küll videode ja piltide põhjal ei ütleks, et Mari nagu 2aastane oleks. Pealegi, ma loeks 100000000x enne seda, kuidas Mari end kuskil paljaks kiskus kui seda, et “oo mu tupsunupsukullakallipainunnujunnu sai endale kaks patsi pähe”

    Kui tihti sa üldse närvi lähed? Nagu korralikult närvi, nii et tahaks nt asjad sodiks lennutada?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 14:03

      Muuseas ma just tahtsin täna oma kallipainunnule kaks patsi teha 😀 aga närvi minemisest..issand, ma pole vist kunagi midagi sodiks lennutanud 😀 pigem kui ma närvi lähen, siis hakkan nutma. Ja see vist oligi üle pika aja nädal tagasi, tänu nendele… aitajatele 😀

  • Avatar
    Vasta Karmen 29. august 2017 at 13:19

    Kas Triinuga ikka suhtlete edasi või tuli mingi riid teie vahele peale tema kolimist?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 13:24

      Ikka suhtleme, ei ole mingit riidu olnud 🙂

    • Avatar
      Vasta Teele 29. august 2017 at 15:45

      Mispärast neid Triinu küsimusi esitatakse? Mingi mõttetu provokatsioon.

      • Mallukas
        Vasta Mallukas 29. august 2017 at 15:56

        Ma tõesõna ei tea, miks mingi jutt kuskilt pihta hakkas, et me riius oleme, sest ei ole üldse. Vb jah kujutatakse ette endale niisama 😀

        • Avatar
          Vasta Karmen 29. august 2017 at 21:59

          Just sellepärast küsisingi, et mitte neid nö kuulujutte uskuda ja küsida inimeselt endalt, mis seis sellega on 🙂

  • Avatar
    Vasta Tanja 29. august 2017 at 13:09

    Ma pean ausalt tunnistama, et ei ole eriline kommenteerija. Ei ole küll sinu blogi hull jälgija aga kui satun lugema, siis loen lõpuni ja naudin seda, et sa oled selline vahetu inimene. Miks ma täna üldse ostsustasin lisada siia kommentaar? Olen tihti lugenud, kuidas lugejad siin sinu elu ja su laste kasvatust ja ma ei tea mida veel, maha teinud. Olen lihtsalt vangutanud pead ja vahel ka kõva häälega naernud, et inimesed on ikka nii ussid, kadedad, kõiketeadjad, ülimad tarkurid ja ma ei tea mida veel. Mind hämmastab aga kõige rohkem see pidev raha ja Mari teema. Need, kellele see raha teema pidevalt jalgu jääb, ei saa arvatavasti ise oma majandusliku olukorraga hakkama ja suurest hinge närimisest vassivad nüüd teiste elude kallal. Ja mida see Mari siis nüüd valesti on teinud? Minu arvates on ta sul ÜLILAHE tüdruk! Ja teeb ta just selliseid pahandusi, nagu üks aktiivne ja terve laps ikka teeb. Ma ei tea ühtegi last, kes ei tee aeg ajalt selliseid krutskeid, et hoia peast kinni või lihtsalt naera kaasa. Minu meelest on ta väga intelligentne tüdruk ja just selline energia ongi ühe õnneliku lapsega kaasas käiv nähtus! Ja minu meelest peabki laps kasvama elus nii, et kogeb ja näeb palju asju ja erinevaid olukordi. Jaa, osad hoiavad oma lapsi kuskil mulli sees ja õpetavad rangelt kombeid. Laps on pärast nii piiratud ja ära hirmutatud ja kui on aeg, et nad on piisavalt suured ja peavad ise oma elu elama hakkama, siis ei saa üldse hakkama. Ja tõepoolest, miks peavad osad inimesed üldse arvama, et neil on õigust elada teiste elu? Kas kuskil on vägivald? Kas kusagil on nälg? Vaadake parem, mis maailmas toimub ja olge parem õnnelikud, kui naabril läheb hästi! Või sõbral, või tuttaval, või ükskõik kellel. Kadedus ei lase teil ju enda elu elada ja vb ei saa inimesed seetõttu aru, et tegelikult on ju ka nendel endil kõik kuradima hästi! Kui loetakse blogi, siis ju seetõttu, et see meeldib? Ja kui ei meeldi, siis miks loed? Igavusest? Minge vaadake parem, mida saaksite ise täna oma lastega huvitavat teha? Või võtke kätte üks tass mõnusat kohvi ja mõelge, et mida ma saaksin oma elus teisiti teha, et ma ei oleks nii negatiivne ja ei elaks pidevalt teiste elu.

    Igal inimesel on õigus elada oma elu nii nagu ta õigeks peab. See, mis on kellegi õige, ei pea olema teise õige. Ja kujutage ette, inimesed, et see ongi normaalne, et me oleme erinevad! Jube igav oleks, kui me kõik ühesugused oleksime. Õppigem siis olema tolerantsemad ja austama teiste inimeste elusid. Sekkuda on vaja ainult äärmuslikel juhtudel, tõepoolest, kui mängus on vägivald, nälg ja ma ei tea, mis õudused veel.

    Teie perele aga ütlen nii- olge sama vahvad edasi! Kirjud, vahetud ja õnnelikud!

    • Avatar
      Vasta MirjamEbrok 29. august 2017 at 18:26

      Täpselt minu sõnad ja mõtted ?

  • Avatar
    Vasta Helis 29. august 2017 at 13:00

    Maril on kõnepuue? Muidu käitub ja on nagu tavaline kohe 4-seks saav väike tüdruk? Siis on ju küll hästi, ilma irooniata ütlen nii.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 13:05

      Jah, arstide sõnul küll, kui minu sõnu ei usu 😀

      • Avatar
        Vasta Helis 29. august 2017 at 13:21

        Mul ainult hea meel selle üle! Lihtsalt veetsin nädala oma õetütrega, kes sama vana. Areneb iga päevaga nii mis myhin- ei ole meil mingit titat enam peres.

  • Avatar
    Vasta *** 29. august 2017 at 12:56

    Ükskord nägin Sind ülemistes ja mõtlesin, et kui “Tere” öelda, kummal oleks veidram kas Sinul kuna Sa ei tea minust mitte midagi või mul kuna ma tean Su elust veidralt palju. Mis sa arvad?
    Kas teed plaane ette, näiteks Lende saab varsti 1a, mis talle kingite?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 13:06

      Ei oleks imelik, ikka öeldakse :D!

      Sünnaplaanidega, oeh, üldse ei tea, neil kõik vajalik ju olemas 😀

  • Avatar
    Vasta Chris 29. august 2017 at 12:51

    Su tekst on lihtsalt nii hea 🙂 Mul jälle tööpäev lõbusam 😛
    Mallu, inimesed on ja jäävad sellisteks! Sa võid kirjutada kasvõi 10000 sellist sissekannet, et miks ometi elatakse teiste elu, siis nad elavad ikka. See on nagu kord ja kohus 🙂

    Mind nagu huvitab, et kui sa räägid oma tegemistest ja lastest ja asjadest nii NAGU need PÄRISELT KA on, mitte kuskil muinasjutus. Mis sellest imelikku on, et Mari poes riideid hakkas seljast kiskuma, ta on väike laps ja nad teevadki tobedusi 😀 Ma viskasin väiksena poes ka kõhuli ja kui ei saanud barbit siis röökisin üle poe. Natukene imelik on kuulda emalt seda nüüd 26 aastasena, aga no sou what, laps on laps. Ma ei tea, mis muinasjutu maal need teised inimesed/pered elavad, et neil tekigi elus ühtegi tobedat situatsiooni?
    Vb oleksid sa pidanud mainima kõnepuude asemel kõnehäire??
    See inimene on ise rumal, et ta nii palju oma aega raiskab nii RUMALATE ja igavate kommentaaride kirjutamiseks..

    Mina tahaks küll su armast Mari näha 🙂 ! Vinge perekond tundute:)

  • Avatar
    Vasta Liis 29. august 2017 at 12:41

    Nagu tahaks midagi kirjutada aga ei oskagi end kohe paugu pealt sõnastada…
    Enam ei tundu mulle selle Eveliisi tekstid isegi mitte kadedus või püüd sind alandada vaid pigem ta provotseerib sind, teades, et sa reageerid. Ehk on see tema meelest hea viis, kuidas klikke koguda? Igal juhul on see alatu käitumine ja minu silmis ka valeinfo.
    Kusjuures kui ma mõtlen viimasele külaskäigule, siis Mari ju suhtles täitsa ilusti, niiet mingist kahe-aastasest küll juttu pole. Veel enam, kas Eveliis on kraadiga doktor, et paneb kellelegi diagnoosi poolearuline? Kahtlen sügavalt…
    Hetkel tundub mulle, et sa võitled tuuleveskiga ja mida enam sa reageerid, seda hullemaks ja julgemaks/ülbemaks Eveliis oma mõtetega muutub. Igal juhul, kui sul on vaja kedagi, kellega Eveliisi ukse taha minna juttu puhuma, siis anna teada 😀 😀 😀

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 12:43

      Need, mis ma siia kopisin, ei olnud eveliisi sõnad, vaid tema blogist mingi kommentaatori oma. Aga seda jah, et tegelikult mul ei maksagi reageerida, aga kui inimene ikka kuid ja kuid üritab nn aidata, no palun, anna tuld, “aita” the shit out of me 😀

    • Avatar
      Vasta jmk 29. august 2017 at 14:00

      Eveliis on lihtsalt endaga puntras olev inimene, kes ei ole sõpruse purunemisest üle saanud.

  • Avatar
    Vasta Kaisa 29. august 2017 at 12:37

    Pähh. Häbi neile, kes ei taipa oma aja ja närvidega muud teha, kui teisi elama õpetada. Mul on ämm suht samasugune- et tee ikka nii ja ära seda tee jne jne jne. Õnneks saab elukaaslane ka aru, et mis ta ikka tühja jahvatab- mina kasvatan ju meie lapsi. Et nagu ma elan ju tema kasvatatud isikuga koos ja kahjuks/õnneks loodan, et ma teen kasvõi natukenegi paremat tööd, et laste tulevastel kaasadel elu natukenegi lihtsam oleks 😀 Sama asja ütlevad ka elukaaslase vennanaine ja õemees- vähemalt pole ma ses asjas üksinda 🙂
    Sinu Mari jookseb mängunurgas paljalt ringi- ja mis siis? Minu poiss “goes with the flow” ja uurib teiste poistega lasteaias genitaale.. No täpselt ei tea- kas nutta või naerda…

  • Avatar
    Vasta Kats 29. august 2017 at 12:28

    Mis melutv sai? Aeg sai läbi?
    Miks siga vaatamas ei ole käinud?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 12:29

      Eks näis, mis Meluga saab. Varsti kohtume tiimiga ja arutame värki. Neil praegu täiega saateid tegemises.

      Mis mõttes, miks siga vaatamas käinud pole? Arvad, et seal on mingi isiklik seavimm taga :D? Lihtsalt pole autot ja sattunud sinnna kanti.

    • Avatar
      Vasta Keti 29. august 2017 at 12:47

      ??? muudkui anna aga aru ?
      Ja aru ma ei saa, kuidas IGA postituse all keegi küsib, kus MeluTV jäi…jeerum ?
      Igaljuhul külma närvi sulle Mallu.
      Ja no see anonüümne kommenteerija… #absurd

  • Avatar
    Vasta Andra 29. august 2017 at 12:25

    Ehk see anonüümne kõiketeadja loeb nüüd kommentaare ka ja saab aru, et asi on üsna kindlasti temas ja tema ise peaks abi otsima, mitte sulle isehakanud psühholoogi mängima… ma nii tahaks sellise inimese elu kõrvalt näha, kes nii “tarka” juttu kirjutab ja päriselt aru saada miks küll?

  • Avatar
    Vasta Gerle 29. august 2017 at 12:19

    Minu meelest need kommentaatorid internetis võiksid oma aega targemalt kasutada – selle asemel, et mitmeid tunde päevas Malluka ja ilmselt ka teiste inimeste elusid analüüsida ning kommenteerida, võtke enda elud kätte ja tehke selle ajaga miskit kasulikku!
    Aru ma ei saa, kust inimestel on tulnud see komme märgata ja maha teha teiste edukust, kuid mitte aastatepikkust tööd ja nähtud vaeva, mis selle kõige taga on.
    Soovin Sulle palju edu, kuna Sa oled ja ilmselt ka jääd ikka kellelegi pinnuks silma – oled seni hästi vastu pidanud, seega jätka samas vaimus!

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 12:19

      Tänud 🙂

  • Avatar
    Vasta Triinu 29. august 2017 at 12:16

    Mina küll küsin täitsa adekvaatse küsimuse mis ammu painab: Kui kaua on Melu Tv suvepuhkusel? Kas see üldse kunagi uuesti toimima hakkab?

    2. Blogija aitab teema. Kuhu need videod kõik jäid?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 12:18

      1. Eks näis, Melu pole vaid minu oma, vaid oleneb sellestki, mis ülejäänud tiim teha tahab. Varsti kohtume ja arutame seda asja.
      2. Kuhugu ei jäänud, soiku vajus see asi.

      Mul sulle ka adekvaatne küsimus: kui ma sulle ei meeldi ja mu elu juures kõik nii närvidele käib, miks sa üldse loed mu blogi? Et saaks vahepeal halvasti öelda? Miks?

      • Avatar
        Vasta Triinu 29. august 2017 at 12:22

        Aitäh adekvaatse vastuse eest at least!

        Miks sa arvad, et sina ei meeldi?
        Miks sa oled nii vaenulik? Kui ma avaldan arvamust mis sinuga ei ühti siis sa lähed lampi nii käima nagu vana družba saag!

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 29. august 2017 at 12:28

          Mulle tundub lihtsalt, et enamik sinu kommentaare on väga ründavad ja vaenulikud. Kas eksin?

          • Avatar
            Triinu 29. august 2017 at 19:17

            Bingo! Ma pole üldse nii tont kui arvad! Ma lihtsalt ütlen oma arvamuse välja.

            Ja see ei tähenda et sa mulle ei meeldi.

          • Mallukas
            Mallukas 29. august 2017 at 20:59

            Ma ei olegi öelnud, et sa tont oled, mul on lihtsalt ajaga tekkinud mingi.., kaitserünnaku värk. Ju siis mulle on tundunud, et sa mitte ei avalda arvamust, vaid niisama huupi lahmid, nagu paljud. sorri, kui olen eksinud 🙂

  • Avatar
    Vasta Kirsika 29. august 2017 at 12:08

    See Mari on just selline vägev laps sul ! 😀 Tulevikus hea kuulata, mis sigadusi kokku keeranud.. 😀 😀
    Mul õde nt oli suht suur juba, kui s**tus täditütrele sahtlisse, kuna vanaema ostis täditütrele uued püksid, aga talle mitte 😀
    Tast räägitakse igast vingeid lugusid, kui kihvt laps oli ja vigureid tegi. Mul kohe kurb, et mu kohta pole midagi rääkida. :p suht igav laps olin vist 😀
    Ma arvan, et Mari tänab veel sind, et kirja oled pannud, tulevikus ei pruugi muidu kõike mäletadagi 🙂

  • Avatar
    Vasta Lugeja 29. august 2017 at 11:54

    Sul on jumala õigus, ma ise üritan sind tihti psühhoanalüüsida, aga tegelt mul endal väga igav ja mõttetu elu 🙁 Sorri, enam ei tee.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 12:14

      pole lugu 😀

  • Avatar
    Vasta Kristin 29. august 2017 at 11:39

    Mu arust oled sa lausa geenius ?? saaks ma ka teha kodus sellist tööd mida ma jumaldaksin? Sinna juurde veel kõik muud hüved. Kahju kohe, et pea nii hästi ei lõika???

    • Avatar
      Vasta Karin 29. august 2017 at 12:48

      Nõus täiega! 😀

  • Avatar
    Vasta vahet pole 29. august 2017 at 11:37

    Sa keskendud praegu asjale, et SINUL on kõnepuudega laps, kes on osa SINU blogist sest SINA otsustasid nii. Asi ei ole ju selles, et lugejatele käiks närvidele, et sa oma “poolearulist” last vahvaks ja naljakaks pead vaid küsimus on selles, et Mari ei ole seda otsust teinud, et tema elu ja arengut nii üksikasjalikult tervele Eestile lahata. Mari ei ole SINU OMA, ta on eraldiseisev inimene, kellel on ka õigused.
    Mari kõnepuue on mööduv nähtus, miks sa siis pead kõike seda avalikult internetti jätma terveks tema eluks?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:42

      Iga ema teeb oma laste eest teatud otsuseid. Ma ei tea, kas sul lapsi on, aga kui on, siis oled kindlasti ka sina teinud mingisuguseid otsuseid oma lapse elu kohta. See, kas ta seda peab hiljem häbiväärseks, või pigem naljakaks, näitab ainult tulevik. Miks oleks sina kindel, et ta kindlasti leiab, et tema õigusi rikutud on? Äkki tal on üldse suva, sest ta oskab elu naljaga võtta ja ei pea piinlikuks asju, mida ta on teinud 3-aastasena, nagu normaalne inimene? Võib-olla ei tuleks ta kunagi selle pealegi, et see oleks häbiasi, kui sinusugused “muretsejad” seda pidevalt ei rõhutaks? Väike mõttekoht, eksole 😀 Ja kui ka on nii, et ta ühel päeval leiab, et kõik tema õigused on rikutud ja ma ta elu ära rikkunud, siis on see juba meie pere mure ja minu probleem, mida lahendada, nii et sa võid selle muretsemise täitsa siiralt lõpetada 🙂

      • Avatar
        Vasta Ma 29. august 2017 at 12:40

        +1, Mallu!!!!!

  • Avatar
    Vasta Kristin 29. august 2017 at 11:35

    Kahju inimestest kelle elu missioon on teiste inimeste rahakottides sobramine ning tagatipuks võõrale inimesele korraldusi jagades kuidas enda teenitud ja selle juures vaeva nähtud rahaga ümber käia. Ma ei ütle oma elukaaslaselegi mida ta võib ja mida ei mitte osta rääkimata siis võõrast. Me elame ainult ühekorra vōi saab selle kõrvale pandu kõik järgmisse elusse kaasa w? Teen tööd ja näen vaeva, nautida ei tohi sest see on ilmselge patt wtf? Ma leian , et ma ei pea end elus lõhki rebima, et minu lapsed saaksid hiljem loorberitel puhata. Hea kui mul on neile kindlustatud kodu ja elu alustamiseks kõik vajalik , seal hulgas suurepärane haridus , aga ka nemad ise peavad vaeva nägema. Muidu sünnivadki siia ilma mingid töötud loodrid kelle vanemad alalõpmata taovad kinni kõik nende luksused ja ülejäänud idiootsused?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:43

      Just, imelik, et elu nautida ei või, ikka pingutama ja piinlema peab! 😀 See on lastele heaks eeskujuks!

      • Avatar
        Vasta Kristin 29. august 2017 at 11:58

        Ma arvan, et see diivad sul oleks ka pidanud ostmata jääma. Jätnud sinna tühi põrand ja paar patja, et kui Mari piisavalt vana , et raha väärtusest aru saada siis ostad diivani ja ütled näe vot 15 aastat sai raha kogutud vaata laps , et sa ikka aru saaksid asjad ei kuku meil niisama sülle??

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:58

          Üldse, miks on vaja diivanit, võib ju maas ka istuda 😀

  • Avatar
    Vasta :) 29. august 2017 at 11:33

    See tuletab kohe meelde neid kes kirjutasid, et “vaesed Malluka lapsed, need tuleb kohe sünnitusmajas käest ära võtta, ma nii muretsen nende pärast”….ja ometigi ei ole mitte keegi suvatsenud lastekaitset sulle koju saata. Isegi koera pärast loomakaitse tuli.
    See on see tüüpiline netimuretsejate teema – kirjutame et kui hirmus mure on teise pärast ja kuidas “üldse öö otsa magada ei saanud” aga päriselt midagi ikka ei tee.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:39

      No täpselt, saatku siis keegi, saan lõpuks kaelast ära :D!!

      Edit: mitte lapsed, vaid selle käigu 😀

  • Avatar
    Vasta aka 29. august 2017 at 11:31

    Wow ? niiii palju rumalust… ?
    Aga positiivs

    • Avatar
      Vasta aka 29. august 2017 at 11:36

      Positiivsest kúljest vaadates- sa ise oled rõômsameelne ja võtad kôike vabalt, ju see kommenteeria siis tundis, et keegi peab sind vahepeal tôsiste teemadega kaaa kokku suruma ? ja eks kui viga näed laita, siis tule ja suru Mallukas ninapidi mutta ?
      Aga siiski lapse kallal norimine on ûli nôme. 4 aastane pole täiskasvanu ja teebki igasugu tempe. Ei need môtle tagajärgedele v et kas nii sobib ?

  • Avatar
    Vasta Kristiina 29. august 2017 at 11:30

    Eks teiste elu ikka huvitavam, kui enda oma ?
    Aga nagu mulle öeldi:”Kui räägitakse, siis vähemalt elad!” ?
    Niisiis on sellest saanud minu elumoto ?

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:38

      Elan indeed 😀

  • Avatar
    Vasta engisekene 29. august 2017 at 11:29

    Uh,kui hea postitus …:) Ja nii ongi,karjuvad kadedad,karjugu.Ei saa öelda,et ma kõigi Su arvamustega ja tegudega nõus oleksin,ja miks peaksingi,sina oled sina ja mina mina. Sellegipoolest oled Sa minu silmis yks parimaid blogijaid ning väga väga tore ja suure südamega inimene. Minu arust normaalseid kuivikuid ongi meie elus liiga palju,kreisidele peab ka ruumi jaguma 🙂 Oled minu päeva yks osa,ja väga hea osa .Olen Su emaga yhes vanuseklassis ning seegi peaks näitama,et S u lugejaskond on väga lai 🙂 Minu favoriit :)!Jätka ning ole Sina ise,sest Sa oledki eriline,tubli tydruk 🙂

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:38

      Aitäh, muuseas, tuletad sellega meelde, et mu emal on täna sünna :D!

      • Avatar
        Vasta engisekene 29. august 2017 at 11:49

        😀 no kähku helistama siis 🙂

        • Mallukas
          Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:50

          kutsun ise endale või :D?

  • Avatar
    Vasta Kaisa 29. august 2017 at 11:29

    Ei jaksa enam lugeda seda kuidas keegi räägib Marist ja tema “olematust arengust” ja piinadest, et ta just sinu laps on ja nii palju kannatama peab. Ma ei ole kordagi välja lugenud su blogist, et Maril oleks kehva (võib-olla ainult seal kaubanduskeskuse lastetoas oli tal riietega halb :D). Samuti su pere muud tegemised. Nii äge pere olete, ausalt! Vinged olete siiamaani olnud ja pange samamoodi edasi! Siinkohal võib veelkord “targutajatele” meelde tuletada, et ei pea lugema kui ei meeldi või ei sobi. Seoses laste alastusega.. ma ise olen elus ühe korra vitsa saanud ja selle põhjuseks oli minu alastus 😀 võsa vahel üles kasvades olime õega enamus aega alasti ja alati jooksime minema kui riidesse tuli panna.. seega Mari alasti seikluse peale tuli minul vaid humoorikas deja vu tunne:)

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:38

      Sealsamas oli halatud, et ma ei viitsi lapsele õpetada, et kodus ei või paljas olla, et selle pärast ta mujalgi paljaks kisub. Noh, see oli küll esmakordne, aga … MIKS üldse ei või kodus paljas olla? 😀 Ma ka mõnikord olen, mis siis? Mis selles halba?

  • Avatar
    Vasta Kärt 29. august 2017 at 11:26

    5+

  • Avatar
    Vasta Hirmuäratav sotsiopaat :O 29. august 2017 at 11:25

    Appi selle anonüümse kirjutaja kommentaar/jutustus/arvamus oli kohati isegi kõhe ausalt :O Siuke tunne tekkis, et antud inimene on kuskilt ulmefilmist väljakaranud sotsiopaat….
    Kellegile tundus veel nii?
    Raha oli teine sõna mis peale rumala kogu tektsi hõlmas. Miskid suured probleemid tunduvad jah kirjutajal endal, nõndaviisi ta siis üritas asjalik olla ja ühtlasi enda muret/viha/pettumust vms välja lasta.

    Eriti debiilne tundus tema arvamus Mari kohta ja üldsegi mitte adekvaatselt põhjendatud. Sealt võis välja lugeda, et ka puuetega laste osas tunneb antud kirjutaja tülgastust ja diagnooside määramises on tal kindlasti vastav pädevus :O 😀

    Ühesõnaga Mallu ma imetlen su tugevust. Ma uluks peale siuke asja lugemist, samas mis see ulumine aitab, aga väga solav tekst. Kahju, et osad nii kõvasti elult raputada on saanud, et kibestumus ei kao vaid aina süveneb.

    • Mallukas
      Vasta Mallukas 29. august 2017 at 11:28

      Ma lugesin kuskilt sellist lauset, et solvuda ei ole mõtet, sest kui see on tõsi, siis mis sellest solvuda ja kui pole tõsi, siis miks siiski solvuda, kui see sinu kohta ei käi 😀 Ulgumisega on sama asi 😀

    • Avatar
      Vasta Jansa 29. august 2017 at 13:53

      Jep, no raha rahaks, ma ise paljas kui pyksinööp ja kade muidugi, aga Mari võiks kyll rahule jätta. Hirmus lugu, ema kirjutab oma ‘poolearulisest’ lapsest blogis, tulevik rikutud, aga mis saab siis kui Mari neid kommentaare hoopis lugema satub? Mis on lapse jaoks jubedam, see et ta väiksena lollitas (nagu iga viimnegi siia ilma tulnud laps) või… Kommentaarid kus laps on tituleeritud igasugu vahvate sõnadega. See nimekiri milleks/kelleks on seda last sõimatud yletab igasuguseid piire juba ja seda puhtalt tänu sõnaseppadele kellel abistajakompleks.. Aitame Malluka peret koolikiusamise stiilis!

      • Avatar
        Vasta Tyy 30. august 2017 at 16:12

        VOT igaüks loeb välja seda mida endas kannab. Hääletooni tekstile annab iga lugeja ise.
        See võib olla tige-raevukas, salvav-õel, torisev või hoopis nummi, humoorikas, imestav jne
        Minu jaoks on Mallukas enamasti veiderdav humoorikas või asjalik-otsekohene.
        HARJUTUS- Proovige öela näiteks sõnu MIDA SA KAKERDA SIIN erineva hääle tooniga.
        Näete kui suur vahe ja mõju on samal sõnal.
        Sinu tõlgenus räägib vaid sust endast- on see siis halb kogemus või hoopis selle puudus.